Want? Op het moment dat ik flink in de ankers moet voor iemand die hem ervoor gooit, is er een gevaarlijke situatie die afgewend dient te worden.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
De frustratie is niet vreemd, de uitting daarvan wel. Ofthans, ongewenst en minstens zo storend.
Das níét de situatie die je beschreef. Dat was namelijk mosterd na de maaltijd. Met je gevaarquote:Op woensdag 29 april 2015 22:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want? Op het moment dat ik flink in de ankers moet voor iemand die hem ervoor gooit, is er een gevaarlijke situatie die afgewend dient te worden.
Ik denk dat je moet leren lezen. Ik schreef vrij duidelijk dat als ik aankom met 130 en iemand hem vlak voor mij ervoor knalt met 80... Dat is dus iemand waarvoor ik in de ankers moet omdat die hem ervoor gooit.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:55 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Das níét de situatie die je beschreef. Dat was namelijk mosterd na de maaltijd. Met je gevaar
Nee, je komt over als een frusti.
Dus dit gevalletje toeteren/grootlicht is een beleefd verzoek aan de meneer -dat voor het stelletje Laurent rijdt- opzij te gaan omdat ze in willen halen?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leuk wat jullie ervan vinden, maar volgens het verdrag van Wenen (door Nederland ondertekent) mag je bij inhalen ook waarschuwen met een licht en/of geluidssignaal.
Ahja, "waarschuwen"... right!quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik achter het stuur had gezeten had ie echt even een bak groot licht en een dik claxonconcert van me gekregen hoor. Echt, wat een josti.
Zo gebruikt men het in Duitsland i.g.v. grootlicht. Maar het is meer dat je kenbaar maakt in te gaan halen. Bijvoorbeeld op een donkere weg,d at iemand niet schrikt. Niet dat ze ruimte moeten maken (alhoewel grootlicht op een afstandje bij sommige linksplakkers ook werkt).quote:Op donderdag 30 april 2015 00:09 schreef Ridocar het volgende:
Dus dit gevalletje toeteren/grootlicht is een beleefd verzoek aan de meneer -dat voor het stelletje Laurent rijdt- opzij te gaan omdat ze in willen halen?
Aangezien in Duitsland de snelheidsverschillen groter zijn is het handiger (en veiliger) om te knipperen als je in gaat halen. Dan lijkt mij zo'n actie ook beter. In Nederland is zoiets niet zo ingeburgerd, daarom wordt knipperen en toeteren vaak aangezien voor opdringerig gedrag, wat juist een averechtse werking kan veroorzaken.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo gebruikt men het in Duitsland i.g.v. grootlicht. Maar het is meer dat je kenbaar maakt in te gaan halen. Bijvoorbeeld op een donkere weg,d at iemand niet schrikt. Niet dat ze ruimte moeten maken (alhoewel grootlicht op een afstandje bij sommige linksplakkers ook werkt).
Was meer in het algemeen. Iedereen die brult dat toeteren/seinen niet mag, blabla. Fout, mag wel.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:37 schreef Ridocar het volgende:
Maar dat dit regeltje erbij wordt gehaald bij een situatie dat het best omschreven kan worden als vergelding of afreageren snap ik niet.
Het gaat om de intentie. Knipperen en claxonneren om gevaar af te wenden of om aan te geven dat je wilt inhalen mag. Het zou wat zijn als er dingen aan je auto zaten die je niet eens mag gebruiken, op straffe van een boete.*quote:Op donderdag 30 april 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Was meer in het algemeen. Iedereen die brult dat toeteren/seinen niet mag, blabla. Fout, mag wel.
Ja dat is vreemd. En dan zijn er nog steeds mensen die de verhuftering niet zien. Jeetje.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?
Jeetje, plank voor je kop much?quote:Op donderdag 30 april 2015 00:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Was meer in het algemeen. Iedereen die brult dat toeteren/seinen niet mag, blabla. Fout, mag wel.
Dit.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik toeter niet zoveel hoor. Maar als ik met 130 aan kom en er knalt er eentje hem vlak voor mijn bakkes naar links met 80, dan krijgt die inderdaad wel een claxon en grootlicht in zijn nek ja. Is dat zo vreemd dan?
Niet snappen dat je daarmee alleen maar wraak wil nemen, niks geen waarschuwen/herinneren.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.
Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic
Pfff. Gelijk iemand voor hufter uitmaken. Wat een zielepoot ben jij zeg. Over internet held zijn gesproken.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:55 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niet snappen dat je daarmee alleen maar wraak wil nemen, niks geen waarschuwen/herinneren.
Lees. Je. Fucking. Woorden. Terug.
Hufter
Ook die link geeft aan dat het alleen mag als je je in een gevaarlijke situatie "bevindt" (of om deze te voorkomen natuurlijk). Als iemand naar links komt en jij rijdt daar al, dan mag je best toeteren. Als jij al geremd hebt en je denkt dan "wat een aso, ik ga even toeteren om aan te geven dat hij een droeftoeter is" dan mag het niet. En ja, daar zit een arbitraire grens tussen, maar wanneer ik het meemaak in het verkeer is het toch echt 9 van de 10 keer al lang na het feit en als 'ik wil mijn gelijk halen' bedoeld.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.
Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic
Ok, fair point.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ook die link geeft aan dat het alleen mag als je je in een gevaarlijke situatie "bevindt" (of om deze te voorkomen natuurlijk). Als iemand naar links komt en jij rijdt daar al, dan mag je best toeteren. Als jij al geremd hebt en je denkt dan "wat een aso, ik ga even toeteren om aan te geven dat hij een droeftoeter is" dan mag het niet. En ja, daar zit een arbitraire grens tussen, maar wanneer ik het meemaak in het verkeer is het toch echt 9 van de 10 keer al lang na het feit en als 'ik wil mijn gelijk halen' bedoeld.
Ja, die irritatie blijft. Ik weet niet waar die paniek vandaan komt. De invoegstrook is niet voor niets langer. Als dat asfalt er ligt, gebruik het. En noodzaak is er bijna nooit, want je mag wettelijk gewoon de vluchtstrook gebruiken om in te voegen als het niet meteen lukt. Maar mensen durven daar nu juist absoluut niet te rijden, dat zie je ook wanneer de vluchtstrook een opengestelde spitsstrook is.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Irritatie was voornamelijk dat ik niet snap dat mensen gelijk vanaf de invoegstrook met 80km/u hem op de linkerbaan gooien.
Over die website: Dat is ook een sterk staaltje ombuiging. Als ik die tekst letterlijk zou nemen zou ik op ieder gewenst moment, wanneer het naar mijn maatstaven gevaarlijk wordt, of werd, aan de claxon kunnen hangen. Wat ik in de officiële wetteksten zie staan is het stukje "ter afwending van dreigend gevaar". Dus op het moment dat het fout dreigt te gaan en je denkt, fuck, ik kan nergens naartoe, dan zou je kunnen toeteren. In alke andere momenten is toeteren overbodig.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Ik toeter ook zéker niet vaak. Eigenlijk zelden. Maar dit was ook gewoon gevaarlijk. Had mn vriendin even net niet kordaat genoeg gereageerd dan hadden we namelijk in z'n kofferbak gezeten.
Je mag dan best even toeteren om kenbaar te maken dat het een gevaarlijke situatie was!
http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
Dus skull splitter, hangt nogal de moraalridder uit, daar zijn velen goed in in dit topic
Ik neem aan dat je met verhuftering de hufter bedoelt die geen spiegels checkt en gewoon schijt heeft aan de rest en dus naar links komt als hij vindt dat het daar tijd voor is, ongeacht of een ander daarvoor flink in de remmen moet gaan hangen of niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat is vreemd. En dan zijn er nog steeds mensen die de verhuftering niet zien. Jeetje.
Komt je IQ boven je schoenmaat uit?quote:Op donderdag 30 april 2015 13:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met verhuftering de hufter bedoelt die geen spiegels checkt en gewoon schijt heeft aan de rest en dus naar links komt als hij vindt dat het daar tijd voor is, ongeacht of een ander daarvoor flink in de remmen moet gaan hangen of niet.
Mijn schoenmaat is geen 138 of hoger, dus ik denk van wel.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Komt je IQ boven je schoenmaat uit?
Dat is toch niet hufterig man. Als jij keihard in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen, dan is een toetertje toch niet meer dan normaal? We hebben het niet over 5 seconden op de toeter hangen en 10x seinen. Gewoon. Even kort een toeter zo van, dat was niet handig mafkees. Als je dat al hufterig vindt, dan heb ik bijna medelijden met je hoe zwaar je het wel niet moet hebben in deze maatschappij.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:21 schreef Skull-splitter het volgende:
Dat mag je irritant vinden, maar je geschetste situatie als jij achter het stuur had gezeten is ook hufterig. En dat lijk je vooral niet te (willen) snappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |