Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
Echt, wat gaat er in je om dat je zo graag geen andere auto voor je wil laten invoegen?
Of hij vond dat t niet paste.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooienquote:
Oh man, zo waar over die Slopelquote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Blijft verder trouwens gewoon een ontzettende pauperbak, zo'n Insignia. Goedkoop premium, alsof je een immitatie Rolex in Turkije koopt tijdens je vakantie. Neem dan gewoon een Mazda 6 ofzo. Of een Astra. Zijn ook bijna altijd van die figuren met een enorm ego/teveel pretenties, maar te weinig betekenis in het dagelijks leven: "Mijn Insignia is net zo goed als een C klasse/3 serie/A4." Vent, je hebt duidelijk nog nooit een Mercedes/BMW/Audi gereden, zelfs met je ogen dicht zie en voel je het verschil.![]()
![]()
![]()
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooien
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is
Dat is waar, mijn baas jaagt ook altijd in dat busje van hem, terwijl ik hem altijd netjes warm rijdquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
En dan een turborotonde tegen komen waar ze met net 30 overheen kruipen, want anders kiept ie om, nadat je met een noodgang ingehaald bent op het rechte stuk. Zat ik er weer voor.![]()
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
Als ik links sta wil ik graag doorrijden. En dan ben ik ook meteen weg als het licht groen wordt. Dat was hier niet het geval. En stoplichtsprintjes. Tegen een busje?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:08 schreef eP2e het volgende:
[..]
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
Vertel dat maar aan al die motorrijders hier die het liefst niks anders doen dan 's zomers op van die lawaaiige zakjapanners sprintjes trekken alsof ze de TT moeten winnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:19 schreef twiFight het volgende:
Het doel van tweebaanswegen met stoplicht is niet om sprintjes te doen en ook niet om voor de ander te komen.
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..
Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel.Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Pot verwijt de ketel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..
Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel.Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...quote:
Daar lijkt het wel op idd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Je snapt het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Nee hoorquote:Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt?quote:
Dit is illustratie genoegquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:54 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.
[..]
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten. Dat iemand zelf vindt dat je een paar honderd meter eerder moet opschuiven is prima, maar dat hoef je niet bij anderen te gaan afdwingen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
In de spits speelt de probleem vaak ook minder omdat er dan veel meer mensen links blijven rijden. Echter buiten de spits zie je toch wel vaker dat iedereen netjes uit fatsoen rechts aansluit. Om dan als enige erlangs te rijden en voor aan te sluiten vind ik eigenlijk niet kunnen.....quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten.
Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen, dus niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen rammen.
Zolang de persoon rechts van je wel genegen is om je er tussen te laten en dat gaat nou juist vaak niet op want stel je eens voor dat er iemand voor je komt in de rij, the horror!quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:
[..]
zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen.
Ik kan er ook slecht tegen, maar het is goed onderzocht en de doorstroming is het beste als beide banen zover mogelijk doorrijden, vervolgens de snelheid matchen en dan om en om gaan. Precies dus wat ritsen is. Ik baal ook wel eens als ik uit 'fatsoen' vroeg rechts sta maar een ander doorgast tot het einde, maar ik zal nooit iemand gaan blokkeren. 'm Half over het verdrijvingsvlak er tussen duwen is wel aso en keur ik af. Daarentegen moeten de mensen rechts ook wel de ruimte geven. Het komt van twee kanten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden.
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Ik ookquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:55 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
Tja, ik ben verder best een 'agressieve' rijder die de grenzen redelijk vaak opzoekt (overschrijdtquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.
Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?quote:Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren.
Het gaat op de manier hoe er gebruik wordt gemaakt van die rijbaan. Volgas langs het hele rijtje voertuigen en op het laatste moment gewoon vol op de andere rijstrook hoeken, dát is waar ik een probleem mee heb.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?
Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.
Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?
En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.
[..]
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
Deze analyse is niet compleet. Het klopt dat het verkeer alle weggebruikers reduceert tot stereotyperingen in het type auto of merk dat niet bij machte is om te communiceren anders dan licht (knipperen, richtingaanwijzer) of geluid (claxon). Dat is één kan van het verhaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.
http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:36 schreef TwisterNederland het volgende:
En vervolgens heeft Anita ineens geen haast meer want ze had grote moeite om de lesauto voorbij te komen![]()
Ha, mooi stukje. Erg herkenbaar ook hoe je bij een dikke auto veel sneller iets "asociaal" vindt. Omgekeerd merk ik ook vaak dat als ik een keer in een gebakje rijdt, je er sneller af wordt gedrukt op de linkerbaan. Dan ben je heel snel het mutsje wat geen idee heeft wat ze aan het doen is (en ja, dit denk ik zelf ook vaak over kleine autootjes, ben ook vaak verbaasd als er een kerel in blijkt te zitten).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.
http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Dat speelde zeker mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:01 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.
Zelfs dan toeter ik niet eens meer. Ik ben niet je wekker...quote:Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je voor het stoplicht staat en je moet echt even wat doen op je telefoon, kijk dan zeer regelmatig even op. En als het groen is en de auto's voor je al erdoor zijn, kan je wel boos kijken als ik op de claxon hang, maar jij houdt het zooitje op omdat je nog steeds stilstaat, stomme blonde kutsnol.
Nouja, ik vind het nogal vervelend om stil te blijven staan achter iemand die schijnbaar alle tijd van de wereld heeft, terwijl je zelf onderweg naar een afspraak bent. En ik vind het zonde van mijn tijd om in zo'n geval mijn extra ingecalculeerde reistijd aan zo'n persoon te moeten opofferen, terwijl ik die ook bij mijn afspraak gewoon kan gebruiken.quote:Op zondag 31 mei 2015 15:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zelfs dan toeter ik niet eens meer. Ik ben niet je wekker...
Dubbel irritatie als ze dan net op het laatste moment wegrijden en jij weer voor een rood licht staat.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je voor het stoplicht staat en je moet echt even wat doen op je telefoon, kijk dan zeer regelmatig even op. En als het groen is en de auto's voor je al erdoor zijn, kan je wel boos kijken als ik op de claxon hang, maar jij houdt het zooitje op omdat je nog steeds stilstaat, stomme blonde kutsnol.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar voor heb ik beter zicht dan achter, dus minder risico. Maar met cameras en parkeersensoren is dat sowieso al verleden tijd.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:52 schreef Fer het volgende:
Waarom als mensen uitparkeren, gaan ze precies net genoeg achteruit om dan hun stuur helemaal de andere kant op te draaien en met hun voorbumprr op slechts enkele centimeters langs de andere auto,s vooruit weg te rijden.
Ik vind dat best knap. Meestal als er ruimte is ga ik zover mogelijk achteruit en dan kun je zonder moeite wegrijden.
Ik vind het beiden niet echt slim. Beter rijd je met gematigde snelheid over de linkerbaan door totdat je ergens genoeg ruimte ziet om in te voegen. Dan houdt je niemand op, en kan iedereen in hetzelfde tempo door blijven rijden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden. Je hebt op snelwegen vaak dat er van 2 rijstroken naar 1 rijstrook wordt gegaan. Er staan dan ook bordjes dat je moet gaan ritsen. Wat je vaak ziet is dat bijna iedereen netjes rechts achteraan de rij aansluit. Echter heb je er altijd een paar tussen (vaak bmw's, audi's, bouwvakkersbusjes) die vol over de linker baan blijven scheuren en er aan het einde tussen drukken.
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
De rode en de groene lijn lijken in zone B allebei rechtsaf te slaan? Waarom zou men bij punt 2 dan alleen de rode lijn mogen volgen? Daar kan groen volgens mij ook het beste gaan staan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:27 schreef Gymbaboon het volgende:
Rotterdam ter hoogte van Zuidplein.
Elke dag zo erg opletten op dit punt:
[ afbeelding ]
Ik moet altijd de groene lijn volgen. Ik start vanaf punt 1.
even de puntjes uitleggen.
Punt 1 mag mijns inzien de blauwe en groene lijn volgen.
Punt 2 mag alleen de rode lijn volgen.
Punt 3 mag alleen de paarse lijn volgen.
Dit gebeurt echt dagelijks en ik vraag me af of ik gelijk heb:
Mensen switchen van de rode naar de groene lijn, waardoor ze de personen op de groene lijn keihard afsnijden. Volgens mij komt dit omdat ze denken dat punt 1 alleen de blauwe lijn mag volgen, en dat punt 2 recht geeft op de groene en de rode...
Als mensen in zone B gaan switchen van baan is het gewoon een normale actie mits er goed gekeken wordt. Maar in die bocht heb ik al tig keer vol moeten remmen. Wees gewaarschuwd.
Je hebt gelijk, rood en groen gaan beide rechtdoor( paars gaat rechtsaf). Maar vanaf punt 1 mag je zowel rechtdoor als linksaf.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:04 schreef deezler het volgende:
[..]
De rode en de groene lijn lijken in zone B allebei rechtsaf te slaan? Waarom zou men bij punt 2 dan alleen de rode lijn mogen volgen? Daar kan groen volgens mij ook het beste gaan staan.
Punt 1 lijkt me daar vooral bedoeld voor mensen die de blauwe lijn volgen en in zone B linksaf willen.
Ken uw auto? Of je nou een meter of een centimeter ruimte hebt maakt niet uit toch?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:52 schreef Fer het volgende:
Waarom als mensen uitparkeren, gaan ze precies net genoeg achteruit om dan hun stuur helemaal de andere kant op te draaien en met hun voorbumprr op slechts enkele centimeters langs de andere auto,s vooruit weg te rijden.
Ik vind dat best knap. Meestal als er ruimte is ga ik zover mogelijk achteruit en dan kun je zonder moeite wegrijden.
En dat is nou juist om dat te voorkomen. Een invoeger ziet jou niet achter die vrachtwagen vandaan komen en dan krijg je dus twee personen die hetzelfde plekje voor die vrachtwagen willen innemen en dat gaat dus niet hè, dah pas nieh. En je moet helemaal niet over die doorgetrokken streep heen, je mag er niet overheen.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat ik overigens echt haat zijn al die doorgetrokken strepen tegenwoordig links van de rechterstrook bij op- en afritten. Dan rij je op de middelste of linkerstrook, wil je nog even een vrachtwagen inhalen en vervolgens de afrit pakken (ruim de tijd en ruimte vaak), moet je over die doorgetrokken streep heen.![]()
Ik mag toch hopen dat de invoeger mij al gezien heeft in z'n spiegel en dat ik de invoeger zie. Daar kan je dan toch allebei (vooral ik, dat snap ik) op anticiperen? Ik ga echt niet als ik 130 op de GPS rij en de afrit nadert afremmen naar 90 km/h, achter de vrachtwagen zitten, dan met 90 km/h de afrit op waar invoegers vaak al harder rijden als je er 130 mag en dan vervolgens weer gas geven, omdat de afrit honderden meters lang is. Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:55 schreef eP2e het volgende:
[..]
En dat is nou juist om dat te voorkomen. Een invoeger ziet jou niet achter die vrachtwagen vandaan komen en dan krijg je dus twee personen die hetzelfde plekje voor die vrachtwagen willen innemen en dat gaat dus niet hè, dah pas nieh. En je moet helemaal niet over die doorgetrokken streep heen, je mag er niet overheen.
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:quote:Op maandag 1 juni 2015 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de invoeger mij al gezien heeft in z'n spiegel en dat ik de invoeger zie. Daar kan je dan toch allebei (vooral ik, dat snap ik) op anticiperen? Ik ga echt niet als ik 130 op de GPS rij en de afrit nadert afremmen naar 90 km/h, achter de vrachtwagen zitten, dan met 90 km/h de afrit op waar invoegers vaak al harder rijden als je er 130 mag en dan vervolgens weer gas geven, omdat de afrit honderden meters lang is. Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor.
Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook?quote:Op maandag 1 juni 2015 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor.
quote:Op maandag 1 juni 2015 12:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:
Dat is niet echt wat ik bedoel. Als er een hele sliert vrachtwagens rijdt jas ik hem er niet "even tussendoor" zoals die vrouw. Ik heb het gewoon over één vrachtwagen waar ik graag nog even voorbij wil zodat ik niet hoef af te remmen. Ik snap de logica van die strepen wel, ik vind ze alleen onder dezelfde noemer vallen als adviessnelheden bij bochten en doorgetrokken strepen op provinciale wegen. Betuttelend en verantwoordelijkheid wegnemen waar dat niet moet. Ik denk graag zelf na in plaats van dat het voor me wordt gedaan.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:
*pakt triangel en speelt een solo voor eP2e*quote:Op maandag 1 juni 2015 12:42 schreef eP2e het volgende:
[..]
Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook?
Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..quote:Op maandag 1 juni 2015 12:57 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik denk graag zelf na in plaats van dat het voor me wordt gedaan.
Het kutte is vooral dat je onverwacht gedrag gaat vertonen in het verkeer waar anderen niet op ingespeeld zijn. Die zien een doorgetrokken streep en verwachten niet dat er alsnog iemand overheen knalt. Als de borden aangeven dat het 100 is verwacht je niet dat er iemand met 140 aan komt rausen als je een vrachtwagen in wilt halen. Daarom altijd twee keer kijken etc, maar toch.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:13 schreef eP2e het volgende:
[..]
Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..
Dat jij graag die streep respecteert en 10-20km om wil rijden omdat je de afslag mist moet je zelf weten. Ik doe het echt niet als de situatie het toelaat. Maar jij rijdt vast overal ook altijd keurig de V-max, sorteert altijd goed voor en maakt geen andere expresse foutjes die het CBR niet zou tolereren. Vind ik knap. Eerlijk. Net zo knap als dat je mij een josti en hypocriet vindt van achter je beeldscherm. Tot dat niveau ga ik me niet verlagen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:13 schreef eP2e het volgende:
[..]
Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..
Ik hoef helemaal niet om te rijden, je weet toch dat je afslag er aan zit te komen of niet? Borden genoeg die dat aanduiden, ja ze hebben zelfs een afstand er op staan en die strepen beginnen nooit voor die aanduidingen. Dat je vervolgens maar liefst een hele minuut achter een vrachtwagen moet rijden, soit.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat jij graag die streep respecteert en 10-20km om wil rijden omdat je afslag mist moet je zelf weten.
Jup. En 9 van de 10 keer weet ik hoe lang die afrit is, en kan ik dus prima inschatten of het lukt om nog even de vrachtwagen voorbij te gaan, zodat ik alle tijd en ruimte heb om de uitvoegstrook op te gaan. Niet op het laatste moment, niet als het spits is en semi-file rijden is, gewoon als de situatie het toelaat en ik er niemand mee hinder. Want dat is het idee toch van die streep? Minder hinder voor invoegend verkeer? Oeps, zijn er toch zomaar situaties waar die streep totaal overbodig is. Maar nee, we leggen hem lekker neer, want mensen kunnen dat echt niet zelf bedenken en inschatten.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:29 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal niet om te rijden, je weet toch dat je afslag er aan zit te komen of niet? Borden genoeg die dat aanduiden, ja ze hebben zelfs een afstand er op staan.
Je schijnt echt niet te snappen dat op het moment dat jij naast die vrachtwagen zit een invoeger jou niet ziet, we hebben geen röntgenogen, echt niet. Op het moment dat jij voorbij die vrachtwagen komt en in je strook blijft is er niets aan het handje maar als jij daar wisselt van strook dan moet je niet vreemd opkijken dat er opeens een auto van rechts komt... ach waarom probeer ik het eigenlijk nog uit te leggen...quote:Op maandag 1 juni 2015 13:39 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jup. En 9 van de 10 keer weet ik hoe lang die afrit is, en kan ik dus prima inschatten of het lukt om nog even de vrachtwagen voorbij te gaan, zodat ik alle tijd en ruimte heb om de uitvoegstrook op te gaan. Niet op het laatste moment, niet als het spits is en semi-file rijden is, gewoon als de situatie het toelaat en ik er niemand mee hinder. Want dat is het idee toch van die streep? Minder hinder voor invoegend verkeer? Oeps, zijn er toch zomaar situaties waar die streep totaal overbodig is. Maar nee, we leggen hem lekker neer, want mensen kunnen dat echt niet zelf bedenken en inschatten.
En jij schijnt niet te willen snappen dat het een kwestie van inschatting van de situatie is. En geen harde regel dat het wel of niet kan (los van dat je er niet overheen mag, de logica in dit verhaal gaat over wanneer dat wel zou mogen). Als die invoeger voor de vrachtwagen wil invoegen, dan rijdt hij qua snelheid met mij mee. En dan heb ik hem voordat ik de vrachtwagen inhaal allang gezien, óf ik heb ruim de tijd om voor of achter hem langs uit te voegen. Want ik weet hoe lang die voegstrook is, en ik jas hem niet keihard voor die vrachtwagen langs, maar schuif rustig twee stroken op.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:45 schreef eP2e het volgende:
[..]
Je schijnt echt niet te snappen dat op het moment dat jij naast die vrachtwagen zit een invoeger jou niet ziet, we hebben geen röntgenogen, echt niet. Op het moment dat jij voorbij die vrachtwagen komt en in je strook blijft is er niets aan het handje maar als jij daar wisselt van strook dan moet je niet vreemd opkijken dat er opeens een auto van rechts komt... ach waarom probeer ik het eigenlijk nog uit te leggen...
Het ging blijkbaar vaak genoeg fout om te besluiten doorgetrokken strepen neer te leggen.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:56 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ging het toen bij elke in- en uitvoeger fout? Nee, totaal niet. Omdat mensen zelf kunnen nadenken.
Gisteren werd ik ook nog even op het allerlaatste nippertje ingehaald toen er geritst moest worden, meneer met alle geweld over het verdrijvingsvlak. Ik moest blijkbaar in dezelfde straat zijn als hij, reed de hele tijd achter hem. Poehpoeh, je bent letterlijk 2 seconden eerder thuis, dat was het echt waard dat ik en m'n achterliggers vol in de ankers moesten.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
Zelfde met verkeerslichten. Het kan aan mij liggen, maar het lijkt er op dat de laatste tijd de regel "oranje is stoppen indien mogelijk" is veranderd naar "oranje is gasgeven", ongeacht de afstand tot het verkeerslicht. Werkelijk iedere dag moet je bij groen uitkijken dat er niet nog zo'n droeftoeter over de kruising komt zeilen.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:16 schreef twiFight het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat die bloedspoed toch is elke keer en waarom mensen zo over de zeik raken als ze 30 seconden moeten wachten? De enige personen die een legitieme reden hebben voor haast zijn chirurgen onderweg naar een transplantatie, of iemand wiens ouder op sterven ligt, etc. Dat wil niet zeggen dat ik nooit haast meen te hebben, maar dan ben ik tenminste mans genoeg om toe te geven dat ik me aanstel en het onzin is om mijzelf belangrijker te vinden dan verkeerstekens.
Nee, omdat er teveel debielen zijn die niet weten hoe ze knap in het verkeer moeten rijden. Zelfde met inhaalverboden. De meeste mensen spiegelen niet, maken geen gang en gaan met een slakkentempo naar links (nadat ze eerst op de kont van hun voorligger hebben gezeten en dus niet kunnen zien of er überhaupt wat aan komt) en proberen met 60 in hun 5 te versnellen. Ik had er laatst ook eentje, liep met net geen 90 op de teller op een 80 weg heel hard in op een voorligger. Kan 2 dingen doen, hem vol in de ankers gooien en gezellig met 50 meetuffen of zorgen dat ik er vlot voorbij kom zonder iemand hinder te verzorgen. Gas wat los vanwege een tegenligger, zodra die tegenligger naast mijn voorligger zat gas weer in (deze automaat schakelt gelukkig zelf vlot terug), naar links als je er bijna bent, er snel voorbij en daarna weer rustig terug laten lopen naar de snelheid die ik al had.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:42 schreef eP2e het volgende:
[..]
Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook?
Gaat mij niet eens om de tijdwinst als ik sneller rijd. Ik vind het gewoon prettig om een bepaalde snelheid aan te houden en heb er een hekel aan mij op te vreten achter iemand die, in mijn ogen, niet doorrijdt. Meestal zijn dat mensen die ook nog eens heel erg fluctueren met hun snelheid. En dat is irritant.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
Protip: Als je even aan de kant kan, gewoon ff lekker doen. Stuk beter voor je bloeddruk, doe ik ook wel in Frankrijk op een pasje ofzo, gewoon even aan de kant en gas los en dit aangeven (met je knipper) en de locals lekker voorbij laten blazen. Ga jij maar met 130 over de col waar je 90 mag, jij kent de weg omdat je er waarschijnlijk minstens 1x per dag overheen gaat, heel het jaar door. Ik ken het niet, dus ga je gang.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
Maar neen. Ze gaan kleven. Nou ze doen maar, ik ga er niet harder door rijden.
Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, vooral achter lesauto's en vrachtverkeer, maar het gaat om situaties waar ikzelf al 5-10km boven de vmax rij (of zo'n zelfde situatie waar ik een beetje afstand hou) en er iemand de hele weg aan mijn bumper zit. Wat schiet je er in godsnaam mee op om zo dicht achter me te rijden.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gaat mij niet eens om de tijdwinst als ik sneller rijd. Ik vind het gewoon prettig om een bepaalde snelheid aan te houden en heb er een hekel aan mij op te vreten achter iemand die, in mijn ogen, niet doorrijdt. Meestal zijn dat mensen die ook nog eens heel erg fluctueren met hun snelheid. En dat is irritant.
Underkoffer KLPD,quote:Op maandag 1 juni 2015 16:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, vooral achter lesauto's en vrachtverkeer, maar het gaat om situaties waar ikzelf al 5-10km boven de vmax rij (of zo'n zelfde situatie waar ik een beetje afstand hou) en er iemand de hele weg aan mijn bumper zit. Wat schiet je er in godsnaam mee op om zo dicht achter me te rijden.
True. Echter zijn t hier regelmatig van die mega smalle bergweggetjes waar inhalen vaak praktisch onmogelijk is.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Protip: Als je even aan de kant kan, gewoon ff lekker doen. Stuk beter voor je bloeddruk, doe ik ook wel in Frankrijk op een pasje ofzo, gewoon even aan de kant en gas los en dit aangeven (met je knipper) en de locals lekker voorbij laten blazen. Ga jij maar met 130 over de col waar je 90 mag, jij kent de weg omdat je er waarschijnlijk minstens 1x per dag overheen gaat, heel het jaar door. Ik ken het niet, dus ga je gang.
Jullie doen mij opjaguhhhhboehoehoe.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Underkoffer KLPD,
Jaagt je op weltevree,
Tot je in boetgebied arriveert
Waarna hij je arresteert.
Doet me denken aan Tsjechie, maar daar halen ze je wel gewoon in. Ook waar dat niet 'kan', maar met zijn drieen naast elkaar is vrij normaal.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, even een irritatie vanaf mijn vakantieadresje in Italië momenteel.
Ik heb het hier binnendoor al. Zeker met een klein autotje rijd je grote wagens, helemaal toeristen, compleet zoek. Het is recentelijk opnieuw aangelegd en daardoor is ie beter te rijden, maar daarvoor was het helemaal wegkennis hebben en weten voor welk drempel je wel je rempedaal in moest trappen en welke je rustig met vmax+30 kan nemen. Afijn, niet te vaak doen, je ophanging krijgt wel flinke klappen en 90 waar ook fietsers op de weg zitten is wel iets te hard.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:47 schreef twiFight het volgende:
In het begin probeerden we nog wel eens aan te haken door zo'n Tsjech te volgen. Als hij met 60 een blinde bocht om gaat dan kunnen we dat zelf ook wel, toch...? Nou, daar kwamen we snel op terug. Best wel bizar om door een lada helemaal zoekgereden te worden in de bergen, maar op zo'n moment kies ik toch wel even voor mijn eigen rijvaardigheid en niet een local die het al 40 jaar doet![]()
*het relaas van iemand die veel kilometers maakt, dit voor 90-95% binnen de regels doet (die 5-10% mag je invullen met die doorgetrokken streep, linksrijders rechts voorbij op de CC en soms wat te hard rijden op autosnelwegen) en wiens allergrootste ergernis in het verkeer de betutteling op het Nederlandse wegennet is. Doorgetrokken strepen op de meest krankzinnige plekken, verhogingen tussen de rijbanen, kansloze adviessnelheden bij bochten, levensgevaarlijke chicanes om mensen zachter te laten rijden, terwijl de gevolgsmanoevres veel gevaarlijker zijn, drempels waar je met een SUV nog je bumpers mee onder je auto vandaan rijdt. Gevolg? Schaaprijders. Kloothommels die niet met het verkeer bezig zijn, die op de automatische piloot rijden. Geen situatie op waarde kunnen inschatten. Die naast je rijden bij het invoegen en je dan schaapachtig/boos aankijken als je niet opzij gaat. Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat, en vervolgens er bijna uit vliegen bij de volgende, omdat daar ineens 70 staat wat amper gaat. Files achter een idioot die 60 rijdt op een kaarsrechte N-weg waar 80 en waar je regeltechnisch niet voorbij mag. En het worden er steeds meer. Allemaal vergiftigd door wat het CBR en de politiek zien als veilig verkeer. Binnen de perken, betuttelend, alles op statistieken, aantal doden etcetera. Dode op een provinciale weg? Niet kijken of ie als een idioot reed en zichzelf om een boom heeft gevouwen, maar meteen aanpassingen maken aan de weg. We slaan echt door. En dat ben ik gewoon zat. Dat betekent niet dat ik als een mongool rij, dat betekent dat ik zelf na kan denken en soms een andere oplossing kies dan gebruikelijk (of toegestaan). En ja, ook ik maak fouten. Tuurlijk. Gelukkig doen we dat allemaal. En als iedereen zich daar bewust van is, en alert rijdt, dan corrigeren we dat in veel gevallen van elkaar. Daar zijn geen doorgetrokken strepen of adviessnelheden voor nodig. Alleen gezond verstand en een dosis zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Maar dat wordt eng gevonden blijkbaar.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:16 schreef twiFight het volgende:
Zie hier het relaas van iemand die denkt dat het verkeer bestaat uit zijn individu en dat zijn acties bepalend zijn voor de uitkomsten van situaties. Vroeger of later komt 'ie er achter dat het verkeer bestaat uit... het verkeerwaar ook andere mensen in deelnemen. Ik hoop dat ik je nooit tegenkom in het verkeer.
Amen.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, omdat er teveel debielen zijn die niet weten hoe ze knap in het verkeer moeten rijden. Zelfde met inhaalverboden. De meeste mensen spiegelen niet, maken geen gang en gaan met een slakkentempo naar links (nadat ze eerst op de kont van hun voorligger hebben gezeten en dus niet kunnen zien of er überhaupt wat aan komt) en proberen met 60 in hun 5 te versnellen. Ik had er laatst ook eentje, liep met net geen 90 op de teller op een 80 weg heel hard in op een voorligger. Kan 2 dingen doen, hem vol in de ankers gooien en gezellig met 50 meetuffen of zorgen dat ik er vlot voorbij kom zonder iemand hinder te verzorgen. Gas wat los vanwege een tegenligger, zodra die tegenligger naast mijn voorligger zat gas weer in (deze automaat schakelt gelukkig zelf vlot terug), naar links als je er bijna bent, er snel voorbij en daarna weer rustig terug laten lopen naar de snelheid die ik al had.
Situaties op waarde kunnen schatten houdt ook in dat je niet over doorgetrokken strepen heen gaat. Waarom niet? Omdat je niet alleen op de weg zit, en de rest van het verkeer er geen rekening mee houdt dat jij schijt hebt aan die doorgetrokken strepen. Zelfde geldt voor "oplossingen die niet gebruikelijk of toegestaan zijn". Dat jij denkt dat dat wel kan, dat betekent nog niet dat de rest van het verkeer het daarmee eens is, of meteen snapt wat je aan het doen bent. Waar mensen dat soort dingen gaan doen, daar moeten anderen ineens op anticiperen, en dat vergroot dan weer de kans op ongelukken. En als ik bij een bocht kom waar ik nog nooit, of in ieder geval heel lang niet geweest ben, en er staat een bord met de adviessnelheid 50, dan ga ik er inderdaad niet met 120 doorheen. Dat heet ook een situatie op waarde kunnen schatten. En die levensgevaarlijke chicanes waar je het over hebt, die zijn waarschijnlijk alleen levensgevaarlijk omdat je er met een belachelijk hoge snelheid doorheen raast. En ja, als ik weet dat een drempel zodanig is dat ik er niet te hard overheen kan, dan pas ik mijn snelheid daarop aan. Niet iedereen kan het zich, net als jij blijkbaar, veroorloven om iedere week nieuwe bumpers te laten monteren.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
*het relaas van iemand die veel kilometers maakt, dit voor 90-95% binnen de regels doet (die 5-10% mag je invullen met die doorgetrokken streep, linksrijders rechts voorbij op de CC en soms wat te hard rijden op autosnelwegen) en wiens allergrootste ergernis in het verkeer de betutteling op het Nederlandse wegennet is. Doorgetrokken strepen op de meest krankzinnige plekken, verhogingen tussen de rijbanen, kansloze adviessnelheden bij bochten, levensgevaarlijke chicanes om mensen zachter te laten rijden, terwijl de gevolgsmanoevres veel gevaarlijker zijn, drempels waar je met een SUV nog je bumpers mee onder je auto vandaan rijdt. Gevolg? Schaaprijders. Kloothommels die niet met het verkeer bezig zijn, die op de automatische piloot rijden. Geen situatie op waarde kunnen inschatten. Die naast je rijden bij het invoegen en je dan schaapachtig/boos aankijken als je niet opzij gaat. Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat, en vervolgens er bijna uit vliegen bij de volgende, omdat daar ineens 70 staat wat amper gaat. Files achter een idioot die 60 rijdt op een kaarsrechte N-weg waar 80 en waar je regeltechnisch niet voorbij mag. En het worden er steeds meer. Allemaal vergiftigd door wat het CBR en de politiek zien als veilig verkeer. Binnen de perken, betuttelend, alles op statistieken, aantal doden etcetera. Dode op een provinciale weg? Niet kijken of ie als een idioot reed en zichzelf om een boom heeft gevouwen, maar meteen aanpassingen maken aan de weg. We slaan echt door. En dat ben ik gewoon zat. Dat betekent niet dat ik als een mongool rij, dat betekent dat ik zelf na kan denken en soms een andere oplossing kies dan gebruikelijk (of toegestaan). En ja, ook ik maak fouten. Tuurlijk. Gelukkig doen we dat allemaal. En als iedereen zich daar bewust van is, en alert rijdt, dan corrigeren we dat in veel gevallen van elkaar. Daar zijn geen doorgetrokken strepen of adviessnelheden voor nodig. Alleen gezond verstand en een dosis zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Maar dat wordt eng gevonden blijkbaar.
[..]
Amen.
Gek genoeg slaat dat vooral op jezelf. Geen verantwoordelijkheid bij de andere weggebruikers durven neerleggen en er niet vanuit durven gaan dat ook die een portie gezond verstand hebben. Nee, gewoon befehl ist befehl. De achter het bureau bedachte ideeën zijn immers perfect.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Die dosis zelfvertrouwen die zal er best zijn, het gezond verstand en die verantwoordelijkheid lees ik nergens terug.
Verkeer dat reden geeft tot het overschrijden van doorgetrokken strepen bij normaal weggedrag heeft zelf schijt aan alles en is vaak met alles bezig, behalve het verkeer. Telefoons, passagiers, het kind achterin voeren, alles is belangrijker dan gewoon bezig zijn met het verkeer.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Omdat je niet alleen op de weg zit, en de rest van het verkeer er geen rekening mee houdt dat jij schijt hebt aan die doorgetrokken strepen.
Als mensen eens de helft van het anticiperen zouden doen van waar ze nu met andere dingen bezig zijn, zou dat ontzettend veel ongelukken schelen. Nee, je kan niet voor me als ik 10 meter van de kruising ben op een 80 weg. Nee, je kan niet door me heen als ik naast je zit op de snelweg. Nee, ik kan niet ruiken dat jij een afslag moet hebben omdat je hem opeens in de ABS hangt omdat je hem anders had gemist doordat je telefoon belangrijker was.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Dat jij denkt dat dat wel kan, dat betekent nog niet dat de rest van het verkeer het daarmee eens is, of meteen snapt wat je aan het doen bent. Waar mensen dat soort dingen gaan doen, daar moeten anderen ineens op anticiperen, en dat vergroot dan weer de kans op ongelukken.
Eigenlijk meer omdat als ik voorrang heb, ik dit nauwelijks krijg. Of als ik er al half in rijd en voorrang heb, een ander ook nog even naar binnen wil.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
En die levensgevaarlijke chicanes waar je het over hebt, die zijn waarschijnlijk alleen levensgevaarlijk omdat je er met een belachelijk hoge snelheid doorheen raast.
Je bent geloof ik wel goed in alles tot in het extreme trekken hè? Een vrachtwagen moet die bocht ook met 50 kunnen nemen.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
En als ik bij een bocht kom waar ik nog nooit, of in ieder geval heel lang niet geweest ben, en er staat een bord met de adviessnelheid 50, dan ga ik er inderdaad niet met 120 doorheen.
Nee, de achter het bureau bedachte ideeën zijn niet perfect, dat beweer ik ook nergens. Maar wat denk je dat er zou gaan gebeuren als iedereen ging rijden volgens de regeltjes die hij zelf bedenkt?quote:Op maandag 1 juni 2015 23:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek genoeg slaat dat vooral op jezelf. Geen verantwoordelijkheid bij de andere weggebruikers durven neerleggen en er niet vanuit durven gaan dat ook die een portie gezond verstand hebben. Nee, gewoon befehl ist befehl. De achter het bureau bedachte ideeën zijn immers perfect.
[..]
En dat geeft jou dan natuurlijk het recht om alle regels aan je laars te lappen?quote:Verkeer dat reden geeft tot het overschrijden van doorgetrokken strepen bij normaal weggedrag heeft zelf schijt aan alles en is vaak met alles bezig, behalve het verkeer. Telefoons, passagiers, het kind achterin voeren, alles is belangrijker dan gewoon bezig zijn met het verkeer.
[..]
Als jij echt zo rijdt als hierboven wordt beschreven, met eigen regeltjes en zelfverzonnen oplossingen, dan anticiperen die andere weggebruikers zo slecht nog niet. Je leeft nog steeds.quote:Als mensen eens de helft van het anticiperen zouden doen van waar ze nu met andere dingen bezig zijn, zou dat ontzettend veel ongelukken schelen. Nee, je kan niet voor me als ik 10 meter van de kruising ben op een 80 weg. Nee, je kan niet door me heen als ik naast je zit op de snelweg. Nee, ik kan niet ruiken dat jij een afslag moet hebben omdat je hem opeens in de ABS hangt omdat je hem anders had gemist doordat je telefoon belangrijker was.
[..]
Ik reageerde op de opmerking hierboven:" Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat". Dat ik daar inderdaad niet met 120 doorheen raas lijkt mij niet meer dan een beetje gezond verstand. Hoe hard het wel kan, dat probeer ik in te schatten als ik de bocht zie, zie hoe hard het verkeer voor me de bocht neemt. Als dat extreem is, dan wens ik jouw nabestaanden zeer veel sterkte toe binnenkort.quote:Je bent geloof ik wel goed in alles tot in het extreme trekken hè? Een vrachtwagen moet die bocht ook met 50 kunnen nemen.
Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Maar vooral lekker blind de bordjes volgen. Lekker met 50 over een klinkerweg in een woonwijk razen rond 12 uur langs de school, omdat dat wel mag. Want je rijdt toch niet te hard. En lekker achter dat landbouwverkeer blijven plakken voor de komende 20 km op een rechte 80-weg omdat er een doorgetrokken streep ligt.
Ja, gisteren nog! Ook voor figuren die twee parkeerplaatsen denken nodig te hebben in een beetje parkeergarage.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:57 schreef twiFight het volgende:
Een interessante aanpak van foutparkeerders. Wat zeggen de Fokkers, hier ook invoeren, of niet?
Waarschuwing: VVS...
Dat is zo gierig.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Ik noem het NIFOM. [Not In Front Of Me] Zojuist verzonnen (quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:59 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Dat is zo gierig.
Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.
Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.
Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
Bedoel je dat je je knipper aanzet omdat je zo nodig naar de linkerbaan moet?quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:59 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Dat is zo gierig.
Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.
Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.
Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |