Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
Echt, wat gaat er in je om dat je zo graag geen andere auto voor je wil laten invoegen?
Of hij vond dat t niet paste.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooienquote:
Oh man, zo waar over die Slopelquote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Blijft verder trouwens gewoon een ontzettende pauperbak, zo'n Insignia. Goedkoop premium, alsof je een immitatie Rolex in Turkije koopt tijdens je vakantie. Neem dan gewoon een Mazda 6 ofzo. Of een Astra. Zijn ook bijna altijd van die figuren met een enorm ego/teveel pretenties, maar te weinig betekenis in het dagelijks leven: "Mijn Insignia is net zo goed als een C klasse/3 serie/A4." Vent, je hebt duidelijk nog nooit een Mercedes/BMW/Audi gereden, zelfs met je ogen dicht zie en voel je het verschil.![]()
![]()
![]()
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooien
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is
Dat is waar, mijn baas jaagt ook altijd in dat busje van hem, terwijl ik hem altijd netjes warm rijdquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
En dan een turborotonde tegen komen waar ze met net 30 overheen kruipen, want anders kiept ie om, nadat je met een noodgang ingehaald bent op het rechte stuk. Zat ik er weer voor.![]()
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
Als ik links sta wil ik graag doorrijden. En dan ben ik ook meteen weg als het licht groen wordt. Dat was hier niet het geval. En stoplichtsprintjes. Tegen een busje?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:08 schreef eP2e het volgende:
[..]
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
Vertel dat maar aan al die motorrijders hier die het liefst niks anders doen dan 's zomers op van die lawaaiige zakjapanners sprintjes trekken alsof ze de TT moeten winnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:19 schreef twiFight het volgende:
Het doel van tweebaanswegen met stoplicht is niet om sprintjes te doen en ook niet om voor de ander te komen.
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..
Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel.Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Pot verwijt de ketel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..
Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel.Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...quote:
Daar lijkt het wel op idd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Je snapt het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Nee hoorquote:Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt?quote:
Dit is illustratie genoegquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:54 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.
[..]
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten. Dat iemand zelf vindt dat je een paar honderd meter eerder moet opschuiven is prima, maar dat hoef je niet bij anderen te gaan afdwingen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
In de spits speelt de probleem vaak ook minder omdat er dan veel meer mensen links blijven rijden. Echter buiten de spits zie je toch wel vaker dat iedereen netjes uit fatsoen rechts aansluit. Om dan als enige erlangs te rijden en voor aan te sluiten vind ik eigenlijk niet kunnen.....quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten.
Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen, dus niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen rammen.
Zolang de persoon rechts van je wel genegen is om je er tussen te laten en dat gaat nou juist vaak niet op want stel je eens voor dat er iemand voor je komt in de rij, the horror!quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:
[..]
zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen.
Ik kan er ook slecht tegen, maar het is goed onderzocht en de doorstroming is het beste als beide banen zover mogelijk doorrijden, vervolgens de snelheid matchen en dan om en om gaan. Precies dus wat ritsen is. Ik baal ook wel eens als ik uit 'fatsoen' vroeg rechts sta maar een ander doorgast tot het einde, maar ik zal nooit iemand gaan blokkeren. 'm Half over het verdrijvingsvlak er tussen duwen is wel aso en keur ik af. Daarentegen moeten de mensen rechts ook wel de ruimte geven. Het komt van twee kanten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden.
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Ik ookquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:55 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
Tja, ik ben verder best een 'agressieve' rijder die de grenzen redelijk vaak opzoekt (overschrijdtquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.
Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?quote:Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren.
Het gaat op de manier hoe er gebruik wordt gemaakt van die rijbaan. Volgas langs het hele rijtje voertuigen en op het laatste moment gewoon vol op de andere rijstrook hoeken, dát is waar ik een probleem mee heb.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?
Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.
Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?
En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.
[..]
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
Deze analyse is niet compleet. Het klopt dat het verkeer alle weggebruikers reduceert tot stereotyperingen in het type auto of merk dat niet bij machte is om te communiceren anders dan licht (knipperen, richtingaanwijzer) of geluid (claxon). Dat is één kan van het verhaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.
http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:36 schreef TwisterNederland het volgende:
En vervolgens heeft Anita ineens geen haast meer want ze had grote moeite om de lesauto voorbij te komen![]()
Ha, mooi stukje. Erg herkenbaar ook hoe je bij een dikke auto veel sneller iets "asociaal" vindt. Omgekeerd merk ik ook vaak dat als ik een keer in een gebakje rijdt, je er sneller af wordt gedrukt op de linkerbaan. Dan ben je heel snel het mutsje wat geen idee heeft wat ze aan het doen is (en ja, dit denk ik zelf ook vaak over kleine autootjes, ben ook vaak verbaasd als er een kerel in blijkt te zitten).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 05:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Aardig leesvoer over hoe we veranderen als we achter het stuur kruipen.
http://www.slate.com/arti(...)and_emotionally.html
Dat speelde zeker mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:01 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dat zal wel komen omdat het astmatische gebakje waar ze in reed niet zo snel meer accelereert bij 70 km/h in z'n 5.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |