abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152922372
quote:
3s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

En wat had dat met de discussie te maken?
Je begon er zelf mee.

En ook al is het offtopic, ik kan het niet laten er ook iets van te vinden als er onjuiste informatie wordt gegeven.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 24 mei 2015 @ 18:34:59 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152922427
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je begon er zelf mee.

De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.
Dat is wel handig als je een dikke aanhanger wil trekken. En dan gaat het dus niet om een lege aanhanger inderdaad, maar schijnbaar moet dat nog even benadrukt worden voor iedereen het begrijpt.

En om onjuiste informatie te voorkomen; met rijbewijs B mag je alsnog geen aanhanger trekken met een MTM die hoger is als het leeggewicht van de auto. Nu blij? :|W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_152922694
quote:
13s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.
Dat is wel handig als je een dikke aanhanger wil trekken. En dan gaat het dus niet om een lege aanhanger inderdaad, maar schijnbaar moet dat nog even benadrukt worden voor iedereen het begrijpt.

En om onjuiste informatie te voorkomen; met rijbewijs B mag je alsnog geen aanhanger trekken met een MTM die hoger is als het leeggewicht van de auto. Nu blij? :|W
Sinds januari 2013 is die beperking vervallen. Alleen het totaalgewicht van 3500 mag niet worden overschreden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152922767
quote:
13s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

De vraag was waarom sommige mensen een grote auto willen rijden.
Dat is wel handig als je een dikke aanhanger wil trekken. En dan gaat het dus niet om een lege aanhanger inderdaad, maar schijnbaar moet dat nog even benadrukt worden voor iedereen het begrijpt.

En om onjuiste informatie te voorkomen; met rijbewijs B mag je alsnog geen aanhanger trekken met een MTM die hoger is als het leeggewicht van de auto. Nu blij? :|W
Dat mag wel. MTM van auto + aanhanger mag niet meer dan 3500 kg zijn, en de auto moet de aanhanger mogen trekken.
  zondag 24 mei 2015 @ 19:07:01 #165
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152923404
Ah klopt :|W
Dacht dat daar die B+ voor was. Maar die is weer voor een max treingewicht van 4250 zie ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_152924131
Om toch een beetje ontopic te blijven over aanhangers:

Mensen die rijden met aanhangers. Er schijnt van alles mee mis te gaan.
- De meesten weten niet dat je 90 mag met een kleine aanhanger.
- Veertigplussers die hun E er zo bij hebben gekregen en twee keer per jaar met een kar rijden (lees: nul ervaring hebben)
- Mensen die zonder E gewoon met vanalles achter hun auto rijden, want "ik heb toch wel ervaring". Pak dan meteen een vrachtauto, want dan ben je evengoed in overtreding.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 24 mei 2015 @ 19:46:16 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152924677
Het seizoen met verkeerd beladen caravans is weer begonnen idd. Lekker slingeren met die handel.
Vorige week zag ik een Renault Espace met een caravan op zijn zij er achter. En het lag met de neus tegen de richting in :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_152924704
ik moet ook eens aan de E, heb nu een auto die 2300kg mag trekken, maar met 1870kg eigen gewicht schiet dat ook niet echt opzonder E op zak :')
life happens while you're pusing the throttle.
  FOK!fotograaf zondag 24 mei 2015 @ 20:23:14 #169
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152925868
Had je beter 2 jaar terug al kunnen doen, nu mag je eigenlijk geen donder meer met BE.

quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 19:30 schreef Ridocar het volgende:
Veertigplussers die hun E er zo bij hebben gekregen en twee keer per jaar met een kar rijden (lees: nul ervaring hebben)
Zijn dat inmiddels niet 50+ers? Ik heb BE apart gehaald maar heb ten minste de afgelopen 12 maanden, maar misschien zelfs wel heel 2014 erbij, niets getrokken. In het jaar dat ik hem haalde heb ik relatief gezien ontzettend veel verschillend materiaal erachter gehad. En ook veel verschillende trekvoertuigen gebruikt.
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:43 schreef Ridocar het volgende:
Sinds januari 2013 is die beperking vervallen. Alleen het totaalgewicht van 3500 mag niet worden overschreden.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 19:07 schreef daNpy het volgende:
Ah klopt :|W
Dacht dat daar die B+ voor was. Maar die is weer voor een max treingewicht van 4250 zie ik.
Volgens mij weer met de uitzondering dat als je een voertuig hebt dat 3500 kg weegt, je er een aanhanger van max. 750 kg achter mag knopen op B. Voor campers, pick-ups e.d.
B+ is sowieso een gedrocht, je moet exact hetzelfde examen doen als BE, je mag alleen op rijbewijs minder. Typisch Nederlands weer, rare implementatie van Europese richtlijnen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 24 mei 2015 @ 20:40:34 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152926422
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had je beter 2 jaar terug al kunnen doen, nu mag je eigenlijk geen donder meer met BE.
Wil je een aanhanger met MTM van 2500+kg mogen trekken heb je nog steeds BE nodig.
Het verschil in BE voor 19 jan 2013 en daarna heeft enkel te maken met aslasten bij BE combi's geloof ik. Ze hebben gedacht een beperking in te bouwen maar je mag bij een BE combi nog steeds een boel op het trekkend voertuig leggen waardoor de nieuwe regels minder effect hebben.

Als je B+ laat bijtekenen ben je idd wel een oelewapper. Je mag er minder mee dan hetgeen waarvoor je examen hebt gedaan en het kost niks meer of minder.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_152926666
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 19:30 schreef Ridocar het volgende:
Om toch een beetje ontopic te blijven over aanhangers:

Mensen die rijden met aanhangers. Er schijnt van alles mee mis te gaan.
- De meesten weten niet dat je 90 mag met een kleine aanhanger.
- Veertigplussers die hun E er zo bij hebben gekregen en twee keer per jaar met een kar rijden (lees: nul ervaring hebben)
- Mensen die zonder E gewoon met vanalles achter hun auto rijden, want "ik heb toch wel ervaring". Pak dan meteen een vrachtauto, want dan ben je evengoed in overtreding.
Je eerste punt..ik begon ondertussen al aan mijn verkeerskundige kennis te twijfelen, zo vaak als ik mensen daarmee (veel) harder zag rijden. :@
Professioneel gifmenger.
pi_152927249
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had je beter 2 jaar terug al kunnen doen, nu mag je eigenlijk geen donder meer met BE.

[..]

Zijn dat inmiddels niet 50+ers?
Je hebt gelijk, in '84 is de gratis BE afgeschaft. Dat zijn dus alleen mensen van 49 en ouder.
quote:
Ik heb BE apart gehaald maar heb ten minste de afgelopen 12 maanden, maar misschien zelfs wel heel 2014 erbij, niets getrokken. In het jaar dat ik hem haalde heb ik relatief gezien ontzettend veel verschillend materiaal erachter gehad. En ook veel verschillende trekvoertuigen gebruikt.
Dan nog heb je het moeten leren en kun je altijd terugvallen op methoden die tijdens het lessen zijn aangeleerd.
quote:
[..]


[..]

Volgens mij weer met de uitzondering dat als je een voertuig hebt dat 3500 kg weegt, je er een aanhanger van max. 750 kg achter mag knopen op B. Voor campers, pick-ups e.d.
B+ is sowieso een gedrocht, je moet exact hetzelfde examen doen als BE, je mag alleen op rijbewijs minder. Typisch Nederlands weer, rare implementatie van Europese richtlijnen.
Om het gelijk te trekken met andere landen. Die zullen vast ergens een Bplus-reglement als BE hebben.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 24 mei 2015 @ 21:00:55 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152927299
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:40 schreef daNpy het volgende:
Wil je een aanhanger met MTM van 2500+kg mogen trekken heb je nog steeds BE nodig.
Het verschil in BE voor 19 jan 2013 en daarna heeft enkel te maken met aslasten bij BE combi's geloof ik. Ze hebben gedacht een beperking in te bouwen maar je mag bij een BE combi nog steeds een boel op het trekkend voertuig leggen waardoor de nieuwe regels minder effect hebben.
Wat ik met mijn BE mag, zal eXplorer1 niet mogen. Ik mag met ca. 12 ton (technische regels/toelatingen, staat niet in mijn rijbewijs) op stap als BE trekker-oplegger, iedereen die de nieuwe haalt mag max. 7 ton. Het maximale gewicht van je trekkend voertuig mag maximaal 3500 kg zijn en voor de aanhanger/oplegger hetzelfde. Als het technisch mag en kan, mag je een deel van het gewicht van de oplegger naar de trekker verplaatsen, maar de eis van 3500+3500=max blijft staan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152933108
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat ik met mijn BE mag, zal eXplorer1 niet mogen. Ik mag met ca. 12 ton (technische regels/toelatingen, staat niet in mijn rijbewijs) op stap als BE trekker-oplegger, iedereen die de nieuwe haalt mag max. 7 ton. Het maximale gewicht van je trekkend voertuig mag maximaal 3500 kg zijn en voor de aanhanger/oplegger hetzelfde. Als het technisch mag en kan, mag je een deel van het gewicht van de oplegger naar de trekker verplaatsen, maar de eis van 3500+3500=max blijft staan.
Maar als je een auto van 1870 kg hebt en daar 2300 kg mee mag trekken, kom je niet in de buurt van die 3500 kg limieten. En met alleen B mag je maximaal 1630 kg achter die auto hangen, met BE mag je tot het maximum van de auto (2300 kg) gaan.
  FOK!fotograaf maandag 25 mei 2015 @ 00:18:49 #175
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152934565
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:33 schreef Light het volgende:

[..]

Maar als je een auto van 1870 kg hebt en daar 2300 kg mee mag trekken, kom je niet in de buurt van die 3500 kg limieten. En met alleen B mag je maximaal 1630 kg achter die auto hangen, met BE mag je tot het maximum van de auto (2300 kg) gaan.
Maar je hebt ook combinaties die technisch nog meer mogen... Dit bijvoorbeeld:
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker maandag 25 mei 2015 @ 00:53:23 #176
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_152935405
De gemiddelde automobilist heeft in ieder geval ruim voldoende aan B, tegenwoordig, dus lekker interessant wie er hier nu het meeste mág trekken.
Tevens -purist.
pi_152937752
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef NoBody122 het volgende:
De gemiddelde automobilist heeft in ieder geval ruim voldoende aan B, tegenwoordig, dus lekker interessant wie er hier nu het meeste mág trekken.
Ik! :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:00:01 #178
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_152942723
Gisteren van de A9 af, afrit 7 bij Badhoevedorp. Had afslag ervoor gemist, dus moest even terug. Kom je dus op twee rotondes uit. Tweede rotonde komt er iemand zonder te kijken keihard oprijden, ik moest ff inhouden. Hij ziet mij pas als 'ie al over de haaientanden heen is, schrikt zich de pleuris, steekt z'n hand op van sorry en rijdt door. Als ik zijn snelheid verkeerd had ingeschat, of van remmen was uitgegaan, hadden we denk ik een probleem gehad.

Vervolgens gaat hij ook de snelweg op, binnenbochtje meenemend (vluchtstrook ofzo?) in de oprit, later ook half op de vluchtstrook en later kom ik hem tegen langs de vluchtstrook, terwijl hij met z'n aanhanger aan het kloten was (zonder gevarendriehoek of wat dan ook). Ik weet niet wát 'm bezielde..

En zo'n lul die blijkbaar niet weet wat een spitsstrook is. 100 meter achter mij blijven hangen op de middelste baan, hele stoet auto's achter hem zwaar geïrriteerd..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_152944881
quote:
16s.gif Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik! :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenaren :9
pi_152946206
quote:
16s.gif Op maandag 25 mei 2015 04:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik! :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je gewoon CE hebt staan we quitte. ;)
pi_152946999
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:17 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ook in het bezit van je LZV? Want dan denk ik dat er weinig zijn die dat evenaren :9
Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.
Ze wilden toch allemaal één Europa? Nou, regel dit dan eerst eens.
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je gewoon CE hebt staan we quitte. ;)
Check.

Maar ik heb zelf niets van D, d'r zullen vast genoeg zijn met een volle kaart, die mogen natuurlijk meer dan ik.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ridocar op 25-05-2015 15:52:41 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152947376
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jep, LZV hier. Maar een LZV-certificaat is stom genoeg geen rijbewijscategorie. Ik heb een apart pasje daarvoor. Het zal wel iets te maken hebben met het gelijktrekken van de Europese regeltjes. Grensoverschrijdend vervoer is nog steeds niet toegestaan met zo'n combinatie, omdat België en Duitsland er nog steeds geen afspraken over hebben gemaakt. In Zweden rijden ze al jaren met iets dat nu LZV genoemd wordt, zonder aanvullende certificaten en rijopleidingen.
Ze wilden toch allemaal één Europa? Nou, regel dit dan eerst eens.

[..]

Check.

Maar ik heb zelf niets van D, d'r zullen vast genoeg zijn met een volle kaart, die mogen natuurlijk meer dan ik.

Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn. ;)
Maarreuh.....respect daarvoor!
Rechtdoor rijden zou me echt wel lukken met zo'n ding maar aandocken wordt een ander verhaal.
Echt respect voor chauffeurs die dat wel kunnen.
pi_152947688
Zelf in het bezit van BE, CE en DE, maar ben niet in het bezit van de vakbekwaamheid.
Denk dat je inderdaad op 1-0 voorsprong staat vergeleken met ons :+
pi_152949808
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:12 schreef Carlos93 het volgende:
Zelf in het bezit van BE, CE en DE, maar ben niet in het bezit van de vakbekwaamheid.
Denk dat je inderdaad op 1-0 voorsprong staat vergeleken met ons :+
Maar ik heb geen DE. Niet eens D, voor mij is de grens 8 pax. Het is dus maar hoe je 't bekijkt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152950120
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij mag LZV rijden, ikke niet. Wat dat betreft 1-0 voor jou als het een wedstrijd zou zijn. ;)
Maarreuh.....respect daarvoor!
Rechtdoor rijden zou me echt wel lukken met zo'n ding maar aandocken wordt een ander verhaal.
Echt respect voor chauffeurs die dat wel kunnen.
Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?

Nogsteeds knap, daar niet van :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 17:47:37 ]
pi_152950861
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Volgensmij heb je daarvoor gewoon een extra draaibare (bestuurbare?) as?

Nogsteeds knap, daar niet van :P
Er zit een stuuras op de achterste as van de oplegger maar dat is een kruisstuur gekoppeld aan de schotel. Er zit dus geen aparte besturing op, allebei de knikpunten moeten van het stuur van de trekker komen. Voordeel: je kunt korter draaien, nadeel: je hebt een uitzwaai naar de kant die je niet kunt zien. Nu weet ik wel wat 'ie kan, maar in het begin moest ik zeker vijf keer uitstappen om te zien of ik nergens tegenaan zou komen.

Maar het is als een combi, alleen een beetje langer. Dus als je een combi kan rijden is dit niet zo spannend.


Om er toch een irritatietopic van te maken, iedere keer als ik wil docken moet ik haaks naar een dock rijden, omdat er gewoon te weinig ruimte is voor het dock. Al staat er een bord "vrij houden, LZV's", er staan gewoon een hele rij vrachtauto's, waardoor ik maar 32 meter heb om 25 meter vrachtauto recht voor het dock te kunnen zetten. Ik heb erover geklaagd. "je hebt gelijk, ik ga het doorgeven". En raad eens: nooit meer wat van gehoord... :(
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152950898
Dat jij nou niet fatsoenlijk kan sturen
pi_152950940
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:10 schreef d4v1d het volgende:
Dat jij nou niet fatsoenlijk kan sturen
Ik weet het, shame on me.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152951007
Hier komt in een winkelstraat de blokker altijd met een combi aanrijden de winkelstraat in.. Hij past dan niet in de parkeervakken (het past wel, maar je hebt dan misschien 2 meter speling, de meeste chauffeurs willen niet 20 keer gaan steken) dus moet op de straat gaan lossen en blokkeert dus al het verkeer op een rijstrook :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 18:14:11 ]
pi_152953271
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:13 schreef d4v1d het volgende:
Hier komt in een winkelstraat de blokker altijd met een combi aanrijden de winkelstraat in.. Hij past dan niet in de parkeervakken (het past wel, maar je hebt dan misschien 2 meter speling, de meeste chauffeurs willen niet 20 keer gaan steken) dus moet op de straat gaan lossen en blokkeert dus al het verkeer op een rijstrook :')
Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152954112
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Moet 'ie dan misschien tegen de hand in sturen? Dan kan ik het mij voorstellen. Tegen de hand in is altijd een uitdaging, het boeit niet wat je achter je auto hebt.
Tegen de hand in is idd een ramp.
Het lukt wel maar als ik de keuze heb om een extra rondje te rijden zodat ik normaal kan docken of tegen de hand in moet docken dan weet ik het wel. Ik doe dat extra rondje wel.
pi_152954560
wat is tegen de hand in? :@
pi_152954806
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:11 schreef d4v1d het volgende:
wat is tegen de hand in? :@
Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.
Is te doen maar een heel stuk lastiger dan een bochtje links achteruit.
pi_152954988
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is met de vrachtwagen een bocht achteruit naar rechts. Wat dus inhoudt dat je via je zijraam niks ziet en puur op de spiegel moet rijden waarbij je lang niet alles ziet wat je eigenlijk wel wil zien.
Is te doen maar een heel stuk lastiger dan een bochtje links achteruit.
parkeervak staat links langs de weg

Het is dus een combi, bakwagen + trailer. Ongeveer even lang als een trekker+euro trailer.

Euro en city trailers parkeren hem allemaal zo:


Rood is vooruit, het groene deel steekt die hem er achteruit in.

Waarom kan een combi dat dan niet? :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 20:28:19 ]
pi_152955187
Dan zou ik het niet weten, zoveel hoeft 'ie ook niet te sturen. Het is wel zo dat de chauffeur het laatste stukje in het vak blind is aan de stuurkant (links), maar het is niet zo spannend als tegen de hand in haaks om.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_152955355
quote:
5s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:31 schreef Ridocar het volgende:
Dan zou ik het niet weten, zoveel hoeft 'ie ook niet te sturen. Het is wel zo dat de chauffeur het laatste stukje in het vak blind is aan de stuurkant (links), maar het is niet zo spannend als tegen de hand in haaks om.
Ik houd het maar bij een luie chauffeur. De ene keer staat er een netjes in het vak, de andere keer is er een andere chauffeur en staat die op de linkerrijstrook :')
pi_152955737
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:35 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik houd het maar bij een luie chauffeur.
Dat denk ik ook.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 01:10:48 #198
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152964337
Vandaag toch zo'n zak hooi. Ik laat me niet gauw opnaaien door een bumperklever, maar deze heeft mij vandaag toch echt tot een klieractie/klierreactie kunnen verleiden. A1, vanaf Amsterdam richting Amersfoort, rond Naarden Vesting. Gaat de snelheid terug van 120 naar 100. Afijn, 120 stuk, ik heb zo'n 135 op de teller staan (en deze is redelijk nauwkeurig, zat dus sowieso boven de 130), daarmee een rij auto's inhalend die zo'n 100 tot 110 km/h gereden zullen hebben. Ging dus redelijk vlot, maar de rij auto's was best lang. Komt er een Slopel Insignia achterop rijden die besluit na gewoon maar in mijn achterbak te gaan zitten. Okee, wellicht heeft ie het verkeerd ingeschat en te laat zijn gas losgelaten of gedacht dat ik harder reed. Kan gebeuren, heb ik ook wel eens. Schouders ophalen en lekker doorgaan, ik ga mij met 135 niet tussen verkeer dan 100-110 doet wurmen, snelheidsverschil is groot genoeg. Die vent gaat echter nog dichter op mijn achterkant zitten, het randje van de koplampen en het bovenrandje van de grille kan ik nog net zien. En ik ben nog steeds niet klaar met mijn inhaalactie, maar begin hem inmiddels wel aardig irritant te vinden. Bordje 100 wordt inmiddels gepasseerd, snelheid niet aanpassen, maar gewoon even met 35 te hard de inhaalactie afmaken, ik wil het niet op het spit drijven. Meneer kruipt nog maar dichter op me, gaat lopen drukken en zenuwachtig van links naar rechts achter mij rijden. Ik zie inmiddels alleen nog maar de motorkap vanaf de helft en ben hem nu zat. Fuck you, cruise eraf en af laten rollen naar 100. Ik ben je een hele tijd ter wille, maar nu heb je mij ook over de zeik en ga ik mijn inhaalactie met 2 km/h verschil afmaken. Chapeau, je bent de eerste bumperklever in een paar jaar tijd die dat voor elkaar krijgt. Stomme zak, ben er nog kwaad over dat ie mij zo geïrriteerd heeft dat ik mij tot een tegenreactie heb verlaagd, maar 3,5 km zijn kenteken niet kunnen zien terwijl die achter me zat waarbij ik mensen inhaalde én ongeveer 15 en 35 te hard reed (op teller), dus een snelheidsverschil van ten minste zo'n 25 km/h had met het ingehaalde verkeer, was echt de druppel. Dat ik nog niet voor verkeer dat voor mij naar links kwam in de remmen heb gehoeven vond ik al een half wereldwonder, gezien de drukte, want dan had hij er sowieso achterop gezeten. :( :(

Blijft verder trouwens gewoon een ontzettende pauperbak, zo'n Insignia. Goedkoop premium, alsof je een immitatie Rolex in Turkije koopt tijdens je vakantie. Neem dan gewoon een Mazda 6 ofzo. Of een Astra. Zijn ook bijna altijd van die figuren met een enorm ego/teveel pretenties, maar te weinig betekenis in het dagelijks leven: "Mijn Insignia is net zo goed als een C klasse/3 serie/A4." Vent, je hebt duidelijk nog nooit een Mercedes/BMW/Audi gereden, zelfs met je ogen dicht zie en voel je het verschil. :r :r :r

Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152965050
Dag 3, nog steeds lezende, hulpbronnen uitgeput, stuur hulp...

Maar even zonder gein: Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Heb je nog oogcontact gehad met die Opelrijder?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 03:20:17 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152965576
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 02:08 schreef Ridocar het volgende:
Dag 3, nog steeds lezende, hulpbronnen uitgeput, stuur hulp...
_O- _O- Ja, sorry, moest het even kwijt.
quote:
Maar even zonder gein: Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Heb je nog oogcontact gehad met die Opelrijder?
Nee, zowel hij als zijn vrouw bleven stoïcijns voor zich uitkijken. Typisch vrouwtje ook, rood geverfd haar in een soort van afro. Beetje zo'n grootmoederkapsel, typisch kapsel dat je uit 1000en herkend.

Maar ik snap het ook niet hè. Ik rijd al te hard. Ik zet bewust mijn snelheid door bij een snelheidsverlaging om iemand niet te treiteren en dan ga je zo doen. Zit je dan echt zo onder de plak dat dit de enige manier is om je af te reageren en je mannelijkheid te bewijzen? Of heb je het intellect van een baksteen dat je niet snapt dat je hiermee alleen maar mensen tegen je werkt. Als ik nou 115 rijd waar de rest 110 rijd en geen gebruik maak van de rechter rijstrook, ja, a la, dan snap ik nog dat je wel eens wat aandringt als er ruimte rechts is. Maar er was nu geen ruimte rechts en ik zat best ruim boven de snelheid van het andere verkeer. Ik snapte opeens wel weer dat sommige mensen dan even hun rem aantikken. Nog steeds niet mijn stijl en ik vind het nog steeds not done, maar ik snap de frustratie en aanleiding tot wel weer.

En het is nou niet dat ie opeens als een verrassing kwam, ik zag hem al aankomen, daarvoor bekijk ik mijn spiegels vaak genoeg, maar ik had gewoon geen ruimte om naar rechts te gaan. En heel moeilijk in het verkeer ben ik nou volgens mij ook niet. Ja, ik rijd graag door op de snelweg, maar daar heeft eigenlijk niemand echt last van (sommige vinden dat ze er last van hebben, maar die stellen zich aan). Heb ik een gat waar ik in kan, als is het maar voor 10 seconde, zodat jij die harder rijdt mij kan passeren, dan zal ik daar in schuiven. Vlot naar rechts, vloeiende beweging. Verwacht ik wel dat degene die mij inhaalt ook gas geeft zodat ik mijzelf niet ga klemrijden, anders knal ik hem er weer net zo makkelijk voor met een dotje gas erbij om hem daarna weer terug te laten zakken naar cruisesnelheid, maar toch. En tenzij jij bij mij een noodstop teweeg brengt door je poging tot inhalen, vind ik het ook gewoon mijn verantwoordelijkheid als ik 20 te hard rijd en van het gas af moet voor iemand. Ik vind het niet leuk en ik irriteer me er wel eens aan, maar acties naar buiten toe doe ik eigenlijk niet. Ja, wel eens wakker toeteren bij iemand die onnodig links hangt ofzo in het voorbij gaan.

Weer zo'n lap tekst... Mja, hulp dan maar... :P

Je brengt hem zelf wel ff terug hè? :D :7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 14:36:40 #201
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152974710
Pizza _O-

Had vanmorgen toch iets wazigs. Ik wil over blokmarkering invoegen op een andere rijstrook, is daar 2x4 strooks met aan de kant waar ik reed dus 2x2 strooks met ertussen blokmarkering. Ik rij aan de rechterkant, links van de markering rijdt een treintje. Er is een gat van 6-7 autolengten voor de auto waar ik naast rij en makkelijk tussen kan voegen. Beetje gas bij, even 110-115 waar 100 en ertussen. Niks raars aan. Rijdt die vent gewoon out of the blue het gat dicht zodra ie merkt dat ik ertussen wil. Zag dat niet echt aankomen, dus ik zette semi-onbewust door, waardoor ie op de rem moest. Vervolgens vol op de toeter hangen natuurlijk, met het altijd gezellige, bekende universele gebaar heen en weer toen ie me voorbijkwam. Echt, wat gaat er in je om dat je zo graag geen andere auto voor je wil laten invoegen? :')
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 14:59:32 #202
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152975351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
Echt, wat gaat er in je om dat je zo graag geen andere auto voor je wil laten invoegen? :')
Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152975436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je haalde rechts in en dat mag niet... Vindt die vent dan. Dat je bij blokmarkering gewoon rechts voorbij mag, weet ie blijkbaar niet.
Of hij vond dat t niet paste.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:03:29 #204
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152975508
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Of hij vond dat t niet paste.
Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooien :D
Tap tap tap
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:18:29 #205
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152976033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

Blijft verder trouwens gewoon een ontzettende pauperbak, zo'n Insignia. Goedkoop premium, alsof je een immitatie Rolex in Turkije koopt tijdens je vakantie. Neem dan gewoon een Mazda 6 ofzo. Of een Astra. Zijn ook bijna altijd van die figuren met een enorm ego/teveel pretenties, maar te weinig betekenis in het dagelijks leven: "Mijn Insignia is net zo goed als een C klasse/3 serie/A4." Vent, je hebt duidelijk nog nooit een Mercedes/BMW/Audi gereden, zelfs met je ogen dicht zie en voel je het verschil. :r :r :r

Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
Oh man, zo waar over die Slopel _O_
Wat een oerlelijk hok is dat zeg :r
Ik snap echt niet dat, als je van je baas een D-segmenter je zou mogen uitzoeken, je dan voor zo'n wagen gaat :')
Ga dan lekker voor een Peugeot 508, Ford Mondeo, Volkswagen Passat of een fijne BMW 320D ED als je premium wilt.
Gewoon het volk wat in een Slopel stapt is al een '' :') '' waard.
Om over het rijgedrag van dergelijke Slopel bestuurders maar te zwijgen :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is :{
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_152976177
Gisteren op de A50 een Duitse Volvo die echt als een mongool aan het inhalen was, echt met 135 tot vlak achter de auto voor hem, dan zonder richting aan te geven naar links en dan weer zonder richting, zijn auto vlak voor de net ingehaalde auto gooien. En bij elke auto weer, niet gewoon even links blijven en een paar auto's tegelijk inhalen of zo.

En bij Apeldoorn nog een klaphark die erachter kwam dat zijn caravan bij 120 toch niet zo stabiel lag... Gaf mij ook even een hartverzakking.
pi_152976315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan probeer je iets meer afstand te creëren, dan moet je niet ineens dat vak dichtgooien :D
Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:41:25 #208
62419 CherryLips
chocoholic
pi_152976958
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:25 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hey, niet zo uitgeslapen doen zeg. Het was nog vroeg.
:@
Tap tap tap
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 15:46:21 #209
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152977169
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik heb een busje fobie, op de een of andere manier wordt er gewoon met busjes gereden alsof het de formule 1 is :{
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
En dan een turborotonde tegen komen waar ze met net 30 overheen kruipen, want anders kiept ie om, nadat je met een noodgang ingehaald bent op het rechte stuk. Zat ik er weer voor. _O- _O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:47:39 #210
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152977226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
En dan een turborotonde tegen komen waar ze met net 30 overheen kruipen, want anders kiept ie om, nadat je met een noodgang ingehaald bent op het rechte stuk. Zat ik er weer voor. _O- _O-
Dat is waar, mijn baas jaagt ook altijd in dat busje van hem, terwijl ik hem altijd netjes warm rijd _O-
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_152978107
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Verder nog een irritatie. Busjes die telkens weer links naast je komen staan. Als ik je nou 2x bij het stoplicht eruit heb gereden zonder moeite te doen, waarom kom je dan nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e keer naast me staan. Eer hij überhaupt zag dat het groen was, was ik al op de kruising. En leuk, dat je die ene keer dat je wel vlot reageerde de eerste 3 meter sneller was door je hogere koppel onderin, maar daarna win je het nevernooitniet van me. Ja, behalve dat je met een noodgang voorbij komt op een 80 weg waar ik 85-90 doe.
Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2015 @ 16:13:34 #212
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152978305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:08 schreef eP2e het volgende:

[..]

Misschien was het geen kneus die aan stoplichtsprintjes doet. Ik doe het ook niet, ik voeg netjes achter de eerste die rechts staat in, zoals het hoort.
Als ik links sta wil ik graag doorrijden. En dan ben ik ook meteen weg als het licht groen wordt. Dat was hier niet het geval. En stoplichtsprintjes. Tegen een busje? :') Maar ik vind, dat als jij links gaat staan, je moet zorgen dat je voor degene rechts komt. Anders had je net zo goed achter hem kunnen gaan staan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:19:51 #213
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152978553
Het doel van tweebaanswegen met stoplicht is niet om sprintjes te doen en ook niet om voor de ander te komen. Tweebaans is puur een kwestie van baancapaciteit. Voor de verkeersveiligheid boeit het verder geen drol wie het eerst de (meestal) 50 haalt en ook niet in welke auto je dat doet. Hooguit kun je, als je de weg kent, vast voorsorteren voor een later punt. Kortom: dat busje "moest" helemaal niets.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152978652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is niet van jezelf hè, dus maakt het allemaal ook uit. Bij DHL hangen trouwens in de distributiecentra posters met: "Je bent koerier, geen coureur."
Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..

Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel. :') Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
pi_152978728
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:19 schreef twiFight het volgende:
Het doel van tweebaanswegen met stoplicht is niet om sprintjes te doen en ook niet om voor de ander te komen.
Vertel dat maar aan al die motorrijders hier die het liefst niks anders doen dan 's zomers op van die lawaaiige zakjapanners sprintjes trekken alsof ze de TT moeten winnen. :X
pi_152995964
Busjes,er zit altijd dom volk in en ze hebben een te groot ego om ingehaald te worden door een cuore. Gaan ze mij weer inhalen en voor mijn neus rijden waardoor ik geen fuck overzicht heb en ik graag zie of ik een filefuik in rij. Ik heb zon hekel aan die kut busjes :r
  Spellchecker woensdag 27 mei 2015 @ 00:26:26 #217
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_152996713
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..

Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel. :') Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...
Tevens -purist.
pi_152997090
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:22 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Volgens mij snappen die mensen ook niet dat de bedrijfsnaam er levensgroot opstaat, en dat zo'n rijstijl geen reclame is voor je bedrijf..

Laatst nog eentje van een securitybedrijf met honden, die zat te jagen achter mij op een industrieterrein 's avonds. Dus ik blijf netjes 60 rijden (Waar je 50 mocht); eerste stoplicht rechtsaf gaat de weg naar twee banen dus hij gelijk naar links natuurlijk. Stoplicht springt op groen terwijl we eraan komen rijden, ik denk 'Jij gaat vast niet zo hard door de bocht met Fikkie los achterin' dus ik duik echt prachtig die bocht door, en hij kon weer achter me invoegen. Volgende stoplicht tweehonderd meter verderop hij weer links naast me, in een Kangoo diesel. :') Dus weer achter mij invoegen en verder met duwen. Paar snelle bochten achter het ziekenhuis langs en ik had weer een mooie voorsprong. Volgende rechte stuk: Daar is hij weer! Daarna moest hij helaas rechtsaf, anders had dit nog wel even kunnen duren denk ik.
Pot verwijt de ketel.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_152997602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel.
Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 27 mei 2015 @ 07:58:57 #220
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152998531
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Daar lijkt het wel op idd.

Irritaties als fietser:
-fietsers die aan de verkeerde kant rijden, bekenden treffen op trottoir en dan uitgebreid gaan stilstaan en kletsen, daarbij met de fiets het halve fietspad afschermen. Ga god-ver-domme op de stoep staan!
-bejaarde koppels op goede fietsen die niet eens absurd langzaam rijden maar wel met zijn tweeën geheel links en daarbij rechts óók geen ruimte latend, vervolgens maximaal traag reageren op bellen. Eerst opzij, dan pas kijken mensen.
-kudde wielrenners die aan komen stormen en elkaar verdrukken, zoeken uitweg door op mijn weghelft te komen rijden. Leuk, maar zo werkt het niet. Preventief ruimte afgedwongen door binnen eigen weghelft meer links te gaan rijden, meteen massaal beteuterde gezichten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 27 mei 2015 @ 08:54:38 #221
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152999067
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:16:05 #222
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152999323
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Je snapt het niet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_152999358
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nogal een zinloze statement aangezien 100% van de mensen vindt dat hij prima rijdt en alle andere mensen slecht rijden. Dat is zo subjectief als de tering. Die persoon achter je vond waarschijnlijk dat jij hem ophield en dat jij de idioot bent.
Nee hoor _O- Ik ben volgens mij een van de weinige automobilisten met een flinke dosis zelfkritiek.
Tap tap tap
pi_153003051
quote:
13s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:26 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Je had hem je ook gewoon even in kunnen laten halen natuurlijk...
Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel.
Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt? :')
  woensdag 27 mei 2015 @ 12:09:36 #225
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_153003439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 11:54 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Daar had hij tijd en ruimte zat voor. Hij koos ervoor mij op te gaan jagen.

[..]

Want ik ben degene die tot drie keer toe op mijn eigen achterbumper duikt? :')
Dit is illustratie genoeg :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2015 @ 12:33:52 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153003976
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe slecht je zelf rijdt, iemand die nog erger rijdt dan jij is een idioot...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153004255
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden. Je hebt op snelwegen vaak dat er van 2 rijstroken naar 1 rijstrook wordt gegaan. Er staan dan ook bordjes dat je moet gaan ritsen. Wat je vaak ziet is dat bijna iedereen netjes rechts achteraan de rij aansluit. Echter heb je er altijd een paar tussen (vaak bmw's, audi's, bouwvakkersbusjes) die vol over de linker baan blijven scheuren en er aan het einde tussen drukken.

Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...

Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
  woensdag 27 mei 2015 @ 12:54:06 #228
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_153004459
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:


Wat vinden jullie asocialer: de linker baan blokkeren met nog 200m wegdek voor je of als enige vol over de linker baan iedereen inhalen en tot het einde van de rijstrook blijven doorrijden?
Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten. Dat iemand zelf vindt dat je een paar honderd meter eerder moet opschuiven is prima, maar dat hoef je niet bij anderen te gaan afdwingen.

Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen. Dus als de file 20-30 rijdt niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen moeten rammen.
pi_153004529
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat eerste. Er is geen enkele reden om de lengte van een rijstrook niet maximaal te benutten.
Daarbij vind ik wel dat je het "voorbijrijden" van de file met aangepaste snelheid moet doen zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen, dus niet met 100 tot het eind doorjanken en er dan tussen rammen.
In de spits speelt de probleem vaak ook minder omdat er dan veel meer mensen links blijven rijden. Echter buiten de spits zie je toch wel vaker dat iedereen netjes uit fatsoen rechts aansluit. Om dan als enige erlangs te rijden en voor aan te sluiten vind ik eigenlijk niet kunnen.....
pi_153004964
quote:
7s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:54 schreef JDude het volgende:

[..]

zodat je aan het eind netjes in de strook naast je kunt invoegen.
Zolang de persoon rechts van je wel genegen is om je er tussen te laten en dat gaat nou juist vaak niet op want stel je eens voor dat er iemand voor je komt in de rij, the horror!

Daar zit dan ook het pijnpunt want iedereen die meerdere keren niet in de gelegenheid is gesteld om op een normale manier te kunnen ritsen laat dat de volgende keer wel uit zijn hoofd en probeert het vroeger te doen. 200 meter van te voren kan je nog niet zien of daar verderop een fatsoenlijk iemand rijdt die ruimte houdt, dus gaan ze bij de eerste de beste gelegenheid en dat kan dus een paar honderd meter te vroeg zijn.

Om soepel te kunnen ritsen zijn er twee personen nodig die over gezond verstand beschikken en daar gaat het dus vaak fout want iets met penis, lange teen, ikphone, ik ik ik.
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:57:29 #231
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153006458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik was benieuwd wat jullie van de volgende situatie vinden.
Ik kan er ook slecht tegen, maar het is goed onderzocht en de doorstroming is het beste als beide banen zover mogelijk doorrijden, vervolgens de snelheid matchen en dan om en om gaan. Precies dus wat ritsen is. Ik baal ook wel eens als ik uit 'fatsoen' vroeg rechts sta maar een ander doorgast tot het einde, maar ik zal nooit iemand gaan blokkeren. 'm Half over het verdrijvingsvlak er tussen duwen is wel aso en keur ik af. Daarentegen moeten de mensen rechts ook wel de ruimte geven. Het komt van twee kanten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:14:28 #232
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153006990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.

Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2015 @ 14:54:34 #233
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153008391
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" moet je in principe een matchende snelheid hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 27 mei 2015 @ 14:55:03 #234
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_153008407
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
pi_153008545
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:55 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb nooit haast en heb geen zin in ellebogenwerk, dus bij ritsen of een afrit in de drukte ga ik vrij vroeg al naar rechts. Zeker als ik niet kan zien of er verderop ruimte is om naar rechts te gaan. Ik heb er geen moeite mee om even 90 te rijden en a als er iemand voor me wil voegen.
Ik ook :@ G al meteen rechts, waar ik waarschijnlijk toch al reed :') Laat er ook gerust iemand voor, maar als je er eentje tussen laat, willen er uiteindelijk meerderen voor en dat vind ik wel weer vermoeiend, dat lijkt me gewoon niet de bedoeling.
Tap tap tap
pi_153009310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:14 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al. Niemand doet het, maar het is wel zoals het hoort. Waarom ga je in godsnaam rechts in de file aansluiten als er nog 500 meter strook vrij ligt links? Omdat iedereen dat doet? Als je graag een schaap wil zijn, succes, ik niet.

Ik rij gewoon lekker door tot voorbij het bord "ritsen vanaf hier" en dan ga ik op m'n gemak een plekje zoeken om ertussen te gaan. Is dit meteen na het bord, en rijdt het verder nog een beetje (niet stilstaand), dan voeg ik meteen in. Zie ik verderop een gaatje, dan geef ik even gas bij en zet ik hem daar ertussen. Staat het echt stil, dan rij ik met een rustig gangetje erlangs tot er zich ergens een gat aandient. Als dit pas aan het einde van de strook is doordat iedereen de deur dichtgooit, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Ik kom er uiteindelijk toch wel tussen.
Tja, ik ben verder best een 'agressieve' rijder die de grenzen redelijk vaak opzoekt (overschrijdt:P), maar bij zo'n rij waarbij iedereen netjes rechts aansluit gewoon tot het uiterste einde erlangs rijden vind ik toch nog steeds iets wat je uit fatsoen gewoon niet kunt maken.... Heeft niks met schapengedrag te maken.

Wat wellicht kan helpen is om vaker een doorgetrokken streep maken ruim voor het ritspunt en dan pas aan het einde weer onderbreken. Dat zie je soms al wel. Zo moet je wel links blijven rijden en gaat het ritsen natuurlijker werken.
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:40:36 #237
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_153013041
Op je eigen baan blijven is zeker in een bocht binnen de bbk errug moeilijk voor maar al te veel mensen heb ik vandaag gemerkt. Twee daarvan waren lekker aan t kleppen met hun passagier terwijl ze mijn strook half meenamen zeg maar....
..... :%
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_153018428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:46 schreef Palomar het volgende:
Ik kan er dus echt niet tegen dat ik uit fatsoen netjes achteraan sluit en dat er mensen zijn die nog 200 meter doorrijden en gewoon voorkruipen, waardoor ik ook nog eens extra lang moet wachten. Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren. Aan de andere kant is het ooit zo bedoeld dat er pas aan het einde van rijstrookvermindering geritst gaat worden, maar niemand doet dat. Ik vind dat je het dan echt niet kunt maken om er dan toch gewoon langs te gaan...
Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?

Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.

Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?

En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.

quote:
Ik neig dan om gewoon op de linkerbaan te gaan staan en de weg te blokkeren voor die figuren.
Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_153022030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:27 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat is er 'fatsoenlijk' aan om een paar honderd meter eerder naar rechts te gaan?
En waarom is op de linkerbaan blijven 'voorkruipen'?

Als jij bang bent dat je er bij het bord 'ritsen vanaf hier' er niet tussen kan/mag en daarom maar eerder opschuift dan is dat je goed recht.
Maar als een ander de linker rijstrook gebruikt waarvoor deze bedoeld is, namelijk om op te rijden, en pas ritst waar het moet dan doet hij niets fout.

Wat als iemand al een kilometer van te voren naar rechts gaat?
Moet iedereen dan 'uit fatsoen' ook een kilometer eerder naar rechts?

En links inhalen, is dat ook 'voorkruipen'?
Want dat is immers wat die audi's en bouwvakkersbusjes doen.

[..]

Wie heeft jou verkeersregelaar gemaakt?
Het gaat op de manier hoe er gebruik wordt gemaakt van die rijbaan. Volgas langs het hele rijtje voertuigen en op het laatste moment gewoon vol op de andere rijstrook hoeken, dát is waar ik een probleem mee heb.

Hetzelfde met afgesloten rijstroken, waar zat mensen alvast naar de niet-afgesloten rijstrook gaan. Maar er is helemaal niet mis mee als je pas bij de vooraankondiging (schuine pijl) in gaat voegen. Ik ga zelf zo vroeg mogelijk, gewoon omdat vrachtauto's er niet zo vaak tussen worden gelaten. Ik vind het altijd wel grappig hoe anderen reageren als ik m'n richtingaanwijzer aan zet. De gaten die tussen de auto's zijn gevallen worden spontaan dichtgereden. Dan heb ik altijd zo'n :')-moment. Erg volwassen hoor. Echt waar.
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die gewoon even stoppen om mij ertussen te laten. Hetzelfde doe ik ook bij anderen. Zie ik een richtingaanwijzer aanstaan, dan maak ik even ruimte, maar ook dan heb je gewoon figuren die gewoon ongezien de neus van hun auto alvast ertussen wurmen. Probleem is dat ik daar een dode hoek heb, maarja, 'nouhou, ikke eerst!'
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153046899
Dit probleem zie je ook bij opritten plus stoplicht met twee banen die samengevoegd worden. Iedereen staat spastisch rechts omdat de ervaring is dat je er niet tussen gelaten wordt als je links gaat staan óf omdat mensen je de ruimte moedwillig niet geven, óf omdat ze te dom zijn om te snappen wat de bedoeling is (Oh moest ik al optrekken? Wacht ff, ik stel eerst mijn radio ff bij en peuter in mijn neus).

Ik sta tegenwoordig dus ook standaard rechts, want elke keer dat ik links sta staat er rechts iemand die me er niet tussen laat of staat er voor me iemand die aan het eind van de strook nog steeds zit op 15 km/u.

Zelfde verhaal met ritsen op de snelweg, ik weet wat de bedoeling is maar de rest lijkt dit standaard niet te weten (Mijn asfalt! Mijn! Mijn!) en dan sta ik dus liever tussen de rest van de kudde rechts dan dat ik me erger aan eikels die het gaatje steeds expres dicht rijden of in een gevaarlijke situatie terechtkom.

Je hebt ze er echt tussen zitten die zien dat je in de problemen komt en alsnog tot zeven keer toe het gat dicht rijden met een zure kop en een middelvinger als toetje. En echt, ik jank m er niet aso langs o.i.d. Ik pas altijd netjes de snelheid aan en geef tijdig een snippertje, zoek oogcontact waar mogelijk. En dan nog.

Dusss...rechts it is vaak. Eigenlijk triest.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')