Er mag wel meer niet. Als er geen politie in de buurt is...quote:
Onderdeel van het doelgroepenbeleid van SVV-II. Volkomen mislukt, gebeurt niks meer mee. Zonde van het geld (aanleg+onderhoud), zonde van het lege asfalt (nauwelijks gebruikt).quote:Op zondag 24 mei 2015 15:50 schreef Ridocar het volgende:
Want? Ik vind het wel handig. File op de rijbaan ernaast en ik kan gewoon doorkachelen.
Artikel 57, verbod op het veroorzaken van onnodig geluid.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Er mag wel meer niet. Als er geen politie in de buurt is...
Is dit een artikel 5 dan of iets anders?
Het stukje 'nauwelijks gebruikt' valt wel mee. Naar de A20 is het anders te druk voor alleen die twee rijstroken. Alleen dat stuk op de A16 vind ik overbodig.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:05 schreef OEM het volgende:
[..]
Onderdeel van het doelgroepenbeleid van SVV-II. Volkomen mislukt, gebeurt niks meer mee. Zonde van het geld (aanleg+onderhoud), zonde van het lege asfalt (nauwelijks gebruikt).
quote:Op zondag 24 mei 2015 15:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Twee ton maximum massa, zullen ze bedoelen. Als die kar leeg 600 kilo weegt mag je er wel mee weg hoor.
Geen woord aan gelogen hoor.quote:
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.quote:
Ja, waarom niet. En dan terug volladen en de kar op je dak, want je mag hem niet trekken.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.
Dat de mtm van een aanhanger 2 ton is wil niet zeggen dat je 'm ook helemaal vol moet laden. Als je aan de auto max 1000 kilo mag hangen doe je gewoon laden tot een ton.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.
En wat had dat met de discussie te maken?quote:Op zondag 24 mei 2015 17:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat de mtm van een aanhanger 2 ton is wil niet zeggen dat je 'm ook helemaal vol moet laden. Als je aan de auto max 1000 kilo mag hangen doe je gewoon laden tot een ton.
Je begon er zelf mee.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat had dat met de discussie te maken?
De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.quote:
Sinds januari 2013 is die beperking vervallen. Alleen het totaalgewicht van 3500 mag niet worden overschreden.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.
Dat is wel handig als je een dikke aanhanger wil trekken. En dan gaat het dus niet om een lege aanhanger inderdaad, maar schijnbaar moet dat nog even benadrukt worden voor iedereen het begrijpt.
En om onjuiste informatie te voorkomen; met rijbewijs B mag je alsnog geen aanhanger trekken met een MTM die hoger is als het leeggewicht van de auto. Nu blij?
Dat mag wel. MTM van auto + aanhanger mag niet meer dan 3500 kg zijn, en de auto moet de aanhanger mogen trekken.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.
Dat is wel handig als je een dikke aanhanger wil trekken. En dan gaat het dus niet om een lege aanhanger inderdaad, maar schijnbaar moet dat nog even benadrukt worden voor iedereen het begrijpt.
En om onjuiste informatie te voorkomen; met rijbewijs B mag je alsnog geen aanhanger trekken met een MTM die hoger is als het leeggewicht van de auto. Nu blij?
Zijn dat inmiddels niet 50+ers? Ik heb BE apart gehaald maar heb ten minste de afgelopen 12 maanden, maar misschien zelfs wel heel 2014 erbij, niets getrokken. In het jaar dat ik hem haalde heb ik relatief gezien ontzettend veel verschillend materiaal erachter gehad. En ook veel verschillende trekvoertuigen gebruikt.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:30 schreef Ridocar het volgende:
Veertigplussers die hun E er zo bij hebben gekregen en twee keer per jaar met een kar rijden (lees: nul ervaring hebben)
quote:Op zondag 24 mei 2015 18:43 schreef Ridocar het volgende:
Sinds januari 2013 is die beperking vervallen. Alleen het totaalgewicht van 3500 mag niet worden overschreden.
Volgens mij weer met de uitzondering dat als je een voertuig hebt dat 3500 kg weegt, je er een aanhanger van max. 750 kg achter mag knopen op B. Voor campers, pick-ups e.d.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:07 schreef daNpy het volgende:
Ah klopt![]()
Dacht dat daar die B+ voor was. Maar die is weer voor een max treingewicht van 4250 zie ik.
Wil je een aanhanger met MTM van 2500+kg mogen trekken heb je nog steeds BE nodig.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had je beter 2 jaar terug al kunnen doen, nu mag je eigenlijk geen donder meer met BE.
Je eerste punt..ik begon ondertussen al aan mijn verkeerskundige kennis te twijfelen, zo vaak als ik mensen daarmee (veel) harder zag rijden.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:30 schreef Ridocar het volgende:
Om toch een beetje ontopic te blijven over aanhangers:
Mensen die rijden met aanhangers. Er schijnt van alles mee mis te gaan.
- De meesten weten niet dat je 90 mag met een kleine aanhanger.
- Veertigplussers die hun E er zo bij hebben gekregen en twee keer per jaar met een kar rijden (lees: nul ervaring hebben)
- Mensen die zonder E gewoon met vanalles achter hun auto rijden, want "ik heb toch wel ervaring". Pak dan meteen een vrachtauto, want dan ben je evengoed in overtreding.
Je hebt gelijk, in '84 is de gratis BE afgeschaft. Dat zijn dus alleen mensen van 49 en ouder.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had je beter 2 jaar terug al kunnen doen, nu mag je eigenlijk geen donder meer met BE.
[..]
Zijn dat inmiddels niet 50+ers?
Dan nog heb je het moeten leren en kun je altijd terugvallen op methoden die tijdens het lessen zijn aangeleerd.quote:Ik heb BE apart gehaald maar heb ten minste de afgelopen 12 maanden, maar misschien zelfs wel heel 2014 erbij, niets getrokken. In het jaar dat ik hem haalde heb ik relatief gezien ontzettend veel verschillend materiaal erachter gehad. En ook veel verschillende trekvoertuigen gebruikt.
Om het gelijk te trekken met andere landen. Die zullen vast ergens een Bplus-reglement als BE hebben.quote:[..]
[..]
Volgens mij weer met de uitzondering dat als je een voertuig hebt dat 3500 kg weegt, je er een aanhanger van max. 750 kg achter mag knopen op B. Voor campers, pick-ups e.d.
B+ is sowieso een gedrocht, je moet exact hetzelfde examen doen als BE, je mag alleen op rijbewijs minder. Typisch Nederlands weer, rare implementatie van Europese richtlijnen.
Wat ik met mijn BE mag, zal eXplorer1 niet mogen. Ik mag met ca. 12 ton (technische regels/toelatingen, staat niet in mijn rijbewijs) op stap als BE trekker-oplegger, iedereen die de nieuwe haalt mag max. 7 ton. Het maximale gewicht van je trekkend voertuig mag maximaal 3500 kg zijn en voor de aanhanger/oplegger hetzelfde. Als het technisch mag en kan, mag je een deel van het gewicht van de oplegger naar de trekker verplaatsen, maar de eis van 3500+3500=max blijft staan.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:40 schreef daNpy het volgende:
Wil je een aanhanger met MTM van 2500+kg mogen trekken heb je nog steeds BE nodig.
Het verschil in BE voor 19 jan 2013 en daarna heeft enkel te maken met aslasten bij BE combi's geloof ik. Ze hebben gedacht een beperking in te bouwen maar je mag bij een BE combi nog steeds een boel op het trekkend voertuig leggen waardoor de nieuwe regels minder effect hebben.
Maar als je een auto van 1870 kg hebt en daar 2300 kg mee mag trekken, kom je niet in de buurt van die 3500 kg limieten. En met alleen B mag je maximaal 1630 kg achter die auto hangen, met BE mag je tot het maximum van de auto (2300 kg) gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat ik met mijn BE mag, zal eXplorer1 niet mogen. Ik mag met ca. 12 ton (technische regels/toelatingen, staat niet in mijn rijbewijs) op stap als BE trekker-oplegger, iedereen die de nieuwe haalt mag max. 7 ton. Het maximale gewicht van je trekkend voertuig mag maximaal 3500 kg zijn en voor de aanhanger/oplegger hetzelfde. Als het technisch mag en kan, mag je een deel van het gewicht van de oplegger naar de trekker verplaatsen, maar de eis van 3500+3500=max blijft staan.
Maar je hebt ook combinaties die technisch nog meer mogen... Dit bijvoorbeeld:quote:Op zondag 24 mei 2015 23:33 schreef Light het volgende:
[..]
Maar als je een auto van 1870 kg hebt en daar 2300 kg mee mag trekken, kom je niet in de buurt van die 3500 kg limieten. En met alleen B mag je maximaal 1630 kg achter die auto hangen, met BE mag je tot het maximum van de auto (2300 kg) gaan.
Ik!quote:Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef NoBody122 het volgende:
De gemiddelde automobilist heeft in ieder geval ruim voldoende aan B, tegenwoordig, dus lekker interessant wie er hier nu het meeste mág trekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
quote:Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik!Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenarenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik!Als je gewoon CE hebt staan we quitte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:17 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenaren
Check.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je gewoon CE hebt staan we quitte.
Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.
Ze wilden toch allemaal één Europa? Nou, regel dit dan eerst eens.
[..]
Check.
Maar ik heb zelf niets van D, d'r zullen vast genoeg zijn met een volle kaart, die mogen natuurlijk meer dan ik.
Maar ik heb geen DE. Niet eens D, voor mij is de grens 8 pax. Het is dus maar hoe je 't bekijkt.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:12 schreef Carlos93 het volgende:
Zelf in het bezit van BE, CE en DE, maar ben niet in het bezit van de vakbekwaamheid.
Denk dat je inderdaad op 1-0 voorsprong staat vergeleken met ons
Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?quote:Op maandag 25 mei 2015 15:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn.
Maarreuh.....respect daarvoor!
Rechtdoor rijden zou me echt wel lukken met zo'n ding maar aandocken wordt een ander verhaal.
Echt respect voor chauffeurs die dat wel kunnen.
Er zit een stuuras op de achterste as van de oplegger maar dat is een kruisstuur gekoppeld aan de schotel. Er zit dus geen aparte besturing op, allebei de knikpunten moeten van het stuur van de trekker komen. Voordeel: je kunt korter draaien, nadeel: je hebt een uitzwaai naar de kant die je niet kunt zien. Nu weet ik wel wat 'ie kan, maar in het begin moest ik zeker vijf keer uitstappen om te zien of ik nergens tegenaan zou komen.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?
Nogsteeds knap, daar niet van
Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:13 schreef d4v1d het volgende:
Hier komt in een winkelstraat de blokker altijd met een combi aanrijden de winkelstraat in.. Hij past dan niet in de parkeervakken (het past wel, maar je hebt dan misschien 2 meter speling, de meeste chauffeurs willen niet 20 keer gaan steken) dus moet op de straat gaan lossen en blokkeert dus al het verkeer op een rijstrook
Tegen de hand in is idd een ramp.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.
Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.quote:
parkeervak staat links langs de wegquote:Op maandag 25 mei 2015 20:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.
Is te doen maar een heel stuk lastiger dan een bochtje links achteruit.
Ik houd het maar bij een luie chauffeur. De ene keer staat er een netjes in het vak, de andere keer is er een andere chauffeur en staat die op de linkerrijstrookquote:Op maandag 25 mei 2015 20:31 schreef Ridocar het volgende:
Dan zou ik het niet weten, zoveel hoeft 'ie ook niet te sturen. Het is wel zo dat de chauffeur het laatste stukje in het vak blind is aan de stuurkant (links), maar het is niet zo spannend als tegen de hand in haaks om.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:35 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik houd het maar bij een luie chauffeur.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:08 schreef Ridocar het volgende:
Dag 3, nog steeds lezende, hulpbronnen uitgeput, stuur hulp...
Nee, zowel hij als zijn vrouw bleven stoïcijns voor zich uitkijken. Typisch vrouwtje ook, rood geverfd haar in een soort van afro. Beetje zo'n grootmoederkapsel, typisch kapsel dat je uit 1000en herkend.quote:Maar even zonder gein: Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Heb je nog oogcontact gehad met die Opelrijder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |