abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2015 @ 14:36:40 #201
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152974710
Pizza _O-

Had vanmorgen toch iets wazigs. Ik wil over blokmarkering invoegen op een andere rijstrook, is daar 2x4 strooks met aan de kant waar ik reed dus 2x2 strooks met ertussen blokmarkering. Ik rij aan de rechterkant, links van de markering rijdt een treintje. Er is een gat van 6-7 autolengten voor de auto waar ik naast rij en makkelijk tussen kan voegen. Beetje gas bij, even 110-115 waar 100 en ertussen. Niks raars aan. Rijdt die vent gewoon out of the blue het gat dicht zodra ie merkt dat ik ertussen wil. Zag dat niet echt aankomen, dus ik zette semi-onbewust door, waardoor ie op de rem moest. Vervolgens vol op de toeter hangen natuurlijk, met het altijd gezellige, bekende universele gebaar heen en weer toen ie me voorbijkwam. Echt, wat gaat er in je om dat je zo graag geen andere auto voor je wil laten invoegen? :')
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 14:59:32 #202
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152975351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
Echt, wat gaat er in je om dat je zo graag geen andere auto voor je wil laten invoegen? :')
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152975436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Of hij vond dat t niet paste.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:03:29 #204
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152975508
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of hij vond dat t niet paste.
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooien :D
Tap tap tap
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:18:29 #205
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152976033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

Blijft verder trouwens gewoon een ontzettende pauperbak, zo'n Insignia. Goedkoop premium, alsof je een immitatie Rolex in Turkije koopt tijdens je vakantie. Neem dan gewoon een Mazda 6 ofzo. Of een Astra. Zijn ook bijna altijd van die figuren met een enorm ego/teveel pretenties, maar te weinig betekenis in het dagelijks leven: "Mijn Insignia is net zo goed als een C klasse/3 serie/A4." Vent, je hebt duidelijk nog nooit een Mercedes/BMW/Audi gereden, zelfs met je ogen dicht zie en voel je het verschil. :r :r :r

Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
Oh man, zo waar over die Slopel _O_
Wat een oerlelijk hok is dat zeg :r
Ik snap echt niet dat, als je van je baas een D-segmenter je zou mogen uitzoeken, je dan voor zo'n wagen gaat :')
Ga dan lekker voor een Peugeot 508, Ford Mondeo, Volkswagen Passat of een fijne BMW 320D ED als je premium wilt.
Gewoon het volk wat in een Slopel stapt is al een '' :') '' waard.
Om over het rijgedrag van dergelijke Slopel bestuurders maar te zwijgen :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is :{
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_152976177
Gisteren op de A50 een Duitse Volvo die echt als een mongool aan het inhalen was, echt met 135 tot vlak achter de auto voor hem, dan zonder richting aan te geven naar links en dan weer zonder richting, zijn auto vlak voor de net ingehaalde auto gooien. En bij elke auto weer, niet gewoon even links blijven en een paar auto's tegelijk inhalen of zo.

En bij Apeldoorn nog een klaphark die erachter kwam dat zijn caravan bij 120 toch niet zo stabiel lag... Gaf mij ook even een hartverzakking.
pi_152976315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooien :D
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:41:25 #208
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152976958
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:25 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.
:@
Tap tap tap
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 15:46:21 #209
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152977169
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is :{
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
En dan een turborotonde tegen komen waar ze met net 30 overheen kruipen, want anders kiept ie om, nadat je met een noodgang ingehaald bent op het rechte stuk. Zat ik er weer voor. _O- _O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:47:39 #210
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152977226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
En dan een turborotonde tegen komen waar ze met net 30 overheen kruipen, want anders kiept ie om, nadat je met een noodgang ingehaald bent op het rechte stuk. Zat ik er weer voor. _O- _O-
Dat is waar, mijn baas jaagt ook altijd in dat busje van hem, terwijl ik hem altijd netjes warm rijd _O-
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_152978107
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 16:13:34 #212
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152978305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:08 schreef eP2e het volgende:

[..]

Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.
Als ik links sta wil ik graag doorrijden. En dan ben ik ook meteen weg als het licht groen wordt. Dat was hier niet het geval. En stoplichtsprintjes. Tegen een busje? :') Maar ik vind, dat als jij links gaat staan, je moet zorgen dat je voor degene rechts komt. Anders had je net zo goed achter hem kunnen gaan staan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:19:51 #213
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152978553
Het doel van tweebaanswegen met stoplicht is niet om sprintjes te doen en ook niet om voor de ander te komen. Tweebaans is puur een kwestie van baancapaciteit. Voor de verkeersveiligheid boeit het verder geen drol wie het eerst de (meestal) 50 haalt en ook niet in welke auto je dat doet. Hooguit kun je, als je de weg kent, vast voorsorteren voor een later punt. Kortom: dat busje "moest" helemaal niets.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152978652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..

Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel. :') Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
pi_152978728
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:19 schreef twiFight het volgende:
Het doel van tweebaanswegen met stoplicht is niet om sprintjes te doen en ook niet om voor de ander te komen.
Vertel dat maar aan al die motorrijders hier die het liefst niks anders doen dan 's zomers op van die lawaaiige zakjapanners sprintjes trekken alsof ze de TT moeten winnen. :X
pi_152995964
Busjes,er zit altijd dom volk in en ze hebben een te groot ego om ingehaald te worden door een cuore. Gaan ze mij weer inhalen en voor mijn neus rijden waardoor ik geen fuck overzicht heb en ik graag zie of ik een filefuik in rij. Ik heb zon hekel aan die kut busjes :r
  Spellchecker woensdag 27 mei 2015 @ 00:26:26 #217
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_152996713
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..

Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel. :') Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...
Tevens -purist.
pi_152997090
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..

Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel. :') Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Pot verwijt de ketel.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_152997602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel.
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 27 mei 2015 @ 07:58:57 #220
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152998531
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Daar lijkt het wel op idd.

Irritaties als fietser:
-fietsers die aan de verkeerde kant rijden, bekenden treffen op trottoir en dan uitgebreid gaan stilstaan en kletsen, daarbij met de fiets het halve fietspad afschermen. Ga god-ver-domme op de stoep staan!
-bejaarde koppels op goede fietsen die niet eens absurd langzaam rijden maar wel met zijn tweeën geheel links en daarbij rechts óók geen ruimte latend, vervolgens maximaal traag reageren op bellen. Eerst opzij, dan pas kijken mensen.
-kudde wielrenners die aan komen stormen en elkaar verdrukken, zoeken uitweg door op mijn weghelft te komen rijden. Leuk, maar zo werkt het niet. Preventief ruimte afgedwongen door binnen eigen weghelft meer links te gaan rijden, meteen massaal beteuterde gezichten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 27 mei 2015 @ 08:54:38 #221
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152999067
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:16:05 #222
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152999323
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Je snapt het niet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_152999358
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Nee hoor _O- Ik ben volgens mij een van de weinige automobilisten met een flinke dosis zelfkritiek.
Tap tap tap
pi_153003051
quote:
13s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:26 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel.
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt? :')
  woensdag 27 mei 2015 @ 12:09:36 #225
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_153003439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 11:54 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.

[..]

Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt? :')
Dit is illustratie genoeg :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2015 @ 12:33:52 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153003976
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153004255
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden. Je hebt op snelwegen vaak dat er van 2 rijstroken naar 1 rijstrook wordt gegaan. Er staan dan ook bordjes dat je moet gaan ritsen. Wat je vaak ziet is dat bijna iedereen netjes rechts achteraan de rij aansluit. Echter heb je er altijd een paar tussen (vaak bmw's, audi's, bouwvakkersbusjes) die vol over de linker baan blijven scheuren en er aan het einde tussen drukken.

Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...

Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
  woensdag 27 mei 2015 @ 12:54:06 #228
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_153004459
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:


Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten. Dat iemand zelf vindt dat je een paar honderd meter eerder moet opschuiven is prima, maar dat hoef je niet bij anderen te gaan afdwingen.

Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen. Dus als de file 20-30 rijdt niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen moeten rammen.
pi_153004529
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten.
Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen, dus niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen rammen.
In de spits speelt de probleem vaak ook minder omdat er dan veel meer mensen links blijven rijden. Echter buiten de spits zie je toch wel vaker dat iedereen netjes uit fatsoen rechts aansluit. Om dan als enige erlangs te rijden en voor aan te sluiten vind ik eigenlijk niet kunnen.....
pi_153004964
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:

[..]

zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen.
Zolang de persoon rechts van je wel genegen is om je er tussen te laten en dat gaat nou juist vaak niet op want stel je eens voor dat er iemand voor je komt in de rij, the horror!

Daar zit dan ook het pijnpunt want iedereen die meerdere keren niet in de gelegenheid is gesteld om op een normale manier te kunnen ritsen laat dat de volgende keer wel uit zijn hoofd en probeert het vroeger te doen. 200 meter van te voren kan je nog niet zien of daar verderop een fatsoenlijk iemand rijdt die ruimte houdt, dus gaan ze bij de eerste de beste gelegenheid en dat kan dus een paar honderd meter te vroeg zijn.

Om soepel te kunnen ritsen zijn er twee personen nodig die over gezond verstand beschikken en daar gaat het dus vaak fout want iets met penis, lange teen, ikphone, ik ik ik.
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:57:29 #231
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153006458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden.
Ik kan er ook slecht tegen, maar het is goed onderzocht en de doorstroming is het beste als beide banen zover mogelijk doorrijden, vervolgens de snelheid matchen en dan om en om gaan. Precies dus wat ritsen is. Ik baal ook wel eens als ik uit 'fatsoen' vroeg rechts sta maar een ander doorgast tot het einde, maar ik zal nooit iemand gaan blokkeren. 'm Half over het verdrijvingsvlak er tussen duwen is wel aso en keur ik af. Daarentegen moeten de mensen rechts ook wel de ruimte geven. Het komt van twee kanten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:14:28 #232
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153006990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.

Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2015 @ 14:54:34 #233
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153008391
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" moet je in principe een matchende snelheid hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:55:03 #234
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_153008407
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
pi_153008545
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:55 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
Ik ook :@ G al meteen rechts, waar ik waarschijnlijk toch al reed :') Laat er ook gerust iemand voor, maar als je er eentje tussen laat, willen er uiteindelijk meerderen voor en dat vind ik wel weer vermoeiend, dat lijkt me gewoon niet de bedoeling.
Tap tap tap
pi_153009310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:14 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.

Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
Tja, ik ben verder best een 'agressieve' rijder die de grenzen redelijk vaak opzoekt (overschrijdt:P), maar bij zo'n rij waarbij iedereen netjes rechts aansluit gewoon tot het uiterste einde erlangs rijden vind ik toch nog steeds iets wat je uit fatsoen gewoon niet kunt maken.... Heeft niks met schapengedrag te maken.

Wat wellicht kan helpen is om vaker een doorgetrokken streep maken ruim voor het ritspunt en dan pas aan het einde weer onderbreken. Dat zie je soms al wel. Zo moet je wel links blijven rijden en gaat het ritsen natuurlijker werken.
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:40:36 #237
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_153013041
Op je eigen baan blijven is zeker in een bocht binnen de bbk errug moeilijk voor maar al te veel mensen heb ik vandaag gemerkt. Twee daarvan waren lekker aan t kleppen met hun passagier terwijl ze mijn strook half meenamen zeg maar....
..... :%
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_153018428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?

Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.

Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?

En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.

quote:
Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren.
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_153022030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:27 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?

Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.

Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?

En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.

[..]

Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
Het gaat op de manier hoe er gebruik wordt gemaakt van die rijbaan. Volgas langs het hele rijtje voertuigen en op het laatste moment gewoon vol op de andere rijstrook hoeken, dát is waar ik een probleem mee heb.

Hetzelfde met afgesloten rijstroken, waar zat mensen alvast naar de niet-afgesloten rijstrook gaan. Maar er is helemaal niet mis mee als je pas bij de vooraankondiging (schuine pijl) in gaat voegen. Ik ga zelf zo vroeg mogelijk, gewoon omdat vrachtauto's er niet zo vaak tussen worden gelaten. Ik vind het altijd wel grappig hoe anderen reageren als ik m'n richtingaanwijzer aan zet. De gaten die tussen de auto's zijn gevallen worden spontaan dichtgereden. Dan heb ik altijd zo'n :')-moment. Erg volwassen hoor. Echt waar.
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die gewoon even stoppen om mij ertussen te laten. Hetzelfde doe ik ook bij anderen. Zie ik een richtingaanwijzer aanstaan, dan maak ik even ruimte, maar ook dan heb je gewoon figuren die gewoon ongezien de neus van hun auto alvast ertussen wurmen. Probleem is dat ik daar een dode hoek heb, maarja, 'nouhou, ikke eerst!'
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153046899
Dit probleem zie je ook bij opritten plus stoplicht met twee banen die samengevoegd worden. Iedereen staat spastisch rechts omdat de ervaring is dat je er niet tussen gelaten wordt als je links gaat staan óf omdat mensen je de ruimte moedwillig niet geven, óf omdat ze te dom zijn om te snappen wat de bedoeling is (Oh moest ik al optrekken? Wacht ff, ik stel eerst mijn radio ff bij en peuter in mijn neus).

Ik sta tegenwoordig dus ook standaard rechts, want elke keer dat ik links sta staat er rechts iemand die me er niet tussen laat of staat er voor me iemand die aan het eind van de strook nog steeds zit op 15 km/u.

Zelfde verhaal met ritsen op de snelweg, ik weet wat de bedoeling is maar de rest lijkt dit standaard niet te weten (Mijn asfalt! Mijn! Mijn!) en dan sta ik dus liever tussen de rest van de kudde rechts dan dat ik me erger aan eikels die het gaatje steeds expres dicht rijden of in een gevaarlijke situatie terechtkom.

Je hebt ze er echt tussen zitten die zien dat je in de problemen komt en alsnog tot zeven keer toe het gat dicht rijden met een zure kop en een middelvinger als toetje. En echt, ik jank m er niet aso langs o.i.d. Ik pas altijd netjes de snelheid aan en geef tijdig een snippertje, zoek oogcontact waar mogelijk. En dan nog.

Dusss...rechts it is vaak. Eigenlijk triest.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_153061419
Normaal gesproken komt het alleen voor bij auto's met drv, maar deze keer kwam ik een Peugeot 306 tegen met zonder verlichting. Gewoon nul, niks, nada. En voor zover ik kon zien een rood lampje op het dashboard, dus het zal wel een technische issue zijn.

Ja, ik heb 'm op de cam. Doe ik straks wel uploaden als er animo voor is. (wel in het dashcamtopic)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 05:04:15 #242
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153061581
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.

http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_153061696
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.

http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Deze analyse is niet compleet. Het klopt dat het verkeer alle weggebruikers reduceert tot stereotyperingen in het type auto of merk dat niet bij machte is om te communiceren anders dan licht (knipperen, richtingaanwijzer) of geluid (claxon). Dat is één kan van het verhaal.

Het andere punt (dat jammer genoeg niet wordt aangehaald) is het feit dat het verkeer een verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Fouten kunnen voor irritatie leiden, maar ook gevaarlijke situaties. We rijden vrijwel allemaal met machines van minimaal een ton. En onoplettendheid, roekeloosheid of onkunde kunnen leiden tot schade, letsel, zelfs dood. Maar als er zich incident heeft voorgedaan (dat maar net goed is gegaan) is er geen mogelijkheid om hier iets van te zeggen. Dat brengt frustratie met zich mee. En dan kom je bij het punt dat in de tekst wordt aangehaald.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:36:48 #244
273515 TwisterNederland
De enige echte
pi_153063499
Vandaag ook weer wat gehad.
Ik reed lekker 130. Voor mij invoegers. Lesauto en een Anita (fictieve naam). Anita vond dat er niet snel genoeg gereden werd dus ging van de invoegstrook gelijk naar de linker rijbaan met 70. Ik moest vol in de remmen. En vervolgens heeft Anita ineens geen haast meer want ze had grote moeite om de lesauto voorbij te komen |:(
Ik haalde haar in en ze keek zo schaapachtig naar mij. Echt op zo'n manier van "ik deed toch niks verkeerd" :')
pi_153064031
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:36 schreef TwisterNederland het volgende:
En vervolgens heeft Anita ineens geen haast meer want ze had grote moeite om de lesauto voorbij te komen |:(
Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.
pi_153064186
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.

http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Ha, mooi stukje. Erg herkenbaar ook hoe je bij een dikke auto veel sneller iets "asociaal" vindt. Omgekeerd merk ik ook vaak dat als ik een keer in een gebakje rijdt, je er sneller af wordt gedrukt op de linkerbaan. Dan ben je heel snel het mutsje wat geen idee heeft wat ze aan het doen is (en ja, dit denk ik zelf ook vaak over kleine autootjes, ben ook vaak verbaasd als er een kerel in blijkt te zitten).

Ben ik trouwens de enige die vaak denkt dat echt oude auto's in de regel bestuurd worden door betere chauffeurs (want in zo'n ding moet je beter weten wat je doet en wat er wel en niet kan)?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:14:05 #247
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153064314
Ik ben blij dat ik mij in bijna niets herken in dat artikel. Ik wil niet zeggen dat ik me niet anders gedraag, maar de symptomen in dat artikel toon ik niet zelf. Ik denk dat als je dat grotendeels wel herkent je het beste even een afspraakje bij een psycholoog in kan boeken. Ik vraag me af of er niet onderhuids een stuk agressie achter zit. Net zoals bij dronken mensen, die opeens lomp, opgefokt en agressief worden. Jammer dat daar niet verder naar gekeken is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:35:47 #248
273515 TwisterNederland
De enige echte
pi_153069950
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:01 schreef Ciora het volgende:

[..]

Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.
Dat speelde zeker mee.
pi_153071689
Rotterdam ter hoogte van Zuidplein.
Elke dag zo erg opletten op dit punt:


Ik moet altijd de groene lijn volgen. Ik start vanaf punt 1.

even de puntjes uitleggen.
Punt 1 mag mijns inzien de blauwe en groene lijn volgen.
Punt 2 mag alleen de rode lijn volgen.
Punt 3 mag alleen de paarse lijn volgen.

Dit gebeurt echt dagelijks en ik vraag me af of ik gelijk heb:
Mensen switchen van de rode naar de groene lijn, waardoor ze de personen op de groene lijn keihard afsnijden. Volgens mij komt dit omdat ze denken dat punt 1 alleen de blauwe lijn mag volgen, en dat punt 2 recht geeft op de groene en de rode...

Als mensen in zone B gaan switchen van baan is het gewoon een normale actie mits er goed gekeken wordt. Maar in die bocht heb ik al tig keer vol moeten remmen. Wees gewaarschuwd.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:05:26 #250
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153073046
Dat komt zo vaak voor ja. Mensen kunnen de lijnen in een bocht niet volgen of snappen het gewoon simpelweg niet. Dan gaan ze over in een verkeerde baan en dan krijgt degene die wel goed rijdt natuurlijk een vuile blik.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf vrijdag 29 mei 2015 @ 16:24:24 #251
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153075792
Nog mooier is het als er een doorgetrokken streepje tussen zit. Zelfs dan gaan ze eroverheen en heb jij het gedaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 31 mei 2015 @ 14:22:17 #252
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153126006
Als je voor het stoplicht staat en je moet echt even wat doen op je telefoon, kijk dan zeer regelmatig even op. En als het groen is en de auto's voor je al erdoor zijn, kan je wel boos kijken als ik op de claxon hang, maar jij houdt het zooitje op omdat je nog steeds stilstaat, stomme blonde kutsnol.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153127885
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je voor het stoplicht staat en je moet echt even wat doen op je telefoon, kijk dan zeer regelmatig even op. En als het groen is en de auto's voor je al erdoor zijn, kan je wel boos kijken als ik op de claxon hang, maar jij houdt het zooitje op omdat je nog steeds stilstaat, stomme blonde kutsnol.
Zelfs dan toeter ik niet eens meer. Ik ben niet je wekker...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 31 mei 2015 @ 15:31:35 #254
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153128072
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zelfs dan toeter ik niet eens meer. Ik ben niet je wekker...
Nouja, ik vind het nogal vervelend om stil te blijven staan achter iemand die schijnbaar alle tijd van de wereld heeft, terwijl je zelf onderweg naar een afspraak bent. En ik vind het zonde van mijn tijd om in zo'n geval mijn extra ingecalculeerde reistijd aan zo'n persoon te moeten opofferen, terwijl ik die ook bij mijn afspraak gewoon kan gebruiken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153132741
Waarom als mensen uitparkeren, gaan ze precies net genoeg achteruit om dan hun stuur helemaal de andere kant op te draaien en met hun voorbumprr op slechts enkele centimeters langs de andere auto,s vooruit weg te rijden.

Ik vind dat best knap. Meestal als er ruimte is ga ik zover mogelijk achteruit en dan kun je zonder moeite wegrijden.
.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:17:23 #256
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153135303
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je voor het stoplicht staat en je moet echt even wat doen op je telefoon, kijk dan zeer regelmatig even op. En als het groen is en de auto's voor je al erdoor zijn, kan je wel boos kijken als ik op de claxon hang, maar jij houdt het zooitje op omdat je nog steeds stilstaat, stomme blonde kutsnol.
Dubbel irritatie als ze dan net op het laatste moment wegrijden en jij weer voor een rood licht staat.

quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:52 schreef Fer het volgende:
Waarom als mensen uitparkeren, gaan ze precies net genoeg achteruit om dan hun stuur helemaal de andere kant op te draaien en met hun voorbumprr op slechts enkele centimeters langs de andere auto,s vooruit weg te rijden.

Ik vind dat best knap. Meestal als er ruimte is ga ik zover mogelijk achteruit en dan kun je zonder moeite wegrijden.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar voor heb ik beter zicht dan achter, dus minder risico. Maar met cameras en parkeersensoren is dat sowieso al verleden tijd.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153139022
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden. Je hebt op snelwegen vaak dat er van 2 rijstroken naar 1 rijstrook wordt gegaan. Er staan dan ook bordjes dat je moet gaan ritsen. Wat je vaak ziet is dat bijna iedereen netjes rechts achteraan de rij aansluit. Echter heb je er altijd een paar tussen (vaak bmw's, audi's, bouwvakkersbusjes) die vol over de linker baan blijven scheuren en er aan het einde tussen drukken.

Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...

Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
Ik vind het beiden niet echt slim. Beter rijd je met gematigde snelheid over de linkerbaan door totdat je ergens genoeg ruimte ziet om in te voegen. Dan houdt je niemand op, en kan iedereen in hetzelfde tempo door blijven rijden.
pi_153139471
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:27 schreef Gymbaboon het volgende:
Rotterdam ter hoogte van Zuidplein.
Elke dag zo erg opletten op dit punt:
[ afbeelding ]

Ik moet altijd de groene lijn volgen. Ik start vanaf punt 1.

even de puntjes uitleggen.
Punt 1 mag mijns inzien de blauwe en groene lijn volgen.
Punt 2 mag alleen de rode lijn volgen.
Punt 3 mag alleen de paarse lijn volgen.

Dit gebeurt echt dagelijks en ik vraag me af of ik gelijk heb:
Mensen switchen van de rode naar de groene lijn, waardoor ze de personen op de groene lijn keihard afsnijden. Volgens mij komt dit omdat ze denken dat punt 1 alleen de blauwe lijn mag volgen, en dat punt 2 recht geeft op de groene en de rode...

Als mensen in zone B gaan switchen van baan is het gewoon een normale actie mits er goed gekeken wordt. Maar in die bocht heb ik al tig keer vol moeten remmen. Wees gewaarschuwd.
De rode en de groene lijn lijken in zone B allebei rechtsaf te slaan? Waarom zou men bij punt 2 dan alleen de rode lijn mogen volgen? Daar kan groen volgens mij ook het beste gaan staan.
Punt 1 lijkt me daar vooral bedoeld voor mensen die de blauwe lijn volgen en in zone B linksaf willen.
pi_153148892
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:04 schreef deezler het volgende:

[..]

De rode en de groene lijn lijken in zone B allebei rechtsaf te slaan? Waarom zou men bij punt 2 dan alleen de rode lijn mogen volgen? Daar kan groen volgens mij ook het beste gaan staan.
Punt 1 lijkt me daar vooral bedoeld voor mensen die de blauwe lijn volgen en in zone B linksaf willen.
Je hebt gelijk, rood en groen gaan beide rechtdoor( paars gaat rechtsaf). Maar vanaf punt 1 mag je zowel rechtdoor als linksaf.
Het gevaar ontstaat doordat mensen in punt 2, verwachten dat mensen in punt 1 per definitie linksaf gaan. De 2tjes wisselen van baan zonder rekening te houden met mensen in punt 1.

En waarom zou ik dan in punt 1 staan ipv 2? Had ik niet uitgelegd, maar ik wil graag daar rijden ivm een u-turn linksom die 50m verder volgt. Als ik in punt 2 zou starten en het is druk, is het erg lastig om die actie ' normaal' uit te voeren.
  maandag 1 juni 2015 @ 10:32:39 #260
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153149728
De signalering op de weg (pijlen) geven al aan welke banen waar heen mogen. Alhoewel het misschien wat verwarrend is dat de pijlen rechtdoor wijzen terwijl je direct op twee stroken uitkomt die naar rechts afslaan. Dat had duidelijker gekund.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 1 juni 2015 @ 11:23:21 #261
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153150693
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:52 schreef Fer het volgende:
Waarom als mensen uitparkeren, gaan ze precies net genoeg achteruit om dan hun stuur helemaal de andere kant op te draaien en met hun voorbumprr op slechts enkele centimeters langs de andere auto,s vooruit weg te rijden.

Ik vind dat best knap. Meestal als er ruimte is ga ik zover mogelijk achteruit en dan kun je zonder moeite wegrijden.
Ken uw auto? Of je nou een meter of een centimeter ruimte hebt maakt niet uit toch?

Wat ik overigens echt haat zijn al die doorgetrokken strepen tegenwoordig links van de rechterstrook bij op- en afritten. Dan rij je op de middelste of linkerstrook, wil je nog even een vrachtwagen inhalen en vervolgens de afrit pakken (ruim de tijd en ruimte vaak), moet je over die doorgetrokken streep heen. :')
pi_153151528
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:23 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat ik overigens echt haat zijn al die doorgetrokken strepen tegenwoordig links van de rechterstrook bij op- en afritten. Dan rij je op de middelste of linkerstrook, wil je nog even een vrachtwagen inhalen en vervolgens de afrit pakken (ruim de tijd en ruimte vaak), moet je over die doorgetrokken streep heen. :')
En dat is nou juist om dat te voorkomen. Een invoeger ziet jou niet achter die vrachtwagen vandaan komen en dan krijg je dus twee personen die hetzelfde plekje voor die vrachtwagen willen innemen en dat gaat dus niet hè, dah pas nieh. En je moet helemaal niet over die doorgetrokken streep heen, je mag er niet overheen.
  maandag 1 juni 2015 @ 12:03:17 #263
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153151800
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:55 schreef eP2e het volgende:

[..]

En dat is nou juist om dat te voorkomen. Een invoeger ziet jou niet achter die vrachtwagen vandaan komen en dan krijg je dus twee personen die hetzelfde plekje voor die vrachtwagen willen innemen en dat gaat dus niet hè, dah pas nieh. En je moet helemaal niet over die doorgetrokken streep heen, je mag er niet overheen.
Ik mag toch hopen dat de invoeger mij al gezien heeft in z'n spiegel en dat ik de invoeger zie. Daar kan je dan toch allebei (vooral ik, dat snap ik) op anticiperen? Ik ga echt niet als ik 130 op de GPS rij en de afrit nadert afremmen naar 90 km/h, achter de vrachtwagen zitten, dan met 90 km/h de afrit op waar invoegers vaak al harder rijden als je er 130 mag en dan vervolgens weer gas geven, omdat de afrit honderden meters lang is. Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor. :W
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2015 @ 12:34:42 #264
842 Zorro
Z
pi_153152802
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:03 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat de invoeger mij al gezien heeft in z'n spiegel en dat ik de invoeger zie. Daar kan je dan toch allebei (vooral ik, dat snap ik) op anticiperen? Ik ga echt niet als ik 130 op de GPS rij en de afrit nadert afremmen naar 90 km/h, achter de vrachtwagen zitten, dan met 90 km/h de afrit op waar invoegers vaak al harder rijden als je er 130 mag en dan vervolgens weer gas geven, omdat de afrit honderden meters lang is. Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor. :W
Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_153153003
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:03 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat je er niet overheen mag snap ik ook wel, maar als ik die afrit moet hebben dan doe ik dat gewoon hoor. :W
Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook? :|W
  maandag 1 juni 2015 @ 12:42:12 #266
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153153006
quote:
6s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:34 schreef Zorro het volgende:

[..]

Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:
:X
Tap tap tap
  maandag 1 juni 2015 @ 12:57:09 #267
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153153471
quote:
6s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:34 schreef Zorro het volgende:

[..]

Eerst een vrachtwagen inhalen? Dat vond deze mevrouw ook:
Dat is niet echt wat ik bedoel. Als er een hele sliert vrachtwagens rijdt jas ik hem er niet "even tussendoor" zoals die vrouw. Ik heb het gewoon over één vrachtwagen waar ik graag nog even voorbij wil zodat ik niet hoef af te remmen. Ik snap de logica van die strepen wel, ik vind ze alleen onder dezelfde noemer vallen als adviessnelheden bij bochten en doorgetrokken strepen op provinciale wegen. Betuttelend en verantwoordelijkheid wegnemen waar dat niet moet. Ik denk graag zelf na in plaats van dat het voor me wordt gedaan.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:42 schreef eP2e het volgende:

[..]

Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook? :|W
*pakt triangel en speelt een solo voor eP2e*
pi_153154003
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:57 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik denk graag zelf na in plaats van dat het voor me wordt gedaan.

Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..
  maandag 1 juni 2015 @ 13:19:17 #269
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153154204
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:13 schreef eP2e het volgende:

[..]

Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..
Het kutte is vooral dat je onverwacht gedrag gaat vertonen in het verkeer waar anderen niet op ingespeeld zijn. Die zien een doorgetrokken streep en verwachten niet dat er alsnog iemand overheen knalt. Als de borden aangeven dat het 100 is verwacht je niet dat er iemand met 140 aan komt rausen als je een vrachtwagen in wilt halen. Daarom altijd twee keer kijken etc, maar toch.
Tap tap tap
  maandag 1 juni 2015 @ 13:23:18 #270
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153154325
Hellow, intonatie's, aanspreektitels, schelden. Niet doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 1 juni 2015 @ 13:27:17 #271
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153154411
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:13 schreef eP2e het volgende:

[..]

Deed je zeker niet tijdens je rij-examen? Dat noemt men dus hypocriet, alle regels tijdens afrijden netjes volgen om na het behalen heel hard te gaan roepen "ik denk liever zelf na en pleur de regelgeving naast me neer". Had je toen moeten doen, held..
Dat jij graag die streep respecteert en 10-20km om wil rijden omdat je de afslag mist moet je zelf weten. Ik doe het echt niet als de situatie het toelaat. Maar jij rijdt vast overal ook altijd keurig de V-max, sorteert altijd goed voor en maakt geen andere expresse foutjes die het CBR niet zou tolereren. Vind ik knap. Eerlijk. Net zo knap als dat je mij een josti en hypocriet vindt van achter je beeldscherm. Tot dat niveau ga ik me niet verlagen. :)
pi_153154468
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:27 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat jij graag die streep respecteert en 10-20km om wil rijden omdat je afslag mist moet je zelf weten.
Ik hoef helemaal niet om te rijden, je weet toch dat je afslag er aan zit te komen of niet? Borden genoeg die dat aanduiden, ja ze hebben zelfs een afstand er op staan en die strepen beginnen nooit voor die aanduidingen. Dat je vervolgens maar liefst een hele minuut achter een vrachtwagen moet rijden, soit.

[ Bericht 9% gewijzigd door eP2e op 01-06-2015 13:39:53 ]
  maandag 1 juni 2015 @ 13:39:36 #273
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153154747
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:29 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ik hoef helemaal niet om te rijden, je weet toch dat je afslag er aan zit te komen of niet? Borden genoeg die dat aanduiden, ja ze hebben zelfs een afstand er op staan.
Jup. En 9 van de 10 keer weet ik hoe lang die afrit is, en kan ik dus prima inschatten of het lukt om nog even de vrachtwagen voorbij te gaan, zodat ik alle tijd en ruimte heb om de uitvoegstrook op te gaan. Niet op het laatste moment, niet als het spits is en semi-file rijden is, gewoon als de situatie het toelaat en ik er niemand mee hinder. Want dat is het idee toch van die streep? Minder hinder voor invoegend verkeer? Oeps, zijn er toch zomaar situaties waar die streep totaal overbodig is. Maar nee, we leggen hem lekker neer, want mensen kunnen dat echt niet zelf bedenken en inschatten.
pi_153154899
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:39 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Jup. En 9 van de 10 keer weet ik hoe lang die afrit is, en kan ik dus prima inschatten of het lukt om nog even de vrachtwagen voorbij te gaan, zodat ik alle tijd en ruimte heb om de uitvoegstrook op te gaan. Niet op het laatste moment, niet als het spits is en semi-file rijden is, gewoon als de situatie het toelaat en ik er niemand mee hinder. Want dat is het idee toch van die streep? Minder hinder voor invoegend verkeer? Oeps, zijn er toch zomaar situaties waar die streep totaal overbodig is. Maar nee, we leggen hem lekker neer, want mensen kunnen dat echt niet zelf bedenken en inschatten.
Je schijnt echt niet te snappen dat op het moment dat jij naast die vrachtwagen zit een invoeger jou niet ziet, we hebben geen röntgenogen, echt niet. Op het moment dat jij voorbij die vrachtwagen komt en in je strook blijft is er niets aan het handje maar als jij daar wisselt van strook dan moet je niet vreemd opkijken dat er opeens een auto van rechts komt... ach waarom probeer ik het eigenlijk nog uit te leggen... |:(
  maandag 1 juni 2015 @ 13:56:11 #275
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153155168
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:45 schreef eP2e het volgende:

[..]

Je schijnt echt niet te snappen dat op het moment dat jij naast die vrachtwagen zit een invoeger jou niet ziet, we hebben geen röntgenogen, echt niet. Op het moment dat jij voorbij die vrachtwagen komt en in je strook blijft is er niets aan het handje maar als jij daar wisselt van strook dan moet je niet vreemd opkijken dat er opeens een auto van rechts komt... ach waarom probeer ik het eigenlijk nog uit te leggen... |:(
En jij schijnt niet te willen snappen dat het een kwestie van inschatting van de situatie is. En geen harde regel dat het wel of niet kan (los van dat je er niet overheen mag, de logica in dit verhaal gaat over wanneer dat wel zou mogen). Als die invoeger voor de vrachtwagen wil invoegen, dan rijdt hij qua snelheid met mij mee. En dan heb ik hem voordat ik de vrachtwagen inhaal allang gezien, óf ik heb ruim de tijd om voor of achter hem langs uit te voegen. Want ik weet hoe lang die voegstrook is, en ik jas hem niet keihard voor die vrachtwagen langs, maar schuif rustig twee stroken op.

Die strepen hebben er tot enkele jaren terug nóóit gelegen. Ging het toen bij elke in- en uitvoeger fout? Nee, totaal niet. Omdat mensen zelf kunnen nadenken. Maar nu ze er liggen ben je een josti als je die doorgetrokken streep betuttelend en overbodig vindt, en hem negeert als de situatie het toelaat? Dat is gewoon moedwillig toegeven aan het feit dat je niet meer zelf mag nadenken.

Maar goed, twee visies, twee meningen. Ik ga weer terug naar m'n triangel. :Y)
pi_153155375
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:56 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ging het toen bij elke in- en uitvoeger fout? Nee, totaal niet. Omdat mensen zelf kunnen nadenken.

Het ging blijkbaar vaak genoeg fout om te besluiten doorgetrokken strepen neer te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door eP2e op 01-06-2015 14:36:32 ]
  maandag 1 juni 2015 @ 16:16:54 #277
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153158955
Zie hier het relaas van iemand die denkt dat het verkeer bestaat uit zijn individu en dat zijn acties bepalend zijn voor de uitkomsten van situaties. Vroeger of later komt 'ie er achter dat het verkeer bestaat uit... het verkeer :o waar ook andere mensen in deelnemen. Ik hoop dat ik je nooit tegenkom in het verkeer.

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat die bloedspoed toch is elke keer en waarom mensen zo over de zeik raken als ze 30 seconden moeten wachten? De enige personen die een legitieme reden hebben voor haast zijn chirurgen onderweg naar een transplantatie, of iemand wiens ouder op sterven ligt, etc. Dat wil niet zeggen dat ik nooit haast meen te hebben, maar dan ben ik tenminste mans genoeg om toe te geven dat ik me aanstel en het onzin is om mijzelf belangrijker te vinden dan verkeerstekens.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juni 2015 @ 16:28:08 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153159347
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 16:30:30 #279
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153159424
Zo, even een irritatie vanaf mijn vakantieadresje in Italië momenteel.

Naast het feit dat de Italianen echt rijden als mongolen; gemiddeld +25kmu boven de max, en aangezien ik geen zin heb om de bocht uit te vliegen (haarspeldbochten zijn hier vrij normaal in de bergen) rijd ik gewoon braaf de max, en soms wat daar onder zelfs.

Maar serieus waarom moet ELKE Italiaan dan bij me gaan bumperkleven als een malloot. En dan niet een beetje, nee echt een meter achter me blijven plakken.
Bedoel, je ziet dat ik een buitenlands kenteken heb toch? Dan kan je verwachten dat ik de weg niet ken en de bochten niet uit mijn hoofd weet en dus wat voorzichtiger rijd dan een local.

Maar neen. Ze gaan kleven. Nou ze doen maar, ik ga er niet harder door rijden.
Verder wel heel leuk en mooi hier :)
  maandag 1 juni 2015 @ 16:31:26 #280
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153159466
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
Gisteren werd ik ook nog even op het allerlaatste nippertje ingehaald toen er geritst moest worden, meneer met alle geweld over het verdrijvingsvlak. Ik moest blijkbaar in dezelfde straat zijn als hij, reed de hele tijd achter hem. Poehpoeh, je bent letterlijk 2 seconden eerder thuis, dat was het echt waard dat ik en m'n achterliggers vol in de ankers moesten.
Tap tap tap
  maandag 1 juni 2015 @ 16:40:42 #281
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153159781
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:16 schreef twiFight het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat die bloedspoed toch is elke keer en waarom mensen zo over de zeik raken als ze 30 seconden moeten wachten? De enige personen die een legitieme reden hebben voor haast zijn chirurgen onderweg naar een transplantatie, of iemand wiens ouder op sterven ligt, etc. Dat wil niet zeggen dat ik nooit haast meen te hebben, maar dan ben ik tenminste mans genoeg om toe te geven dat ik me aanstel en het onzin is om mijzelf belangrijker te vinden dan verkeerstekens.
Zelfde met verkeerslichten. Het kan aan mij liggen, maar het lijkt er op dat de laatste tijd de regel "oranje is stoppen indien mogelijk" is veranderd naar "oranje is gasgeven", ongeacht de afstand tot het verkeerslicht. Werkelijk iedere dag moet je bij groen uitkijken dat er niet nog zo'n droeftoeter over de kruising komt zeilen.

(ja, ik weet dat het eigenlijk geel heet in plaats van oranje)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2015 @ 16:44:24 #282
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153159903
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:42 schreef eP2e het volgende:

[..]

Juist vanwege Josti's zoals jij zijn die doorgetrokken strepen er gekomen, dat snap je waarschijnlijk ook? :|W
Nee, omdat er teveel debielen zijn die niet weten hoe ze knap in het verkeer moeten rijden. Zelfde met inhaalverboden. De meeste mensen spiegelen niet, maken geen gang en gaan met een slakkentempo naar links (nadat ze eerst op de kont van hun voorligger hebben gezeten en dus niet kunnen zien of er überhaupt wat aan komt) en proberen met 60 in hun 5 te versnellen. Ik had er laatst ook eentje, liep met net geen 90 op de teller op een 80 weg heel hard in op een voorligger. Kan 2 dingen doen, hem vol in de ankers gooien en gezellig met 50 meetuffen of zorgen dat ik er vlot voorbij kom zonder iemand hinder te verzorgen. Gas wat los vanwege een tegenligger, zodra die tegenligger naast mijn voorligger zat gas weer in (deze automaat schakelt gelukkig zelf vlot terug), naar links als je er bijna bent, er snel voorbij en daarna weer rustig terug laten lopen naar de snelheid die ik al had.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die haast hebben en achter je blijven plakken op een provinciale weg waar je echt maar 80 mag... Stel je eens voor, 30 seconden later bij het volgende stoplicht. Een grotere ergernis is er gewoon niet.
Gaat mij niet eens om de tijdwinst als ik sneller rijd. Ik vind het gewoon prettig om een bepaalde snelheid aan te houden en heb er een hekel aan mij op te vreten achter iemand die, in mijn ogen, niet doorrijdt. Meestal zijn dat mensen die ook nog eens heel erg fluctueren met hun snelheid. En dat is irritant.
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
Maar neen. Ze gaan kleven. Nou ze doen maar, ik ga er niet harder door rijden.
Protip: Als je even aan de kant kan, gewoon ff lekker doen. Stuk beter voor je bloeddruk, doe ik ook wel in Frankrijk op een pasje ofzo, gewoon even aan de kant en gas los en dit aangeven (met je knipper) en de locals lekker voorbij laten blazen. Ga jij maar met 130 over de col waar je 90 mag, jij kent de weg omdat je er waarschijnlijk minstens 1x per dag overheen gaat, heel het jaar door. Ik ken het niet, dus ga je gang.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juni 2015 @ 16:59:25 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153160358
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gaat mij niet eens om de tijdwinst als ik sneller rijd. Ik vind het gewoon prettig om een bepaalde snelheid aan te houden en heb er een hekel aan mij op te vreten achter iemand die, in mijn ogen, niet doorrijdt. Meestal zijn dat mensen die ook nog eens heel erg fluctueren met hun snelheid. En dat is irritant.
Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, vooral achter lesauto's en vrachtverkeer, maar het gaat om situaties waar ikzelf al 5-10km boven de vmax rij (of zo'n zelfde situatie waar ik een beetje afstand hou) en er iemand de hele weg aan mijn bumper zit. Wat schiet je er in godsnaam mee op om zo dicht achter me te rijden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153160770
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar betrap ik mezelf ook wel eens op, vooral achter lesauto's en vrachtverkeer, maar het gaat om situaties waar ikzelf al 5-10km boven de vmax rij (of zo'n zelfde situatie waar ik een beetje afstand hou) en er iemand de hele weg aan mijn bumper zit. Wat schiet je er in godsnaam mee op om zo dicht achter me te rijden.
Underkoffer KLPD,
Jaagt je op weltevree,
Tot je in boetgebied arriveert
Waarna hij je arresteert.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Moderator maandag 1 juni 2015 @ 17:50:23 #285
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153161583
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

Protip: Als je even aan de kant kan, gewoon ff lekker doen. Stuk beter voor je bloeddruk, doe ik ook wel in Frankrijk op een pasje ofzo, gewoon even aan de kant en gas los en dit aangeven (met je knipper) en de locals lekker voorbij laten blazen. Ga jij maar met 130 over de col waar je 90 mag, jij kent de weg omdat je er waarschijnlijk minstens 1x per dag overheen gaat, heel het jaar door. Ik ken het niet, dus ga je gang.
True. Echter zijn t hier regelmatig van die mega smalle bergweggetjes waar inhalen vaak praktisch onmogelijk is.
Dus ja ik rijd dan maar zo goed mogelijk door, en negeer de klevert achter me zo goed als ik kan.

Vandaag sowieso niet autogereden. Lekker in de zon liggen bij het zwembad vond ik inspanning genoeg voor vandaag :P
pi_153161796
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Underkoffer KLPD,
Jaagt je op weltevree,
Tot je in boetgebied arriveert
Waarna hij je arresteert.
Jullie doen mij opjaguhhhhboehoehoe.

Iemand wilt tegen mij racen? Prima, racet 'ie maar in z'n eentje.
Zo moeilijk is 't niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 1 juni 2015 @ 18:47:22 #287
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153163105
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, even een irritatie vanaf mijn vakantieadresje in Italië momenteel.
Doet me denken aan Tsjechie, maar daar halen ze je wel gewoon in. Ook waar dat niet 'kan', maar met zijn drieen naast elkaar is vrij normaal.

In het begin probeerden we nog wel eens aan te haken door zo'n Tsjech te volgen. Als hij met 60 een blinde bocht om gaat dan kunnen we dat zelf ook wel, toch...? Nou, daar kwamen we snel op terug. Best wel bizar om door een lada helemaal zoekgereden te worden in de bergen, maar op zo'n moment kies ik toch wel even voor mijn eigen rijvaardigheid en niet een local die het al 40 jaar doet ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2015 @ 19:11:41 #288
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153163967
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:47 schreef twiFight het volgende:
In het begin probeerden we nog wel eens aan te haken door zo'n Tsjech te volgen. Als hij met 60 een blinde bocht om gaat dan kunnen we dat zelf ook wel, toch...? Nou, daar kwamen we snel op terug. Best wel bizar om door een lada helemaal zoekgereden te worden in de bergen, maar op zo'n moment kies ik toch wel even voor mijn eigen rijvaardigheid en niet een local die het al 40 jaar doet ;)
Ik heb het hier binnendoor al. Zeker met een klein autotje rijd je grote wagens, helemaal toeristen, compleet zoek. Het is recentelijk opnieuw aangelegd en daardoor is ie beter te rijden, maar daarvoor was het helemaal wegkennis hebben en weten voor welk drempel je wel je rempedaal in moest trappen en welke je rustig met vmax+30 kan nemen. Afijn, niet te vaak doen, je ophanging krijgt wel flinke klappen en 90 waar ook fietsers op de weg zitten is wel iets te hard. ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 1 juni 2015 @ 19:19:07 #289
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153164226
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:16 schreef twiFight het volgende:
Zie hier het relaas van iemand die denkt dat het verkeer bestaat uit zijn individu en dat zijn acties bepalend zijn voor de uitkomsten van situaties. Vroeger of later komt 'ie er achter dat het verkeer bestaat uit... het verkeer :o waar ook andere mensen in deelnemen. Ik hoop dat ik je nooit tegenkom in het verkeer.
*het relaas van iemand die veel kilometers maakt, dit voor 90-95% binnen de regels doet (die 5-10% mag je invullen met die doorgetrokken streep, linksrijders rechts voorbij op de CC en soms wat te hard rijden op autosnelwegen) en wiens allergrootste ergernis in het verkeer de betutteling op het Nederlandse wegennet is. Doorgetrokken strepen op de meest krankzinnige plekken, verhogingen tussen de rijbanen, kansloze adviessnelheden bij bochten, levensgevaarlijke chicanes om mensen zachter te laten rijden, terwijl de gevolgsmanoevres veel gevaarlijker zijn, drempels waar je met een SUV nog je bumpers mee onder je auto vandaan rijdt. Gevolg? Schaaprijders. Kloothommels die niet met het verkeer bezig zijn, die op de automatische piloot rijden. Geen situatie op waarde kunnen inschatten. Die naast je rijden bij het invoegen en je dan schaapachtig/boos aankijken als je niet opzij gaat. Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat, en vervolgens er bijna uit vliegen bij de volgende, omdat daar ineens 70 staat wat amper gaat. Files achter een idioot die 60 rijdt op een kaarsrechte N-weg waar 80 en waar je regeltechnisch niet voorbij mag. En het worden er steeds meer. Allemaal vergiftigd door wat het CBR en de politiek zien als veilig verkeer. Binnen de perken, betuttelend, alles op statistieken, aantal doden etcetera. Dode op een provinciale weg? Niet kijken of ie als een idioot reed en zichzelf om een boom heeft gevouwen, maar meteen aanpassingen maken aan de weg. We slaan echt door. En dat ben ik gewoon zat. Dat betekent niet dat ik als een mongool rij, dat betekent dat ik zelf na kan denken en soms een andere oplossing kies dan gebruikelijk (of toegestaan). En ja, ook ik maak fouten. Tuurlijk. Gelukkig doen we dat allemaal. En als iedereen zich daar bewust van is, en alert rijdt, dan corrigeren we dat in veel gevallen van elkaar. Daar zijn geen doorgetrokken strepen of adviessnelheden voor nodig. Alleen gezond verstand en een dosis zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Maar dat wordt eng gevonden blijkbaar.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, omdat er teveel debielen zijn die niet weten hoe ze knap in het verkeer moeten rijden. Zelfde met inhaalverboden. De meeste mensen spiegelen niet, maken geen gang en gaan met een slakkentempo naar links (nadat ze eerst op de kont van hun voorligger hebben gezeten en dus niet kunnen zien of er überhaupt wat aan komt) en proberen met 60 in hun 5 te versnellen. Ik had er laatst ook eentje, liep met net geen 90 op de teller op een 80 weg heel hard in op een voorligger. Kan 2 dingen doen, hem vol in de ankers gooien en gezellig met 50 meetuffen of zorgen dat ik er vlot voorbij kom zonder iemand hinder te verzorgen. Gas wat los vanwege een tegenligger, zodra die tegenligger naast mijn voorligger zat gas weer in (deze automaat schakelt gelukkig zelf vlot terug), naar links als je er bijna bent, er snel voorbij en daarna weer rustig terug laten lopen naar de snelheid die ik al had.
Amen.
pi_153173197
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 19:19 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

*het relaas van iemand die veel kilometers maakt, dit voor 90-95% binnen de regels doet (die 5-10% mag je invullen met die doorgetrokken streep, linksrijders rechts voorbij op de CC en soms wat te hard rijden op autosnelwegen) en wiens allergrootste ergernis in het verkeer de betutteling op het Nederlandse wegennet is. Doorgetrokken strepen op de meest krankzinnige plekken, verhogingen tussen de rijbanen, kansloze adviessnelheden bij bochten, levensgevaarlijke chicanes om mensen zachter te laten rijden, terwijl de gevolgsmanoevres veel gevaarlijker zijn, drempels waar je met een SUV nog je bumpers mee onder je auto vandaan rijdt. Gevolg? Schaaprijders. Kloothommels die niet met het verkeer bezig zijn, die op de automatische piloot rijden. Geen situatie op waarde kunnen inschatten. Die naast je rijden bij het invoegen en je dan schaapachtig/boos aankijken als je niet opzij gaat. Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat, en vervolgens er bijna uit vliegen bij de volgende, omdat daar ineens 70 staat wat amper gaat. Files achter een idioot die 60 rijdt op een kaarsrechte N-weg waar 80 en waar je regeltechnisch niet voorbij mag. En het worden er steeds meer. Allemaal vergiftigd door wat het CBR en de politiek zien als veilig verkeer. Binnen de perken, betuttelend, alles op statistieken, aantal doden etcetera. Dode op een provinciale weg? Niet kijken of ie als een idioot reed en zichzelf om een boom heeft gevouwen, maar meteen aanpassingen maken aan de weg. We slaan echt door. En dat ben ik gewoon zat. Dat betekent niet dat ik als een mongool rij, dat betekent dat ik zelf na kan denken en soms een andere oplossing kies dan gebruikelijk (of toegestaan). En ja, ook ik maak fouten. Tuurlijk. Gelukkig doen we dat allemaal. En als iedereen zich daar bewust van is, en alert rijdt, dan corrigeren we dat in veel gevallen van elkaar. Daar zijn geen doorgetrokken strepen of adviessnelheden voor nodig. Alleen gezond verstand en een dosis zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Maar dat wordt eng gevonden blijkbaar.

[..]

Amen.
Situaties op waarde kunnen schatten houdt ook in dat je niet over doorgetrokken strepen heen gaat. Waarom niet? Omdat je niet alleen op de weg zit, en de rest van het verkeer er geen rekening mee houdt dat jij schijt hebt aan die doorgetrokken strepen. Zelfde geldt voor "oplossingen die niet gebruikelijk of toegestaan zijn". Dat jij denkt dat dat wel kan, dat betekent nog niet dat de rest van het verkeer het daarmee eens is, of meteen snapt wat je aan het doen bent. Waar mensen dat soort dingen gaan doen, daar moeten anderen ineens op anticiperen, en dat vergroot dan weer de kans op ongelukken. En als ik bij een bocht kom waar ik nog nooit, of in ieder geval heel lang niet geweest ben, en er staat een bord met de adviessnelheid 50, dan ga ik er inderdaad niet met 120 doorheen. Dat heet ook een situatie op waarde kunnen schatten. En die levensgevaarlijke chicanes waar je het over hebt, die zijn waarschijnlijk alleen levensgevaarlijk omdat je er met een belachelijk hoge snelheid doorheen raast. En ja, als ik weet dat een drempel zodanig is dat ik er niet te hard overheen kan, dan pas ik mijn snelheid daarop aan. Niet iedereen kan het zich, net als jij blijkbaar, veroorloven om iedere week nieuwe bumpers te laten monteren.
Die dosis zelfvertrouwen die zal er best zijn, het gezond verstand en die verantwoordelijkheid lees ik nergens terug.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:55:00 #291
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153173454
Grappig trouwens dat er altijd als argument voor rijvaardigheid wordt aangevoerd hoeveel kilometers je maakt. Je kan het ook omdraaien: hoe meer kilometers, hoe meer je rijdt op routine en verwachtingspatronen. En vooral die laatste kunnen juist gevaarlijk zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2015 @ 23:04:09 #292
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153173790
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Die dosis zelfvertrouwen die zal er best zijn, het gezond verstand en die verantwoordelijkheid lees ik nergens terug.
Gek genoeg slaat dat vooral op jezelf. Geen verantwoordelijkheid bij de andere weggebruikers durven neerleggen en er niet vanuit durven gaan dat ook die een portie gezond verstand hebben. Nee, gewoon befehl ist befehl. De achter het bureau bedachte ideeën zijn immers perfect.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Omdat je niet alleen op de weg zit, en de rest van het verkeer er geen rekening mee houdt dat jij schijt hebt aan die doorgetrokken strepen.
Verkeer dat reden geeft tot het overschrijden van doorgetrokken strepen bij normaal weggedrag heeft zelf schijt aan alles en is vaak met alles bezig, behalve het verkeer. Telefoons, passagiers, het kind achterin voeren, alles is belangrijker dan gewoon bezig zijn met het verkeer.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
Dat jij denkt dat dat wel kan, dat betekent nog niet dat de rest van het verkeer het daarmee eens is, of meteen snapt wat je aan het doen bent. Waar mensen dat soort dingen gaan doen, daar moeten anderen ineens op anticiperen, en dat vergroot dan weer de kans op ongelukken.
Als mensen eens de helft van het anticiperen zouden doen van waar ze nu met andere dingen bezig zijn, zou dat ontzettend veel ongelukken schelen. Nee, je kan niet voor me als ik 10 meter van de kruising ben op een 80 weg. Nee, je kan niet door me heen als ik naast je zit op de snelweg. Nee, ik kan niet ruiken dat jij een afslag moet hebben omdat je hem opeens in de ABS hangt omdat je hem anders had gemist doordat je telefoon belangrijker was.
Als 60% van de mensen eens beter zou anticiperen op het verkeer, zouden ambulances en brandweerwagens veel minder vaak hoeven remmen en minuten eerder aankomen op hun plaats van bestemming. Ik kom het te vaak tegen, een ambu op links met alles aan en dan nog iemand die met 90 een vrachtwagen gaat inhalen, terwijl de ambu er bijna is. Mensen die doodleuk de kruising oprijden terwijl de ambulance aan komt. Of naar je gaan toeteren omdat jij stil blijft/gaat staan voor de tegemoetkomende ambulance.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
En die levensgevaarlijke chicanes waar je het over hebt, die zijn waarschijnlijk alleen levensgevaarlijk omdat je er met een belachelijk hoge snelheid doorheen raast.
Eigenlijk meer omdat als ik voorrang heb, ik dit nauwelijks krijg. Of als ik er al half in rijd en voorrang heb, een ander ook nog even naar binnen wil.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:47 schreef deezler het volgende:
En als ik bij een bocht kom waar ik nog nooit, of in ieder geval heel lang niet geweest ben, en er staat een bord met de adviessnelheid 50, dan ga ik er inderdaad niet met 120 doorheen.
Je bent geloof ik wel goed in alles tot in het extreme trekken hè? Een vrachtwagen moet die bocht ook met 50 kunnen nemen.

Maar vooral lekker blind de bordjes volgen. Lekker met 50 over een klinkerweg in een woonwijk razen rond 12 uur langs de school, omdat dat wel mag. Want je rijdt toch niet te hard. En lekker achter dat landbouwverkeer blijven plakken voor de komende 20 km op een rechte 80-weg omdat er een doorgetrokken streep ligt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 01-06-2015 23:09:21 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153174396
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gek genoeg slaat dat vooral op jezelf. Geen verantwoordelijkheid bij de andere weggebruikers durven neerleggen en er niet vanuit durven gaan dat ook die een portie gezond verstand hebben. Nee, gewoon befehl ist befehl. De achter het bureau bedachte ideeën zijn immers perfect.

[..]
Nee, de achter het bureau bedachte ideeën zijn niet perfect, dat beweer ik ook nergens. Maar wat denk je dat er zou gaan gebeuren als iedereen ging rijden volgens de regeltjes die hij zelf bedenkt?
quote:
Verkeer dat reden geeft tot het overschrijden van doorgetrokken strepen bij normaal weggedrag heeft zelf schijt aan alles en is vaak met alles bezig, behalve het verkeer. Telefoons, passagiers, het kind achterin voeren, alles is belangrijker dan gewoon bezig zijn met het verkeer.

[..]
En dat geeft jou dan natuurlijk het recht om alle regels aan je laars te lappen?
quote:
Als mensen eens de helft van het anticiperen zouden doen van waar ze nu met andere dingen bezig zijn, zou dat ontzettend veel ongelukken schelen. Nee, je kan niet voor me als ik 10 meter van de kruising ben op een 80 weg. Nee, je kan niet door me heen als ik naast je zit op de snelweg. Nee, ik kan niet ruiken dat jij een afslag moet hebben omdat je hem opeens in de ABS hangt omdat je hem anders had gemist doordat je telefoon belangrijker was.

[..]
Als jij echt zo rijdt als hierboven wordt beschreven, met eigen regeltjes en zelfverzonnen oplossingen, dan anticiperen die andere weggebruikers zo slecht nog niet. Je leeft nog steeds.
quote:
Je bent geloof ik wel goed in alles tot in het extreme trekken hè? Een vrachtwagen moet die bocht ook met 50 kunnen nemen.
Ik reageerde op de opmerking hierboven:" Die met 50 door een bocht gaan waar je met 120 nog geen G-krachten bij ontwikkelt omdat er een adviesbord 50 staat". Dat ik daar inderdaad niet met 120 doorheen raas lijkt mij niet meer dan een beetje gezond verstand. Hoe hard het wel kan, dat probeer ik in te schatten als ik de bocht zie, zie hoe hard het verkeer voor me de bocht neemt. Als dat extreem is, dan wens ik jouw nabestaanden zeer veel sterkte toe binnenkort.
quote:
Maar vooral lekker blind de bordjes volgen. Lekker met 50 over een klinkerweg in een woonwijk razen rond 12 uur langs de school, omdat dat wel mag. Want je rijdt toch niet te hard. En lekker achter dat landbouwverkeer blijven plakken voor de komende 20 km op een rechte 80-weg omdat er een doorgetrokken streep ligt.
Dat slaat natuurlijk nergens op.
  woensdag 3 juni 2015 @ 00:57:21 #294
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153207509
Een interessante aanpak van foutparkeerders. Wat zeggen de Fokkers, hier ook invoeren, of niet?

Waarschuwing: VVS...

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153207623
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 00:57 schreef twiFight het volgende:
Een interessante aanpak van foutparkeerders. Wat zeggen de Fokkers, hier ook invoeren, of niet?

Waarschuwing: VVS...

Ja, gisteren nog! Ook voor figuren die twee parkeerplaatsen denken nodig te hebben in een beetje parkeergarage.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 3 juni 2015 @ 01:16:43 #296
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153207687
Beetje moeilijk een kraan zo'n garage inrijden ;) Maar dat kun je simpel oplossen door, ik noem maar wat, ¤100,- op te tellen bij hun parkeertarief. Wel met de notitie dat vastgesteld is dat die persoon zelf schuldig is. Het kan ook zijn dat er eerst iemand links/rechts van 'm stond die niet goed geparkeerd was en dat hij zelf geen keus had.

Over het filmpje: volgens de omschrijving op een website waren de automobilisten eerder al gewaarschuwd voor het foutparkeren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153231286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Dat is zo gierig.

Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.

Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.

Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
pi_153233582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:59 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Dat is zo gierig.

Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.

Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.

Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
Ik noem het NIFOM. [Not In Front Of Me] Zojuist verzonnen ( :') ) als wegvariant van NIMBY. Iedereen is heel sociaal, als het maar niet vóór hun gebeurt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 09:51:10 #299
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153240283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:59 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Dat is zo gierig.

Zo nu en dan is er een file op de plaats waar ik moet invoegen op de snelweg (2 rijstroken, 3 als je de invoegstrook meetelt). Matrixborden geven 50 aan dus als iedereen meewerkt zou je een redelijke doorstroming moeten hebben.

Voor wat betreft het invoegen gaat alles goed, totdat je besluit om je knipperlicht aan te zetten zodat het overige verkeer weet dat je van rijstrook wilt wisselen.

Plotseling gaat jan en alleman harder rijden en dichten ze gaten op een manier waarvan Kim Holland gaat blozen.
Bedoel je dat je je knipper aanzet omdat je zo nodig naar de linkerbaan moet?

Mja, dat mensen dan gaatjes gaan dichtrijden snap ik ergens wel. Het is kinderachtig, dat geef ik je mee. Maar ik erger me in files vaak echt kapot aan al die zenuwlijers die om de haverklap van rijstrook moeten wisselen omdat ze dan "sneller" denken te zijn. Waarom doet men dat??

Hou gewoon het -stay in your lane- principe aan in een file. Je gaat er toch nauwelijks mee opschieten om steeds van strook te wisselen en je houdt er alleen maar anderen steeds een paar seconden extra bij op.

Net als van die josti's die dan bij een tankstation snel er af gaan om er dan langs te rijden en 200m verderop zichzelf er weer tussen komen douwen :N die laat ik er ook niet tussen hoor.
  donderdag 4 juni 2015 @ 09:55:06 #300
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_153240367
Volgens mij bedoelt'ie gewoon knipperen om te kunnen invoegen van de oprit naar de snelweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')