Nee, met kleine piemels.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Ik zie de laatste tijd ook erg veel mensen met mistverlichting aan rijden bij helder weer. Heeft dat ook een link met automatische verlichting?
Bij mijn Leon blijft de verlichting aan, zodra je de mistverlichting aangezet hebt. Maar inderdaad blijft ie ook aanstaan als je de volgende keer weer instapt. En omdat de lampjes alleen rond de knop branden, zie je het ook niet in 1x.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Ik zie de laatste tijd ook erg veel mensen met mistverlichting aan rijden bij helder weer. Heeft dat ook een link met automatische verlichting?
Ikzelf moet alles nog handmatig doen (ja, ook de raampjes ) dus ik heb geen idee.
En de rest van het wegverkeer laten schrikken doordat iemand in de schemering zonder licht rijdt? Of de rest verblindt met groot licht of mistachterlamp?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Keihard doorrijden, zonder erover te vallen.
Ja, of het is gewoon DRL. Bij veel auto's zit dat op de plaats van de mistlampen voor.quote:
Gewoon groot licht. Jammer genoeg dat meer dan de helft van Nederland dan meteen op de teentjes getrapt is. Laatst ook, loop er in op een, mistachterlicht aan. Dus ik sein, geen effect. Ga ervoorbij, krijg sein terug. Mistachterlicht ook maar aangezet en nog eens mee geseind, maar die boodschap zal waarschijnlijk nooit aangekomen zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En de rest van het wegverkeer laten schrikken doordat iemand in de schemering zonder licht rijdt? Of de rest verblindt met groot licht of mistachterlamp?
Ik had er al aan zitten denken dat de poster dat bedoelde, maar ik ging er toch maar uit van niet, omdat ik het verschil toch duidelijk te zien vind. Ik ben ze helaas ook nog regelmatig tegengekomen de afgelopen dagen, waarbij het zeer zeker geen DRV was. Maar goed, ik woon dan ook in het gedeelte van een stad waar auto's alleen een penisverlengend doel hebben.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, of het is gewoon DRL. Bij veel auto's zit dat op de plaats van de mistlampen voor.
Dat zijn de leukste om kilometers lang binnen de regels te sarren met hun gebrek aan verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:36 schreef roos85 het volgende:
Van die, over het algemeen,leasebak rijders die gaan bumperkleven als je achter een inhalende vrachtwagen zit
Heb geen go go gadget mobiel dat ik door/over/onder een vrachtwagen door kan.
Dat is dus mijn punt. Niemand die je snapt als je met groot licht seint. Want er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie van vanavond: Iemand die je inhaalt, voor je komt en jij vervolgens ook weer kan gaan inhalen omdat ze langzamer rijden dan jij. Blijf dan lekker achter me, zeker als ik de enige auto voor je ben.
[..]
Gewoon groot licht. Jammer genoeg dat meer dan de helft van Nederland dan meteen op de teentjes getrapt is. Laatst ook, loop er in op een, mistachterlicht aan. Dus ik sein, geen effect. Ga ervoorbij, krijg sein terug. Mistachterlicht ook maar aangezet en nog eens mee geseind, maar die boodschap zal waarschijnlijk nooit aangekomen zijn.
JA MAAR IK MOET NAAR HILVERSUM HOORquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:
[ afbeelding ]
Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen?
Ik had een tijdje terug het omgekeerde, waren ze aan de afslag aan het werken. Rode kruizen, alles afgezet, dus ik denk, k**, was ook niet van tevoren aangegeven dus ik snapte er al niks van en kon een mooi stuk omrijden. En op het laatste moment... Zie ik een auto een stukje voor door de afzetting rijden en die nam zo de afslag. Staat er een bord met een pijl richting de afslag, dat je daar nog 'gewoon' naartoe kon. Lekker op tijd ook, goed overzichtelijk om 12 uur 's nachts.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:
[ afbeelding ]
Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen?
Ben ik toch weer blij dat mijn mistachterlicht zichzelf weer uitschakelt als het contact er een keer af is geweest. Niet dat ik die rode schijnwerper de afgelopen jaren nodig heb gehad overigens.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn auto heeft mistachterlicht best kut geregeld: knopje zit linksonder achter het stuur verstopt, kun je niet zien zonder raar scheef tussen je stuur door omlaag te kijken.
Tot overmaat van ramp is de enige aanduiding van het aan/uit hebben van je mistachterlicht een lampje op dat knopje!
Ik heb ook wel eens per ongeluk nog met mistachterlicht doorgereden. Schaamde me dood toen ik het ontdekte
Functie van een mistachterlicht is dan ook niet om anderen de weg te wijzen hè?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:53 schreef twiFight het volgende:
Ik zet nooit een mistachterlicht aan. JE RAADT ZELF MAAR WAAR DE WEG NAAR TOE GAAT, FUCKERS
Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:09 schreef Carlos93 het volgende:
Vandaag geirriteerd aan zo'n vrachtwagenchauffeur die met ongeveer 1km/h verschil een treintje van 8 vrachtwagens ging inhalen op een 130 stuk.
Heb er een minuut of 5 achter moeten hangen voordat hij eindelijk opgerot was.
Doe het dan als er een duidelijk snelheidsverschil tussen vrachtwagen a en b zit, niet als het om slechts 1km/h gaat
Kan ook nog zijn dat het inhaalverbod keihard genegeerd werd natuurlijkquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.
Want van een inhaalverbod gaat het snelheidsverschil naar 1 km/h?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:44 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Kan ook nog zijn dat het inhaalverbod keihard genegeerd werd natuurlijk
Dat had ik ook, een dag of wat geleden, zelfs toen er agenten stonden:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:
[ afbeelding ]
Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Precies, het ging over het met 1km/u snelheidsverschil gaan inhalen van een trein aan vrachtwagens, waarop vannelle zei dat dit kwam door de wetgever omdat 1) vrachtwagens nu begrensd moeten zijn en 2) er daar geen inhaalverbod ingesteld was. Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Want van een inhaalverbod gaat het snelheidsverschil naar 1 km/h?
Voor zover ik kon lezen ging het om het lage snelheidsverschil, niet zozeer om het negeren van een inhaalverbod.
...
Totdat er eentje tegen je aan rijdt... Hoeft het niet eens jouw schuld te zijn, maar als jij je mistachterlicht niet aan had zou het wel eens lastig kunnen worden voor je.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:53 schreef twiFight het volgende:
Ik zet nooit een mistachterlicht aan. JE RAADT ZELF MAAR WAAR DE WEG NAAR TOE GAAT, FUCKERS
Ah, op die fiets.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:33 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Precies, het ging over het met 1km/u snelheidsverschil gaan inhalen van een trein aan vrachtwagens, waarop vannelle zei dat dit kwam door de wetgever omdat 1) vrachtwagens nu begrensd moeten zijn en 2) er daar geen inhaalverbod ingesteld was. Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd.
Fietsen mogen niet op de snelwegquote:
Had ik zelf ook nog aan zitten denken want dat negeren gebeurt wel vaker, maar ging er idd in 1e instantie niet van uit.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:33 schreef Jihawti het volgende:
Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd.
Die fietser gaat sneller. + bestuurder kan zo nooit in de gaten houden wat er om hem heen gebeurtquote:
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Functie van een mistachterlicht is dan ook niet om anderen de weg te wijzen hè?
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon niet in te halen als je ziet dat je snelheidsverschil toch maar 1 km/u is. Maar dat lijkt dan weer geen chauffeur te snappen. Laat mij even relativeren. Geen idee hoe snel je mag maar laat ik 80 km/u zeggen. Voor elk uur dat je er gewoon lekker achter blijft en dus 1 km/u langzamer rijdt dan je eigenlijk zou winnen verlies je maar 45 seconden tijd. Is die tijd het nou echt waard om x auto's op te houden?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.
Die bestuurder mag niet filmen. Overigens lijkt dat ding een nummerplaat te hebben. En ik denk aan het einde van het filmpje ook een uitlaat te zien.quote:
Da's dan mooi dom.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.
Ben ik met je eens, ik zeg dan ook niet dat ik hetzelfde zou doen. 1 km/h langzamer zou ik ook wel best vinden.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon niet in te halen als je ziet dat je snelheidsverschil toch maar 1 km/u is. Maar dat lijkt dan weer geen chauffeur te snappen. Laat mij even relativeren. Geen idee hoe snel je mag maar laat ik 80 km/u zeggen. Voor elk uur dat je er gewoon lekker achter blijft en dus 1 km/u langzamer rijdt dan je eigenlijk zou winnen verlies je maar 45 seconden tijd. Is die tijd het nou echt waard om x auto's op te houden?
Nog een reden om het mistachterlicht niet aan te doen, al die gasten die je volgen tot in de garagequote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.
[..]
Ja, hoeft er niet eens iemand een bocht te missen, maar het kan al makkelijk bij een afrit. Op de A6 van noord naar zuid heb je ergens ook zo'n punt. De snelweg maakt een bocht naar links en op datzelfde stuk zit een afrit. Mensen die de afrit nemen gaan in feite rechtdoor. Een van de eerste keren dat ik daar reed was het al donker en regende het. De belijning is niet heel duidelijk. Ik wilde al bijna die voorganger achterna gaan en moest nog een beste stuurbeweging maken (voor snelwegbegrippen dan) om gewoon de doorgaande weg naar links te volgen. Kan me best voorstellen dat in dichte mist mensen zich daar vergissen, maar in dat geval zou ik maar gewoon de afrit nemen en daarna de snelweg weer op gaan. Hevige stuurbewegingen vind ik te risicovol en 2 minuten tijdsverlies boeit mij niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Da's dan mooi dom.
Als de voorganger dan een bochtje mist vliegt degene die volgt er mooi achteraan.
Verkeersdeelname is altijd eigen verantwoordelijkheid, nooit blind volgen van anderen.
Maar ben jij meteen op je spreekwoordelijke pikkie getrapt als iemand naar je seint? Als het dagelijks gebeurt en je bent geen trucker die op dat moment aan het inhalen is, moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Naar mij wordt praktisch nooit geseind. Vorig jaar een keer in een tunnel, begon er een te seinen. Ik reed gewoon rustig rechts. In plaats van boos te worden en verhaal te willen halen, ging ik eerst eens alle lampjes op het dashboard bekijken. Heb ik mijn verlichting wel aan? Check. Staat er andere verlichting aan? Check. Mistachterlicht. Hoe die in godsnaam aan heeft kunnen staan, ik heb geen flauw idee, het was al weken niet mistig geweest, maar dat was het dus. Dus uitgezet. Verlichting houd ik bij, dus dat kan het niet zijn. Vorig jaar ook eentje die begon te seinen omdat ik hem rechts voorbij kwam (dacht hij). Leuk, maar ik kwam van een invoegstrook en kon er zo voor invoegen en reed een stukje harder. Prutser. Schouders ophalen en doorgaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt. Niemand die je snapt als je met groot licht seint. Want er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn.
Limiter is een van de weinige dingen die ik nauwelijks gebruik. Als je niet harder dan x mag, dan knal je toch gewoon de cruisecontrol erop?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:25 schreef Ridocar het volgende:
Wat je zou kunnen proberen(indien mogelijk): sommige cruise controls hebben een limit-functie, dat als een omgekeerde cc werkt. Stel het ding in op tien km/h boven de Vmax en probeer dan mee te gaan met de rest... Zelfs als je niet de intentie hebt om sneller te rijden gaat het al snel vervelen...
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Limiter is een van de weinige dingen die ik nauwelijks gebruik. Als je niet harder dan x mag, dan knal je toch gewoon de cruisecontrol erop?
Dat is dus wat ik doe, ik tief hem op de CC. Wel eens gebruikt op de A2 toen het drukker was en CC niet echt mogelijk was.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)
Personenauto's kun je door de limiter heen trappen door plankgas te geven. Ik neem aan dat dat niet werkt met de begrenzer in vrachtwagens.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)
Daf's hebben standaard een instelbare limiter waar je ook doorheen kunt trappen, maar idd ook eentje die op 85 of 90 ingesteld staat en gewoon actief blijft.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 04:40 schreef Light het volgende:
[..]
Personenauto's kun je door de limiter heen trappen door plankgas te geven. Ik neem aan dat dat niet werkt met de begrenzer in vrachtwagens.
Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...quote:Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.
Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan...
P+R buiten de stad voor 1 euro per 24 uur en vervolgens met het OV de stad in. Standaard procedure tegenwoordig.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.
Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan...
Ligt eraan met hoeveel je bent en waar je vandaan komt en of je een voordeelurenkaart hebtquote:Op zondag 10 mei 2015 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...
Is dat bij de Arena?quote:Op zondag 10 mei 2015 11:39 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
P+R buiten de stad voor 1 euro per 24 uur en vervolgens met het OV de stad in. Standaard procedure tegenwoordig.
Maximale dagtarief in sommige garages is zelfs ¤55. (Die bij het centraal station)quote:Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.
Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan...
Ja P&R voor ¤1 is bij de Arena. Vervolgens geldt dat tarief alleen als je een plastic ov kaart hebt, en niet als je een retourticket uit die automaten haalt . Dan betaal je namelijk gewoon een euro per 25 minuten.quote:
Volgens mij zijn we het best wel eens, alleen lijk ik me niet duidelijk genoeg uit te drukken.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar ben jij meteen op je spreekwoordelijke pikkie getrapt als iemand naar je seint? Als het dagelijks gebeurt en je bent geen trucker die op dat moment aan het inhalen is, moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Naar mij wordt praktisch nooit geseind. Vorig jaar een keer in een tunnel, begon er een te seinen. Ik reed gewoon rustig rechts. In plaats van boos te worden en verhaal te willen halen, ging ik eerst eens alle lampjes op het dashboard bekijken. Heb ik mijn verlichting wel aan? Check. Staat er andere verlichting aan? Check. Mistachterlicht. Hoe die in godsnaam aan heeft kunnen staan, ik heb geen flauw idee, het was al weken niet mistig geweest, maar dat was het dus. Dus uitgezet. Verlichting houd ik bij, dus dat kan het niet zijn. Vorig jaar ook eentje die begon te seinen omdat ik hem rechts voorbij kwam (dacht hij). Leuk, maar ik kwam van een invoegstrook en kon er zo voor invoegen en reed een stukje harder. Prutser. Schouders ophalen en doorgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |