abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:34:14 #101
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152827092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:18 schreef Carlos93 het volgende:
Wat heb ik toch een schijthekel aan algemene politiecontroles.
Kom je aan in je woonplaats laten ze je verdomme 25 minuten wachten voordat ze je papieren en auto controleren. :')
Haal iemand pas van de weg als er direct plaats is om gecontroleerd te worden zodat het niet langer dan 2 minuten duurt.

Schreeuwde ik 'Hee schiet eens effe op, ik heb wel wat meer te doen dan hier 25 minuten staan te wachten', worden ze nog boos ook. _O-
Hun schijnen het dus normaal te vinden om iemand 25 minuten te laten wachten om gecontroleerd te worden. Mafkezen. En het dan gek vinden dat mensen een hekel hebben aan hun :')

Vervolgens binnen 2 minuten gecontroleerd, en uiteraard was alles prima in orde.
Sowieso kentekenbewijscontroles. Serieus, het is fucking 2015 en je krijgt een boete voor het niet bij je hebben van een stuk papier (tegenwoordig gelukkig in ieder geval een pasje). Als ik m'n ID/rijbewijs laat zien kan je het zo terugvinden of die auto van mij is en op kenteken easy of ie gekeurd/verzekerd/mrb betaald is. :')
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:19:22 #102
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_152835337
Tja, je wordt geacht dat papiertje bij je te hebben, waarom zouden zij extra moeite moeten doen omdat jij nog te beroerd bent een papiertje mee te nemen? :P

Al dat domme gezeur op de ordehandhavers vind ik een beetje ondankbaar eigenlijk, omdat ze over t algemeen naar vermogen gewoon goed werk doen en zorgen voor jouw veiligheid.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:32:58 #103
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152836173
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:19 schreef Descendent het volgende:
Tja, je wordt geacht dat papiertje bij je te hebben, waarom zouden zij extra moeite moeten doen omdat jij nog te beroerd bent een papiertje mee te nemen? :P

Al dat domme gezeur op de ordehandhavers vind ik een beetje ondankbaar eigenlijk, omdat ze over t algemeen naar vermogen gewoon goed werk doen en zorgen voor jouw veiligheid.
Oh, ik zeur niet eens zo zeer op de mensen die daar staan. Die doen ook maar wat ze opgedragen wordt. Het gaat me meer om de onzin van het anno 2015 nog steeds moeten kunnen tonen van een kentekenbewijs, terwijl alles digitaal te checken is.
pi_152836191
Het is toch helemaal niet meer verplicht om je kentekenbewijs bij je te hebben? Lijkt me dus sterk dat ze je een boete daarvoor zouden geven..
pi_152836532
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:33 schreef jurgenov het volgende:
Het is toch helemaal niet meer verplicht om je kentekenbewijs bij je te hebben? Lijkt me dus sterk dat ze je een boete daarvoor zouden geven..
Volgens mij alleen voor de groene kaart.
.
pi_152836882
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:32 schreef BigSmurf het volgende:
Die doen ook maar wat ze opgedragen wordt.
Dat deden de bewakers bij Auschwitz ook. :{w
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:45:47 #107
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152836894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:33 schreef jurgenov het volgende:
Bij gebruik van het motorrijtuig is de bestuurder verplicht het voertuigbewijs (1A) en tenaamstellingsbewijs (1B) dan wel de kentekencard bij zich te hebben.

Dit vind ik op diverse sites terug. Paar maanden terug moest ik bij een routinecontrole ook gewoon de papieren laten zien. Heb nog geen pasje.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:45 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dat deden de bewakers bij Auschwitz ook. :{w
Wauw. :')
pi_152837486
Heb het in ieder geval meerdere keren gelezen en de leasemaatschappij waar ik regelmatig werk heeft sinds dit jaar ook geen kentekenbewijzen meer in de auto liggen.
Volgens autoverzekering Inshared hoeft het ook niet meer: https://www.inshared.nl/autoverzekering/kentekencard
pi_152837539
Al heb ik hem ook gewoon in mijn portemonnee; die nieuwe kaart is veel handzamer :D
pi_152838774
Vandaag zelf ook een niet zo fraai momentje uit eigen doosch :X

Bij een rotonde staat het verkeer nogal vast. Er zit één auto op rechtsvoor mij die hem langzaam uit laat rollen, en tegelijk met mij komt er een bestelbusje de rotonde op vanaf de weg links van mij. Daar pas ik dus best tussen. Tenzij de dame in het bestelbusje eigenlijk met een flink vaartje de rotonde opknalt en nog even bijgast uit principe :X

Technisch gezien zat ik gewoon fout natuurlijk, want ik had haar snelheid niet goed ingeschat. Het was alleen nogal raar dat ze vervolgens gas bij geeft en ook nog eens binnendoor wil gaan terwijl we al stilstonden (had zij weer niet gezien denk ik vanaf de andere kant).

Toen stonden we dus ineens zij aan zij. Ik steek mijn hand op voor "sorry", zij maakt een naar gebaar en rijdt verder, half over het plantsoentje middenin de rotonde om toch maar eerst te zijn. Ik heb haar maar gelaten, want ze had blijkbaar meer haast dan ik en nou ja, ik zat in eerste instantie fout denk ik dan, ff marchanderen :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 22:58:07 #111
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152840964
Net weer een heul typisch iets.... Fiat Panda voor me rijdt al een tijdje vreemd. Eerst overdreven langzaam een bocht nemend, daarna op zich redelijk versnellend, om vervolgens weer heel langzaam en beetje slingerend te gaan rijden.

Dan, komen we bij n stoplicht, en tot mijn verbijstering, rijdt ie vol door rood. Om daarna meteen keihard op de rem te gaan voor kruisend verkeer, een ongeluk werd zodoende nog net voorkomen. Hij stopte zeg maar een paar meter voorbij het stoplicht (had het stoplicht volgens mij to-taal niet eens gezien) :{

Vervolgens wordt t groen en blijft ie links rijden in slakkegang. :N Ik rijd rechts en we slaan (2 baans) af om richting A2 te gaan. In de bocht kom ik half naast m te rijden en.... serieus.... begint ie zonder knipper of niks naar rechts te sturen.
Ik toeter en rem omdat, wel... als ik niet had geremd had ie gewoon in mn zijkant gezeten.

Vervolgens was ik écht helemaaaaal klaar met deze totale idioot en ga ik er uiteraard links, langs.

Terwijl ik inhaal kijk ik naar rechts, met nieuwsgierigheid wat voor figuur er in deze auto zat. En wat denken jullie??

... jep, een hoogbejaarde opa. :X
Kwam nog nét met zn kop boven het stuur uit. Stoïcijns voor zich uitkijkend als een zombie.

Serieus. Dit was echt echt echt erg. Deze man zou gewoon écht niet meer mogen rijden. Totaal onbekwaam en niet meer in staat om normaal te reageren/anticiperen in t verkeer. Letterlijk; an accident waiting to happen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dick_laurent op 21-05-2015 23:03:16 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:58:33 #112
66083 Platina
78th Element
pi_152840998
ach je komt af en toe figuren tegen. Ik rijd op een 80-weg waar een stuk werkzaamheden zijn en je 50 mag. Ik rem af en rij er met 60 voorbij. Wordt vervolgens over een doorgetrokken streep ingehaald. 1 km verder is een stoplicht, een keer raden wie daar stond te wachten om linksaf te gaan. Mijn glimlach werd niet gewaardeerd :p
  FOK!fotograaf donderdag 21 mei 2015 @ 23:17:17 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152841768
Ik had het daarstraks ook. Vanaf de Oostring Alkmaar richting Centrum (zeg maar richting de Media Markt), zit er zo'n mooie steile helling in. Ik rijd achter een punto die iedere 10 meter op de rem hangt en erg vreemd rijgedrag vertoond. Bij de steile helling hebben we rood, ik vertrouw het niet en blijf onderin staan (dus een stationwagen ruimte ertussen). Auto 1 rolt iets terug, maar komt na enig klooien voorbij de stopstreep. Auto 2, die punto, rolt tot bijna tegen mijn voorbumper achteruit en komt vervolgens door oranje naar boven. En ik, ik sta dus weer voor rood. Met eentje die hem strak achter me neer zet. Gelukkig kan ik wel de hellingproef probleemloos afleggen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152843340
als je op een nette manier een auto wil inhalen en ze dan vol gas bijgeven om je vooral niet voor te laten gaan en je daarbij bijna klem rijd.daar gaat mijn bloed wel van borrelen.
ook erg irritant als je invoegt en je wilt na een korte check met je knipperlicht uit inhalen. dat degene achter je zit nog een extra peut gas geeft en er toch nog even langs wil.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 01:13:07 #115
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152844131
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik had het daarstraks ook. Vanaf de Oostring Alkmaar richting Centrum (zeg maar richting de Media Markt), zit er zo'n mooie steile helling in. Ik rijd achter een punto die iedere 10 meter op de rem hangt en erg vreemd rijgedrag vertoond. Bij de steile helling hebben we rood, ik vertrouw het niet en blijf onderin staan (dus een stationwagen ruimte ertussen). Auto 1 rolt iets terug, maar komt na enig klooien voorbij de stopstreep. Auto 2, die punto, rolt tot bijna tegen mijn voorbumper achteruit en komt vervolgens door oranje naar boven. En ik, ik sta dus weer voor rood. Met eentje die hem strak achter me neer zet. Gelukkig kan ik wel de hellingproef probleemloos afleggen.
Vanavond avondvierdaagse hier, allemaal kinders die een stukje langs een druk stuk moeten lopen langs een parkeerterrein. Er staat een auto netjes te wachten voor de klaar-overs om van het parkeerterrein af te mogen, het is een lichte helling, en die kinderen gaan vlak achter die auto staan wachten. Dat niemand er ook wat van zegt, het zou maar net iemand zijn die geen held is in de hellingproef of wat dan ook, dat die auto ineens achteruit rijdt in plaats van vooruit, weet jij veel. Ik had denk ik de motor uitgezet en een kwartier gewacht tot de mierenhoop voorbij is, heb ik ook altijd als ik net op het verkeerde tijdstip een bepaalde weg in wil en er honderden fietsers van twee middelbare scholen allemaal tegelijk naar huis gaan. Je komt er niet doorheen.
Tap tap tap
  vrijdag 22 mei 2015 @ 03:04:14 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152844971
Dat heb ik alsnog liever dan een iets rustiger moment waar continu gespreid van elkaar een auto of fietser komt. Dat er elke keer 20 meter (ik noem maar een getal) tussen zit, maar net te weinig ruimte om er tussendoor te kunnen. Maar niemand die even helder genoeg is om gas los te laten of te stoppen met trappen zodat een ander er wel tussendoor kan. En dan sta je dan minutenlang stil, te wachten omdat geen enkele verkeersdeelnemer sociaal danwel capabel genoeg is om even het verkeer voor zich in te schatten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:53:58 #117
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152848417
O ja, dan denk je: als die fietser even doorrijdt, dan kan ik nog voor de volgende fietser.
Omgekeerde kan ook, dat je denkt dat je er nog makkelijk voor langs kunt en dan blijkt het zo'n opgevoerd ding te zijn.
Tap tap tap
  vrijdag 22 mei 2015 @ 10:59:33 #118
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152848522
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:34 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Sowieso kentekenbewijscontroles. Serieus, het is fucking 2015 en je krijgt een boete voor het niet bij je hebben van een stuk papier (tegenwoordig gelukkig in ieder geval een pasje). Als ik m'n ID/rijbewijs laat zien kan je het zo terugvinden of die auto van mij is en op kenteken easy of ie gekeurd/verzekerd/mrb betaald is. :')
Al die papieren kun je gewoon in het voertuig laten, dus echt heel moeilijk is het ook weer niet.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij alleen voor de groene kaart.
Dit. En ook alleen binnen NL.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_152856197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:13 schreef CherryLips het volgende:

Vanavond avondvierdaagse hier,
O ja, staat mijn hele straat weer vol met zingende, krijsende en toeterende koters. Ik hoef gelukkig niet meer weg vanavond.

Gisteren een bekeuring binnen, vijf kilometer per uur te hard te hard over de trajectcontrole op de A2. Om fucking half zeven op zaterdagochtend....
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 15:39:38 #120
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152856538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:30 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

O ja, staat mijn hele straat weer vol met zingende, krijsende en toeterende koters. Ik hoef gelukkig niet meer weg vanavond.

Gisteren een bekeuring binnen, vijf kilometer per uur te hard te hard over de trajectcontrole op de A2. Om fucking half zeven op zaterdagochtend....
Trajectcontrole A2 .... :N fucking aids daar. Ik ben zo blij dat ik daar maar heel zelden overheen hoef te rijden.
Lekker op een 5 baans weg als een grote dikke stroopklont auto's naast/op elkaar 100 moeten rijden :r
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:07:53 #121
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152857334
Het is weer pinksterweekend hoor. Volgens de doorgaans aardig betrouwbare online routeplanner van TomTom ben ik momenteel het snelste thuis door 56 km om te rijden op een rit van normaal 100 km ;(.
pi_152857440
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Trajectcontrole A2 .... :N fucking aids daar. Ik ben zo blij dat ik daar maar heel zelden overheen hoef te rijden.
Lekker op een 5 baans weg als een grote dikke stroopklont auto's naast/op elkaar 100 moeten rijden :r
Het eerste stuk net na de Leidsche rijn tunnel zijn een gedeelte van de '100' bordjes op de hectometer paaltjes afgeplakt, en zonder verdere borden ben ik er dus vanuit gegaan..... Met als gevolg dat ik dus gemiddeld net iets te hard reedt.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:59:19 #123
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152858580
Ik had trouwens net fietsers die de rotonde opreden toen ik er net af wilde gaan, dus vol op de rem. Ze kwamen ook achter een bus gesjeesd die stond te wachten om de rotonde op te kunnen. Ik rem voor ze, maar dan moeten ze me wel de tijd ervoor geven :{
Tap tap tap
pi_152859743
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:11 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Het eerste stuk net na de Leidsche rijn tunnel zijn een gedeelte van de '100' bordjes op de hectometer paaltjes afgeplakt, en zonder verdere borden ben ik er dus vanuit gegaan..... Met als gevolg dat ik dus gemiddeld net iets te hard reedt.
Na 19:00 is het daar heerlijk rijden met 137 op CC :)
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 mei 2015 @ 18:17:00 #125
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152860678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Als ik naar het Oosten moet, alles voorbij Ede/Wageningen zeg maar, ga ik over Amsterdam heen: N9/A9, N8/A8, A10, A1, A30, A12, i.p.v. A9 - A2 - A12. Gewoon, om die verschrikking die A2 heet te mijden. Vooral richting Amsterdam is ie 's avonds verneukeratief, 2x 130 sectie en de laatste sectie is maar 100. A1 is alleen vanaf Naarden Vesting even opletten her en der voor de flitsers en dergelijke. En de N8 met de flitspalen in Krommenie, mja.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')