Ze wil aansturen op gedragsverandering. Zie eigenlijk niet in waarom dat niet naast een verbod kan komen. Een verbod stimuleert gedragsverandering in dit geval alleen maar. Dwaas besluit dit.quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:34 schreef Carlos93 het volgende:
Wat een klote minister is het toch ook. Automobilisten wel aanpakken maar fietsers, ho maar.
http://www.telegraaf.nl/f(...)_op_fiets_mag__.html
Wel je bel gebruikt neem ik aan...?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:12 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag nog, een kerel voor mij, fietst nét wat langzamer dan ik, afijn... ik besluit m in te gaan halen.
Precies op dat moment begint meneer naar links te gaan, waardoor ik snel rem en mijn inhaalactie staak, en ja hoor... hij slaat links af een straat in ZONDER ook maar een fucking keer over zijn schouder te kijken
To-taal in zichzelf gekeerd, had geen flauw benul van mijn aanwezigheid en t feit dat ik flink moest remmen om een botsing te voorkomen.
Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
Ik rij met trailer van 1800kg op de A50 bij Ewijk en pak de afslag naar de A73.
Alleen de oude brug weer open en geen dagelijkse flitser op de brug en dan is 't feest compleet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren.![]()
Heerlijke bochtjes!
Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houdenquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Die hangt nog aan een paar kabeltjes te weinig geloof ik. Maar dat komt wel goed.
In de A1 bij Leverkusen ligt zelfs een brug die al jaren dicht is voor vrachtverkeer. Prachtig hoor, die racebanen bij onze oosterburen, maar geld voor fatsoenlijk onderhoud is er niet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houden
Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemenquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
10 seconden later vindt het busje dat het gas er weer op kan
Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemen
Zelfde geld voor mensen die geen CC gebruiken op een 4-baans snelweg en constant gas geven en remmen.. of besluiten dat ze toch ineens gas moeten geven als je ze net aan het inhalen bent.
Zat laatst ook bij iemand in de auto die constant gas gaf en weer z'n gas los liet, op de snelweg. Kotsmisselijk werd ik er van
Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas gevenquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.
O zo rij ik ookquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:48 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas geven
Sowieso kentekenbewijscontroles. Serieus, het is fucking 2015 en je krijgt een boete voor het niet bij je hebben van een stuk papier (tegenwoordig gelukkig in ieder geval een pasje). Als ik m'n ID/rijbewijs laat zien kan je het zo terugvinden of die auto van mij is en op kenteken easy of ie gekeurd/verzekerd/mrb betaald is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:18 schreef Carlos93 het volgende:
Wat heb ik toch een schijthekel aan algemene politiecontroles.
Kom je aan in je woonplaats laten ze je verdomme 25 minuten wachten voordat ze je papieren en auto controleren.
Haal iemand pas van de weg als er direct plaats is om gecontroleerd te worden zodat het niet langer dan 2 minuten duurt.
Schreeuwde ik 'Hee schiet eens effe op, ik heb wel wat meer te doen dan hier 25 minuten staan te wachten', worden ze nog boos ook.![]()
Hun schijnen het dus normaal te vinden om iemand 25 minuten te laten wachten om gecontroleerd te worden. Mafkezen. En het dan gek vinden dat mensen een hekel hebben aan hun![]()
Vervolgens binnen 2 minuten gecontroleerd, en uiteraard was alles prima in orde.
Oh, ik zeur niet eens zo zeer op de mensen die daar staan. Die doen ook maar wat ze opgedragen wordt. Het gaat me meer om de onzin van het anno 2015 nog steeds moeten kunnen tonen van een kentekenbewijs, terwijl alles digitaal te checken is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:19 schreef Descendent het volgende:
Tja, je wordt geacht dat papiertje bij je te hebben, waarom zouden zij extra moeite moeten doen omdat jij nog te beroerd bent een papiertje mee te nemen?![]()
Al dat domme gezeur op de ordehandhavers vind ik een beetje ondankbaar eigenlijk, omdat ze over t algemeen naar vermogen gewoon goed werk doen en zorgen voor jouw veiligheid.
Volgens mij alleen voor de groene kaart.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:33 schreef jurgenov het volgende:
Het is toch helemaal niet meer verplicht om je kentekenbewijs bij je te hebben? Lijkt me dus sterk dat ze je een boete daarvoor zouden geven..
Dat deden de bewakers bij Auschwitz ook.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:32 schreef BigSmurf het volgende:
Die doen ook maar wat ze opgedragen wordt.
Bij gebruik van het motorrijtuig is de bestuurder verplicht het voertuigbewijs (1A) en tenaamstellingsbewijs (1B) dan wel de kentekencard bij zich te hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:33 schreef jurgenov het volgende:
Het is toch helemaal niet meer verplicht om je kentekenbewijs bij je te hebben? Lijkt me dus sterk dat ze je een boete daarvoor zouden geven..
Wauw.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:45 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat deden de bewakers bij Auschwitz ook.
Vanavond avondvierdaagse hier, allemaal kinders die een stukje langs een druk stuk moeten lopen langs een parkeerterrein. Er staat een auto netjes te wachten voor de klaar-overs om van het parkeerterrein af te mogen, het is een lichte helling, en die kinderen gaan vlak achter die auto staan wachten. Dat niemand er ook wat van zegt, het zou maar net iemand zijn die geen held is in de hellingproef of wat dan ook, dat die auto ineens achteruit rijdt in plaats van vooruit, weet jij veel. Ik had denk ik de motor uitgezet en een kwartier gewacht tot de mierenhoop voorbij is, heb ik ook altijd als ik net op het verkeerde tijdstip een bepaalde weg in wil en er honderden fietsers van twee middelbare scholen allemaal tegelijk naar huis gaan. Je komt er niet doorheen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik had het daarstraks ook. Vanaf de Oostring Alkmaar richting Centrum (zeg maar richting de Media Markt), zit er zo'n mooie steile helling in. Ik rijd achter een punto die iedere 10 meter op de rem hangt en erg vreemd rijgedrag vertoond. Bij de steile helling hebben we rood, ik vertrouw het niet en blijf onderin staan (dus een stationwagen ruimte ertussen). Auto 1 rolt iets terug, maar komt na enig klooien voorbij de stopstreep. Auto 2, die punto, rolt tot bijna tegen mijn voorbumper achteruit en komt vervolgens door oranje naar boven. En ik, ik sta dus weer voor rood. Met eentje die hem strak achter me neer zet. Gelukkig kan ik wel de hellingproef probleemloos afleggen.
Al die papieren kun je gewoon in het voertuig laten, dus echt heel moeilijk is het ook weer niet.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Sowieso kentekenbewijscontroles. Serieus, het is fucking 2015 en je krijgt een boete voor het niet bij je hebben van een stuk papier (tegenwoordig gelukkig in ieder geval een pasje). Als ik m'n ID/rijbewijs laat zien kan je het zo terugvinden of die auto van mij is en op kenteken easy of ie gekeurd/verzekerd/mrb betaald is.
Dit. En ook alleen binnen NL.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij alleen voor de groene kaart.
O ja, staat mijn hele straat weer vol met zingende, krijsende en toeterende koters. Ik hoef gelukkig niet meer weg vanavond.quote:
Trajectcontrole A2 ....quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
O ja, staat mijn hele straat weer vol met zingende, krijsende en toeterende koters. Ik hoef gelukkig niet meer weg vanavond.
Gisteren een bekeuring binnen, vijf kilometer per uur te hard te hard over de trajectcontrole op de A2. Om fucking half zeven op zaterdagochtend....
Het eerste stuk net na de Leidsche rijn tunnel zijn een gedeelte van de '100' bordjes op de hectometer paaltjes afgeplakt, en zonder verdere borden ben ik er dus vanuit gegaan..... Met als gevolg dat ik dus gemiddeld net iets te hard reedt.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Trajectcontrole A2 ....fucking aids daar. Ik ben zo blij dat ik daar maar heel zelden overheen hoef te rijden.
Lekker op een 5 baans weg als een grote dikke stroopklont auto's naast/op elkaar 100 moeten rijden
Na 19:00 is het daar heerlijk rijden met 137 op CCquote:Op vrijdag 22 mei 2015 16:11 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Het eerste stuk net na de Leidsche rijn tunnel zijn een gedeelte van de '100' bordjes op de hectometer paaltjes afgeplakt, en zonder verdere borden ben ik er dus vanuit gegaan..... Met als gevolg dat ik dus gemiddeld net iets te hard reedt.
Als ik naar het Oosten moet, alles voorbij Ede/Wageningen zeg maar, ga ik over Amsterdam heen: N9/A9, N8/A8, A10, A1, A30, A12, i.p.v. A9 - A2 - A12. Gewoon, om die verschrikking die A2 heet te mijden. Vooral richting Amsterdam is ie 's avonds verneukeratief, 2x 130 sectie en de laatste sectie is maar 100. A1 is alleen vanaf Naarden Vesting even opletten her en der voor de flitsers en dergelijke. En de N8 met de flitspalen in Krommenie, mja.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Trajectcontrole A2 ....fucking aids daar. Ik ben zo blij dat ik daar maar heel zelden overheen hoef te rijden.
Lekker op een 5 baans weg als een grote dikke stroopklont auto's naast/op elkaar 100 moeten rijden
Vaak hebben ze het niet eens door omdat ze egoistisch denken: Na mij de zondvloed, zeg maar.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Iets dat mij regelmatig irriteert is dat mensen, die door hun rijgedrag een gevaarlijke situatie creëren, vaak net doen of ze dit zelf niet doorhebben. Zelfs als je even claxonneert nadat je bijna op ze bent geklapt,blijven ze stug voor zich uit kijken en doen ze net of ze niets zien en horen.
Of zich er weldegelijk van bewust zijn maar het gewoon ontkennen en de schuld op een ander afschuiven. Gisteren reed ik op de motor over een weg met een fietspad er recht naast. Op dezelfde strook asfalt zeg maar, ben even de naam kwijt. Schiet er ineens een vrouw, met kind achterop (!) links de weg op om over te steken. Ik kon nog vrij eenvoudig remmen. Zij stapte van schrik af, keek me vuil aan (?) stapte weer op en reed weer door. Ik roep nog dat ze uit haar doppen moet kijken en rijd ook door.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Iets dat mij regelmatig irriteert is dat mensen, die door hun rijgedrag een gevaarlijke situatie creëren, vaak net doen of ze dit zelf niet doorhebben. Zelfs als je even claxonneert nadat je bijna op ze bent geklapt,blijven ze stug voor zich uit kijken en doen ze net of ze niets zien en horen.
Dit ja. Vooral fietsers met oordopjes in.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Iets dat mij regelmatig irriteert is dat mensen, die door hun rijgedrag een gevaarlijke situatie creëren, vaak net doen of ze dit zelf niet doorhebben. Zelfs als je even claxonneert nadat je bijna op ze bent geklapt,blijven ze stug voor zich uit kijken en doen ze net of ze niets zien en horen.
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dit ja. Vooral fietsers met oordopjes in.
Dat mogen ze van mij vandaag nog verbieden. Oordoppen, telefoons, alles.
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:35 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.
http://tweakers.net/nieuw(...)t-niet-verboden.html
Dát is het probleem.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.
"Want ik ben toch nooit schuldig/aansprakelijk." [/fietserdenkmodus]quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dát is het probleem.
Te voet of met de fiets, zelfs als je voorrang hebt win je het niet van het gros van de gemotoriseerde voertuigen. Opletten dus, maar dat schijnt echt niemand meer te snappen.
Waarom zou het niet te handhaven zijn?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:35 schreef Arch-Indar het volgende:
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.
Bij pubertjes kan ik het me nog voorstellen, want als je 14 bent denk je dat je niet dood kunt, maar laatst zag ik een oud vrouwtje in een scootmobiel al append voorbij komen, de stoeprand schampen en stoïcijns doorhobbelen op dat ding. Ze keek niet eens op...quote:Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.
Precies, dit lijkt me juist makkelijker te handhaven (want duidelijker zichtbaar) dan bij automobilisten!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 18:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom zou het niet te handhaven zijn?
In de auto mag je geen telefoon in je hand hebben, diezelfde regel kun je ook voor fietsers instellen.
Handhaving lijkt mij een kwestie van bij constatering van het feit de overtreder staande houden en bekeuren.
Nee, het probleem is eerder dat ze er altijd mee wegkomen. De ander remt wel.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 16:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
"Want ik ben toch nooit schuldig/aansprakelijk." [/fietserdenkmodus]
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nee, het probleem is eerder dat ze er altijd mee wegkomen. De ander remt wel.
Ik geloof echt niet dat een fietser op de weg zit met de gedachten dat de ander toch wel altijd remt en dat je zelf nooit aansprakelijk bent. dan ben je levensmoe.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.
Ook zonder die aansprakelijkheid zou ik wel remmen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan wanneer je een fietser omverrijdt.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.
Ik ook niet, totdat ik er eens eentje aansprak: "Jij bent toch schuldig, boeit mij dat nou".quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:18 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat een fietser op de weg zit met de gedachten dat de ander toch wel altijd remt en dat je zelf nooit aansprakelijk bent. dan ben je levensmoe.
Ja precies. Ik wil ze sowieso niet aanrijden, maar veel fietsers gaan ervan uit dat je ogen in je achterhoofd hebt en dat automobilisten ze wel zien, maar dan moet je wel de tijd krijgen om te kunnen reageren.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:19 schreef Light het volgende:
[..]
Ook zonder die aansprakelijkheid zou ik wel remmen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan wanneer je een fietser omverrijdt.
Twee ton maximum massa, zullen ze bedoelen. Als die kar leeg 600 kilo weegt mag je er wel mee weg hoor.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee daar mag je dus geen aanhanger van 2 ton (of meer) mee trekken.
Maar wel typisch Nederlands om vooral heel erg veel te vinden van het eigendom van iemand anders. Waar doen ze het toch van?
Want? Ik vind het wel handig. File op de rijbaan ernaast en ik kan gewoon doorkachelen.quote:Op maandag 18 mei 2015 23:20 schreef OEM het volgende:
[..]
En terecht. Achterlijke doelgroepenstroken
Het mag ook niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:10 schreef d4v1d het volgende:
Moet je eigenlijk ook doen als ze door rood willen rijden bij een stoplicht, maar jij ook rood hebt. Gewoon een dot gas in zn vrij.
Maar dat is dan weer asociaal zeker
Er mag wel meer niet. Als er geen politie in de buurt is...quote:
Onderdeel van het doelgroepenbeleid van SVV-II. Volkomen mislukt, gebeurt niks meer mee. Zonde van het geld (aanleg+onderhoud), zonde van het lege asfalt (nauwelijks gebruikt).quote:Op zondag 24 mei 2015 15:50 schreef Ridocar het volgende:
Want? Ik vind het wel handig. File op de rijbaan ernaast en ik kan gewoon doorkachelen.
Artikel 57, verbod op het veroorzaken van onnodig geluid.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Er mag wel meer niet. Als er geen politie in de buurt is...
Is dit een artikel 5 dan of iets anders?
Het stukje 'nauwelijks gebruikt' valt wel mee. Naar de A20 is het anders te druk voor alleen die twee rijstroken. Alleen dat stuk op de A16 vind ik overbodig.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:05 schreef OEM het volgende:
[..]
Onderdeel van het doelgroepenbeleid van SVV-II. Volkomen mislukt, gebeurt niks meer mee. Zonde van het geld (aanleg+onderhoud), zonde van het lege asfalt (nauwelijks gebruikt).
quote:Op zondag 24 mei 2015 15:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Twee ton maximum massa, zullen ze bedoelen. Als die kar leeg 600 kilo weegt mag je er wel mee weg hoor.
Geen woord aan gelogen hoor.quote:
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.quote:
Ja, waarom niet. En dan terug volladen en de kar op je dak, want je mag hem niet trekken.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.
Dat de mtm van een aanhanger 2 ton is wil niet zeggen dat je 'm ook helemaal vol moet laden. Als je aan de auto max 1000 kilo mag hangen doe je gewoon laden tot een ton.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.
En wat had dat met de discussie te maken?quote:Op zondag 24 mei 2015 17:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat de mtm van een aanhanger 2 ton is wil niet zeggen dat je 'm ook helemaal vol moet laden. Als je aan de auto max 1000 kilo mag hangen doe je gewoon laden tot een ton.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |