abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 08:43:35 #101
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_152088819
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat de hele koran daaruit bestaat. Volgens mij staan er geen * en Moses ging met het volk door de woestijn heen sjokken * verhalen in.
Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doet
:')
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 08:47:36 #102
pi_152088853
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel een koran voor dummies, geloof ik, maar wrs niet van dezelfde auteur als de originele koran.
De auteur is allah :7 via de heilige profeet dmv een engel genaamd djibriel.
pi_152088876
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

De auteur is allah :7 via de heilige profeet dmv een engel genaamd djibriel.
Ja, in het paradijs ligt een boek van Allah (bepaalde naam...) en daaruit leest die engel voor aan Mohammed (vzmh) en die reciteert het weer, en volgens mij is het zootje pas veel later op schrift gesteld door weer anderen. En Djibriel/Gabriël heeft er 23 jaar over gedaan. Vandaar dat de eerste verzen toen Mo in Mekka zat en nog niet de hegemonie bezat anders van karakter zijn dan toen hij inmiddels naar Medina was gevlucht en wel alleenheerzer kon spelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ryan3 op 28-04-2015 08:56:20 ]
I´m back.
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:50:04 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_152088878
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik heb een aantal willekeurige hoofdstukken gelezen en ze kwamen allemaal op neer op dat je je dient te onderwerpen aan God en wat er allemaal gebeurt als je dat niet doet
'Wij van WC-eend'
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_152088919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die is in het Arabisch. Ik weet niet hoe het zit met jouw talenkennis, maar de meeste mensen begrijpen daar geen hol van.
Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?
Racist
  Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2015 @ 09:00:50 #106
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152088976
Ik zie het probleem niet. Wanneer mensen bijbels mogen uitdelen, mag dat ook met de koran. Daarnaast kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze zo'n boek aannemen of niet, en wat ze doet met de boodschap die er in staat.

Mensen die over dit soort acties 'ach en wee' schreeuwen zijn bezig met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_152088980
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 20:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik wil er wel een. Ik wil weleens zelf lezen wat er in staat, in plaats van al die contextloze citaten.
Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.

Kwam ik ook laatst pas achter nadat ik een paar jaar geleden voor 30 euro een hardcover aanschafte om ook eens zelf te lezen :')
pi_152088993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:00 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zie het probleem niet. Wanneer mensen bijbels mogen uitdelen, mag dat ook met de koran. Daarnaast kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze zo'n boek aannemen of niet, en wat ze doet met de boodschap die er in staat.

Mensen die over dit soort acties 'ach en wee' schreeuwen zijn bezig met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?
I´m back.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2015 @ 09:03:58 #109
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152089004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt niet echt bepleit dat dit verboden moet worden, toch?
Wellicht sprak ik iets teveel in algemeenheden, ik bedoelde niet persé dat dat hier gezegd werd, mijn reactie was meer gericht op de Telegraaflezers en Hart van Nederland-kijkers.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_152089412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:54 schreef Toga het volgende:

[..]

Ah, dus alle bijbels over de hele wereld zijn eigenlijk ook alleen maar interpretaties? Alleen moslims die zuiver (en oud-) Arabisch kunnen lezen kunnen de koran begrijpen en naleven?
Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.
  † In Memoriam † dinsdag 28 april 2015 @ 10:21:28 #111
pi_152090043
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:01 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Als je dat echt wilt weten staan er tientallen Arabisch Engels en Arabisch Nederlandse Qur'an online. Ook kan je ze gratis aanvragen bij heel veel instellingen en krijg je gewoon 1 hardcopy Arabisch Nederlands per geïnteresseerde.

Kwam ik ook laatst pas achter nadat ik een paar jaar geleden voor 30 euro een hardcover aanschafte om ook eens zelf te lezen :')
Zojuist een gratis exemplaar besteld :+ Eens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
pi_152090196
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Zojuist een gratis exemplaar besteld :+ Eens helemaal lezen en mensen ownen met mijn argumenten. Ik betwijfel sowieso of Wilders de Koran überhaupt gelezen heeft, laat staan zijn volgers. Wilders komt zelf nooit met concrete voorbeelden, alleen met algemeenheden.
En wie wilde je dan imponeren met je Koran-kennis?
pi_152090309
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:42:14 #114
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152090472
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:34 schreef Downwards het volgende:

[..]

Je denkt mensen te gaan ownen door wat verzen uit een sprookjesboek op te dreunen?
Zo loop ik altijd met een bundel van de gebroeders Grimm rond. Je weet wel, om indruk te maken op de Jehova's die hier posten bij het station.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_152090596
Alsof moslims ook de bijbel gaan bestuderen, of ongeacht welk westers boek, gewoon uit belangstelling en wederzijds respect naar jullie.
pi_152090630
quote:

[..]

Succes man, veel vrouwtjes die overigens wel nat worden van de Soera verzen. Ik heb er immers menig chick mee het bed ingekregen. Tevens voor het opvullen van ongemakkelijke stiltes laten die verzen zich prima lenen. Veel leesplezier!
pi_152090658
quote:

[..]

De vraag is natuurlijk ook of Pechtold en andere linkse goedpraters dat boek ooit gelezen hebben. Wat mij betreft lezen alle presentatoren op Nederland 1, 2 en 3 ook dat boek teneinde achtergrondkennis te verkrijgen.
pi_152090793
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is de redenering geloof ik inderdaad ja. Daarom heb je dus imams nodig en zo.
Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.
Zou Allah dat niet voorzien hebben? :?
Racist
pi_152091115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:58 schreef Toga het volgende:

[..]

Lijkt me geen waterdicht systeem om "het ware geloof" over te brengen. Imams blijven tenslotte ook maar (wereldvreemde) mensen die er een heel eigen interpretatie op na houden. En je ziet momenteel wat er met die verschillende interpretaties gebeurt in Syrië en Irak.
Zou Allah dat niet voorzien hebben? :?
Je denkt veel te logisch. De Koran is perfect. Punt. Dus als mensen er geen touw aan vast kunnen knopen, dan ligt dat aan die mensen. Als mensen kwaad herkennen in de Koran, dan begrijpen die mensen het niet, of ze spreken moedwillig kwaad over de Koran. De Koran is onschendbaar.
pi_152091176
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:48 schreef 11en30 het volgende:
Alsof moslims ook de bijbel gaan bestuderen, of ongeacht welk westers boek, gewoon uit belangstelling en wederzijds respect naar jullie.
Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?
pi_152091202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:12 schreef Toga het volgende:

[..]

Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
Nee. Dan kijkt men naar eerdere uitspraken.
pi_152091379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je denkt veel te logisch.
Oh ja, ik zie al wat ik fout doe 8)7
Racist
pi_152091441
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:30 schreef Toga het volgende:

[..]

Oh ja, ik zie al wat ik fout doe 8)7
Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.

Maar daar gaat het dus vaak fout in discussies met religieuzen. Religie staat buiten ratio. Het maakt helemaal niet uit of het idioot, ongeloofwaardig, tegenstrijdig, onzinnig, wreed of wat dan ook is. Het is goed. Punt.
pi_152091509
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, sorry. Het is niet anders. Als er in de Koran staat dat een plus een honderd is, dan klopt ons rekensysteem niet.

Maar daar gaat het dus vaak fout in discussies met religieuzen. Religie staat buiten ratio. Het maakt helemaal niet uit of het idioot, ongeloofwaardig, tegenstrijdig, onzinnig, wreed of wat dan ook is. Het is goed. Punt.
Dood en doodeng; zaken wereldwijd onveranderbaar aan een specifieke cultuur/levenswijze/tijd/regio vastleggen (maar dat is mijn bescheiden mening). En de gevolgen zijn zichtbaar.
Racist
pi_152091644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja? Doe jij pas iets als moslims het ook doen?
Nee ik geef alleen maar even aan hoe achterlijk kruiperig het toenaderingsgedrag van dhimmis is. En de ironie dat het deze lafheid is waarom ze door hun geliefde moslims geminacht en gehaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')