abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152051857
Een groep moslims in Nederland grijpt Koningsdag aan om in dertien Nederlandse steden 15.000 korans gratis aan de man te brengen. Met de actie willen de gelovigen vooral een tegenwicht bieden aan de negatieve beeldvorming over de islam door onder meer acties van Islamitische Staat (IS) en aanslagen van extremisten.

„Ons grote doel is dat er over tien tot vijftien jaar in alle hotelkamers naast een bijbel ook een koran ligt”, zegt Ali Houri van de Alkhattab Foundation, die dit idee mogelijk wil maken. „Vorig jaar nam ik dit initiatief op persoonlijke titel in Roermond. Daar hebben we uit een oranje gekleurde kraam korans weggegeven en mensen geïnformeerd over de islam.” Zijn Alkhattab Foundation probeert op een moderne manier via lezingen informatie over de islam te verspreiden.

Het heilige boek van de moslims wordt op Koningsdag onder meer in de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht weggegeven, maar ook in steden als Nijmegen, Heerlen, Lelystad en Breda. De voornamelijk jonge moslims die dat doen hebben allemaal zelf sponsors gevonden zodat ze de korans konden kopen, voor 1 euro per stuk.

Het initiatief wordt mede mogelijk gemaakt door Islamitisch Centrum Middenweg in Rotterdam. Van hieruit gaan jongeren regelmatig de straat op om het heilige woord te verkondigen. „Op straat is er nooit gedoe”, benadrukt Fehd el Ouali, die het koranproject vanuit Rotterdam leidt. „Een enkeling roept eens 'ga toch weg”. Maar de Nederlandse niet-moslims die wij spreken, willen een koran. Zij willen los van de media zelf hun oordeel vellen over wat de islam heeft te bieden, merken wij.”

Toch is het in dit huidige tijdsgewricht geen makkelijke opgave. Ga er maar aanstaan: korans aan de man brengen in een tijd dat door aanslagen in Europa en gruwelijkheden van Islamitische Staat (IS) de islam ter discussie staat. El Ouali en Houri weigeren de slachtofferrol aan te nemen. Houri: „Ook hier in Nederland kun je als moslim van betekenis zijn voor je geloof. Daar hoef je geen duizenden kilometers voor naar Syrië te reizen.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_Koningsdag__.html

Game on. ^O^ .
I´m back.
pi_152052061
Jammer, ik heb er 10 euro voor betaald.
pi_152052101
quote:
„Ook hier in Nederland kun je als moslim van betekenis zijn voor je geloof. Daar hoef je geen duizenden kilometers voor naar Syrië te reizen.”
Zou kunnen, maar ik raad hem toch aan die kant op te gaan.
pi_152052103
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2015 20:55 schreef Yreal het volgende:
Jammer, ik heb er 10 euro voor betaald.
Dan mag je ermee doen wat je wilt ook hoor.
I´m back.
pi_152052205
Ik wil er wel een. Ik wil weleens zelf lezen wat er in staat, in plaats van al die contextloze citaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2015 20:59:40 ]
  zondag 26 april 2015 @ 21:00:01 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152052220
En toen waren er 2 :D
Jij had de laatste post in het vorige topic dus deze zou moeten blijven.
Triest dat die jongelui niet iets beters weten te doen dan de koran te verspreiden. Nota bene op een dag dat we graag gewoon ff heel * hollands * willen zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152052226
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 20:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil er wel een. Ik wil weleens zelf lezen wat er in staat, in plaats van al die contextloze citaten.
Dat kan al sinds jaar en dag online.
pi_152052244
quote:
Kun je beter internet opduiken, ik bedoel, het is niet alleen in een kraampje in Roermond waar de actieve dawah zich afspeelt.
I´m back.
pi_152052294
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:00 schreef deedeetee het volgende:
En toen waren er 2 :D
Jij had de laatste post in het vorige topic dus deze zou moeten blijven.
Triest dat die jongelui niet iets beters weten te doen dan de koran te verspreiden. Nota bene op een dag dat we graag gewoon ff heel * hollands * willen zijn.
Ik was iets van 17/100 seconde sneller, toch? ;).
I´m back.
  zondag 26 april 2015 @ 21:02:22 #10
78780 deedeetee
pi_152052297
quote:
Ik heb zo'n vermoeden dat de hele koran daaruit bestaat. Volgens mij staan er geen * en Moses ging met het volk door de woestijn heen sjokken * verhalen in.
pi_152052315
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je beter internet opduiken, ik bedoel, het is niet alleen in een kraampje in Roermond waar de actieve dawah zich afspeelt.
Nee, morgen onder andere in de 4 grote steden.
Wel dapper om op Koningsdag in Amsterdam Koran uit te gaan delen trouwens.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152052400
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, of wereldvreemd natuurlijk, aan de andere kant in Roermond?
Dat is ook een dorp middenin RK-country hè, die paapsen zijn ook wereldvreemd wrs.
I´m back.
pi_152052462
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat de hele koran daaruit bestaat. Volgens mij staan er geen * en Moses ging met het volk door de woestijn heen sjokken * verhalen in.
Of keer je andere wang toe...
Veel humanistische gedachten komen ook een beetje van de bergrede af natuurlijk hè, humanisten hebben het daar nooit echt over.
I´m back.
pi_152052468
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, of wereldvreemd natuurlijk, aan de andere kant in Roermond?
Dat is ook een dorp middenin RK-country hè, die paapsen zijn ook wereldvreemd wrs.
Kans is een stuk kleiner dat er oranje malloten in Roermond bier over je heen gooien dan in Amsterdam.
pi_152052479
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Kans is een stuk kleiner dat er oranje malloten in Roermond bier over je heen gooien dan in Amsterdam.
Ja, maar je verstaat en begrijpt ze verder niet.
I´m back.
pi_152052534
Denk dat ze dat het beste vroeg op de dag kunnen doen. Als ze in de avond nog korans uitdelen, loopt het vrijwel zeker uit de hand.
pi_152052558
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:08 schreef Downwards het volgende:
Denk dat ze dat het beste vroeg op de dag kunnen doen. Als ze in de avond nog korans uitdelen, loopt het vrijwel zeker uit de hand.
Vanwege heineken?
I´m back.
  zondag 26 april 2015 @ 21:09:43 #18
78780 deedeetee
pi_152052568
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dapper is nu niet bepaald het eerste woord dat me hierbij invalt. Eerder dapper van de mensen die het boek aan pakken. De wetenschap dat er mensen vermoord zijn omdat ze iets met dat boek deden dat moslims niet aanstaat is voor mij een reden om het niet aan te willen raken :{w Noem mij maar een lafaard. :@
  zondag 26 april 2015 @ 21:12:04 #19
78780 deedeetee
pi_152052648
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar je verstaat en begrijpt ze verder niet.
Roermonds is nog wel te verstaan, Kerkraads is lastiger. Maar het ergste vind ik nog steeds het Maastrichts....
pi_152052740
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dapper is nu niet bepaald het eerste woord dat me hierbij invalt. Eerder dapper van de mensen die het boek aan pakken. De wetenschap dat er mensen vermoord zijn omdat ze iets met dat boek deden dat moslims niet aanstaat is voor mij een reden om het niet aan te willen raken :{w Noem mij maar een lafaard. :@
Het fysieke boek doet toch geen kwaad?
Ik zou het niet aannemen, maar gewoon vriendelijk bedanken, omdat ik een bijbel of een Bhagavad Gītā ook niet zou aannemen.
I´m back.
pi_152052799
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Roermonds is nog wel te verstaan, Kerkraads is lastiger. Maar het ergste vind ik nog steeds het Maastrichts....
Ik ben iemand die allerlei Zeeuwse en Vlaamse dialecten wel verstaat, maar in Geerts country gaat het me niet lukken toch, denk ik.
I´m back.
  zondag 26 april 2015 @ 21:16:31 #22
78780 deedeetee
pi_152052814
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het fysieke boek doet toch geen kwaad?
Ik zou het niet aannemen, maar gewoon vriendelijk bedanken, omdat ik een bijbel of een Bhagavad Gītā ook niet zou aannemen.
Boek idd niet maar het idee dat ze je de hersens in slaan als je het uit je handen laat vallen of zo trekt me niet aan hoor.
pi_152052884
Is er ook een stripboekversie ervan. Dat lijkt me wel interessant.
ROBODEMONS..................|:(
pi_152052975
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Boek idd niet maar het idee dat ze je de hersens in slaan als je het uit je handen laat vallen of zo trekt me niet aan hoor.
Rrrrrrrrrrrrrright 8)7
  zondag 26 april 2015 @ 21:21:42 #25
78780 deedeetee
pi_152052998
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben iemand die allerlei Zeeuwse en Vlaamse dialecten wel verstaat, maar in Geerts country gaat het me niet lukken toch, denk ik.
In Venlo spreken ze vrij normaal hoor. Plat Maastrichts is erg lastig te volgen en klinkt ook nog eens mega irritant. Ze trekken de woorden op een slepende manier, echt ontzettend vervelend om aan te horen.
pi_152053069
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 21:18 schreef Morrigan het volgende:
Van Genesis wel. Van de Koran zal dat wel verboden zijn. Doodstraf en zo.
pi_152053235
Draai gewoon het Carnaval Festival nummer keihard, dat houd iedereen weg.
pi_152054061
quote:
Wel een koran voor dummies, geloof ik, maar wrs niet van dezelfde auteur als de originele koran.
I´m back.
pi_152054131
Topic nummer 2? Get over it _O-
pi_152054311
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:50 schreef Inspireme het volgende:
Ter meerdere eer van Mohammed (vzmh) en Allah ja, iets tegenin te brengen, jij dan slechte mensen jij weten.
I´m back.
pi_152056936
quote:

[..]

Jammer van je vermoeden, want dat is niet zo. Dat soort verhalen staan er ook in, alleen niet vertelt vanuit het perspectief van een mens.

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Of keer je andere wang toe...
Veel humanistische gedachten komen ook een beetje van de bergrede af natuurlijk hè, humanisten hebben het daar nooit echt over.
Er staat bijvoorbeeld: "En het goede en het slechte zijn niet gelijk; stoot dat (slechte) af met wat goed is, dan zal hij, tussen wie en jou vijandschap was, zijn als een boezemvriend. Maar het is niemand gegeven behalve de geduldigen noch is het iemand gegeven behalve zij die een grote gave hebben." (Koran soerah fussilat 41:34-35)
pi_152058528
quote:
Ja met cartoons. ^O^
  maandag 27 april 2015 @ 00:02:57 #33
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_152058888
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 23:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ja met cartoons. ^O^
Alleen is het net als met de eerste Bond-films met Blofeld: de hoofdschurk komt zelf niet met zijn gezicht in beeld.
pi_152059099
De vertalingen van de Koran maken het minder, een Nederlandse versie bevatte het woord hoofddoek terwijl de hoofddoek niet in vertalingen voorkomt die dichter bij het origineel liggen. Een maat van me die zich er in had verdiept in Turkije kon dit bevestigen. Zal wel met stromingen te maken hebben, die hoofddoek wordt er gewoon ingeschreven hier.
pi_152059153
Liggen de straten van de betreffende steden straks bezaaid met korans. Lekker zinvol weer, of je moet vinden dat de medewerkers van de gemeentereiniging nog niet genoeg hebben op te ruimen na zo'n dag. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_152059178
Prima actie. Past niet helemaal in de sfeer van Koningsdag maar ach. Heeft de PVV al kamervragen gesteld?
pi_152059501
ik word een beetje moe van al die islamtopics laatste tijd. religie interesseert me 0,0 en toch blijft alle media er maar over berichten. ik geef geen neuk om de islam, ze mogen optyfen. hetzelfde voor het christendom of jodendom overigens.
There are only 151 Pokémon.
pi_152060738
Ik wist helaas niets van deze actie die ook in mijn stad plaatsvond. Gratis WC papier is natuurlijk altijd welkom

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
Met de actie willen de gelovigen vooral een tegenwicht bieden aan de negatieve beeldvorming over de islam door onder meer acties van Islamitische Staat (IS) en aanslagen van extremisten.
En dat doe je door Korans te verspreiden ??? Wat een bullshit. En dat notabene in een land dat theocratische tijden al lang achter zich heeft gelaten. "Tegenwicht bieden aan de negatieve beeldvorming"...ye right !! Deze godmensjes willen alleen maar de islam verspreiden. Meer is het niet.
Als ze echt iets aan de slechte naam van de islam willen doen dan zullen ze toch echt aan de verlichting moeten beginnen. Dat is het enigste dat deze horror-religie nog kan redden.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_152060945
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 00:22 schreef Eenskijken het volgende:
ik word een beetje moe van al die islamtopics laatste tijd. religie interesseert me 0,0 en toch blijft alle media er maar over berichten. ik geef geen neuk om de islam, ze mogen optyfen. hetzelfde voor het christendom of jodendom overigens.
Dit vat het voor mij ook wel redelijk samen.
pi_152061241
Ik vind het ongehoord, niet normaal, infaam & abject.
pi_152061463
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 00:22 schreef Eenskijken het volgende:
Dat is islamofoob, on-Nederlands en antisemitisch. Je ouders zijn ongetwijfeld heel trots op je.

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 01:10 schreef Religieisfacisme het volgende:
Ik wist helaas niets van deze actie die ook in mijn stad plaatsvond. Gratis WC papier is natuurlijk altijd welkom

[..]

En dat doe je door Korans te verspreiden ??? Wat een bullshit. En dat notabene in een land dat theocratische tijden al lang achter zich heeft gelaten. "Tegenwicht bieden aan de negatieve beeldvorming"...ye right !! Deze godmensjes willen alleen maar de islam verspreiden. Meer is het niet.
Als ze echt iets aan de slechte naam van de islam willen doen dan zullen ze toch echt aan de verlichting moeten beginnen. Dat is het enigste dat deze horror-religie nog kan redden.
Is Nederland ooit een theocratie geweest dan? Onder de Karolingen? In de tijd van het Heilige Roomse Rijk? In de tijd van het Romeinse Rijk?
“An interesting thing is a good thing.”
pi_152061820
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 01:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
Is Nederland ooit een theocratie geweest dan? Onder de Karolingen? In de tijd van het Heilige Roomse Rijk? In de tijd van het Romeinse Rijk?
Middeleeuwen vergeten ?? De kerk (en de adelijken) hebben ons eeuwen lang dom gehouden, onderdrukt, gemarteld en gemoord. Een tijd dat alles met een religieus sausje werd opgediend en owee de ketter die dat niet accepteerde. Ja dat kan je rustig theocratische tijden noemen.
We hebben dankzij de kerk een achterstand van eeuwen en eeuwen opgelopen. We hebben letterlijk eeuwen stilgestaan. Zonder die walgelijke kerk hadden we nu al kolonies op mars gehad en misschien nog wel verder.

[ Bericht 6% gewijzigd door Religieisfacisme op 27-04-2015 02:23:07 ]
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_152061841
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 01:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
Hoe wil je het dan noemen? De kerk regeerde, en religie was in feite ook de politiek.
pi_152062347
Gratis toiletpaper.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_152062876
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
Houri: „Ook hier in Nederland kun je als moslim van betekenis zijn voor je geloof. Daar hoef je geen duizenden kilometers voor naar Syrië te reizen.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_Koningsdag__.html

Dus.. hij vindt naar Syrie gaan om vrouwen te verkrachten en kinderen te slachten in principe OOK goed en nobel ?
pi_152063767
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 02:15 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Middeleeuwen vergeten ?? De kerk (en de adelijken) hebben ons eeuwen lang dom gehouden, onderdrukt, gemarteld en gemoord. Een tijd dat alles met een religieus sausje werd opgediend en owee de ketter die dat niet accepteerde. Ja dat kan je rustig theocratische tijden noemen.
We hebben dankzij de kerk een achterstand van eeuwen en eeuwen opgelopen. We hebben letterlijk eeuwen stilgestaan. Zonder die walgelijke kerk hadden we nu al kolonies op mars gehad en misschien nog wel verder.

De middeleeuwen, dus vanaf de onze glorieuze Karolingische overheersers tot de van Habsburgjes Nederland verloren.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_152063795
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 07:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dus.. hij vindt naar Syrie gaan om vrouwen te verkrachten en kinderen te slachten in principe OOK goed en nobel ?
Dat zegt hij niet. Hij zegt wel dat je daarmee van betekenis kunt zijn voor je geloof. Nou, dat lijkt me lastig ontkennen.
pi_152063804
Krijg je er ook de Hadith bij? Zeg maar de kleine lettertjes die je goed moet lezen. De Hadith is het belangrijkst hoor ik steeds.
  maandag 27 april 2015 @ 10:22:44 #49
78780 deedeetee
pi_152064403
Ik heb online een vluchtige blik geworpen op een vertaling van de koran en vind het op een instructieboek lijken. :D Niks geen verhaaltjes, alleen maar doe dit en laat dat. En regeltjes voor allerhande zaken.
Het is een en al * allah * . Ik begin nu bijna de obsessie van de moslims te begrijpen. Een heel boek vol instructies en bedreigingen op zalvende toon geschreven...
hier keek ik van op
pi_152064444
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:50 schreef Inspireme het volgende:
Waarom loop jij zo graag te koop met je eigen domheid iedere keer?
  maandag 27 april 2015 @ 10:44:30 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 27 april 2015 @ 10:53:00 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_152064912
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 10:22 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb online een vluchtige blik geworpen op een vertaling van de koran en vind het op een instructieboek lijken. :D Niks geen verhaaltjes, alleen maar doe dit en laat dat. En regeltjes voor allerhande zaken.
Het is een en al * allah * . Ik begin nu bijna de obsessie van de moslims te begrijpen. Een heel boek vol instructies en bedreigingen op zalvende toon geschreven...
hier keek ik van op
ik vind het vooral onsamenhangend en onleesbaar
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 27 april 2015 @ 10:54:37 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_152064944
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 00:11 schreef bamibij het volgende:
Prima actie. Past niet helemaal in de sfeer van Koningsdag maar ach. Heeft de PVV al kamervragen gesteld?
Prima actie omdat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 april 2015 @ 11:00:38 #54
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_152065054
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 10:53 schreef nixxx het volgende:

[..]

Weet je welk boek ook zo onsamenhangend en onleesbaar was? c_/
  maandag 27 april 2015 @ 11:09:07 #55
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_152065206
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 11:00 schreef Dik_Troll het volgende:

[..]

Weet je welk boek ook zo onsamenhangend en onleesbaar was? c_/
Alle Nederlandse "literatuur"?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_152067186
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 10:53 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat maakt het zo´n mooie bodem voor eigen ideeën. Goed of slecht.

Voor vele geloven geldt dat ze eigenlijk alleen maar bezig zijn met instructies om het goed krijgen in het hiernamaals of in elk geval niet naar de hel te gaan.

Ik denk dat het beter is om vanuit je zelf en door een beetje opvoeding een goed mens te zijn voor jezelf en je medemens. Niet omdat het moet omdat je bang bent in de hel te komen.
Dat je mensen nog eronder kunt houden met angst voor de hel of verheerlijking van het hiernamaals vind ik heel byzonder. Maar goed als je onderwijs tegenhoud voor een bepaalde groepe en het onderwijs dat er is doorspekt met voeding voor die angst voor de hel, feitelijk gewoon hersenspoeling, kun je ook niet veel anders verwachten.
(En ik heb het dus nog steeds niet specifiek over de islam)

Overigens is bijgeloof dat ook leeft in bepaalde culturen, net zo kwalijk.
Alles wat het vrije denken belemmert is slecht.
pi_152067302
Waarom nou weer zon ding opdringen aan mensen??
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_152067604
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 12:31 schreef DjinN het volgende:
Waarom nou weer zon ding opdringen aan mensen??
Je hoeft ´m niet aan te nemen natuurlijk....
pi_152067725
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:42 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Je hoeft ´m niet aan te nemen natuurlijk....
Gelukkig niet.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_152068186
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat maakt het zo´n mooie bodem voor eigen ideeën. Goed of slecht.

Voor vele geloven geldt dat ze eigenlijk alleen maar bezig zijn met instructies om het goed krijgen in het hiernamaals of in elk geval niet naar de hel te gaan.

Ik denk dat het beter is om vanuit je zelf en door een beetje opvoeding een goed mens te zijn voor jezelf en je medemens. Niet omdat het moet omdat je bang bent in de hel te komen.
Dat je mensen nog eronder kunt houden met angst voor de hel of verheerlijking van het hiernamaals vind ik heel byzonder. Maar goed als je onderwijs tegenhoud voor een bepaalde groepe en het onderwijs dat er is doorspekt met voeding voor die angst voor de hel, feitelijk gewoon hersenspoeling, kun je ook niet veel anders verwachten.
(En ik heb het dus nog steeds niet specifiek over de islam)

Overigens is bijgeloof dat ook leeft in bepaalde culturen, net zo kwalijk.
Alles wat het vrije denken belemmert is slecht.
Ook in koran tref je bijgeloof aan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Djinn_%28mythisch_wezen%29
Soera 72. Al-Djin.
I´m back.
  maandag 27 april 2015 @ 13:08:33 #61
78780 deedeetee
pi_152068537
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 12:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Soera 72. Al-Djin.
De koran is bijgeloof. * In de hel krijgen zondaars kokend water te drinken waar hun ingewanden door kapot gaan. *
Je vraagt je onwillekeurig af * en dan, ga je dan nóg eens dood ? * :?

quote:
15. Het beeld van het paradijs dat aan de godsvruchtigen is beloofd: er zijn daarin stromen water dat niet bederft; en stromen melk waarvan de smaak niet verandert en stromen wijn, smakelijk voor degenen die drinken en rivieren van zuivere honing. En zij zullen er allerlei vruchten in hebben en vergiffenis van hun Heer. Kunnen zij gelijk zijn aan degenen die in het Vuur vertoeven en die kokend water te drinken krijgen zodat het hun ingewanden verscheurt?
LOL ! Nu mogen ze opeens wel wijn drinken ???
pi_152068607
En al de eerste beelden??
Ik zwaai naar dieren.
pi_152068699
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De koran is bijgeloof. * In de hel krijgen zondaars kokend water te drinken waar hun ingewanden door kapot gaan. *
Je vraagt je onwillekeurig af * en dan, ga je dan nóg eens dood ? * :?

[..]

LOL ! Nu mogen ze opeens wel wijn drinken ???
Het staat er vol van idd...
Overigens de discussie wat er nou gebeurt met vrouwen, die naar het paradijs gaan, is natuurlijk ook wel vermakelijk.
Ik bedoel, de mannen krijgen bijv. 72 maagden.
Vraag natuurlijk is als vrouwen naar het paradijs gaan worden ze dan weer maagd, om als 1 van die 72 maagden te dienen. Wat natuurlijk betrekkelijk onaangenaam zou kunnen zijn.
Daarnaast op gegeven moment heb je gewoon een tekort aan maagden natuurlijk. Mannen/vrouwen is ongeveer 50/50. Niet 1/72.
En als vrouwen weer worden herenigd met hun man, moeten ze die dan ook gehoorzaam zijn?
Wat toch ook niet echt een beloning is.
Enfin, moslims leuteren hier pagina's vol mee op internet.
I´m back.
pi_152068821
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Lafaard! Gewoon de openhaard er mee aansteken.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_152069975
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overigens de discussie wat er nou gebeurt met vrouwen, die naar het paradijs gaan, is natuurlijk ook wel vermakelijk.
Vraag natuurlijk is als vrouwen naar het paradijs gaan worden ze dan weer maagd, om als 1 van die 72 maagden te dienen. Wat natuurlijk betrekkelijk onaangenaam zou kunnen zijn.
Daarnaast op gegeven moment heb je gewoon een tekort aan maagden natuurlijk. Mannen/vrouwen is ongeveer 50/50. Niet 1/72.
En als vrouwen weer worden herenigd met hun man, moeten ze die dan ook gehoorzaam zijn?
Vrouwen kunnen toch helemaal niet naar het paradijs volgens de islam?
pi_152070018
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jawel, tuurlijk wel, alleen hoe of wat eenmaal in het paradijs dat is nog steeds een grote discussie.
I´m back.
pi_152070173
Nouja, sommige vrouwen zijn best into het hele gangrape gebeuren.
Conscience do cost.
pi_152070314
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:50 schreef ems. het volgende:
Nouja, sommige vrouwen zijn best into het hele gangrape gebeuren.
Nou, er zijn best wel jonge moslima's die hier hun vraagtekens bij stellen, hoor, las ik. En dan wordt er een blik baardmannen opengetrokken om alles weer een beetje recht te breien.
I´m back.
pi_152070407
Live pictures vanuit Nijmegen.
Koranuitdeelcentrum.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ryan3 op 27-04-2015 15:34:36 ]
I´m back.
pi_152070608
Alleen lesbische vrouwen kunnen genieten van het islamitisch paradijs met al die maagden.
pi_152070689
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 12:58 schreef Ryan3 het volgende:
Soera 72. Al-Djin.
Djinn is zo een normaal begrip binnen het Islamitische geloof, dat het in feite niet eens neerkomt op bijgeloof, maar gewoon op geloof. Gewoon een ander woord voor geesten, demonen...
pi_152070816
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:03 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Djinn is zo een normaal begrip binnen het Islamitische geloof, dat het in feite niet eens neerkomt op bijgeloof, maar gewoon op geloof. Gewoon een ander woord voor geesten, demonen...
Ja, zelf hebben ze dat niet echt in de gaten. Maar je staat als Nederlander wel een beetje gek te kijken als een volwassen Marokkaanse man daarover vertelt en uitlegt dat er in je bedrijfspand Djins zitten....
I´m back.
pi_152073034
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2015 15:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Jij hebt 'm gelezen?

Uiteraard en nog wat literatuur eromheen.

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is ook zo bizar. De 'beloning' van een vrouw is dat ze eeuwig in harmonie en liefde met haar man zal voortbestaan in de hemel, die ook nog eens de beschikking kan hebben over tientallen tot honderden maagden met wie hij kan sporten. Terwijl hij zich kan uitleven, is zij een soort van een voyeur...
Wat als haar aardse huwelijk niet zo veel voorstelde? Haar man had losse handjes of verkrachtte haar binnen het huwelijk (iets wat de Islam niet erkent). Of er was geen sprake van liefde, maar het huwelijk was gearrangeerd en een zakelijke transactie tussen twee families, zoals dat nog steeds gebruikelijk is onder de meeste moslims? Of wat als de vrouw in kwestie weduwe is van meerdere huwelijken, met welke man slaap ze dan in het paradijs? :?
Het is wel overduidelijk dat de Koran vanuit het mannelijke perspectief is geschreven...

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De meeste bewoners van de hel zullen idd vrouwen zijn, volgens authentieke overleveringen. Voor elke 1 man zullen er 50 vrouwen in de hel zijn.
Verklaring die moslim apologeten hiervoor geven is dat de vrouw dommer is en ondankbaar is tegenover haar man.

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:03 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Ook zoiets vreemds. De Koran en Mohammed zijn er voor de mensheid en de djinn, maar op een paar terloopse verwijzingen, komen de djinn in de rest van de Koran nergens voor. Hoe kunnen de djinns de Koran en Mohammed dan als leidraad voor hun leven nemen? Die kerel en het boek (dat hen nauwelijks noemt) bevinden zich ook eens in een andere dimensie!
Sowieso al vreemd dat Allah de djinns noemt, terwijl ze geen enkele consequentie hebben voor de mens, aangezien ze hen toch niet kunnen zien. Maar niet zo vreemd als je je bedenkt dat de djinns een normaal begrip waren onder de pre-islamitische, heidense Arabieren. Mohammed verzon de Islam bij elkaar door concepten van allerlei godsdiensten te ''lenen' om zoveel mogelijk volgelingen te doen aantrekken, inclusief pre-islamitische ideeën.
pi_152073322
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:52 schreef Marlan het volgende:
Het is wel overduidelijk dat de Koran vanuit het mannelijke perspectief is geschreven...
Heel erg idd. Dat is iets dat wel heel snel duidelijk wordt als je 'm gaat lezen. Van de man, voor de man... Maakt het voor mij ook zo ongoddelijk als het maar zijn kan, en gewoon een weerspiegeling van de patriarchale cultuur van destijds. En zo zijn er zo veel dingen aan de Islam die het zo overduidelijk mensenwerk maken, en specifieker: mannenwerk.

Maar ow wee als je dat zegt in de Islamitische cultuur! Interne kritiek kan je je leven kosten. En dat maakt het naast mensen- en mannenwerk dan ook nog eens een keer nóg specifieker: psychopatenwerk...
pi_152074764
Vind het toch wel fijn dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Niet voor mezelf maar om een ander te behoeden. Morgen de kliko in. Bedankt sponsers die dit mogelijk maakten. ^O^
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_152075069
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:17 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Vind het toch wel fijn dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Niet voor mezelf maar om een ander te behoeden. Morgen de kliko in. Bedankt sponsers die dit mogelijk maakten. ^O^
LOL
  maandag 27 april 2015 @ 17:38:01 #77
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152075298
Leuk souvenir, maar niet makkelijk te lezen. Prima actie wel die gratis korans. Staat naast m'n bijbel en naast World Religions- en The Bible for Dummies. ^O^
reset
pi_152078374
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet. Hij zegt wel dat je daarmee van betekenis kunt zijn voor je geloof. Nou, dat lijkt me lastig ontkennen.
Zijn woordkeuze suggereert echter een gelijkwaardigheid tussen "naar Syrië gaan" en "gratis Korans uitdelen". Dat vind ik een beetje.. apart.
pi_152080362
Je primitieve, barbaarse zevende-eeuwse religie aan andere mensen opdringen is een vrijheid die je in dit land hebt. In de meeste moslimlanden kun je maar beter niet te koop lopen met een andere religie dan de islam.
pi_152080456
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Je primitieve, barbaarse zevende-eeuwse religie aan andere mensen opdringen is een vrijheid die je in dit land hebt. In de meeste moslimlanden kun je maar beter niet te koop lopen met een andere religie dan de islam.
Het is maar wat je opdringen noemt. De goede-doelenhosselaars op straat zijn opdringeriger.
pi_152081025
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is maar wat je opdringen noemt. De goede-doelenhosselaars op straat zijn opdringeriger.
Ik beken de koranuitdelers niet gezien te hebben vandaag; maar de "Jezus komt u redden" stands des te meer. Daar heb je dus een punt.
pi_152081139
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ach zeikwijf, stel je niet zo aan met dat opdringen, je hoeft niet naar zo'n kraampje te lopen om een Koran aan te nemen, Jehova's zijn nog altijd vele malen erger
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152081227
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:17 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
wow hey, wat een stoere vent ben je, euhm heb je dat ook gezegd dat te zullen doen toen je het aannam of ben je toch niet zo'n held ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152081300
maar ik vraag me idd af hoe moslimas of andere vrouwen de koran lezen inderdaad... wat voor gevoel je daarbij hebt. ik kan me niet voorstellen dat je het dan leest en instemmend knikt van 'hmm ja, dat zijn mooie regels ja'. Het is zo denigrenerd naar de vrouwen toe. Echt 100x erger dan de bijbel.
pi_152081352
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:12 schreef TLC het volgende:

[..]

wow hey, wat een stoere vent ben je, euhm heb je dat ook gezegd dat te zullen doen toen je het aannam of ben je toch niet zo'n held ?
Natuurlijk niet, als hij dat had gezegd had hij hem nooit meegekregen. Goede actie overigens, dat wegkieperen, je gaat toch ook Mein Kampf niet uitdelen of de Bijbel, bah.
pi_152081363
Het is gewoon een achterlijk boek over een barbaar die kinderen had als vrouw :r vieze pedo. In alle opzichten staat het lijnrecht tegenover onze normen en waarden.
pi_152081811
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:09 schreef TLC het volgende:

[..]

Ach zeikwijf, stel je niet zo aan met dat opdringen, je hoeft niet naar zo'n kraampje te lopen om een Koran aan te nemen, Jehova's zijn nog altijd vele malen erger
Aan Jehova's die het licht komen brengen, stoor ik me net zo goed. Religie is een privézaak.

pi_152081837
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:15 schreef Eenskijken het volgende:
et is gewoon een achterlijk boek over een barbaar die kinderen had als vrouw vieze pedo. In alle opzichten staat het lijnrecht tegenover onze normen en waarden.
Vandaag begonnen met lezen?
pi_152081948
Benieuwd naar de inhoud van dit boekje, die ze daar ook uitdeelde.

Wellicht één van de misverstandjes:

[ Bericht 14% gewijzigd door Warsaw op 27-04-2015 23:05:29 ]
pi_152082385
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2015 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie het al, het was niet de Koran zelf, maar een "interpretatie" van de Koran. En zo zullen er nog een miljoen interpretaties zijn.
Wel lekker veilig, de koran mag dan heilig zijn, dit slappe aftreksel mag zelfs van moslims op de brandstapel, het staat toch vol met taqqiya.
Interpretatie shminterpretatie...
Racist
pi_152082611
Ik zie echt niet waar men zich zo over druk maakt ....
pi_152083373
Gelukkig geen koran swaffelaars gezien en tegengekomen vandaag in Scheveningen.

Wel weer een hoop welbekend "hoe maken we onszelf gehaat met ons eeuwig afdingen en zogenaamd iek nie begrijpe dat 1 euro niet 50 cent is" volk.

Man wat blijft dat toch tenenkrommend.

Mekkâhvolk.
pi_152083862
'Interpretatie van de betekenis...'

Wat achterlijk.. Deel dan gewoon de oorspronkelijke versie van de Koran uit en laat de mensen zelf nadenken over hoe zij de teksten al dan niet interpreteren.
  maandag 27 april 2015 @ 22:27:28 #94
130803 Gripper
Get a grip
pi_152083863
Ik heb er ook eentje aangepakt vandaag in Nieuwegein, in Vreeswijk nog wel, het oude dorpje van Nieuwegein. Dat is echt zo wit als t maar kan zijn, er woont alleen maar oer-Hollands tokkie volk. Dus ze hebben een zware dag gehad om hun boodschap over te brengen!
Maar ik kende t boek helemaal niet, dus wilde gewoon wel eens weten waar het over gaat. Kort gesprekje gehad, die jongen gaf me z'n kaartje mee en zou het erg leuk vinden als ie een reactie krijgt na het lezen. Ik ben benieuwd :)

Wel jammer dat het een (matig vertaalde) interpretatie van de betekenis is. Maar ik ben blanco wat betreft kennis van de islam, dus ook een interpretatie is al meer kennis dan ik nu heb van die religie.
Vind het wel belangrijk om er meer over te weten voordat je een mening erover kan spuien.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_152088360
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Gripper het volgende:
Wel jammer dat het een (matig vertaalde) interpretatie van de betekenis is. Maar ik ben blanco wat betreft kennis van de islam, dus ook een interpretatie is al meer kennis dan ik nu heb van die religie.
Vind het wel belangrijk om er meer over te weten voordat je een mening erover kan spuien.
Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
Racist
pi_152088370
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Warsaw het volgende:

Wat achterlijk.. Deel dan gewoon de oorspronkelijke versie van de Koran uit en laat de mensen zelf nadenken over hoe zij de teksten al dan niet interpreteren.
Die is in het Arabisch. Ik weet niet hoe het zit met jouw talenkennis, maar de meeste mensen begrijpen daar geen hol van.
  Spellchecker dinsdag 28 april 2015 @ 07:36:09 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152088427
Heel het topic niet doorgelezen, maar:

Volgende stap is dat ze ermee langs de deuren gaan zeker? :r
pi_152088569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:12 schreef Toga het volgende:

[..]

Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
nee?
pi_152088776
Ik heb ze zien staan maar heb er uiteindelijk geen aangenomen :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_152088813
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Warsaw het volgende:

Zo kun je er in zetten wat je wilt hè.
Koran is in middeleeuws Arabisch, dat sws een taal die openstaat voor velerlei discussie over precieze betekenis van woorden.
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 08:43:35 #101
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_152088819
quote:

[..]

Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doet
:')
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 08:47:36 #102
pi_152088853
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel een koran voor dummies, geloof ik, maar wrs niet van dezelfde auteur als de originele koran.
De auteur is allah :7 via de heilige profeet dmv een engel genaamd djibriel.
pi_152088876
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

De auteur is allah :7 via de heilige profeet dmv een engel genaamd djibriel.
Ja, in het paradijs ligt een boek van Allah (bepaalde naam...) en daaruit leest die engel voor aan Mohammed (vzmh) en die reciteert het weer, en volgens mij is het zootje pas veel later op schrift gesteld door weer anderen. En Djibriel/Gabriël heeft er 23 jaar over gedaan. Vandaar dat de eerste verzen toen Mo in Mekka zat en nog niet de hegemonie bezat anders van karakter zijn dan toen hij inmiddels naar Medina was gevlucht en wel alleenheerzer kon spelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 28-04-2015 08:56:20 ]
I´m back.
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:50:04 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_152088878
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doet
'Wij van WC-eend'
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_152088919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die is in het Arabisch. Ik weet niet hoe het zit met jouw talenkennis, maar de meeste mensen begrijpen daar geen hol van.
Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?
Racist
  Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2015 @ 09:00:50 #106
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152088976
Ik zie het probleem niet. Wanneer mensen bijbels mogen uitdelen, mag dat ook met de koran. Daarnaast kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze zo'n boek aannemen of niet, en wat ze doet met de boodschap die er in staat.

Mensen die over dit soort acties 'ach en wee' schreeuwen zijn bezig met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_152088980
quote:
Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.

Kwam ik ook laatst pas achter nadat ik een paar jaar geleden voor 30 euro een hardcover aanschafte om ook eens zelf te lezen :')
pi_152088993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:00 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zie het probleem niet. Wanneer mensen bijbels mogen uitdelen, mag dat ook met de koran. Daarnaast kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze zo'n boek aannemen of niet, en wat ze doet met de boodschap die er in staat.

Mensen die over dit soort acties 'ach en wee' schreeuwen zijn bezig met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?
I´m back.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2015 @ 09:03:58 #109
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152089004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?
Wellicht sprak ik iets teveel in algemeenheden, ik bedoelde niet persé dat dat hier gezegd werd, mijn reactie was meer gericht op de Telegraaflezers en Hart van Nederland-kijkers.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_152089412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:54 schreef Toga het volgende:

[..]

Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?
Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 10:21:28 #111
pi_152090043
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:01 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.

Kwam ik ook laatst pas achter nadat ik een paar jaar geleden voor 30 euro een hardcover aanschafte om ook eens zelf te lezen :')
Zojuist een gratis exemplaar besteld :+ Eens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
pi_152090196
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Zojuist een gratis exemplaar besteld :+ Eens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
En wie wilde je dan imponeren met je Koran-kennis?
pi_152090309
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:42:14 #114
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152090472
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:34 schreef Downwards het volgende:

[..]

Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?
Zo loop ik altijd met een bundel van de gebroeders Grimm rond. Je weet wel, om indruk te maken op de Jehova's die hier posten bij het station.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_152090596
Alsof moslims ook de bijbel gaan bestuderen, of ongeacht welk westers boek, gewoon uit belangstelling en wederzijds respect naar jullie.
pi_152090630
quote:

[..]

Succes man, veel vrouwtjes die overigens wel nat worden van de Soera verzen. Ik heb er immers menig chick mee het bed ingekregen. Tevens voor het opvullen van ongemakkelijke stiltes laten die verzen zich prima lenen. Veel leesplezier!
pi_152090658
quote:

[..]

De vraag is natuurlijk ook of Pechtold en andere linkse goedpraters dat boek ooit gelezen hebben. Wat mij betreft lezen alle presentatoren op Nederland 1, 2 en 3 ook dat boek teneinde achtergrondkennis te verkrijgen.
pi_152090793
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.
Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.
Zou Allah dat niet voorzien hebben? :?
Racist
pi_152091115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:58 schreef Toga het volgende:

[..]

Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.
Je denkt veel te logisch. De Koran is perfect. Punt. Dus als mensen er geen touw aan vast kunnen knopen, dan ligt dat aan die mensen. Als mensen kwaad herkennen in de Koran, dan begrijpen die mensen het niet, of ze spreken moedwillig kwaad over de Koran. De Koran is onschendbaar.
pi_152091176
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:48 schreef 11en30 het volgende:
Alsof moslims ook de bijbel gaan bestuderen, of ongeacht welk westers boek, gewoon uit belangstelling en wederzijds respect naar jullie.
Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?
pi_152091202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:12 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee. Dan kijkt men naar eerdere uitspraken.
pi_152091379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je denkt veel te logisch.
Oh ja, ik zie al wat ik fout doe 8)7
Racist
pi_152091441
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:30 schreef Toga het volgende:

[..]

Oh ja, ik zie al wat ik fout doe 8)7
Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.

Maar daar gaat het dus vaak fout in discussies met religieuzen. Religie staat buiten ratio. Het maakt helemaal niet uit of het idioot, ongeloofwaardig, tegenstrijdig, onzinnig, wreed of wat dan ook is. Het is goed. Punt.
pi_152091509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.

Maar daar gaat het dus vaak fout in discussies met religieuzen. Religie staat buiten ratio. Het maakt helemaal niet uit of het idioot, ongeloofwaardig, tegenstrijdig, onzinnig, wreed of wat dan ook is. Het is goed. Punt.
Dood en doodeng; zaken wereldwijd onveranderbaar aan een specifieke cultuur/levenswijze/tijd/regio vastleggen (maar dat is mijn bescheiden mening). En de gevolgen zijn zichtbaar.
Racist
pi_152091644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?
Nee ik geef alleen maar even aan hoe achterlijk kruiperig het toenaderingsgedrag van dhimmis is. En de ironie dat het deze lafheid is waarom ze door hun geliefde moslims geminacht en gehaat worden.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 11:48:35 #126
pi_152091741
quote:

[..]

Het boek is voor moslims onmiskenbare waarheid, dus door het te lezen krijg ik sowieso meer te weten over de Islam en de ideologie

quote:

[..]

Meh, het gaat me om kennis over de dogma's
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk ook of Pechtold en andere linkse goedpraters dat boek ooit gelezen hebben. Wat mij betreft lezen alle presentatoren op Nederland 1, 2 en 3 ook dat boek teneinde achtergrondkennis te verkrijgen.
wmb moet je wel weten waar je over praat als je de koran gaat bekritiseren of juist niet. Misschien niet het hele boek (volgens mij komt veel op hetzelfde neer) maar wel de basis, zoals velen van ons de basisideologie van de bijbel kennen
pi_152091743
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:44 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee ik geef alleen maar even aan hoe achterlijk kruiperig het toenaderingsgedrag van dhimmis is. En de ironie dat het deze lafheid is waarom ze door hun geliefde moslims geminacht en gehaat worden.
Wat zeg je nou eigenlijk? De Koran lezen is achterlijk, want moslims lezen ook geen Bijbel? Wat is dat nou weer voor logica?
pi_152091773
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat zeg je nou eigenlijk? De Koran lezen is achterlijk, want moslims lezen ook geen Bijbel? Wat is dat nou weer voor logica?
Moslims hebben meer eigenwaarde dan dhimmis.
pi_152091780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Moslims hebben meer eigenwaarde dan dhimmis.
En wie is er een 'dhimmi'?
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:51:08 #130
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_152091793
Snap eerlijk gezegd niet zo goed dat mensen er op tegen zijn dat ze de Koran uitdelen?
Het is toch een vrij land? Waarom zouden moslims hun geloof niet mogen promoten?
pi_152091810
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:51 schreef begaaierd het volgende:
Snap eerlijk gezegd niet zo goed dat mensen er op tegen zijn dat ze de Koran uitdelen?
Het is toch een vrij land? Waarom zouden moslims hun geloof niet mogen promoten?
Ik heb nog nergens iemand voor een verbod zien pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:56:39 #132
423584 begaaierd
pi_152091916
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:51 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb nog nergens iemand voor een verbod zien pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat er mensen voor een verbod pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
pi_152091960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:56 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat er mensen voor een verbod pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
Ja, ik denk het. 'Niet mogen' en 'verbieden' lijken mij redelijk synoniem.

Maar als je dat niet bedoelt is dat verder ook prima hoor.
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:00:55 #134
423584 begaaierd
pi_152092010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:59 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, ik denk het. 'Niet mogen' en 'verbieden' lijken mij redelijk synoniem
Het is maar waar je een synoniem in ziet.
Dus in jouw bewoording is het zo, als je ergens op tegen bent je er direct voor pleit dat het verboden moet worden?

Vindt je dat zelf ook niet een beetje bekrompen?
pi_152092066
quote:
Het is een vrij land, dus ze mogen dat doen. Er is dan ook niemand die dat wil verbieden. Maar daarom kan je het nog wel een slecht plan vinden om op Koningsdag die dingen uit te gaan delen en ook nog eens onder het mom van het kweken van begrip voor de Islam na alle negatieve berichten in de media.

Ze weten dat dit moment controversieel is en ze willen vooral veel publiciteit genereren. Dat is prima, maar kom er dan eerlijk voor uit.
pi_152092067
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:00 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Het is maar waar je een synoniem in ziet.
Dus in jouw bewoording is het zo, als je ergens op tegen bent je er direct voor pleit dat het verboden moet worden?

Vindt je dat zelf ook niet een beetje bekrompen?
Zeggen dat iets niet mag, lijkt me hetzelfde als verbieden ja. Maar nogmaals: als jij daar iets anders mee bedoelt: prima. Je hoeft daar verder niet boos om te worden of zo.
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:07:25 #137
423584 begaaierd
pi_152092151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeggen dat iets niet mag, lijkt me hetzelfde als verbieden ja. Maar nogmaals: als jij daar iets anders mee bedoelt: prima. Je hoeft daar verder niet boos om te worden of zo.
Nee hoor dan heb je dat volledig verkeerd geïnterpreteerd. Net zoals je aanname dat ik boos wordt.

Ik ben er op tegen als er bij mij op de hoek een kunstwerk van 100k geplaatst wordt. Omdat ik niks met kunst heb en dus ik het verspilling van het geld vindt. Maar het hoeft van mij niet verboden te worden aangezien ik weet dat dit kunstwerk aan veel mensen wel besteed is.

Dus er is een wezenlijk verschil tussen ergens op tegen zijn en pleiten voor een verbod.
pi_152092161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

-
Oke man. Maak je vooral heel druk om mensen die zich ergens in willen verdiepen.

Inhoud van Mein Kampf is ook verwerpelijk, maar ik zou het boek toch wel een keer willen lezen. Interessant enzo.

[ Bericht 21% gewijzigd door Specularium op 28-04-2015 16:28:29 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_152092176
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:07 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Nee hoor dan heb je dat volledig verkeerd geïnterpreteerd. Net zoals je aanname dat ik boos wordt.

Ik ben er op tegen als er bij mij op de hoek een kunstwerk van 100k geplaatst wordt. Omdat ik niks met kunst heb en dus ik het verspilling van het geld vindt. Maar het hoeft van mij niet verboden te worden aangezien ik weet dat dit kunstwerk aan veel mensen wel besteed is.

Dus er is een wezenlijk verschil tussen ergens op tegen zijn en pleiten voor een verbod.
Ik reageerde op
quote:
Maar laat maar. Communicatiemisverstandje.
pi_152092190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Het boek is voor moslims onmiskenbare waarheid, dus door het te lezen krijg ik sowieso meer te weten over de Islam en de ideologie
Klopt. En dan ben je er helemaal klaar voor om mensen te ownen.
pi_152092220
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

Inhoud van Mein Kampf is ook verwerpelijk, maar ik zou het boek toch wel een keer willen lezen. Interessant enzo.
Zou me verbazen. Ik was echt heel benieuwd, maar het is echt dood- en doodsaai. Een telefoonboek lezen is echt leuker.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 12:12:31 #142
pi_152092243
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:09 schreef Downwards het volgende:

[..]

Klopt. En dan ben je er helemaal klaar voor om mensen te ownen.
Misschien word ik zelf wel moslim, wie weet
pi_152092260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zou me verbazen. Ik was echt heel benieuwd, maar het is echt dood- en doodsaai. Een telefoonboek lezen is echt leuker.
Ik verwoord het een beetje krom. Ik ben wel nieuwsgierig naar de inhoud.

Maar heb ook begrepen dat het rampzalig is geschreven.
pi_152092300
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik verwoord het een beetje krom. Ik ben wel nieuwsgierig naar de inhoud.

Maar heb ook begrepen dat het rampzalig is geschreven.
Hij legt heel, heel uitgebreid uit wat er mis is met communisten. Tientallen pagina's achter elkaar. Bijzonder wollig, traag en ongelofelijk saai. Nergens spectaculair.

Maar google op Mein Kampf pdf en je hebt 'm zo.
pi_152092345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hij legt heel, heel uitgebreid uit wat er mis is met communisten. Tientallen pagina's achter elkaar. Bijzonder wollig, traag en ongelofelijk saai. Nergens spectaculair.

Maar google op Mein Kampf pdf en je hebt 'm zo.
Ik kan ook wel een boek schrijven over wat er allemaal mis is met communisten.
pi_152092373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan ook wel een boek schrijven over wat er allemaal mis is met communisten.
De kans dat je dat slechter doet dan Hitler is vrij klein.
pi_152092445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De kans dat je dat slechter doet dan Hitler is vrij klein.
Maar goed, moet me eerste nog door Het Kapitaal heen worstelen.
pi_152092456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, moet me eerste nog door Het Kapitaal heen worstelen.
Die heb ik na een bladzijde of 15 al opgegeven. Daar moet je volgens mij econoom voor zijn.
pi_152092508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die heb ik na een bladzijde of 15 al opgegeven. Daar moet je volgens mij econoom voor zijn.
Ik ben ook niet veel verder gekomen, moet ik bekennen.

Droge kost.
pi_152092522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Misschien word ik zelf wel moslim, wie weet
Zou mooi zijn, maar eerst maar eens goed studeren.
pi_152092569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben ook niet veel verder gekomen, moet ik bekennen.

Droge kost.
Enorm.

Maar om terug te komen op het onderwerp: de Koran heb ik na een vers of 50 in De Koe ook weer weggelegd. Dat vond ik een nogal onvriendelijk en raar boek. Dat ik volgens de Koran ziek, blind en weet ik veel ben is tot daaraan toe, maar om de paar regels herhalen hoe ik verschrikkelijk zwaar gestraft zal worden omdat ik geen hypermoslim ben gaat me toch wat ver.
pi_152092601
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:26 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, maar eerst maar eens goed studeren.
Je kan beter op gore kijken als je interesse hebt in dood en verderf.
pi_152092627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:30 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Je kan beter op gore kijken als je interesse hebt in dood en verderf.
Doe ik al, maar hoe meer moslims,hoe meer content
pi_152092923
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Probleem is imo niet dat moslims hun haatverzen proberen te verspreiden maar het kruiperige kutvolk dat zich vrijwillig in haatverzen gaat verdiepen om de moslimman beter te leren begrijpen. :|W
Als ik me een oordeel over ern boek wil vormen dan vind ik dat ik het zelf (geheel of gedeeltelijk) gelezen moet hebben. Als jij me daarom 'kruiperig kutvolk' noemt dan zegt dat meer over jou dan over mij.
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:49:26 #155
78780 deedeetee
pi_152093025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:58 schreef Toga het volgende:

[..]

Allah voorziet alles :P De koran is vast heel vaak overgeschreven en dan kan er door de eeuwen heen van alles zijn veranderd. Tenzij de oorspronkelijke koran is gegraveerd op gouden platen of zo kan het bijna niet anders of hier en daar is er iets veranderd aan de tekst.
pi_152093541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Allah voorziet alles :P De koran is vast heel vaak overgeschreven en dan kan er door de eeuwen heen van alles zijn veranderd. Tenzij de oorspronkelijke koran is gegraveerd op gouden platen of zo kan het bijna niet anders of hier en daar is er iets veranderd aan de tekst.
Nope, dat is niet zo volgens moslims. Koran is het volmaakte woord van Allah, waar nooit iets aan veranderd is.
Natuurlijk valt daar wel het één en ander op af te dingen.

In de eerste plaats heb je daar al de conceptie. Gabriël leest voor uit Het Boek van Allah (wie heeft dat geschreven? Allah zelf? Maar volgens de koran is Allah niet zoiets als een mens, maar eerder een soort natuurkracht. Kunnen natuurkrachten schrijven?). Mohammed memoreert dit en reciteert dit. (Was Mohammed in staat om een letterlijke weergave te geven, of sloop toen de eerste interpretatie er al in?) Daarna pas werd het door derden opgeschreven (Ook dan weer geldt hetzelfde).

In de tweede plaats heb je dan de taal waarin de koran geconcipieerd is. De één zegt het moet Aramees geweest zijn, later vertaald in middeleeuws Arabisch en daardoor kunnen er de nodige fouten ingeslopen zijn: voorbeeld 72 maagden versus een tros druiven. De ander zegt middeleeuws Arabisch, maar ja daarbij geldt weer dat er enorme discussie bestaat over de betekenis van woorden.

In de derde plaats heb je dan het redigeren. De koran is gewoon geredigeerd van lange naar korte teksten. Er is dus gewoon sws een editor bezig geweest. Wie zegt ons niet dat-ie dan naast het op grootte rangschikken misschien ook niet wat andere dingetjes heeft aangepast.

In de vierde plaats is de koran natuurlijk vertaald in moderne talen en naast de ambiguïteit van de oorspronkelijke versie wordt er dan nog het eenvoudige adagium traduire c'est trahir (vertalen is verraden) aan toegevoegd.

Dus zeg jij het maar? :).
I´m back.
pi_152093634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

-
Waarom neem je dit eigenlijk allemaal letterlijk? Wordt nog leuk als je een keer andere boeken openslaat.

[ Bericht 26% gewijzigd door Specularium op 28-04-2015 16:28:49 ]
pi_152093671
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom neem je dit eigenlijk allemaal letterlijk? Wordt nog leuk als je een keer andere boeken openslaat.
Ik ben altijd wel benieuwd hoe je dat soort dreigementen en beledigingen figuurlijk uit kunt leggen.
pi_152093777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ben altijd wel benieuwd hoe je dat soort dreigementen en beledigingen figuurlijk uit kunt leggen.
Als historische beschrijving van een gebeurtenis, dus wat destijds werd gezegd of geboden aan een groep toehoorders.
pi_152093797
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als historische beschrijving van een gebeurtenis, dus wat destijds werd gezegd of geboden aan een groep toehoorders.
Eh... Dan neem je het toch juist letterlijk?
  dinsdag 28 april 2015 @ 13:31:54 #161
78780 deedeetee
pi_152094053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nope, dat is niet zo volgens moslims. Koran is het volmaakte woord van Allah, waar nooit iets aan veranderd is.
Natuurlijk valt daar wel het één en ander op af te dingen.

In de eerste plaats heb je daar al de conceptie. Gabriël leest voor uit Het Boek van Allah (wie heeft dat geschreven? Allah zelf? Maar volgens de koran is Allah niet zoiets als een mens, maar eerder een soort natuurkracht. Kunnen natuurkrachten schrijven?). Mohammed memoreert dit en reciteert dit. (Was Mohammed in staat om een letterlijke weergave te geven, of sloop toen de eerste interpretatie er al in?) Daarna pas werd het door derden opgeschreven (Ook dan weer geldt hetzelfde).

In de tweede plaats heb je dan de taal waarin de koran geconcipieerd is. De één zegt het moet Aramees geweest zijn, later vertaald in middeleeuws Arabisch en daardoor kunnen er de nodige fouten ingeslopen zijn: voorbeeld 72 maagden versus een tros druiven. De ander zegt middeleeuws Arabisch, maar ja daarbij geldt weer dat er enorme discussie bestaat over de betekenis van woorden.

In de derde plaats heb je dan het redigeren. De koran is gewoon geredigeerd van lange naar korte teksten. Er is dus gewoon sws een editor bezig geweest. Wie zegt ons niet dat-ie dan naast het op grootte rangschikken misschien ook niet wat andere dingetjes heeft aangepast.

In de vierde plaats is de koran natuurlijk vertaald in moderne talen en naast de ambiguïteit van de oorspronkelijke versie wordt er dan nog het eenvoudige adagium traduire c'est trahir (vertalen is verraden) aan toegevoegd.

Dus zeg jij het maar? :).
Haha het is dus nog veel erger dan ik al verwacht had. :D
pi_152094071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Haha het is dus nog veel erger dan ik al verwacht had. :D
Ja, als je dan een discussie irl hebt daarover met een moslim dan weet je wel waar dat op uitdraait. ;).
I´m back.
pi_152094081
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Dan neem je het toch juist letterlijk?
Hmm, oké, maar je voegt er nog de nuance aan toe dat het meer een optekening is dan letterlijk in die zin dat het ook aan iedere gelovige gericht is.
pi_152094115
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hmm, oké, maar je voegt er nog de nuance aan toe dat het meer een optekening is dan letterlijk in die zin dat het ook aan iedere gelovige gericht is.
Maar dat laatste is dan weer het begin van de Koran.

O, en ik denk niet dat je ook maar één moslim kunt vinden die dat met je eens is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2015 13:37:24 ]
pi_152094313
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dat laatste is dan weer het begin van de Koran.

O, en ik denk niet dat je ook maar één moslim kunt vinden die dat met je eens is.
Jawel, dat is juist de grap.
pi_152094330
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, dat is juist de grap.
Eh... Alle moslims begrijpen de Koran verkeerd? Hoe is dat een grap?
pi_152094412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Alle moslims begrijpen de Koran verkeerd?
Wat is er verkeerd aan die interpretatie?
pi_152094443
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is er verkeerd aan die interpretatie?
Nou, daarmee zet je alle moslims zo'n beetje weg als sukkels die hun eigen boek echt voor geen meter begrijpen.

Kan hoor, maar ik heb dat nooit eerder horen beweren.
pi_152094464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:10 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ok je geeft al toe dat het gedachtegoed niet normaal is. We gaan de goeie kant op. ^O^
Laat ik het anders verwoorden want het komt kennelijk niet over: kun je op een normale manier discussieren? Je hoeft het niet met me eens te zijn om dat onbeschofte agressieve toontje achterwege te laten.
pi_152094481
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, daarmee zet je alle moslims zo'n beetje weg als sukkels
Zo'n beetje alle moslims vatten teksten waarin wordt geboden om ongelovigen te vermoorden niet als letterlijk zijnde op.
pi_152094504
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle moslims vatten teksten waarin wordt geboden om ongelovigen te vermoorden niet als letterlijk zijnde op.
Ik ben eerlijk gezegd geen Koran-kenner, maar staat dat erin?
pi_152094637
quote:

[..]

Overdrachtelijk dus?
Hoe dan?

En waar leg je de grens van dit vrij te kust en te keur wel of niet letterlijk nemen van de teksten van de heilige koran? Kun je zo maar op eigen houtje iets wel of niet letterlijk nemen?
I´m back.
pi_152094685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat? Teksten waarin wordt opgeroepen tot het doden van ongelovigen? In welk religieus boek staat dat niet?
pi_152094914
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat? Teksten waarin wordt opgeroepen tot het doden van ongelovigen? In welk religieus boek staat dat niet?
In de Bijbel niet. In de Koran volgens mij ook niet.
pi_152095269
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In de Bijbel niet. In de Koran volgens mij ook niet.
Psalmen staat naast lofzangen vol van liederen waarin wraak wordt geromantiseerd. In Richteren wordt beschreven hoe het volk van god n.a.v. zijn stem overgaat tot het vermoorden van vijandige volkeren, en zo gaat dat nog wel even door.
pi_152095610
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Psalmen staat naast lofzangen vol van liederen waarin wraak wordt geromantiseerd. In Richteren wordt beschreven hoe het volk van god n.a.v. zijn stem overgaat tot het vermoorden van vijandige volkeren, en zo gaat dat nog wel even door.
Behalve een handjevol geesteszieke Amerikaanse christenfundamentalisten, uit labiele en gemakkelijk te beïnvloeden halvegaren in sektes en af en toe een paar doorgedraaide Jezusredtons-adepten zijn er natuurlijk nauwelijks christenen meer te vinden die de bijbel letterlijk nemen hè, mien jong. Zelfs onze stijve mannenbroeders van de SGP leiden een opmerkelijk frivool bestaan, leg je daar de bloeddorstigste bladzijden van de bijbel naast. Verreweg de meeste christenen zijn gewoon meegegaan in de secularisatie van de westerse samenleving en zien hun heilige boek meer als een boek vol met parabelen waarlangs zij de existentiële keuzen in hun leven leggen. Zo nemen ze een aantal vuistregels uit het nieuwe testament, die men kan lezen in de bergrede, als de kern van hun geloof en daaromheen pikken ze de verhalen die in het nieuwe testament staan als slagroom op de taart. De minutieuze regeltjes die met name in het oude testament staan en veel overeenkomst vertonen met de regeltjes uit de koran, lappen ze doorgaans aan hun laars. Niet zo bij de moslims. Althans dat is niet de bedoeling. Toch? Het is niet de bedoeling dat de rechtgeaarde moslim de koran ter hand neemt en zegt: let's go cherry picking.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 28-04-2015 14:46:48 ]
I´m back.
pi_152095941
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:12 schreef TLC het volgende:

[..]

Nee, ik heb ze aan de praat gehouden. Door mij liep er nog iemand snel weg ook. Dus niet 1 maar 2 mensen tegen dit sprookjesboek kunnen behoeden. Nog effe een paar koekjes die deze secteleden aanboden meegenomen ook. Zaten in een afgesloten verpakking en graties. Wat een verwennerij. ^O^
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:50:05 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152095955
quote:

[..]

Dit is simpelweg niet waar. Dit geldt wellicht voor de moslims in Nederland maar niet voor hun broeders in het Midden-Oosten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152096050
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb het niet gevonden. Islamcritici (inclusief Geert Wilders (zie www.pvv.nl)) wijst op onderstaande tekst:

Lees:
http://www.koran.nl/read/#.VTz4wvDJ0fU

Er staat vanaf 2:190 t/m 2:192

190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u
strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de
overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar
zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En
bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin
bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de
vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

Waar staat dat je ongelovigen moet vermoorden?
Ik lees het niet.
Vraag aan islamcritici:
Waar staat het dan wel?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:00:05 #180
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152096154
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet waar. Dit geldt wellicht voor de moslims in Nederland maar niet voor hun broeders in het Midden-Oosten.
Wellicht. We weten wel zeker dat de rest van de 1,5 miljard moslims moordende fanaten zijn. _O-
reset
pi_152096215
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan een opdracht tot het vermoorden van ongelovigen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:02:34 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152096217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:00 schreef Individual het volgende:

[..]

Wellicht. We weten wel zeker dat de rest van de 1,5 miljard moslims moordende fanaten zijn. _O-
Dat iemand vindt dat ongelovigen eigenlijk afgemaakt moeten worden betekent ook niet dat hij dat gaat doen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:03:59 #183
78780 deedeetee
pi_152096260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Behalve een handjevol geesteszieke Amerikaanse christenfundamentalisten, uit labiele en gemakkelijk te beïnvloeden halvegaren in sektes en af en toe een paar doorgedraaide Jezusredtons-adepten zijn er natuurlijk nauwelijks christenen meer te vinden die de bijbel letterlijk nemen hè, mien jong. Zelfs onze stijve mannenbroeders van de SGP leiden een opmerkelijk frivool bestaan, leg je daar de bloeddorstigste bladzijden van de bijbel naast. Verreweg de meeste christenen zijn gewoon meegegaan in de secularisatie van de westerse samenleving en zien hun heilige boek meer als een boek vol met parabelen waarlangs zij de existentiële keuzen in hun leven leggen. Zo nemen ze een aantal vuistregels uit het nieuwe testament, die men kan lezen in de bergrede, als de kern van hun geloof en daaromheen pikken ze de verhalen die in het nieuwe testament staan als slagroom op de taart. De minutieuze regeltjes die met name in het oude testament staan en veel overeenkomst vertonen met de regeltjes uit de koran, lappen ze doorgaans aan hun laars.
Dat is toch juist de bedoeling van het NT toch ? Vergeving en verdraagzaamheid prediken ipv de soms snoeiharde * gerechtigheid * in het OT. Het heeft weliswaar wel vele eeuwen geduurd voor de gelovigen dat echt goed door hadden, maar tis nu op de een of andere manier dan toch gelukt.
pi_152096386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan een opdracht tot het vermoorden van ongelovigen.
Die opdrachten worden in beide boeken aan gelovigen gegeven....
pi_152096412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is toch juist de bedoeling van het NT toch ? Vergeving en verdraagzaamheid prediken ipv de soms snoeiharde * gerechtigheid * in het OT. Het heeft weliswaar wel vele eeuwen geduurd voor de gelovigen dat echt goed door hadden, maar tis nu op de een of andere manier dan toch gelukt.
Ja, klopt, het heeft idd heel wat mensenlevens gekost ook en sommige verdwaasden leven nog steeds met allerlei religieuze wanen, die ze aan de letterlijke interpretatie van de bijbel ontlenen en staan andersgelovigen en ongelovigen gerust ook naar het leven, maar dankzij de trial and error van de geschiedenis hebben we een maatschappij opgebouwd waarbij we iig worden gevrijwaard van dat soort uitwassen...
I´m back.
pi_152096416
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jawel. Het aantal moslims in het Midden-Oosten wat moorden legitimeert behoort ook tot een minderheid.
pi_152096550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Omdat het christendom voor een groot gedeelte het geluk heeft gehad minder lastig gevallen te worden door boze imperialisten inderdaad.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 15:19:17 #188
pi_152096664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb het niet gevonden. Islamcritici (inclusief Geert Wilders (zie www.pvv.nl)) wijst op onderstaande tekst:

Lees:
http://www.koran.nl/read/#.VTz4wvDJ0fU

Er staat vanaf 2:190 t/m 2:192

190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u
strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de
overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar
zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En
bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin
bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de
vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

Waar staat dat je ongelovigen moet vermoorden?
Ik lees het niet.
Vraag aan islamcritici:
Waar staat het dan wel?
Ik begrijp uit die tekst dat je wel mag 'terugvechten' als je zelf wordt bestreden door ongelovigen. Als je dat interpreteert als in dat het westen de islam actief aanvalt door hun cultuur/oorlogen/racisme/satire enz dan zou je het op grond daarvan kunnen legitimeren
pi_152096671
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat het christendom voor een groot gedeelte het geluk heeft gehad minder lastig gevallen te worden door boze imperialisten inderdaad.
Moslims zijn zelf altijd imperialisten geweest.
Toen het moderne imperialisme vanuit Europa opkwam (en er pas echt koloniën en protectoraten opkwamen laatste kwart 19de eeuw) was de grondhouding in bijv. het Ottomaanse deel van de islamitische wereld positief.
Pas later toen hun macht/grip verminderde en de mensen ook wat kritischer kwamen te staan (en neigden naar secularisatie soms zelfs) tot hun eigen imperialistische islamitische heersers, begon de islam naar binnen te trekken tot wat weer een stukje later allerlei vormen van fundamentalisme zouden worden (begonnen bij wahabisten eind 18de eeuw al) en afkeer (maar ook weer lang niet overal in de islamitische wereld) van het westen.
I´m back.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:24:48 #190
78780 deedeetee
pi_152096792
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzin, het is gewoon een kwestie van vrijheid van denken die onder de islam - die absolute onderwerping predikt- helaas niet is toegestaan.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:27:23 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152096852
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel. Het aantal moslims in het Midden-Oosten wat moorden legitimeert behoort ook tot een minderheid.
Prima. Maar ze bestaan. Zie IS.

Zitten zij fout wat betreft de Koran?
pi_152096857
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzin, het is gewoon een kwestie van vrijheid van denken die onder de islam - die absolute onderwerping predikt- helaas niet is toegestaan.
Oké, gelukkig zie ik talloze moslims die daar anders over denken en het allemaal niet zo absoluut ervaren als jij.
pi_152096908
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben niet gelovig dus daar kan ik niet over oordelen. Als je terugleest zie je dat er een aantal stellige uitspraken werden gedaan die niet helemaal corresponderen met de realiteit.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:31:00 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152096938
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben niet gelovig dus daar kan ik niet over oordelen. Als je terugleest zie je dat er een aantal stellige uitspraken werden gedaan die niet helemaal corresponderen met de realiteit.
Waaronder die van jou. En daar reageerde ik op. Omdat wat jij zei onzin is.

Maar waarom zou je dan moslims verdedigen als je geen idee hebt wat de correcte interpretatie is?
pi_152097286
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:31 schreef Fir3fly het volgende:
Maar waarom zou je dan moslims verdedigen als je geen idee hebt wat de correcte interpretatie is?
Omdat dat niet relevant is en er talloze moslims zijn die niet aan de radicale en absolute opvattingen voldoen waar hier regelmatig mee geschermd wordt. Het is veel vreemder om dat te stellen (dat de radicale interpretatie de juiste is) terwijl je geen gelovige bent.
pi_152097353
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik begrijp uit die tekst dat je wel mag 'terugvechten' als je zelf wordt bestreden door ongelovigen. Als je dat interpreteert als in dat het westen de islam actief aanvalt door hun cultuur/oorlogen/racisme/satire enz dan zou je het op grond daarvan kunnen legitimeren
Dat kan. Maar zoals ik het lees, mag je je verdedigen als je als persoon fysiek wordt aangevallen. Waar het mij om gaat is dat er binnen de Koran-teksten ruimte kan zijn voor verlichte geesten die zich niet verplicht voelen voor geweld te kiezen.
Nu is het toch al zo dat bv de IS zich niet houdt aan de Koran omdat ze mensen verbranden. Dat is iets wat verboden is volgens de Koran. Het lijkt me heilzamer om moslims te wijzen op de vreedzame(re) interpretatie van de Koran, dan dat je eist dat ze de islam met wortel en tak afzweren. Immers: Arie Boomsma is ook Christen, die zich baseert op de bijbel (waar ook teksten in staan die sommigen interpreteren tot oproep van geweld), en Arie zie ik niet één twee drie geweld gebruiken. Dat moet binnen de islam ook mogelijk zijn.
pi_152097388
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jazeker. Je mag als moslim geen mensen verbranden, en dat heeft de IS wel gedaan, met die piloot.
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:50:01 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152097395
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat dat niet relevant is en er talloze moslims zijn die niet aan de radicale en absolute opvattingen voldoen waar hier regelmatig mee geschermd wordt. Het is veel vreemder om dat te stellen (dat de radicale interpretatie de juiste is) terwijl je geen gelovige bent.
Hoe kun jij dan stellen dat de 'gematigde' moslims het bij het rechte eind hebben?
pi_152097936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jazeker. Je mag als moslim geen mensen verbranden, en dat heeft de IS wel gedaan, met die piloot.
Mohammed droeg zijn onderdanen wel op om ze te verbranden. Wat IS gedaan heeft met de Jordaanse pilot is precies hezelfde als Mohammed deed

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kenana_ibn_al-Rabi

Als je zegt dat je als moslim niet iemand mag verbanden maar je Profeet mohammed deed het wel, dan mag je wel degelijk mensen op die manier vebranden.
Sterker nog als je beweert dat de Profeet Mohammed fout zat dan is er geen sprake meer van Islam want Mohammed is de stichter van het Islam

Dus IS zijn wel degelijk volgers van de Profeet Mohammed. Ze doen precies hetzelfde nu wat Mohammed 1400 jaar geleden deed.

Wie is ware moslim ( volger van de Profeet Mohammed) dan ?
pi_152098245
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:11 schreef Szikha het volgende:

[..]

Mohammed droeg zijn onderdanen wel op om ze te verbranden. Wat IS gedaan heeft met de Jordaanse pilot is precies hezelfde als Mohammed deed

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kenana_ibn_al-Rabi

Als je zegt dat je als moslim niet iemand mag verbanden maar je Profeet mohammed deed het wel, dan mag je wel degelijk mensen op die manier vebranden.
Sterker nog als je beweert dat de Profeet Mohammed fout zat dan is er geen sprake meer van Islam want Mohammed is de stichter van het Islam

Dus IS zijn wel degelijk volgers van de Profeet Mohammed. Ze doen precies hetzelfde nu wat Mohammed 1400 jaar geleden deed.

Wie is ware moslim ( volger van de Profeet Mohammed) dan ?
Dit is nieuw voor mij.
pi_152098289
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt het niet goed.
Men gebruikt de volgende narrative: wat de koran beschrijft is het ideaal waar men naar toe werkt. Maar zover is men nog niet. Moge Allah mij vergeven.
Van wat men precies wel of niet doet in wat de islam voorschrijft is in wezen privé en als men zich maar houdt waaraan iedereen zich zo'n beetje houdt dan zit het wel goed. Dit zijn bijv. alle tradities, de 5 zuilen en feestdagen en alles daaromheen.
Dit is ook één van de factoren die overigens meewerken aan de schaamtecultuur, die in ernstige mate heerst onder moslims (en zeker hier met al die haram westerse verleidingen). Men heeft eigenlijk vaak toch wel wat te verzwijgen of iets om zich over te schamen. :).
I´m back.
pi_152098353
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kun jij dan stellen dat de 'gematigde' moslims het bij het rechte eind hebben?
Waar precies?
  dinsdag 28 april 2015 @ 16:34:37 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152098450
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar precies?
Hmm, je hebt gelijk, dat heb je niet gesteld.

Maar ik vind niet dat je kunt stellen dat er bijna geen moslims zijn die de koran letterlijk nemen (naar gelang hun belang). Dat is namelijk net zo'n onzin als stellen dat er geen christenen zijn die hetzelfde doen met de bijbel.
pi_152098457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je zegt het niet goed.
Men gebruikt de volgende narrative: wat de koran beschrijft is het ideaal waar men naar toe werkt. Maar zover is men nog niet. Moge Allah mij vergeven.
Juist ja. :')
pi_152098558
Ik heb de Koran in huis. Ik heb het maar even heel stil weggelegd in een ver donker hoekje. Zelden heb ik zoveel geweld in één boek verzameld gezien.

Degene die dit letterlijk neemt en uitvoert, kan direct zijn hele leven het gesticht in.
Daarbij doel ik niet op de gematigde moslim, die het boek met verstand leest.
Ik neem de moslim-gelovige serieus, maar de schrijver van de Koran was knetter, daar ben ik van overtuigd.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_152098641
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Juist ja. :')
Ja, juist, in hun teksten onderling zie je ook heel vaak dat "Moge Allah mij vergeven" en uitlatingen van gelijke strekking. Het ideaal blijft nog even uit, voor de gewone Allah onwaardige moslim. Maar het streven is... de letterlijke koran en daardoor de perfectie zoals Allah bedoeld heeft met de gelovige/volger.
En dat verklaart tevens de halfslachtige houding tav allerlei uitwassen van bepaalde moslims. Men is er onzeker over, wellicht dat die knapen al veel verder zijn in dat ideaal (zoals die bepaalde moslims zelf beweren).

En als jij nu met droge ogen verkondigt dat dat niet zo is, dan moet jij maar even uitleggen waar staat c.q. verkondigd wordt dat het de dood normaalste zaak van de wereld is om te cherry picken in de koran, zoals bijv, christenen over het algemeen doen met de bijbel. Want wat christenen doen is in feite het dorre hout uit hun heilige boeken schrappen; doen moslims dat ook, bepaalde bladzijden, verzen er in feite uitscheuren (zoals Gekke Geert voorstelde dat met de koran moest gebeuren)?
I´m back.
pi_152098723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, juist, in hun teksten onderling zie je ook heel vaak dat "Moge Allah mij vergeven" en uitlatingen van gelijke strekking. Het ideaal blijft uit nog even uit. Maar het streven is... de letterlijke koran.
En dat verklaart tevens de halfslachtige houding tav allerlei uitwassen van bepaalde moslims. Men is er onzeker over, wellicht dat die knapen al veel verder zijn in dat ideaal.

En als jij nu met droge ogen verkondigt dat dat niet zo is, dan moet jij maar even uitleggen waar staat c.q. verkondigt wordt dat het de dood normaalste zaak van de wereld is om te cherry picken in de koran, zoals bijv, christenen over het algemeen doen. Want wat christenen doen is in feite het dorre hout uit hun heilige boeken schrappen, doen moslims dat ook, bepaalde bladzijden, verzen er in feite uitscheuren?
Als je het Oude Testament van de Bijbel letterlijk neemt en letterlijk opvolgt, dan ben je niet te handhaven in de maatschappij, sterker nog, beland je gelijk achter de tralies. Christenen slaan dit soort vreselijke verzen vaak over in de Bijbel, worden ook niet meer gelezen. Anders zou half Nederland met levenslang in de bak zitten.
pi_152098730
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hmm, je hebt gelijk, dat heb je niet gesteld.

Maar ik vind niet dat je kunt stellen dat er bijna geen moslims zijn die de koran letterlijk nemen (naar gelang hun belang). Dat is namelijk net zo'n onzin als stellen dat er geen christenen zijn die hetzelfde doen met de bijbel.
In grote lijnen klopt dat toch?
pi_152098745
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:44 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als je het Oude Testament van de Bijbel letterlijk neemt en letterlijk opvolgt, dan ben je niet te handhaven in de maatschappij, sterker nog, beland je gelijk achter de tralies. Christenen slaan dit soort vreselijke verzen vaak over in de Bijbel, worden ook niet meer gelezen. Anders zou half Nederland met levenslang in de bak zitten.
Klopt, wat christenen doen, is cherry picking. Dit nemen we wel mee, het andere niet en daar praten we niet meer over.
I´m back.
  dinsdag 28 april 2015 @ 16:46:31 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152098756
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In grote lijnen klopt dat toch?
Wat ik zeg? Inderdaad.
pi_152098862
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat ik zeg? Inderdaad.
Nee, dat gelovigen die hun boek op een nogal conservatieve manier interpreteren nogal in de minderheid zijn.
pi_152098909
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, juist, in hun teksten onderling zie je ook heel vaak dat "Moge Allah mij vergeven" en uitlatingen van gelijke strekking. Het ideaal blijft nog even uit, voor de gewone Allah onwaardige moslim. Maar het streven is... de letterlijke koran en daardoor de perfectie zoals Allah bedoeld heeft met de gelovige/volger.
En dat verklaart tevens de halfslachtige houding tav allerlei uitwassen van bepaalde moslims. Men is er onzeker over, wellicht dat die knapen al veel verder zijn in dat ideaal (zoals die bepaalde moslims zelf beweren).

En als jij nu met droge ogen verkondigt dat dat niet zo is, dan moet jij maar even uitleggen waar staat c.q. verkondigd wordt dat het de dood normaalste zaak van de wereld is om te cherry picken in de koran, zoals bijv, christenen over het algemeen doen met de bijbel. Want wat christenen doen is in feite het dorre hout uit hun heilige boeken schrappen; doen moslims dat ook, bepaalde bladzijden, verzen er in feite uitscheuren (zoals Gekke Geert voorstelde dat met de koran moest gebeuren)?
Je gaat weer uit van de meest radicale interpretatie als enige juiste. En dat gematigde moslims dat eigenlijk ophouden voor de buitenwereld. Daarin verschillen we nogal van mening.
  dinsdag 28 april 2015 @ 16:56:10 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152098968
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat gelovigen die hun boek op een nogal conservatieve manier interpreteren nogal in de minderheid zijn.
Met het woordje nogal probeer je te insinueren dat ze bijna niet bestaan. Dat is dus absoluut niet zo. Een minderheid betekent niet invloedloos of niet-bestaand. Saudie-Arabië is bijvoorbeeld gewoon een schurkenstaat waar de meerderheid bestaat uit extremistische moslims die de koran letterlijk nemen.

En verder maakt het ook niet zoveel uit. Er zijn nogal wat interpretaties van het boek mogelijk en dat is precies het probleem. Wat heb je aan gematigde moslims als er een groep moordenaars is die hun claim op waarheid baseren op hetzelfde boek?
pi_152099011
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, wat christenen doen, is cherry picking. Dit nemen we wel mee, het andere niet en daar praten we niet meer over.
Ik wil het geen cherry picking noemen. De tijden zijn veranderd. Vrouwen die vreemd zijn gegaan stenigen kan echt niet meer. Discriminatie evenmin. Als ik de Bijbel lees, lees ik er ook overheen, met het gevoel van "het zal allemaal wel". Wat de Bijbel wel heeft en de Koran niet is het Nieuwe Testament, waarin in een volledig andere taal wordt gesproken. Volken uitmoorden, zoals in het Oude Testament, dat behoort tot de tijd van de Cro Magnon mens, dat doen we niet meer.
pi_152099085
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je gaat weer uit van de meest radicale interpretatie als enige juiste. En dat gematigde moslims dat eigenlijk ophouden voor de buitenwereld. Daarin verschillen we nogal van mening.
Nee, het gaat om een ander principe dan de tekst wel of niet letterlijk nemen, daar heb ik het over.
Het gaat om een streven naar het letterlijke nemen van de integrale boodschap (maar wel binnen interpretatie verschillen voortvloeiend uit verschillende leerscholen/imams etc). Het niet letterlijk nemen zit hem dus in nog niet zo ver zijn in het streven om de integrale koran letterlijk te nemen, maar dat is wel het doel.
Cherry picken kan eenvoudig niet, dan ben je afvallige.
I´m back.
pi_152099089
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Met het woordje nogal probeer je te insinueren dat ze bijna niet bestaan. Dat is dus absoluut niet zo. Een minderheid betekent niet invloedloos of niet-bestaand. Saudie-Arabië is bijvoorbeeld gewoon een schurkenstaat waar de meerderheid bestaat uit extremistische moslims die de koran letterlijk nemen.
Ten opzichte van de gehele, wereldwijde populatie wel, ja.

quote:
Wat heb je aan gematigde moslims als er een groep moordenaars is die hun claim op waarheid baseren op hetzelfde boek?
Je hebt er wat aan op het moment dat mensen suggereren dat die gematigde gelovigen stiekem ook allemaal moordenaars zijn.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:06:06 #217
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152099211
Die NL moordenaar die in Peru in de gevangenis zit hè? Volgens zijn de meeste NLers zo.
reset
pi_152099311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:57 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik wil het geen cherry picking noemen. De tijden zijn veranderd. Vrouwen die vreemd zijn gegaan stenigen kan echt niet meer. Discriminatie evenmin. Als ik de Bijbel lees, lees ik er ook overheen, met het gevoel van "het zal allemaal wel". Wat de Bijbel wel heeft en de Koran niet is het Nieuwe Testament, waarin in een volledig andere taal wordt gesproken. Volken uitmoorden, zoals in het Oude Testament, dat behoort tot de tijd van de Cro Magnon mens, dat doen we niet meer.
Nee, christenen streven over het algemeen niet naar een theocratie, waarin de wetten van God heersen. Daarom hebben ze veel kreupelhout uit de bijbel gewoon naast zich neer gelegd. De moslim weet dat de perfectie ook alleen maar bereikt kan worden in een islamitische theocratie, waar de wetten van Allah heersen. Ook dat is een streven. En daarom hoeven ze nu nog niet die vrouwen die vreemd gaan letterlijk te stenigen. Wat je wel ziet is verstoting trouwens, next best thing ahw.
Maar goed, vrouwen stellen wel in toenemende mate hun vragen bij het hele islamitische gebeuren, heb ik toch regelmatig gelezen, en zeker hier in het westen. Goed en dan zijn er via de hadiths wel weer allerlei mouwen aan te passen, waarmee mannen de boel nog net redden... ;).
I´m back.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:18:40 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152099515
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ten opzichte van de gehele, wereldwijde populatie wel, ja.

We hebben het over moslims, niet over de mensheid. Natuurlijk zijn psychopaten en extremistische gelovigen in de minderheid in de mensheid in het algemeen, anders was onze samenleving niet mogelijk. Stroman dus.

quote:
Je hebt er wat aan op het moment dat mensen suggereren dat die gematigde gelovigen stiekem ook allemaal moordenaars zijn.
Dat is een hyperbool, maar vooruit. Er zit natuurlijk wel wat in. Dat die verschillende interpretaties bestaan (en het zijn er echt niet twee, veel meer) zegt al genoeg. Wie zegt dat welke interpretatie de juiste is? En het feit dat het boek zo is geschreven maakt het makkelijker voor iemand om af te stappen van zijn gematigde positie.
pi_152099553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, het gaat om een ander principe dan de tekst wel of niet letterlijk nemen, daar heb ik het over.
Het gaat om een streven naar het letterlijke nemen van de integrale boodschap (maar wel binnen interpretatie verschillen voortvloeiend uit verschillende leerscholen/imams etc).
Wat voor zowel de moslim als de gelovige geldt. Ze cherrypicken allebei maar gaan er ook allebei vanuit dat ze oprecht de juiste interpretatie hanteren en zullen ook allebei nooit aangeven dat ze bepaalde verzen of geboden selectief handhaven om al het andere buiten het boek om met elkaar te kunnen rijmen.
pi_152099606
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat voor zowel de moslim als de gelovige geldt. Ze cherrypicken allebei maar gaan er ook allebei vanuit dat ze oprecht de juiste interpretatie hanteren en zullen ook allebei nooit aangeven dat ze bepaalde verzen of geboden selectief handhaven om al het andere buiten het boek om met elkaar te kunnen rijmen.
Maar het juiste streven behelst bij moslims de integrale koran. De koran is een ondeelbare eenheid. Er bestaan ook geen tegenstrijdigheden in. (Volgens de moslims dan).
Bij christenen niet, daar gaat het om het idee, of het idee dat deze of gene denominatie ervan gebrouwen heeft.
I´m back.
pi_152099625
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We hebben het over moslims, niet over de mensheid.
Dat bedoelde ik ook; ten opzichte van alle moslims wereldwijd.

quote:
Dat is een hyperbool, maar vooruit. Er zit natuurlijk wel wat in. Dat die verschillende interpretaties bestaan (en het zijn er echt niet twee, veel meer) zegt al genoeg. Wie zegt dat welke interpretatie de juiste is? En het feit dat het boek zo is geschreven maakt het makkelijker voor iemand om af te stappen van zijn gematigde positie.
Nee, want met die redenering zou je ook kunnen stellen dat mensen die een boek van Stephen King lezen waarin vrij gedetailleerd wordt beschreven hoe de hoofdpersoon stemmen in zijn hoofd heeft die hem gebieden om zijn buurman te vermoorden, ook maar de buurman in kwestie vermoorden. Dat lijkt me niet.
pi_152099643
Thx voor de Koran, me schijtpapier was op en kwam precies op tijd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:25:43 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152099656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, want met die redenering zou je ook kunnen stellen dat mensen die een boek van Stephen King lezen waarin vrij gedetailleerd wordt beschreven hoe de hoofdpersoon stemmen in zijn hoofd heeft die hem gebieden om zijn buurman te vermoorden, ook maar de buurman in kwestie vermoorden. Dat lijkt me niet.
Helaas, foute vergelijking. Stephen King is fictie. De koran niet, althans niet volgens de gelovigen.

Iemand die gelooft dat Stephen King geen fictie is kan inderdaad overgaan op daden daarop gebaseerd. En die zit net zo fout.
pi_152099658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:25 schreef raptorix het volgende:
Thx voor de Koran, me schijtpapier was op en kwam precies op tijd.
Leuk om te zeggen, maar dat veegt van geen kanten natuurlijk hè. :').
I´m back.
pi_152099668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Leuk om te zeggen, maar dat veegt van geen kanten natuurlijk hè. :').
Het was niet bepaald 3 laags nee.
pi_152099689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het was niet bepaald 3 laags nee.
Beter de euroshopper dan maar weer pakken, toch?
I´m back.
pi_152099704
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beter de euroshopper dan maar weer pakken, toch?
Ik laat me wel rimmen door een ruige tong, veel goedkoper.
pi_152099730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar de juiste interpretatie behelst bij moslims de integrale koran.
Bij christenen niet
Jawel, juist wel! Die talloze afscheidingen zijn juist ontstaan vanwege gelul in de marge! Groep 1 die vindt dat groep 2 dwaalt en grove fouten begaat! Waar denk je waar al die verschillende kerkverbanden uit zijn ontstaan? Omdat ze dat leuk vinden ofzo?
pi_152099759
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik laat me wel rimmen door een ruige tong, veel goedkoper.
:{.
I´m back.
pi_152099773
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helaas, foute vergelijking. Stephen King is fictie. De koran niet, althans niet volgens de gelovigen.
Bepaalde delen wel; Openbaringen is fictie, Psalmen is fictie. Maar goed, de verantwoordelijkheid om iets wel of niet te letterlijk interpreteren en daarbij naar omstandigheden en factoren bij het ligt nog altijd bij het individu. Dat het zo geschreven is betekent nog niet dat iedereen die daarin gelooft stiekem niet gematigd is.
pi_152099859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook; ten opzichte van alle moslims wereldwijd.

[..]

Haha goeie vergelijking man, een boek van Stephan King :'(

Of nee, toch niet. Want zijn er mensen die hun leven inrichten naar een boek van Stephan King? Nee. Naar de Koran wel misschien? Geef daar zelf maar antwoord op. Inkoppertje.
pi_152099891
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:36 schreef Warsaw het volgende:

[..]

Haha goeie vergelijking man, een boek van Stephan King :'(

Of nee, toch niet. Want zijn er mensen die hun leven inrichten naar een boek van Stephan King? Nee. Naar de Koran wel misschien? Geef daar zelf maar antwoord op. Inkoppertje.
Ja, en? Maakt dat de verantwoording ineens anders? Worden gelovigen ineens willoze slachtoffers van hun denkbeelden en zijn ze niet meer in staat om bepaalde ideeën af te zetten tegen hun eigen morele waarden en die van de maatschappij?
pi_152099933
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, juist wel! Die talloze afscheidingen zijn juist ontstaan vanwege gelul in de marge! Groep 1 die vindt dat groep 2 dwaalt en grove fouten begaat! Waar denk je waar al die verschillende kerkverbanden uit zijn ontstaan? Omdat ze dat leuk vinden ofzo?
Er zal heus één denominatie te vinden zijn die van de bijbel vindt wat de moslims vinden van hun koran. Zoals in een post hierboven staat. Er zijn denominaties, die elke lettergreep letterlijk nemen.
Maar bij de gemiddelde ch(g)risten bestaat een soort meervoudig uit te leggen gevoel van menselijk met elkaar omgaan, elkaar vergeven, niet willen wat bij een ander gebeurt dat je ook niet wil gebeuren bij je zelf, je niet laten verleiden... enfin het riedeltje uit de bergrede.
Dat dat eeuwen geleden nog wel anders lag af en toe (ook niet helemaal, maar vooruit), heb ik al toegegeven.
I´m back.
pi_152099939
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en? Maakt dat de verantwoording ineens anders? Worden gelovigen ineens willoze slachtoffers van hun denkbeelden en zijn ze niet meer in staat om bepaalde ideeën af te zetten tegen hun eigen morele waarden en die van de maatschappij?
Ehh, niet allemaal, maar veel gelovigen hebben inderdaad de grootste moeite 'om bepaalde ideeën af te zetten tegen hun eigen morele waarden en die van de maatschappij.' Volg je geen nieuws?
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:41:57 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152099957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bepaalde delen wel; Openbaringen is fictie, Psalmen is fictie. Maar goed, de verantwoordelijkheid om iets wel of niet te letterlijk interpreteren en daarbij naar omstandigheden en factoren bij het ligt nog altijd bij het individu. Dat het zo geschreven is betekent nog niet dat iedereen die daarin gelooft stiekem niet gematigd is.
Dat zeg ik dan ook niet. Wat ik wel zeg is dat een letterlijke interpretatie net zo makkelijk kan worden beargumenteerd als een niet-letterlijke. Sterker nog, als je de koran leest kom je tot de conclusie dat al die gematigde moslims simpelweg niet in het paradijs komen. Dat is een probleem waar de extremisten van profiteren.
pi_152100093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zal heus één denominatie te vinden zijn die van de bijbel vindt wat de moslims vinden van hun koran.
Eén? Alles wat zich onder de PKN bevindt.
pi_152100111
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet. Wat ik wel zeg is dat een letterlijke interpretatie net zo makkelijk kan worden beargumenteerd als een niet-letterlijke. Sterker nog, als je de koran leest kom je tot de conclusie dat al die gematigde moslims simpelweg niet in het paradijs komen.
Dat ligt er dus maar net aan met welke bril je leest.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:50:39 #239
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152100156
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ligt er dus maar net aan met welke bril je leest.
En er zijn nogal wat brillen. Een aantal daarvan is een directe aanval op onze normen en waarden. Exact hoeveel mensen die bril ophebben op dit moment is minder relevant dan het feit dat men vrij simpel van bril kan veranderen.
pi_152100194
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eén? Alles wat zich onder de PKN bevindt.
Die zich tegenwoordig als één gezellige familie zien hier in NL, volgens mij.
Kijk, in Haarlem had je in de 17de eeuw geloof ik iets van 165 kerken (ooit gelezen bij Bomans) en daar zal heel wat muggenzifterij tussen hebben gezeten. Maar we hebben het nu niet meer over de 17de eeuw, maar over de 21ste eeuw natuurlijk. Het heeft de westerse wereld echt wat bloed, zweet en tranen gekost om enigszins los te komen van hun religies, en nog is dat niet helemaal gelukt. We hebben ze wel in een kot gekregen, gelukkig, na eeuwen uiteindelijk. En de echt erbarmelijke uitwassen zijn eigenlijk nog maar vrij kort geleden ten einde gekomen. Neem hoe vrouwen werden behandeld bijv. Nog niet zo lang geleden dat vrouwen ook wilsonbekwaam waren in NL. Door die religie.
I´m back.
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:58:35 #241
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_152100331
Ben ze helaas niet tegengekomen, terwijl ze in deze stad wel schenen te staan. Had er best eentje mee willen nemen om eens doorheen te bladeren.
pi_152100355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:58 schreef De_Kaas het volgende:
Ben ze helaas niet tegengekomen, terwijl ze in deze stad wel schenen te staan. Had er best eentje mee willen nemen om eens doorheen te bladeren.
Waren al los, denk?
I´m back.
pi_152100550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die zich tegenwoordig als één gezellige familie zien hier in NL, volgens mij.
Je hebt geen idee.
pi_152100637
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt geen idee.
Valt wel mee.
Gaat erom dat we natuurlijk tot een islam komen die dezelfde weg op gaat als al die christelijk denominaties, en zodoende uiteindelijk in staat zijn allerlei inhumane praktijken uit te bannen. Of niet?
Uiteindelijk gaat het om humanisme, het naleven van menselijke waarden zonder tussenkomst van metafysica.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')