Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doetquote:Op zondag 26 april 2015 21:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat de hele koran daaruit bestaat. Volgens mij staan er geen * en Moses ging met het volk door de woestijn heen sjokken * verhalen in.
De auteur is allahquote:Op zondag 26 april 2015 21:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel een koran voor dummies, geloof ik, maar wrs niet van dezelfde auteur als de originele koran.
Ja, in het paradijs ligt een boek van Allah (bepaalde naam...) en daaruit leest die engel voor aan Mohammed (vzmh) en die reciteert het weer, en volgens mij is het zootje pas veel later op schrift gesteld door weer anderen. En Djibriel/Gabriël heeft er 23 jaar over gedaan. Vandaar dat de eerste verzen toen Mo in Mekka zat en nog niet de hegemonie bezat anders van karakter zijn dan toen hij inmiddels naar Medina was gevlucht en wel alleenheerzer kon spelen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De auteur is allahvia de heilige profeet dmv een engel genaamd djibriel.
'Wij van WC-eend'quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doet
Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?quote:Op dinsdag 28 april 2015 07:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die is in het Arabisch. Ik weet niet hoe het zit met jouw talenkennis, maar de meeste mensen begrijpen daar geen hol van.
Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.quote:Op zondag 26 april 2015 20:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil er wel een. Ik wil weleens zelf lezen wat er in staat, in plaats van al die contextloze citaten.
Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:00 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zie het probleem niet. Wanneer mensen bijbels mogen uitdelen, mag dat ook met de koran. Daarnaast kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze zo'n boek aannemen of niet, en wat ze doet met de boodschap die er in staat.
Mensen die over dit soort acties 'ach en wee' schreeuwen zijn bezig met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Wellicht sprak ik iets teveel in algemeenheden, ik bedoelde niet persé dat dat hier gezegd werd, mijn reactie was meer gericht op de Telegraaflezers en Hart van Nederland-kijkers.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?
Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:54 schreef Toga het volgende:
[..]
Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?
Zojuist een gratis exemplaar besteldquote:Op dinsdag 28 april 2015 09:01 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.
Kwam ik ook laatst pas achter nadat ik een paar jaar geleden voor 30 euro een hardcover aanschafte om ook eens zelf te lezen
En wie wilde je dan imponeren met je Koran-kennis?quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zojuist een gratis exemplaar besteldEens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zojuist een gratis exemplaar besteldEens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
Zo loop ik altijd met een bundel van de gebroeders Grimm rond. Je weet wel, om indruk te maken op de Jehova's die hier posten bij het station.quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:34 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?
Succes man, veel vrouwtjes die overigens wel nat worden van de Soera verzen. Ik heb er immers menig chick mee het bed ingekregen. Tevens voor het opvullen van ongemakkelijke stiltes laten die verzen zich prima lenen. Veel leesplezier!quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk ook of Pechtold en andere linkse goedpraters dat boek ooit gelezen hebben. Wat mij betreft lezen alle presentatoren op Nederland 1, 2 en 3 ook dat boek teneinde achtergrondkennis te verkrijgen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.
Je denkt veel te logisch. De Koran is perfect. Punt. Dus als mensen er geen touw aan vast kunnen knopen, dan ligt dat aan die mensen. Als mensen kwaad herkennen in de Koran, dan begrijpen die mensen het niet, of ze spreken moedwillig kwaad over de Koran. De Koran is onschendbaar.quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:58 schreef Toga het volgende:
[..]
Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.
Zou Allah dat niet voorzien hebben?
Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:48 schreef 11en30 het volgende:
Alsof moslims ook de bijbel gaan bestuderen, of ongeacht welk westers boek, gewoon uit belangstelling en wederzijds respect naar jullie.
Nee. Dan kijkt men naar eerdere uitspraken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 07:12 schreef Toga het volgende:
[..]
Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.quote:
Dood en doodeng; zaken wereldwijd onveranderbaar aan een specifieke cultuur/levenswijze/tijd/regio vastleggen (maar dat is mijn bescheiden mening). En de gevolgen zijn zichtbaar.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.
Maar daar gaat het dus vaak fout in discussies met religieuzen. Religie staat buiten ratio. Het maakt helemaal niet uit of het idioot, ongeloofwaardig, tegenstrijdig, onzinnig, wreed of wat dan ook is. Het is goed. Punt.
Nee ik geef alleen maar even aan hoe achterlijk kruiperig het toenaderingsgedrag van dhimmis is. En de ironie dat het deze lafheid is waarom ze door hun geliefde moslims geminacht en gehaat worden.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |