Vandaag toch zo'n zak hooi. Ik laat me niet gauw opnaaien door een bumperklever, maar deze heeft mij vandaag toch echt tot een klieractie/klierreactie kunnen verleiden. A1, vanaf Amsterdam richting Amersfoort, rond Naarden Vesting. Gaat de snelheid terug van 120 naar 100. Afijn, 120 stuk, ik heb zo'n 135 op de teller staan (en deze is redelijk nauwkeurig, zat dus sowieso boven de 130), daarmee een rij auto's inhalend die zo'n 100 tot 110 km/h gereden zullen hebben. Ging dus redelijk vlot, maar de rij auto's was best lang. Komt er een Slopel Insignia achterop rijden die besluit na gewoon maar in mijn achterbak te gaan zitten. Okee, wellicht heeft ie het verkeerd ingeschat en te laat zijn gas losgelaten of gedacht dat ik harder reed. Kan gebeuren, heb ik ook wel eens. Schouders ophalen en lekker doorgaan, ik ga mij met 135 niet tussen verkeer dan 100-110 doet wurmen, snelheidsverschil is groot genoeg. Die vent gaat echter nog dichter op mijn achterkant zitten, het randje van de koplampen en het bovenrandje van de grille kan ik nog net zien. En ik ben nog steeds niet klaar met mijn inhaalactie, maar begin hem inmiddels wel aardig irritant te vinden. Bordje 100 wordt inmiddels gepasseerd, snelheid niet aanpassen, maar gewoon even met 35 te hard de inhaalactie afmaken, ik wil het niet op het spit drijven. Meneer kruipt nog maar dichter op me, gaat lopen drukken en zenuwachtig van links naar rechts achter mij rijden. Ik zie inmiddels alleen nog maar de motorkap vanaf de helft en ben hem nu zat. Fuck you, cruise eraf en af laten rollen naar 100. Ik ben je een hele tijd ter wille, maar nu heb je mij ook over de zeik en ga ik mijn inhaalactie met 2 km/h verschil afmaken. Chapeau, je bent de eerste bumperklever in een paar jaar tijd die dat voor elkaar krijgt. Stomme zak, ben er nog kwaad over dat ie mij zo geïrriteerd heeft dat ik mij tot een tegenreactie heb verlaagd, maar 3,5 km zijn kenteken niet kunnen zien terwijl die achter me zat waarbij ik mensen inhaalde én ongeveer 15 en 35 te hard reed (op teller), dus een snelheidsverschil van ten minste zo'n 25 km/h had met het ingehaalde verkeer, was echt de druppel. Dat ik nog niet voor verkeer dat voor mij naar links kwam in de remmen heb gehoeven vond ik al een half wereldwonder, gezien de drukte, want dan had hij er sowieso achterop gezeten.
Blijft verder trouwens gewoon een ontzettende pauperbak, zo'n Insignia. Goedkoop premium, alsof je een immitatie Rolex in Turkije koopt tijdens je vakantie. Neem dan gewoon een Mazda 6 ofzo. Of een Astra. Zijn ook bijna altijd van die figuren met een enorm ego/teveel pretenties, maar te weinig betekenis in het dagelijks leven: "Mijn Insignia is net zo goed als een C klasse/3 serie/A4." Vent, je hebt duidelijk nog nooit een Mercedes/BMW/Audi gereden, zelfs met je ogen dicht zie en voel je het verschil.
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.