abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker maandag 25 mei 2015 @ 00:53:23 #176
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_152935405
De gemiddelde automobilist heeft in ieder geval ruim voldoende aan B, tegenwoordig, dus lekker interessant wie er hier nu het meeste mág trekken.
Tevens -purist.
pi_152937752
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef NoBody122 het volgende:
De gemiddelde automobilist heeft in ieder geval ruim voldoende aan B, tegenwoordig, dus lekker interessant wie er hier nu het meeste mág trekken.
Ik! :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:00:01 #178
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_152942723
Gisteren van de A9 af, afrit 7 bij Badhoevedorp. Had afslag ervoor gemist, dus moest even terug. Kom je dus op twee rotondes uit. Tweede rotonde komt er iemand zonder te kijken keihard oprijden, ik moest ff inhouden. Hij ziet mij pas als 'ie al over de haaientanden heen is, schrikt zich de pleuris, steekt z'n hand op van sorry en rijdt door. Als ik zijn snelheid verkeerd had ingeschat, of van remmen was uitgegaan, hadden we denk ik een probleem gehad.

Vervolgens gaat hij ook de snelweg op, binnenbochtje meenemend (vluchtstrook ofzo?) in de oprit, later ook half op de vluchtstrook en later kom ik hem tegen langs de vluchtstrook, terwijl hij met z'n aanhanger aan het kloten was (zonder gevarendriehoek of wat dan ook). Ik weet niet wát 'm bezielde..

En zo'n lul die blijkbaar niet weet wat een spitsstrook is. 100 meter achter mij blijven hangen op de middelste baan, hele stoet auto's achter hem zwaar geïrriteerd..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_152944881
quote:
16s.gif Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik! :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenaren :9
pi_152946206
quote:
16s.gif Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik! :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je gewoon CE hebt staan we quitte. ;)
pi_152946999
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:17 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenaren :9
Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.
Ze wilden toch allemaal één Europa? Nou, regel dit dan eerst eens.
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je gewoon CE hebt staan we quitte. ;)
Check.

Maar ik heb zelf niets van D, d'r zullen vast genoeg zijn met een volle kaart, die mogen natuurlijk meer dan ik.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ridocar op 25-05-2015 15:52:41 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152947376
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.
Ze wilden toch allemaal één Europa? Nou, regel dit dan eerst eens.

[..]

Check.

Maar ik heb zelf niets van D, d'r zullen vast genoeg zijn met een volle kaart, die mogen natuurlijk meer dan ik.

Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn. ;)
Maarreuh.....respect daarvoor!
Rechtdoor rijden zou me echt wel lukken met zo'n ding maar aandocken wordt een ander verhaal.
Echt respect voor chauffeurs die dat wel kunnen.
pi_152947688
Zelf in het bezit van BE, CE en DE, maar ben niet in het bezit van de vakbekwaamheid.
Denk dat je inderdaad op 1-0 voorsprong staat vergeleken met ons :+
pi_152949808
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:12 schreef Carlos93 het volgende:
Zelf in het bezit van BE, CE en DE, maar ben niet in het bezit van de vakbekwaamheid.
Denk dat je inderdaad op 1-0 voorsprong staat vergeleken met ons :+
Maar ik heb geen DE. Niet eens D, voor mij is de grens 8 pax. Het is dus maar hoe je 't bekijkt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152950120
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn. ;)
Maarreuh.....respect daarvoor!
Rechtdoor rijden zou me echt wel lukken met zo'n ding maar aandocken wordt een ander verhaal.
Echt respect voor chauffeurs die dat wel kunnen.
Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?

Nogsteeds knap, daar niet van :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 17:47:37 ]
pi_152950861
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?

Nogsteeds knap, daar niet van :P
Er zit een stuuras op de achterste as van de oplegger maar dat is een kruisstuur gekoppeld aan de schotel. Er zit dus geen aparte besturing op, allebei de knikpunten moeten van het stuur van de trekker komen. Voordeel: je kunt korter draaien, nadeel: je hebt een uitzwaai naar de kant die je niet kunt zien. Nu weet ik wel wat 'ie kan, maar in het begin moest ik zeker vijf keer uitstappen om te zien of ik nergens tegenaan zou komen.

Maar het is als een combi, alleen een beetje langer. Dus als je een combi kan rijden is dit niet zo spannend.


Om er toch een irritatietopic van te maken, iedere keer als ik wil docken moet ik haaks naar een dock rijden, omdat er gewoon te weinig ruimte is voor het dock. Al staat er een bord "vrij houden, LZV's", er staan gewoon een hele rij vrachtauto's, waardoor ik maar 32 meter heb om 25 meter vrachtauto recht voor het dock te kunnen zetten. Ik heb erover geklaagd. "je hebt gelijk, ik ga het doorgeven". En raad eens: nooit meer wat van gehoord... :(
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152950898
Dat jij nou niet fatsoenlijk kan sturen
pi_152950940
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:10 schreef d4v1d het volgende:
Dat jij nou niet fatsoenlijk kan sturen
Ik weet het, shame on me.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152951007
Hier komt in een winkelstraat de blokker altijd met een combi aanrijden de winkelstraat in.. Hij past dan niet in de parkeervakken (het past wel, maar je hebt dan misschien 2 meter speling, de meeste chauffeurs willen niet 20 keer gaan steken) dus moet op de straat gaan lossen en blokkeert dus al het verkeer op een rijstrook :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 18:14:11 ]
pi_152953271
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:13 schreef d4v1d het volgende:
Hier komt in een winkelstraat de blokker altijd met een combi aanrijden de winkelstraat in.. Hij past dan niet in de parkeervakken (het past wel, maar je hebt dan misschien 2 meter speling, de meeste chauffeurs willen niet 20 keer gaan steken) dus moet op de straat gaan lossen en blokkeert dus al het verkeer op een rijstrook :')
Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152954112
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.
Tegen de hand in is idd een ramp.
Het lukt wel maar als ik de keuze heb om een extra rondje te rijden zodat ik normaal kan docken of tegen de hand in moet docken dan weet ik het wel. Ik doe dat extra rondje wel.
pi_152954560
wat is tegen de hand in? :@
pi_152954806
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:11 schreef d4v1d het volgende:
wat is tegen de hand in? :@
Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.
Is te doen maar een heel stuk lastiger dan een bochtje links achteruit.
pi_152954988
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.
Is te doen maar een heel stuk lastiger dan een bochtje links achteruit.
parkeervak staat links langs de weg

Het is dus een combi, bakwagen + trailer. Ongeveer even lang als een trekker+euro trailer.

Euro en city trailers parkeren hem allemaal zo:


Rood is vooruit, het groene deel steekt die hem er achteruit in.

Waarom kan een combi dat dan niet? :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 20:28:19 ]
pi_152955187
Dan zou ik het niet weten, zoveel hoeft 'ie ook niet te sturen. Het is wel zo dat de chauffeur het laatste stukje in het vak blind is aan de stuurkant (links), maar het is niet zo spannend als tegen de hand in haaks om.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152955355
quote:
5s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:31 schreef Ridocar het volgende:
Dan zou ik het niet weten, zoveel hoeft 'ie ook niet te sturen. Het is wel zo dat de chauffeur het laatste stukje in het vak blind is aan de stuurkant (links), maar het is niet zo spannend als tegen de hand in haaks om.
Ik houd het maar bij een luie chauffeur. De ene keer staat er een netjes in het vak, de andere keer is er een andere chauffeur en staat die op de linkerrijstrook :')
pi_152955737
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:35 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik houd het maar bij een luie chauffeur.
Dat denk ik ook.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 01:10:48 #198
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152964337
Vandaag toch zo'n zak hooi. Ik laat me niet gauw opnaaien door een bumperklever, maar deze heeft mij vandaag toch echt tot een klieractie/klierreactie kunnen verleiden. A1, vanaf Amsterdam richting Amersfoort, rond Naarden Vesting. Gaat de snelheid terug van 120 naar 100. Afijn, 120 stuk, ik heb zo'n 135 op de teller staan (en deze is redelijk nauwkeurig, zat dus sowieso boven de 130), daarmee een rij auto's inhalend die zo'n 100 tot 110 km/h gereden zullen hebben. Ging dus redelijk vlot, maar de rij auto's was best lang. Komt er een Slopel Insignia achterop rijden die besluit na gewoon maar in mijn achterbak te gaan zitten. Okee, wellicht heeft ie het verkeerd ingeschat en te laat zijn gas losgelaten of gedacht dat ik harder reed. Kan gebeuren, heb ik ook wel eens. Schouders ophalen en lekker doorgaan, ik ga mij met 135 niet tussen verkeer dan 100-110 doet wurmen, snelheidsverschil is groot genoeg. Die vent gaat echter nog dichter op mijn achterkant zitten, het randje van de koplampen en het bovenrandje van de grille kan ik nog net zien. En ik ben nog steeds niet klaar met mijn inhaalactie, maar begin hem inmiddels wel aardig irritant te vinden. Bordje 100 wordt inmiddels gepasseerd, snelheid niet aanpassen, maar gewoon even met 35 te hard de inhaalactie afmaken, ik wil het niet op het spit drijven. Meneer kruipt nog maar dichter op me, gaat lopen drukken en zenuwachtig van links naar rechts achter mij rijden. Ik zie inmiddels alleen nog maar de motorkap vanaf de helft en ben hem nu zat. Fuck you, cruise eraf en af laten rollen naar 100. Ik ben je een hele tijd ter wille, maar nu heb je mij ook over de zeik en ga ik mijn inhaalactie met 2 km/h verschil afmaken. Chapeau, je bent de eerste bumperklever in een paar jaar tijd die dat voor elkaar krijgt. Stomme zak, ben er nog kwaad over dat ie mij zo geïrriteerd heeft dat ik mij tot een tegenreactie heb verlaagd, maar 3,5 km zijn kenteken niet kunnen zien terwijl die achter me zat waarbij ik mensen inhaalde én ongeveer 15 en 35 te hard reed (op teller), dus een snelheidsverschil van ten minste zo'n 25 km/h had met het ingehaalde verkeer, was echt de druppel. Dat ik nog niet voor verkeer dat voor mij naar links kwam in de remmen heb gehoeven vond ik al een half wereldwonder, gezien de drukte, want dan had hij er sowieso achterop gezeten. :( :(

Blijft verder trouwens gewoon een ontzettende pauperbak, zo'n Insignia. Goedkoop premium, alsof je een immitatie Rolex in Turkije koopt tijdens je vakantie. Neem dan gewoon een Mazda 6 ofzo. Of een Astra. Zijn ook bijna altijd van die figuren met een enorm ego/teveel pretenties, maar te weinig betekenis in het dagelijks leven: "Mijn Insignia is net zo goed als een C klasse/3 serie/A4." Vent, je hebt duidelijk nog nooit een Mercedes/BMW/Audi gereden, zelfs met je ogen dicht zie en voel je het verschil. :r :r :r

Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152965050
Dag 3, nog steeds lezende, hulpbronnen uitgeput, stuur hulp...

Maar even zonder gein: Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Heb je nog oogcontact gehad met die Opelrijder?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 03:20:17 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152965576
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 02:08 schreef Ridocar het volgende:
Dag 3, nog steeds lezende, hulpbronnen uitgeput, stuur hulp...
_O- _O- Ja, sorry, moest het even kwijt.
quote:
Maar even zonder gein: Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Heb je nog oogcontact gehad met die Opelrijder?
Nee, zowel hij als zijn vrouw bleven stoïcijns voor zich uitkijken. Typisch vrouwtje ook, rood geverfd haar in een soort van afro. Beetje zo'n grootmoederkapsel, typisch kapsel dat je uit 1000en herkend.

Maar ik snap het ook niet hè. Ik rijd al te hard. Ik zet bewust mijn snelheid door bij een snelheidsverlaging om iemand niet te treiteren en dan ga je zo doen. Zit je dan echt zo onder de plak dat dit de enige manier is om je af te reageren en je mannelijkheid te bewijzen? Of heb je het intellect van een baksteen dat je niet snapt dat je hiermee alleen maar mensen tegen je werkt. Als ik nou 115 rijd waar de rest 110 rijd en geen gebruik maak van de rechter rijstrook, ja, a la, dan snap ik nog dat je wel eens wat aandringt als er ruimte rechts is. Maar er was nu geen ruimte rechts en ik zat best ruim boven de snelheid van het andere verkeer. Ik snapte opeens wel weer dat sommige mensen dan even hun rem aantikken. Nog steeds niet mijn stijl en ik vind het nog steeds not done, maar ik snap de frustratie en aanleiding tot wel weer.

En het is nou niet dat ie opeens als een verrassing kwam, ik zag hem al aankomen, daarvoor bekijk ik mijn spiegels vaak genoeg, maar ik had gewoon geen ruimte om naar rechts te gaan. En heel moeilijk in het verkeer ben ik nou volgens mij ook niet. Ja, ik rijd graag door op de snelweg, maar daar heeft eigenlijk niemand echt last van (sommige vinden dat ze er last van hebben, maar die stellen zich aan). Heb ik een gat waar ik in kan, als is het maar voor 10 seconde, zodat jij die harder rijdt mij kan passeren, dan zal ik daar in schuiven. Vlot naar rechts, vloeiende beweging. Verwacht ik wel dat degene die mij inhaalt ook gas geeft zodat ik mijzelf niet ga klemrijden, anders knal ik hem er weer net zo makkelijk voor met een dotje gas erbij om hem daarna weer terug te laten zakken naar cruisesnelheid, maar toch. En tenzij jij bij mij een noodstop teweeg brengt door je poging tot inhalen, vind ik het ook gewoon mijn verantwoordelijkheid als ik 20 te hard rijd en van het gas af moet voor iemand. Ik vind het niet leuk en ik irriteer me er wel eens aan, maar acties naar buiten toe doe ik eigenlijk niet. Ja, wel eens wakker toeteren bij iemand die onnodig links hangt ofzo in het voorbij gaan.

Weer zo'n lap tekst... Mja, hulp dan maar... :P

Je brengt hem zelf wel ff terug hè? :D :7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')