LOLquote:Op maandag 27 april 2015 17:17 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Vind het toch wel fijn dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Niet voor mezelf maar om een ander te behoeden. Morgen de kliko in. Bedankt sponsers die dit mogelijk maakten.
Zijn woordkeuze suggereert echter een gelijkwaardigheid tussen "naar Syrië gaan" en "gratis Korans uitdelen". Dat vind ik een beetje.. apart.quote:Op maandag 27 april 2015 09:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Hij zegt wel dat je daarmee van betekenis kunt zijn voor je geloof. Nou, dat lijkt me lastig ontkennen.
Het is maar wat je opdringen noemt. De goede-doelenhosselaars op straat zijn opdringeriger.quote:Op maandag 27 april 2015 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Je primitieve, barbaarse zevende-eeuwse religie aan andere mensen opdringen is een vrijheid die je in dit land hebt. In de meeste moslimlanden kun je maar beter niet te koop lopen met een andere religie dan de islam.
Ik beken de koranuitdelers niet gezien te hebben vandaag; maar de "Jezus komt u redden" stands des te meer. Daar heb je dus een punt.quote:Op maandag 27 april 2015 20:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het is maar wat je opdringen noemt. De goede-doelenhosselaars op straat zijn opdringeriger.
Ach zeikwijf, stel je niet zo aan met dat opdringen, je hoeft niet naar zo'n kraampje te lopen om een Koran aan te nemen, Jehova's zijn nog altijd vele malen ergerquote:Op maandag 27 april 2015 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Je primitieve, barbaarse zevende-eeuwse religie aan andere mensen opdringen is een vrijheid die je in dit land hebt. In de meeste moslimlanden kun je maar beter niet te koop lopen met een andere religie dan de islam.
wow hey, wat een stoere vent ben je, euhm heb je dat ook gezegd dat te zullen doen toen je het aannam of ben je toch niet zo'n held ?quote:Op maandag 27 april 2015 17:17 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Vind het toch wel fijn dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Niet voor mezelf maar om een ander te behoeden. Morgen de kliko in. Bedankt sponsers die dit mogelijk maakten.
Natuurlijk niet, als hij dat had gezegd had hij hem nooit meegekregen. Goede actie overigens, dat wegkieperen, je gaat toch ook Mein Kampf niet uitdelen of de Bijbel, bah.quote:Op maandag 27 april 2015 21:12 schreef TLC het volgende:
[..]
wow hey, wat een stoere vent ben je, euhm heb je dat ook gezegd dat te zullen doen toen je het aannam of ben je toch niet zo'n held ?
Aan Jehova's die het licht komen brengen, stoor ik me net zo goed. Religie is een privézaak.quote:Op maandag 27 april 2015 21:09 schreef TLC het volgende:
[..]
Ach zeikwijf, stel je niet zo aan met dat opdringen, je hoeft niet naar zo'n kraampje te lopen om een Koran aan te nemen, Jehova's zijn nog altijd vele malen erger
Vandaag begonnen met lezen?quote:Op maandag 27 april 2015 21:15 schreef Eenskijken het volgende:
et is gewoon een achterlijk boek over een barbaar die kinderen had als vrouw vieze pedo. In alle opzichten staat het lijnrecht tegenover onze normen en waarden.
Ik zie het al, het was niet de Koran zelf, maar een "interpretatie" van de Koran. En zo zullen er nog een miljoen interpretaties zijn.quote:
Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?quote:Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Gripper het volgende:
Wel jammer dat het een (matig vertaalde) interpretatie van de betekenis is. Maar ik ben blanco wat betreft kennis van de islam, dus ook een interpretatie is al meer kennis dan ik nu heb van die religie.
Vind het wel belangrijk om er meer over te weten voordat je een mening erover kan spuien.
Die is in het Arabisch. Ik weet niet hoe het zit met jouw talenkennis, maar de meeste mensen begrijpen daar geen hol van.quote:Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Warsaw het volgende:
'Interpretatie van de betekenis...'
Wat achterlijk.. Deel dan gewoon de oorspronkelijke versie van de Koran uit en laat de mensen zelf nadenken over hoe zij de teksten al dan niet interpreteren.
nee?quote:Op dinsdag 28 april 2015 07:12 schreef Toga het volgende:
[..]
Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
Zo kun je er in zetten wat je wilt hè.quote:Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Warsaw het volgende:
'Interpretatie van de betekenis...'
Wat achterlijk.. Deel dan gewoon de oorspronkelijke versie van de Koran uit en laat de mensen zelf nadenken over hoe zij de teksten al dan niet interpreteren.
Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doetquote:Op zondag 26 april 2015 21:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat de hele koran daaruit bestaat. Volgens mij staan er geen * en Moses ging met het volk door de woestijn heen sjokken * verhalen in.
De auteur is allahquote:Op zondag 26 april 2015 21:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel een koran voor dummies, geloof ik, maar wrs niet van dezelfde auteur als de originele koran.
Ja, in het paradijs ligt een boek van Allah (bepaalde naam...) en daaruit leest die engel voor aan Mohammed (vzmh) en die reciteert het weer, en volgens mij is het zootje pas veel later op schrift gesteld door weer anderen. En Djibriel/Gabriël heeft er 23 jaar over gedaan. Vandaar dat de eerste verzen toen Mo in Mekka zat en nog niet de hegemonie bezat anders van karakter zijn dan toen hij inmiddels naar Medina was gevlucht en wel alleenheerzer kon spelen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De auteur is allahvia de heilige profeet dmv een engel genaamd djibriel.
'Wij van WC-eend'quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doet
Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?quote:Op dinsdag 28 april 2015 07:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die is in het Arabisch. Ik weet niet hoe het zit met jouw talenkennis, maar de meeste mensen begrijpen daar geen hol van.
Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.quote:Op zondag 26 april 2015 20:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil er wel een. Ik wil weleens zelf lezen wat er in staat, in plaats van al die contextloze citaten.
Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:00 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zie het probleem niet. Wanneer mensen bijbels mogen uitdelen, mag dat ook met de koran. Daarnaast kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze zo'n boek aannemen of niet, en wat ze doet met de boodschap die er in staat.
Mensen die over dit soort acties 'ach en wee' schreeuwen zijn bezig met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Wellicht sprak ik iets teveel in algemeenheden, ik bedoelde niet persé dat dat hier gezegd werd, mijn reactie was meer gericht op de Telegraaflezers en Hart van Nederland-kijkers.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?
Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:54 schreef Toga het volgende:
[..]
Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?
Zojuist een gratis exemplaar besteldquote:Op dinsdag 28 april 2015 09:01 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.
Kwam ik ook laatst pas achter nadat ik een paar jaar geleden voor 30 euro een hardcover aanschafte om ook eens zelf te lezen
En wie wilde je dan imponeren met je Koran-kennis?quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zojuist een gratis exemplaar besteldEens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zojuist een gratis exemplaar besteldEens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
Zo loop ik altijd met een bundel van de gebroeders Grimm rond. Je weet wel, om indruk te maken op de Jehova's die hier posten bij het station.quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:34 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?
Succes man, veel vrouwtjes die overigens wel nat worden van de Soera verzen. Ik heb er immers menig chick mee het bed ingekregen. Tevens voor het opvullen van ongemakkelijke stiltes laten die verzen zich prima lenen. Veel leesplezier!quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk ook of Pechtold en andere linkse goedpraters dat boek ooit gelezen hebben. Wat mij betreft lezen alle presentatoren op Nederland 1, 2 en 3 ook dat boek teneinde achtergrondkennis te verkrijgen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.
Je denkt veel te logisch. De Koran is perfect. Punt. Dus als mensen er geen touw aan vast kunnen knopen, dan ligt dat aan die mensen. Als mensen kwaad herkennen in de Koran, dan begrijpen die mensen het niet, of ze spreken moedwillig kwaad over de Koran. De Koran is onschendbaar.quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:58 schreef Toga het volgende:
[..]
Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.
Zou Allah dat niet voorzien hebben?
Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:48 schreef 11en30 het volgende:
Alsof moslims ook de bijbel gaan bestuderen, of ongeacht welk westers boek, gewoon uit belangstelling en wederzijds respect naar jullie.
Nee. Dan kijkt men naar eerdere uitspraken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 07:12 schreef Toga het volgende:
[..]
Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.quote:
Dood en doodeng; zaken wereldwijd onveranderbaar aan een specifieke cultuur/levenswijze/tijd/regio vastleggen (maar dat is mijn bescheiden mening). En de gevolgen zijn zichtbaar.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.
Maar daar gaat het dus vaak fout in discussies met religieuzen. Religie staat buiten ratio. Het maakt helemaal niet uit of het idioot, ongeloofwaardig, tegenstrijdig, onzinnig, wreed of wat dan ook is. Het is goed. Punt.
Nee ik geef alleen maar even aan hoe achterlijk kruiperig het toenaderingsgedrag van dhimmis is. En de ironie dat het deze lafheid is waarom ze door hun geliefde moslims geminacht en gehaat worden.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?
Het boek is voor moslims onmiskenbare waarheid, dus door het te lezen krijg ik sowieso meer te weten over de Islam en de ideologiequote:Op dinsdag 28 april 2015 10:34 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?
Meh, het gaat me om kennis over de dogma'squote:Op dinsdag 28 april 2015 10:34 schreef Downwards het volgende:
[..]
wmb moet je wel weten waar je over praat als je de koran gaat bekritiseren of juist niet. Misschien niet het hele boek (volgens mij komt veel op hetzelfde neer) maar wel de basis, zoals velen van ons de basisideologie van de bijbel kennenquote:Op dinsdag 28 april 2015 10:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk ook of Pechtold en andere linkse goedpraters dat boek ooit gelezen hebben. Wat mij betreft lezen alle presentatoren op Nederland 1, 2 en 3 ook dat boek teneinde achtergrondkennis te verkrijgen.
Wat zeg je nou eigenlijk? De Koran lezen is achterlijk, want moslims lezen ook geen Bijbel? Wat is dat nou weer voor logica?quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee ik geef alleen maar even aan hoe achterlijk kruiperig het toenaderingsgedrag van dhimmis is. En de ironie dat het deze lafheid is waarom ze door hun geliefde moslims geminacht en gehaat worden.
Moslims hebben meer eigenwaarde dan dhimmis.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat zeg je nou eigenlijk? De Koran lezen is achterlijk, want moslims lezen ook geen Bijbel? Wat is dat nou weer voor logica?
En wie is er een 'dhimmi'?quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:50 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Moslims hebben meer eigenwaarde dan dhimmis.
Ik heb nog nergens iemand voor een verbod zien pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:51 schreef begaaierd het volgende:
Snap eerlijk gezegd niet zo goed dat mensen er op tegen zijn dat ze de Koran uitdelen?
Het is toch een vrij land? Waarom zouden moslims hun geloof niet mogen promoten?
Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat er mensen voor een verbod pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:51 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb nog nergens iemand voor een verbod zien pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
Ja, ik denk het. 'Niet mogen' en 'verbieden' lijken mij redelijk synoniem.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:56 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat er mensen voor een verbod pleiten, maar misschien heb ik gewoon slecht opgelet.
Het is maar waar je een synoniem in ziet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:59 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, ik denk het. 'Niet mogen' en 'verbieden' lijken mij redelijk synoniem
Het is een vrij land, dus ze mogen dat doen. Er is dan ook niemand die dat wil verbieden. Maar daarom kan je het nog wel een slecht plan vinden om op Koningsdag die dingen uit te gaan delen en ook nog eens onder het mom van het kweken van begrip voor de Islam na alle negatieve berichten in de media.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:51 schreef begaaierd het volgende:
Snap eerlijk gezegd niet zo goed dat mensen er op tegen zijn dat ze de Koran uitdelen?
Het is toch een vrij land? Waarom zouden moslims hun geloof niet mogen promoten?
Zeggen dat iets niet mag, lijkt me hetzelfde als verbieden ja. Maar nogmaals: als jij daar iets anders mee bedoelt: prima. Je hoeft daar verder niet boos om te worden of zo.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:00 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Het is maar waar je een synoniem in ziet.
Dus in jouw bewoording is het zo, als je ergens op tegen bent je er direct voor pleit dat het verboden moet worden?
Vindt je dat zelf ook niet een beetje bekrompen?
Nee hoor dan heb je dat volledig verkeerd geïnterpreteerd. Net zoals je aanname dat ik boos wordt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeggen dat iets niet mag, lijkt me hetzelfde als verbieden ja. Maar nogmaals: als jij daar iets anders mee bedoelt: prima. Je hoeft daar verder niet boos om te worden of zo.
Oke man. Maak je vooral heel druk om mensen die zich ergens in willen verdiepen.quote:
Ik reageerde opquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:07 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Nee hoor dan heb je dat volledig verkeerd geïnterpreteerd. Net zoals je aanname dat ik boos wordt.
Ik ben er op tegen als er bij mij op de hoek een kunstwerk van 100k geplaatst wordt. Omdat ik niks met kunst heb en dus ik het verspilling van het geld vindt. Maar het hoeft van mij niet verboden te worden aangezien ik weet dat dit kunstwerk aan veel mensen wel besteed is.
Dus er is een wezenlijk verschil tussen ergens op tegen zijn en pleiten voor een verbod.
Maar laat maar. Communicatiemisverstandje.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:51 schreef begaaierd het volgende:
Klopt. En dan ben je er helemaal klaar voor om mensen te ownen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het boek is voor moslims onmiskenbare waarheid, dus door het te lezen krijg ik sowieso meer te weten over de Islam en de ideologie
Zou me verbazen. Ik was echt heel benieuwd, maar het is echt dood- en doodsaai. Een telefoonboek lezen is echt leuker.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
Inhoud van Mein Kampf is ook verwerpelijk, maar ik zou het boek toch wel een keer willen lezen. Interessant enzo.
Misschien word ik zelf wel moslim, wie weetquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:09 schreef Downwards het volgende:
[..]
Klopt. En dan ben je er helemaal klaar voor om mensen te ownen.
Ik verwoord het een beetje krom. Ik ben wel nieuwsgierig naar de inhoud.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zou me verbazen. Ik was echt heel benieuwd, maar het is echt dood- en doodsaai. Een telefoonboek lezen is echt leuker.
Hij legt heel, heel uitgebreid uit wat er mis is met communisten. Tientallen pagina's achter elkaar. Bijzonder wollig, traag en ongelofelijk saai. Nergens spectaculair.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verwoord het een beetje krom. Ik ben wel nieuwsgierig naar de inhoud.
Maar heb ook begrepen dat het rampzalig is geschreven.
Ik kan ook wel een boek schrijven over wat er allemaal mis is met communisten.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hij legt heel, heel uitgebreid uit wat er mis is met communisten. Tientallen pagina's achter elkaar. Bijzonder wollig, traag en ongelofelijk saai. Nergens spectaculair.
Maar google op Mein Kampf pdf en je hebt 'm zo.
De kans dat je dat slechter doet dan Hitler is vrij klein.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan ook wel een boek schrijven over wat er allemaal mis is met communisten.
Maar goed, moet me eerste nog door Het Kapitaal heen worstelen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De kans dat je dat slechter doet dan Hitler is vrij klein.
Die heb ik na een bladzijde of 15 al opgegeven. Daar moet je volgens mij econoom voor zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, moet me eerste nog door Het Kapitaal heen worstelen.
Ik ben ook niet veel verder gekomen, moet ik bekennen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die heb ik na een bladzijde of 15 al opgegeven. Daar moet je volgens mij econoom voor zijn.
Zou mooi zijn, maar eerst maar eens goed studeren.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Misschien word ik zelf wel moslim, wie weet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |