abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152752990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

*Mompelt iets over het inhalen van verkeer dat te kennen heeft gegeven rechtsaf te willen slaan en rechts houden*
Gelukkig rijden ze op een rotonde en geld die hele regel niet meer.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_152753009
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:43 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zeg ik dat?

[..]

Het kost mij brandstof om weer voorruit te komen. Redenering van niets.
Respect hoor je te verdienen door je goed te gedragen. Wat die fietsers doen is juist respectloos naar de andere weggebruikers.
Natuurlijk ben ik fout als ik ze aan had gereden. Buiten wie fout is, een aanrijding moet je altijd willen voorkomen. Neemt niet weg dat het een irritatiepuntje is.
Ik vind de automobilist voor je een irritatiepuntje. En ja, je zegt dat
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 16:44:48 #53
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152753042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Toch is dit echt een gevalletje van asociale of niet oplettende automobilist voor Mano_
Dat ontken ik niet. Deze specifieke situatie zit de filmende auto fout. In het algemeen echter gaat op dat er teveel gestopt wordt voor fietsers om ze voorrang te geven waar ze dat niet hebben, met gevaarlijke situaties tot gevolg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:44:50 #54
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_152753044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die haaientanden staan er volgens mij om aan te geven dat ze moeten wachten op andere fietsers op de fietsstrook, niet dat ze die auto moeten laten voorgaan. Dat is een compleet andere handeling.
Of zie ik iets over het hoofd?
Het gaat hier om een fietssuggestiestrook, dat is dus gewoon onderdeel van de rijstrook. Die haaientanden gelden voor al het verkeer dat op die rijstrook zit, fietsers en automobilisten. Vind jij dat fietsers hem er daar gewoon voor mogen kwakken dan?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:45:44 #55
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_152753080
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Fietsers moeten ook niet verwachten dat jij stopt waar dat niet hoeftt.

[..]

Op het moment dat er een conflict ontstaat, zitten de fietsers al lang op de rotonde. Had je ze willen blokkeren, had je zelf op de fietssuggestiestrook moeten zitten.
Ik had ook niet de intentie om ze te blokkeren, daarom rem ik ook. Maar het is weer typisch dat wielrennergedrag: anderen moeten maar remmen zodat zij door kunnen rijden.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 16:48:09 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152753184
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:43 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Gelukkig rijden ze op een rotonde en geld die hele regel niet meer.
Nee, het was bij links inhalen/linksaf slaan, heeft niets met de rotonde te maken. Ben weer wakker. 8)7
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:45 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik had ook niet de intentie om ze te blokkeren, daarom rem ik ook. Maar het is weer typisch dat wielrennergedrag: anderen moeten maar remmen zodat zij door kunnen rijden.
Euh, nee, ze doen hier niets verkeerd. Had jij gewild dat ze links van je waren gegaan, had jij al op de fietsstrook moeten zitten, tegen de stoeprand aan.
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Het gaat hier om een fietssuggestiestrook, dat is dus gewoon onderdeel van de rijstrook. Die haaientanden gelden voor al het verkeer dat op die rijstrook zit, fietsers en automobilisten. Vind jij dat fietsers hem er daar gewoon voor mogen kwakken dan?
Toch niet. Het is weldegelijk een fietsstrook. Na 6x kijken heb ik ontdekt dat er op ieder kwart een fietsje gespoten is.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:48:14 #57
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_152753189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik vind de automobilist voor je een irritatiepuntje. En ja, je zegt dat
Ik noemde deze 2 homo's (als scheldwoord; geen idee of ze van de herenliefde zijn) omdat ze zich als asociale mafketels gedragen. Niet omdat ze sporten.
pi_152753217
Ik had laatst ook bijna een wielrenner tegen de zijkant aan zitten hoor, kan niet zeggen dat ik helemaal goed zat maar hij heeft ook remmen op z'n fiets (mag ik hopen). Ik kwam een zijstraat uit, wilde een drukke doorgaande weg op rijden maar het was dus druk, dus ik moest wachten. Maar langs die drukke doorgaande weg liep a) een fietspad en b) een strook met struikjes. Als ik netjes voor dat fietspad had gewacht tot ik de weg op kon, stond ik er nu waarschijnlijk nog want ik zag geen hol van wat er van links kwam. Ik zag geen fietsers, dus reed zover mogelijk naar voren in de hoop er een keertje tussen te komen. Nope, stervensdruk, vergeet het maar, ik moest linksaf maar die hoop had ik al helemaal opgegeven.
Kwam er een wielrenner aan. K**. Moet ik dan met de auto naar achteren? Ik wilde het nog doen, maar hij kwam zo snel op me af dat ik bang was dat tegen de tijd ik naar achteren reed, hij net achter me langs zou komen en ik dan hatseflats over hem heen zou rijden.
Hij kwam met een noodvaart op me af en week op het allerlaatste moment af, achter me langs zoals ik al had voorspeld.
Heb er nog even gestaan voor ik eens rechtsaf kon, gelukkig niet meer fietsers gehad ;(
Tap tap tap
pi_152753245
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik stop in zulke situaties altijd :@
Tap tap tap
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 16:49:56 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152753274
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:48 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik noemde deze 2 homo's (als scheldwoord; geen idee of ze van de herenliefde zijn) omdat ze zich als asociale mafketels gedragen. Niet omdat ze sporten.
Euhm, ze doen niets verkeerd. Bijzonder, zeker voor wielrenners, maar echt waar.
The summer is magic!

dinsdag 19 mei 2015 @ 16:50:35 #61
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_152753301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, het was bij links inhalen/linksaf slaan, heeft niets met de rotonde te maken. Ben weer wakker. 8)7

[..]

Euh, nee, ze doen hier niets verkeerd. Had jij gewild dat ze links van je waren gegaan, had jij al op de fietsstrook moeten zitten, tegen de stoeprand aan.

[..]

Toch niet. Het is weldegelijk een fietsstrook. Na 6x kijken heb ik ontdekt dat er op ieder kwart een fietsje gespoten is.
Ze negeren de voorrangssituatie die aangegeven is door haaientanden. Ik heb gewacht tot ze voorbij waren omdat ze nu eenmaal op de rotonde zaten en dus voorrang genomen hebben. Daar ga ik niet om vechten en laat ze dus voorgaan.
De irritatie zit 'm in het feit dat ze (alweer..) voorrang nemen ten koste van het overige verkeer.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:51:33 #62
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_152753341
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat ontken ik niet. Deze specifieke situatie zit de filmende auto fout. In het algemeen echter gaat op dat er teveel gestopt wordt voor fietsers om ze voorrang te geven waar ze dat niet hebben, met gevaarlijke situaties tot gevolg.
Waar ging ik de fout in dan? Ik heb netjes op ze gewacht toch?
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 16:52:36 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152753393
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ze negeren de voorrangssituatie die aangegeven is door haaientanden. Ik heb gewacht tot ze voorbij waren omdat ze nu eenmaal op de rotonde zaten en dus voorrang genomen hebben. Daar ga ik niet om vechten en laat ze dus voorgaan.
De irritatie zit 'm in het feit dat ze (alweer..) voorrang nemen ten koste van het overige verkeer.
Moet jij stoppen met het rijden op de rotonde omdat zij erop rijden? Nee. Volgende situatie, jij wilt afslaan en dient daarbij het overige verkeer voor te laten gaan. Als jij vol in de remmen moet omdat ze rechtdoor over de rotonde willen, dan had je een punt. Nu niet.
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:51 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Waar ging ik de fout in dan? Ik heb netjes op ze gewacht toch?
Kijk eens waar ik op reageer. Op die andere knakker die zegt altijd voor fietsers te stoppen.
The summer is magic!

dinsdag 19 mei 2015 @ 16:58:19 #64
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_152753654
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Moet jij stoppen met het rijden op de rotonde omdat zij erop rijden? Nee. Volgende situatie, jij wilt afslaan en dient daarbij het overige verkeer voor te laten gaan. Als jij vol in de remmen moet omdat ze rechtdoor over de rotonde willen, dan had je een punt. Nu niet.
Het gaat mij er om dat ze zien dat die Polo er af gaat, hij had zijn knipperlicht immers al aan, maar er toch tussen willen duiken. Zoals ik al zei: kleine irritatie, maar het komt zo vaak voor dat het typerend is voor het soort weggebruiker.
Dat ze voor mij langs gaan snap ik, daar anticipeerde ik op en daar stopte ik voor.

quote:
Kijk eens waar ik op reageer. Op die andere knakker die zegt altijd voor fietsers te stoppen.
Ah ok, ik vroeg dat omdat je zei dat de filmende auto fout was.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 16:59:22 #65
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152753701
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:58 schreef Mano_ het volgende:
Het gaat mij er om dat ze zien dat die Polo er af gaat, hij had zijn knipperlicht immers al aan, maar er toch tussen willen duiken.
Want met een knipperlicht aan heb je voorrang?
The summer is magic!

dinsdag 19 mei 2015 @ 17:02:20 #66
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_152753815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Want met een knipperlicht aan heb je voorrang?
Nope, zoals ik al zei gaat het me om de manier waarop de fietsers zich tussen het verkeer door duwen.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 17:07:02 #67
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152753977
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:02 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Nope, zoals ik al zei gaat het me om de manier waarop de fietsers zich tussen het verkeer door duwen.
Juridisch gezien nog steeds niet verkeerd.
The summer is magic!

dinsdag 19 mei 2015 @ 17:07:39 #68
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_152754001
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Juridisch gezien nog steeds niet verkeerd.
Maar wel irritant. En laat dat nu net het onderwerp van dit topic zijn :P
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 17:09:08 #69
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152754044
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:07 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Maar wel irritant. En laat dat nu net het onderwerp van dit topic zijn :P
Dat was je klacht niet:
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:30 schreef Mano_ het volgende:
Kleine maar terugkerende irritatie: wannabe Tour-fietsers die schijt hebben aan verkeersregels en andere deelnemers..
The summer is magic!

dinsdag 19 mei 2015 @ 17:15:34 #70
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_152754230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat was je klacht niet:

[..]

Toch tenminste voor de helft: schijt aan andere verkeersdeelnemers.
Maar goed, geen zin om m'n irritatie verder te verdedigen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:21:06 #71
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152754415
Maar als de wielrenners niet fout zitten, dan zijn dit soort rotondes toch volslagen belachelijk cq. is de regel volledig krom? Er staan haaientanden, filmende auto neemt afslag 2 (rechtdoor), zit al op de rotonde, en gebruikt knipperlicht bij verlaten (aanname). Mogen fietsers dan alsnog zomaar die suggestiestrook op de rotonde oprijden en moet die automobilist het dan maar uitzoeken, omdat eenmaal op de rotonde de fietsers voorrang hebben en de afslaande auto moet wachten? Correct me if I'm wrong, maar ik vind dat echt :').
pi_152754626
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:21 schreef BigSmurf het volgende:
Maar als de wielrenners niet fout zitten, dan zijn dit soort rotondes toch volslagen belachelijk cq. is de regel volledig krom? Er staan haaientanden, filmende auto neemt afslag 2 (rechtdoor), zit al op de rotonde, en gebruikt knipperlicht bij verlaten (aanname). Mogen fietsers dan alsnog zomaar die suggestiestrook op de rotonde oprijden en moet die automobilist het dan maar uitzoeken, omdat eenmaal op de rotonde de fietsers voorrang hebben en de afslaande auto moet wachten? Correct me if I'm wrong, maar ik vind dat echt :').
Maar hadden die wielrenners dan achter de haaientanden moeten blijven wachten?
Tap tap tap
pi_152754672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:21 schreef BigSmurf het volgende:
n alsnog zomaar die suggestiestrook op de rotonde oprijden en moet die automobilist het dan maar uitzoeken, omdat eenmaal op de rotonde de fietsers voorrang hebben en de afslaande auto moet wachten? Correct me if I'm wrong, maar ik vind dat echt .
Ja, dat mogen ze. Ze moeten andere fietsers voorlaten. Daarna zijn ze net zo goed deelnemers aan het verkeer. Verkeer op de rotonde heeft voorang als de auto's af willen slaan.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 17:47:08 #74
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152755205
Wielrenners zijn sowieso fucking irritant in het verkeer! Dat mag ik als mede-fietser zeggen :P

Vooral als ze in groepjes rijden worden ze zéér irritant en aso. Denken dan dat ze de tour aan het rijden zijn, dat de hele weg van hun is, en iedereen die niet a-la-minute aan de kant voor ze duikt krijgt een scheldkannonade over zich heen, want "ze gaan zoooo hard" en willen vooral niet hoeven afremmen :r
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 17:55:28 #75
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152755507
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja, dat mogen ze. Ze moeten andere fietsers voorlaten. Daarna zijn ze net zo goed deelnemers aan het verkeer. Verkeer op de rotonde heeft voorang als de auto's af willen slaan.
Tenzij de automobilist daar al op die strook had gereden. En dat mag, want hij heeft geen doorgetrokken streep en een fietsstrook mag je gebruiken/overschrijden bij voorsorteren.
The summer is magic!

dinsdag 19 mei 2015 @ 18:21:55 #76
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152756310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tenzij de automobilist daar al op die strook had gereden. En dat mag, want hij heeft geen doorgetrokken streep en een fietsstrook mag je gebruiken/overschrijden bij voorsorteren.
Dus als je op de suggestiestrook rijdt moeten de wielrenners wachten, anders niet? Hoe arbitrair kan je een verkeersregel maken? "Ja, hij reed op de lijn, dus ik had voorrang" "Nee hoor, er net over, dus ik had voorrang." Maar inmiddels is de wielrenner wel zwaargewond en de automobilist getraumatiseerd en automatisch de lul als het fout gaat.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:16:15 #77
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152758645
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:47 schreef dick_laurent het volgende:
Wielrenners zijn sowieso fucking irritant in het verkeer! Dat mag ik als mede-fietser zeggen :P
Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik denk dat (alle) mensen vooral niet in de spiegel kijken.

Ik ben zeker geen wielrenner, maar mijn fietstempo ligt wel hoger dan gemiddeld. Al mijn vervelende ervaringen zijn met niet-wielrenners. Ik kom 20 keer liever alleen maar wielrenners tegen. Nee, ze remmen niet graag, maar ze zitten mij nooit in de weg. En de laatste twee wielrenners die ik tegen kwam bedankten mij gewoon omdat ik netjes aan de kant ging. Misschien ligt het aan de regio, of zo... 'Normale' fietsers daarentegen zie ik regelmatig gevaarlijke kapriolen uithalen. Vaak met zo'n 'ik fiets hier en doe wat ik wil en de rest van de wereld zorgt maar dat ik het overleef' houding. Slingeren, telefoonstaren en compleet niet op het verkeer letten, de weg blokkeren (want verkeer achter je zie je niet dus dat bestaat niet), zonder achterom te kijken opeens oversteken, zomaar midden op het fietspad stil gaan staan (vaak oma's), tegen het verkeer in fietsen en dan ook nog met de kop van een apathisch schaap niet aan de kant willen gaan wanneer ze zelf het verkeer blokkeren, etc. etc.

Ja, er zijn aso wielrenners. Ook automobilisten. En er zijn ook hele kuddes 'normale' fietsers die waarschijnlijk te blind zijn om door te hebben dat ze zelf ook regelmatig voor gevaarlijke situaties zorgen. Kijk vooral eens in een spiegel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2015 @ 22:11:22 #78
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152770656
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:21 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dus als je op de suggestiestrook rijdt moeten de wielrenners wachten, anders niet? Hoe arbitrair kan je een verkeersregel maken? "Ja, hij reed op de lijn, dus ik had voorrang" "Nee hoor, er net over, dus ik had voorrang." Maar inmiddels is de wielrenner wel zwaargewond en de automobilist getraumatiseerd en automatisch de lul als het fout gaat.
Het is geen suggestiestrook, maar een echte fietsstrook. Die mag je overschrijden om af te slaan e.d., je mag hem gebruiken, maar er niet op stilstaan. Ik ben dus inderdaad geneigd te zeggen dat dit de enige manier is om daadwerkelijk af te dwingen dat de wielrenners hun voorrang niet pakken, maar enige juridische onderbouwing daarvoor kan ik helaas niet leveren.
The summer is magic!

Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 22:12:30 #79
Dick Laurent Is Dead
pi_152770741
Och breek me de bek niet open over fietsers.

Ik ben zelf ook heus geen engel, ik fiets ook wel eens door rood (uiteraard wel altijd nadat ik zie dat er geen verkeer aan komt). Dus ja....

Maar de irritaties op de fiets zijn voor mij ook zo goed als dagelijks hoor.

Vandaag nog, een kerel voor mij, fietst nét wat langzamer dan ik, afijn... ik besluit m in te gaan halen.
Precies op dat moment begint meneer naar links te gaan, waardoor ik snel rem en mijn inhaalactie staak, en ja hoor... hij slaat links af een straat in ZONDER ook maar een fucking keer over zijn schouder te kijken :X
To-taal in zichzelf gekeerd, had geen flauw benul van mijn aanwezigheid en t feit dat ik flink moest remmen om een botsing te voorkomen.

En dit was nota bene een net geklede man van middelbare leeftijd. Dan zou je toch verwachten dat deze beste man op zijn minst genoeg levenservaring en verstand heeft om te weten dat het NIET slim is om gewoon en straat naar links af te slaan zonder even achter je te kijken of er niet iets aankomt.

Echt.... verbijsterend is het af en toe. :{
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:17:52 #80
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_152771245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:12 schreef dick_laurent het volgende:
Och breek me de bek niet open over fietsers.

Ik ben zelf ook heus geen engel, ik fiets ook wel eens door rood (uiteraard wel altijd nadat ik zie dat er geen verkeer aan komt). Dus ja....

Maar de irritaties op de fiets zijn voor mij ook zo goed als dagelijks hoor.

Vandaag nog, een kerel voor mij, fietst nét wat langzamer dan ik, afijn... ik besluit m in te gaan halen.
Precies op dat moment begint meneer naar links te gaan, waardoor ik snel rem en mijn inhaalactie staak, en ja hoor... hij slaat links af een straat in ZONDER ook maar een fucking keer over zijn schouder te kijken :X
To-taal in zichzelf gekeerd, had geen flauw benul van mijn aanwezigheid en t feit dat ik flink moest remmen om een botsing te voorkomen.

En dit was nota bene een net geklede man van middelbare leeftijd. Dan zou je toch verwachten dat deze beste man op zijn minst genoeg levenservaring en verstand heeft om te weten dat het NIET slim is om gewoon en straat naar links af te slaan zonder even achter je te kijken of er niet iets aankomt.

Echt.... verbijsterend is het af en toe. :{
Ik was er tegenop gereden als 'ie het bij mij deed.

Ben ook wel eens tegen een lomp parkerende auto gereden omdat 'ie mij blind afsneed terwijl ze zonder richting wilde parkeren. Ze schrok zich kapot omdat ik tegen haar auto was aan gereden. Terecht. Toen ze uitstapte heb ik gezegd dat ze moet kijken en haar richting moet gebruiken. Uiteraard geen schade, fietste er langzaam tegenaan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_152783009
Wat een klote minister is het toch ook. Automobilisten wel aanpakken maar fietsers, ho maar.

http://www.telegraaf.nl/f(...)_op_fiets_mag__.html
pi_152783639
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 10:34 schreef Carlos93 het volgende:
Wat een klote minister is het toch ook. Automobilisten wel aanpakken maar fietsers, ho maar.

http://www.telegraaf.nl/f(...)_op_fiets_mag__.html
Ze wil aansturen op gedragsverandering. Zie eigenlijk niet in waarom dat niet naast een verbod kan komen. Een verbod stimuleert gedragsverandering in dit geval alleen maar. Dwaas besluit dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2015 11:00:19 ]
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 11:18:00 #83
Dick Laurent Is Dead
pi_152784198
Hmm ja, maar er is wel weer een punt met: Hoe ga je dit handhaven?

Is namelijk net n beetje als fietsers zonder licht. Vaak doen ze als de klok net terug is gegaan in november ofzo her en der in steden grote controles op licht en dan worden er wat bosjes fietsers aangehouden en bekeurd.

Maar denk je nu echt dat alle fietsers daar van schrikken en vervolgens allemaal braaf licht op hun fietsie doen? :N ....een week later rijdt alsnog 60% van alle fietsers gewoon zonder licht hoor.

Zelfde nu als met het bellen. Dan kunnen ze wel politiecontroles gaan doen, en ja dan zullen er weer wat bosjes fietsers bekeurd worden in een periode van enkele weken.
Maar dat kunnen ze niet blijven doen, hebben ze de mankracht gewoon niet voor.
Dus wederom, een paar weken na die controles zullen de fietsertjes alsnog vrolijk bellend rondrijden hoor.
pi_152784324
Voor mobiele flitsers hebben ze ook voldoende mankracht. Daarnaast hoef je niet speciaal rond te gaan rijden, want die auto's die rijden vaak toch wel.
Als ze het dan toevallig zien, gelijk aanpakken. Zo doen ze het namelijk ook bij de automobilist.
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 11:39:50 #85
Dick Laurent Is Dead
pi_152784834
Mijn punt is meer, dat de bekeuringen té sporadisch en random zullen zijn om echt een mentaliteit-verandering teweeg te brengen bij de fietser. Die heeft namelijk over het algemeen schijt aan alles. Ook boetes. Anders zouden ze ook niet zo vaak door rood rijden ;)
pi_152785212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:12 schreef dick_laurent het volgende:

Wel je bel gebruikt neem ik aan...?

Hier in de straat woont een kerel met twee honden, en als hij die beesten uitlaat kijkt hij totaal niet waar die krengen lopen. Ben al een keer met de fiets bijna op m'n bek gegaan omdat dat beest zomaar overstak en ik achter de lijn bleef hangen. Ook voor de auto gaan die beesten amper aan de kant. Het is dat ik van dieren houd, anders... :X
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:59:00 #87
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152785304
Godverdomme achterlijke vrachtwagenchauffeur gister :')

Ik rij met trailer van 1800kg op de A50 bij Ewijk en pak de afslag naar de A73. Zit lekker op de rechterbaan zoals het hoort met een zware trailer. Voor diegenen die de afslag niet kennen. Eerst draait de bocht flauw naar rechts, dan gaat ie naar links en op t einde weer flauw naar rechts.

Voor ik de eerste bocht inga zie ik dat ik inloop op een Mercedes Sprinter. Ik rij zelf rond de 90, 95 km/h. Het busje rijdt 80. Ik besluit tot na het bochtenwerk te wachten of dat ie strak 80 blijft rijden of op het rechte stuk weer het gas intrapt. Op dat moment komt er een vrachtwagen rap dichterbij en besluit in de bocht naar links dat het niet snel genoeg gaat en gooit z'n vrachtwagen naar links. 10 seconden later vindt het busje dat het gas er weer op kan en vanzelfsprekend versnel ik ook weer naar 90, 95. Ik begin dus uit te lopen op de vrachtwagen die halverwege naast me zit en geef nog wat extra gas om zsm weer ruimte te maken voor em op de rechterbaan. Op dat moment begint ie druk met z'n armen te zwaaien, te claxoneren en te seinen met groot licht :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_152785493
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
Ik rij met trailer van 1800kg op de A50 bij Ewijk en pak de afslag naar de A73.
Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren. ^O^
Heerlijke bochtjes!
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:06:06 #89
157922 fathank
pi_152785505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:05 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren. ^O^
Heerlijke bochtjes!
Alleen de oude brug weer open en geen dagelijkse flitser op de brug en dan is 't feest compleet.
pi_152785533
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:06 schreef fathank het volgende:
geen dagelijkse flitser op de brug
:@

Even de brievenbus in de gaten houden dan..
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:07:51 #91
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152785549
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Alleen de oude brug weer open
Die hangt nog aan een paar kabeltjes te weinig geloof ik :+. Maar dat komt wel goed.
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:14:10 #92
157922 fathank
pi_152785690
quote:
6s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Die hangt nog aan een paar kabeltjes te weinig geloof ik :+. Maar dat komt wel goed.
Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houden _O-
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:25:07 #93
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152785952
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houden _O-
In de A1 bij Leverkusen ligt zelfs een brug die al jaren dicht is voor vrachtverkeer. Prachtig hoor, die racebanen bij onze oosterburen, maar geld voor fatsoenlijk onderhoud is er niet.
pi_152787963
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
10 seconden later vindt het busje dat het gas er weer op kan
Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemen :+

Zelfde geld voor mensen die geen CC gebruiken op een 4-baans snelweg en constant gas geven en remmen.. of besluiten dat ze toch ineens gas moeten geven als je ze net aan het inhalen bent.

Zat laatst ook bij iemand in de auto die constant gas gaf en weer z'n gas los liet, op de snelweg. Kotsmisselijk werd ik er van :r
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:46:09 #95
157922 fathank
pi_152788193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemen :+

Zelfde geld voor mensen die geen CC gebruiken op een 4-baans snelweg en constant gas geven en remmen.. of besluiten dat ze toch ineens gas moeten geven als je ze net aan het inhalen bent.

Zat laatst ook bij iemand in de auto die constant gas gaf en weer z'n gas los liet, op de snelweg. Kotsmisselijk werd ik er van :r
Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.
pi_152788257
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.
Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas geven :+
pi_152788310
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:48 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas geven :+
O zo rij ik ook :D Ik had tijdens m'n rijlessen (en daarna eigenlijk ook :') ) de neiging om vol door bochten te tanken. De laatste tijd doe ik het wat rustiger aan.
Tap tap tap
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:40:11 #98
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_152800784
Oh wat had ik vandaag gewild dat ik een oud barrel had -waarbij een deukje of total losje me niet uitmaakte-.
Tot twee keer toe iemand die denkt dat zijn knipperlicht een toverstafje is waarmee je andere auto;'s op de baan naast jou uit kunt poetsen o.i.d. Want gezien de manoevres van beide heren dachten ze echt dat ik er niet reed of zo. :%

Knipperlicht aan; en gaan, lekker doen alsof je gek bent... kijken? Wazda? :X

Graag had ik m laten staan op mn eigen baan i.p.v. te remmen / uit te wijken en in je dure Volvo / kutpanda -nw model; lelijk!- gezet, maar mijn verstand en reflexen vooral weerhielden me hiervan.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_152800992
Grappig hoe jouw eerste en laatste alinea elkaar tegenspreken, over dat verstand stukje

Maar begrijp je irritatie hoor. Knap gevaarlijk ook wat die lui doen
pi_152826743
Wat heb ik toch een schijthekel aan algemene politiecontroles.
Kom je aan in je woonplaats laten ze je verdomme 25 minuten wachten voordat ze je papieren en auto controleren. :')
Haal iemand pas van de weg als er direct plaats is om gecontroleerd te worden zodat het niet langer dan 2 minuten duurt.

Schreeuwde ik 'Hee schiet eens effe op, ik heb wel wat meer te doen dan hier 25 minuten staan te wachten', worden ze nog boos ook. _O-
Hun schijnen het dus normaal te vinden om iemand 25 minuten te laten wachten om gecontroleerd te worden. Mafkezen. En het dan gek vinden dat mensen een hekel hebben aan hun :')

Vervolgens binnen 2 minuten gecontroleerd, en uiteraard was alles prima in orde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')