Je begon er zelf mee.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat had dat met de discussie te maken?
De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.quote:
Sinds januari 2013 is die beperking vervallen. Alleen het totaalgewicht van 3500 mag niet worden overschreden.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.
Dat is wel handig als je een dikke aanhanger wil trekken. En dan gaat het dus niet om een lege aanhanger inderdaad, maar schijnbaar moet dat nog even benadrukt worden voor iedereen het begrijpt.
En om onjuiste informatie te voorkomen; met rijbewijs B mag je alsnog geen aanhanger trekken met een MTM die hoger is als het leeggewicht van de auto. Nu blij?
Dat mag wel. MTM van auto + aanhanger mag niet meer dan 3500 kg zijn, en de auto moet de aanhanger mogen trekken.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.
Dat is wel handig als je een dikke aanhanger wil trekken. En dan gaat het dus niet om een lege aanhanger inderdaad, maar schijnbaar moet dat nog even benadrukt worden voor iedereen het begrijpt.
En om onjuiste informatie te voorkomen; met rijbewijs B mag je alsnog geen aanhanger trekken met een MTM die hoger is als het leeggewicht van de auto. Nu blij?
Zijn dat inmiddels niet 50+ers? Ik heb BE apart gehaald maar heb ten minste de afgelopen 12 maanden, maar misschien zelfs wel heel 2014 erbij, niets getrokken. In het jaar dat ik hem haalde heb ik relatief gezien ontzettend veel verschillend materiaal erachter gehad. En ook veel verschillende trekvoertuigen gebruikt.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:30 schreef Ridocar het volgende:
Veertigplussers die hun E er zo bij hebben gekregen en twee keer per jaar met een kar rijden (lees: nul ervaring hebben)
quote:Op zondag 24 mei 2015 18:43 schreef Ridocar het volgende:
Sinds januari 2013 is die beperking vervallen. Alleen het totaalgewicht van 3500 mag niet worden overschreden.
Volgens mij weer met de uitzondering dat als je een voertuig hebt dat 3500 kg weegt, je er een aanhanger van max. 750 kg achter mag knopen op B. Voor campers, pick-ups e.d.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:07 schreef daNpy het volgende:
Ah klopt![]()
Dacht dat daar die B+ voor was. Maar die is weer voor een max treingewicht van 4250 zie ik.
Wil je een aanhanger met MTM van 2500+kg mogen trekken heb je nog steeds BE nodig.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had je beter 2 jaar terug al kunnen doen, nu mag je eigenlijk geen donder meer met BE.
Je eerste punt..ik begon ondertussen al aan mijn verkeerskundige kennis te twijfelen, zo vaak als ik mensen daarmee (veel) harder zag rijden.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:30 schreef Ridocar het volgende:
Om toch een beetje ontopic te blijven over aanhangers:
Mensen die rijden met aanhangers. Er schijnt van alles mee mis te gaan.
- De meesten weten niet dat je 90 mag met een kleine aanhanger.
- Veertigplussers die hun E er zo bij hebben gekregen en twee keer per jaar met een kar rijden (lees: nul ervaring hebben)
- Mensen die zonder E gewoon met vanalles achter hun auto rijden, want "ik heb toch wel ervaring". Pak dan meteen een vrachtauto, want dan ben je evengoed in overtreding.
Je hebt gelijk, in '84 is de gratis BE afgeschaft. Dat zijn dus alleen mensen van 49 en ouder.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had je beter 2 jaar terug al kunnen doen, nu mag je eigenlijk geen donder meer met BE.
[..]
Zijn dat inmiddels niet 50+ers?
Dan nog heb je het moeten leren en kun je altijd terugvallen op methoden die tijdens het lessen zijn aangeleerd.quote:Ik heb BE apart gehaald maar heb ten minste de afgelopen 12 maanden, maar misschien zelfs wel heel 2014 erbij, niets getrokken. In het jaar dat ik hem haalde heb ik relatief gezien ontzettend veel verschillend materiaal erachter gehad. En ook veel verschillende trekvoertuigen gebruikt.
Om het gelijk te trekken met andere landen. Die zullen vast ergens een Bplus-reglement als BE hebben.quote:[..]
[..]
Volgens mij weer met de uitzondering dat als je een voertuig hebt dat 3500 kg weegt, je er een aanhanger van max. 750 kg achter mag knopen op B. Voor campers, pick-ups e.d.
B+ is sowieso een gedrocht, je moet exact hetzelfde examen doen als BE, je mag alleen op rijbewijs minder. Typisch Nederlands weer, rare implementatie van Europese richtlijnen.
Wat ik met mijn BE mag, zal eXplorer1 niet mogen. Ik mag met ca. 12 ton (technische regels/toelatingen, staat niet in mijn rijbewijs) op stap als BE trekker-oplegger, iedereen die de nieuwe haalt mag max. 7 ton. Het maximale gewicht van je trekkend voertuig mag maximaal 3500 kg zijn en voor de aanhanger/oplegger hetzelfde. Als het technisch mag en kan, mag je een deel van het gewicht van de oplegger naar de trekker verplaatsen, maar de eis van 3500+3500=max blijft staan.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:40 schreef daNpy het volgende:
Wil je een aanhanger met MTM van 2500+kg mogen trekken heb je nog steeds BE nodig.
Het verschil in BE voor 19 jan 2013 en daarna heeft enkel te maken met aslasten bij BE combi's geloof ik. Ze hebben gedacht een beperking in te bouwen maar je mag bij een BE combi nog steeds een boel op het trekkend voertuig leggen waardoor de nieuwe regels minder effect hebben.
Maar als je een auto van 1870 kg hebt en daar 2300 kg mee mag trekken, kom je niet in de buurt van die 3500 kg limieten. En met alleen B mag je maximaal 1630 kg achter die auto hangen, met BE mag je tot het maximum van de auto (2300 kg) gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat ik met mijn BE mag, zal eXplorer1 niet mogen. Ik mag met ca. 12 ton (technische regels/toelatingen, staat niet in mijn rijbewijs) op stap als BE trekker-oplegger, iedereen die de nieuwe haalt mag max. 7 ton. Het maximale gewicht van je trekkend voertuig mag maximaal 3500 kg zijn en voor de aanhanger/oplegger hetzelfde. Als het technisch mag en kan, mag je een deel van het gewicht van de oplegger naar de trekker verplaatsen, maar de eis van 3500+3500=max blijft staan.
Maar je hebt ook combinaties die technisch nog meer mogen... Dit bijvoorbeeld:quote:Op zondag 24 mei 2015 23:33 schreef Light het volgende:
[..]
Maar als je een auto van 1870 kg hebt en daar 2300 kg mee mag trekken, kom je niet in de buurt van die 3500 kg limieten. En met alleen B mag je maximaal 1630 kg achter die auto hangen, met BE mag je tot het maximum van de auto (2300 kg) gaan.
Ik!quote:Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef NoBody122 het volgende:
De gemiddelde automobilist heeft in ieder geval ruim voldoende aan B, tegenwoordig, dus lekker interessant wie er hier nu het meeste mág trekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
quote:Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik!Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenarenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik!Als je gewoon CE hebt staan we quitte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:17 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenaren
Check.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je gewoon CE hebt staan we quitte.
Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.
Ze wilden toch allemaal één Europa? Nou, regel dit dan eerst eens.
[..]
Check.
Maar ik heb zelf niets van D, d'r zullen vast genoeg zijn met een volle kaart, die mogen natuurlijk meer dan ik.
Maar ik heb geen DE. Niet eens D, voor mij is de grens 8 pax. Het is dus maar hoe je 't bekijkt.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:12 schreef Carlos93 het volgende:
Zelf in het bezit van BE, CE en DE, maar ben niet in het bezit van de vakbekwaamheid.
Denk dat je inderdaad op 1-0 voorsprong staat vergeleken met ons
Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?quote:Op maandag 25 mei 2015 15:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn.
Maarreuh.....respect daarvoor!
Rechtdoor rijden zou me echt wel lukken met zo'n ding maar aandocken wordt een ander verhaal.
Echt respect voor chauffeurs die dat wel kunnen.
Er zit een stuuras op de achterste as van de oplegger maar dat is een kruisstuur gekoppeld aan de schotel. Er zit dus geen aparte besturing op, allebei de knikpunten moeten van het stuur van de trekker komen. Voordeel: je kunt korter draaien, nadeel: je hebt een uitzwaai naar de kant die je niet kunt zien. Nu weet ik wel wat 'ie kan, maar in het begin moest ik zeker vijf keer uitstappen om te zien of ik nergens tegenaan zou komen.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?
Nogsteeds knap, daar niet van
Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:13 schreef d4v1d het volgende:
Hier komt in een winkelstraat de blokker altijd met een combi aanrijden de winkelstraat in.. Hij past dan niet in de parkeervakken (het past wel, maar je hebt dan misschien 2 meter speling, de meeste chauffeurs willen niet 20 keer gaan steken) dus moet op de straat gaan lossen en blokkeert dus al het verkeer op een rijstrook
Tegen de hand in is idd een ramp.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.
Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.quote:
parkeervak staat links langs de wegquote:Op maandag 25 mei 2015 20:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.
Is te doen maar een heel stuk lastiger dan een bochtje links achteruit.
Ik houd het maar bij een luie chauffeur. De ene keer staat er een netjes in het vak, de andere keer is er een andere chauffeur en staat die op de linkerrijstrookquote:Op maandag 25 mei 2015 20:31 schreef Ridocar het volgende:
Dan zou ik het niet weten, zoveel hoeft 'ie ook niet te sturen. Het is wel zo dat de chauffeur het laatste stukje in het vak blind is aan de stuurkant (links), maar het is niet zo spannend als tegen de hand in haaks om.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:35 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik houd het maar bij een luie chauffeur.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:08 schreef Ridocar het volgende:
Dag 3, nog steeds lezende, hulpbronnen uitgeput, stuur hulp...
Nee, zowel hij als zijn vrouw bleven stoïcijns voor zich uitkijken. Typisch vrouwtje ook, rood geverfd haar in een soort van afro. Beetje zo'n grootmoederkapsel, typisch kapsel dat je uit 1000en herkend.quote:Maar even zonder gein: Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Heb je nog oogcontact gehad met die Opelrijder?
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
Echt, wat gaat er in je om dat je zo graag geen andere auto voor je wil laten invoegen?
Of hij vond dat t niet paste.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooienquote:
Oh man, zo waar over die Slopelquote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Blijft verder trouwens gewoon een ontzettende pauperbak, zo'n Insignia. Goedkoop premium, alsof je een immitatie Rolex in Turkije koopt tijdens je vakantie. Neem dan gewoon een Mazda 6 ofzo. Of een Astra. Zijn ook bijna altijd van die figuren met een enorm ego/teveel pretenties, maar te weinig betekenis in het dagelijks leven: "Mijn Insignia is net zo goed als een C klasse/3 serie/A4." Vent, je hebt duidelijk nog nooit een Mercedes/BMW/Audi gereden, zelfs met je ogen dicht zie en voel je het verschil.![]()
![]()
![]()
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooien
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is
Dat is waar, mijn baas jaagt ook altijd in dat busje van hem, terwijl ik hem altijd netjes warm rijdquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
En dan een turborotonde tegen komen waar ze met net 30 overheen kruipen, want anders kiept ie om, nadat je met een noodgang ingehaald bent op het rechte stuk. Zat ik er weer voor.![]()
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
Als ik links sta wil ik graag doorrijden. En dan ben ik ook meteen weg als het licht groen wordt. Dat was hier niet het geval. En stoplichtsprintjes. Tegen een busje?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:08 schreef eP2e het volgende:
[..]
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
Vertel dat maar aan al die motorrijders hier die het liefst niks anders doen dan 's zomers op van die lawaaiige zakjapanners sprintjes trekken alsof ze de TT moeten winnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:19 schreef twiFight het volgende:
Het doel van tweebaanswegen met stoplicht is niet om sprintjes te doen en ook niet om voor de ander te komen.
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..
Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel.Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Pot verwijt de ketel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..
Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel.Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...quote:
Daar lijkt het wel op idd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Je snapt het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Nee hoorquote:Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt?quote:
Dit is illustratie genoegquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:54 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.
[..]
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten. Dat iemand zelf vindt dat je een paar honderd meter eerder moet opschuiven is prima, maar dat hoef je niet bij anderen te gaan afdwingen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
In de spits speelt de probleem vaak ook minder omdat er dan veel meer mensen links blijven rijden. Echter buiten de spits zie je toch wel vaker dat iedereen netjes uit fatsoen rechts aansluit. Om dan als enige erlangs te rijden en voor aan te sluiten vind ik eigenlijk niet kunnen.....quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten.
Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen, dus niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen rammen.
Zolang de persoon rechts van je wel genegen is om je er tussen te laten en dat gaat nou juist vaak niet op want stel je eens voor dat er iemand voor je komt in de rij, the horror!quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:
[..]
zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen.
Ik kan er ook slecht tegen, maar het is goed onderzocht en de doorstroming is het beste als beide banen zover mogelijk doorrijden, vervolgens de snelheid matchen en dan om en om gaan. Precies dus wat ritsen is. Ik baal ook wel eens als ik uit 'fatsoen' vroeg rechts sta maar een ander doorgast tot het einde, maar ik zal nooit iemand gaan blokkeren. 'm Half over het verdrijvingsvlak er tussen duwen is wel aso en keur ik af. Daarentegen moeten de mensen rechts ook wel de ruimte geven. Het komt van twee kanten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden.
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Ik ookquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:55 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
Tja, ik ben verder best een 'agressieve' rijder die de grenzen redelijk vaak opzoekt (overschrijdtquote:Op woensdag 27 mei 2015 14:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.
Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?quote:Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren.
Het gaat op de manier hoe er gebruik wordt gemaakt van die rijbaan. Volgas langs het hele rijtje voertuigen en op het laatste moment gewoon vol op de andere rijstrook hoeken, dát is waar ik een probleem mee heb.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?
Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.
Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?
En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.
[..]
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |