abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 13 april 2015 @ 00:50:01 #201
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151633912
Volk dat niet doorrijdt binnendoor. Van 0 tot 100 na een stoplicht in 10 jaar. En niet constant rijden, maar dan rijden we weer 60, dan weer 75, vooruit, even tikken we de 80 aan en dan rijden we weer gezellig 70... En dan overal die domme inhaalverboden omdat er wat van die stomme koeien zijn die dat niet kunnen. Maargoed, dan ben je ze voorbij (vandaag voor de verandering eens waar het wel mocht) en dan ga je wel 250-500 meter bebouwde kom in en dan zitten ze aan het einde daarvan op je bumper. |:( |:(

Antiklacht: Ik kwam een Morris Minor 1000 uit 1964 in mintstaat tegen. _O_ _O_
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151635596
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 11:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden weleens routes door steden moeten doen als koerier en dan is heg behoorlijk irritant als er personenwagens op de laad/los plek staat. Aangezien m'n bus van bijna 7 meter meestal te veel uitsteekt op een gewone parkeerplaats was ik van die plekken afhankelijk. Maar ik was vaak ook 1 tot 2 uur bezig bij een klant en zette m'n bus gewoon voor de personenwagens (zolang ik de weg maar niet blokkeerde en had eerst gewacht of ze snel terug waren), vonden ze niet leuk dat ze moesten wachten ;)
Ik heb een eigen parkeerplaats in het centrum en m'n auto wordt met enige regelmaat klemgezet door bezoekers van de flats. Soms zetten ze hun auto zelfs op m'n plek als ik er niet ben. M'n buurman was het bij de zoveelste keer zat en had die auto klemgezet en een briefje met z'n nummer onder de ruitenwisser gedaan. Werd ie later gebeld door een chagrijnige klojo die weg wilde en of hij z'n auto meteen weg wilde halen. M'n buurman: 'ik zit nu te eten, ik kom over een uurtje.' Die man was woedend :D ze hebben nog even mot gehad op het parkeerterrein maar die man had zo'n bord voor de kop dat ie niet inzag wat hij verkeerd had gedaan.
Tap tap tap
pi_151642507
De uitvoegstrook van de A4/A13 naar de A12 is sinds dit weekend gesplitst. Erg fijn, maar het is wel even wennen, ik zag mensen over het verdrijvingsvlak rijden naar de andere uitvoegstrook en tevens presteerde een vrouw in een auto met Pools kenteken om in de achteruit te gaan, half via de redreseerstrook en half via middenberm om weer op de andere uitvoegstrook te komen. :'( :'( :'(
pi_151679061
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 16:54 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is echt best wel erg :o

Ik had de politie gebeld... Doe zijn er wel binnen 1 a 2 uur, al is het de vraag of de sleepwagen er ook zo snel is.

Maar je zal maar naar een afspraak ofzo moeten. Dat kan echt grote gevolgen hebben :{
De politie bellen omdat ik m'n bus daar zet of omdat de personenwagens daar staan? Aangezien de meesten daar gewoon echt staan om te shoppen (gaf jij net toe volgens mij ;)) zullen ze mij eerder gelijk geven, ik heb een route te rijden binnen een bepaalde tijd. Nog daargelaten dat de politie daar toch niet voor komt, zolang de weg niet geblokkeerd is.. Maar goed, gelukkig nu alleen nog maar buitenland.
pi_151679093
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 18:22 schreef Light het volgende:

[..]

Als koerier 1 tot 2 uur bij een klant? Wat ben je dan aan het doen?
Overtollige producten weer meenemen. Maar aangezien alles om geld draait moet dan wel elk product ingescand worden (bijv. zonnebrand en muggentroep na de zomer).
pi_151679145
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 07:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb een eigen parkeerplaats in het centrum en m'n auto wordt met enige regelmaat klemgezet door bezoekers van de flats. Soms zetten ze hun auto zelfs op m'n plek als ik er niet ben. M'n buurman was het bij de zoveelste keer zat en had die auto klemgezet en een briefje met z'n nummer onder de ruitenwisser gedaan. Werd ie later gebeld door een chagrijnige klojo die weg wilde en of hij z'n auto meteen weg wilde halen. M'n buurman: 'ik zit nu te eten, ik kom over een uurtje.' Die man was woedend :D ze hebben nog even mot gehad op het parkeerterrein maar die man had zo'n bord voor de kop dat ie niet inzag wat hij verkeerd had gedaan.
Haha precies ja! Ik heb ook een eigen plek hier en op de een of andere manier had ook iemand 'm er gewoon geparkeerd (terwijl er nog een hek voor dit parkeerterrein zit ook). Laatst was er ook een vrouw over de rooien omdat ze op een plekje van een buurman van mij stond en die buurman had z'n auto er achter gezet 8-) Ook niet normaal vragen aan mij, maar echt meteen: WEET JIJ VAN WIE DIE AUTO IS?! Eh nee, succes :7
pi_151710517

Vandaag ook weer een leuke meegemaakt. Mafkees met zijn BMW besluit twee auto's in te halen op het moment dat er een tegenligger aankomt - en brengt daarmee dus meerdere levens in gevaar. Ik toeter en sein, waarop hij besluit hard op de rem te gaan staan en midden op de weg uit te stappen :')

Ik heb het stuk maar er uit geknipt waarop te zien is wat voor een figuur het is. Het is altijd jammer om vooroordelen bevestigd te zien worden.
  woensdag 15 april 2015 @ 15:17:02 #208
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_151710760
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:04 schreef Hartigan het volgende:

Vandaag ook weer een leuke meegemaakt. Mafkees met zijn BMW besluit twee auto's in te halen op het moment dat er een tegenligger aankomt - en brengt daarmee dus meerdere levens in gevaar. Ik toeter en sein, waarop hij besluit hard op de rem te gaan staan en midden op de weg uit te stappen :')

Ik heb het stuk maar er uit geknipt waarop te zien is wat voor een figuur het is. Het is altijd jammer om vooroordelen bevestigd te zien worden.
:')
Heeft ie nog tegen je staan te schreeuwen :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_151710770
Beetje krapjes, maar ging allemaal goed toch? :P
  woensdag 15 april 2015 @ 15:18:44 #210
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_151710796
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

:')
Heeft ie nog tegen je staan te schreeuwen :D
Zoiets waarschijnlijk.

woensdag 15 april 2015 @ 15:19:54 #211
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_151710834
quote:
_O-
Klassiek _O_
Wel een beetje jammer van die witte Fiesta :X
pi_151710876
quote:

Waarom toeter en sein je als hij al veilig terug in zijn baan is?
Make my day!
  woensdag 15 april 2015 @ 15:22:33 #213
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_151710910
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:19 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

_O-
Klassiek _O_
Wel een beetje jammer van die witte Fiesta :X
Snap ook niet waarom je om die situatie zou stoppen (die bmw dan) ookal seint iemand, maargoed, kort lontje enzo :')

Ook eens zo'n figuur gehad die mij toen afsneed, ging ook stoppen en uitstappen. Ook uitgestapt en dan zijn het alleen praatjes en durven ze niks meer :')
  woensdag 15 april 2015 @ 15:23:45 #214
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_151710944
Ik had maandag een Oost Europeesche vrachtwagenchauffeur op een meter van mijn dappere Fiesta, (ik reed al 90 waar ik 80 mocht, maar dat doe ik meestal, rebels alles :7) en die gast maar drukken :')

Dus ik even mijn rempedaal indrukken zodat het licht wel aangaat , maar ik niet rem, die gast toeteren _O-
Toen sloeg hij af en ging ik nog even met mijn stuur naar rechts :@
Toen toeterde hij weer :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151711153
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:22 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Snap ook niet waarom je om die situatie zou stoppen (die bmw dan) ookal seint iemand, maargoed, kort lontje enzo :')

Ook eens zo'n figuur gehad die mij toen afsneed, ging ook stoppen en uitstappen. Ook uitgestapt en dan zijn het alleen praatjes en durven ze niks meer :')
Zo is een vriend van mij bij het uitstappen bedreigd met een schroevendraaier. Je verzint het niet..
Make my day!
pi_151711183
Die BMW had eigenlijk alleen iets fatsoenlijker en sneller helemaal naar rechts moeten gaan, want op zich heeft 'ie tijd genoeg. Om nou te stellen dat 'er meerdere levens in gevaar waren'...

Uitstappen is dan wel weer kansloos.
pi_151711826
Twee auto's tegelijkertijd inhalen op een weg waar tegenliggers kunnen rijden, is al behoorlijk stom. Als er dan ook nog daadwerkelijk een tegenligger aankomt gereden, is het behoorlijk kansloos. De kleinste inschattingsfout en je bent de lul (en ik dus ook, omdat ik er achter rijd).

Als het allemaal maar net goed gaat in de laatste seconde, dan is dat voor mij niet tijd genoeg. De BMW is pas volledig op zijn baan op het moment dat hij het taxibusje passeert. Waar het mij vooral om gaat is dat ik er absoluut niet van houd als andere mensen risico's nemen ten koste van een ander. Ik snap overigens echt niet waar die inhaalactie goed voor was. We reden nota bene op een 50 weg en dus al boven de limiet.

Maar goed, die gozer was gelukkig niet zo opgefokt als die gast in die Fiesta :D
  FOK!fotograaf woensdag 15 april 2015 @ 17:23:49 #218
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151714242
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:49 schreef Hartigan het volgende:
Twee auto's tegelijkertijd inhalen op een weg waar tegenliggers kunnen rijden, is al behoorlijk stom. Als er dan ook nog daadwerkelijk een tegenligger aankomt gereden, is het behoorlijk kansloos. De kleinste inschattingsfout en je bent de lul (en ik dus ook, omdat ik er achter rijd).
Ik heb wel eens 4 auto's ingehaald op een weg waar tegenliggers kunnen rijden terwijl ik nog een flinke aanhanger bij me had ook. Voorste auto reed niet harder dan 50 waar je 100 mag en de rest bleef er gezellig achter plakken. Na mij kwam ook de trekker-oplegger die achter mij zat mee en die ging er ook maar voorbij. En vorig jaar nog in Lelystad, stuk of 12 in 1x. Wederom, voorste (oud mannetje met pet) reed zo'n 40-50 waar je 80 mocht. En afgelopen weekend, auto met aanhanger die schommelde tussen de 60 en 80, aanhanger telt toch wel voor anderhalve auto. Als je het kan overzien, wat is dan het probleem?
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151714485
Ook weleens geflikt op een 80km weg, waar ze niet harder gingen dan 65. Misschien vonden ze het dijkje te smal, maar er was ruimte genoeg om in te halen met aanhanger, terwijl mijn combinatie ook niet boven de 95 uit kon komen.

Jammer dat die outlullen dan opeens een trailer in hun linker spiegel zien en gas bijgeven.
.
  woensdag 15 april 2015 @ 18:26:30 #220
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_151716181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:31 schreef Ciora het volgende:
Die BMW had eigenlijk alleen iets fatsoenlijker en sneller helemaal naar rechts moeten gaan, want op zich heeft 'ie tijd genoeg. Om nou te stellen dat 'er meerdere levens in gevaar waren'...
Dat dat busje groot licht opstak zegt genoeg...die bestuurder moet vanavond een schone onderbroek aantrekken.
pi_151716221
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 4 auto's ingehaald op een weg waar tegenliggers kunnen rijden terwijl ik nog een flinke aanhanger bij me had ook. Voorste auto reed niet harder dan 50 waar je 100 mag en de rest bleef er gezellig achter plakken. Na mij kwam ook de trekker-oplegger die achter mij zat mee en die ging er ook maar voorbij. En vorig jaar nog in Lelystad, stuk of 12 in 1x. Wederom, voorste (oud mannetje met pet) reed zo'n 40-50 waar je 80 mocht. En afgelopen weekend, auto met aanhanger die schommelde tussen de 60 en 80, aanhanger telt toch wel voor anderhalve auto. Als je het kan overzien, wat is dan het probleem?
Het ligt maar net aan de weg waar op je rijdt, de snelheid van je voorgangers en het overzicht. Ik doelde meer specifiek op de weg waar ik reed. Je ziet daar niet op tijd wat zich afspeelt achter die bocht. Gekkenwerk om vlak voor die bocht twee auto's in te halen.

Zelf haal ik ook weleens 2+ auto's in, maar alleen als ik de verkeerssituatie goed kan overzien.
pi_151735936
quote:

Bergen op Zoom en ik heb een kenteken. Benieuwd of ik 'm ook tegenkom.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151736837
quote:

Wat deed hij uiteindelijk?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 16 april 2015 @ 11:31:05 #224
11102 knep
Mountainfreak
pi_151737142
Klacht waardig genoeg: ik rijd meer dan 400km in België per week de komende tijd. Of voorbij Antwerpen of voorbij Brussel. Wat een drama :'(.
pi_151738565
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Geen idee, Volgens mij was het filmpje gestopt om de dashcam te redden. Zulk tuig is in staat om gewoon in je auto te gaan graaien als ze iets niet aanstaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 16-04-2015 12:39:13 ]
pi_151738827
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar, maar volgens mij was dit om de dashcam te redden. Zulk tuig is in staat om gewoon in je auto te gaan graaien als ze iets niet aanstaat.
Dan doe je je auto toch op slot. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_151740184
quote:
Pilletje vergeten...? :D

Klacht: Met je Polo SlowMotion 1.2 Diesel naast me komen staan bij een stoplicht. Die dingen trek je er met een DeuxChevaux nog uit man. :')
pi_151740232
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 07:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

_O-

Bij ons (Ten noorden van het centrum) staat in het weekend ook de hele wijk vol met mensen die liever een eind lopen dan een paar euro aftikken, ik heb helaas geen eigen parkeerplek.
pi_151740352
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:00 schreef NikeyAjax het volgende:
De uitvoegstrook van de A4/A13 naar de A12 is sinds dit weekend gesplitst. Erg fijn, maar het is wel even wennen, ik zag mensen over het verdrijvingsvlak rijden naar de andere uitvoegstrook en tevens presteerde een vrouw in een auto met Pools kenteken om in de achteruit te gaan, half via de redreseerstrook en half via middenberm om weer op de andere uitvoegstrook te komen. :'( :'( :'(
In de file op de A1 bij Hoevelaken, een Oostblokker in een vrachtwagen die de A28 op wilde vanaf de linkerbaan, zich eerst door het overige verkeer heen duwde naar de afslag, er daar achterkwam dat hij niet naar Zwolle maar naar Hoevelaken ging, vervolgens (waar het al niet meer mocht en nog amper kon!) zich terug duwde de file in, en vervolgens via de vluchtstrook toch maar langs de file reedt naar de afslag richting Zwolle.
pi_151742187
Niet zo zeer op de weg, maar als ik mijn auto bij de garage zet voor een bandenwissel en dat ding hoeft nog geen 25 meter voor- en achteruit gereden te worden om bij de brug te komen, blijf dan van mijn stoelverstelling af. :( kost me weer drie dagen om dat weer exact goed te krijgen.
pi_151746312
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hij kwam vragen of ik problemen had. Ja, zei ik, je rijdt als een complete debiel en veroorzaakt bijna een ongeluk. Na een hoop vervloekingen van mijn kant zei hij dat ik niet stoer moest doen en dat ik gewaarschuwd was :') Vervolgens is hij weer zijn auto ingestapt.

@Ridocar - inderdaad in BoZ. Hij kwam van de boulevard af bij de Mac, dus je kunt wel raden wat voor type het is. Het filmpje is overigens gewoon door blijven draaien, dus meneer staat fijn op beeld. Voor de beeldvorming: hij had minstens één gouden tand.
pi_151746362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:50 schreef Hartigan het volgende:

[..]

Hij kwam vragen of ik problemen had. Ja, zei ik, je rijdt als een complete debiel en veroorzaakt bijna een ongeluk. Na een hoop vervloekingen van mijn kant zei hij dat ik niet stoer moest doen en dat ik gewaarschuwd was :') Vervolgens is hij weer zijn auto ingestapt.

Poeh nou dat zijn nuttige dingen :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 16 april 2015 @ 18:57:42 #233
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_151749543
Vandaag weer eens met de trein geweest. In de spits. Dan neem je alle irritaties op de weg toch zó graag voor lief, lekker in de file met je comfortabele hokje met radio en airco, in plaats van als een sardientje in blik ruiken dat degene naast je al een week niet heeft gedoucht. :')
  donderdag 16 april 2015 @ 19:03:42 #234
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151749723
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:57 schreef BigSmurf het volgende:
Vandaag weer eens met de trein geweest. In de spits. Dan neem je alle irritaties op de weg toch zó graag voor lief, lekker in de file met je comfortabele hokje met radio en airco, in plaats van als een sardientje in blik ruiken dat degene naast je al een week niet heeft gedoucht. :')
Sorry, zondag weer!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_151757277
Ik had er weer eentje, een Touran met Belgisch kenteken op de A58/A4 Bergen op Zoom - Hoogerheide. Meneer moest en zou tussen mij (in mijn Geweldige Gezinsmobiel - Scénic) en mijn voorligger toen ik een vrachtauto in wilde halen. Probleem was dat hij te laat naar links ging en ik moest remmen om een aanrijding te voorkomen. Later toch maar even kijken wat er achter het stuur zat (niet intimiderend ofzo, daar ben ik toch niet goed in), maar Meneer de Belg in zijn Touran bleef strak voor zich uit kijken. er kwam zelfs een quasi-verveeld armpje om zijn hoofd te ondersteunen...

[ Bericht 9% gewijzigd door Ridocar op 16-04-2015 22:14:04 ]
pi_151779892
quote:
Vandaag ook weer een leuke meegemaakt. Mafkees met zijn BMW.......

BMW :r en Audi :r , paupervolk dat er in rijdt.....vandaag ook weer gehad. Ik zit in de linkerbaan waar ik moet gaan voorsorteren naar rechts. Er is een gat en ik geef knipperlicht naar rechts. Die Belgische eikel in een witte X3 gaat dan even dat gat dichtrijden. Later verklaarde hij dat ik de aso was die zich in een gat ging wringen waar geen plaats was. Logisch, als jij de beschikbare ruimte dichtrijdt. Was bijna op vechten uitgedraaid.
  FOK!fotograaf zondag 19 april 2015 @ 01:12:47 #237
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151815938
Dat ik even een op en neertje Utrecht/Nieuwegein/Houten had, zal ik maar even vergeten, 190 km rijden op 1 dag in het weekend is er gewoon om vragen. Maar wat is de bocht van de A2 uit Amsterdam naar de A12 lokaal (dus Utrecht in) kut uitgevoerd zegt. Als je, zoals ik, keurig rechts houdt en denkt: "Ja, Nieuwegein, daar moet ik er bij een afrit af", dan word je dus de eerste afrit eraf gedwongen of moet je 2 doorgetrokken strepen over. Als je er vaker komt zal je het vast wel weten, maar ik kom er nooit. Alles voorbij Ede neem ik de A1 en A30 voor en verder zit ik, die enkele keer dat ik de A12 die kant op moet nemen, op de binnenste rijstroken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 19-04-2015 01:37:57 ]
The summer is magic!

pi_151818232
Ik neem regelmatig de A2 en de A12 en vind die bocht waarbij je twee banen naar links moet opschuiven richting Arnhem geen succes. Meestal ga ik vrij snel na de tunnel al links rijden. Niet netjes, maar ik heb al een keer gehad dat ik amper naar links kon opschuiven, laat staan twee keer.
Tap tap tap
pi_151820618
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 09:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik neem regelmatig de A2 en de A12 en vind die bocht waarbij je twee banen naar links moet opschuiven richting Arnhem geen succes. Meestal ga ik vrij snel na de tunnel al links rijden. Niet netjes, maar ik heb al een keer gehad dat ik amper naar links kon opschuiven, laat staan twee keer.
Dat hele stuk tot voorbij Bunnik is een grote ellende, met mensen die op het laatste moment nog van baan wisselen om een afslg te halen.
pi_151823215
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:41 schreef eRKa het volgende:

[..]

BMW :r en Audi :r , paupervolk dat er in rijdt.....vandaag ook weer gehad. Ik zit in de linkerbaan waar ik moet gaan voorsorteren naar rechts. Er is een gat en ik geef knipperlicht naar rechts. Die Belgische eikel in een witte X3 gaat dan even dat gat dichtrijden. Later verklaarde hij dat ik de aso was die zich in een gat ging wringen waar geen plaats was. Logisch, als jij de beschikbare ruimte dichtrijdt. Was bijna op vechten uitgedraaid.
Zelfde een keer meegemaakt, maar ik was toen iets opgefokter in het verkeer en drukt gewoon door bleef meneer naast me rijden naast een vrachtwagen gezellig met ze drieën naast elkaar, waarna een witte KLPD volvo verscheen en ons alletwee meenam, ik kreeg een waarschuwing en meneer een regeltje 5. was echt niet netjes van me maar ja leer momentje...
pi_151911472
Rijd ik net terug naar huis na een herhalingsles EHBO, staan er onderaan de afrit van de snelweg 2 auto's met gevarenlichten aan op de middelste rijstrook voor de verkeerslichten.
Maar even gestopt om te checken of alles in orde is en of er eventueel EHBO verleend moet worden.
De voorste auto blijkt van een mevrouw te zijn die met pech is komen te staan (auto sloeg af voor de verkeerslichten en wilde niet meer starten).
De bestelbus er achter blijkt een medeweggebruiker te zijn die mevrouw daar maar gevaarlijk vond staan en zijn bus er achter gezet heeft i.v.m. verkeer dat daar met een noodgang de afrit af komt zonder op te letten.

Ik heb maar even een zwaailicht op mijn autodak gezet en 4 knipperdiscs in een schuine rij een x aantal meters achter de auto gelegd in afwachting van de politie die al gebeld was.

Dan kom je er pas achter wat voor idioten er nog op de weg zitten.
Mensen die met de telefoon aan het oor stug door blijven rijden, OVER de knipperdiscs heenrijden, achter een auto met zwaailicht tot stilstand komen en dan pas besluiten dat het misschien wel handig is om een andere rijbaan te kiezen. :{

Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als mevrouw daar alleen met haar gevarenlichten aan had gestaan, zo iemand was er vast vol opgeklapt als het licht op groen gestaan had!

De politie heeft daarna de boel afgezet, nog ff geholpen om de auto van de weg te drukken en mijn weg vervolgd.
Met de complimenten van de agenten voor het helpen beveiligen van de locatie.
Dat zwaailicht mag ik officieel niet op mijn dak hebben, aangezien ik geen ontheffing daarvoor heb, maar geen agent die daar op zo'n moment over gaat zeiken. :P
  FOK!fotograaf dinsdag 21 april 2015 @ 23:44:56 #242
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151911606
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef swollywood het volgende:
Dat zwaailicht mag ik officieel niet op mijn dak hebben, aangezien ik geen ontheffing daarvoor heb, maar geen agent die daar op zo'n moment over gaat zeiken. :P
Wellicht hebben ze niet gezien dat het een zwaailicht was en dachten ze dat het gewoon een knipperdisk was die je op het dak hebt gelegd?
The summer is magic!

pi_151911891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wellicht hebben ze niet gezien dat het een zwaailicht was en dachten ze dat het gewoon een knipperdisk was die je op het dak hebt gelegd?
Neuh, was overduidelijk een zwaailicht, agenten waren er zelfs blij mee, valt tenminste op vanaf afstand in het donker.
Zelf toen er een politiebus met blauw-blauw aan achter me stond waren er nog mensen die gewoon achter de politiebus stopten. 8)7

Die knipperdiscs (¤ 3,49/st. bij de Action) zijn trouwens wel een uitkomst 's avonds, valt een stuk meer op dan een gevarendriehoek en er gebeurt niks mee als er een auto overheen rijdt.

Ik heb dat soort meuk standaard in de auto liggen, als ik wel een keer eerst hulp moet verlenen voel ik me toch ff wat veiliger. Eigen veiligheid eerst. :)
  dinsdag 21 april 2015 @ 23:59:16 #244
66083 Platina
78th Element
pi_151912003
Dat met de telefoon herken ik wel ja. Ik zie zo vaak mensen in hun auto omlaag kijken op dat schermpje ipv op de weg te letten. Levensgevaarlijk bij 80-wegen waar tegengestelde rijbanen niet gescheiden zijn.
  FOK!fotograaf woensdag 22 april 2015 @ 00:26:46 #245
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151912434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:54 schreef swollywood het volgende:
Neuh, was overduidelijk een zwaailicht, agenten waren er zelfs blij mee, valt tenminste op vanaf afstand in het donker.
Volgens hulpverleningsforum hoef je geen vergunning voor gele zwaailampen te hebben. Je mag ze alleen gebruiken in daartoe noodzakelijke situaties, zoals jij hier deed.
The summer is magic!

pi_151918300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 00:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens hulpverleningsforum hoef je geen vergunning voor gele zwaailampen te hebben. Je mag ze alleen gebruiken in daartoe noodzakelijke situaties, zoals jij hier deed.
Nice! Fijn om te weten. ^O^
  woensdag 22 april 2015 @ 13:28:19 #247
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_151922241
quote:

Mensen die met de telefoon aan het oor stug door blijven rijden, OVER de knipperdiscs heenrijden, achter een auto met zwaailicht tot stilstand komen en dan pas besluiten dat het misschien wel handig is om een andere rijbaan te kiezen. :{
Aangezien er nog minstens eens per maand een weginspecteursauto of pijlwagen aan bonken wordt gereden verbaast dit me ook niet echt eigenlijk.
pi_151922753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:59 schreef Platina het volgende:
Dat met de telefoon herken ik wel ja. Ik zie zo vaak mensen in hun auto omlaag kijken op dat schermpje ipv op de weg te letten. Levensgevaarlijk bij 80-wegen waar tegengestelde rijbanen niet gescheiden zijn.
Die telefoons...grrr... Ik kom dagelijks fietsers tegen op de verkeerde weghelft (of gewoon tegen het verkeer in!) die alleen maar op hun scherm kijken. Kom ik daar aan met 45 km/uur. Niet fijn...
Professioneel gifmenger.
pi_151927991
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:42 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die telefoons...grrr... Ik kom dagelijks fietsers tegen op de verkeerde weghelft (of gewoon tegen het verkeer in!) die alleen maar op hun scherm kijken. Kom ik daar aan met 45 km/uur. Niet fijn...
Afgelopen weekeind stond er een jonge dame op de fiets op een kruising voor het stoplicht te wachten, aandacht volledig gericht op haar telefoon. Toen ze groen kreeg wilde ze gaan fietsen maar doordat een hand dus druk bezet was verloor ze de controle over haar stuur en donderde op het asfalt. Ze brak nog bijna haar nek ook in een poging haar rondvliegende telefoon te grijpen in plaats van haar handen voor haar uit te steken om de klap op te vangen.

Maar goed, dametje lag dus midden op de weg te dweilen. Terwijl ze opkrabbelde kregen wij groen. De auto voor me (de eerste in de rij) reed langzaam naar haar toe, stopte enkele centimeters voor haar (haar aandacht was inmiddels alweer verschoven naar haar kapotte telefoon ipv het kruispunt te verlaten) en begon op zijn claxon te rammen. Mmm. meedoen dan maar...? Dat bleek wel een aardig idee omdat vervolgens ook alle auto's uit andere richtingen mee gingen doen, een hels concert. Het mutsje wist niet hoe snel ze de benen moest nemen, nog steeds stuntelend met telefoon en fiets.
pi_151928349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:06 schreef eP2e het volgende:

[..]

Afgelopen weekeind stond er een jonge dame op de fiets op een kruising voor het stoplicht te wachten, aandacht volledig gericht op haar telefoon. Toen ze groen kreeg wilde ze gaan fietsen maar doordat een hand dus druk bezet was verloor ze de controle over haar stuur en donderde op het asfalt. Ze brak nog bijna haar nek ook in een poging haar rondvliegende telefoon te grijpen in plaats van haar handen voor haar uit te steken om de klap op te vangen.

Maar goed, dametje lag dus midden op de weg te dweilen. Terwijl ze opkrabbelde kregen wij groen. De auto voor me (de eerste in de rij) reed langzaam naar haar toe, stopte enkele centimeters voor haar (haar aandacht was inmiddels alweer verschoven naar haar kapotte telefoon ipv het kruispunt te verlaten) en begon op zijn claxon te rammen. Mmm. meedoen dan maar...? Dat bleek wel een aardig idee omdat vervolgens ook alle auto's uit andere richtingen mee gingen doen, een hels concert. Het mutsje wist niet hoe snel ze de benen moest nemen, nog steeds stuntelend met telefoon en fiets.
En niemand heeft gevraagd of ze in orde was? -O-
Tap tap tap
pi_151932294
Vanmorgen wou ik een vrachtwagen inhalen terwijl er een vrachtwagen wou invoegen, ging vrachtwagenchauffeur 1 blind naar links en moest ik maar op de rem. Centimeters! }:|
Liefhebber van oldtimers en LPG
  woensdag 22 april 2015 @ 18:52:30 #252
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_151933297
Mensen die niet voorsorteren als ze afslaan op een doorgaande weg. Echt, serieus, ga verdomme tegen de middenstreep aanstaan in plaats van midden op de rijstrook, dan kan achteropkomend verkeer er in 90% van de gevallen gewoon langs. }:|
pi_151947044
quote:
Rijd ik net terug naar huis na een herhalingsles EHBO, [knip]

Ik heb maar even een zwaailicht op mijn autodak gezet en 4 knipperdiscs in een schuine rij een x aantal meters achter de auto gelegd in afwachting van de politie die al gebeld was.
Dat zijn die dingen die bij de action liggen, toch?
quote:
Waren die discs nog heel? En is het wel goed zichtbaar? Ik zit te overwegen om een zooi van die dingen in te slaan.
pi_151947048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:54 schreef swollywood het volgende:

[..]

Zelf toen er een politiebus met blauw-blauw aan achter me stond waren er nog mensen die gewoon achter de politiebus stopten. 8)7

Die knipperdiscs (¤ 3,49/st. bij de Action) zijn trouwens wel een uitkomst 's avonds, valt een stuk meer op dan een gevarendriehoek en er gebeurt niks mee als er een auto overheen rijdt.

Ik heb dat soort meuk standaard in de auto liggen, als ik wel een keer eerst hulp moet verlenen voel ik me toch ff wat veiliger. Eigen veiligheid eerst. :)
Goed bezig, Ridocar, of je leest eerst verder in voor je allemaal vragen stelt...

Toch maar eens een Action plunderen...
pi_151947468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat moeten vragen ?
Ik zou geen medelijden hebben met iemand die zijn aandacht niet bij het verkeer heeft.
pi_151947607
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 08:15 schreef Gammareactor het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat moeten vragen ?
Ik zou geen medelijden hebben met iemand die zijn aandacht niet bij het verkeer heeft.
Goh, ja, waarom? Omdat zij ook een mens is misschien...? Een dom mens, wellicht, maar toch ook een mens.
pi_151947907
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2015 08:30 schreef DW457 het volgende:

[..]

Goh, ja, waarom? Omdat zij ook een mens is misschien...? Een dom mens, wellicht, maar toch ook een mens.
Inderdaad, het is allemaal ikke ikke ikke -O- Pubers zijn pubers, mutsen zul je altijd houden, maar als mijn dochter (stel :') ) vol op d'r muil is gegaan met de fiets zou ik het erg fijn vinden als iemand even stopte om te vragen of ze al d'r tanden nog heeft. Ook al was het haar eigen schuld. Nee, gaan toeteren omdat ze niet snel genoeg opstaat :') Wat is dit voor wereld :')
Tap tap tap
pi_151947957
De situatie is hier "meisje gaat op haar muil", maar heeft zelfs daarna nog steeds alleen aandacht voor haar telefoon.
Ja, sorry hoor, maar dan verdien je ook geen fatsoenlijke aandacht. Sowieso midden op een kruispunt alleen naar je telefoon kijken: dan ben je gewoon een sukkel, of je nou fietst of op de grond ligt, of je nou een kerel vol tattoo's bent of een lief en schattig meisje van net 18.
:{

Als je valt en je eerste (en tweede!) reactie is "whaa, m'n telefoon, doet die het nog!!", dan ben je vrij duidelijk niet ernstig gewond.
  donderdag 23 april 2015 @ 09:36:59 #259
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_151948835
Had een tijdje geleden ook zoiets. Auto komt uit een zijstraat, rijdt half de weg op, en tikt daarbij een fietser aan die met twee handen aan het Whatsappen o.i.d. is en net op tijd een hand aan z'n stuur kan pakken om niet om te flikkeren. Was niet hard, maar toch, hij voelt aan z'n been en fietst vervolgens verder, zonder ook maar naar de auto te kijken. Ik reed er een stukje achter, niemand achter me, dus ik laat het raampje zakken om te vragen of het goed gaat. Krijg ik een lichtelijk geïrriteerde "Huh, ja, hoezo?" *kijkt weer naar z'n telefoon*. Toen had ik echt zoiets, eigenlijk had je gewoon met je hoofd op de stoeprand moeten landen. :')
  donderdag 23 april 2015 @ 10:30:09 #260
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151950369
Soms zou je willen dat natuurlijke selectie wat beter haar best deed.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  donderdag 23 april 2015 @ 10:32:23 #261
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151950432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 08:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Inderdaad, het is allemaal ikke ikke ikke -O- Pubers zijn pubers, mutsen zul je altijd houden, maar als mijn dochter (stel :') ) vol op d'r muil is gegaan met de fiets zou ik het erg fijn vinden als iemand even stopte om te vragen of ze al d'r tanden nog heeft. Ook al was het haar eigen schuld. Nee, gaan toeteren omdat ze niet snel genoeg opstaat :') Wat is dit voor wereld :')
Ik hoop dat je je beseft dat dit dezelfde mensen zijn die een paar jaar later, wanneer ze een rijbewijs hebben, al append door de stad rijden met 50 km/u, zonder ook maar een seconde te kijken wat er op de weg gebeurt. Of is "mutsen zul je altijd houden" ook jouw reactie wanneer ze een onschuldige verkeersdeelnemer aanrijden?
pi_151957190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, waarom? Ze was al bezig met haar fiets overeind te zetten en natuurlijk haar heilignood te bekijken op schade want dat was natuurlijk het belangrijkste.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 08:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Inderdaad, het is allemaal ikke ikke ikke
Die muts is pas bezig met ikke ike ikke! Net als ieder ander die bezig is met zijn telefoon op de fiets. Ze geven geen moer om de verkeersdeelnemers om hun heen.
pi_151958587
Dat zal allemaal best, maar ik vind het gewoon niet netjes dat je zo'n kind onderuit ziet gaan en je ook maar geen seconde afvraagt of ze nog kan lopen. Als je haar ziet opstaan met de fiets is het een ander verhaal, maar ik heb zelf een keer een doodssmak gemaakt (geen telefoon, los zand op het fietspad in een scherpe bocht O+ ) en toen is iemand zo aardig geweest om mij overeind te helpen en naar huis te brengen.
Tap tap tap
pi_151965328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:25 schreef CherryLips het volgende:
Dat zal allemaal best, maar ik vind het gewoon niet netjes dat je zo'n kind onderuit ziet gaan en je ook maar geen seconde afvraagt of ze nog kan lopen.
Kind? Midden 20 en lopen kon ze toen ze een claxonconcert kreeg, heel hard. Overigens nog steeds de telefoon het belangrijkst. Ja, dat wordt nog wel een darwinnetje.
pi_151965851
Zijn nog een paar miljard mensen die je aandacht meer verdienen, dan die "Swagger" (Swekkers) jeugd die met oordopjes, 1 hand (of geen) aan het stuur, met een mobiel in hun hand, door rood fietsen, oversteken en zulks.

Gisteren in Amsterdam met een miljard fietsers achteruit een bocht nemen met de vrachtauto :'), sommigen lijken echt gewoon dood te willen.
pi_151966864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:46 schreef eP2e het volgende:

[..]

Kind? Midden 20 en lopen kon ze toen ze een claxonconcert kreeg, heel hard. Overigens nog steeds de telefoon het belangrijkst. Ja, dat wordt nog wel een darwinnetje.
O, ik zag een meisje van een jaar of 14 voor me :') :@
Tap tap tap
  vrijdag 24 april 2015 @ 12:55:16 #267
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_151987039
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O, ik zag een meisje van een jaar of 14 voor me :') :@
Je bent niet de enige.
pi_151990888
Bij de oprit naar de A50 in Apeldorn staan sinds een aantal maanden de verkeerslichten aan. Het principe is heel simpel: 1) twee rijstroken waarvan de linker moet invoegen in de rechter en 2) twee stoplichten die met wisselende intervallen op groen gaan, dus vaak niet tegelijk.

Wat is dus de bedoeling? Bij groen optrekken en even kijken hoe je samen met elkaar netjes uitkomt bij het invoegen.

Wat is dus niet de bedoeling? Blind optrekken, degene naast je eruit proberen te trekken, blind invoegen, door rood rijden, niet optrekken omdat je even een appeltje zoekt in je tas

En echt he, elke dag bijna een bijna-ongeluk. Gisteren een muts die door rood knalde en daardoor mij (links) het invoegen onmogelijk maakte, eergisteren een haantje dat per se voor mij (rechts) wilde ondanks dat ik eerder groen kreeg en al flink op weg was (hallo vluchtstrookje :'( )

Gevolg is dat iedereen autistisch rechts blijft staan (ondanks de signalering "Bij werkende signalering beide rijstroken gebruiken) omdat je links meer kans hebt op problemen door het hersenloze of egocentrische rijgedrag van iedereen. Dan begrijp je weer waarom er tegenwoordig borden nodig zijn dat bij een rood kruis je echt heus niet op die strook mag blijven rijden :|W
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152032439
Op de A27:

pi_152033000
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 08:25 schreef Ridocar het volgende:
Op de A27:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De mensen die een rood kruis negeren gaan dit bord net zo hard negeren. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_152033130
Mensen die afslaan, terwijl ik er met 80 aan kom. Ik zag hem, hij zag mij hopelijk (want tegenover elkaar). Ik zag zijn knipperlicht naar links. En tóch ging hij voor mij afslaan. Idioot.
  zondag 26 april 2015 @ 13:20:22 #272
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_152037330
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die afslaan, terwijl ik er met 80 aan kom. Ik zag hem, hij zag mij hopelijk (want tegenover elkaar). Ik zag zijn knipperlicht naar links. En tóch ging hij voor mij afslaan. Idioot.
Jij rijdt met dik 20 meter per seconde op die tegenligger aan, als hij met de helft van jouw snelheid rijdt dan is hij zelfs op 20 meter afstand nog snel genoeg als het een personenauto of motor is.

Maar voor je gevoel is dat veel te dichtbij, dan ga je vanzelf remmen. Is ook een kwestie van zien, inschatten en bepalen hoe snel je zou moeten remmen. Ik zie het wel eens dat mensen verschrikt reageren in een 60 km/u zone waar ik op meer dan 50 meter voor ze linksaf ga.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zondag 26 april 2015 @ 13:33:04 #273
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_152037736
Ik word net bijna van mijn fiets gereden. Redelijk drukke winkelstraat met veel zijstraten (Crooswijkseweg voor de kenners), ik rij gewoon rechtdoor. Net toen ik langs een zijstraat reed kwam er een tegenligger in een auto aanscheuren (hij zal 60 hebben gereden, niet bijzonder, ook niet echt verantwoordelijk daar), en nauwelijks snelheid terugnemend rijdt hij de zijstraat in, mijn achterwiel op centimeters na niet geraakt. Hij zal me waarschijnlijk helemaal niet gezien hebben.

Ik heb als ware internetheld mijn middelvinger opgestoken en ben snel doorgefietst :')
Ok stelletje hokboeren
pi_152037869
Gevalletje karma gisteren :@ Ik moest links afslaan maar het was niet goed aangegeven waar ik in moest (het leek wel een fietspad...) dus ik had vrij laat door dat ik toch die straat moest hebben, richting aan en remmen. Maar er zat al sinds de afslag drie km daarvoor een bestelbusje in m'n nek te hijgen en ja, ik remde een beetje laat (sloeg wel meteen af want geen tegenliggers verder) waardoor hij bijna bij mij achter in de kofferbak zat en hij begon meteen te toeteren. Aan de ene kant voel ik me lullig omdat ik laat remde, aan de andere kant moet ie dan ook maar uit m'n kofferbak blijven en niet de hele weg blijven duwen.

Maar goed, ik rij later op de A30 terug naar huis, daar is het 120, voegt er een of andere klojo in met 60 ofzo, gooit hem er bij mij gewoon voor. Ik had al gas teruggenomen voor invoegers, maar ik moest vol in de ankers.

Dus volgens mij staat het universum weer quitte? :')
Tap tap tap
pi_152039817
Poosje geleden in Apeldoorn:
Ik sta voor de stoplichten, wil linksaf slaan. Er werd aan de weg gewerkt dus het was al dikke puinzooi.
Licht springt op groen, ik heb drie voorgangers en kan de kruising oprijden terwijl het nog groen is. Daar moet ik op de rem, want door de werkzaamheden moeten de auto's die voor mij staan ook op de rem. Sta je daar, met je kont op de kruisende rijbaan, net vóór de baan die van rechts komt. :') Gelukig reden de auto's vóór mij toen door, kon ik de kruising vrijmaken. Ware het niet dat het verkeer van rechts groen kreeg en dat moest en zou voor mij langs gaan. :|W
Ik stond daar niet blij te wezen, met mijn kont op de andere rijbaan, gelukkig hielden zij rood, anders was alles vastgelopen. Voor het verkeer van rechts was het zo simpel geweest mij even voorrang te geven, hadden zij daarna ook gemakkelijker doorgekund.

Gelukkig kregen ze rood en kon ik doorrijden. Ik kwam terecht op de linkerbaan (tweebaans weg) die versmalde naar één baan rechts. Denk maar niet dat iemand mij wilde laten ritsen. :r

Uiteindelijk toch ertussen gekomen, waarna de reis richting snelweg ging. Daar vond een motorrijder het nodig om met één voet op de vluchtstrook stil te gaan staan op de oprit.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152040504
?Als je zelf rechts rijdt heb je toch nergens last van?
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_152040579
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:03 schreef NightFlight het volgende:
?Als je zelf rechts rijdt heb je toch nergens last van?
Als ik had geweten hoe asociaal men daar is qua ritsen was ik meteen naar rechts gegaan. Maar ik kende de situatie daar niet en de meest logische bocht op dat moment leek die naar de linker rijbaan, ook omdat daar nog wat ruimte was (rechts stond al vol met auto's). Volgende keer duw ik me meteen naar rechts hoor. ~O>
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 april 2015 @ 15:21:37 #278
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_152041291
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 15:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als ik had geweten hoe asociaal men daar is qua ritsen was ik meteen naar rechts gegaan. Maar ik kende de situatie daar niet en de meest logische bocht op dat moment leek die naar de linker rijbaan, ook omdat daar nog wat ruimte was (rechts stond al vol met auto's). Volgende keer duw ik me meteen naar rechts hoor. ~O>
Nederlanders zijn dan ook wel heel erg beroerd als het op ritsen aankomt. En omdat een groot deel zo asociaal is blijft bijna iedereen op dezelfde baan rijden om maar te voorkomen dat je in het nadeel bent bij ritsen.

Dit gedrag zie je na verkeerslichten, bij opritten van de snelweg en ja, helemaal bij wegwerkzaamheden waar sommige mensen denken dat alleen zij last hebben van iets vertraging waarop iedereen dan maar op ze moet wachten..
pi_152041477
Opmerkelijk.

Maar "Verbeter de wereld begin bij jezelf."
  zondag 26 april 2015 @ 15:39:40 #280
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_152041848
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:28 schreef NightFlight het volgende:
Opmerkelijk.

Maar "Verbeter de wereld begin bij jezelf."
En zolang daarin iedereen vindt dat die ander eerst moet ben je er nog niet :)

Ik laat mensen met een gerust hart ritsen, ook diegenen die denken daarmee de wereld te veroveren. Geeft voor mezelf meer rust bij het rijden en uiteindelijk scheelt het me op het eind van 2 uur rijden amper een minuut in tijd.
  zondag 26 april 2015 @ 15:47:20 #281
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_152042138
quote:
6s.gif Op zondag 26 april 2015 15:39 schreef JaapB het volgende:

[..]

Ik laat mensen met een gerust hart ritsen, ook diegenen die denken daarmee de wereld te veroveren. Geeft voor mezelf meer rust bij het rijden en uiteindelijk scheelt het me op het eind van 2 uur rijden amper een minuut in tijd.
Hangt ook wel van de manier af vind ik. Sommige zie je al van mijlen ver aankomen en dan weet je al van te voren dat ze hem er op het laatste moment tussen gaan duwen.

Hoewel mij altijd geleerd is dat je een kruispunt gewoon altijd vrij hoort te houden dus lijkt mij eerder een inschattingsfout. Lijkt mij hier meer van toepassing.
pi_152043273
quote:
6s.gif Op zondag 26 april 2015 15:39 schreef JaapB het volgende:

[..]

Bij jezelf beginnen impliceert toch niet dat een ander eerst moet beginnen?
  zondag 26 april 2015 @ 16:40:28 #283
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152044059
Wie het verste door kan rijden bij een ritssituatie kan me aan mijn reet roesten, ga gerust voor, maar dat eeuwige paniekerige remmen KUT IK MOET STILSTAAN.. GODVER STRAKS KOMT ER IEMAND TUSSEN vol op het gas gedrag komt mij zo de keel uit. Laat gewoon een autolengte ruimte vallen en rol met gematigde snelheid door. Op die manier hoef je nooit te remmen, zelfs niet als er iemand voor je ritst.
pi_152044626
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:47 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Hangt ook wel van de manier af vind ik. Sommige zie je al van mijlen ver aankomen en dan weet je al van te voren dat ze hem er op het laatste moment tussen gaan duwen.

Hoewel mij altijd geleerd is dat je een kruispunt gewoon altijd vrij hoort te houden dus lijkt mij eerder een inschattingsfout. Lijkt mij hier meer van toepassing.
Kan me voorstellen dat het zo lijkt. Maar ik trok op toen het groen was én toen iedereen voor mij ook nog in beweging was. Dat deed en doe ik normaliter ook. 2 seconden later stond alles stil. :')
pi_152044882
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:40 schreef twiFight het volgende:
Wie het verste door kan rijden bij een ritssituatie kan me aan mijn reet roesten, ga gerust voor, maar dat eeuwige paniekerige remmen KUT IK MOET STILSTAAN.. GODVER STRAKS KOMT ER IEMAND TUSSEN vol op het gas gedrag komt mij zo de keel uit. Laat gewoon een autolengte ruimte vallen en rol met gematigde snelheid door. Op die manier hoef je nooit te remmen, zelfs niet als er iemand voor je ritst.
ja zoals chaufs rijden.
Maar er zijn bij mij een aantal situaties waar ik hele ver wil gaan om iemand niet in te laten voegen. Ik kan lui zoals jou dan ook wel opvreten als ze weer drie mafketels voorlaten die net een km de file langs zijn gereden
pi_152044995
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 17:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ja zoals chaufs rijden.
Maar er zijn bij mij een aantal situaties waar ik hele ver wil gaan om iemand niet in te laten voegen. Ik kan lui zoals jou dan ook wel opvreten als ze weer drie mafketels voorlaten die net een km de file langs zijn gereden
Ik vind het altijd een lastige afweging. Tot aan de verwijzing dat je moet gaan ritsen hoeft het niet. 90% van de mensen heeft dan al geritst -> lange file op één rijbaan, mogelijk hinder bij kruispunten/zijstraten terwijl de andere nog prima en legaal berijdbaar is. Wie ben ik om iemand, die wel optimaal van de weg gebruik maakt, niet te laten ritsen?
  zondag 26 april 2015 @ 17:06:42 #287
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152045054
quote:

[..]

ja zoals chaufs rijden.
Zoals heel veel dingen in het verkeer werkt het perfect, maar alleen als iedereen meewerkt ;) Er hoeven maar een paar aso's tussen te zitten en dan loopt de hele doorstroming in de soep. En ja, dan zeggen de immer opgefokte nederlanders: als een ander 2 seconden sneller is, dan wil ik dat ook! En dus staat iedereen een paar minuten langer stil bij het ritsen.
pi_152045459
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 17:06 schreef twiFight het volgende:

[..]

Zoals heel veel dingen in het verkeer werkt het perfect, maar alleen als iedereen meewerkt ;) Er hoeven maar een paar aso's tussen te zitten en dan loopt de hele doorstroming in de soep. En ja, dan zeggen de immer opgefokte nederlanders: als een ander 2 seconden sneller is, dan wil ik dat ook! En dus staat iedereen een paar minuten langer stil bij het ritsen.
Dat vetgedrukte, doel je dan op mafketels zoals ik? Want ik heb een heel andere motivatie om iemand er niet tussen te laten en ik denk velen met mij
pi_152046870
Ik houd van remafstand, zeker op de snelweg O+
Maar helaas wordt remafstand vaak gezien als 'past precies plekje om mijn wagen ertussen te duwen' }:|

Zeker als het druk is, en ik geen tijd heb om weer wat terug te vallen, moet ik dan op de rem trappen als mijn voorganger het ook moet. En dat is vaak, want we houden en masse niet van remafstand maar zijn blijkbaar gek op het harmonica-effect :')
  zondag 26 april 2015 @ 19:17:07 #290
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_152048680
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:19 schreef NightFlight het volgende:

[..]

Bij jezelf beginnen impliceert toch niet dat een ander eerst moet beginnen?
Klopt helemaal, alleen is dat niet hoe het merendeel het uit wenst te leggen. Brutalen hebben de halve wereld is dan weer van toepassing. :P
  zondag 26 april 2015 @ 21:55:12 #291
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152054299
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 17:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat vetgedrukte, doel je dan op mafketels zoals ik? Want ik heb een heel andere motivatie om iemand er niet tussen te laten en ik denk velen met mij
Euh, de woorden die je vetgedrukt hebt gemaakt maken mij niet duidelijk wie je bedoelt. Ik heb het over aso's, daarmee bedoel ik eigenlijk iedereen die om egoistische redenen de verkeersdoorstroming in de soep laat lopen (dat kunnen mensen zijn die met 100 doorrijden en pas over het verdrijvingsvlak 'm er tussen duwen, maar ook de mensen die mensen niet laten ritsen van links, ook al ritsen die mensen op de juiste plek) en ik heb het over opgefokte nederlanders. Of je dat zelf bent kan ik verder niet beoordelen. Maar het is typisch dat ik vaak gedrag zie waarbij <individu X> niet 2 seconden langer wil wachten dan <indivicu Y> waarna door dat gedrag alle verkeersdelnemers uiteindelijk vele malen langer stilstaan.
pi_152077104
quote:

[..]

ja zoals chaufs rijden.
Dat is ook een keus die je maakt, dat opvreten. Ik kan me er ook enorm aan ergeren bij vlagen, dat zo'n blaaskaak hem er vooraan tussen wil drukken, maar ik weet ook dat het geen ene reet helpt als ik hem er niet tussen laat. De keer erop probeert ie het gewoon weer, want zo'n eikel wéét dat hij asociaal bezig is.

Net als met bumperkleven. Nee, ik ga niet extra gassen als ik de vmax al rijdt, maar ik laat m er zo langs zodra het kan omdat het anders 1) een gevaarlijke situatie kan worden, 2) ik er opgefokt van kan raken, zo'n "conflict" onderweg en 3) dit soort figuren er niks van leren. Het is bewust gedrag.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_152077215
Oh ja, over hem ertussen drukken: op de A28 laatst stond de uitvoegstrook naar Zwolle-Centrum vol, en de meest rechtse rijbaan stond al stil, vol met mensen die er nog tussen moesten. Dat was al opletten, maar er waren dus ook nog een aantal gladiolen die hun auto de strook ernaast doodleuk stilzetten midden op de snelweg om dáár weer in te voegen. Levensgevaarlijk! Rijd dan even 2km om via Zuid denk ik dan :{w

Grootste probleem was dus dat de mensen op de invoegstrook de mensen op de rechter rijstrook er niet meer tussen lieten komen, en die op hun beurt de mensen op de middelste rijstrook niet. Gewoon steeds het gaatje dichtrijden, dat soort gedrag. Terwijl ze zelf ook zien dat er een gevaarlijke situatie onstaan is. Dat lijkt me dan echt zwaarder wegen dan het principe van asociaal invoegen.
pi_152078569
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 18:58 schreef Jihawti het volgende:
Grootste probleem was dus dat de mensen op de invoegstrook de mensen op de rechter rijstrook er niet meer tussen lieten komen, en die op hun beurt de mensen op de middelste rijstrook niet. Gewoon steeds het gaatje dichtrijden, dat soort gedrag. Terwijl ze zelf ook zien dat er een gevaarlijke situatie onstaan is. Dat lijkt me dan echt zwaarder wegen dan het principe van asociaal invoegen.
Dat zien ze niet. Ze denken alleen aan zichzelf.
pi_152078848
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 18:58 schreef Jihawti het volgende:
Oh ja, over hem ertussen drukken: op de A28 laatst stond de uitvoegstrook naar Zwolle-Centrum vol, en de meest rechtse rijbaan stond al stil, vol met mensen die er nog tussen moesten. Dat was al opletten, maar er waren dus ook nog een aantal gladiolen die hun auto de strook ernaast doodleuk stilzetten midden op de snelweg om dáár weer in te voegen. Levensgevaarlijk! Rijd dan even 2km om via Zuid denk ik dan :{w

Dit soort situaties ontstaan nu eenmaal bij drukke situaties en zijn niet in 1x op te lossen door wat te schuiven enz.

Als het goed is knipperen de borden boven de weg 50 en het is aan het andere verkeer hieraan te houden en op te letten. Er kan er bijvoorbeeld ook 1 weer gaan rijden.
.
  maandag 27 april 2015 @ 21:02:32 #296
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152080921
Blijkbaar is Utrecht een nieuw experiment begonnen, waarbij verkeersborden aangepast worden aan het intelligentieniveau van haar bewoners:

maandag 27 april 2015 @ 21:14:59 #297
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152081320
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:02 schreef twiFight het volgende:
Blijkbaar is Utrecht een nieuw experiment begonnen, waarbij verkeersborden aangepast worden aan het intelligentieniveau van haar bewoners:

[ afbeelding ]
:') :D
  maandag 27 april 2015 @ 22:50:45 #298
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_152084706
quote:

[ afbeelding ]
_O-
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2015 @ 00:43:55 #299
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152087051
quote:

[ afbeelding ]
Tsja, roadtrip/NN woont in Utrecht... :P :P
The summer is magic!

dinsdag 28 april 2015 @ 06:06:05 #300
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_152088213
quote:

[ afbeelding ]
In heel Nederland fietst men vrolijk voorbij dergelijke borden en raakt men geirriteerd als er een voetganger in de weg loopt...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')