Gelukkig rijden ze op een rotonde en geld die hele regel niet meer.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
*Mompelt iets over het inhalen van verkeer dat te kennen heeft gegeven rechtsaf te willen slaan en rechts houden*
Ik vind de automobilist voor je een irritatiepuntje. En ja, je zegt datquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
[..]
Het kost mij brandstof om weer voorruit te komen. Redenering van niets.
Respect hoor je te verdienen door je goed te gedragen. Wat die fietsers doen is juist respectloos naar de andere weggebruikers.
Natuurlijk ben ik fout als ik ze aan had gereden. Buiten wie fout is, een aanrijding moet je altijd willen voorkomen. Neemt niet weg dat het een irritatiepuntje is.
Dat ontken ik niet. Deze specifieke situatie zit de filmende auto fout. In het algemeen echter gaat op dat er teveel gestopt wordt voor fietsers om ze voorrang te geven waar ze dat niet hebben, met gevaarlijke situaties tot gevolg.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Toch is dit echt een gevalletje van asociale of niet oplettende automobilist voor Mano_
Het gaat hier om een fietssuggestiestrook, dat is dus gewoon onderdeel van de rijstrook. Die haaientanden gelden voor al het verkeer dat op die rijstrook zit, fietsers en automobilisten. Vind jij dat fietsers hem er daar gewoon voor mogen kwakken dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die haaientanden staan er volgens mij om aan te geven dat ze moeten wachten op andere fietsers op de fietsstrook, niet dat ze die auto moeten laten voorgaan. Dat is een compleet andere handeling.
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik had ook niet de intentie om ze te blokkeren, daarom rem ik ook. Maar het is weer typisch dat wielrennergedrag: anderen moeten maar remmen zodat zij door kunnen rijden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Fietsers moeten ook niet verwachten dat jij stopt waar dat niet hoeftt.
[..]
Op het moment dat er een conflict ontstaat, zitten de fietsers al lang op de rotonde. Had je ze willen blokkeren, had je zelf op de fietssuggestiestrook moeten zitten.
Nee, het was bij links inhalen/linksaf slaan, heeft niets met de rotonde te maken. Ben weer wakker.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:43 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Gelukkig rijden ze op een rotonde en geld die hele regel niet meer.
Euh, nee, ze doen hier niets verkeerd. Had jij gewild dat ze links van je waren gegaan, had jij al op de fietsstrook moeten zitten, tegen de stoeprand aan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik had ook niet de intentie om ze te blokkeren, daarom rem ik ook. Maar het is weer typisch dat wielrennergedrag: anderen moeten maar remmen zodat zij door kunnen rijden.
Toch niet. Het is weldegelijk een fietsstrook. Na 6x kijken heb ik ontdekt dat er op ieder kwart een fietsje gespoten is.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om een fietssuggestiestrook, dat is dus gewoon onderdeel van de rijstrook. Die haaientanden gelden voor al het verkeer dat op die rijstrook zit, fietsers en automobilisten. Vind jij dat fietsers hem er daar gewoon voor mogen kwakken dan?
Ik noemde deze 2 homo's (als scheldwoord; geen idee of ze van de herenliefde zijn) omdat ze zich als asociale mafketels gedragen. Niet omdat ze sporten.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik vind de automobilist voor je een irritatiepuntje. En ja, je zegt dat
Ik stop in zulke situaties altijdquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om een fietssuggestiestrook, dat is dus gewoon onderdeel van de rijstrook. Die haaientanden gelden voor al het verkeer dat op die rijstrook zit, fietsers en automobilisten. Vind jij dat fietsers hem er daar gewoon voor mogen kwakken dan?
Euhm, ze doen niets verkeerd. Bijzonder, zeker voor wielrenners, maar echt waar.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:48 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik noemde deze 2 homo's (als scheldwoord; geen idee of ze van de herenliefde zijn) omdat ze zich als asociale mafketels gedragen. Niet omdat ze sporten.
Ze negeren de voorrangssituatie die aangegeven is door haaientanden. Ik heb gewacht tot ze voorbij waren omdat ze nu eenmaal op de rotonde zaten en dus voorrang genomen hebben. Daar ga ik niet om vechten en laat ze dus voorgaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, het was bij links inhalen/linksaf slaan, heeft niets met de rotonde te maken. Ben weer wakker.
[..]
Euh, nee, ze doen hier niets verkeerd. Had jij gewild dat ze links van je waren gegaan, had jij al op de fietsstrook moeten zitten, tegen de stoeprand aan.
[..]
Toch niet. Het is weldegelijk een fietsstrook. Na 6x kijken heb ik ontdekt dat er op ieder kwart een fietsje gespoten is.
Waar ging ik de fout in dan? Ik heb netjes op ze gewacht toch?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Deze specifieke situatie zit de filmende auto fout. In het algemeen echter gaat op dat er teveel gestopt wordt voor fietsers om ze voorrang te geven waar ze dat niet hebben, met gevaarlijke situaties tot gevolg.
Moet jij stoppen met het rijden op de rotonde omdat zij erop rijden? Nee. Volgende situatie, jij wilt afslaan en dient daarbij het overige verkeer voor te laten gaan. Als jij vol in de remmen moet omdat ze rechtdoor over de rotonde willen, dan had je een punt. Nu niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ze negeren de voorrangssituatie die aangegeven is door haaientanden. Ik heb gewacht tot ze voorbij waren omdat ze nu eenmaal op de rotonde zaten en dus voorrang genomen hebben. Daar ga ik niet om vechten en laat ze dus voorgaan.
De irritatie zit 'm in het feit dat ze (alweer..) voorrang nemen ten koste van het overige verkeer.
Kijk eens waar ik op reageer. Op die andere knakker die zegt altijd voor fietsers te stoppen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Waar ging ik de fout in dan? Ik heb netjes op ze gewacht toch?
Het gaat mij er om dat ze zien dat die Polo er af gaat, hij had zijn knipperlicht immers al aan, maar er toch tussen willen duiken. Zoals ik al zei: kleine irritatie, maar het komt zo vaak voor dat het typerend is voor het soort weggebruiker.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet jij stoppen met het rijden op de rotonde omdat zij erop rijden? Nee. Volgende situatie, jij wilt afslaan en dient daarbij het overige verkeer voor te laten gaan. Als jij vol in de remmen moet omdat ze rechtdoor over de rotonde willen, dan had je een punt. Nu niet.
Ah ok, ik vroeg dat omdat je zei dat de filmende auto fout was.quote:Kijk eens waar ik op reageer. Op die andere knakker die zegt altijd voor fietsers te stoppen.
Want met een knipperlicht aan heb je voorrang?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:58 schreef Mano_ het volgende:
Het gaat mij er om dat ze zien dat die Polo er af gaat, hij had zijn knipperlicht immers al aan, maar er toch tussen willen duiken.
Nope, zoals ik al zei gaat het me om de manier waarop de fietsers zich tussen het verkeer door duwen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want met een knipperlicht aan heb je voorrang?
Juridisch gezien nog steeds niet verkeerd.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:02 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nope, zoals ik al zei gaat het me om de manier waarop de fietsers zich tussen het verkeer door duwen.
Maar wel irritant. En laat dat nu net het onderwerp van dit topic zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Juridisch gezien nog steeds niet verkeerd.
Dat was je klacht niet:quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Maar wel irritant. En laat dat nu net het onderwerp van dit topic zijn
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:30 schreef Mano_ het volgende:
Kleine maar terugkerende irritatie: wannabe Tour-fietsers die schijt hebben aan verkeersregels en andere deelnemers..
Toch tenminste voor de helft: schijt aan andere verkeersdeelnemers.quote:
Maar hadden die wielrenners dan achter de haaientanden moeten blijven wachten?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:21 schreef BigSmurf het volgende:
Maar als de wielrenners niet fout zitten, dan zijn dit soort rotondes toch volslagen belachelijk cq. is de regel volledig krom? Er staan haaientanden, filmende auto neemt afslag 2 (rechtdoor), zit al op de rotonde, en gebruikt knipperlicht bij verlaten (aanname). Mogen fietsers dan alsnog zomaar die suggestiestrook op de rotonde oprijden en moet die automobilist het dan maar uitzoeken, omdat eenmaal op de rotonde de fietsers voorrang hebben en de afslaande auto moet wachten? Correct me if I'm wrong, maar ik vind dat echt.
Ja, dat mogen ze. Ze moeten andere fietsers voorlaten. Daarna zijn ze net zo goed deelnemers aan het verkeer. Verkeer op de rotonde heeft voorang als de auto's af willen slaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:21 schreef BigSmurf het volgende:
n alsnog zomaar die suggestiestrook op de rotonde oprijden en moet die automobilist het dan maar uitzoeken, omdat eenmaal op de rotonde de fietsers voorrang hebben en de afslaande auto moet wachten? Correct me if I'm wrong, maar ik vind dat echt .
Tenzij de automobilist daar al op die strook had gereden. En dat mag, want hij heeft geen doorgetrokken streep en een fietsstrook mag je gebruiken/overschrijden bij voorsorteren.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ja, dat mogen ze. Ze moeten andere fietsers voorlaten. Daarna zijn ze net zo goed deelnemers aan het verkeer. Verkeer op de rotonde heeft voorang als de auto's af willen slaan.
Dus als je op de suggestiestrook rijdt moeten de wielrenners wachten, anders niet? Hoe arbitrair kan je een verkeersregel maken? "Ja, hij reed op de lijn, dus ik had voorrang" "Nee hoor, er net over, dus ik had voorrang." Maar inmiddels is de wielrenner wel zwaargewond en de automobilist getraumatiseerd en automatisch de lul als het fout gaat.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tenzij de automobilist daar al op die strook had gereden. En dat mag, want hij heeft geen doorgetrokken streep en een fietsstrook mag je gebruiken/overschrijden bij voorsorteren.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik denk dat (alle) mensen vooral niet in de spiegel kijken.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:47 schreef dick_laurent het volgende:
Wielrenners zijn sowieso fucking irritant in het verkeer! Dat mag ik als mede-fietser zeggen
Het is geen suggestiestrook, maar een echte fietsstrook. Die mag je overschrijden om af te slaan e.d., je mag hem gebruiken, maar er niet op stilstaan. Ik ben dus inderdaad geneigd te zeggen dat dit de enige manier is om daadwerkelijk af te dwingen dat de wielrenners hun voorrang niet pakken, maar enige juridische onderbouwing daarvoor kan ik helaas niet leveren.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dus als je op de suggestiestrook rijdt moeten de wielrenners wachten, anders niet? Hoe arbitrair kan je een verkeersregel maken? "Ja, hij reed op de lijn, dus ik had voorrang" "Nee hoor, er net over, dus ik had voorrang." Maar inmiddels is de wielrenner wel zwaargewond en de automobilist getraumatiseerd en automatisch de lul als het fout gaat.
Ik was er tegenop gereden als 'ie het bij mij deed.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:12 schreef dick_laurent het volgende:
Och breek me de bek niet open over fietsers.
Ik ben zelf ook heus geen engel, ik fiets ook wel eens door rood (uiteraard wel altijd nadat ik zie dat er geen verkeer aan komt). Dus ja....
Maar de irritaties op de fiets zijn voor mij ook zo goed als dagelijks hoor.
Vandaag nog, een kerel voor mij, fietst nét wat langzamer dan ik, afijn... ik besluit m in te gaan halen.
Precies op dat moment begint meneer naar links te gaan, waardoor ik snel rem en mijn inhaalactie staak, en ja hoor... hij slaat links af een straat in ZONDER ook maar een fucking keer over zijn schouder te kijken
To-taal in zichzelf gekeerd, had geen flauw benul van mijn aanwezigheid en t feit dat ik flink moest remmen om een botsing te voorkomen.
En dit was nota bene een net geklede man van middelbare leeftijd. Dan zou je toch verwachten dat deze beste man op zijn minst genoeg levenservaring en verstand heeft om te weten dat het NIET slim is om gewoon en straat naar links af te slaan zonder even achter je te kijken of er niet iets aankomt.
Echt.... verbijsterend is het af en toe.
Ze wil aansturen op gedragsverandering. Zie eigenlijk niet in waarom dat niet naast een verbod kan komen. Een verbod stimuleert gedragsverandering in dit geval alleen maar. Dwaas besluit dit.quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:34 schreef Carlos93 het volgende:
Wat een klote minister is het toch ook. Automobilisten wel aanpakken maar fietsers, ho maar.
http://www.telegraaf.nl/f(...)_op_fiets_mag__.html
Wel je bel gebruikt neem ik aan...?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:12 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag nog, een kerel voor mij, fietst nét wat langzamer dan ik, afijn... ik besluit m in te gaan halen.
Precies op dat moment begint meneer naar links te gaan, waardoor ik snel rem en mijn inhaalactie staak, en ja hoor... hij slaat links af een straat in ZONDER ook maar een fucking keer over zijn schouder te kijken
To-taal in zichzelf gekeerd, had geen flauw benul van mijn aanwezigheid en t feit dat ik flink moest remmen om een botsing te voorkomen.
Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
Ik rij met trailer van 1800kg op de A50 bij Ewijk en pak de afslag naar de A73.
Alleen de oude brug weer open en geen dagelijkse flitser op de brug en dan is 't feest compleet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Anti-irritatie: Grootste verbetering qua wegen in NL de afgelopen jààààren.![]()
Heerlijke bochtjes!
Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houdenquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Die hangt nog aan een paar kabeltjes te weinig geloof ik. Maar dat komt wel goed.
In de A1 bij Leverkusen ligt zelfs een brug die al jaren dicht is voor vrachtverkeer. Prachtig hoor, die racebanen bij onze oosterburen, maar geld voor fatsoenlijk onderhoud is er niet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat doen ze in Duitsland wel anders. In de buurt van Hamburg paar weken terug. Vanwege schade aan de brug moesten vrachtwagens minimaal 75m afstand houden
Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemenquote:Op woensdag 20 mei 2015 11:59 schreef fathank het volgende:
10 seconden later vindt het busje dat het gas er weer op kan
Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Vind dat altijd maar vervelende mensen die vol in de ankers gaan of opeens hun gas loslaten in een bocht die je nauwelijks een bocht kunt noemen
Zelfde geld voor mensen die geen CC gebruiken op een 4-baans snelweg en constant gas geven en remmen.. of besluiten dat ze toch ineens gas moeten geven als je ze net aan het inhalen bent.
Zat laatst ook bij iemand in de auto die constant gas gaf en weer z'n gas los liet, op de snelweg. Kotsmisselijk werd ik er van
Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas gevenquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk onnodig om midden in een bocht met trailer en al naar links te gaan om zonodig met 10 km/h verschil iemand in te halen die 30 sec later er toch weer voorbij komt.
O zo rij ik ookquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:48 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op jou maar op dat busje. En zo zijn er veel meer mensen die geen bochten in kunnen schatten of het allemaal maar eng vinden. Oh wacht de weg is nu weer recht, laat ik maar weer gas geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |