Dan doe je je auto toch op slot.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar, maar volgens mij was dit om de dashcam te redden. Zulk tuig is in staat om gewoon in je auto te gaan graaien als ze iets niet aanstaat.
Pilletje vergeten...?quote:
quote:Op maandag 13 april 2015 07:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb een eigen parkeerplaats in het centrum en m'n auto wordt met enige regelmaat klemgezet door bezoekers van de flats. Soms zetten ze hun auto zelfs op m'n plek als ik er niet ben. M'n buurman was het bij de zoveelste keer zat en had die auto klemgezet en een briefje met z'n nummer onder de ruitenwisser gedaan. Werd ie later gebeld door een chagrijnige klojo die weg wilde en of hij z'n auto meteen weg wilde halen. M'n buurman: 'ik zit nu te eten, ik kom over een uurtje.' Die man was woedendze hebben nog even mot gehad op het parkeerterrein maar die man had zo'n bord voor de kop dat ie niet inzag wat hij verkeerd had gedaan.
In de file op de A1 bij Hoevelaken, een Oostblokker in een vrachtwagen die de A28 op wilde vanaf de linkerbaan, zich eerst door het overige verkeer heen duwde naar de afslag, er daar achterkwam dat hij niet naar Zwolle maar naar Hoevelaken ging, vervolgens (waar het al niet meer mocht en nog amper kon!) zich terug duwde de file in, en vervolgens via de vluchtstrook toch maar langs de file reedt naar de afslag richting Zwolle.quote:Op maandag 13 april 2015 13:00 schreef NikeyAjax het volgende:
De uitvoegstrook van de A4/A13 naar de A12 is sinds dit weekend gesplitst. Erg fijn, maar het is wel even wennen, ik zag mensen over het verdrijvingsvlak rijden naar de andere uitvoegstrook en tevens presteerde een vrouw in een auto met Pools kenteken om in de achteruit te gaan, half via de redreseerstrook en half via middenberm om weer op de andere uitvoegstrook te komen.![]()
![]()
Hij kwam vragen of ik problemen had. Ja, zei ik, je rijdt als een complete debiel en veroorzaakt bijna een ongeluk. Na een hoop vervloekingen van mijn kant zei hij dat ik niet stoer moest doen en dat ik gewaarschuwd wasquote:
Poeh nou dat zijn nuttige dingenquote:Op donderdag 16 april 2015 16:50 schreef Hartigan het volgende:
[..]
Hij kwam vragen of ik problemen had. Ja, zei ik, je rijdt als een complete debiel en veroorzaakt bijna een ongeluk. Na een hoop vervloekingen van mijn kant zei hij dat ik niet stoer moest doen en dat ik gewaarschuwd wasVervolgens is hij weer zijn auto ingestapt.
Sorry, zondag weer!quote:Op donderdag 16 april 2015 18:57 schreef BigSmurf het volgende:
Vandaag weer eens met de trein geweest. In de spits. Dan neem je alle irritaties op de weg toch zó graag voor lief, lekker in de file met je comfortabele hokje met radio en airco, in plaats van als een sardientje in blik ruiken dat degene naast je al een week niet heeft gedoucht.
BMWquote:Op woensdag 15 april 2015 15:04 schreef Hartigan het volgende:
Vandaag ook weer een leuke meegemaakt. Mafkees met zijn BMW.......
Dat hele stuk tot voorbij Bunnik is een grote ellende, met mensen die op het laatste moment nog van baan wisselen om een afslg te halen.quote:Op zondag 19 april 2015 09:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik neem regelmatig de A2 en de A12 en vind die bocht waarbij je twee banen naar links moet opschuiven richting Arnhem geen succes. Meestal ga ik vrij snel na de tunnel al links rijden. Niet netjes, maar ik heb al een keer gehad dat ik amper naar links kon opschuiven, laat staan twee keer.
Zelfde een keer meegemaakt, maar ik was toen iets opgefokter in het verkeer en drukt gewoon door bleef meneer naast me rijden naast een vrachtwagen gezellig met ze drieën naast elkaar, waarna een witte KLPD volvo verscheen en ons alletwee meenam, ik kreeg een waarschuwing en meneer een regeltje 5. was echt niet netjes van me maar ja leer momentje...quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:41 schreef eRKa het volgende:
[..]
BMWen Audi
, paupervolk dat er in rijdt.....vandaag ook weer gehad. Ik zit in de linkerbaan waar ik moet gaan voorsorteren naar rechts. Er is een gat en ik geef knipperlicht naar rechts. Die Belgische eikel in een witte X3 gaat dan even dat gat dichtrijden. Later verklaarde hij dat ik de aso was die zich in een gat ging wringen waar geen plaats was. Logisch, als jij de beschikbare ruimte dichtrijdt. Was bijna op vechten uitgedraaid.
Wellicht hebben ze niet gezien dat het een zwaailicht was en dachten ze dat het gewoon een knipperdisk was die je op het dak hebt gelegd?quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef swollywood het volgende:
Dat zwaailicht mag ik officieel niet op mijn dak hebben, aangezien ik geen ontheffing daarvoor heb, maar geen agent die daar op zo'n moment over gaat zeiken.
Neuh, was overduidelijk een zwaailicht, agenten waren er zelfs blij mee, valt tenminste op vanaf afstand in het donker.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wellicht hebben ze niet gezien dat het een zwaailicht was en dachten ze dat het gewoon een knipperdisk was die je op het dak hebt gelegd?
Volgens hulpverleningsforum hoef je geen vergunning voor gele zwaailampen te hebben. Je mag ze alleen gebruiken in daartoe noodzakelijke situaties, zoals jij hier deed.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:54 schreef swollywood het volgende:
Neuh, was overduidelijk een zwaailicht, agenten waren er zelfs blij mee, valt tenminste op vanaf afstand in het donker.
Nice! Fijn om te weten.quote:Op woensdag 22 april 2015 00:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgens hulpverleningsforum hoef je geen vergunning voor gele zwaailampen te hebben. Je mag ze alleen gebruiken in daartoe noodzakelijke situaties, zoals jij hier deed.
Aangezien er nog minstens eens per maand een weginspecteursauto of pijlwagen aan bonken wordt gereden verbaast dit me ook niet echt eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef swollywood het volgende:
Dan kom je er pas achter wat voor idioten er nog op de weg zitten.
Mensen die met de telefoon aan het oor stug door blijven rijden, OVER de knipperdiscs heenrijden, achter een auto met zwaailicht tot stilstand komen en dan pas besluiten dat het misschien wel handig is om een andere rijbaan te kiezen.![]()
Die telefoons...grrr... Ik kom dagelijks fietsers tegen op de verkeerde weghelft (of gewoon tegen het verkeer in!) die alleen maar op hun scherm kijken. Kom ik daar aan met 45 km/uur. Niet fijn...quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:59 schreef Platina het volgende:
Dat met de telefoon herken ik wel ja. Ik zie zo vaak mensen in hun auto omlaag kijken op dat schermpje ipv op de weg te letten. Levensgevaarlijk bij 80-wegen waar tegengestelde rijbanen niet gescheiden zijn.
Afgelopen weekeind stond er een jonge dame op de fiets op een kruising voor het stoplicht te wachten, aandacht volledig gericht op haar telefoon. Toen ze groen kreeg wilde ze gaan fietsen maar doordat een hand dus druk bezet was verloor ze de controle over haar stuur en donderde op het asfalt. Ze brak nog bijna haar nek ook in een poging haar rondvliegende telefoon te grijpen in plaats van haar handen voor haar uit te steken om de klap op te vangen.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die telefoons...grrr... Ik kom dagelijks fietsers tegen op de verkeerde weghelft (of gewoon tegen het verkeer in!) die alleen maar op hun scherm kijken. Kom ik daar aan met 45 km/uur. Niet fijn...
En niemand heeft gevraagd of ze in orde was?quote:Op woensdag 22 april 2015 16:06 schreef eP2e het volgende:
[..]
Afgelopen weekeind stond er een jonge dame op de fiets op een kruising voor het stoplicht te wachten, aandacht volledig gericht op haar telefoon. Toen ze groen kreeg wilde ze gaan fietsen maar doordat een hand dus druk bezet was verloor ze de controle over haar stuur en donderde op het asfalt. Ze brak nog bijna haar nek ook in een poging haar rondvliegende telefoon te grijpen in plaats van haar handen voor haar uit te steken om de klap op te vangen.
Maar goed, dametje lag dus midden op de weg te dweilen. Terwijl ze opkrabbelde kregen wij groen. De auto voor me (de eerste in de rij) reed langzaam naar haar toe, stopte enkele centimeters voor haar (haar aandacht was inmiddels alweer verschoven naar haar kapotte telefoon ipv het kruispunt te verlaten) en begon op zijn claxon te rammen. Mmm. meedoen dan maar...? Dat bleek wel een aardig idee omdat vervolgens ook alle auto's uit andere richtingen mee gingen doen, een hels concert. Het mutsje wist niet hoe snel ze de benen moest nemen, nog steeds stuntelend met telefoon en fiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |