abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152075069
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:17 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Vind het toch wel fijn dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Niet voor mezelf maar om een ander te behoeden. Morgen de kliko in. Bedankt sponsers die dit mogelijk maakten. ^O^
LOL
  maandag 27 april 2015 @ 17:38:01 #77
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152075298
Leuk souvenir, maar niet makkelijk te lezen. Prima actie wel die gratis korans. Staat naast m'n bijbel en naast World Religions- en The Bible for Dummies. ^O^
reset
pi_152078374
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet. Hij zegt wel dat je daarmee van betekenis kunt zijn voor je geloof. Nou, dat lijkt me lastig ontkennen.
Zijn woordkeuze suggereert echter een gelijkwaardigheid tussen "naar Syrië gaan" en "gratis Korans uitdelen". Dat vind ik een beetje.. apart.
pi_152080362
Je primitieve, barbaarse zevende-eeuwse religie aan andere mensen opdringen is een vrijheid die je in dit land hebt. In de meeste moslimlanden kun je maar beter niet te koop lopen met een andere religie dan de islam.
pi_152080456
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Je primitieve, barbaarse zevende-eeuwse religie aan andere mensen opdringen is een vrijheid die je in dit land hebt. In de meeste moslimlanden kun je maar beter niet te koop lopen met een andere religie dan de islam.
Het is maar wat je opdringen noemt. De goede-doelenhosselaars op straat zijn opdringeriger.
pi_152081025
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is maar wat je opdringen noemt. De goede-doelenhosselaars op straat zijn opdringeriger.
Ik beken de koranuitdelers niet gezien te hebben vandaag; maar de "Jezus komt u redden" stands des te meer. Daar heb je dus een punt.
pi_152081139
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ach zeikwijf, stel je niet zo aan met dat opdringen, je hoeft niet naar zo'n kraampje te lopen om een Koran aan te nemen, Jehova's zijn nog altijd vele malen erger
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152081227
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:17 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Vind het toch wel fijn dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Niet voor mezelf maar om een ander te behoeden. Morgen de kliko in. Bedankt sponsers die dit mogelijk maakten. ^O^
wow hey, wat een stoere vent ben je, euhm heb je dat ook gezegd dat te zullen doen toen je het aannam of ben je toch niet zo'n held ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152081300
maar ik vraag me idd af hoe moslimas of andere vrouwen de koran lezen inderdaad... wat voor gevoel je daarbij hebt. ik kan me niet voorstellen dat je het dan leest en instemmend knikt van 'hmm ja, dat zijn mooie regels ja'. Het is zo denigrenerd naar de vrouwen toe. Echt 100x erger dan de bijbel.
There are only 151 Pokémon.
pi_152081352
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:12 schreef TLC het volgende:

[..]

wow hey, wat een stoere vent ben je, euhm heb je dat ook gezegd dat te zullen doen toen je het aannam of ben je toch niet zo'n held ?
Natuurlijk niet, als hij dat had gezegd had hij hem nooit meegekregen. Goede actie overigens, dat wegkieperen, je gaat toch ook Mein Kampf niet uitdelen of de Bijbel, bah.
pi_152081363
Het is gewoon een achterlijk boek over een barbaar die kinderen had als vrouw :r vieze pedo. In alle opzichten staat het lijnrecht tegenover onze normen en waarden.
There are only 151 Pokémon.
pi_152081811
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:09 schreef TLC het volgende:

[..]

Ach zeikwijf, stel je niet zo aan met dat opdringen, je hoeft niet naar zo'n kraampje te lopen om een Koran aan te nemen, Jehova's zijn nog altijd vele malen erger
Aan Jehova's die het licht komen brengen, stoor ik me net zo goed. Religie is een privézaak.

pi_152081837
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:15 schreef Eenskijken het volgende:
et is gewoon een achterlijk boek over een barbaar die kinderen had als vrouw vieze pedo. In alle opzichten staat het lijnrecht tegenover onze normen en waarden.
Vandaag begonnen met lezen?
pi_152081948
Benieuwd naar de inhoud van dit boekje, die ze daar ook uitdeelde.

Wellicht één van de misverstandjes:

[ Bericht 14% gewijzigd door Warsaw op 27-04-2015 23:05:29 ]
pi_152082385
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2015 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie het al, het was niet de Koran zelf, maar een "interpretatie" van de Koran. En zo zullen er nog een miljoen interpretaties zijn.
Wel lekker veilig, de koran mag dan heilig zijn, dit slappe aftreksel mag zelfs van moslims op de brandstapel, het staat toch vol met taqqiya.
Interpretatie shminterpretatie...
Racist
pi_152082611
Ik zie echt niet waar men zich zo over druk maakt ....
pi_152083373
Gelukkig geen koran swaffelaars gezien en tegengekomen vandaag in Scheveningen.

Wel weer een hoop welbekend "hoe maken we onszelf gehaat met ons eeuwig afdingen en zogenaamd iek nie begrijpe dat 1 euro niet 50 cent is" volk.

Man wat blijft dat toch tenenkrommend.

Mekkâhvolk.
pi_152083862
'Interpretatie van de betekenis...'

Wat achterlijk.. Deel dan gewoon de oorspronkelijke versie van de Koran uit en laat de mensen zelf nadenken over hoe zij de teksten al dan niet interpreteren.
  maandag 27 april 2015 @ 22:27:28 #94
130803 Gripper
Get a grip
pi_152083863
Ik heb er ook eentje aangepakt vandaag in Nieuwegein, in Vreeswijk nog wel, het oude dorpje van Nieuwegein. Dat is echt zo wit als t maar kan zijn, er woont alleen maar oer-Hollands tokkie volk. Dus ze hebben een zware dag gehad om hun boodschap over te brengen!
Maar ik kende t boek helemaal niet, dus wilde gewoon wel eens weten waar het over gaat. Kort gesprekje gehad, die jongen gaf me z'n kaartje mee en zou het erg leuk vinden als ie een reactie krijgt na het lezen. Ik ben benieuwd :)

Wel jammer dat het een (matig vertaalde) interpretatie van de betekenis is. Maar ik ben blanco wat betreft kennis van de islam, dus ook een interpretatie is al meer kennis dan ik nu heb van die religie.
Vind het wel belangrijk om er meer over te weten voordat je een mening erover kan spuien.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_152088360
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Gripper het volgende:
Wel jammer dat het een (matig vertaalde) interpretatie van de betekenis is. Maar ik ben blanco wat betreft kennis van de islam, dus ook een interpretatie is al meer kennis dan ik nu heb van die religie.
Vind het wel belangrijk om er meer over te weten voordat je een mening erover kan spuien.
Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
Racist
pi_152088370
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Warsaw het volgende:

Wat achterlijk.. Deel dan gewoon de oorspronkelijke versie van de Koran uit en laat de mensen zelf nadenken over hoe zij de teksten al dan niet interpreteren.
Die is in het Arabisch. Ik weet niet hoe het zit met jouw talenkennis, maar de meeste mensen begrijpen daar geen hol van.
  Spellchecker dinsdag 28 april 2015 @ 07:36:09 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152088427
Heel het topic niet doorgelezen, maar:

Volgende stap is dat ze ermee langs de deuren gaan zeker? :r
pi_152088569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:12 schreef Toga het volgende:

[..]

Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
nee?
pi_152088776
Ik heb ze zien staan maar heb er uiteindelijk geen aangenomen :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_152088813
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Warsaw het volgende:

Zo kun je er in zetten wat je wilt hè.
Koran is in middeleeuws Arabisch, dat sws een taal die openstaat voor velerlei discussie over precieze betekenis van woorden.
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 08:43:35 #101
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_152088819
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat de hele koran daaruit bestaat. Volgens mij staan er geen * en Moses ging met het volk door de woestijn heen sjokken * verhalen in.
Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doet
:')
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 08:47:36 #102
pi_152088853
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel een koran voor dummies, geloof ik, maar wrs niet van dezelfde auteur als de originele koran.
De auteur is allah :7 via de heilige profeet dmv een engel genaamd djibriel.
pi_152088876
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

De auteur is allah :7 via de heilige profeet dmv een engel genaamd djibriel.
Ja, in het paradijs ligt een boek van Allah (bepaalde naam...) en daaruit leest die engel voor aan Mohammed (vzmh) en die reciteert het weer, en volgens mij is het zootje pas veel later op schrift gesteld door weer anderen. En Djibriel/Gabriël heeft er 23 jaar over gedaan. Vandaar dat de eerste verzen toen Mo in Mekka zat en nog niet de hegemonie bezat anders van karakter zijn dan toen hij inmiddels naar Medina was gevlucht en wel alleenheerzer kon spelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 28-04-2015 08:56:20 ]
I´m back.
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:50:04 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_152088878
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doet
'Wij van WC-eend'
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_152088919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die is in het Arabisch. Ik weet niet hoe het zit met jouw talenkennis, maar de meeste mensen begrijpen daar geen hol van.
Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?
Racist
  Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2015 @ 09:00:50 #106
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152088976
Ik zie het probleem niet. Wanneer mensen bijbels mogen uitdelen, mag dat ook met de koran. Daarnaast kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze zo'n boek aannemen of niet, en wat ze doet met de boodschap die er in staat.

Mensen die over dit soort acties 'ach en wee' schreeuwen zijn bezig met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_152088980
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 20:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil er wel een. Ik wil weleens zelf lezen wat er in staat, in plaats van al die contextloze citaten.
Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.

Kwam ik ook laatst pas achter nadat ik een paar jaar geleden voor 30 euro een hardcover aanschafte om ook eens zelf te lezen :')
pi_152088993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:00 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zie het probleem niet. Wanneer mensen bijbels mogen uitdelen, mag dat ook met de koran. Daarnaast kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze zo'n boek aannemen of niet, en wat ze doet met de boodschap die er in staat.

Mensen die over dit soort acties 'ach en wee' schreeuwen zijn bezig met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?
I´m back.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2015 @ 09:03:58 #109
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152089004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?
Wellicht sprak ik iets teveel in algemeenheden, ik bedoelde niet persé dat dat hier gezegd werd, mijn reactie was meer gericht op de Telegraaflezers en Hart van Nederland-kijkers.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_152089412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:54 schreef Toga het volgende:

[..]

Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?
Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 10:21:28 #111
pi_152090043
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:01 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.

Kwam ik ook laatst pas achter nadat ik een paar jaar geleden voor 30 euro een hardcover aanschafte om ook eens zelf te lezen :')
Zojuist een gratis exemplaar besteld :+ Eens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
pi_152090196
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Zojuist een gratis exemplaar besteld :+ Eens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
En wie wilde je dan imponeren met je Koran-kennis?
pi_152090309
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:42:14 #114
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152090472
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:34 schreef Downwards het volgende:

[..]

Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?
Zo loop ik altijd met een bundel van de gebroeders Grimm rond. Je weet wel, om indruk te maken op de Jehova's die hier posten bij het station.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_152090596
Alsof moslims ook de bijbel gaan bestuderen, of ongeacht welk westers boek, gewoon uit belangstelling en wederzijds respect naar jullie.
pi_152090630
quote:

[..]

Succes man, veel vrouwtjes die overigens wel nat worden van de Soera verzen. Ik heb er immers menig chick mee het bed ingekregen. Tevens voor het opvullen van ongemakkelijke stiltes laten die verzen zich prima lenen. Veel leesplezier!
pi_152090658
quote:

[..]

De vraag is natuurlijk ook of Pechtold en andere linkse goedpraters dat boek ooit gelezen hebben. Wat mij betreft lezen alle presentatoren op Nederland 1, 2 en 3 ook dat boek teneinde achtergrondkennis te verkrijgen.
pi_152090793
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.
Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.
Zou Allah dat niet voorzien hebben? :?
Racist
pi_152091115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:58 schreef Toga het volgende:

[..]

Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.
Zou Allah dat niet voorzien hebben? :?
Je denkt veel te logisch. De Koran is perfect. Punt. Dus als mensen er geen touw aan vast kunnen knopen, dan ligt dat aan die mensen. Als mensen kwaad herkennen in de Koran, dan begrijpen die mensen het niet, of ze spreken moedwillig kwaad over de Koran. De Koran is onschendbaar.
pi_152091176
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:48 schreef 11en30 het volgende:
Alsof moslims ook de bijbel gaan bestuderen, of ongeacht welk westers boek, gewoon uit belangstelling en wederzijds respect naar jullie.
Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?
pi_152091202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:12 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee. Dan kijkt men naar eerdere uitspraken.
pi_152091379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je denkt veel te logisch.
Oh ja, ik zie al wat ik fout doe 8)7
Racist
pi_152091441
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:30 schreef Toga het volgende:

[..]

Oh ja, ik zie al wat ik fout doe 8)7
Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.

Maar daar gaat het dus vaak fout in discussies met religieuzen. Religie staat buiten ratio. Het maakt helemaal niet uit of het idioot, ongeloofwaardig, tegenstrijdig, onzinnig, wreed of wat dan ook is. Het is goed. Punt.
pi_152091509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.

Maar daar gaat het dus vaak fout in discussies met religieuzen. Religie staat buiten ratio. Het maakt helemaal niet uit of het idioot, ongeloofwaardig, tegenstrijdig, onzinnig, wreed of wat dan ook is. Het is goed. Punt.
Dood en doodeng; zaken wereldwijd onveranderbaar aan een specifieke cultuur/levenswijze/tijd/regio vastleggen (maar dat is mijn bescheiden mening). En de gevolgen zijn zichtbaar.
Racist
pi_152091644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?
Nee ik geef alleen maar even aan hoe achterlijk kruiperig het toenaderingsgedrag van dhimmis is. En de ironie dat het deze lafheid is waarom ze door hun geliefde moslims geminacht en gehaat worden.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 11:48:35 #126
pi_152091741
quote:

[..]

Het boek is voor moslims onmiskenbare waarheid, dus door het te lezen krijg ik sowieso meer te weten over de Islam en de ideologie

quote:

[..]

Meh, het gaat me om kennis over de dogma's
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk ook of Pechtold en andere linkse goedpraters dat boek ooit gelezen hebben. Wat mij betreft lezen alle presentatoren op Nederland 1, 2 en 3 ook dat boek teneinde achtergrondkennis te verkrijgen.
wmb moet je wel weten waar je over praat als je de koran gaat bekritiseren of juist niet. Misschien niet het hele boek (volgens mij komt veel op hetzelfde neer) maar wel de basis, zoals velen van ons de basisideologie van de bijbel kennen
pi_152091743
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:44 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee ik geef alleen maar even aan hoe achterlijk kruiperig het toenaderingsgedrag van dhimmis is. En de ironie dat het deze lafheid is waarom ze door hun geliefde moslims geminacht en gehaat worden.
Wat zeg je nou eigenlijk? De Koran lezen is achterlijk, want moslims lezen ook geen Bijbel? Wat is dat nou weer voor logica?
pi_152091773
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat zeg je nou eigenlijk? De Koran lezen is achterlijk, want moslims lezen ook geen Bijbel? Wat is dat nou weer voor logica?
Moslims hebben meer eigenwaarde dan dhimmis.
pi_152091780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:50 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Moslims hebben meer eigenwaarde dan dhimmis.
En wie is er een 'dhimmi'?
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:51:08 #130
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_152091793
Snap eerlijk gezegd niet zo goed dat mensen er op tegen zijn dat ze de Koran uitdelen?
Het is toch een vrij land? Waarom zouden moslims hun geloof niet mogen promoten?
pi_152091810
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:51 schreef begaaierd het volgende:
Snap eerlijk gezegd niet zo goed dat mensen er op tegen zijn dat ze de Koran uitdelen?
Het is toch een vrij land? Waarom zouden moslims hun geloof niet mogen promoten?
Ik heb nog nergens iemand voor een verbod zien pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:56:39 #132
423584 begaaierd
pi_152091916
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:51 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb nog nergens iemand voor een verbod zien pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat er mensen voor een verbod pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
pi_152091960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:56 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat er mensen voor een verbod pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
Ja, ik denk het. 'Niet mogen' en 'verbieden' lijken mij redelijk synoniem.

Maar als je dat niet bedoelt is dat verder ook prima hoor.
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:00:55 #134
423584 begaaierd
pi_152092010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:59 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, ik denk het. 'Niet mogen' en 'verbieden' lijken mij redelijk synoniem
Het is maar waar je een synoniem in ziet.
Dus in jouw bewoording is het zo, als je ergens op tegen bent je er direct voor pleit dat het verboden moet worden?

Vindt je dat zelf ook niet een beetje bekrompen?
pi_152092066
quote:
Het is een vrij land, dus ze mogen dat doen. Er is dan ook niemand die dat wil verbieden. Maar daarom kan je het nog wel een slecht plan vinden om op Koningsdag die dingen uit te gaan delen en ook nog eens onder het mom van het kweken van begrip voor de Islam na alle negatieve berichten in de media.

Ze weten dat dit moment controversieel is en ze willen vooral veel publiciteit genereren. Dat is prima, maar kom er dan eerlijk voor uit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152092067
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:00 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Het is maar waar je een synoniem in ziet.
Dus in jouw bewoording is het zo, als je ergens op tegen bent je er direct voor pleit dat het verboden moet worden?

Vindt je dat zelf ook niet een beetje bekrompen?
Zeggen dat iets niet mag, lijkt me hetzelfde als verbieden ja. Maar nogmaals: als jij daar iets anders mee bedoelt: prima. Je hoeft daar verder niet boos om te worden of zo.
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:07:25 #137
423584 begaaierd
pi_152092151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeggen dat iets niet mag, lijkt me hetzelfde als verbieden ja. Maar nogmaals: als jij daar iets anders mee bedoelt: prima. Je hoeft daar verder niet boos om te worden of zo.
Nee hoor dan heb je dat volledig verkeerd geïnterpreteerd. Net zoals je aanname dat ik boos wordt.

Ik ben er op tegen als er bij mij op de hoek een kunstwerk van 100k geplaatst wordt. Omdat ik niks met kunst heb en dus ik het verspilling van het geld vindt. Maar het hoeft van mij niet verboden te worden aangezien ik weet dat dit kunstwerk aan veel mensen wel besteed is.

Dus er is een wezenlijk verschil tussen ergens op tegen zijn en pleiten voor een verbod.
pi_152092161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

-
Oke man. Maak je vooral heel druk om mensen die zich ergens in willen verdiepen.

Inhoud van Mein Kampf is ook verwerpelijk, maar ik zou het boek toch wel een keer willen lezen. Interessant enzo.

[ Bericht 21% gewijzigd door Specularium op 28-04-2015 16:28:29 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_152092176
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:07 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Nee hoor dan heb je dat volledig verkeerd geïnterpreteerd. Net zoals je aanname dat ik boos wordt.

Ik ben er op tegen als er bij mij op de hoek een kunstwerk van 100k geplaatst wordt. Omdat ik niks met kunst heb en dus ik het verspilling van het geld vindt. Maar het hoeft van mij niet verboden te worden aangezien ik weet dat dit kunstwerk aan veel mensen wel besteed is.

Dus er is een wezenlijk verschil tussen ergens op tegen zijn en pleiten voor een verbod.
Ik reageerde op
quote:
Maar laat maar. Communicatiemisverstandje.
pi_152092190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Het boek is voor moslims onmiskenbare waarheid, dus door het te lezen krijg ik sowieso meer te weten over de Islam en de ideologie
Klopt. En dan ben je er helemaal klaar voor om mensen te ownen.
pi_152092220
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

Inhoud van Mein Kampf is ook verwerpelijk, maar ik zou het boek toch wel een keer willen lezen. Interessant enzo.
Zou me verbazen. Ik was echt heel benieuwd, maar het is echt dood- en doodsaai. Een telefoonboek lezen is echt leuker.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 12:12:31 #142
pi_152092243
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:09 schreef Downwards het volgende:

[..]

Klopt. En dan ben je er helemaal klaar voor om mensen te ownen.
Misschien word ik zelf wel moslim, wie weet
pi_152092260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zou me verbazen. Ik was echt heel benieuwd, maar het is echt dood- en doodsaai. Een telefoonboek lezen is echt leuker.
Ik verwoord het een beetje krom. Ik ben wel nieuwsgierig naar de inhoud.

Maar heb ook begrepen dat het rampzalig is geschreven.
pi_152092300
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik verwoord het een beetje krom. Ik ben wel nieuwsgierig naar de inhoud.

Maar heb ook begrepen dat het rampzalig is geschreven.
Hij legt heel, heel uitgebreid uit wat er mis is met communisten. Tientallen pagina's achter elkaar. Bijzonder wollig, traag en ongelofelijk saai. Nergens spectaculair.

Maar google op Mein Kampf pdf en je hebt 'm zo.
pi_152092345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hij legt heel, heel uitgebreid uit wat er mis is met communisten. Tientallen pagina's achter elkaar. Bijzonder wollig, traag en ongelofelijk saai. Nergens spectaculair.

Maar google op Mein Kampf pdf en je hebt 'm zo.
Ik kan ook wel een boek schrijven over wat er allemaal mis is met communisten.
pi_152092373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan ook wel een boek schrijven over wat er allemaal mis is met communisten.
De kans dat je dat slechter doet dan Hitler is vrij klein.
pi_152092445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De kans dat je dat slechter doet dan Hitler is vrij klein.
Maar goed, moet me eerste nog door Het Kapitaal heen worstelen.
pi_152092456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, moet me eerste nog door Het Kapitaal heen worstelen.
Die heb ik na een bladzijde of 15 al opgegeven. Daar moet je volgens mij econoom voor zijn.
pi_152092508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die heb ik na een bladzijde of 15 al opgegeven. Daar moet je volgens mij econoom voor zijn.
Ik ben ook niet veel verder gekomen, moet ik bekennen.

Droge kost.
pi_152092522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Misschien word ik zelf wel moslim, wie weet
Zou mooi zijn, maar eerst maar eens goed studeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')