Doen ze dat niet gewoon om filevorming op de snelweg, of een andere weg ergens, te voorkomen? Een beetje als doseerlichten?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:25 schreef Omentuva het volgende:
Stoplichten die ongeveer 3 autos doorlaten. In de spits. Op één van de wegen die je moet nemen om Utrecht uit te gaan.
Die enkele keer dat ik op de vluchtstrook stond, voelde ik mij echt niet veilig hoor. Was erg blij toen ik er weer weg kon.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:59 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik heb het even nagelezen en voor oa. pechgevallen moet je tegenwoordig 112 bellen ook op de vluchtstrook. Dit zodat er meteen actie ondernomen kan worden om bijv. een rijbaan af te kruisen, stilstaan op de vluchtstrook is namelijk NIET veilig al denk je zelf van wel. Ook geldt dit dus voor randdebielen op de weg zoals in het filmpje, direct (voor zover de situatie het toelaat natuurlijk) 112 bellen.
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:39 schreef twiFight het volgende:
Op de terugweg in het donker wel weer veel mis aan de verlichting. Mensen met een kapotte koplamp die gaan compenseren door de andere op groot licht te zetten mogen van mij, om het actueel te houden, aan het Zyklon-B. Elke hap zuurstof is te goed voor die josties.
Nee, ik meld me ookquote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Nee hoor, doe ik ook. En van tijd tot tijd zelfs een rondje om de auto heen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Die van mij meldt alle kapotte lampen op het display, behalve de dimlichten en achterlichten vreemd genoeg..quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee hoor, doe ik ook. En van tijd tot tijd zelfs een rondje om de auto heen.
Ja maar daar heb ik mijn Duitse buurvrouw voor. Die komt naar buiten rennen bij het uitparkeren: "Jaai heb helemahl nieks achter ja!"quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Die van mij meldt alle kapotte lampen op het display, behalve de dimlichten en achterlichten vreemd genoeg..
Die van mij zet alleen mijn vuilnisbak aan de straatquote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:37 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ja maar daar heb ik mijn Duitse buurvrouw voor. Die komt naar buiten rennen bij het uitparkeren: "Jaai heb helemahl nieks achter ja!"
Ik dacht dat ik de enige was die dat deed Laatst had dat mensen op me wachtten bij een rotonde, alsof ze niet zagen dat ik eraf ging en dat netjes aangaf. Bij stoplicht even de lampen gecontroleerd in de auto voor mequote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Haha, ik doe dat ook vaak!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Ik wacht ook vaak hoor. Legio mensen die een rotonde oprijden en waarschijnlijk denken: 'oh, mijn stuur gaat naar rechts, en ooit ga ik écht rechtsaf, dus ik zet die knipper maar vast aan, ook al rijd ik de rotonde driekwart rond.'quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de enige was die dat deed Laatst had dat mensen op me wachtten bij een rotonde, alsof ze niet zagen dat ik eraf ging en dat netjes aangaf. Bij stoplicht even de lampen gecontroleerd in de auto voor me
En als ik de auto bij m'n ouders voor de garagedeur parkeer, dan is het ook handig controleren.
Ik snap de irritatie, maar om nu een kind dood te wensen....quote:Op woensdag 6 mei 2015 04:05 schreef twiFight het volgende:
Urgh breek me de bek niet open over hoofddoekjes achter het stuur. Toen ik nog leste voor mijn rijbewijs had ik vaak les na zo'n figuur. Kon er niet bijster veel van maar na de rijles stapte ze uit en... stapte ze in haar auto. Ja, ze reed al auto ook al had ze geen rijbewijs. De klucht? Die auto had ze om haar kind naar school te brengen. Ergens hoopte ik dat ze een ongeluk zou krijgen, haar kind dood zou rijden en de rest van haar leven in het gevang kon zitten voor moord. Maar ja, dat 'geluk' is er helaas niet van gekomen.
Ik verbaas me er misschien wel meer over dat er in al die tijd niemand even is uitgestapt om die auto even langs de kant van de weg te duwen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:05 schreef dick_laurent het volgende:
Niet persé een irritatie, maar meer een apart iets...
Vandaag op weg naar de supermarkt sta ik voor stoplicht. Afijn, wordt groen maar de auto voor mij trekt niet op. Ik wacht nog beleefd een seconde of twee, maar nog steeds nada.
Dus ik deed een beschaafd tikje op de claxon, zo van hallo, we mogen hoor.
Op dat moment doet autootje voor me de gevarenlichten aan.
Ik dacht, hmm ok. Geen idee wat de neuk hier aan de hand is, maar ik ga er maar omheen.
Terwijl ik er langs rijd keek ik natuurlijk even, en zag ik hoofddoek mevrouw achter het stuur zitten. Voor zich uit starend.
Ok, t zal wel. Afijn, ik boodschappen doen ladiedadieda...
Rijd ik kwartier of wat later weer trug langs hetzelfde punt. Staat zelfde autootje met hoofddoek mevrouw, nog steeds achter het stuur, voor zich uit starend, met knipperlichten aan daar stil voor het stoplicht terwijl de ene na de andere auto zich om haar heen manouvreert.
Erg apart. Bedoel, als je opeens pech krijgt dan zou ik op zijn minst uitstappen en om hulp gaan vragen ofzo.
(Of hoofddoek mevrouw kon geen nederlands dus was dat misschien geen optie .... ja sorry, ik denk ik maak de flauwe grap maar vast voordat iemand anders t doet)
Dit, of op zijn minst vragen wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:38 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik verbaas me er misschien wel meer over dat er in al die tijd niemand even is uitgestapt om die auto even langs de kant van de weg te duwen.
Fixed.quote:
Nou, ik had ook even die gedachte, maar het was echt op een mega ongelukkig punt. Er was daar namelijk rechts geen vluchtstrook of niks (meteen beton) en links was tegemoetkomend verkeer, dus er langs rijden vergde ook nog best wat timing en goed opletten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:38 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik verbaas me er misschien wel meer over dat er in al die tijd niemand even is uitgestapt om die auto even langs de kant van de weg te duwen.
Dit doe ik ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Hey kutcherrylips, wie heeft het hier over haaientanden? Ik reed gewoon op de weg ...als in rechtdoorgaand verkeer, zonder stoplicht oid.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:31 schreef CherryLips het volgende:
Hey kutfietser, die haaientanden he, dan moet je stoppen.
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed Hoef je niet te scheldenquote:Op woensdag 6 mei 2015 18:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey kutcherrylips, wie heeft het hier over haaientanden? Ik reed gewoon op de weg ...als in rechtdoorgaand verkeer, zonder stoplicht oid.
Oh, haha nou omdat het direct na mijn post was kwam het echt precies zo over alsof je mij voor kutfietser uitmaakte. Sorry, verkeerd opgevat. Mijn oprechte excuses!quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed Hoef je niet te schelden
Je hebt toch wel getoeterd hequote:Op woensdag 6 mei 2015 17:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hee zak hooi in die grijze Nissan vanmiddag. Als je een tractor in gaat halen, maak dan een beetje snelheid. Je hoeft geen 40 te blijven rijden naast een tractor die 30 rijdt. En het is dat ik gas los liet en met nog maar 20-30 in kwam lopen, anders had ik frontaal bovenop je gezeten. KUTKNEUS.
Ach, het topic heet "Irritaties op de weg", niet "Terechte irritaties op de weg". Grosso modo irriteren langzaam rijdende mensen mij het meest, maar daar is wettelijk gezien meestal niets verkeerds aan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:55 schreef Rob310 het volgende:
[ afbeelding ]
Vrachtwagens met lekke band waarvoor er, terecht, 1 rijstrook afgesloten wordt.
Ik weet ook wel dat ze het niet expres doen, maar die 12 minuten vertraging zijn tóch irritant.
Tijd voor een "Irritaties in het topic over Irritaties op de weg" topic?quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed Hoef je niet te schelden
Twee weken geleden, stond er op de A2 van Utrecht naar Den Bosch een vrachtauto op de vluchtstrook stil. Net op het punt dat er twee banen afslaan naar de A15, oftewel vijf rijstroken. Vanwege die vrachtwagen, waren er drie rijbanen afgesloten...quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:55 schreef Rob310 het volgende:
[ afbeelding ]
Vrachtwagens met lekke band waarvoor er, terecht, 1 rijstrook afgesloten wordt.
Ik weet ook wel dat ze het niet expres doen, maar die 12 minuten vertraging zijn tóch irritant.
Vroeger werden er nooit voor dit soort dingen banen afgekruist (althans zelden) maar aangezien de Nederlandse weggebruiker zich niet wenst te gedragen is het nu standaard geworden. Onze eigen schuld.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Twee weken geleden, stond er op de A2 van Utrecht naar Den Bosch een vrachtauto op de vluchtstrook stil. Net op het punt dat er twee banen afslaan naar de A15, oftewel vijf rijstroken. Vanwege die vrachtwagen, waren er drie rijbanen afgesloten...
Dat kostte mij een stukje meer dan 12 minuten en totaal onbegrijpelijk waarom er drie banen afgekruisd moesten worden
Grappig dat je dat zegt. Wat er bij ons vandaag in de krant stond (Noord Hollands Dagblad) was dat automobilisten bij werkzaamheden als er gewerkt wordt wel hun snelheid aanpassen en wanneer er niet gewerkt wordt, sneller te hard rijden. Komt op mij over alsof mensen prima hun verantwoordelijkheid kunnen nemen. Stond er daarna dat er meer maatregelen genomen moeten worden om het onmogelijk te maken harder te rijden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:23 schreef twiFight het volgende:
Ben het wel met hem eens. Nederlanders huilen als kleine meisjes over betutteling maar bij elk stukje vrijheid dat je hebt zijn er weer kuddes josties die het moeten verpesten. Dan maar betutteling. Als persoon die zich bijna altijd aan de regels houdt heb ik er toch nooit last van en de egoisten met een doodswens (danwel moordwens) heb ik liever nog gisteren van de weg.
Ik blijf erbij, betutteling is enkel en alleen symptoombestrijding. Oeh, er valt een dode op een provinciale weg: inhaalverbod. Oeh, mensen rijden hier vaak 70 in plaats van 50. Flitspaal en/of drempels/wegversmallingen. Oeh, er vliegen wat mensen uit de bocht: adviessnelheid naar 50 km/h.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:29 schreef twiFight het volgende:
Dat is mooi om te horen, maar snelheid is niet het enige probleem. Opletten des te meer. Ik zie in een minuutje zoeken alleen data van 5-10 jaar geleden, maar het gaat nog altijd om honderden ongelukken en 15-20 doden per jaar bij wegwerkzaamheden. Noem me conservatief, maar van mij mag daar best wat betutteling tegenover staan. Liever wat langer file en vroeg genoeg die mensen naar links bewegen om ongelukken te voorkomen. Niet in de laatste zin omdat werkzaamheden elke dag een feit zijn. Los daarvan vind ik natuurlijk wel dat er onderzoek gedaan moet blijven worden om de veiligheid te verhogen, terwijl de doorstroming optimaal is. Maar wel eerst veiligheid en dan pas doorstroming, als het aan mij ligt. En ja, als nou élke automobilist verantwoord rijdt dan vallen er minder doden/gewonden én is automatisch de doorstroming beter. Maar dat is nog altijd te moeilijk voor veel mensen. Dan maar betutteling.
Maar waarom gaan we dan de goede straffen omdat de slechten iets verkeerds doen? En waarom kijken we niet veel kritischer naar de wegafzettingen bij wegwerkzaamheden. Dat de calamiteitenbogen A9-A22 aangelegd werden ook, mocht je vanaf knooppunt Beverwijk tot knooppunt Velsen 90 (i.p.v. 130 's nachts) omdat ze bij de 2 knooppunten zelf aan het werk waren. Dat is dus 5,3 km beperking, terwijl ze aan het begin en einde over een afstand van 2x 200 meter aan het werk konden zijn. Dat is gewoon debiel. En dat heeft ook niets meer met veiligheid te maken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:29 schreef twiFight het volgende:
Dat is mooi om te horen, maar snelheid is niet het enige probleem. Opletten des te meer. Ik zie in een minuutje zoeken alleen data van 5-10 jaar geleden, maar het gaat nog altijd om honderden ongelukken en 15-20 doden per jaar bij wegwerkzaamheden. Noem me conservatief, maar van mij mag daar best wat betutteling tegenover staan. Liever wat langer file en vroeg genoeg die mensen naar links bewegen om ongelukken te voorkomen. Niet in de laatste zin omdat werkzaamheden elke dag een feit zijn. Los daarvan vind ik natuurlijk wel dat er onderzoek gedaan moet blijven worden om de veiligheid te verhogen, terwijl de doorstroming optimaal is. Maar wel eerst veiligheid en dan pas doorstroming, als het aan mij ligt. En ja, als nou élke automobilist verantwoord rijdt dan vallen er minder doden/gewonden én is automatisch de doorstroming beter. Maar dat is nog altijd te moeilijk voor veel mensen. Dan maar betutteling.
Amen. Er zijn hier in de omgeving (Alkmaar) op een weg (N203) die ik wel eens nam, zeker toen de A9 zo'n bouwput was, meerdere doden gevallen. Een keer een fietser omdat die bovenlangs ging met zijn dronken kop terwijl er naast zijn oversteek een tunnel lag. Een paar jaar terug zijn er bij het tankstation in Uitgeest 2 jongens verbrand in een auto omdat die uit de bocht gevlogen zijn na een nacht feesten op een festival. Telkens de roep om snelheidsverlaging, de weg in onveilig, etc. Nee, de weg is niet onveilig, de mensen die hem gebruiken zijn debiel bezig geweest. En ja, heel zielig dat ze dat met hun leven hebben moeten bekopen, maar dat is niet de schuld van de weg.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:11 schreef BigSmurf het volgende:
Ik blijf erbij, betutteling is enkel en alleen symptoombestrijding. Oeh, er valt een dode op een provinciale weg: inhaalverbod. Oeh, mensen rijden hier vaak 70 in plaats van 50. Flitspaal en/of drempels/wegversmallingen. Oeh, er vliegen wat mensen uit de bocht: adviessnelheid naar 50 km/h.
Het valt wel op. Misschien ook te maken met automatische verlichting wat tegenwoordig meer en meer gangbaar wordt. Handig, die gaat pas aan als je al halverwege de tunnel bent.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:17 schreef sandertjuh het volgende:
Vanmorgen een flinke hoosbui op de A2 en dus op dat moment aardig donker. Hoeveel auto's het nog presteren om zonder licht te rijden... Je ziet ze gewoon nauwelijks tot niet. Kan mezelf daar dan zo over opwinden terwijl ik er niks mee op schiet
Gaan we weer.quote:Op donderdag 7 mei 2015 19:01 schreef skrn het volgende:
[..]
Het valt wel op. Misschien ook te maken met automatische verlichting wat tegenwoordig meer en meer gangbaar wordt. Handig, die gaat pas aan als je al halverwege de tunnel bent.
Daarom heb ik standaard verlichting aan, kan ik het ook niet vergeten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:17 schreef sandertjuh het volgende:
Vanmorgen een flinke hoosbui op de A2 en dus op dat moment aardig donker. Hoeveel auto's het nog presteren om zonder licht te rijden... Je ziet ze gewoon nauwelijks tot niet. Kan mezelf daar dan zo over opwinden terwijl ik er niks mee op schiet
Nee, met kleine piemels.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Ik zie de laatste tijd ook erg veel mensen met mistverlichting aan rijden bij helder weer. Heeft dat ook een link met automatische verlichting?
Bij mijn Leon blijft de verlichting aan, zodra je de mistverlichting aangezet hebt. Maar inderdaad blijft ie ook aanstaan als je de volgende keer weer instapt. En omdat de lampjes alleen rond de knop branden, zie je het ook niet in 1x.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Ik zie de laatste tijd ook erg veel mensen met mistverlichting aan rijden bij helder weer. Heeft dat ook een link met automatische verlichting?
Ikzelf moet alles nog handmatig doen (ja, ook de raampjes ) dus ik heb geen idee.
En de rest van het wegverkeer laten schrikken doordat iemand in de schemering zonder licht rijdt? Of de rest verblindt met groot licht of mistachterlamp?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Keihard doorrijden, zonder erover te vallen.
Ja, of het is gewoon DRL. Bij veel auto's zit dat op de plaats van de mistlampen voor.quote:
Gewoon groot licht. Jammer genoeg dat meer dan de helft van Nederland dan meteen op de teentjes getrapt is. Laatst ook, loop er in op een, mistachterlicht aan. Dus ik sein, geen effect. Ga ervoorbij, krijg sein terug. Mistachterlicht ook maar aangezet en nog eens mee geseind, maar die boodschap zal waarschijnlijk nooit aangekomen zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En de rest van het wegverkeer laten schrikken doordat iemand in de schemering zonder licht rijdt? Of de rest verblindt met groot licht of mistachterlamp?
Ik had er al aan zitten denken dat de poster dat bedoelde, maar ik ging er toch maar uit van niet, omdat ik het verschil toch duidelijk te zien vind. Ik ben ze helaas ook nog regelmatig tegengekomen de afgelopen dagen, waarbij het zeer zeker geen DRV was. Maar goed, ik woon dan ook in het gedeelte van een stad waar auto's alleen een penisverlengend doel hebben.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, of het is gewoon DRL. Bij veel auto's zit dat op de plaats van de mistlampen voor.
Dat zijn de leukste om kilometers lang binnen de regels te sarren met hun gebrek aan verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:36 schreef roos85 het volgende:
Van die, over het algemeen,leasebak rijders die gaan bumperkleven als je achter een inhalende vrachtwagen zit
Heb geen go go gadget mobiel dat ik door/over/onder een vrachtwagen door kan.
Dat is dus mijn punt. Niemand die je snapt als je met groot licht seint. Want er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie van vanavond: Iemand die je inhaalt, voor je komt en jij vervolgens ook weer kan gaan inhalen omdat ze langzamer rijden dan jij. Blijf dan lekker achter me, zeker als ik de enige auto voor je ben.
[..]
Gewoon groot licht. Jammer genoeg dat meer dan de helft van Nederland dan meteen op de teentjes getrapt is. Laatst ook, loop er in op een, mistachterlicht aan. Dus ik sein, geen effect. Ga ervoorbij, krijg sein terug. Mistachterlicht ook maar aangezet en nog eens mee geseind, maar die boodschap zal waarschijnlijk nooit aangekomen zijn.
JA MAAR IK MOET NAAR HILVERSUM HOORquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:
[ afbeelding ]
Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen?
Ik had een tijdje terug het omgekeerde, waren ze aan de afslag aan het werken. Rode kruizen, alles afgezet, dus ik denk, k**, was ook niet van tevoren aangegeven dus ik snapte er al niks van en kon een mooi stuk omrijden. En op het laatste moment... Zie ik een auto een stukje voor door de afzetting rijden en die nam zo de afslag. Staat er een bord met een pijl richting de afslag, dat je daar nog 'gewoon' naartoe kon. Lekker op tijd ook, goed overzichtelijk om 12 uur 's nachts.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:
[ afbeelding ]
Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen?
Ben ik toch weer blij dat mijn mistachterlicht zichzelf weer uitschakelt als het contact er een keer af is geweest. Niet dat ik die rode schijnwerper de afgelopen jaren nodig heb gehad overigens.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn auto heeft mistachterlicht best kut geregeld: knopje zit linksonder achter het stuur verstopt, kun je niet zien zonder raar scheef tussen je stuur door omlaag te kijken.
Tot overmaat van ramp is de enige aanduiding van het aan/uit hebben van je mistachterlicht een lampje op dat knopje!
Ik heb ook wel eens per ongeluk nog met mistachterlicht doorgereden. Schaamde me dood toen ik het ontdekte
Functie van een mistachterlicht is dan ook niet om anderen de weg te wijzen hè?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:53 schreef twiFight het volgende:
Ik zet nooit een mistachterlicht aan. JE RAADT ZELF MAAR WAAR DE WEG NAAR TOE GAAT, FUCKERS
Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:09 schreef Carlos93 het volgende:
Vandaag geirriteerd aan zo'n vrachtwagenchauffeur die met ongeveer 1km/h verschil een treintje van 8 vrachtwagens ging inhalen op een 130 stuk.
Heb er een minuut of 5 achter moeten hangen voordat hij eindelijk opgerot was.
Doe het dan als er een duidelijk snelheidsverschil tussen vrachtwagen a en b zit, niet als het om slechts 1km/h gaat
Kan ook nog zijn dat het inhaalverbod keihard genegeerd werd natuurlijkquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.
Want van een inhaalverbod gaat het snelheidsverschil naar 1 km/h?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:44 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Kan ook nog zijn dat het inhaalverbod keihard genegeerd werd natuurlijk
Dat had ik ook, een dag of wat geleden, zelfs toen er agenten stonden:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
De mensen middenin dit plaatje voldoen precies aan de omschrijving in de TT:
[ afbeelding ]
Wat zou zo'n rood kruis nou toch betekenen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Precies, het ging over het met 1km/u snelheidsverschil gaan inhalen van een trein aan vrachtwagens, waarop vannelle zei dat dit kwam door de wetgever omdat 1) vrachtwagens nu begrensd moeten zijn en 2) er daar geen inhaalverbod ingesteld was. Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Want van een inhaalverbod gaat het snelheidsverschil naar 1 km/h?
Voor zover ik kon lezen ging het om het lage snelheidsverschil, niet zozeer om het negeren van een inhaalverbod.
...
Totdat er eentje tegen je aan rijdt... Hoeft het niet eens jouw schuld te zijn, maar als jij je mistachterlicht niet aan had zou het wel eens lastig kunnen worden voor je.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:53 schreef twiFight het volgende:
Ik zet nooit een mistachterlicht aan. JE RAADT ZELF MAAR WAAR DE WEG NAAR TOE GAAT, FUCKERS
Ah, op die fiets.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:33 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Precies, het ging over het met 1km/u snelheidsverschil gaan inhalen van een trein aan vrachtwagens, waarop vannelle zei dat dit kwam door de wetgever omdat 1) vrachtwagens nu begrensd moeten zijn en 2) er daar geen inhaalverbod ingesteld was. Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd.
Fietsen mogen niet op de snelwegquote:
Had ik zelf ook nog aan zitten denken want dat negeren gebeurt wel vaker, maar ging er idd in 1e instantie niet van uit.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:33 schreef Jihawti het volgende:
Ik reageerde op punt 2, dat dat er misschien wel was, maar dat het genegeerd werd.
Die fietser gaat sneller. + bestuurder kan zo nooit in de gaten houden wat er om hem heen gebeurtquote:
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Functie van een mistachterlicht is dan ook niet om anderen de weg te wijzen hè?
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon niet in te halen als je ziet dat je snelheidsverschil toch maar 1 km/u is. Maar dat lijkt dan weer geen chauffeur te snappen. Laat mij even relativeren. Geen idee hoe snel je mag maar laat ik 80 km/u zeggen. Voor elk uur dat je er gewoon lekker achter blijft en dus 1 km/u langzamer rijdt dan je eigenlijk zou winnen verlies je maar 45 seconden tijd. Is die tijd het nou echt waard om x auto's op te houden?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met deze klacht moet je bij de wetgever zijn die die kl*tebegrenzers heeft ingevoerd óf daar ter plekke geen inhaalverbod heeft ingesteld.
Die bestuurder mag niet filmen. Overigens lijkt dat ding een nummerplaat te hebben. En ik denk aan het einde van het filmpje ook een uitlaat te zien.quote:
Da's dan mooi dom.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.
Ben ik met je eens, ik zeg dan ook niet dat ik hetzelfde zou doen. 1 km/h langzamer zou ik ook wel best vinden.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon niet in te halen als je ziet dat je snelheidsverschil toch maar 1 km/u is. Maar dat lijkt dan weer geen chauffeur te snappen. Laat mij even relativeren. Geen idee hoe snel je mag maar laat ik 80 km/u zeggen. Voor elk uur dat je er gewoon lekker achter blijft en dus 1 km/u langzamer rijdt dan je eigenlijk zou winnen verlies je maar 45 seconden tijd. Is die tijd het nou echt waard om x auto's op te houden?
Nog een reden om het mistachterlicht niet aan te doen, al die gasten die je volgen tot in de garagequote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Weet ik, maar volgens mij wordt 'ie daar heel vaak voor gebruikt. Sterker nog, ik heb het enkele malen als tip gezien bij het rijden in mist.
[..]
Ja, hoeft er niet eens iemand een bocht te missen, maar het kan al makkelijk bij een afrit. Op de A6 van noord naar zuid heb je ergens ook zo'n punt. De snelweg maakt een bocht naar links en op datzelfde stuk zit een afrit. Mensen die de afrit nemen gaan in feite rechtdoor. Een van de eerste keren dat ik daar reed was het al donker en regende het. De belijning is niet heel duidelijk. Ik wilde al bijna die voorganger achterna gaan en moest nog een beste stuurbeweging maken (voor snelwegbegrippen dan) om gewoon de doorgaande weg naar links te volgen. Kan me best voorstellen dat in dichte mist mensen zich daar vergissen, maar in dat geval zou ik maar gewoon de afrit nemen en daarna de snelweg weer op gaan. Hevige stuurbewegingen vind ik te risicovol en 2 minuten tijdsverlies boeit mij niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Da's dan mooi dom.
Als de voorganger dan een bochtje mist vliegt degene die volgt er mooi achteraan.
Verkeersdeelname is altijd eigen verantwoordelijkheid, nooit blind volgen van anderen.
Maar ben jij meteen op je spreekwoordelijke pikkie getrapt als iemand naar je seint? Als het dagelijks gebeurt en je bent geen trucker die op dat moment aan het inhalen is, moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Naar mij wordt praktisch nooit geseind. Vorig jaar een keer in een tunnel, begon er een te seinen. Ik reed gewoon rustig rechts. In plaats van boos te worden en verhaal te willen halen, ging ik eerst eens alle lampjes op het dashboard bekijken. Heb ik mijn verlichting wel aan? Check. Staat er andere verlichting aan? Check. Mistachterlicht. Hoe die in godsnaam aan heeft kunnen staan, ik heb geen flauw idee, het was al weken niet mistig geweest, maar dat was het dus. Dus uitgezet. Verlichting houd ik bij, dus dat kan het niet zijn. Vorig jaar ook eentje die begon te seinen omdat ik hem rechts voorbij kwam (dacht hij). Leuk, maar ik kwam van een invoegstrook en kon er zo voor invoegen en reed een stukje harder. Prutser. Schouders ophalen en doorgaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt. Niemand die je snapt als je met groot licht seint. Want er kunnen zoveel dingen aan de hand zijn.
Limiter is een van de weinige dingen die ik nauwelijks gebruik. Als je niet harder dan x mag, dan knal je toch gewoon de cruisecontrol erop?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:25 schreef Ridocar het volgende:
Wat je zou kunnen proberen(indien mogelijk): sommige cruise controls hebben een limit-functie, dat als een omgekeerde cc werkt. Stel het ding in op tien km/h boven de Vmax en probeer dan mee te gaan met de rest... Zelfs als je niet de intentie hebt om sneller te rijden gaat het al snel vervelen...
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Limiter is een van de weinige dingen die ik nauwelijks gebruik. Als je niet harder dan x mag, dan knal je toch gewoon de cruisecontrol erop?
Dat is dus wat ik doe, ik tief hem op de CC. Wel eens gebruikt op de A2 toen het drukker was en CC niet echt mogelijk was.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)
Personenauto's kun je door de limiter heen trappen door plankgas te geven. Ik neem aan dat dat niet werkt met de begrenzer in vrachtwagens.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch zou je het eens moeten proberen. En dan proberen in te halen. Krijg je een kleine indruk hoe een chauffeur de begrenzer op de vrachtauto meemaakt. (en niet stiekem de limiter uitzetten)
Daf's hebben standaard een instelbare limiter waar je ook doorheen kunt trappen, maar idd ook eentje die op 85 of 90 ingesteld staat en gewoon actief blijft.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 04:40 schreef Light het volgende:
[..]
Personenauto's kun je door de limiter heen trappen door plankgas te geven. Ik neem aan dat dat niet werkt met de begrenzer in vrachtwagens.
Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...quote:Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.
Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan...
P+R buiten de stad voor 1 euro per 24 uur en vervolgens met het OV de stad in. Standaard procedure tegenwoordig.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.
Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan...
Ligt eraan met hoeveel je bent en waar je vandaan komt en of je een voordeelurenkaart hebtquote:Op zondag 10 mei 2015 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je toch beter met het ov gaan? Dat is bij lange na niet zo duur...
Is dat bij de Arena?quote:Op zondag 10 mei 2015 11:39 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
P+R buiten de stad voor 1 euro per 24 uur en vervolgens met het OV de stad in. Standaard procedure tegenwoordig.
Maximale dagtarief in sommige garages is zelfs ¤55. (Die bij het centraal station)quote:Op zondag 10 mei 2015 11:33 schreef NieuweNier het volgende:
Parkeren in Amsterdam.
Seriously, 30 euro of meer voor een dagje parkeren. Ik begrijp dat de parkeerdruk anders te hoog wordt, maar dat tikt echt heel erg aan...
Ja P&R voor ¤1 is bij de Arena. Vervolgens geldt dat tarief alleen als je een plastic ov kaart hebt, en niet als je een retourticket uit die automaten haalt . Dan betaal je namelijk gewoon een euro per 25 minuten.quote:
Volgens mij zijn we het best wel eens, alleen lijk ik me niet duidelijk genoeg uit te drukken.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar ben jij meteen op je spreekwoordelijke pikkie getrapt als iemand naar je seint? Als het dagelijks gebeurt en je bent geen trucker die op dat moment aan het inhalen is, moet je toch eens naar je rijstijl gaan kijken. Naar mij wordt praktisch nooit geseind. Vorig jaar een keer in een tunnel, begon er een te seinen. Ik reed gewoon rustig rechts. In plaats van boos te worden en verhaal te willen halen, ging ik eerst eens alle lampjes op het dashboard bekijken. Heb ik mijn verlichting wel aan? Check. Staat er andere verlichting aan? Check. Mistachterlicht. Hoe die in godsnaam aan heeft kunnen staan, ik heb geen flauw idee, het was al weken niet mistig geweest, maar dat was het dus. Dus uitgezet. Verlichting houd ik bij, dus dat kan het niet zijn. Vorig jaar ook eentje die begon te seinen omdat ik hem rechts voorbij kwam (dacht hij). Leuk, maar ik kwam van een invoegstrook en kon er zo voor invoegen en reed een stukje harder. Prutser. Schouders ophalen en doorgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |