Ligt er bij mij aan wat voor weg, welke snelheid, hoe druk, etc. Bij eentje die op rijstrook 1 rijdt terwijl 2 en 3 leeg zijn, ga ik er lekker op rijstrook 3 langs. Gister eentje (een Belg, natuurlijk) daar kwam een auto achterop rijden, ding naar rechts, weer naar links om hem naar rechts te krijgen. Geen reactie. Ik zag het voor me gebeuren. Seintje. Nog steeds geen reactie. Inmiddels was ik er ook bij (1 tot 1,5 km vanaf het moment dat die andere auto mij inhaalde, die nu achter de linksplakker zat). Nog een paar honderd meter schuin achter gereden en toen gas bijgegeven, ernaast gekropen, ff op de claxon gehangen (zullen een aantal me wel een gefrustreerde zak vinden omdat ik de claxon gebruik) en toen gas gegeven en doorgereden. 10 Meter nadat ik voorbij was zat ie rechts. De lul.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je zou echter wel de eerste zijn die daarvoor in deze setting een bon zou krijgen...
Zou ik ook doen Doe ik ook. Zelfs al zou ik door Oom Agent aan de kant worden gezet, zou ik daar gewoon bezwaar maken. Op dat moment is vrij duidelijk dat de Linksplakker Niet bepaald zorgt voor de doorstroming.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt er bij mij aan wat voor weg, welke snelheid, hoe druk, etc. Bij eentje die op rijstrook 1 rijdt terwijl 2 en 3 leeg zijn, ga ik er lekker op rijstrook 3 langs.
Belgen zijn vaak het ergste volk dat je op de weg kan tegenkomen. Die rijden precies zoals ze in hun thuisland zouden doen. Op een provinciale weg in BE is het standaard 70, dus rijden ze hier ook 70, gewoon omdat ze te lui zijn om even op te zoeken hoe het in NL werkt. En dat grote bord bij iedere grensovergang waarop de belangrijkste maximumsnelheden op staan kun je moeilijk missen.quote:Gister eentje (een Belg, natuurlijk) daar kwam een auto achterop rijden, ding naar rechts, weer naar links om hem naar rechts te krijgen. Geen reactie.
Dat dan weer wel.quote:Ik zag het voor me gebeuren. Seintje. Nog steeds geen reactie. Inmiddels was ik er ook bij (1 tot 1,5 km vanaf het moment dat die andere auto mij inhaalde, die nu achter de linksplakker zat). Nog een paar honderd meter schuin achter gereden en toen gas bijgegeven, ernaast gekropen, ff op de claxon gehangen (zullen een aantal me wel een gefrustreerde zak vinden omdat ik de claxon gebruik)
Dat snap ik ook niet. Het staat duidelijk aangegeven. Hoeveel moet je hebben gemist als je niet weet dat een spitsstrook open is. Ik bedoel, een bord aan het begin van de spitsstrook, groene pijlen erboven... hoe duidelijk wil je het hebben? Ja, daar ga ik ook gewoon rechts voorbij.quote:en toen gas gegeven en doorgereden. 10 Meter nadat ik voorbij was zat ie rechts. De lul.
En vandaag, spitsstrook open en volk dat met 80-90 (teller!) op het midden blijft rijden. Doe ik niet eens meer moeite voor, gewoon met 100-115 (teller!) over de spitsstrook doorrammelen. Ik ga een beetje iedere keer 2 rijstroken opschuiven voor ze. Spitsstrook in het weekend is bij voorbaat kansloos. En die matrixborden werken toch niet, die lui rijden door kruizen heen, zo'n bord wordt echt niet gelezen. En met mij nog velen anderen die er gezellig ook rechts voorbij hobbelen.
Ik kom het in Nederland ook steeds meer tegen. Oh, een 50 weg. Oh een einde bebouwde kom bord. Goh, hoe hard zou ik nu mogen. Ik denk nog steeds 50.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:00 schreef Ridocar het volgende:
Belgen zijn vaak het ergste volk dat je op de weg kan tegenkomen. Die rijden precies zoals ze in hun thuisland zouden doen. Op een provinciale weg in BE is het standaard 70, dus rijden ze hier ook 70, gewoon omdat ze te lui zijn om even op te zoeken hoe het in NL werkt. En dat grote bord bij iedere grensovergang waarop de belangrijkste maximumsnelheden op staan kun je moeilijk missen.
Dat mag. Vaak enige waardoor ze wakker worden. Had er vandaag bijna eentje binnen trouwens, bocht op de snelweg naar rechts (Raasdorp - Rottepolderplein A9) en die stuurde minder ver dan nodig. Klein toetje, kon ook nergens naartoe, stuurde die vervolgens bijna de vangrail in (met vluchtstrook er nog tussen). Goeiemorgen, lekker geslapen?quote:
Ja, maar, doorgetrokken streep, etc. Zelfde volk dat ook stug 100 blijft rijden na 19:00 uur bij een A1-100 met onderbord 6-19, totdat ze voorbij het bord 120 (met onderbord 6-19) komen, dan gaan ze 120 rijden.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:00 schreef Ridocar het volgende:
Dat snap ik ook niet. Het staat duidelijk aangegeven. Hoeveel moet je hebben gemist als je niet weet dat een spitsstrook open is. Ik bedoel, een bord aan het begin van de spitsstrook, groene pijlen erboven... hoe duidelijk wil je het hebben? Ja, daar ga ik ook gewoon rechts voorbij.
WTF dat filmpje. .quote:Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ridocar het volgende:
En nu iets anders: http://www.geenstijl.nl/m(...)le_lul.html#comments
Als je invoegt heb je maar zelf te kijken hoe je het doet, maar verwachten dat chauffeur zomaar aan de kant gaat gaat 'm niet worden. Ik had niet anders gereageerd.
Ik denk dat er weinig personen de chaffeur ongelijk zouden geven na het zien van het filmpje.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoort deze niet thuis in de categorie dashcams?
Enerzijds heb ik zoiets van: "Waarom geef je hem niet een goede tik dat ie van de weg af raakt, onder het mom van: "Ik kon nergens naartoe, zat wat naast me", anderzijds snap ik ook wel erg goed dat de chauffeur geen zin heeft in schade. 't Is volgens iedereen toch altijd de schuld van de chauffeur.
De meeste mensen zien/horen een ongeluk met een vrachtwagen en denken: "Weer zo'n kutpool die schijt aan alles heeft."quote:Op maandag 4 mei 2015 14:21 schreef zarGon het volgende:
Ik denk dat er weinig personen de chaffeur ongelijk zouden geven na het zien van het filmpje.
.quote:Op maandag 4 mei 2015 01:51 schreef Ridocar het volgende:
Anti-irritatie, bij die aanrijding minstens drie automobilisten gezien die staande zijn gehouden wegens het negeren van de rode kruizen boven de afslag richting Den Haag. Aan de reactie van die agenten te zien waren het niet de eersten die uit mochten leggen welk deel van een rood kruis onduidelijk is.
Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...quote:Op maandag 4 mei 2015 14:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De meeste mensen zien/horen een ongeluk met een vrachtwagen en denken: "Weer zo'n kutpool die schijt aan alles heeft."
Mag hopen van wel, maar denk het niet. Die zijn te druk met langzaam rijden op de snelwegen.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
wat een lulquote:Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ridocar het volgende:
En nu iets anders: http://www.geenstijl.nl/m(...)le_lul.html#comments
Als je invoegt heb je maar zelf te kijken hoe je het doet, maar verwachten dat chauffeur zomaar aan de kant gaat gaat 'm niet worden. Ik had niet anders gereageerd.
Rechtvaardigheid voelt zo goed... Ik kon een klein glimlachje niet onderdrukken.quote:
De pest is dat je daar waarschijnlijk niets meer van hoort, ongeacht of de politie hier werk van gaat maken. Ligt ook aan de chauffeur, of 'ie er een melding van heeft gemaakt. Meestal doen ze een belletje met de eigenaar. Ferme foei en zo. En natuurlijk een kruisje achter de naam.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
Misschien als de chauffeur gelijk even 8844 had gebeld, lokatie en kenteken had doorgegeven..quote:Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
Road-rage gevalletjes mag je toch 112 bellen, of niet?quote:Op maandag 4 mei 2015 14:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Misschien als de chauffeur gelijk even 8844 had gebeld, lokatie en kenteken had doorgegeven..
Wat een zak hooi trouwens, bewust proberen een vrachtwagen af te snijden..
Als het tot fysiek geweld komt zeker wel, maar voor zo'n idioot?quote:Op maandag 4 mei 2015 16:42 schreef eP2e het volgende:
[..]
Road-rage gevalletjes mag je toch 112 bellen, of niet?
bij 8844 kan je zomaar 5 minuten in de wacht hangen. 1x gedaan voor spelende kinderen in de vangrail, sindsdien bel ik in dat soort situaties gewoon 112. Maand of wat terug nog gedaan: Voetgangers op de smalle vluchtstrook.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als het tot fysiek geweld komt zeker wel, maar voor zo'n idioot?
Een tijdje geleden was er zo'n programma op tv waarbij bergers gevolgd werden in hun dagelijkse bezigheden. Volgens mij werd er daar gezegd dat je in principe bij alles op de snelweg 112 moet bellen. Ook als je met pech stil komt te staan.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
bij 8844 kan je zomaar 5 minuten in de wacht hangen. 1x gedaan voor spelende kinderen in de vangrail, sindsdien bel ik in dat soort situaties gewoon 112. Maand of wat terug nog gedaan: Voetgangers op de smalle vluchtstrook.
Heeft op de A4 bij de werkzaamheden zelfs gestaan: "Pech? Bel 112!"quote:Op maandag 4 mei 2015 19:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een tijdje geleden was er zo'n programma op tv waarbij bergers gevolgd werden in hun dagelijkse bezigheden. Volgens mij werd er daar gezegd dat je in principe bij alles op de snelweg 112 moet bellen. Ook als je met pech stil komt te staan.
Klopt, daar was geen vluchtstrook en dan is stilvallen extra link. Maar als ik ergens op een fatsoenlijke vluchtstrook kom te staan bel ik gewoon de ANWB.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heeft op de A4 bij de werkzaamheden zelfs gestaan: "Pech? Bel 112!"
Ik heb het even nagelezen en voor oa. pechgevallen moet je tegenwoordig 112 bellen ook op de vluchtstrook. Dit zodat er meteen actie ondernomen kan worden om bijv. een rijbaan af te kruisen, stilstaan op de vluchtstrook is namelijk NIET veilig al denk je zelf van wel. Ook geldt dit dus voor randdebielen op de weg zoals in het filmpje, direct (voor zover de situatie het toelaat natuurlijk) 112 bellen.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Klopt, daar was geen vluchtstrook en dan is stilvallen extra link. Maar als ik ergens op een fatsoenlijke vluchtstrook kom te staan bel ik gewoon de ANWB.
Het infonummer van Rijkswaterstaat (0800-8002) staat ook altijd wel open voor meldingen over de snelweg die niet direct 112-waardig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |