Dat zijn die dingen die bij de action liggen, toch?quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef swollywood het volgende:
Rijd ik net terug naar huis na een herhalingsles EHBO, [knip]
Ik heb maar even een zwaailicht op mijn autodak gezet en 4 knipperdiscs in een schuine rij een x aantal meters achter de auto gelegd in afwachting van de politie die al gebeld was.
Waren die discs nog heel? En is het wel goed zichtbaar? Ik zit te overwegen om een zooi van die dingen in te slaan.quote:Dan kom je er pas achter wat voor idioten er nog op de weg zitten.
Mensen die met de telefoon aan het oor stug door blijven rijden, OVER de knipperdiscs heenrijden, achter een auto met zwaailicht tot stilstand komen en dan pas besluiten dat het misschien wel handig is om een andere rijbaan te kiezen.![]()
Goed bezig, Ridocar, of je leest eerst verder in voor je allemaal vragen stelt...quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:54 schreef swollywood het volgende:
[..]
Neuh, was overduidelijk een zwaailicht, agenten waren er zelfs blij mee, valt tenminste op vanaf afstand in het donker.
Zelf toen er een politiebus met blauw-blauw aan achter me stond waren er nog mensen die gewoon achter de politiebus stopten.![]()
Die knipperdiscs (¤ 3,49/st. bij de Action) zijn trouwens wel een uitkomst 's avonds, valt een stuk meer op dan een gevarendriehoek en er gebeurt niks mee als er een auto overheen rijdt.
Ik heb dat soort meuk standaard in de auto liggen, als ik wel een keer eerst hulp moet verlenen voel ik me toch ff wat veiliger. Eigen veiligheid eerst.
Waarom zouden ze dat moeten vragen ?quote:Op woensdag 22 april 2015 16:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En niemand heeft gevraagd of ze in orde was?
Goh, ja, waarom? Omdat zij ook een mens is misschien...? Een dom mens, wellicht, maar toch ook een mens.quote:Op donderdag 23 april 2015 08:15 schreef Gammareactor het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat moeten vragen ?
Ik zou geen medelijden hebben met iemand die zijn aandacht niet bij het verkeer heeft.
Inderdaad, het is allemaal ikke ikke ikkequote:Op donderdag 23 april 2015 08:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Goh, ja, waarom? Omdat zij ook een mens is misschien...? Een dom mens, wellicht, maar toch ook een mens.
Ik hoop dat je je beseft dat dit dezelfde mensen zijn die een paar jaar later, wanneer ze een rijbewijs hebben, al append door de stad rijden met 50 km/u, zonder ook maar een seconde te kijken wat er op de weg gebeurt. Of is "mutsen zul je altijd houden" ook jouw reactie wanneer ze een onschuldige verkeersdeelnemer aanrijden?quote:Op donderdag 23 april 2015 08:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Inderdaad, het is allemaal ikke ikke ikkePubers zijn pubers, mutsen zul je altijd houden, maar als mijn dochter (stel
) vol op d'r muil is gegaan met de fiets zou ik het erg fijn vinden als iemand even stopte om te vragen of ze al d'r tanden nog heeft. Ook al was het haar eigen schuld. Nee, gaan toeteren omdat ze niet snel genoeg opstaat
Wat is dit voor wereld
Nee, waarom? Ze was al bezig met haar fiets overeind te zetten en natuurlijk haar heilignood te bekijken op schade want dat was natuurlijk het belangrijkste.quote:Op woensdag 22 april 2015 16:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En niemand heeft gevraagd of ze in orde was?
Die muts is pas bezig met ikke ike ikke! Net als ieder ander die bezig is met zijn telefoon op de fiets. Ze geven geen moer om de verkeersdeelnemers om hun heen.quote:Op donderdag 23 april 2015 08:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Inderdaad, het is allemaal ikke ikke ikke
Kind? Midden 20 en lopen kon ze toen ze een claxonconcert kreeg, heel hard. Overigens nog steeds de telefoon het belangrijkst. Ja, dat wordt nog wel een darwinnetje.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:25 schreef CherryLips het volgende:
Dat zal allemaal best, maar ik vind het gewoon niet netjes dat je zo'n kind onderuit ziet gaan en je ook maar geen seconde afvraagt of ze nog kan lopen.
O, ik zag een meisje van een jaar of 14 voor mequote:Op donderdag 23 april 2015 19:46 schreef eP2e het volgende:
[..]
Kind? Midden 20 en lopen kon ze toen ze een claxonconcert kreeg, heel hard. Overigens nog steeds de telefoon het belangrijkst. Ja, dat wordt nog wel een darwinnetje.
Je bent niet de enige.quote:Op donderdag 23 april 2015 20:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O, ik zag een meisje van een jaar of 14 voor me![]()
De mensen die een rood kruis negeren gaan dit bord net zo hard negeren.quote:
Jij rijdt met dik 20 meter per seconde op die tegenligger aan, als hij met de helft van jouw snelheid rijdt dan is hij zelfs op 20 meter afstand nog snel genoeg als het een personenauto of motor is.quote:Op zondag 26 april 2015 09:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die afslaan, terwijl ik er met 80 aan kom. Ik zag hem, hij zag mij hopelijk (want tegenover elkaar). Ik zag zijn knipperlicht naar links. En tóch ging hij voor mij afslaan. Idioot.
Als ik had geweten hoe asociaal men daar is qua ritsen was ik meteen naar rechts gegaan. Maar ik kende de situatie daar niet en de meest logische bocht op dat moment leek die naar de linker rijbaan, ook omdat daar nog wat ruimte was (rechts stond al vol met auto's). Volgende keer duw ik me meteen naar rechts hoor.quote:Op zondag 26 april 2015 15:03 schreef NightFlight het volgende:
?Als je zelf rechts rijdt heb je toch nergens last van?
Nederlanders zijn dan ook wel heel erg beroerd als het op ritsen aankomt. En omdat een groot deel zo asociaal is blijft bijna iedereen op dezelfde baan rijden om maar te voorkomen dat je in het nadeel bent bij ritsen.quote:Op zondag 26 april 2015 15:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als ik had geweten hoe asociaal men daar is qua ritsen was ik meteen naar rechts gegaan. Maar ik kende de situatie daar niet en de meest logische bocht op dat moment leek die naar de linker rijbaan, ook omdat daar nog wat ruimte was (rechts stond al vol met auto's). Volgende keer duw ik me meteen naar rechts hoor.
En zolang daarin iedereen vindt dat die ander eerst moet ben je er nog nietquote:Op zondag 26 april 2015 15:28 schreef NightFlight het volgende:
Opmerkelijk.
Maar "Verbeter de wereld begin bij jezelf."
Hangt ook wel van de manier af vind ik. Sommige zie je al van mijlen ver aankomen en dan weet je al van te voren dat ze hem er op het laatste moment tussen gaan duwen.quote:Op zondag 26 april 2015 15:39 schreef JaapB het volgende:
[..]
En zolang daarin iedereen vindt dat die ander eerst moet ben je er nog niet
Ik laat mensen met een gerust hart ritsen, ook diegenen die denken daarmee de wereld te veroveren. Geeft voor mezelf meer rust bij het rijden en uiteindelijk scheelt het me op het eind van 2 uur rijden amper een minuut in tijd.
Bij jezelf beginnen impliceert toch niet dat een ander eerst moet beginnen?quote:Op zondag 26 april 2015 15:39 schreef JaapB het volgende:
[..]
En zolang daarin iedereen vindt dat die ander eerst moet ben je er nog niet
Ik laat mensen met een gerust hart ritsen, ook diegenen die denken daarmee de wereld te veroveren. Geeft voor mezelf meer rust bij het rijden en uiteindelijk scheelt het me op het eind van 2 uur rijden amper een minuut in tijd.
Kan me voorstellen dat het zo lijkt. Maar ik trok op toen het groen was én toen iedereen voor mij ook nog in beweging was. Dat deed en doe ik normaliter ook. 2 seconden later stond alles stil.quote:Op zondag 26 april 2015 15:47 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hangt ook wel van de manier af vind ik. Sommige zie je al van mijlen ver aankomen en dan weet je al van te voren dat ze hem er op het laatste moment tussen gaan duwen.
Hoewel mij altijd geleerd is dat je een kruispunt gewoon altijd vrij hoort te houden dus lijkt mij eerder een inschattingsfout. Lijkt mij hier meer van toepassing.
ja zoals chaufs rijden.quote:Op zondag 26 april 2015 16:40 schreef twiFight het volgende:
Wie het verste door kan rijden bij een ritssituatie kan me aan mijn reet roesten, ga gerust voor, maar dat eeuwige paniekerige remmen KUT IK MOET STILSTAAN.. GODVER STRAKS KOMT ER IEMAND TUSSEN vol op het gas gedrag komt mij zo de keel uit. Laat gewoon een autolengte ruimte vallen en rol met gematigde snelheid door. Op die manier hoef je nooit te remmen, zelfs niet als er iemand voor je ritst.
Ik vind het altijd een lastige afweging. Tot aan de verwijzing dat je moet gaan ritsen hoeft het niet. 90% van de mensen heeft dan al geritst -> lange file op één rijbaan, mogelijk hinder bij kruispunten/zijstraten terwijl de andere nog prima en legaal berijdbaar is. Wie ben ik om iemand, die wel optimaal van de weg gebruik maakt, niet te laten ritsen?quote:Op zondag 26 april 2015 17:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ja zoals chaufs rijden.
Maar er zijn bij mij een aantal situaties waar ik hele ver wil gaan om iemand niet in te laten voegen. Ik kan lui zoals jou dan ook wel opvreten als ze weer drie mafketels voorlaten die net een km de file langs zijn gereden
Zoals heel veel dingen in het verkeer werkt het perfect, maar alleen als iedereen meewerktquote:Op zondag 26 april 2015 17:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ja zoals chaufs rijden.
Maar er zijn bij mij een aantal situaties waar ik hele ver wil gaan om iemand niet in te laten voegen. Ik kan lui zoals jou dan ook wel opvreten als ze weer drie mafketels voorlaten die net een km de file langs zijn gereden
Dat vetgedrukte, doel je dan op mafketels zoals ik? Want ik heb een heel andere motivatie om iemand er niet tussen te laten en ik denk velen met mijquote:Op zondag 26 april 2015 17:06 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zoals heel veel dingen in het verkeer werkt het perfect, maar alleen als iedereen meewerktEr hoeven maar een paar aso's tussen te zitten en dan loopt de hele doorstroming in de soep. En ja, dan zeggen de immer opgefokte nederlanders: als een ander 2 seconden sneller is, dan wil ik dat ook! En dus staat iedereen een paar minuten langer stil bij het ritsen.
Klopt helemaal, alleen is dat niet hoe het merendeel het uit wenst te leggen. Brutalen hebben de halve wereld is dan weer van toepassing.quote:Op zondag 26 april 2015 16:19 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Bij jezelf beginnen impliceert toch niet dat een ander eerst moet beginnen?
Euh, de woorden die je vetgedrukt hebt gemaakt maken mij niet duidelijk wie je bedoelt. Ik heb het over aso's, daarmee bedoel ik eigenlijk iedereen die om egoistische redenen de verkeersdoorstroming in de soep laat lopen (dat kunnen mensen zijn die met 100 doorrijden en pas over het verdrijvingsvlak 'm er tussen duwen, maar ook de mensen die mensen niet laten ritsen van links, ook al ritsen die mensen op de juiste plek) en ik heb het over opgefokte nederlanders. Of je dat zelf bent kan ik verder niet beoordelen. Maar het is typisch dat ik vaak gedrag zie waarbij <individu X> niet 2 seconden langer wil wachten dan <indivicu Y> waarna door dat gedrag alle verkeersdelnemers uiteindelijk vele malen langer stilstaan.quote:Op zondag 26 april 2015 17:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte, doel je dan op mafketels zoals ik? Want ik heb een heel andere motivatie om iemand er niet tussen te laten en ik denk velen met mij
Dat is ook een keus die je maakt, dat opvreten. Ik kan me er ook enorm aan ergeren bij vlagen, dat zo'n blaaskaak hem er vooraan tussen wil drukken, maar ik weet ook dat het geen ene reet helpt als ik hem er niet tussen laat. De keer erop probeert ie het gewoon weer, want zo'n eikel wéét dat hij asociaal bezig is.quote:Op zondag 26 april 2015 17:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ja zoals chaufs rijden.
Maar er zijn bij mij een aantal situaties waar ik hele ver wil gaan om iemand niet in te laten voegen. Ik kan lui zoals jou dan ook wel opvreten als ze weer drie mafketels voorlaten die net een km de file langs zijn gereden
Dat zien ze niet. Ze denken alleen aan zichzelf.quote:Op maandag 27 april 2015 18:58 schreef Jihawti het volgende:
Grootste probleem was dus dat de mensen op de invoegstrook de mensen op de rechter rijstrook er niet meer tussen lieten komen, en die op hun beurt de mensen op de middelste rijstrook niet. Gewoon steeds het gaatje dichtrijden, dat soort gedrag. Terwijl ze zelf ook zien dat er een gevaarlijke situatie onstaan is. Dat lijkt me dan echt zwaarder wegen dan het principe van asociaal invoegen.
Dit soort situaties ontstaan nu eenmaal bij drukke situaties en zijn niet in 1x op te lossen door wat te schuiven enz.quote:Op maandag 27 april 2015 18:58 schreef Jihawti het volgende:
Oh ja, over hem ertussen drukken: op de A28 laatst stond de uitvoegstrook naar Zwolle-Centrum vol, en de meest rechtse rijbaan stond al stil, vol met mensen die er nog tussen moesten. Dat was al opletten, maar er waren dus ook nog een aantal gladiolen die hun auto de strook ernaast doodleuk stilzetten midden op de snelweg om dáár weer in te voegen. Levensgevaarlijk! Rijd dan even 2km om via Zuid denk ik dan![]()
Grootste probleem was dus dat de mensen op de invoegstrook de mensen op de rechter rijstrook er niet meer tussen lieten komen, en die op hun beurt de mensen op de middelste rijstrook niet. Gewoon steeds het gaatje dichtrijden, dat soort gedrag. Terwijl ze zelf ook zien dat er een gevaarlijke situatie onstaan is. Dat lijkt me dan echt zwaarder wegen dan het principe van asociaal invoegen.
quote:Op maandag 27 april 2015 21:02 schreef twiFight het volgende:
Blijkbaar is Utrecht een nieuw experiment begonnen, waarbij verkeersborden aangepast worden aan het intelligentieniveau van haar bewoners:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 27 april 2015 21:02 schreef twiFight het volgende:
Blijkbaar is Utrecht een nieuw experiment begonnen, waarbij verkeersborden aangepast worden aan het intelligentieniveau van haar bewoners:
[ afbeelding ]
Tsja, roadtrip/NN woont in Utrecht...quote:Op maandag 27 april 2015 21:02 schreef twiFight het volgende:
Blijkbaar is Utrecht een nieuw experiment begonnen, waarbij verkeersborden aangepast worden aan het intelligentieniveau van haar bewoners:
[ afbeelding ]
In heel Nederland fietst men vrolijk voorbij dergelijke borden en raakt men geirriteerd als er een voetganger in de weg loopt...quote:Op maandag 27 april 2015 21:02 schreef twiFight het volgende:
Blijkbaar is Utrecht een nieuw experiment begonnen, waarbij verkeersborden aangepast worden aan het intelligentieniveau van haar bewoners:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |