Vaak hebben ze het niet eens door omdat ze egoistisch denken: Na mij de zondvloed, zeg maar.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Iets dat mij regelmatig irriteert is dat mensen, die door hun rijgedrag een gevaarlijke situatie creëren, vaak net doen of ze dit zelf niet doorhebben. Zelfs als je even claxonneert nadat je bijna op ze bent geklapt,blijven ze stug voor zich uit kijken en doen ze net of ze niets zien en horen.
Of zich er weldegelijk van bewust zijn maar het gewoon ontkennen en de schuld op een ander afschuiven. Gisteren reed ik op de motor over een weg met een fietspad er recht naast. Op dezelfde strook asfalt zeg maar, ben even de naam kwijt. Schiet er ineens een vrouw, met kind achterop (!) links de weg op om over te steken. Ik kon nog vrij eenvoudig remmen. Zij stapte van schrik af, keek me vuil aan (?) stapte weer op en reed weer door. Ik roep nog dat ze uit haar doppen moet kijken en rijd ook door.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Iets dat mij regelmatig irriteert is dat mensen, die door hun rijgedrag een gevaarlijke situatie creëren, vaak net doen of ze dit zelf niet doorhebben. Zelfs als je even claxonneert nadat je bijna op ze bent geklapt,blijven ze stug voor zich uit kijken en doen ze net of ze niets zien en horen.
Dit ja. Vooral fietsers met oordopjes in.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dit ja. Vooral fietsers met oordopjes in.
Dat mogen ze van mij vandaag nog verbieden. Oordoppen, telefoons, alles.
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:35 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.
http://tweakers.net/nieuw(...)t-niet-verboden.html
Dát is het probleem.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.
"Want ik ben toch nooit schuldig/aansprakelijk." [/fietserdenkmodus]quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dát is het probleem.
Te voet of met de fiets, zelfs als je voorrang hebt win je het niet van het gros van de gemotoriseerde voertuigen. Opletten dus, maar dat schijnt echt niemand meer te snappen.
Waarom zou het niet te handhaven zijn?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:35 schreef Arch-Indar het volgende:
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.
Bij pubertjes kan ik het me nog voorstellen, want als je 14 bent denk je dat je niet dood kunt, maar laatst zag ik een oud vrouwtje in een scootmobiel al append voorbij komen, de stoeprand schampen en stoïcijns doorhobbelen op dat ding. Ze keek niet eens op...quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.
Precies, dit lijkt me juist makkelijker te handhaven (want duidelijker zichtbaar) dan bij automobilisten!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 18:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom zou het niet te handhaven zijn?
In de auto mag je geen telefoon in je hand hebben, diezelfde regel kun je ook voor fietsers instellen.
Handhaving lijkt mij een kwestie van bij constatering van het feit de overtreder staande houden en bekeuren.
Nee, het probleem is eerder dat ze er altijd mee wegkomen. De ander remt wel.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
"Want ik ben toch nooit schuldig/aansprakelijk." [/fietserdenkmodus]
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nee, het probleem is eerder dat ze er altijd mee wegkomen. De ander remt wel.
Ik geloof echt niet dat een fietser op de weg zit met de gedachten dat de ander toch wel altijd remt en dat je zelf nooit aansprakelijk bent. dan ben je levensmoe.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.
Ook zonder die aansprakelijkheid zou ik wel remmen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan wanneer je een fietser omverrijdt.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.
Ik ook niet, totdat ik er eens eentje aansprak: "Jij bent toch schuldig, boeit mij dat nou".quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:18 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat een fietser op de weg zit met de gedachten dat de ander toch wel altijd remt en dat je zelf nooit aansprakelijk bent. dan ben je levensmoe.
Ja precies. Ik wil ze sowieso niet aanrijden, maar veel fietsers gaan ervan uit dat je ogen in je achterhoofd hebt en dat automobilisten ze wel zien, maar dan moet je wel de tijd krijgen om te kunnen reageren.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:19 schreef Light het volgende:
[..]
Ook zonder die aansprakelijkheid zou ik wel remmen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan wanneer je een fietser omverrijdt.
Twee ton maximum massa, zullen ze bedoelen. Als die kar leeg 600 kilo weegt mag je er wel mee weg hoor.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee daar mag je dus geen aanhanger van 2 ton (of meer) mee trekken.
Maar wel typisch Nederlands om vooral heel erg veel te vinden van het eigendom van iemand anders. Waar doen ze het toch van?
Want? Ik vind het wel handig. File op de rijbaan ernaast en ik kan gewoon doorkachelen.quote:Op maandag 18 mei 2015 23:20 schreef OEM het volgende:
[..]
En terecht. Achterlijke doelgroepenstroken
Het mag ook niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:10 schreef d4v1d het volgende:
Moet je eigenlijk ook doen als ze door rood willen rijden bij een stoplicht, maar jij ook rood hebt. Gewoon een dot gas in zn vrij.
Maar dat is dan weer asociaal zeker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |