Eerder zal de boete voor de automobilist hoger worden en fietsers die zich er schuldig aan maken krijgen een gratis app naar keuze.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:23 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon strafbaar maken, en een nog hogere boete geven dan bij de automobilisten.
Ja de automobilist is helaas de grote melkkoe voor de overheid.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:35 schreef eP2e het volgende:
[..]
Eerder zal de boete voor de automobilist hoger worden en fietsers die zich er schuldig aan maken krijgen een gratis app naar keuze.
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:23 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon strafbaar maken, en een nog hogere boete geven dan bij de automobilisten.
In potentie zal het het zelfde zijn. Echter als een fietser een ongeluk veroorzaakt krijgt bijna altijd de automobilist nog altijd de schuld en het gezeik.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:02 schreef DW457 het volgende:
[..]Jaaaaa, want op de fiets is t idd gevaarlijker dan in de auto....
Ik ben het met je eens als je zegt dat fietsers zo'n beetje de gevaarlijkste weggebruikers zijn. Ze negeren de verkeersregels vaker wel dan niet en schieten overal tussendoor. Ze worden echter niet beschermt door 1000 kg aan blik en gaan doorgaans ook niet harder dan 25 km/u (uitzonderingen even buiten beschouwing gelaten). Ze zijn hun eigen kreukelzone dus het is dan ook niet zo gek dat ze worden gezien als kwetsbaar en om die reden worden beschermt, hoe hufterig ze zich ook gedragen. Het maakt immers nogal een verschil als je met een fiets tegen iemand aan rijdt met 25 km/u of met een auto met diezelfde snelheid.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:07 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
In potentie zal het het zelfde zijn. Echter als een fietser een ongeluk veroorzaakt krijgt bijna altijd de automobilist nog altijd de schuld en het gezeik.
Daarom zouden die fietsers keihard afgestraft moeten worden, zodat niet een ander de dupe wordt van hun gedrag, zelfs als hun de veroorzaker zijn.
Zelfde voor muziek in de oren in het verkeer, ook levensgevaarlijk.
Daarom sta ik achter het keihard afstraffen van mobiel gebruik tijdens het fietsen.
Die kom ik ook tegen. Dan bel ik twee keer (en heb een goede luide bel) en wring me erlangs. Laatst smakte er een tegen de grond. Stond weer direct recht, even gekeken of alles oké was. Wilde ze schade vergoed hebben :-(quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Pffff ik heb daar idd ook to-taal géén medelijden me.
Hoe fucking vaak zie ik wel niet studententutjes die al fietsend naar hun telefoon lopen te staren en zodoende al zwalkend over het fietspad gaan.
Kom ze elke dag wel tegen.
En indirect ook de automobilist. In dit opzicht zou je dronken fietsers ook goed praten en volgens deze redenatie heeft een fietser ook geen licht nodig. Aantal jaar terug is er hier in de redio eentje dood gereden, die nam de oversteek (voor landbouwvoertuigen) in plaats van de tunnel met zijn dronken kop zonder verlichting op zijn fiets... Tsja, je hebt er wel een automobilist een trauma voor het leven mee bezorgd, maar inderdaad, de fietser heeft er zichzelf vooral mee gehad.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:30 schreef CherryLips het volgende:
Als een automobilist tijdens het rijden met een telefoon loopt te klooien, kan hij veel meer schade aanrichten.
De fietser heeft vooral zichzelf ermee
Je moet kunnen bewijzen dat de fietser zich schuldig heeft gemaakt aan opzettelijke roekeloosheid. Beeld en veel getuigen is je enige hulpmiddel.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:53 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij kun je met getuigen wel een heel eind komen hoor, volgens mij ligt het niet zo zwart-wit.
Daarom, beeld dat duidelijk opzettelijke roekeloosheid kan bewijzen. Is zo'n beetje je enige uitweg. Tenzij ze onder de 14 zijn, dan hang je sowieso.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:56 schreef vannelle het volgende:
Aannames... kun je niks mee.
Feit is dat verzekeringstechnisch fietsers veel te sterk staan, ze kunnen alles flikken.
Schuldig? Ja. Aansprakelijk? Nee.
Wat een kutwet is dat.
Ik heb ooit eens 's-nachts achter een slingerend iemand gezeten eerst dacht ik dat ze dronken was. Toen ik keek had ze d'r navigatiesysteem recht voor d'r ogen boven het stuur geplakt.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Ik be het met je eens over het hangen van grote voorwerpen aan de binnenspiegel.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Dagstand @ nightquote:Op zondag 17 mei 2015 12:28 schreef Garbageman het volgende:
Dit valt nog mee! Ik heb ze inderdaad op ooghoogte zien hangen. 'S nachts. In de dagstand![]()
Ik hang het ding altijd zo laag mogelijk op, vlak boven het dashboard.
Gisteren op de A50 een zwarte Amerikaanse pick-up met een opzetbak achterop, als hij zijn knipperlicht naar links aanzette, ging zijn derde remlicht op die bak ook meeknipperen.. Naar rechts gebeurde dat niet. De eerste keer reageer je er toch op als je er achter rijdt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:47 schreef Ridocar het volgende:
Op de A29, een auto met aanhanger (Pak 'n Bak) waar heel veel niet klopt.
Dimlicht rechts stuk, aanhangerlicht rechts werkt niet, richtingaanwijzers werken omgekeerd t.o.v. de auto en een handgeschreven kenteken.
Gewoon nul interesse voor wat er achter je auto hangt. Zelfs een minimale controle was blijkbaar teveel.
En ik kan niet uitleggen aan die bestuurder wat er mis is...
Jaaah! Ik zat laatst ook achter zo'n (ja...) vrouw. Ik vond al dat half zeven 's ochtends erg vroeg was om dronken te rijdenquote:Op zondag 17 mei 2015 07:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens 's-nachts achter een slingerend iemand gezeten eerst dacht ik dat ze dronken was. Toen ik keek had ze d'r navigatiesysteem recht voor d'r ogen boven het stuur geplakt.
In het console vind ik zelf dan weer irritant, dan moet je omlaag kijkenquote:Op zondag 17 mei 2015 10:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik be het met je eens over het hangen van grote voorwerpen aan de binnenspiegel.
Maar niet over het navigatiesysteem. Ik hang het ook altijd daar. Aan de rechterkant nog prima zicht voor wat daar aankomt, links ook en het hangt laag genoeg om er goed overheen te kijken.
Mij zou het juist in de hoek van het raam veel zicht ontnemen. En, als ik het links zou hangen, dan zou ik automatisch veel meer die kant uitkijken en rechts uit het oog verliezen.
Ik gok zomaar dat dat een van de redenen is dat ingebouwde systemen in de middenconsole zijn ingebouwd en niet achter je stuurwiel of zo.
Dit dus. Hier bij de flat zie ik het ook heel regelmatig gebeuren, ondanks het feit dat het soms toch nog best vol staat 's avonds...quote:
Ik vind die Friesland sticker klacht waardiger.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Erg irritant inderdaad. Ooit een keer uit nijd eentje die graag meteen weg wilde rijden van voren klemgezet. En die stond ook een halve meter op de stoep, dus ik strak tegen de weg aan gaan staan en hem er 5 cm voor gezet. Achter hem stond er ook eentje redelijk kort, dus die zal 's ochtends flink hebben moeten steken.quote:
En de komende tijd fietsen ze weer voor je?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:57 schreef Jihawti het volgende:
Ging net verkeersexamen oefenen met zoonlief. Zusje plus vriendinnetje gingen mee. Hoor ze giechelen achter me, dus ik keek al regelmatig achterom, dacht dus dat ik ze goed in de gaten hield. Ineens toeteren er twee auto's achter me. Zitten de dames achter me gewoon slalommetje te spelen met de onderbroken streep langs het fietspad, zo de rijbaan op en af. ("Hihihi, moet je zo doen!")
Heb ze even aan de kant gezet en ben even flink tekeer gegaan (rest van de route reden ze verdacht keurig, dus het heeft geholpen) maar ik hoop dat die automobilisten hun hartkleppen nog hebben
Klagen over een Fryslân-stickerquote:Op maandag 18 mei 2015 01:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik vind die Friesland sticker klacht waardiger.
Dat is volgens mij alleen de stopopdracht. Maar jij doet alles nog volgens de manier zoals je het aangeleerd hebt gekregen? Volgens mij leer je fileparkeren juist door vlak achter iemand in te moeten draaien.quote:Op maandag 18 mei 2015 02:44 schreef Carlos93 het volgende:
Overigens vind ik het onterecht dat er geklaagd wordt over de tussenruimte tussen auto's.
Die dingen worden op die manier aangeleerd.
Als je de wielen nog net de grond kan zien raken dan sta je goed geparkeerd.
Dit komt van verschillende instructeurs en ook een examinator waar ik destijds bij heb afgereden.
Stopopdracht moest het inderdaad ook zo. Daarnaast was fileparkeren achteruit erin draaien en vervolgens bij de auto voor je aansluiten. Dat was tenminste bij mijn instructeur zo.quote:Op maandag 18 mei 2015 02:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is volgens mij alleen de stopopdracht. Maar jij doet alles nog volgens de manier zoals je het aangeleerd hebt gekregen? Volgens mij leer je fileparkeren juist door vlak achter iemand in te moeten draaien.
Dan hoef je toch geen 2 meter afstand meer te houden?quote:Op maandag 18 mei 2015 03:00 schreef Carlos93 het volgende:
Stopopdracht moest het inderdaad ook zo. Daarnaast was fileparkeren achteruit erin draaien en vervolgens bij de auto voor je aansluiten. Dat was tenminste bij mijn instructeur zo.
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik kreeg altijd te horen van alle 3 de instructeurs die ik heb gehad dat ik te dichtbij stond als ik de banden de grond niet zag raken.quote:Op maandag 18 mei 2015 03:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan hoef je toch geen 2 meter afstand meer te houden?
Ik heb er nooit echt op gelet, maar volgens mij kan je met zo'n beetje iedere auto ook indraaien als je dichterbij staat. Sowieso met grotere stations, Volvo's, BMW's, Mercedessen, etc, moet je dat wel redden.quote:Op maandag 18 mei 2015 03:09 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik kreeg altijd te horen van alle 3 de instructeurs die ik heb gehad dat ik te dichtbij stond als ik de banden de grond niet zag raken.
Gedachten erachter was dat je dan zonder steken in 1 keer weg kon rijden.
Die lijnen zijn een indicatie. Een richtlijn om je aan te houden. Het is helemaal niet erg om iets over het streepje uit te komen.quote:Op maandag 18 mei 2015 03:28 schreef twiFight het volgende:
Mja, autorijden leer je dan ook pas echt na het lessen. Een punt daarbij is dat de praktijk niet altijd zo ideaal gaat als de les. En als instructeur zou ik ook nooit een leerling laten parkeren met 1 meter ruimte. Veel te veel kans op schade.
Maar los daarvan vind ik veel parkeerplaatsen toch te krap. Vaak te smal en ja, ook te kort. Daar krijg je een Fiesta dan wel in, maar met een station of SUV zit je dan al over de lijn en dan hebben we het nog niet eens over de ruimte die tussen de auto's moet zitten. Maar ja, is wel flink cashen door gemeenten (zijn vaak ook vergunningsgebieden). Doorgaans rij ik een stukje door om 'm ergens met al het gemak weg te kunnen zetten. 20 meter extra lopen ga ik niet dood van.
No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel:quote:Op maandag 18 mei 2015 03:28 schreef twiFight het volgende:
Mja, autorijden leer je dan ook pas echt na het lessen. Een punt daarbij is dat de praktijk niet altijd zo ideaal gaat als de les. En als instructeur zou ik ook nooit een leerling laten parkeren met 1 meter ruimte. Veel te veel kans op schade.
Maar los daarvan vind ik veel parkeerplaatsen toch te krap. Vaak te smal en ja, ook te kort. Daar krijg je een Fiesta dan wel in, maar met een station of SUV zit je dan al over de lijn en dan hebben we het nog niet eens over de ruimte die tussen de auto's moet zitten. Maar ja, is wel flink cashen door gemeenten (zijn vaak ook vergunningsgebieden). Doorgaans rij ik een stukje door om 'm ergens met al het gemak weg te kunnen zetten. 20 meter extra lopen ga ik niet dood van.
Rode auto? Volgens mij zag ik jou laatst rijden.quote:Op maandag 18 mei 2015 07:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik zet mijn autootje ook redelijk ruim neer
quote:Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Over parkeren gesproken... Wat ik vanmorgen voor asociale situatie tegenkwam slaat echt alles.![]()
Station Enschede, rijtje parkeerplekken voor in/uitstappen, maar deze familie presteerde het om te parkeren: niet in een parkeervak, niet op de stoep, niet op straat, maar MIDDEN OP EEN FIETSPAD!
Nee, donkergrijs. Rode auto'squote:Op maandag 18 mei 2015 12:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Rode auto? Volgens mij zag ik jou laatst rijden.
Das wel heel aso. Daar zou je bijna met je sleutel 'leer parkeren' in de lak willen schrijven. Let wel, ik zeg bijna...quote:Op maandag 18 mei 2015 12:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Rode auto? Volgens mij zag ik jou laatst rijden.
[..]Dat is wel slecht zeg..
En over parkeren gesproken:
[ link | afbeelding ]
Vier vakken voor één bus....
Omdat je met een Kia Picanto geen degelijke aanhanger mee kan nemen.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel:
Ten eerste, waar heb je zo'n grote wagen voor nodig? Negen vd tien keer zit er meestal maar 1 persoon in zo'n wagen.... dus tjaEn tis niet alsof wij hier wegen hebben a la USA waar je urenlang rechtdoor kan cruisen, en waar elk huis in de buitenwijk een eigen enorme oprit heeft.
Het parkeerterrein hier heeft ook van die smalle vakken, nu valt het mee omdat ze er vorig jaar ruimte bij bedacht hebben ergens en ze alle vakken verbreed hadden, maar het was elke dag feest met twee buren met grote auto's en bedrijfsbusjes. Ik kreeg de auto wel in het vak maar kon vervolgens niet uitstappen. Toen hebben ze de vakken na veel klachten verbreed, besluit m'n buurman met de bedrijfsbussen dat ie er dan ook wel de grote bedrijfsbus neer kan zetten, die dus ook aan de voorkant nog een meter uitstak. Eerlijk waar, wat een l*l, waren we weer terug bij af. Hij is op z'n vingers getikt geloof ik want heb dat apparaat al sinds vorig jaar niet meer gezien. Als je twee bussen, een dikke Mercedes en nog een boodschappenwagentje hebt en je hebt 1 parkeerplaats gekocht, dan ben je ook niet helemaal lekker.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat je met een Kia Picanto geen degelijke aanhanger mee kan nemen.
Wat een non argument:
De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken
Dat is in België minstens net zo kut. En daar sta je ook nog eens minimaal een uur in de file voordat je op je bestemming bent.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef daNpy het volgende:
De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken
Alsof iedereen in NL een Kia picanto rijdt.... dát is pas een non-argument.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat je met een Kia Picanto geen degelijke aanhanger mee kan nemen.
Wat een non argument:
De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken
Voor je werk misschien? Mijn vader is z'n SUV hard nodig, anders kan hij de tandemasser die hij er achter hangt niet meesleurenquote:Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel:
Ten eerste, waar heb je zo'n grote wagen voor nodig? Negen vd tien keer zit er meestal maar 1 persoon in zo'n wagen.... dus tjaEn tis niet alsof wij hier wegen hebben a la USA waar je urenlang rechtdoor kan cruisen, en waar elk huis in de buitenwijk een eigen enorme oprit heeft.
lijkt me vermoeiendquote:Op maandag 18 mei 2015 13:33 schreef Carlos93 het volgende:
In het buitenland parkeer ik mijn auto alleen in het directe zicht van de camera.
Neem ik vervolgens een foto van de zijkanten van mijn deuren om te bewijzen dat er geen schade is.
Als ik dan terug kom controleer ik op schade en pak ik diegene die het heeft veroorzaakt op de camerabeelden.
Dan praat ik bijvoorbeeld over parkeergarages in Engeland.
Een Volkswagen Up zou bij sommige garages al te breed zijn voor de parkeervakken daar.
Zeker in plekken als Cambridge
2 fototjes zijn in enkele seconde gemaakt. Uitstappen direct foto en dan loop ik richting de trappen en maak ik foto van andere kant.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |