Doen ze dat niet gewoon om filevorming op de snelweg, of een andere weg ergens, te voorkomen? Een beetje als doseerlichten?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:25 schreef Omentuva het volgende:
Stoplichten die ongeveer 3 autos doorlaten. In de spits. Op één van de wegen die je moet nemen om Utrecht uit te gaan.
Die enkele keer dat ik op de vluchtstrook stond, voelde ik mij echt niet veilig hoor. Was erg blij toen ik er weer weg kon.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:59 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik heb het even nagelezen en voor oa. pechgevallen moet je tegenwoordig 112 bellen ook op de vluchtstrook. Dit zodat er meteen actie ondernomen kan worden om bijv. een rijbaan af te kruisen, stilstaan op de vluchtstrook is namelijk NIET veilig al denk je zelf van wel. Ook geldt dit dus voor randdebielen op de weg zoals in het filmpje, direct (voor zover de situatie het toelaat natuurlijk) 112 bellen.
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:39 schreef twiFight het volgende:
Op de terugweg in het donker wel weer veel mis aan de verlichting. Mensen met een kapotte koplamp die gaan compenseren door de andere op groot licht te zetten mogen van mij, om het actueel te houden, aan het Zyklon-B. Elke hap zuurstof is te goed voor die josties.
Nee, ik meld me ookquote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Nee hoor, doe ik ook. En van tijd tot tijd zelfs een rondje om de auto heen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Die van mij meldt alle kapotte lampen op het display, behalve de dimlichten en achterlichten vreemd genoeg..quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee hoor, doe ik ook. En van tijd tot tijd zelfs een rondje om de auto heen.
Ja maar daar heb ik mijn Duitse buurvrouw voor. Die komt naar buiten rennen bij het uitparkeren: "Jaai heb helemahl nieks achter ja!"quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Die van mij meldt alle kapotte lampen op het display, behalve de dimlichten en achterlichten vreemd genoeg..
Die van mij zet alleen mijn vuilnisbak aan de straatquote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:37 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ja maar daar heb ik mijn Duitse buurvrouw voor. Die komt naar buiten rennen bij het uitparkeren: "Jaai heb helemahl nieks achter ja!"
Ik dacht dat ik de enige was die dat deed Laatst had dat mensen op me wachtten bij een rotonde, alsof ze niet zagen dat ik eraf ging en dat netjes aangaf. Bij stoplicht even de lampen gecontroleerd in de auto voor mequote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Haha, ik doe dat ook vaak!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als de één kapot is, gaat de ander feller branden, die krijgt dan schijnbaar meer stroom.
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Ik wacht ook vaak hoor. Legio mensen die een rotonde oprijden en waarschijnlijk denken: 'oh, mijn stuur gaat naar rechts, en ooit ga ik écht rechtsaf, dus ik zet die knipper maar vast aan, ook al rijd ik de rotonde driekwart rond.'quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de enige was die dat deed Laatst had dat mensen op me wachtten bij een rotonde, alsof ze niet zagen dat ik eraf ging en dat netjes aangaf. Bij stoplicht even de lampen gecontroleerd in de auto voor me
En als ik de auto bij m'n ouders voor de garagedeur parkeer, dan is het ook handig controleren.
Ik snap de irritatie, maar om nu een kind dood te wensen....quote:Op woensdag 6 mei 2015 04:05 schreef twiFight het volgende:
Urgh breek me de bek niet open over hoofddoekjes achter het stuur. Toen ik nog leste voor mijn rijbewijs had ik vaak les na zo'n figuur. Kon er niet bijster veel van maar na de rijles stapte ze uit en... stapte ze in haar auto. Ja, ze reed al auto ook al had ze geen rijbewijs. De klucht? Die auto had ze om haar kind naar school te brengen. Ergens hoopte ik dat ze een ongeluk zou krijgen, haar kind dood zou rijden en de rest van haar leven in het gevang kon zitten voor moord. Maar ja, dat 'geluk' is er helaas niet van gekomen.
Ik verbaas me er misschien wel meer over dat er in al die tijd niemand even is uitgestapt om die auto even langs de kant van de weg te duwen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 00:05 schreef dick_laurent het volgende:
Niet persé een irritatie, maar meer een apart iets...
Vandaag op weg naar de supermarkt sta ik voor stoplicht. Afijn, wordt groen maar de auto voor mij trekt niet op. Ik wacht nog beleefd een seconde of twee, maar nog steeds nada.
Dus ik deed een beschaafd tikje op de claxon, zo van hallo, we mogen hoor.
Op dat moment doet autootje voor me de gevarenlichten aan.
Ik dacht, hmm ok. Geen idee wat de neuk hier aan de hand is, maar ik ga er maar omheen.
Terwijl ik er langs rijd keek ik natuurlijk even, en zag ik hoofddoek mevrouw achter het stuur zitten. Voor zich uit starend.
Ok, t zal wel. Afijn, ik boodschappen doen ladiedadieda...
Rijd ik kwartier of wat later weer trug langs hetzelfde punt. Staat zelfde autootje met hoofddoek mevrouw, nog steeds achter het stuur, voor zich uit starend, met knipperlichten aan daar stil voor het stoplicht terwijl de ene na de andere auto zich om haar heen manouvreert.
Erg apart. Bedoel, als je opeens pech krijgt dan zou ik op zijn minst uitstappen en om hulp gaan vragen ofzo.
(Of hoofddoek mevrouw kon geen nederlands dus was dat misschien geen optie .... ja sorry, ik denk ik maak de flauwe grap maar vast voordat iemand anders t doet)
Dit, of op zijn minst vragen wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:38 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik verbaas me er misschien wel meer over dat er in al die tijd niemand even is uitgestapt om die auto even langs de kant van de weg te duwen.
Fixed.quote:
Nou, ik had ook even die gedachte, maar het was echt op een mega ongelukkig punt. Er was daar namelijk rechts geen vluchtstrook of niks (meteen beton) en links was tegemoetkomend verkeer, dus er langs rijden vergde ook nog best wat timing en goed opletten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:38 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik verbaas me er misschien wel meer over dat er in al die tijd niemand even is uitgestapt om die auto even langs de kant van de weg te duwen.
Dit doe ik ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Maar af en toe in de reflectie op de auto voor je kijken bij een stoplicht of je lampen nog werken, is blijkbaar alleen een tic van mij geloof ik..
Hey kutcherrylips, wie heeft het hier over haaientanden? Ik reed gewoon op de weg ...als in rechtdoorgaand verkeer, zonder stoplicht oid.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:31 schreef CherryLips het volgende:
Hey kutfietser, die haaientanden he, dan moet je stoppen.
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed Hoef je niet te scheldenquote:Op woensdag 6 mei 2015 18:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey kutcherrylips, wie heeft het hier over haaientanden? Ik reed gewoon op de weg ...als in rechtdoorgaand verkeer, zonder stoplicht oid.
Oh, haha nou omdat het direct na mijn post was kwam het echt precies zo over alsof je mij voor kutfietser uitmaakte. Sorry, verkeerd opgevat. Mijn oprechte excuses!quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed Hoef je niet te schelden
Je hebt toch wel getoeterd hequote:Op woensdag 6 mei 2015 17:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hee zak hooi in die grijze Nissan vanmiddag. Als je een tractor in gaat halen, maak dan een beetje snelheid. Je hoeft geen 40 te blijven rijden naast een tractor die 30 rijdt. En het is dat ik gas los liet en met nog maar 20-30 in kwam lopen, anders had ik frontaal bovenop je gezeten. KUTKNEUS.
Ach, het topic heet "Irritaties op de weg", niet "Terechte irritaties op de weg". Grosso modo irriteren langzaam rijdende mensen mij het meest, maar daar is wettelijk gezien meestal niets verkeerds aan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:55 schreef Rob310 het volgende:
[ afbeelding ]
Vrachtwagens met lekke band waarvoor er, terecht, 1 rijstrook afgesloten wordt.
Ik weet ook wel dat ze het niet expres doen, maar die 12 minuten vertraging zijn tóch irritant.
Tijd voor een "Irritaties in het topic over Irritaties op de weg" topic?quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het was niet aan jou gericht, maar aan de fietser die ik op de rotonde zowat van z'n sokken reed Hoef je niet te schelden
Twee weken geleden, stond er op de A2 van Utrecht naar Den Bosch een vrachtauto op de vluchtstrook stil. Net op het punt dat er twee banen afslaan naar de A15, oftewel vijf rijstroken. Vanwege die vrachtwagen, waren er drie rijbanen afgesloten...quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:55 schreef Rob310 het volgende:
[ afbeelding ]
Vrachtwagens met lekke band waarvoor er, terecht, 1 rijstrook afgesloten wordt.
Ik weet ook wel dat ze het niet expres doen, maar die 12 minuten vertraging zijn tóch irritant.
Vroeger werden er nooit voor dit soort dingen banen afgekruist (althans zelden) maar aangezien de Nederlandse weggebruiker zich niet wenst te gedragen is het nu standaard geworden. Onze eigen schuld.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Twee weken geleden, stond er op de A2 van Utrecht naar Den Bosch een vrachtauto op de vluchtstrook stil. Net op het punt dat er twee banen afslaan naar de A15, oftewel vijf rijstroken. Vanwege die vrachtwagen, waren er drie rijbanen afgesloten...
Dat kostte mij een stukje meer dan 12 minuten en totaal onbegrijpelijk waarom er drie banen afgekruisd moesten worden
Grappig dat je dat zegt. Wat er bij ons vandaag in de krant stond (Noord Hollands Dagblad) was dat automobilisten bij werkzaamheden als er gewerkt wordt wel hun snelheid aanpassen en wanneer er niet gewerkt wordt, sneller te hard rijden. Komt op mij over alsof mensen prima hun verantwoordelijkheid kunnen nemen. Stond er daarna dat er meer maatregelen genomen moeten worden om het onmogelijk te maken harder te rijden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:23 schreef twiFight het volgende:
Ben het wel met hem eens. Nederlanders huilen als kleine meisjes over betutteling maar bij elk stukje vrijheid dat je hebt zijn er weer kuddes josties die het moeten verpesten. Dan maar betutteling. Als persoon die zich bijna altijd aan de regels houdt heb ik er toch nooit last van en de egoisten met een doodswens (danwel moordwens) heb ik liever nog gisteren van de weg.
Ik blijf erbij, betutteling is enkel en alleen symptoombestrijding. Oeh, er valt een dode op een provinciale weg: inhaalverbod. Oeh, mensen rijden hier vaak 70 in plaats van 50. Flitspaal en/of drempels/wegversmallingen. Oeh, er vliegen wat mensen uit de bocht: adviessnelheid naar 50 km/h.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:29 schreef twiFight het volgende:
Dat is mooi om te horen, maar snelheid is niet het enige probleem. Opletten des te meer. Ik zie in een minuutje zoeken alleen data van 5-10 jaar geleden, maar het gaat nog altijd om honderden ongelukken en 15-20 doden per jaar bij wegwerkzaamheden. Noem me conservatief, maar van mij mag daar best wat betutteling tegenover staan. Liever wat langer file en vroeg genoeg die mensen naar links bewegen om ongelukken te voorkomen. Niet in de laatste zin omdat werkzaamheden elke dag een feit zijn. Los daarvan vind ik natuurlijk wel dat er onderzoek gedaan moet blijven worden om de veiligheid te verhogen, terwijl de doorstroming optimaal is. Maar wel eerst veiligheid en dan pas doorstroming, als het aan mij ligt. En ja, als nou élke automobilist verantwoord rijdt dan vallen er minder doden/gewonden én is automatisch de doorstroming beter. Maar dat is nog altijd te moeilijk voor veel mensen. Dan maar betutteling.
Maar waarom gaan we dan de goede straffen omdat de slechten iets verkeerds doen? En waarom kijken we niet veel kritischer naar de wegafzettingen bij wegwerkzaamheden. Dat de calamiteitenbogen A9-A22 aangelegd werden ook, mocht je vanaf knooppunt Beverwijk tot knooppunt Velsen 90 (i.p.v. 130 's nachts) omdat ze bij de 2 knooppunten zelf aan het werk waren. Dat is dus 5,3 km beperking, terwijl ze aan het begin en einde over een afstand van 2x 200 meter aan het werk konden zijn. Dat is gewoon debiel. En dat heeft ook niets meer met veiligheid te maken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:29 schreef twiFight het volgende:
Dat is mooi om te horen, maar snelheid is niet het enige probleem. Opletten des te meer. Ik zie in een minuutje zoeken alleen data van 5-10 jaar geleden, maar het gaat nog altijd om honderden ongelukken en 15-20 doden per jaar bij wegwerkzaamheden. Noem me conservatief, maar van mij mag daar best wat betutteling tegenover staan. Liever wat langer file en vroeg genoeg die mensen naar links bewegen om ongelukken te voorkomen. Niet in de laatste zin omdat werkzaamheden elke dag een feit zijn. Los daarvan vind ik natuurlijk wel dat er onderzoek gedaan moet blijven worden om de veiligheid te verhogen, terwijl de doorstroming optimaal is. Maar wel eerst veiligheid en dan pas doorstroming, als het aan mij ligt. En ja, als nou élke automobilist verantwoord rijdt dan vallen er minder doden/gewonden én is automatisch de doorstroming beter. Maar dat is nog altijd te moeilijk voor veel mensen. Dan maar betutteling.
Amen. Er zijn hier in de omgeving (Alkmaar) op een weg (N203) die ik wel eens nam, zeker toen de A9 zo'n bouwput was, meerdere doden gevallen. Een keer een fietser omdat die bovenlangs ging met zijn dronken kop terwijl er naast zijn oversteek een tunnel lag. Een paar jaar terug zijn er bij het tankstation in Uitgeest 2 jongens verbrand in een auto omdat die uit de bocht gevlogen zijn na een nacht feesten op een festival. Telkens de roep om snelheidsverlaging, de weg in onveilig, etc. Nee, de weg is niet onveilig, de mensen die hem gebruiken zijn debiel bezig geweest. En ja, heel zielig dat ze dat met hun leven hebben moeten bekopen, maar dat is niet de schuld van de weg.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:11 schreef BigSmurf het volgende:
Ik blijf erbij, betutteling is enkel en alleen symptoombestrijding. Oeh, er valt een dode op een provinciale weg: inhaalverbod. Oeh, mensen rijden hier vaak 70 in plaats van 50. Flitspaal en/of drempels/wegversmallingen. Oeh, er vliegen wat mensen uit de bocht: adviessnelheid naar 50 km/h.
Het valt wel op. Misschien ook te maken met automatische verlichting wat tegenwoordig meer en meer gangbaar wordt. Handig, die gaat pas aan als je al halverwege de tunnel bent.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:17 schreef sandertjuh het volgende:
Vanmorgen een flinke hoosbui op de A2 en dus op dat moment aardig donker. Hoeveel auto's het nog presteren om zonder licht te rijden... Je ziet ze gewoon nauwelijks tot niet. Kan mezelf daar dan zo over opwinden terwijl ik er niks mee op schiet
Gaan we weer.quote:Op donderdag 7 mei 2015 19:01 schreef skrn het volgende:
[..]
Het valt wel op. Misschien ook te maken met automatische verlichting wat tegenwoordig meer en meer gangbaar wordt. Handig, die gaat pas aan als je al halverwege de tunnel bent.
Daarom heb ik standaard verlichting aan, kan ik het ook niet vergeten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:17 schreef sandertjuh het volgende:
Vanmorgen een flinke hoosbui op de A2 en dus op dat moment aardig donker. Hoeveel auto's het nog presteren om zonder licht te rijden... Je ziet ze gewoon nauwelijks tot niet. Kan mezelf daar dan zo over opwinden terwijl ik er niks mee op schiet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |