abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152783009
Wat een klote minister is het toch ook. Automobilisten wel aanpakken maar fietsers, ho maar.

http://www.telegraaf.nl/f(...)_op_fiets_mag__.html
pi_152783639
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 10:34 schreef Carlos93 het volgende:
Wat een klote minister is het toch ook. Automobilisten wel aanpakken maar fietsers, ho maar.

http://www.telegraaf.nl/f(...)_op_fiets_mag__.html
Ze wil aansturen op gedragsverandering. Zie eigenlijk niet in waarom dat niet naast een verbod kan komen. Een verbod stimuleert gedragsverandering in dit geval alleen maar. Dwaas besluit dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2015 11:00:19 ]
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 11:18:00 #83
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152784198
Hmm ja, maar er is wel weer een punt met: Hoe ga je dit handhaven?

Is namelijk net n beetje als fietsers zonder licht. Vaak doen ze als de klok net terug is gegaan in november ofzo her en der in steden grote controles op licht en dan worden er wat bosjes fietsers aangehouden en bekeurd.

Maar denk je nu echt dat alle fietsers daar van schrikken en vervolgens allemaal braaf licht op hun fietsie doen? :N ....een week later rijdt alsnog 60% van alle fietsers gewoon zonder licht hoor.

Zelfde nu als met het bellen. Dan kunnen ze wel politiecontroles gaan doen, en ja dan zullen er weer wat bosjes fietsers bekeurd worden in een periode van enkele weken.
Maar dat kunnen ze niet blijven doen, hebben ze de mankracht gewoon niet voor.
Dus wederom, een paar weken na die controles zullen de fietsertjes alsnog vrolijk bellend rondrijden hoor.
pi_152784324
Voor mobiele flitsers hebben ze ook voldoende mankracht. Daarnaast hoef je niet speciaal rond te gaan rijden, want die auto's die rijden vaak toch wel.
Als ze het dan toevallig zien, gelijk aanpakken. Zo doen ze het namelijk ook bij de automobilist.
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 11:39:50 #85
Dick Laurent Is Dead
pi_152784834
Mijn punt is meer, dat de bekeuringen té sporadisch en random zullen zijn om echt een mentaliteit-verandering teweeg te brengen bij de fietser. Die heeft namelijk over het algemeen schijt aan alles. Ook boetes. Anders zouden ze ook niet zo vaak door rood rijden ;)
pi_152785212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:12 schreef dick_laurent het volgende:

Vandaag nog, een kerel voor mij, fietst nét wat langzamer dan ik, afijn... ik besluit m in te gaan halen.
Precies op dat moment begint meneer naar links te gaan, waardoor ik snel rem en mijn inhaalactie staak, en ja hoor... hij slaat links af een straat in ZONDER ook maar een fucking keer over zijn schouder te kijken :X
To-taal in zichzelf gekeerd, had geen flauw benul van mijn aanwezigheid en t feit dat ik flink moest remmen om een botsing te voorkomen.
Wel je bel gebruikt neem ik aan...?

Hier in de straat woont een kerel met twee honden, en als hij die beesten uitlaat kijkt hij totaal niet waar die krengen lopen. Ben al een keer met de fiets bijna op m'n bek gegaan omdat dat beest zomaar overstak en ik achter de lijn bleef hangen. Ook voor de auto gaan die beesten amper aan de kant. Het is dat ik van dieren houd, anders... :X
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:59:00 #87
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152785304
Godverdomme achterlijke vrachtwagenchauffeur gister :')

Ik rij met trailer van 1800kg op de A50 bij Ewijk en pak de afslag naar de A73. Zit lekker op de rechterbaan zoals het hoort met een zware trailer. Voor diegenen die de afslag niet kennen. Eerst draait de bocht flauw naar rechts, dan gaat ie naar links en op t einde weer flauw naar rechts.

Voor ik de eerste bocht inga zie ik dat ik inloop op een Mercedes Sprinter. Ik rij zelf rond de 90, 95 km/h. Het busje rijdt 80. Ik besluit tot na het bochtenwerk te wachten of dat ie strak 80 blijft rijden of op het rechte stuk weer het gas intrapt. Op dat moment komt er een vrachtwagen rap dichterbij en besluit in de bocht naar links dat het niet snel genoeg gaat en gooit z'n vrachtwagen naar links. 10 seconden later vindt het busje dat het gas er weer op kan en vanzelfsprekend versnel ik ook weer naar 90, 95. Ik begin dus uit te lopen op de vrachtwagen die halverwege naast me zit en geef nog wat extra gas om zsm weer ruimte te maken voor em op de rechterbaan. Op dat moment begint ie druk met z'n armen te zwaaien, te claxoneren en te seinen met groot licht :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_152785493
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
Ik rij met trailer van 1800kg op de A50 bij Ewijk en pak de afslag naar de A73.
Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren. ^O^
Heerlijke bochtjes!
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:06:06 #89
157922 fathank
pi_152785505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:05 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren. ^O^
Heerlijke bochtjes!
Alleen de oude brug weer open en geen dagelijkse flitser op de brug en dan is 't feest compleet.
pi_152785533
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:06 schreef fathank het volgende:
geen dagelijkse flitser op de brug
:@

Even de brievenbus in de gaten houden dan..
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:07:51 #91
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152785549
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Alleen de oude brug weer open
Die hangt nog aan een paar kabeltjes te weinig geloof ik :+. Maar dat komt wel goed.
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:14:10 #92
157922 fathank
pi_152785690
quote:
6s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Die hangt nog aan een paar kabeltjes te weinig geloof ik :+. Maar dat komt wel goed.
Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houden _O-
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:25:07 #93
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152785952
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houden _O-
In de A1 bij Leverkusen ligt zelfs een brug die al jaren dicht is voor vrachtverkeer. Prachtig hoor, die racebanen bij onze oosterburen, maar geld voor fatsoenlijk onderhoud is er niet.
pi_152787963
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
10 seconden later vindt het busje dat het gas er weer op kan
Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemen :+

Zelfde geld voor mensen die geen CC gebruiken op een 4-baans snelweg en constant gas geven en remmen.. of besluiten dat ze toch ineens gas moeten geven als je ze net aan het inhalen bent.

Zat laatst ook bij iemand in de auto die constant gas gaf en weer z'n gas los liet, op de snelweg. Kotsmisselijk werd ik er van :r
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:46:09 #95
157922 fathank
pi_152788193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemen :+

Zelfde geld voor mensen die geen CC gebruiken op een 4-baans snelweg en constant gas geven en remmen.. of besluiten dat ze toch ineens gas moeten geven als je ze net aan het inhalen bent.

Zat laatst ook bij iemand in de auto die constant gas gaf en weer z'n gas los liet, op de snelweg. Kotsmisselijk werd ik er van :r
Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.
pi_152788257
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.
Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas geven :+
pi_152788310
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:48 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas geven :+
O zo rij ik ook :D Ik had tijdens m'n rijlessen (en daarna eigenlijk ook :') ) de neiging om vol door bochten te tanken. De laatste tijd doe ik het wat rustiger aan.
Tap tap tap
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:40:11 #98
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_152800784
Oh wat had ik vandaag gewild dat ik een oud barrel had -waarbij een deukje of total losje me niet uitmaakte-.
Tot twee keer toe iemand die denkt dat zijn knipperlicht een toverstafje is waarmee je andere auto;'s op de baan naast jou uit kunt poetsen o.i.d. Want gezien de manoevres van beide heren dachten ze echt dat ik er niet reed of zo. :%

Knipperlicht aan; en gaan, lekker doen alsof je gek bent... kijken? Wazda? :X

Graag had ik m laten staan op mn eigen baan i.p.v. te remmen / uit te wijken en in je dure Volvo / kutpanda -nw model; lelijk!- gezet, maar mijn verstand en reflexen vooral weerhielden me hiervan.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_152800992
Grappig hoe jouw eerste en laatste alinea elkaar tegenspreken, over dat verstand stukje

Maar begrijp je irritatie hoor. Knap gevaarlijk ook wat die lui doen
pi_152826743
Wat heb ik toch een schijthekel aan algemene politiecontroles.
Kom je aan in je woonplaats laten ze je verdomme 25 minuten wachten voordat ze je papieren en auto controleren. :')
Haal iemand pas van de weg als er direct plaats is om gecontroleerd te worden zodat het niet langer dan 2 minuten duurt.

Schreeuwde ik 'Hee schiet eens effe op, ik heb wel wat meer te doen dan hier 25 minuten staan te wachten', worden ze nog boos ook. _O-
Hun schijnen het dus normaal te vinden om iemand 25 minuten te laten wachten om gecontroleerd te worden. Mafkezen. En het dan gek vinden dat mensen een hekel hebben aan hun :')

Vervolgens binnen 2 minuten gecontroleerd, en uiteraard was alles prima in orde.
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:34:14 #101
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152827092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:18 schreef Carlos93 het volgende:
Wat heb ik toch een schijthekel aan algemene politiecontroles.
Kom je aan in je woonplaats laten ze je verdomme 25 minuten wachten voordat ze je papieren en auto controleren. :')
Haal iemand pas van de weg als er direct plaats is om gecontroleerd te worden zodat het niet langer dan 2 minuten duurt.

Schreeuwde ik 'Hee schiet eens effe op, ik heb wel wat meer te doen dan hier 25 minuten staan te wachten', worden ze nog boos ook. _O-
Hun schijnen het dus normaal te vinden om iemand 25 minuten te laten wachten om gecontroleerd te worden. Mafkezen. En het dan gek vinden dat mensen een hekel hebben aan hun :')

Vervolgens binnen 2 minuten gecontroleerd, en uiteraard was alles prima in orde.
Sowieso kentekenbewijscontroles. Serieus, het is fucking 2015 en je krijgt een boete voor het niet bij je hebben van een stuk papier (tegenwoordig gelukkig in ieder geval een pasje). Als ik m'n ID/rijbewijs laat zien kan je het zo terugvinden of die auto van mij is en op kenteken easy of ie gekeurd/verzekerd/mrb betaald is. :')
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:19:22 #102
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_152835337
Tja, je wordt geacht dat papiertje bij je te hebben, waarom zouden zij extra moeite moeten doen omdat jij nog te beroerd bent een papiertje mee te nemen? :P

Al dat domme gezeur op de ordehandhavers vind ik een beetje ondankbaar eigenlijk, omdat ze over t algemeen naar vermogen gewoon goed werk doen en zorgen voor jouw veiligheid.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:32:58 #103
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152836173
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:19 schreef Descendent het volgende:
Tja, je wordt geacht dat papiertje bij je te hebben, waarom zouden zij extra moeite moeten doen omdat jij nog te beroerd bent een papiertje mee te nemen? :P

Al dat domme gezeur op de ordehandhavers vind ik een beetje ondankbaar eigenlijk, omdat ze over t algemeen naar vermogen gewoon goed werk doen en zorgen voor jouw veiligheid.
Oh, ik zeur niet eens zo zeer op de mensen die daar staan. Die doen ook maar wat ze opgedragen wordt. Het gaat me meer om de onzin van het anno 2015 nog steeds moeten kunnen tonen van een kentekenbewijs, terwijl alles digitaal te checken is.
pi_152836191
Het is toch helemaal niet meer verplicht om je kentekenbewijs bij je te hebben? Lijkt me dus sterk dat ze je een boete daarvoor zouden geven..
pi_152836532
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:33 schreef jurgenov het volgende:
Het is toch helemaal niet meer verplicht om je kentekenbewijs bij je te hebben? Lijkt me dus sterk dat ze je een boete daarvoor zouden geven..
Volgens mij alleen voor de groene kaart.
.
pi_152836882
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:32 schreef BigSmurf het volgende:
Die doen ook maar wat ze opgedragen wordt.
Dat deden de bewakers bij Auschwitz ook. :{w
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:45:47 #107
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152836894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:33 schreef jurgenov het volgende:
Bij gebruik van het motorrijtuig is de bestuurder verplicht het voertuigbewijs (1A) en tenaamstellingsbewijs (1B) dan wel de kentekencard bij zich te hebben.

Dit vind ik op diverse sites terug. Paar maanden terug moest ik bij een routinecontrole ook gewoon de papieren laten zien. Heb nog geen pasje.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:45 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dat deden de bewakers bij Auschwitz ook. :{w
Wauw. :')
pi_152837486
Heb het in ieder geval meerdere keren gelezen en de leasemaatschappij waar ik regelmatig werk heeft sinds dit jaar ook geen kentekenbewijzen meer in de auto liggen.
Volgens autoverzekering Inshared hoeft het ook niet meer: https://www.inshared.nl/autoverzekering/kentekencard
pi_152837539
Al heb ik hem ook gewoon in mijn portemonnee; die nieuwe kaart is veel handzamer :D
pi_152838774
Vandaag zelf ook een niet zo fraai momentje uit eigen doosch :X

Bij een rotonde staat het verkeer nogal vast. Er zit één auto op rechtsvoor mij die hem langzaam uit laat rollen, en tegelijk met mij komt er een bestelbusje de rotonde op vanaf de weg links van mij. Daar pas ik dus best tussen. Tenzij de dame in het bestelbusje eigenlijk met een flink vaartje de rotonde opknalt en nog even bijgast uit principe :X

Technisch gezien zat ik gewoon fout natuurlijk, want ik had haar snelheid niet goed ingeschat. Het was alleen nogal raar dat ze vervolgens gas bij geeft en ook nog eens binnendoor wil gaan terwijl we al stilstonden (had zij weer niet gezien denk ik vanaf de andere kant).

Toen stonden we dus ineens zij aan zij. Ik steek mijn hand op voor "sorry", zij maakt een naar gebaar en rijdt verder, half over het plantsoentje middenin de rotonde om toch maar eerst te zijn. Ik heb haar maar gelaten, want ze had blijkbaar meer haast dan ik en nou ja, ik zat in eerste instantie fout denk ik dan, ff marchanderen :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 22:58:07 #111
Dick Laurent Is Dead
pi_152840964
Net weer een heul typisch iets.... Fiat Panda voor me rijdt al een tijdje vreemd. Eerst overdreven langzaam een bocht nemend, daarna op zich redelijk versnellend, om vervolgens weer heel langzaam en beetje slingerend te gaan rijden.

Dan, komen we bij n stoplicht, en tot mijn verbijstering, rijdt ie vol door rood. Om daarna meteen keihard op de rem te gaan voor kruisend verkeer, een ongeluk werd zodoende nog net voorkomen. Hij stopte zeg maar een paar meter voorbij het stoplicht (had het stoplicht volgens mij to-taal niet eens gezien) :{

Vervolgens wordt t groen en blijft ie links rijden in slakkegang. :N Ik rijd rechts en we slaan (2 baans) af om richting A2 te gaan. In de bocht kom ik half naast m te rijden en.... serieus.... begint ie zonder knipper of niks naar rechts te sturen.
Ik toeter en rem omdat, wel... als ik niet had geremd had ie gewoon in mn zijkant gezeten.

Vervolgens was ik écht helemaaaaal klaar met deze totale idioot en ga ik er uiteraard links, langs.

Terwijl ik inhaal kijk ik naar rechts, met nieuwsgierigheid wat voor figuur er in deze auto zat. En wat denken jullie??

... jep, een hoogbejaarde opa. :X
Kwam nog nét met zn kop boven het stuur uit. Stoïcijns voor zich uitkijkend als een zombie.

Serieus. Dit was echt echt echt erg. Deze man zou gewoon écht niet meer mogen rijden. Totaal onbekwaam en niet meer in staat om normaal te reageren/anticiperen in t verkeer. Letterlijk; an accident waiting to happen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dick_laurent op 21-05-2015 23:03:16 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:58:33 #112
66083 Platina
78th Element
pi_152840998
ach je komt af en toe figuren tegen. Ik rijd op een 80-weg waar een stuk werkzaamheden zijn en je 50 mag. Ik rem af en rij er met 60 voorbij. Wordt vervolgens over een doorgetrokken streep ingehaald. 1 km verder is een stoplicht, een keer raden wie daar stond te wachten om linksaf te gaan. Mijn glimlach werd niet gewaardeerd :p
  FOK!fotograaf donderdag 21 mei 2015 @ 23:17:17 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152841768
Ik had het daarstraks ook. Vanaf de Oostring Alkmaar richting Centrum (zeg maar richting de Media Markt), zit er zo'n mooie steile helling in. Ik rijd achter een punto die iedere 10 meter op de rem hangt en erg vreemd rijgedrag vertoond. Bij de steile helling hebben we rood, ik vertrouw het niet en blijf onderin staan (dus een stationwagen ruimte ertussen). Auto 1 rolt iets terug, maar komt na enig klooien voorbij de stopstreep. Auto 2, die punto, rolt tot bijna tegen mijn voorbumper achteruit en komt vervolgens door oranje naar boven. En ik, ik sta dus weer voor rood. Met eentje die hem strak achter me neer zet. Gelukkig kan ik wel de hellingproef probleemloos afleggen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152843340
als je op een nette manier een auto wil inhalen en ze dan vol gas bijgeven om je vooral niet voor te laten gaan en je daarbij bijna klem rijd.daar gaat mijn bloed wel van borrelen.
ook erg irritant als je invoegt en je wilt na een korte check met je knipperlicht uit inhalen. dat degene achter je zit nog een extra peut gas geeft en er toch nog even langs wil.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 01:13:07 #115
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152844131
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik had het daarstraks ook. Vanaf de Oostring Alkmaar richting Centrum (zeg maar richting de Media Markt), zit er zo'n mooie steile helling in. Ik rijd achter een punto die iedere 10 meter op de rem hangt en erg vreemd rijgedrag vertoond. Bij de steile helling hebben we rood, ik vertrouw het niet en blijf onderin staan (dus een stationwagen ruimte ertussen). Auto 1 rolt iets terug, maar komt na enig klooien voorbij de stopstreep. Auto 2, die punto, rolt tot bijna tegen mijn voorbumper achteruit en komt vervolgens door oranje naar boven. En ik, ik sta dus weer voor rood. Met eentje die hem strak achter me neer zet. Gelukkig kan ik wel de hellingproef probleemloos afleggen.
Vanavond avondvierdaagse hier, allemaal kinders die een stukje langs een druk stuk moeten lopen langs een parkeerterrein. Er staat een auto netjes te wachten voor de klaar-overs om van het parkeerterrein af te mogen, het is een lichte helling, en die kinderen gaan vlak achter die auto staan wachten. Dat niemand er ook wat van zegt, het zou maar net iemand zijn die geen held is in de hellingproef of wat dan ook, dat die auto ineens achteruit rijdt in plaats van vooruit, weet jij veel. Ik had denk ik de motor uitgezet en een kwartier gewacht tot de mierenhoop voorbij is, heb ik ook altijd als ik net op het verkeerde tijdstip een bepaalde weg in wil en er honderden fietsers van twee middelbare scholen allemaal tegelijk naar huis gaan. Je komt er niet doorheen.
Tap tap tap
  vrijdag 22 mei 2015 @ 03:04:14 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152844971
Dat heb ik alsnog liever dan een iets rustiger moment waar continu gespreid van elkaar een auto of fietser komt. Dat er elke keer 20 meter (ik noem maar een getal) tussen zit, maar net te weinig ruimte om er tussendoor te kunnen. Maar niemand die even helder genoeg is om gas los te laten of te stoppen met trappen zodat een ander er wel tussendoor kan. En dan sta je dan minutenlang stil, te wachten omdat geen enkele verkeersdeelnemer sociaal danwel capabel genoeg is om even het verkeer voor zich in te schatten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:53:58 #117
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152848417
O ja, dan denk je: als die fietser even doorrijdt, dan kan ik nog voor de volgende fietser.
Omgekeerde kan ook, dat je denkt dat je er nog makkelijk voor langs kunt en dan blijkt het zo'n opgevoerd ding te zijn.
Tap tap tap
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:59:33 #118
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152848522
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:34 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Sowieso kentekenbewijscontroles. Serieus, het is fucking 2015 en je krijgt een boete voor het niet bij je hebben van een stuk papier (tegenwoordig gelukkig in ieder geval een pasje). Als ik m'n ID/rijbewijs laat zien kan je het zo terugvinden of die auto van mij is en op kenteken easy of ie gekeurd/verzekerd/mrb betaald is. :')
Al die papieren kun je gewoon in het voertuig laten, dus echt heel moeilijk is het ook weer niet.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij alleen voor de groene kaart.
Dit. En ook alleen binnen NL.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_152856197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:13 schreef CherryLips het volgende:

Vanavond avondvierdaagse hier,
O ja, staat mijn hele straat weer vol met zingende, krijsende en toeterende koters. Ik hoef gelukkig niet meer weg vanavond.

Gisteren een bekeuring binnen, vijf kilometer per uur te hard te hard over de trajectcontrole op de A2. Om fucking half zeven op zaterdagochtend....
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 15:39:38 #120
Dick Laurent Is Dead
pi_152856538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:30 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

O ja, staat mijn hele straat weer vol met zingende, krijsende en toeterende koters. Ik hoef gelukkig niet meer weg vanavond.

Gisteren een bekeuring binnen, vijf kilometer per uur te hard te hard over de trajectcontrole op de A2. Om fucking half zeven op zaterdagochtend....
Trajectcontrole A2 .... :N fucking aids daar. Ik ben zo blij dat ik daar maar heel zelden overheen hoef te rijden.
Lekker op een 5 baans weg als een grote dikke stroopklont auto's naast/op elkaar 100 moeten rijden :r
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:07:53 #121
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152857334
Het is weer pinksterweekend hoor. Volgens de doorgaans aardig betrouwbare online routeplanner van TomTom ben ik momenteel het snelste thuis door 56 km om te rijden op een rit van normaal 100 km ;(.
pi_152857440
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Trajectcontrole A2 .... :N fucking aids daar. Ik ben zo blij dat ik daar maar heel zelden overheen hoef te rijden.
Lekker op een 5 baans weg als een grote dikke stroopklont auto's naast/op elkaar 100 moeten rijden :r
Het eerste stuk net na de Leidsche rijn tunnel zijn een gedeelte van de '100' bordjes op de hectometer paaltjes afgeplakt, en zonder verdere borden ben ik er dus vanuit gegaan..... Met als gevolg dat ik dus gemiddeld net iets te hard reedt.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:59:19 #123
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152858580
Ik had trouwens net fietsers die de rotonde opreden toen ik er net af wilde gaan, dus vol op de rem. Ze kwamen ook achter een bus gesjeesd die stond te wachten om de rotonde op te kunnen. Ik rem voor ze, maar dan moeten ze me wel de tijd ervoor geven :{
Tap tap tap
pi_152859743
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:11 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Het eerste stuk net na de Leidsche rijn tunnel zijn een gedeelte van de '100' bordjes op de hectometer paaltjes afgeplakt, en zonder verdere borden ben ik er dus vanuit gegaan..... Met als gevolg dat ik dus gemiddeld net iets te hard reedt.
Na 19:00 is het daar heerlijk rijden met 137 op CC :)
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 mei 2015 @ 18:17:00 #125
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152860678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Als ik naar het Oosten moet, alles voorbij Ede/Wageningen zeg maar, ga ik over Amsterdam heen: N9/A9, N8/A8, A10, A1, A30, A12, i.p.v. A9 - A2 - A12. Gewoon, om die verschrikking die A2 heet te mijden. Vooral richting Amsterdam is ie 's avonds verneukeratief, 2x 130 sectie en de laatste sectie is maar 100. A1 is alleen vanaf Naarden Vesting even opletten her en der voor de flitsers en dergelijke. En de N8 met de flitspalen in Krommenie, mja.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152869462
Gisteravond, acht uur, a12 langs Zoetermeer. Van die mooie draaiborden die 100 aangeven bij open spitsstrook. Of 120 met onderschrift 7 tot 19 als er maar twee stroken open zijn. Bijna niemand leest dat, dus rijdt om acht uur niemand harder dan 120...
Waarom in godsnaam staat op een dynamisch bord een aanduiding die om die tijd niet geldig is?! Draai dan gewoon de grijze kant voor, of hebben die dingen maar twee opties?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 00:06:29 #127
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152872068
Even los van de borden lijken de meesten sowieso maar één snelheid te kunnen rijden, of je er nou 90, 100, 120 of 130 mag. Die groep heeft ook een grote overlap met de 'ik rij godverdomme in het midden of de rechterbaan nou leeg is of niet' groep.

Daarnaast zijn er waarschijnlijk ook mensen die het doen voor het benzineverbruik. Dat scheelt namelijk meer dan je zou denken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152880092
Iets dat mij regelmatig irriteert is dat mensen, die door hun rijgedrag een gevaarlijke situatie creëren, vaak net doen of ze dit zelf niet doorhebben. Zelfs als je even claxonneert nadat je bijna op ze bent geklapt,blijven ze stug voor zich uit kijken en doen ze net of ze niets zien en horen.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 mei 2015 @ 14:03:28 #129
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152880446
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef JackLucifer het volgende:
Iets dat mij regelmatig irriteert is dat mensen, die door hun rijgedrag een gevaarlijke situatie creëren, vaak net doen of ze dit zelf niet doorhebben. Zelfs als je even claxonneert nadat je bijna op ze bent geklapt,blijven ze stug voor zich uit kijken en doen ze net of ze niets zien en horen.
Vaak hebben ze het niet eens door omdat ze egoistisch denken: Na mij de zondvloed, zeg maar.
The summer is magic!

pi_152881046
quote:
Of zich er weldegelijk van bewust zijn maar het gewoon ontkennen en de schuld op een ander afschuiven. Gisteren reed ik op de motor over een weg met een fietspad er recht naast. Op dezelfde strook asfalt zeg maar, ben even de naam kwijt. Schiet er ineens een vrouw, met kind achterop (!) links de weg op om over te steken. Ik kon nog vrij eenvoudig remmen. Zij stapte van schrik af, keek me vuil aan (?) stapte weer op en reed weer door. Ik roep nog dat ze uit haar doppen moet kijken en rijd ook door.

Sta ik een 30 meter verder voor een stoplicht, hoor ik ineens naast me wat geschreeuw. Is die vrouw terug komen rijden op haar fiets, druk zwaaiend met het internationale gebaar van fuck you :') Meer dan 'asociaal' en 'kutmotor' kon ik er niet uit opmaken.

Stoplicht ging op groen dus ben maar weer verder gereden. Vaag mens :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_152881680
quote:
Dit ja. Vooral fietsers met oordopjes in.
Dat mogen ze van mij vandaag nog verbieden. Oordoppen, telefoons, alles.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 15:35:17 #132
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_152882773
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 14:55 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dit ja. Vooral fietsers met oordopjes in.
Dat mogen ze van mij vandaag nog verbieden. Oordoppen, telefoons, alles.
Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.

http://tweakers.net/nieuw(...)t-niet-verboden.html
Bis vincit qui se vincit!
pi_152882954
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:35 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Er is vorige week juist besloten dat het niet strafbaar gaat worden, omdat het toch niet te handhaven is.

http://tweakers.net/nieuw(...)t-niet-verboden.html
Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 15:53:56 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152883264
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zo verschrikkelijk jammer. Hoe vaak ik niet vol in de ankers moet voor fietsers die niet opletten... En de meesten hebben geen flauw idee waar ze aan ontsnapt zijn.
Dát is het probleem.
Te voet of met de fiets, zelfs als je voorrang hebt win je het niet van het gros van de gemotoriseerde voertuigen. Opletten dus, maar dat schijnt echt niemand meer te snappen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 mei 2015 @ 16:08:25 #135
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152883646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dát is het probleem.
Te voet of met de fiets, zelfs als je voorrang hebt win je het niet van het gros van de gemotoriseerde voertuigen. Opletten dus, maar dat schijnt echt niemand meer te snappen.
"Want ik ben toch nooit schuldig/aansprakelijk." [/fietserdenkmodus]
The summer is magic!

pi_152886496
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:35 schreef Arch-Indar het volgende:
Waarom zou het niet te handhaven zijn?
In de auto mag je geen telefoon in je hand hebben, diezelfde regel kun je ook voor fietsers instellen.
Handhaving lijkt mij een kwestie van bij constatering van het feit de overtreder staande houden en bekeuren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_152890486
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 15:42 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Bij pubertjes kan ik het me nog voorstellen, want als je 14 bent denk je dat je niet dood kunt, maar laatst zag ik een oud vrouwtje in een scootmobiel al append voorbij komen, de stoeprand schampen en stoïcijns doorhobbelen op dat ding. Ze keek niet eens op...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152890544
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:19 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Waarom zou het niet te handhaven zijn?
In de auto mag je geen telefoon in je hand hebben, diezelfde regel kun je ook voor fietsers instellen.
Handhaving lijkt mij een kwestie van bij constatering van het feit de overtreder staande houden en bekeuren.
Precies, dit lijkt me juist makkelijker te handhaven (want duidelijker zichtbaar) dan bij automobilisten!
pi_152890994
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

"Want ik ben toch nooit schuldig/aansprakelijk." [/fietserdenkmodus]
Nee, het probleem is eerder dat ze er altijd mee wegkomen. De ander remt wel.
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 mei 2015 @ 21:14:05 #140
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152891202
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Nee, het probleem is eerder dat ze er altijd mee wegkomen. De ander remt wel.
Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.
The summer is magic!

zaterdag 23 mei 2015 @ 21:18:47 #141
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_152891422
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat de ander altijd aansprakelijk is. Stukje cirkelwerking. De ander remt altijd omdat die aansprakelijk is, dus rijden de fietsers altijd door omdat de ander altijd remt.
Ik geloof echt niet dat een fietser op de weg zit met de gedachten dat de ander toch wel altijd remt en dat je zelf nooit aansprakelijk bent. dan ben je levensmoe.
Bis vincit qui se vincit!
pi_152891491
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ook zonder die aansprakelijkheid zou ik wel remmen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan wanneer je een fietser omverrijdt.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 mei 2015 @ 21:26:59 #143
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152891853
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:18 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Ik geloof echt niet dat een fietser op de weg zit met de gedachten dat de ander toch wel altijd remt en dat je zelf nooit aansprakelijk bent. dan ben je levensmoe.
Ik ook niet, totdat ik er eens eentje aansprak: "Jij bent toch schuldig, boeit mij dat nou".
The summer is magic!

pi_152893568
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:19 schreef Light het volgende:

[..]

Ook zonder die aansprakelijkheid zou ik wel remmen. Dat kost uiteindelijk minder tijd dan wanneer je een fietser omverrijdt.
Ja precies. Ik wil ze sowieso niet aanrijden, maar veel fietsers gaan ervan uit dat je ogen in je achterhoofd hebt en dat automobilisten ze wel zien, maar dan moet je wel de tijd krijgen om te kunnen reageren.
Tap tap tap
pi_152903243
Hier is ook zo'n kruising waar fietsers ook altijd doorrijden als je als automobilist van rechts komt.
Heb ze nu inmiddels al een paar keer goed laten schrikken, en dan gaan ze plotseling ineens boven op hun rem.

Ik ga op een dusdanige snelheid rijden dat ik altijd nog kan stoppen als hij toch door gaat rijden.
Maar ik geef gewoon een dot gas met koppeling ingetrapt + toeter er bij aan.
Stoppen tegenwoordig altijd, ook al vallen ze soms wel bijna om omdat ze vol op de rem gaan. :D
Zijn ze nog vaak baas ook, of ik krijg een middelvinger na. Domme fietsers. :')
pi_152914368
Moet je eigenlijk ook doen als ze door rood willen rijden bij een stoplicht, maar jij ook rood hebt. Gewoon een dot gas in zn vrij.

Maar dat is dan weer asociaal zeker :@
  FOK!fotograaf zondag 24 mei 2015 @ 14:32:58 #147
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152914966
Ik heb het wel eens gedaan met voetgangers die ergens liepen waar ze niet mochten lopen en demonstratief midden op de weg bleven lopen. In zijn vrij en een flinke dot gas. Passagiers lagen dubbel van het lachen want die gastjes lagen zo'n beetje in de sloot van schrik. _O- _O- _O-
The summer is magic!

pi_152917653
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee daar mag je dus geen aanhanger van 2 ton (of meer) mee trekken.

Maar wel typisch Nederlands om vooral heel erg veel te vinden van het eigendom van iemand anders. Waar doen ze het toch van?
Twee ton maximum massa, zullen ze bedoelen. Als die kar leeg 600 kilo weegt mag je er wel mee weg hoor.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152917737
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:20 schreef OEM het volgende:

[..]

En terecht. Achterlijke doelgroepenstroken :')
Want? Ik vind het wel handig. File op de rijbaan ernaast en ik kan gewoon doorkachelen.
pi_152917760
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:10 schreef d4v1d het volgende:
Moet je eigenlijk ook doen als ze door rood willen rijden bij een stoplicht, maar jij ook rood hebt. Gewoon een dot gas in zn vrij.

Maar dat is dan weer asociaal zeker :@
Het mag ook niet.
pi_152917788
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 15:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het mag ook niet.
Er mag wel meer niet. Als er geen politie in de buurt is...

Is dit een artikel 5 dan of iets anders?
  zondag 24 mei 2015 @ 16:05:24 #152
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_152918170
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 15:50 schreef Ridocar het volgende:
Want? Ik vind het wel handig. File op de rijbaan ernaast en ik kan gewoon doorkachelen.
Onderdeel van het doelgroepenbeleid van SVV-II. Volkomen mislukt, gebeurt niks meer mee. Zonde van het geld (aanleg+onderhoud), zonde van het lege asfalt (nauwelijks gebruikt).
pi_152918429
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 15:52 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Er mag wel meer niet. Als er geen politie in de buurt is...

Is dit een artikel 5 dan of iets anders?
Artikel 57, verbod op het veroorzaken van onnodig geluid.
pi_152918592
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:05 schreef OEM het volgende:

[..]

Onderdeel van het doelgroepenbeleid van SVV-II. Volkomen mislukt, gebeurt niks meer mee. Zonde van het geld (aanleg+onderhoud), zonde van het lege asfalt (nauwelijks gebruikt).
Het stukje 'nauwelijks gebruikt' valt wel mee. Naar de A20 is het anders te druk voor alleen die twee rijstroken. Alleen dat stuk op de A16 vind ik overbodig.
  zondag 24 mei 2015 @ 16:27:22 #155
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152918849
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 15:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Twee ton maximum massa, zullen ze bedoelen. Als die kar leeg 600 kilo weegt mag je er wel mee weg hoor.
:')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf zondag 24 mei 2015 @ 16:45:02 #156
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152919325
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

:')
Geen woord aan gelogen hoor.
The summer is magic!

zondag 24 mei 2015 @ 16:46:57 #157
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152919378
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Geen woord aan gelogen hoor.
Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.
  FOK!fotograaf zondag 24 mei 2015 @ 16:50:42 #158
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152919498
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Geheel in de strekking van de discussie inderdaad. Want je neemt een Kia Picanto om een lege kar te verplaatsen.
Ja, waarom niet. En dan terug volladen en de kar op je dak, want je mag hem niet trekken. :P
The summer is magic!

pi_152920331
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 16:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat de mtm van een aanhanger 2 ton is wil niet zeggen dat je 'm ook helemaal vol moet laden. Als je aan de auto max 1000 kilo mag hangen doe je gewoon laden tot een ton.
  zondag 24 mei 2015 @ 18:20:22 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152922003
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat de mtm van een aanhanger 2 ton is wil niet zeggen dat je 'm ook helemaal vol moet laden. Als je aan de auto max 1000 kilo mag hangen doe je gewoon laden tot een ton.
En wat had dat met de discussie te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')