Dus als je zo'n klapjosti middels toeter en groot licht wijst op het gevaar van zijn actie, dan ben je zelf een josti? Jokin' right?quote:Op woensdag 29 april 2015 13:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Dan zou ik toch eens anger management gaan volgen... Ik vloek en tier wel, maar dat doe ik in mijn hoofd toch de hele dag. Maar claxoneren en groot licht vind ik iets voor jostibestuurders.
Nee.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dus als je zo'n klapjosti middels toeter en groot licht wijst op het gevaar van zijn actie, dan ben je zelf een josti? Jokin' right?
Exact. Daar zit een wrakingsvorm in en vind ik vooral getuigen van geldingsdrang. Iemand waarschuwen kan prima met groot licht en of claxon.quote:Op woensdag 29 april 2015 17:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee.
Het ligt eraan wat de bedoeling is van zo'n actie. Als het is om een aanrijding te voorkomen kan knipperen en claxonneren de oplossing zijn. Is het echter om de bestuurder te laten weten: "hee lul, je zat fout" dan mag het wel achterwege blijven.
Is een zogenaamd toeristisch en dus niet verplicht fietspad, waar het i.h.a. niet toegestaan is om met snorfietsen of bromfietsen te rijden.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:31 schreef Ridocar het volgende:
Vroeger had ik wel eens gezien dat onder die borden FIETSPAD, "Dus niet brommen" op een onderbord stond . Vond ik altijd hilarisch, dus als basisschoolkinderen gingen we dan op dat fietspad. "Hmmmmmmmmmmmm" roepen.
Ja, wij waren badass vlegels...
Ik vond het toen al idioot, maar meer om de term "brommen".
Dat waarschuwen doe je toch ook als je vol in de ankers moet voor zo'n idioot? Dus waarom is dickie dan een josti?quote:Op woensdag 29 april 2015 18:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Exact. Daar zit een wrakingsvorm in en vind ik vooral getuigen van geldingsdrang. Iemand waarschuwen kan prima met groot licht en of claxon.
Vooral omdat je je verlaagt tot het niveau van de ander, de ander er niets van zal leren en je frustraties worden er toch niet minder van. Gewoon lief doen.quote:Op woensdag 29 april 2015 18:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat waarschuwen doe je toch ook als je vol in de ankers moet voor zo'n idioot? Dus waarom is dickie dan een josti?
Ooit afgesneden door een Golfje vol petjes/bontkraagjes die vanaf de linkerbaan naar afslag wilden in de laatste 50 meter. Dan ben ik drukker met kijken of ik kàn remmen, uitwijken of ontwijken zonder anderen in gevaar te brengen dan dat ik egocentrisch doorkachel en toeter/knipper met groot licht. Na dat kunstje kan ik toeteren maar dat doet nog maar weinig aan de veiligheid.quote:Op woensdag 29 april 2015 18:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat waarschuwen doe je toch ook als je vol in de ankers moet voor zo'n idioot? Dus waarom is dickie dan een josti?
Je schiet er geen kut mee op idd. Punt.quote:Op woensdag 29 april 2015 18:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vooral omdat je je verlaagt tot het niveau van de ander, de ander er niets van zal leren en je frustraties worden er toch niet minder van. Gewoon lief doen.
Of niet. Vandaag kwam er een bestelwagen naar links terwijl ik m aan het inhalen was, dus ik toeter, hij ziet me en zet vrolijk door.quote:Op woensdag 29 april 2015 18:11 schreef Skull-splitter het volgende:
...
Als iemand links naast je vergeet opzij te kijken, zijn knipperlichten aanzet en naar rechts begint te draaien terwijl je 130 rijdt, dan toeter je in de hoop dat iemand wakkerschrikt voordat je tot remmen moet overgaan. Dan heeft het zin.
Internet held gespot. Is toch geen oplossing om je af te reageren.quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik achter het stuur had gezeten had ie echt even een bak groot licht en een dik claxonconcert van me gekregen hoor. Echt, wat een josti.
quote:Op woensdag 29 april 2015 20:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leuk wat jullie ervan vinden, maar volgens het verdrag van Wenen (door Nederland ondertekent) mag je bij inhalen ook waarschuwen met een licht en/of geluidssignaal.
Ja, maar het ging niet of je jezelf gelijk kon toeteren maar wanneer het toegestaan was, wel opletten he.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:47 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Of niet. Vandaag kwam er een bestelwagen naar links terwijl ik m aan het inhalen was, dus ik toeter, hij ziet me en zet vrolijk door.![]()
Als mijn remmen de APK vrijdag niet doorkomen, dan vreet ik mijn sokken op.
Hoezo niet? Je bent je frustratie meteen wel even kwijt, kan je de rest van je reis weer rustig voortzetten. Wat is er trouwens internetheld aan grootlicht en claxon gebruiken? Doe ik ook als ik een josti tegen kom.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:14 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Internet held gespot. Is toch geen oplossing om je af te reageren.
"Ik raak mijn frustratie heerlijk kwijt als ik even een eind kan meppen. Als dat dan tegen een persoon is dan moet toch kunnen als mij dat oplucht?"quote:Op woensdag 29 april 2015 22:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je bent je frustratie meteen wel even kwijt, kan je de rest van je reis weer rustig voortzetten. Wat is er trouwens internetheld aan grootlicht en claxon gebruiken? Doe ik ook als ik een josti tegen kom.
Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?quote:Op woensdag 29 april 2015 22:20 schreef Skull-splitter het volgende:
En dan hier komen janken dat alle anderen josti zijn maar zelf de toeterjosti uithangen omdat niemand het met je eens is op de weg.
Helaas kan ik uit eigen ervaring zeggen dat de voorlopige resultaten van dit experiment bijzonder tegenvallen.quote:Op maandag 27 april 2015 21:02 schreef twiFight het volgende:
Blijkbaar is Utrecht een nieuw experiment begonnen, waarbij verkeersborden aangepast worden aan het intelligentieniveau van haar bewoners:
[ afbeelding ]
De frustratie is niet vreemd, de uitting daarvan wel. Ofthans, ongewenst en minstens zo storend.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?
Want? Op het moment dat ik flink in de ankers moet voor iemand die hem ervoor gooit, is er een gevaarlijke situatie die afgewend dient te worden.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
De frustratie is niet vreemd, de uitting daarvan wel. Ofthans, ongewenst en minstens zo storend.
Das níét de situatie die je beschreef. Dat was namelijk mosterd na de maaltijd. Met je gevaarquote:Op woensdag 29 april 2015 22:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want? Op het moment dat ik flink in de ankers moet voor iemand die hem ervoor gooit, is er een gevaarlijke situatie die afgewend dient te worden.
Ik denk dat je moet leren lezen. Ik schreef vrij duidelijk dat als ik aankom met 130 en iemand hem vlak voor mij ervoor knalt met 80... Dat is dus iemand waarvoor ik in de ankers moet omdat die hem ervoor gooit.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:55 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Das níét de situatie die je beschreef. Dat was namelijk mosterd na de maaltijd. Met je gevaar
Nee, je komt over als een frusti.
Dus dit gevalletje toeteren/grootlicht is een beleefd verzoek aan de meneer -dat voor het stelletje Laurent rijdt- opzij te gaan omdat ze in willen halen?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leuk wat jullie ervan vinden, maar volgens het verdrag van Wenen (door Nederland ondertekent) mag je bij inhalen ook waarschuwen met een licht en/of geluidssignaal.
Ahja, "waarschuwen"... right!quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik achter het stuur had gezeten had ie echt even een bak groot licht en een dik claxonconcert van me gekregen hoor. Echt, wat een josti.
Zo gebruikt men het in Duitsland i.g.v. grootlicht. Maar het is meer dat je kenbaar maakt in te gaan halen. Bijvoorbeeld op een donkere weg,d at iemand niet schrikt. Niet dat ze ruimte moeten maken (alhoewel grootlicht op een afstandje bij sommige linksplakkers ook werkt).quote:Op donderdag 30 april 2015 00:09 schreef Ridocar het volgende:
Dus dit gevalletje toeteren/grootlicht is een beleefd verzoek aan de meneer -dat voor het stelletje Laurent rijdt- opzij te gaan omdat ze in willen halen?
Aangezien in Duitsland de snelheidsverschillen groter zijn is het handiger (en veiliger) om te knipperen als je in gaat halen. Dan lijkt mij zo'n actie ook beter. In Nederland is zoiets niet zo ingeburgerd, daarom wordt knipperen en toeteren vaak aangezien voor opdringerig gedrag, wat juist een averechtse werking kan veroorzaken.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo gebruikt men het in Duitsland i.g.v. grootlicht. Maar het is meer dat je kenbaar maakt in te gaan halen. Bijvoorbeeld op een donkere weg,d at iemand niet schrikt. Niet dat ze ruimte moeten maken (alhoewel grootlicht op een afstandje bij sommige linksplakkers ook werkt).
Was meer in het algemeen. Iedereen die brult dat toeteren/seinen niet mag, blabla. Fout, mag wel.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:37 schreef Ridocar het volgende:
Maar dat dit regeltje erbij wordt gehaald bij een situatie dat het best omschreven kan worden als vergelding of afreageren snap ik niet.
Het gaat om de intentie. Knipperen en claxonneren om gevaar af te wenden of om aan te geven dat je wilt inhalen mag. Het zou wat zijn als er dingen aan je auto zaten die je niet eens mag gebruiken, op straffe van een boete.*quote:Op donderdag 30 april 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Was meer in het algemeen. Iedereen die brult dat toeteren/seinen niet mag, blabla. Fout, mag wel.
Ja dat is vreemd. En dan zijn er nog steeds mensen die de verhuftering niet zien. Jeetje.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?
Jeetje, plank voor je kop much?quote:Op donderdag 30 april 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Was meer in het algemeen. Iedereen die brult dat toeteren/seinen niet mag, blabla. Fout, mag wel.
Dit.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?
Niet snappen dat je daarmee alleen maar wraak wil nemen, niks geen waarschuwen/herinneren.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.
Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic
Pfff. Gelijk iemand voor hufter uitmaken. Wat een zielepoot ben jij zeg. Over internet held zijn gesproken.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:55 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niet snappen dat je daarmee alleen maar wraak wil nemen, niks geen waarschuwen/herinneren.
Lees. Je. Fucking. Woorden. Terug.
Hufter
Ook die link geeft aan dat het alleen mag als je je in een gevaarlijke situatie "bevindt" (of om deze te voorkomen natuurlijk). Als iemand naar links komt en jij rijdt daar al, dan mag je best toeteren. Als jij al geremd hebt en je denkt dan "wat een aso, ik ga even toeteren om aan te geven dat hij een droeftoeter is" dan mag het niet. En ja, daar zit een arbitraire grens tussen, maar wanneer ik het meemaak in het verkeer is het toch echt 9 van de 10 keer al lang na het feit en als 'ik wil mijn gelijk halen' bedoeld.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.
Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic
Ok, fair point.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ook die link geeft aan dat het alleen mag als je je in een gevaarlijke situatie "bevindt" (of om deze te voorkomen natuurlijk). Als iemand naar links komt en jij rijdt daar al, dan mag je best toeteren. Als jij al geremd hebt en je denkt dan "wat een aso, ik ga even toeteren om aan te geven dat hij een droeftoeter is" dan mag het niet. En ja, daar zit een arbitraire grens tussen, maar wanneer ik het meemaak in het verkeer is het toch echt 9 van de 10 keer al lang na het feit en als 'ik wil mijn gelijk halen' bedoeld.
Ja, die irritatie blijft. Ik weet niet waar die paniek vandaan komt. De invoegstrook is niet voor niets langer. Als dat asfalt er ligt, gebruik het. En noodzaak is er bijna nooit, want je mag wettelijk gewoon de vluchtstrook gebruiken om in te voegen als het niet meteen lukt. Maar mensen durven daar nu juist absoluut niet te rijden, dat zie je ook wanneer de vluchtstrook een opengestelde spitsstrook is.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Irritatie was voornamelijk dat ik niet snap dat mensen gelijk vanaf de invoegstrook met 80km/u hem op de linkerbaan gooien.
Over die website: Dat is ook een sterk staaltje ombuiging. Als ik die tekst letterlijk zou nemen zou ik op ieder gewenst moment, wanneer het naar mijn maatstaven gevaarlijk wordt, of werd, aan de claxon kunnen hangen. Wat ik in de officiële wetteksten zie staan is het stukje "ter afwending van dreigend gevaar". Dus op het moment dat het fout dreigt te gaan en je denkt, fuck, ik kan nergens naartoe, dan zou je kunnen toeteren. In alke andere momenten is toeteren overbodig.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.
Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic
Ik neem aan dat je met verhuftering de hufter bedoelt die geen spiegels checkt en gewoon schijt heeft aan de rest en dus naar links komt als hij vindt dat het daar tijd voor is, ongeacht of een ander daarvoor flink in de remmen moet gaan hangen of niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat is vreemd. En dan zijn er nog steeds mensen die de verhuftering niet zien. Jeetje.
Komt je IQ boven je schoenmaat uit?quote:Op donderdag 30 april 2015 13:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met verhuftering de hufter bedoelt die geen spiegels checkt en gewoon schijt heeft aan de rest en dus naar links komt als hij vindt dat het daar tijd voor is, ongeacht of een ander daarvoor flink in de remmen moet gaan hangen of niet.
Mijn schoenmaat is geen 138 of hoger, dus ik denk van wel.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Komt je IQ boven je schoenmaat uit?
Dat is toch niet hufterig man. Als jij keihard in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen, dan is een toetertje toch niet meer dan normaal? We hebben het niet over 5 seconden op de toeter hangen en 10x seinen. Gewoon. Even kort een toeter zo van, dat was niet handig mafkees. Als je dat al hufterig vindt, dan heb ik bijna medelijden met je hoe zwaar je het wel niet moet hebben in deze maatschappij.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:21 schreef Skull-splitter het volgende:
Dat mag je irritant vinden, maar je geschetste situatie als jij achter het stuur had gezeten is ook hufterig. En dat lijk je vooral niet te (willen) snappen.
En bij jou staat je IQ zeker gelijk aan je aantal notes?quote:Op donderdag 30 april 2015 13:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Komt je IQ boven je schoenmaat uit?
Ik praat niet goed wat de ander heeft gedaan. Ga lekker in de zandbak spelen en mieren uitlokken ofzo.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met verhuftering de hufter bedoelt die geen spiegels checkt en gewoon schijt heeft aan de rest en dus naar links komt als hij vindt dat het daar tijd voor is, ongeacht of een ander daarvoor flink in de remmen moet gaan hangen of niet.
Het zal wel mijn ding niet zijn, dat toeteren enzo, maar zelfs een klein tikje claxon hoeft wmb niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:05 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat is toch niet hufterig man. Als jij keihard in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen, dan is een toetertje toch niet meer dan normaal? We hebben het niet over 5 seconden op de toeter hangen en 10x seinen. Gewoon. Even kort een toeter zo van, dat was niet handig mafkees. Als je dat al hufterig vindt, dan heb ik bijna medelijden met je hoe zwaar je het wel niet moet hebben in deze maatschappij.
Echt, de capriolen die mensen uithalen. De tering.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:35 schreef bokkepoot het volgende:
Inhalende mensen op een smalle 60-weg in een onoverzichtelijke bocht,
Echt hoe ongelooflijk stompzinnig kun je zijn, als mijn bus niet leeg was geweest had dat best anders kunnen aflopen...
En het zijn meestal dezelfde typesquote:Op donderdag 30 april 2015 18:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Echt, de capriolen die mensen uithalen. De tering.
Dit bijvoorbeeld zie ik ook regelmatig in de beurt,bij een meertje..quote:Op donderdag 30 april 2015 17:41 schreef Ridocar het volgende:
Bergen op Zoom, vanuit Roosendaal. De bocht bij Philip Morris. Bermbrandje. En natuurlijk zaten we de andere kant op (richting Roosendaal) achter een stel dat even moest kijken. Heel interessant, rook enzo, en dan niet in de gaten hebben dat er een sliert boze automobilisten achter je zit. Gek hé, als je met 30 opzij aan het kijken bent?
Of van die petjes die met hun hoofd halverwege de bestuurders- en bijrijdersstoel hangenquote:Op donderdag 30 april 2015 18:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
En het zijn meestal dezelfde types, in het verkeer kloppen de meeste stereotypes wel...
Vrouwen en oude mensen zijn nog het ergst.
Incluis civic met brulpijpquote:Op donderdag 30 april 2015 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of van die petjes die met hun hoofd halverwege de bestuurders- en bijrijdersstoel hangen
Ik kruip er altijd achter, ik heb genoeg maniakken meegemaakt die ellenlang linksplakken en zonder knipperlicht naar rechts smijten....quote:Op donderdag 30 april 2015 18:47 schreef powerflux het volgende:
met de aankomende terugkeer van de snelwegpolitie: hoe moet ik officieel om gaan met zo'n treintje linksplakkende leasebakrijders? op mijn strookje (midden of rechts) een zee van ruimte. een beetje in hun hoek rechtsachter rondhangen en wachten tot de traagste teruggaat naar rechts gaat ook vervelen...langzaam erlangs kruipen tot je weer met goed fatsoen door kan rijden vind ik een mooie oplossing, maar daar denkt oom agent vast anders over
Daar ben ik de eerste keer op gezakt met m'n rijbewijs, maar dan juist omdat ik níet in wilde halen, maar mijn examinatrice stond erop dat ik nog even voor de bocht een grote groep fietsers met kinderen erbij in zou halen.quote:Op donderdag 30 april 2015 17:35 schreef bokkepoot het volgende:
Inhalende mensen op een smalle 60-weg in een onoverzichtelijke bocht,
Hahaha, ja inderdaadquote:
Ja, heerlijk die notes, over irrelevant antwoorden gesproken...quote:Op donderdag 30 april 2015 15:11 schreef Anne het volgende:
[..]
En bij jou staat je IQ zeker gelijk aan je aantal notes?
Hou eens op joh.
Ja ik ben ook schuldigquote:Op donderdag 30 april 2015 23:09 schreef padlarf het volgende:
Vanochtend stond ik bij het stoplicht, en ik kreeg die auto niet van zn plaats. Na drie keer afslaan kwam ik erachter dat hij in zn 3 stond![]()
![]()
Mensen achter mij niet gelukkig
Yeah baby, give it tot me!quote:Op donderdag 30 april 2015 23:22 schreef OudeBok het volgende:
bij mijn oude rijinstructrice gratis een uurtje met d'r komen rijden, om het er een beetje in te houden.
Dit klinkt fout? Hahaha. Ook zo bedoeld?quote:
Dat is wel wat ik doe. Ik weet dat het niet geheel zonder risico is, maar de frustratie dat de weg niet gebruikt wordt is groot. (Ter verduidelijking, dit doe ik niet gelijk al, maar als het treintje echt een hele tijd links blijft zitten en er geen schot in zit.) Hetzelfde bij chronische linksplakkers. Ik heb eens 30+ kilometer achter iemand gezeten die links bleef rijden op een verder lege weg. Ik wil de discussie met een agent best aangaan, graag zelfs want ik wil wel eens weten hoe zij er tegenover staan, maar ik vrees dat die boete hoe dan ook wel gegeven wordtquote:Op donderdag 30 april 2015 18:47 schreef powerflux het volgende:
met de aankomende terugkeer van de snelwegpolitie: hoe moet ik officieel om gaan met zo'n treintje linksplakkende leasebakrijders? (...) langzaam erlangs kruipen tot je weer met goed fatsoen door kan rijden vind ik een mooie oplossing, maar daar denkt oom agent vast anders over
Bij het afslaan zet ik 'm eigenlijk altijd in zijn vrij en opnieuw in de versnelling. Is een soort automatisme. Vooral bij een wat luxere bak waar de pook heel soepel in de versnelling gaat, maar waar ze vrij dicht op elkaar zitten kun je niet goed zien waar die in zit. Dat moet je voelen. Dus dan maar even opnieuw. Ook wel eens gehad bij een auto die niet altijd goed in de versnelling ging, ook al stond de pook goed.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:09 schreef padlarf het volgende:
Vanochtend stond ik bij het stoplicht, en ik kreeg die auto niet van zn plaats. Na drie keer afslaan kwam ik erachter dat hij in zn 3 stond![]()
![]()
Ik moet zeggen dat ik bij moderne autos bijna geen verschil meer merk. Een diesel trekt dan uit zichzelf weg, maar qua afslaan van de motor moet je tegenwoordig toch erg je best doen.quote:Op donderdag 30 april 2015 23:22 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ja ik ben ook schuldig. Was even vergeten dat ik nu weer in benzineauto's zal rijden
. Daar sta je dan even van 'huh, oeps'. Ik kan prima benzine, maar was even diesel gewend.
Ik zou er gewoon rechts voorbij gaan. Anders ben je onnodig het andere verkeer (achter je) aan het hinderen. En dat is ook strafbaar.quote:Op donderdag 30 april 2015 18:47 schreef powerflux het volgende:
met de aankomende terugkeer van de snelwegpolitie: hoe moet ik officieel om gaan met zo'n treintje linksplakkende leasebakrijders? op mijn strookje (midden of rechts) een zee van ruimte. een beetje in hun hoek rechtsachter rondhangen en wachten tot de traagste teruggaat naar rechts gaat ook vervelen...langzaam erlangs kruipen tot je weer met goed fatsoen door kan rijden vind ik een mooie oplossing, maar daar denkt oom agent vast anders over
Je zou echter wel de eerste zijn die daarvoor in deze setting een bon zou krijgen...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:06 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon rechts voorbij gaan. Anders ben je onnodig het andere verkeer (achter je) aan het hinderen. En dat is ook strafbaar.
Ligt er bij mij aan wat voor weg, welke snelheid, hoe druk, etc. Bij eentje die op rijstrook 1 rijdt terwijl 2 en 3 leeg zijn, ga ik er lekker op rijstrook 3 langs. Gister eentje (een Belg, natuurlijk) daar kwam een auto achterop rijden, ding naar rechts, weer naar links om hem naar rechts te krijgen. Geen reactie. Ik zag het voor me gebeuren. Seintje. Nog steeds geen reactie. Inmiddels was ik er ook bij (1 tot 1,5 km vanaf het moment dat die andere auto mij inhaalde, die nu achter de linksplakker zat). Nog een paar honderd meter schuin achter gereden en toen gas bijgegeven, ernaast gekropen, ff op de claxon gehangen (zullen een aantal me wel een gefrustreerde zak vinden omdat ik de claxon gebruik) en toen gas gegeven en doorgereden. 10 Meter nadat ik voorbij was zat ie rechts. De lul.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je zou echter wel de eerste zijn die daarvoor in deze setting een bon zou krijgen...
Zou ik ook doen Doe ik ook. Zelfs al zou ik door Oom Agent aan de kant worden gezet, zou ik daar gewoon bezwaar maken. Op dat moment is vrij duidelijk dat de Linksplakker Niet bepaald zorgt voor de doorstroming.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt er bij mij aan wat voor weg, welke snelheid, hoe druk, etc. Bij eentje die op rijstrook 1 rijdt terwijl 2 en 3 leeg zijn, ga ik er lekker op rijstrook 3 langs.
Belgen zijn vaak het ergste volk dat je op de weg kan tegenkomen. Die rijden precies zoals ze in hun thuisland zouden doen. Op een provinciale weg in BE is het standaard 70, dus rijden ze hier ook 70, gewoon omdat ze te lui zijn om even op te zoeken hoe het in NL werkt. En dat grote bord bij iedere grensovergang waarop de belangrijkste maximumsnelheden op staan kun je moeilijk missen.quote:Gister eentje (een Belg, natuurlijk) daar kwam een auto achterop rijden, ding naar rechts, weer naar links om hem naar rechts te krijgen. Geen reactie.
Dat dan weer wel.quote:Ik zag het voor me gebeuren. Seintje. Nog steeds geen reactie. Inmiddels was ik er ook bij (1 tot 1,5 km vanaf het moment dat die andere auto mij inhaalde, die nu achter de linksplakker zat). Nog een paar honderd meter schuin achter gereden en toen gas bijgegeven, ernaast gekropen, ff op de claxon gehangen (zullen een aantal me wel een gefrustreerde zak vinden omdat ik de claxon gebruik)
Dat snap ik ook niet. Het staat duidelijk aangegeven. Hoeveel moet je hebben gemist als je niet weet dat een spitsstrook open is. Ik bedoel, een bord aan het begin van de spitsstrook, groene pijlen erboven... hoe duidelijk wil je het hebben? Ja, daar ga ik ook gewoon rechts voorbij.quote:en toen gas gegeven en doorgereden. 10 Meter nadat ik voorbij was zat ie rechts. De lul.
En vandaag, spitsstrook open en volk dat met 80-90 (teller!) op het midden blijft rijden. Doe ik niet eens meer moeite voor, gewoon met 100-115 (teller!) over de spitsstrook doorrammelen. Ik ga een beetje iedere keer 2 rijstroken opschuiven voor ze. Spitsstrook in het weekend is bij voorbaat kansloos. En die matrixborden werken toch niet, die lui rijden door kruizen heen, zo'n bord wordt echt niet gelezen. En met mij nog velen anderen die er gezellig ook rechts voorbij hobbelen.
Ik kom het in Nederland ook steeds meer tegen. Oh, een 50 weg. Oh een einde bebouwde kom bord. Goh, hoe hard zou ik nu mogen. Ik denk nog steeds 50.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:00 schreef Ridocar het volgende:
Belgen zijn vaak het ergste volk dat je op de weg kan tegenkomen. Die rijden precies zoals ze in hun thuisland zouden doen. Op een provinciale weg in BE is het standaard 70, dus rijden ze hier ook 70, gewoon omdat ze te lui zijn om even op te zoeken hoe het in NL werkt. En dat grote bord bij iedere grensovergang waarop de belangrijkste maximumsnelheden op staan kun je moeilijk missen.
Dat mag. Vaak enige waardoor ze wakker worden. Had er vandaag bijna eentje binnen trouwens, bocht op de snelweg naar rechts (Raasdorp - Rottepolderplein A9) en die stuurde minder ver dan nodig. Klein toetje, kon ook nergens naartoe, stuurde die vervolgens bijna de vangrail in (met vluchtstrook er nog tussen). Goeiemorgen, lekker geslapen?quote:
Ja, maar, doorgetrokken streep, etc. Zelfde volk dat ook stug 100 blijft rijden na 19:00 uur bij een A1-100 met onderbord 6-19, totdat ze voorbij het bord 120 (met onderbord 6-19) komen, dan gaan ze 120 rijden.quote:Op zondag 3 mei 2015 00:00 schreef Ridocar het volgende:
Dat snap ik ook niet. Het staat duidelijk aangegeven. Hoeveel moet je hebben gemist als je niet weet dat een spitsstrook open is. Ik bedoel, een bord aan het begin van de spitsstrook, groene pijlen erboven... hoe duidelijk wil je het hebben? Ja, daar ga ik ook gewoon rechts voorbij.
WTF dat filmpje.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ridocar het volgende:
En nu iets anders: http://www.geenstijl.nl/m(...)le_lul.html#comments
Als je invoegt heb je maar zelf te kijken hoe je het doet, maar verwachten dat chauffeur zomaar aan de kant gaat gaat 'm niet worden. Ik had niet anders gereageerd.
Ik denk dat er weinig personen de chaffeur ongelijk zouden geven na het zien van het filmpje.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoort deze niet thuis in de categorie dashcams?
Enerzijds heb ik zoiets van: "Waarom geef je hem niet een goede tik dat ie van de weg af raakt, onder het mom van: "Ik kon nergens naartoe, zat wat naast me", anderzijds snap ik ook wel erg goed dat de chauffeur geen zin heeft in schade. 't Is volgens iedereen toch altijd de schuld van de chauffeur.
De meeste mensen zien/horen een ongeluk met een vrachtwagen en denken: "Weer zo'n kutpool die schijt aan alles heeft."quote:Op maandag 4 mei 2015 14:21 schreef zarGon het volgende:
Ik denk dat er weinig personen de chaffeur ongelijk zouden geven na het zien van het filmpje.
quote:Op maandag 4 mei 2015 01:51 schreef Ridocar het volgende:
Anti-irritatie, bij die aanrijding minstens drie automobilisten gezien die staande zijn gehouden wegens het negeren van de rode kruizen boven de afslag richting Den Haag. Aan de reactie van die agenten te zien waren het niet de eersten die uit mochten leggen welk deel van een rood kruis onduidelijk is.
Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...quote:Op maandag 4 mei 2015 14:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De meeste mensen zien/horen een ongeluk met een vrachtwagen en denken: "Weer zo'n kutpool die schijt aan alles heeft."
Mag hopen van wel, maar denk het niet. Die zijn te druk met langzaam rijden op de snelwegen.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
wat een lulquote:Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ridocar het volgende:
En nu iets anders: http://www.geenstijl.nl/m(...)le_lul.html#comments
Als je invoegt heb je maar zelf te kijken hoe je het doet, maar verwachten dat chauffeur zomaar aan de kant gaat gaat 'm niet worden. Ik had niet anders gereageerd.
Rechtvaardigheid voelt zo goed... Ik kon een klein glimlachje niet onderdrukken.quote:
De pest is dat je daar waarschijnlijk niets meer van hoort, ongeacht of de politie hier werk van gaat maken. Ligt ook aan de chauffeur, of 'ie er een melding van heeft gemaakt. Meestal doen ze een belletje met de eigenaar. Ferme foei en zo. En natuurlijk een kruisje achter de naam.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
Misschien als de chauffeur gelijk even 8844 had gebeld, lokatie en kenteken had doorgegeven..quote:Op maandag 4 mei 2015 14:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af of de politie even langsgaat bij de eigenaar van die auto...
Road-rage gevalletjes mag je toch 112 bellen, of niet?quote:Op maandag 4 mei 2015 14:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Misschien als de chauffeur gelijk even 8844 had gebeld, lokatie en kenteken had doorgegeven..
Wat een zak hooi trouwens, bewust proberen een vrachtwagen af te snijden..![]()
Als het tot fysiek geweld komt zeker wel, maar voor zo'n idioot?quote:Op maandag 4 mei 2015 16:42 schreef eP2e het volgende:
[..]
Road-rage gevalletjes mag je toch 112 bellen, of niet?
bij 8844 kan je zomaar 5 minuten in de wacht hangen. 1x gedaan voor spelende kinderen in de vangrail, sindsdien bel ik in dat soort situaties gewoon 112. Maand of wat terug nog gedaan: Voetgangers op de smalle vluchtstrook.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als het tot fysiek geweld komt zeker wel, maar voor zo'n idioot?
Een tijdje geleden was er zo'n programma op tv waarbij bergers gevolgd werden in hun dagelijkse bezigheden. Volgens mij werd er daar gezegd dat je in principe bij alles op de snelweg 112 moet bellen. Ook als je met pech stil komt te staan.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
bij 8844 kan je zomaar 5 minuten in de wacht hangen. 1x gedaan voor spelende kinderen in de vangrail, sindsdien bel ik in dat soort situaties gewoon 112. Maand of wat terug nog gedaan: Voetgangers op de smalle vluchtstrook.
Heeft op de A4 bij de werkzaamheden zelfs gestaan: "Pech? Bel 112!"quote:Op maandag 4 mei 2015 19:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een tijdje geleden was er zo'n programma op tv waarbij bergers gevolgd werden in hun dagelijkse bezigheden. Volgens mij werd er daar gezegd dat je in principe bij alles op de snelweg 112 moet bellen. Ook als je met pech stil komt te staan.
Klopt, daar was geen vluchtstrook en dan is stilvallen extra link. Maar als ik ergens op een fatsoenlijke vluchtstrook kom te staan bel ik gewoon de ANWB.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heeft op de A4 bij de werkzaamheden zelfs gestaan: "Pech? Bel 112!"
Ik heb het even nagelezen en voor oa. pechgevallen moet je tegenwoordig 112 bellen ook op de vluchtstrook. Dit zodat er meteen actie ondernomen kan worden om bijv. een rijbaan af te kruisen, stilstaan op de vluchtstrook is namelijk NIET veilig al denk je zelf van wel. Ook geldt dit dus voor randdebielen op de weg zoals in het filmpje, direct (voor zover de situatie het toelaat natuurlijk) 112 bellen.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Klopt, daar was geen vluchtstrook en dan is stilvallen extra link. Maar als ik ergens op een fatsoenlijke vluchtstrook kom te staan bel ik gewoon de ANWB.
Het infonummer van Rijkswaterstaat (0800-8002) staat ook altijd wel open voor meldingen over de snelweg die niet direct 112-waardig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |