abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152075069
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:17 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Vind het toch wel fijn dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Niet voor mezelf maar om een ander te behoeden. Morgen de kliko in. Bedankt sponsers die dit mogelijk maakten. ^O^
LOL
  maandag 27 april 2015 @ 17:38:01 #77
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152075298
Leuk souvenir, maar niet makkelijk te lezen. Prima actie wel die gratis korans. Staat naast m'n bijbel en naast World Religions- en The Bible for Dummies. ^O^
reset
pi_152078374
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet. Hij zegt wel dat je daarmee van betekenis kunt zijn voor je geloof. Nou, dat lijkt me lastig ontkennen.
Zijn woordkeuze suggereert echter een gelijkwaardigheid tussen "naar Syrië gaan" en "gratis Korans uitdelen". Dat vind ik een beetje.. apart.
pi_152080362
Je primitieve, barbaarse zevende-eeuwse religie aan andere mensen opdringen is een vrijheid die je in dit land hebt. In de meeste moslimlanden kun je maar beter niet te koop lopen met een andere religie dan de islam.
pi_152080456
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Je primitieve, barbaarse zevende-eeuwse religie aan andere mensen opdringen is een vrijheid die je in dit land hebt. In de meeste moslimlanden kun je maar beter niet te koop lopen met een andere religie dan de islam.
Het is maar wat je opdringen noemt. De goede-doelenhosselaars op straat zijn opdringeriger.
pi_152081025
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het is maar wat je opdringen noemt. De goede-doelenhosselaars op straat zijn opdringeriger.
Ik beken de koranuitdelers niet gezien te hebben vandaag; maar de "Jezus komt u redden" stands des te meer. Daar heb je dus een punt.
pi_152081139
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ach zeikwijf, stel je niet zo aan met dat opdringen, je hoeft niet naar zo'n kraampje te lopen om een Koran aan te nemen, Jehova's zijn nog altijd vele malen erger
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152081227
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:17 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Vind het toch wel fijn dat ik er eentje heb kunnen bemachtigen. Niet voor mezelf maar om een ander te behoeden. Morgen de kliko in. Bedankt sponsers die dit mogelijk maakten. ^O^
wow hey, wat een stoere vent ben je, euhm heb je dat ook gezegd dat te zullen doen toen je het aannam of ben je toch niet zo'n held ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152081300
maar ik vraag me idd af hoe moslimas of andere vrouwen de koran lezen inderdaad... wat voor gevoel je daarbij hebt. ik kan me niet voorstellen dat je het dan leest en instemmend knikt van 'hmm ja, dat zijn mooie regels ja'. Het is zo denigrenerd naar de vrouwen toe. Echt 100x erger dan de bijbel.
There are only 151 Pokémon.
pi_152081352
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:12 schreef TLC het volgende:

[..]

wow hey, wat een stoere vent ben je, euhm heb je dat ook gezegd dat te zullen doen toen je het aannam of ben je toch niet zo'n held ?
Natuurlijk niet, als hij dat had gezegd had hij hem nooit meegekregen. Goede actie overigens, dat wegkieperen, je gaat toch ook Mein Kampf niet uitdelen of de Bijbel, bah.
pi_152081363
Het is gewoon een achterlijk boek over een barbaar die kinderen had als vrouw :r vieze pedo. In alle opzichten staat het lijnrecht tegenover onze normen en waarden.
There are only 151 Pokémon.
pi_152081811
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:09 schreef TLC het volgende:

[..]

Ach zeikwijf, stel je niet zo aan met dat opdringen, je hoeft niet naar zo'n kraampje te lopen om een Koran aan te nemen, Jehova's zijn nog altijd vele malen erger
Aan Jehova's die het licht komen brengen, stoor ik me net zo goed. Religie is een privézaak.

pi_152081837
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:15 schreef Eenskijken het volgende:
et is gewoon een achterlijk boek over een barbaar die kinderen had als vrouw vieze pedo. In alle opzichten staat het lijnrecht tegenover onze normen en waarden.
Vandaag begonnen met lezen?
pi_152081948
Benieuwd naar de inhoud van dit boekje, die ze daar ook uitdeelde.

Wellicht één van de misverstandjes:

[ Bericht 14% gewijzigd door Warsaw op 27-04-2015 23:05:29 ]
pi_152082385
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2015 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie het al, het was niet de Koran zelf, maar een "interpretatie" van de Koran. En zo zullen er nog een miljoen interpretaties zijn.
Wel lekker veilig, de koran mag dan heilig zijn, dit slappe aftreksel mag zelfs van moslims op de brandstapel, het staat toch vol met taqqiya.
Interpretatie shminterpretatie...
Racist
pi_152082611
Ik zie echt niet waar men zich zo over druk maakt ....
pi_152083373
Gelukkig geen koran swaffelaars gezien en tegengekomen vandaag in Scheveningen.

Wel weer een hoop welbekend "hoe maken we onszelf gehaat met ons eeuwig afdingen en zogenaamd iek nie begrijpe dat 1 euro niet 50 cent is" volk.

Man wat blijft dat toch tenenkrommend.

Mekkâhvolk.
pi_152083862
'Interpretatie van de betekenis...'

Wat achterlijk.. Deel dan gewoon de oorspronkelijke versie van de Koran uit en laat de mensen zelf nadenken over hoe zij de teksten al dan niet interpreteren.
  maandag 27 april 2015 @ 22:27:28 #94
130803 Gripper
Get a grip
pi_152083863
Ik heb er ook eentje aangepakt vandaag in Nieuwegein, in Vreeswijk nog wel, het oude dorpje van Nieuwegein. Dat is echt zo wit als t maar kan zijn, er woont alleen maar oer-Hollands tokkie volk. Dus ze hebben een zware dag gehad om hun boodschap over te brengen!
Maar ik kende t boek helemaal niet, dus wilde gewoon wel eens weten waar het over gaat. Kort gesprekje gehad, die jongen gaf me z'n kaartje mee en zou het erg leuk vinden als ie een reactie krijgt na het lezen. Ik ben benieuwd :)

Wel jammer dat het een (matig vertaalde) interpretatie van de betekenis is. Maar ik ben blanco wat betreft kennis van de islam, dus ook een interpretatie is al meer kennis dan ik nu heb van die religie.
Vind het wel belangrijk om er meer over te weten voordat je een mening erover kan spuien.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_152088360
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Gripper het volgende:
Wel jammer dat het een (matig vertaalde) interpretatie van de betekenis is. Maar ik ben blanco wat betreft kennis van de islam, dus ook een interpretatie is al meer kennis dan ik nu heb van die religie.
Vind het wel belangrijk om er meer over te weten voordat je een mening erover kan spuien.
Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
Racist
pi_152088370
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Warsaw het volgende:

Wat achterlijk.. Deel dan gewoon de oorspronkelijke versie van de Koran uit en laat de mensen zelf nadenken over hoe zij de teksten al dan niet interpreteren.
Die is in het Arabisch. Ik weet niet hoe het zit met jouw talenkennis, maar de meeste mensen begrijpen daar geen hol van.
  Spellchecker dinsdag 28 april 2015 @ 07:36:09 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152088427
Heel het topic niet doorgelezen, maar:

Volgende stap is dat ze ermee langs de deuren gaan zeker? :r
pi_152088569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:12 schreef Toga het volgende:

[..]

Zou er ook een boek zijn over de interpretatie van het wetboek van strafrecht? Zou dat niet een boek zijn die dingen juist krom spreekt? Als het WvS niet duidelijk genoeg is, wordt het aangepast, toch?
nee?
pi_152088776
Ik heb ze zien staan maar heb er uiteindelijk geen aangenomen :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_152088813
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:27 schreef Warsaw het volgende:

Zo kun je er in zetten wat je wilt hè.
Koran is in middeleeuws Arabisch, dat sws een taal die openstaat voor velerlei discussie over precieze betekenis van woorden.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')