Ik zal het doorgeven aan m'n vader, die is allergisch voor de trein. Hij vindt dit al een uitdaging want dan moet hij alsnog met de OV-chip de metro in. Ik heb hem ooit wel een anonieme chipkaart gegeven, voor het geval dat.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:56 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Maximale dagtarief in sommige garages is zelfs ¤55. (Die bij het centraal station)
[..]
Ja P&R voor ¤1 is bij de Arena. Vervolgens geldt dat tarief alleen als je een plastic ov kaart hebt, en niet als je een retourticket uit die automaten haalt. Dan betaal je namelijk gewoon een euro per 25 minuten.
Oh, en je moet wel de P&R ingang gebruiken, anders krijg je die korting ook niet.
Dit soort dingen snap ik ook niet...Allereerst: Ik rij graag door. Lees: buiten de bebouwde kom rij ik veelvuldig tussen de 5 en 25km te hard afhankelijk van omstandigheden (drukte, ander verkeer, weer etc) behalve als ik een fietsendrager (incl fiets of zonder) of aanhanger achter de auto heb. Bij aanhanger sowieso, maar ook met fietsendrager erop rij ik gewoon net even rustiger en blijf ik zoveel mogelijk rechts. Als die ellende er af dondert (zal niet snel gebeuren, i know, maar toch) heb ik namelijk niet als eerste een probleem. Daarbij heb ik daarnaast ook nog eens spiegels, die gebruik ik..quote:Op zondag 10 mei 2015 12:33 schreef Ridocar het volgende:
Een auto met fietsendrager dat links bleef hangen toen een ambulance, met blauw en toeter aan, in aantocht was. De richtingaanwijzer naar rechts stond aan, maar bestuurder vertikte het om eventjes af te remmen en achter de auto rechts van hem in te voegen. Dit resulteerde in een vage patstelling waarbij de ambulance dus niet door kon rijden. Gewoon simpel remmen en erachter invoegen was blijkbaar teveel gevraagd.
Nadat de ambulance door was gereden ging de auto-met-fiets meteen weer naar links, wat resulteerde in een bijna-aanrijding met inhalende auto's op de linker rijstrook.
Sommige bestuurders verdienen het gewoon niet om een rijbewijs te bezitten, laat staan een auto.
Ik denk dat hier hetzelfde geldt als wat je hier zegt:quote:Op zondag 10 mei 2015 12:03 schreef Cat22 het volgende:
Hoe je erbij komt dat ik boos word als iemand naar mij seint... Geen idee.![]()
quote:Op zondag 10 mei 2015 12:03 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij zijn we het best wel eens, alleen lijk ik me niet duidelijk genoeg uit te drukken.
Tot voorheen ging ik iets van 1 a 2 keer per maand naar Amsterdam. Voor een paar uurtjes. Dan is het te doen.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...
SPOILER: Auto uit situatie 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
Dat haalde ik echt niet uit je postquote:Op maandag 11 mei 2015 00:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik denk dat hier hetzelfde geldt als wat je hier zegt:
[..]Ik bedoelde het meer van: "Maar zo ben jij toch niet?!?!", terwijl er kleinpikkige figuren rondlopen die dat wel zijn.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:44 schreef Omentuva het volgende:
De scene: Tweebaansweg in een stad, 50 maximumsnelheid. Druk genoeg dat ik (op de linkerstrook) niet naar rechts kan in het begin. Achter me: een pushende auto - place your bets over type auto en bestuurder now - en ik betrap mezelf erop dat ik bijna 60 (echt, 65-ish op teller) rijd. Stoplicht zorgt ervoor dat ik - dankzij bus - wel naar rechts kan ná het stoplicht.
Ik accelereer snel naar 55, doe richtingaanwijzer naar rechts aan, kijk nog een keer goed - vorige voertuig op de rechterstrook is de bus, en wil gaan insturen. Ik stop een halve seconde later (met sturen, niet met rijden) als ik mijn voormalige achterbuurman me rechts zie inhalen met een gangetje dat geen 60 is, en iets later ook geen 70 meer.
Misschien dat ik (ook) fout zat en niet goed genoeg keek, maar wat een idioot. I might have used the horn.
Irritatie 2 met Paint:
[ afbeelding ]
Rood is een stilstaande vrachtwagen (aan het uitladen), blauw zijn autos die eruit moeten, groen is een bestelbusje dat af wil slaan en ik ben paars. Rechtdoor is de parkeergarage. Het leuke hier is dat de blauwe auto's - 4 in totaal - er een goede minuut over deden om eruit te rijden. Joy.irritatie 2 is dat die vrachtwagen niet zo dicht bij een bocht moet gaan laden-/lossen ga ik vanuit.SPOILER: Auto uit situatie 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 13:15:36 ]
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:44 schreef Omentuva het volgende:
Ik gokte Audi.SPOILER: Auto uit situatie 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
Er zijn weinig andere mogelijkheden om te lossen daar (parkeerterrein, verder doorrijden naar 'links' komt ie voor een vistent te staan en anders blokkeert ie auto's zelf als ie nog verder rijdt). Irritant, ja, maar niet de hoofdirritatie.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:15 schreef d4v1d het volgende:
[..]
irritatie 2 is dat die vrachtwagen niet zo dicht bij een bocht moet gaan laden-/lossen ga ik vanuit.
Doorgaans een veilige gok in die situaties.quote:
Je weet dat zo'n bus die bocht vaak amper kan maken zonder buiten z'n baan te komen? Zeker bij een lesbus mag je daar rekening mee houden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Stond vandaag bij een stoplicht in de linkerbaan voor rechts...werd bijna door een lesbus (een Bus met een L op de achterkant), die op de rechterbaan stond , haast van de weg gedrukt.Hij nam de bocht veel te ruim en de instructeur zat blijkbaar te slapen.
Helemaal mee eens, had misschien ook beter kunnen opletten, maar die jongen reed haast volledig op mijn baan. No big deal, maar het was wel even corrigeren...anders zat er weer een lelijke deuk in mijn Aygo.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:31 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je weet dat zo'n bus die bocht vaak amper kan maken zonder buiten z'n baan te komen? Zeker bij een lesbus mag je daar rekening mee houden.
Dat is daar inderdaad niet nodig. De chauffeurs die ik daar regelmatig zie rijden, maken daar een nette bocht.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, had misschien ook beter kunnen opletten, maar die jongen reed haast volledig op mijn baan. No big deal, maar het was wel even corrigeren...anders zat er weer een lelijke deuk in mijn Aygo.
Edit: Het gaat dus om deze bocht...
https://www.google.nl/map(...)10OIqto1fVnjJuaQ!2e0
Volgens mij niet echt nodig om helemaal naar links uit te zwenken...
Klopt, ik moet ook linksaf het centrum in. Dan is het eigenlijk verplicht om links voor te sorteren. Vaak zie je daar mensen die zich er dan van rechts er tussen willen wringen. Maargoed, als je een beetje in spiegels kijkt, dan gaat het vaak goed.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Dat is daar inderdaad niet nodig. De chauffeurs die ik daar regelmatig zie rijden, maken daar een nette bocht.
Moet wel zeggen dat die meestal ook in de linkerbaan voorgesorteerd staan omdat ze naar het centrum van lwd moeten.
Volgens mij had die vrachtwagen sowieso niet op tijd kunnen stoppen...quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:41 schreef bokkepoot het volgende:
http://www.regio15.nl/ind(...)ewenste-resultaat-op
Hulde voor de trucker, het gedrag van de Golf kan ik me ook altijd zo verrekte aan ergeren
Zijn rechterspiegel deed het zeker nietquote:Op donderdag 14 mei 2015 20:41 schreef bokkepoot het volgende:
http://www.regio15.nl/ind(...)ewenste-resultaat-op
Hulde voor de trucker, het gedrag van de Golf kan ik me ook altijd zo verrekte aan ergeren
Als de trucker de Golf op tijd had gezien had ie kunnen uitwijken. Instinctief doe je dat meestal toch wel. Bijna niemand tikt moedwillig een deuk in een auto.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij had die vrachtwagen sowieso niet op tijd kunnen stoppen...
Ik vind dit ook wel vrij typerend...quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:49 schreef Anne het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat je het niet wint van een vrachtwagen.
quote:De automobilist probeerde achteraf in zijn verklaring de schuld bij de vrachtwagenchauffeur te leggen, maar de beelden van de dashcam geven enige reden tot twijfel op dat punt.
Ik denk dat hij wel wist dat de Golf naast hem reed, maar simpelweg niet verwacht had dat de Golf rechtdoor zou gaan.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:50 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Als de trucker de Golf op tijd had gezien had ie kunnen uitwijken. Instinctief doe je dat meestal toch wel. Bijna niemand tikt moedwillig een deuk in een auto.
Of gewoon een kleine piemel.quote:
Ik heb een erg kleine piemeltje en ik rijd niet als een asociale mongoolquote:
Mee eens, ik bedoel op dat kleine split moment dat de chauffeur kon zien dat de golf toch rechtdoor ging..quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel wist dat de Golf naast hem reed, maar simpelweg niet verwacht had dat de Golf rechtdoor zou gaan.
Dat weet je daar echt pas als het te laat is.
Als in: Ik moet en zal die vrachtwagen niet voor laten gaan (lees: eigenwijs).quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb een erg kleine piemeltje en ik rijd niet als een asociale mongool
@Anne. Wat bedoel je met principekwestie? Dat die nerd probeerde om niet te botsen op zijn voorganger? Ow en wat is je favoriete kleur en vind jij friet ook zo lekker? (L)
Dan heb je alsnog de ooggetuige van de auto met de dashcamquote:Op donderdag 14 mei 2015 21:46 schreef Ridocar het volgende:
Ik vraag me af wat het verhaal zou zijn als er geen dashcam in de buurt was.
Bij deze rij ik voortaan altijd met de cam achter de voorruit, voor er zo'n mongool een inschattingsfout bij mij wil neerleggen.
Ik wil ook wel overal voorlangs,maar als het gevaarlijke situaties oplevert wacht ik wel een paar tellen tot het veilig is.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 01:24 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die niet per se overal voorlangs wil?
Ik vind het helemaal niet erg om achter een vrachtwagen te zitten. Je bent er zo voorbij zodra je in mag halen en ze rijden tenminste de maximum snelheid, wat je helaas van veel mensen niet kunt zeggen. Enige nadeel is het beperkte zicht, wat ik liever wel heb.
Als ik nog ergens voor een vrachtwagen kan waar ik weet dat ik er anders kilometers achter zit, dan wel hoor. Zeker binnen de bebouwde kom met veel rotondes/kruisingen. Maar niet ten koste van alles natuurlijk. Dat lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 01:24 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die niet per se overal voorlangs wil?
Ik vind het helemaal niet erg om achter een vrachtwagen te zitten. Je bent er zo voorbij zodra je in mag halen en ze rijden tenminste de maximum snelheid, wat je helaas van veel mensen niet kunt zeggen. Enige nadeel is het beperkte zicht, wat ik liever wel heb.
Op die plek waar ik er voor wilde is toevallig wel een inhaalverbod daarna. Maar ik heb het per se er voor willen direct afgeleerd.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 01:24 schreef twiFight het volgende:
Ben ik de enige die niet per se overal voorlangs wil?
Ik vind het helemaal niet erg om achter een vrachtwagen te zitten. Je bent er zo voorbij zodra je in mag halen en ze rijden tenminste de maximum snelheid, wat je helaas van veel mensen niet kunt zeggen. Enige nadeel is het beperkte zicht, wat ik liever wel heb.
quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan heb je alsnog de ooggetuige van de auto met de dashcam.
Whut?quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:46 schreef Ridocar het volgende:
Ik vraag me af wat het verhaal zou zijn als er geen dashcam in de buurt was.
Bij deze rij ik voortaan altijd met de cam achter de voorruit, voor er zo'n mongool een inschattingsfout bij mij wil neerleggen.
Speciaal voor jou dan, muggenzifterquote:
Zou jij het doen? Ik wel. Dus zijn er vast meer mensen die dat zouden doen (ik weet het overigens wel zeker; ik heb ook wel eens visitekaartjes in mijn handen gedrukt gekregen, voor als ik een ooggetuige nodig had). Besides: De auto's zullen wel even moeten wachten; er staan een Golf en een vrachtwagen in de weg.quote:
Dat filmpje is een paar dagen oud, toen was de APK nog wel geldig. En nu moet de auto eerst gerepareerd worden; zonder die rechterbuitenspiegel krijgt'ie geen nieuwe APK.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:39 schreef Ridocar het volgende:
Bij het wegrijden van het verkeerslicht is het kenteken eventjes te zien. [censored] als ik het juist heb. Een dag te laat met apk...
Over mobieltjesstarende droeftoeters gesproken:quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:39 schreef twiFight het volgende:
Ik zou ook zeker stoppen, al is het maar om die lamlul van een Golf rijder zijn verdiende loon te kunnen geven. Ik heb zo'n schurfthekel aan dat aso volk in het verkeer. Uiteraard als de situatie anders is geef ik ook een verklaring (als ik haast heb zou ik mijn nummer achter laten) en zal mijn oordeel wat minder gezouten zijnMaar een kans om zo'n aso zijn verdiende loon te kunnen geven laat ik zeker niet schieten.
Ik woon in het midden van Utrecht en zie hier ook veel fietsverkeer stomme dingen doen. Ik let er veel op. Mocht zo'n mobieltjesstarende droeftoeter aangereden worden dan wacht ik ook op de politie om mijn verklaring af te geven. Geen respect voor die lui. Overigens worden meerdere malen per jaar mensen aangereden vlak voor mijn woning. Ben er nog niet getuige van geweest.
Totaal blindstaren op dat scherm...quote:Volgens een getuige was ze met haar mobiele telefoon bezig en had ze niet door dat er voor haar op het fietspad twee mensen stil stonden. Ze is dan ook zonder af te remmen tegen een van de stilstaande personen gebotst.
In GB hadden ze een hele goede daarvoor:quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Pffff ik heb daar idd ook to-taal géén medelijden me.
Hoe fucking vaak zie ik wel niet studententutjes die al fietsend naar hun telefoon lopen te staren en zodoende al zwalkend over het fietspad gaan.
Kom ze elke dag wel tegen.
Echt, kan je gewoon zelfs die tien minuten dat je op de fiets zit niet ZONDER je telefoon??![]()
Er zou echt een campagne tegen moeten komen ofzo.
Eerder zal de boete voor de automobilist hoger worden en fietsers die zich er schuldig aan maken krijgen een gratis app naar keuze.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:23 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon strafbaar maken, en een nog hogere boete geven dan bij de automobilisten.
Ja de automobilist is helaas de grote melkkoe voor de overheid.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:35 schreef eP2e het volgende:
[..]
Eerder zal de boete voor de automobilist hoger worden en fietsers die zich er schuldig aan maken krijgen een gratis app naar keuze.
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:23 schreef Carlos93 het volgende:
Gewoon strafbaar maken, en een nog hogere boete geven dan bij de automobilisten.
In potentie zal het het zelfde zijn. Echter als een fietser een ongeluk veroorzaakt krijgt bijna altijd de automobilist nog altijd de schuld en het gezeik.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:02 schreef DW457 het volgende:
[..]Jaaaaa, want op de fiets is t idd gevaarlijker dan in de auto....
Ik ben het met je eens als je zegt dat fietsers zo'n beetje de gevaarlijkste weggebruikers zijn. Ze negeren de verkeersregels vaker wel dan niet en schieten overal tussendoor. Ze worden echter niet beschermt door 1000 kg aan blik en gaan doorgaans ook niet harder dan 25 km/u (uitzonderingen even buiten beschouwing gelaten). Ze zijn hun eigen kreukelzone dus het is dan ook niet zo gek dat ze worden gezien als kwetsbaar en om die reden worden beschermt, hoe hufterig ze zich ook gedragen. Het maakt immers nogal een verschil als je met een fiets tegen iemand aan rijdt met 25 km/u of met een auto met diezelfde snelheid.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:07 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
In potentie zal het het zelfde zijn. Echter als een fietser een ongeluk veroorzaakt krijgt bijna altijd de automobilist nog altijd de schuld en het gezeik.
Daarom zouden die fietsers keihard afgestraft moeten worden, zodat niet een ander de dupe wordt van hun gedrag, zelfs als hun de veroorzaker zijn.
Zelfde voor muziek in de oren in het verkeer, ook levensgevaarlijk.
Daarom sta ik achter het keihard afstraffen van mobiel gebruik tijdens het fietsen.
Die kom ik ook tegen. Dan bel ik twee keer (en heb een goede luide bel) en wring me erlangs. Laatst smakte er een tegen de grond. Stond weer direct recht, even gekeken of alles oké was. Wilde ze schade vergoed hebben :-(quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Pffff ik heb daar idd ook to-taal géén medelijden me.
Hoe fucking vaak zie ik wel niet studententutjes die al fietsend naar hun telefoon lopen te staren en zodoende al zwalkend over het fietspad gaan.
Kom ze elke dag wel tegen.
En indirect ook de automobilist. In dit opzicht zou je dronken fietsers ook goed praten en volgens deze redenatie heeft een fietser ook geen licht nodig. Aantal jaar terug is er hier in de redio eentje dood gereden, die nam de oversteek (voor landbouwvoertuigen) in plaats van de tunnel met zijn dronken kop zonder verlichting op zijn fiets... Tsja, je hebt er wel een automobilist een trauma voor het leven mee bezorgd, maar inderdaad, de fietser heeft er zichzelf vooral mee gehad.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:30 schreef CherryLips het volgende:
Als een automobilist tijdens het rijden met een telefoon loopt te klooien, kan hij veel meer schade aanrichten.
De fietser heeft vooral zichzelf ermee
Je moet kunnen bewijzen dat de fietser zich schuldig heeft gemaakt aan opzettelijke roekeloosheid. Beeld en veel getuigen is je enige hulpmiddel.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:53 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij kun je met getuigen wel een heel eind komen hoor, volgens mij ligt het niet zo zwart-wit.
Daarom, beeld dat duidelijk opzettelijke roekeloosheid kan bewijzen. Is zo'n beetje je enige uitweg. Tenzij ze onder de 14 zijn, dan hang je sowieso.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:56 schreef vannelle het volgende:
Aannames... kun je niks mee.
Feit is dat verzekeringstechnisch fietsers veel te sterk staan, ze kunnen alles flikken.
Schuldig? Ja. Aansprakelijk? Nee.
Wat een kutwet is dat.
Ik heb ooit eens 's-nachts achter een slingerend iemand gezeten eerst dacht ik dat ze dronken was. Toen ik keek had ze d'r navigatiesysteem recht voor d'r ogen boven het stuur geplakt.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Ik be het met je eens over het hangen van grote voorwerpen aan de binnenspiegel.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Dagstand @ nightquote:Op zondag 17 mei 2015 12:28 schreef Garbageman het volgende:
Dit valt nog mee! Ik heb ze inderdaad op ooghoogte zien hangen. 'S nachts. In de dagstand![]()
Ik hang het ding altijd zo laag mogelijk op, vlak boven het dashboard.
Gisteren op de A50 een zwarte Amerikaanse pick-up met een opzetbak achterop, als hij zijn knipperlicht naar links aanzette, ging zijn derde remlicht op die bak ook meeknipperen.. Naar rechts gebeurde dat niet. De eerste keer reageer je er toch op als je er achter rijdt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:47 schreef Ridocar het volgende:
Op de A29, een auto met aanhanger (Pak 'n Bak) waar heel veel niet klopt.
Dimlicht rechts stuk, aanhangerlicht rechts werkt niet, richtingaanwijzers werken omgekeerd t.o.v. de auto en een handgeschreven kenteken.
Gewoon nul interesse voor wat er achter je auto hangt. Zelfs een minimale controle was blijkbaar teveel.
En ik kan niet uitleggen aan die bestuurder wat er mis is...
Jaaah! Ik zat laatst ook achter zo'n (ja...) vrouw. Ik vond al dat half zeven 's ochtends erg vroeg was om dronken te rijdenquote:Op zondag 17 mei 2015 07:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens 's-nachts achter een slingerend iemand gezeten eerst dacht ik dat ze dronken was. Toen ik keek had ze d'r navigatiesysteem recht voor d'r ogen boven het stuur geplakt.
In het console vind ik zelf dan weer irritant, dan moet je omlaag kijkenquote:Op zondag 17 mei 2015 10:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik be het met je eens over het hangen van grote voorwerpen aan de binnenspiegel.
Maar niet over het navigatiesysteem. Ik hang het ook altijd daar. Aan de rechterkant nog prima zicht voor wat daar aankomt, links ook en het hangt laag genoeg om er goed overheen te kijken.
Mij zou het juist in de hoek van het raam veel zicht ontnemen. En, als ik het links zou hangen, dan zou ik automatisch veel meer die kant uitkijken en rechts uit het oog verliezen.
Ik gok zomaar dat dat een van de redenen is dat ingebouwde systemen in de middenconsole zijn ingebouwd en niet achter je stuurwiel of zo.
Dit dus. Hier bij de flat zie ik het ook heel regelmatig gebeuren, ondanks het feit dat het soms toch nog best vol staat 's avonds...quote:
Ik vind die Friesland sticker klacht waardiger.quote:Op zondag 17 mei 2015 05:29 schreef Pandaplint het volgende:
Van die figuren die vanalles aan hun binnenspiegel hangen of navigatiesystemen midden op hun voorruit plakken. Ontnemen enorm veel zicht :/
[ afbeelding ]
Erg irritant inderdaad. Ooit een keer uit nijd eentje die graag meteen weg wilde rijden van voren klemgezet. En die stond ook een halve meter op de stoep, dus ik strak tegen de weg aan gaan staan en hem er 5 cm voor gezet. Achter hem stond er ook eentje redelijk kort, dus die zal 's ochtends flink hebben moeten steken.quote:
En de komende tijd fietsen ze weer voor je?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:57 schreef Jihawti het volgende:
Ging net verkeersexamen oefenen met zoonlief. Zusje plus vriendinnetje gingen mee. Hoor ze giechelen achter me, dus ik keek al regelmatig achterom, dacht dus dat ik ze goed in de gaten hield. Ineens toeteren er twee auto's achter me. Zitten de dames achter me gewoon slalommetje te spelen met de onderbroken streep langs het fietspad, zo de rijbaan op en af. ("Hihihi, moet je zo doen!")
Heb ze even aan de kant gezet en ben even flink tekeer gegaan (rest van de route reden ze verdacht keurig, dus het heeft geholpen) maar ik hoop dat die automobilisten hun hartkleppen nog hebben
Klagen over een Fryslân-stickerquote:Op maandag 18 mei 2015 01:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik vind die Friesland sticker klacht waardiger.
Dat is volgens mij alleen de stopopdracht. Maar jij doet alles nog volgens de manier zoals je het aangeleerd hebt gekregen? Volgens mij leer je fileparkeren juist door vlak achter iemand in te moeten draaien.quote:Op maandag 18 mei 2015 02:44 schreef Carlos93 het volgende:
Overigens vind ik het onterecht dat er geklaagd wordt over de tussenruimte tussen auto's.
Die dingen worden op die manier aangeleerd.
Als je de wielen nog net de grond kan zien raken dan sta je goed geparkeerd.
Dit komt van verschillende instructeurs en ook een examinator waar ik destijds bij heb afgereden.
Stopopdracht moest het inderdaad ook zo. Daarnaast was fileparkeren achteruit erin draaien en vervolgens bij de auto voor je aansluiten. Dat was tenminste bij mijn instructeur zo.quote:Op maandag 18 mei 2015 02:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is volgens mij alleen de stopopdracht. Maar jij doet alles nog volgens de manier zoals je het aangeleerd hebt gekregen? Volgens mij leer je fileparkeren juist door vlak achter iemand in te moeten draaien.
Dan hoef je toch geen 2 meter afstand meer te houden?quote:Op maandag 18 mei 2015 03:00 schreef Carlos93 het volgende:
Stopopdracht moest het inderdaad ook zo. Daarnaast was fileparkeren achteruit erin draaien en vervolgens bij de auto voor je aansluiten. Dat was tenminste bij mijn instructeur zo.
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik kreeg altijd te horen van alle 3 de instructeurs die ik heb gehad dat ik te dichtbij stond als ik de banden de grond niet zag raken.quote:Op maandag 18 mei 2015 03:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan hoef je toch geen 2 meter afstand meer te houden?
Ik heb er nooit echt op gelet, maar volgens mij kan je met zo'n beetje iedere auto ook indraaien als je dichterbij staat. Sowieso met grotere stations, Volvo's, BMW's, Mercedessen, etc, moet je dat wel redden.quote:Op maandag 18 mei 2015 03:09 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik kreeg altijd te horen van alle 3 de instructeurs die ik heb gehad dat ik te dichtbij stond als ik de banden de grond niet zag raken.
Gedachten erachter was dat je dan zonder steken in 1 keer weg kon rijden.
Die lijnen zijn een indicatie. Een richtlijn om je aan te houden. Het is helemaal niet erg om iets over het streepje uit te komen.quote:Op maandag 18 mei 2015 03:28 schreef twiFight het volgende:
Mja, autorijden leer je dan ook pas echt na het lessen. Een punt daarbij is dat de praktijk niet altijd zo ideaal gaat als de les. En als instructeur zou ik ook nooit een leerling laten parkeren met 1 meter ruimte. Veel te veel kans op schade.
Maar los daarvan vind ik veel parkeerplaatsen toch te krap. Vaak te smal en ja, ook te kort. Daar krijg je een Fiesta dan wel in, maar met een station of SUV zit je dan al over de lijn en dan hebben we het nog niet eens over de ruimte die tussen de auto's moet zitten. Maar ja, is wel flink cashen door gemeenten (zijn vaak ook vergunningsgebieden). Doorgaans rij ik een stukje door om 'm ergens met al het gemak weg te kunnen zetten. 20 meter extra lopen ga ik niet dood van.
No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel:quote:Op maandag 18 mei 2015 03:28 schreef twiFight het volgende:
Mja, autorijden leer je dan ook pas echt na het lessen. Een punt daarbij is dat de praktijk niet altijd zo ideaal gaat als de les. En als instructeur zou ik ook nooit een leerling laten parkeren met 1 meter ruimte. Veel te veel kans op schade.
Maar los daarvan vind ik veel parkeerplaatsen toch te krap. Vaak te smal en ja, ook te kort. Daar krijg je een Fiesta dan wel in, maar met een station of SUV zit je dan al over de lijn en dan hebben we het nog niet eens over de ruimte die tussen de auto's moet zitten. Maar ja, is wel flink cashen door gemeenten (zijn vaak ook vergunningsgebieden). Doorgaans rij ik een stukje door om 'm ergens met al het gemak weg te kunnen zetten. 20 meter extra lopen ga ik niet dood van.
Rode auto? Volgens mij zag ik jou laatst rijden.quote:Op maandag 18 mei 2015 07:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik zet mijn autootje ook redelijk ruim neer
quote:Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Over parkeren gesproken... Wat ik vanmorgen voor asociale situatie tegenkwam slaat echt alles.![]()
Station Enschede, rijtje parkeerplekken voor in/uitstappen, maar deze familie presteerde het om te parkeren: niet in een parkeervak, niet op de stoep, niet op straat, maar MIDDEN OP EEN FIETSPAD!
Nee, donkergrijs. Rode auto'squote:Op maandag 18 mei 2015 12:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Rode auto? Volgens mij zag ik jou laatst rijden.
Das wel heel aso. Daar zou je bijna met je sleutel 'leer parkeren' in de lak willen schrijven. Let wel, ik zeg bijna...quote:Op maandag 18 mei 2015 12:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Rode auto? Volgens mij zag ik jou laatst rijden.
[..]Dat is wel slecht zeg..
En over parkeren gesproken:
[ link | afbeelding ]
Vier vakken voor één bus....
Omdat je met een Kia Picanto geen degelijke aanhanger mee kan nemen.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel:
Ten eerste, waar heb je zo'n grote wagen voor nodig? Negen vd tien keer zit er meestal maar 1 persoon in zo'n wagen.... dus tjaEn tis niet alsof wij hier wegen hebben a la USA waar je urenlang rechtdoor kan cruisen, en waar elk huis in de buitenwijk een eigen enorme oprit heeft.
Het parkeerterrein hier heeft ook van die smalle vakken, nu valt het mee omdat ze er vorig jaar ruimte bij bedacht hebben ergens en ze alle vakken verbreed hadden, maar het was elke dag feest met twee buren met grote auto's en bedrijfsbusjes. Ik kreeg de auto wel in het vak maar kon vervolgens niet uitstappen. Toen hebben ze de vakken na veel klachten verbreed, besluit m'n buurman met de bedrijfsbussen dat ie er dan ook wel de grote bedrijfsbus neer kan zetten, die dus ook aan de voorkant nog een meter uitstak. Eerlijk waar, wat een l*l, waren we weer terug bij af. Hij is op z'n vingers getikt geloof ik want heb dat apparaat al sinds vorig jaar niet meer gezien. Als je twee bussen, een dikke Mercedes en nog een boodschappenwagentje hebt en je hebt 1 parkeerplaats gekocht, dan ben je ook niet helemaal lekker.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat je met een Kia Picanto geen degelijke aanhanger mee kan nemen.
Wat een non argument:
De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken
Dat is in België minstens net zo kut. En daar sta je ook nog eens minimaal een uur in de file voordat je op je bestemming bent.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef daNpy het volgende:
De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken
Alsof iedereen in NL een Kia picanto rijdt.... dát is pas een non-argument.quote:Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat je met een Kia Picanto geen degelijke aanhanger mee kan nemen.
Wat een non argument:
De parkeervakken in NL zijn idd veel te klein. Mijn 3 serie past er net in. Maar dan kan de deur dus niet meer fatsoenlijk open zónder de auto die ernaast staat te raken
Voor je werk misschien? Mijn vader is z'n SUV hard nodig, anders kan hij de tandemasser die hij er achter hangt niet meesleurenquote:Op maandag 18 mei 2015 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar een dikke SUV hebben in Nederland vind ik sowieso best wel:
Ten eerste, waar heb je zo'n grote wagen voor nodig? Negen vd tien keer zit er meestal maar 1 persoon in zo'n wagen.... dus tjaEn tis niet alsof wij hier wegen hebben a la USA waar je urenlang rechtdoor kan cruisen, en waar elk huis in de buitenwijk een eigen enorme oprit heeft.
lijkt me vermoeiendquote:Op maandag 18 mei 2015 13:33 schreef Carlos93 het volgende:
In het buitenland parkeer ik mijn auto alleen in het directe zicht van de camera.
Neem ik vervolgens een foto van de zijkanten van mijn deuren om te bewijzen dat er geen schade is.
Als ik dan terug kom controleer ik op schade en pak ik diegene die het heeft veroorzaakt op de camerabeelden.
Dan praat ik bijvoorbeeld over parkeergarages in Engeland.
Een Volkswagen Up zou bij sommige garages al te breed zijn voor de parkeervakken daar.
Zeker in plekken als Cambridge
2 fototjes zijn in enkele seconde gemaakt. Uitstappen direct foto en dan loop ik richting de trappen en maak ik foto van andere kant.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |