ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Ik wilde nog net in de laatste post vragen om een smalspoorthema, zodat jullie ook weer in de archieven kunnen duiken voor leuke plaatjes. Helaas deed het internet het hier even totaal niet.
Motorwagen 187 011 van de Harzer Schmalspurbahnen in het station van Stiege vanmiddag. Dit stationnetje is afwijkend van de rest van veel andere stations, omdat het aan een zijde een Wendeschleife/keerlus heeft om de doorgaande stoomtreinen zonder omlopen te kunnen laten doorrijden. Door de constructie van het traject is dit namelijk noodzakelijk hier.
De 187 011 is onlangs na een restauratie in februari dit jaar in gebruik genomen door de HSB. De motorwagen werd in 1955 gebouwd voor de Kreis Altenaer Eisenbahn die tot 1976 bestond. Daarna ging de wagen naar het Duitse Waddeneiland Langeoog om op de spoorlijn aldaar te rijden. In 1995 kwam de wagen naar de Harz.
Keerlus te Stiege. Niet veel voorkomend bij spoorlijnen.
Ik denk dat de verbouwing er niet of nauwelijks mee te maken heeft. De verbouwing vindt namelijk plaats aan de westkant, terwijl het opstelterrein in Eindhoven zich aan de zuidkant en oostkant bevindt.
Op woensdag 15 april 2015 21:29 schreef Bitlord het volgende: Was deze hier al langsgekomen? Mooie film! Als ik een drone had gehad wilde ik zoiets dergelijks ook al eens uitvoeren.
Op woensdag 15 april 2015 21:29 schreef Bitlord het volgende: Was deze hier al langsgekomen? Mooie film! Als ik een drone had gehad wilde ik zoiets dergelijks ook al eens uitvoeren.
Ik heb wel eens per ongeluk op mijn macbook op de play knop geduwd al spotify luisterende via telefoon. Toen had ik op de achtergrond nog de gepauzeerde film Thunderbirds are go! opstaan en heeft toen zo'n 4,5 minuut door de coupe geschald
Ik heb wel eens per ongeluk op mijn macbook op de play knop geduwd al spotify luisterende via telefoon. Toen had ik op de achtergrond nog de gepauzeerde film Thunderbirds are go! opstaan en heeft toen zo'n 4,5 minuut door de coupe geschald
wat mocro jeugd was me voor . Wat een bizare wereld is dit...
Die snappen dergelijke muziek natuurlijk niet.
Overigens ben ik wel altijd vrij zelfbewust bezig met m'n oordopjes en speakers. Soms 1 oortje even uit om te horen of de muziek niet toevallig uit m'n speakers komt.
Ja, ik ben wel enigszins neurotisch
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Als het echt Thunderbirds is had ik t als reiziger nog wel kunnen waarderen
Overigens ben ik wel altijd vrij zelfbewust bezig met m'n oordopjes en speakers. Soms 1 oortje even uit om te horen of de muziek niet toevallig uit m'n speakers komt.
Op woensdag 15 april 2015 22:01 schreef Yreal het volgende: Ik houd er echt van als er muzikanten in de trein zitten, en dat er even lekker gejamd wordt in de trein.
Hangt er vanaf, er was 10 jaar geleden tussen schiedam en delft zo een Roemeens trekzak en buikorgel trio door de treinen aan het banjeren...Dat was ik al vlug zat...
Ik weet het, gigantisch tegenlicht maar ja als je er toch bent.. Motorwagentje van eerder op de pagina komt Stiege binnenrijden.
Het is in het gebied zo rustig, dat je om 17:00 in de middag tijdens de spits maar 1 auto per kwartier kruist. Uiteraard komt er net 1 minuut voor aankomst een auto aanrijden die met mij wil gaan praten en uitstapt,,, een Nederlander.....
Hangt er vanaf, er was 10 jaar geleden tussen schiedam en delft zo een Roemeens trekzak en buikorgel trio door de treinen aan het banjeren...Dat was ik al vlug zat...
Die kennen maar 4 deuntjes en spelen de hele dag die nummers ...
Ja dat is bagger.
Nee dat er wat gasten met saxofoons in de trein zitten, dat er dan iemand vraagt of ze wat kunnen spelen, en zo een spontaan optreden losbarst
Op woensdag 15 april 2015 22:01 schreef Yreal het volgende: Ik houd er echt van als er muzikanten in de trein zitten, en dat er even lekker gejamd wordt in de trein.
Vorige week met een hele coupé Traviant (of hoe heet die app) gespeeld. Ook erg leuk.
Soms hebben mensen ook erg leuke discussies in de trein en dan denk ik, hmm zal ik me er mee bemoeien of zal ik mijn bek gewoon houden. Als niet iedereen naar muziek zat te luisteren kan het volgens mij best gezellig worden
Wist niet of dit al was gemeld , maar via het ns-forum:
quote:
Hallo allemaal,
Half april starten we met een pilot waarbij we op bepaalde stations aangeven waar je het beste kunt instappen. Er komen twee verschillende proeven.
Proef 1: Op perron 4 op station ’s-Hertogenbosch komt een LED-display met instapinformatie voor de intercity naar Utrecht. Hier vind je waar de trein precies gaat stoppen, de posities van de deuren, de 1e en 2e klas, de fietsrijtuigen, de stiltezones en de ingangen voor mindervaliden.
Proef 2: Op de stations Geldermalsen, Culemborg, Houten Castellum, Houten en Utrecht Lunetten vind je boven de perrons richting Utrecht Centraal informatiebordjes. Tussen die borden is de instapzone. Als je in die zone staat, sta je op een plek waar de trein stopt en waar het naar verwachting rustiger is in de trein.
Feedback en vragen over deze proef zijn hieronder welkom. Meer informatie is ook op deze pagina te vinden.
Goede ontwikkeling dat de ns de instapinfo toch weer oppakt
Een led-display, gaan ze dat ding dat een paar jaar terug werd gebruikt weer uit het magazijn halen?
quote:
Eens, mooi dat het (eindelijk) eens wordt opgepakt, maar tegelijkertijd vind ik het een beetje apart dat ze dat nu pas gaan doen. In de ons omringende landen is treinsamenstelling al jaren vast onderdeel van de reisinformatie (borden op perrons of op schermen), en NS heeft al jaren realtime informatie over welk materieel wordt ingezet voor welke trein, via Track&Trace en via InfoPlus DVS.
In Noorwegen toont Jernbaneverket informatie over treinsamenstelling op de schermen op de perrons. Die schermen zijn van dezelfde leverancier als degene die op onze perrons hangen, maar ik vind de Noorse indeling fijner dan de Nederlandse. Dit komt vooral door het kleurgebruik, maar ook de manier waarop informatie is ingedeeld op het scherm.
Zo ziet zo'n scherm er in Noorwegen uit, onderaan zie je de samenstelling van een trein:
(De foto komt nog uit de testperiode, vandaar de 'Beta'-tekst linksonder)
[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 16-04-2015 03:44:29 ]
Te debiel voor woorden, totaal onrealistisch en ongeloofwaardig. Window dressing, meer niet. Nog steeds hebben ze geen idee waar ze wel hun energie in moeten stoppen. Dit kost weer tijd, weer geld en levert weer niks op. Zo jammer.
Het glanzend poetsen van je buitenspiegels heeft gewoon niet zo veel nut als je geen wielen onder je auto hebt zitten.
quote:
Proef 2: Op de stations Geldermalsen, Culemborg, Houten Castellum, Houten en Utrecht Lunetten vind je boven de perrons richting Utrecht Centraal informatiebordjes. Tussen die borden is de instapzone. Als je in die zone staat, sta je op een plek waar de trein stopt en waar het naar verwachting rustiger is in de trein.
Poging 3526262 om Schiphol betrouwbaarder te krijgen.
Nee.
Er staat:
quote:
Bij het spoor rond Schiphol worden extra inspecteurs ingezet en worden storingsploegen veel dichter op het spoor gestationeerd. Doel is de alertheid te vergroten en aanrijtijd te verkorten.
Dat is hooguit "schade beperken bij de volgende keer dat het mis gaat".
dat "betrouwbaarder krijgen" waar jij het over hebt is "zorgen dat het minder vaak mis gaat". Dat proberen ze hiermee niet.
Overigens is downtime geen 1-op-1 maat voor betrouwbaarheid. Een tunnel die honderd keer een kwartier stilgelegd wordt is niet "even betrouwbaar" als een tunnel die 1 keer 25 uur stilgelegd wordt.
Te debiel voor woorden, totaal onrealistisch en ongeloofwaardig. Window dressing, meer niet. Nog steeds hebben ze geen idee waar ze wel hun energie in moeten stoppen. Dit kost weer tijd, weer geld en levert weer niks op. Zo jammer.
Het glanzend poetsen van je buitenspiegels heeft gewoon niet zo veel nut als je geen wielen onder je auto hebt zitten.
Hoezo onrealistisch?
Het is van te voren (lees 10 minuten voor aankomst) werk bekend welk materiaal ingezet gaat worden (dubbeldekker of niet, hoeveel bakken): en waar de trein zou moeten stoppen ligt toch ook vast.
Dan is het mijn inziens niet zo moeilijk dat ze die info gaan combineren met die 'letterbordjes' boven het perron. Eerste klasse bij letter D. Trein staat bij letters B tot G blablabla
Het is van te voren (lees 10 minuten voor aankomst) werk bekend welk materiaal ingezet gaat worden (dubbeldekker of niet, hoeveel bakken): en waar de trein zou moeten stoppen ligt toch ook vast.
Dan is het mijn inziens niet zo moeilijk dat ze die info gaan combineren met die 'letterbordjes' boven het perron. Eerste klasse bij letter D. Trein staat bij letters B tot G blablabla
Je vergeet de factor "machinisten die in reizigersbelang moeten gaan leren denken"
Lekkere schop in de ballen van de medewerkers die al twee jaar niets anders doen..
mja, het aantal storingen rond Schiphol blijft onverminderd hoog en de landelijke uitstraling hiervan is gigantisch. Daarom vind ik het een goed plan om in eerste instantie te zorgen dat verstoringen sneller verholpen worden.
Het is van te voren (lees 10 minuten voor aankomst) werk bekend welk materiaal ingezet gaat worden (dubbeldekker of niet, hoeveel bakken)
Even in een iets andere context trekken: niet bij iedereen in ieder geval. Las op Somda dat ze vanochtend weer een ICM van het opstelterrein hebben getrokken voor een IC naar Groningen en dat vervolgens vanuit Utrecht een VIRM aan kwam gereden. Tsja, dat gaat niet werken natuurlijk.
mja, het aantal storingen rond Schiphol blijft onverminderd hoog en de landelijke uitstraling hiervan is gigantisch. Daarom vind ik het een goed plan om in eerste instantie te zorgen dat verstoringen sneller verholpen worden.
Je kan beter storingen voorkomen, waar ze de afgelopen twee jaar zeer intensief mee bezig zijn geweest en wat ook flink zijn vruchten afwerpt. De 1:34,7 en 1:39 wissels stoorden eerst minimaal 1 keer per week, dat is inmiddels teruggedrongen tot minder dan 1 per maand. Daarna ontstaan weer andere storingen waar je je op moet focussen en zo blijf je in een mooie cyclus tot de totale prestatie omhoog gaat.
Je kan beter storingen voorkomen, waar ze de afgelopen twee jaar zeer intensief mee bezig zijn geweest en wat ook flink zijn vruchten afwerpt. De 1:34,7 en 1:39 wissels stoorden eerst minimaal 1 keer per week, dat is inmiddels teruggedrongen tot minder dan 1 per maand. Daarna ontstaan weer andere storingen waar je je op moet focussen en zo blijf je in een mooie cyclus tot de totale prestatie omhoog gaat.
Uiteraard, maar als er storingen zijn dan wil je ook dat die zo snel mogelijk opgelost worden. Het is goed dat er ingezet wordt op het voorkomen van storingen, maar aan de cijfers is helaas niet te zien dat er progressie wordt geboekt
"Extra inspecteurs" klinkt niet als "schade beperken als het mis gaat".
Die inspecteurs gaan met name ook preventief te werk. Controles op technische staat en betere nacontrole werkzaamheden aannemers. Natuurlijk, er moet ook wat gebeuren in ontwerpfase, zoals Fles terecht aangeeft, maar dit is een flinke stap vooruit.
Voortaan wordt bij werkzaamheden het spoor pas vrijgegeven als het zeker is dat er geen storing kan ontstaan.
Nou, breek dan heel die lijn maar gewoon op. Want a) "zeker" is dat gewoon nooit, en b) de mensen die er nu mee bezig zijn, zijn aantoonbaar lang niet capabel genoeg om die inschatting te kunnen maken.
Ook daarna slijt de hele bende weer he, dat gaat harder dan je denkt.. Een wisseltong slijt flink, zeker de 1:15 exemplaren, worden afgesteld maar krimpen en zetten uit bij koud en warm weer. Wissel komt niet in eindcontrole -> storing.
Haha, ze kunnen de borden op het perron niet eens fatsoenlijk afstemmen op de splitsende treinen naar Den Haag en Rotterdam, en dan zou dit wel werken? Kansloos!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
vraagje, ik zou graag de titel van het nummer willen weten wat ze gebruikt hebben voor de achtergrondmuziek , met Shazam krijg ik het niet voor elkaar, een hoop nummers vindt het maar niet het goede. Ik vind ook geen credits . Help (Ik moest aan Blocparty denken en Ride )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Rip de video, maak een wegwerpaccountje op YouTube, upload de video naar YT en kijk geregeld naar de meldingen van Content ID. YouTube heeft een gigantische muziekherkenningsdatabase, waar ook vrij vaak productiemuziek uit komt rollen.
Op donderdag 16 april 2015 13:16 schreef James1988 het volgende: Rip de video, maak een wegwerpaccountje op YouTube, upload de video naar YT en kijk geregeld naar de meldingen van Content ID. YouTube heeft een gigantische muziekherkenningsdatabase, waar ook vrij vaak productiemuziek uit komt rollen.
Bedankt voor de tip!
Ja, dat is dus volkomen gelul. Je weet van te voren dat hoe goed je het ook regelt het vroeger of later een keer gaat storen. Je moet dan dus ook de boel snel kunnen verhelpen en de gevolgen van een verstoring beperken. Dat laatste gaat nog altijd het slechtste. Het eerste krijgt veel focus maar is verloren energie als de andere twee aspecten niet echt veel beter worden.
Ja, dat is dus volkomen gelul. Je weet van te voren dat hoe goed je het ook regelt het vroeger of later een keer gaat storen. Je moet dan dus ook de boel snel kunnen verhelpen en de gevolgen van een verstoring beperken. Dat laatste gaat nog altijd het slechtste. Het eerste krijgt veel focus maar is verloren energie als de andere twee aspecten niet echt veel beter worden.
Fout.. Het effect van de stappen 2 en 3 verkleinen het effect van stap 1 net als andersom. Dat maakt ze echter niet minder nodig.
Effectief gezien op jaarbasis heeft het verhinderen van storingen een veel groter effect dan het reduceren van de storingstijd. 12 keer per jaar 1,5 uur of 52 keer een uur, you do the math.
Die krijgen toch vrij duidelijke orders waar ze moeten stoppen? Of valt dat tegen?
het bordje is blauw met een reden. het heeft een adviserende functie. de letterlijke beschrijving is plaats waar de voorzijde van een trein tot stilstand moet komen voor een goede dienstuitvoering. als ik, bijvoorbeeld door gladheid, 4 bakken bij bordje 6 neerzet so be it dat kan een keer gebeuren maar zal ik niet voor van de trein af gehaald worden.
Ik zit in een VIRM die volgens de koersrol naar Deventer gaat en volgens de CTA naar Enschede. De conducteur mompelt onverstaanbaar iets over Enschede en Deventer over de intercom. Dus nog geen idee waar deze trein heen gaat.
Op donderdag 16 april 2015 19:54 schreef FredvZ het volgende: Ik zit in een VIRM die volgens de koersrol naar Deventer gaat en volgens de CTA naar Enschede. De conducteur mompelt onverstaanbaar iets over Enschede en Deventer over de intercom. Dus nog geen idee waar deze trein heen gaat.
Voorste stel naar Enschede, achterste stel naar Deventer. Had ik vanmiddag ook, niks geen omroep en ik kon voor conducteur/omroep spelen in het voorste stel aangezien niemand het leek te weten.
Op donderdag 16 april 2015 19:58 schreef boriq het volgende: Voorste stel naar Enschede, achterste stel naar Deventer. Had ik vanmiddag ook, niks geen omroep en ik kon voor conducteur/omroep spelen in het voorste stel aangezien niemand het leek te weten.
Op donderdag 16 april 2015 20:09 schreef FredvZ het volgende: De conducteur heeft door hoe hij moet spreken door de intercom. het is Enschede geworden.
Kan ik met een gerust hart uitstappen. In Gouda uiteraard.
Dan gaat het bovenste dek door naar Enschede, terwijl de onderzijde in Deventer achterblijft
Heel hard rijden vanuit Apeldoorn over de IJsselbrug en dan vlak voor Deventer heel hard remmen, met een beetje geluk eindigt het bovenste dek dan in Enschede
Straight 30 min vertraging door dat gekneus bij Apeldoorn eind maart en mijn claim daarover is afgewezen voor no reason why. Kan iemand mij vertellen hoe ik nu contact opneem met NS want Eva is te dom om mijn vraag te snappen.
gisteren had ik de laatste trein naar Amsterdam Centraal. de trein waar ik op had gerekend viel uit wegens een aanrijding met een persoon tussen Santpoort en Haarlem.
Aangekomen op A'dam was het alarm te horen in het gehele Amsterdam Centraal station. "Verlaat onmiddelijk het station" klonk uit alle omroepspeakers. vreemd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 16 april 2015 20:43 schreef b2py het volgende: Straight 30 min vertraging door dat gekneus bij Apeldoorn eind maart en mijn claim daarover is afgewezen voor no reason why. Kan iemand mij vertellen hoe ik nu contact opneem met NS want Eva is te dom om mijn vraag te snappen.
De Pacers hebben trouwens hun doodvonnis getekend gekregen: in de tenderdocumenten voor de nieuwe Nortern Rail concessie staat de eis dat materieel moet zijn voorzien van draaistellen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je kan volgens mij gewoon de klantenservice bellen op 030-751 51 55 en informatie daarover vergaren. Althans, dat doe ik altijd. Mijn claim voor de +30 laatst met die aanrijding bij Teuge is toegekend (+30 tussen Dordrecht-Deventer), nu de 's avonds van Bijlmer naar Dordrecht terug nog voor eveneens +30 ivm te korte treinen...
Op donderdag 16 april 2015 21:19 schreef Duvel het volgende: De Pacers hebben trouwens hun doodvonnis getekend gekregen: in de tenderdocumenten voor de nieuwe Nortern Rail concessie staat de eis dat materieel moet zijn voorzien van draaistellen.
Wacht wat???
Dat zou misschien het geluid in het tweede deel van dit filmpje verklaren
De Pacer is gebouwd op basis van een Leyland-bus, dat geldt ook voor het interieur. Want dat was veel goedkoper dan een echte trein, wat eigenlijk te duur was voor de lijnen waarop ze zouden worden ingezet. Eigenlijk net zo'n verhaal als met onze Wadlopers.
Overigens maakt een voertuig met draaistellen iets nog geen trein, er is een bedrijf dat oude metro's van London Underground wil ombouwen naar DMUs en wil verkopen.
Geen idee vanuit welke trdl-post Deventer wordt bediend (Zwolle?) maar creatief met linkerspoor zijn ze wel Ik woon vanuit station Deventer C gezien vlak voor Snipperling aansluiting, en zag een half uurtje terug een mat'64 uit Almelo langsrijden, met nog geen halve minuut later een VST erachteraan over het linkerspoor Paar maanden geleden ook eens zoiets gezien met een museumtrein (rode mat'64) en een reguliere IC uit Enschede.
Op donderdag 16 april 2015 23:49 schreef Prins_Pils het volgende: Geen idee vanuit welke trdl-post Deventer wordt bediend (Zwolle?) maar creatief met linkerspoor zijn ze wel Ik woon vanuit station Deventer C gezien vlak voor Snipperling aansluiting, en zag een half uurtje terug een mat'64 uit Almelo langsrijden, met nog geen halve minuut later een VST erachteraan over het linkerspoor Paar maanden geleden ook eens zoiets gezien met een museumtrein (rode mat'64) en een reguliere IC uit Enschede.
Op donderdag 16 april 2015 23:53 schreef Prins_Pils het volgende: Ik had kunnen weten dat jij elk wauw- of yeey-momentje weer meteen moet verbeteren of afkraken of bagatelliseren
Foutje van een treindienstleider: een goederentrein die langs Frankfurt Süd had moeten rijden, werd per ongeluk naar Frankfurt am Main Hauptbahnhof gestuurd. Omdat dat een kopstation is kon die trein niet meer weg, het heeft zo'n 2 uur mogen duren voordat de trein was weggesleept.
Daar staat hij dan:
De machinist heeft waarschijnlijk even flink gelachen om dit uitzicht:
Het BDs-project (ombouw van bestaande stuurstandrijtuigen om een Traxx aan te sturen) schijnt ten einde te zijn, in plaats daarvan zouden er nog eens ruim 20 Traxx-locomotieven zijn besteld bij Bombardier.
Op vrijdag 17 april 2015 04:31 schreef James1988 het volgende: Het BDs-project (ombouw van bestaande stuurstandrijtuigen om een Traxx aan te sturen) schijnt ten einde te zijn, in plaats daarvan zouden er nog eens ruim 20 Traxx-locomotieven zijn besteld bij Bombardier.
Niet verwonderlijk gezien de problemen die ze hebben om de boel werkend te krijgen. Nu hopen dat de BDs als normaal rijtuig gebruikt blijft worden. Anders heb je capaciteitstekort
Niet verwonderlijk gezien de problemen die ze hebben om de boel werkend te krijgen. Nu hopen dat de BDs als normaal rijtuig gebruikt blijft worden. Anders heb je capaciteitstekort
Ik had gehoopt dat die kansloze stuurstand-achter-loc combinatie onderhand wel voorbij zou zijn. Het ziet er niet uit.
Op donderdag 16 april 2015 23:53 schreef Prins_Pils het volgende: Ik had kunnen weten dat jij elk wauw- of yeey-momentje weer meteen moet verbeteren of afkraken of bagatelliseren
en dan hebben we het nog niet eens over "rode mat'64"
Den Haag Centraal is er ook niet echt meer op ingericht. Als de wisselloc defect zou zijn kan de trein die uit Eindhoven komt niet meer weg, net zoals die goederentrein in Frankfurt gisteren.
Ook de huidige situatie in Breda is niet ideaal, dus om wille van de snelheid zullen ook de daar kerende treinen met trek-trek moeten rijden, tenzij ze zo wijs zijn om de Beneluxmin het station over te laten slaan natuurlijk
De situatie in Breda is zeker niet optimaal, door de bouw van het nieuwe station is het uitbreiden van perroncapaciteit (mocht daar behoefte aan zijn) nagenoeg onmogelijk.
Van mij mag de Benelux Breda best overslaan, als er iets anders voor Breda - Antwerpen in de plaats komt.
Op vrijdag 17 april 2015 13:31 schreef James1988 het volgende: De situatie in Breda is zeker niet optimaal, door de bouw van het nieuwe station is het uitbreiden van perroncapaciteit (mocht daar behoefte aan zijn) nagenoeg onmogelijk.
Kan de sprinter uit Tilburg niet doorrijden als sprinter naar Dordrecht of naar Roosendaal (waardoor de IC niet meer hoeft te stoppen in Etten-Leur)? Vooral Breda - Roosendaal zou in een perfecte kwartiersligging komen te liggen.
Heeft de S-Bahn Köln niet een soort ringlijn precies om die Dom heen? Met 1 station? Zou eigenlijk moeten. Als strafkamp voor verwende wereldvreemde NS-machinisten
Op vrijdag 17 april 2015 14:33 schreef Dr_Flash het volgende: Heeft de S-Bahn Köln niet een soort ringlijn precies om die Dom heen? Met 1 station? Zou eigenlijk moeten. Als strafkamp voor verwende wereldvreemde NS-machinisten
Hier in Nederland zijn soms diensten waarbij je drie of meer keer achter elkaar Zwolle - Kampen vv hebt
Ik roep al jaren dat de sprinter Breda- Utrecht naar Roosendaal (of eigenlijk Bergen op Zoom) moet worden doorgetrokken. Het is volkomen geschift dat er 1) geen kwartiersdienst BoZ-Rsd en Rsd-Be is en 2) überhaupt geen directe verbinding BoZ-Breda. Die sprinter doortrekken is prima mogelijk en het is me een raadsel waarom dat nog niet gebeurd is.
Overigens weer leuk nieuws voor de winkeltjes in Breda: de brandschermen zijn gesloten waardoor ze volledig van de rest van het station zijn afgesloten. Je moet ze toevallig buitenom maar zien te vinden
Wegens materieel problemen zijn er van vrijdag 17 april tot en met zondag 19 april aanpassingen in de treindienst tussen Amsterdam Centraal en Berlijn Bhf.
Tussen Amsterdam Centraal en Deventer reist u met binnenlandse NS treinen. U dient hiervoor een half uur eerder op reis te gaan. In Deventer stapt u over op de Intercity Berlijn, welke op de oorspronkelijke vertrektijden zal rijden naar Bad Bentheim.
Dit bericht is geplaatst op vrijdag 17 april om 14:20 uur.
Op vrijdag 17 april 2015 15:37 schreef Ireyon het volgende: Ik roep al jaren dat de sprinter Breda- Utrecht naar Roosendaal (of eigenlijk Bergen op Zoom) moet worden doorgetrokken. Het is volkomen geschift dat er 1) geen kwartiersdienst BoZ-Rsd en Rsd-Be is en 2) überhaupt geen directe verbinding BoZ-Breda. Die sprinter doortrekken is prima mogelijk en het is me een raadsel waarom dat nog niet gebeurd is.
Overigens weer leuk nieuws voor de winkeltjes in Breda: de brandschermen zijn gesloten waardoor ze volledig van de rest van het station zijn afgesloten. Je moet ze toevallig buitenom maar zien te vinden
Zoveel spannender dan pak 'm beet Harderwijk is Roosendaal toch niet?
Op vrijdag 17 april 2015 15:37 schreef Ireyon het volgende: Ik roep al jaren dat de sprinter Breda- Utrecht naar Roosendaal (of eigenlijk Bergen op Zoom) moet worden doorgetrokken. Het is volkomen geschift dat er 1) geen kwartiersdienst BoZ-Rsd en Rsd-Be is en 2) überhaupt geen directe verbinding BoZ-Breda. Die sprinter doortrekken is prima mogelijk en het is me een raadsel waarom dat nog niet gebeurd is.
In de LTSA rijden er extra intercity's Breda - Eindhoven en doorgetrokken sprinter Breda - Eindhoven.
Goh, er zijn maar 3600 klanten die met een OV-Jaarabonnement reizen, ik had verwacht dat dat er wel meer waren. Iig, NS & consorten lanceren eind dit jaar OV-Vrij, hierbij de adviesaanvraag aan het Locov: http://www.locov.nl/Image(...)ij_tcm311-364830.pdf
Een Japanse magneettrein heeft een nieuw wereldrecord gevestigd door een snelheid van 589 kilometer per uur te halen. De trein behaalde de recordsnelheid gisteren met zeven wagons op een testspoor, melden de Japanse spoorwegen.
Free Assange! Hack the Planet [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b] De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
De NS zou alles nog kapot kunnen maken natuurlijk Ik had 13 minuten geleden op een afspraak in Zwolle moeten zijn en we vertrekken pas over 4 minuten uit Nijmegen
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
De NS zou alles nog kapot kunnen maken natuurlijk Ik had 13 minuten geleden op een afspraak in Zwolle moeten zijn en we vertrekken pas over 4 minuten uit Nijmegen
Dan gaat het wel een beetje lastig worden denk ik
Either way, over drie kwartier komt mijn nieuwe schoonmaakster kennis maken, wat zeg je me daar van
Mijn ouders zijn vandaag van met trein naar Berlijn gegaan. Het was erg druk geweest in de trein, volgens hun konden alleen mensen met gereserveerde plaatsen nog mee en verder niemand.
Ik heb ze vanochtend naar het station Haren (Duitsland) gebracht, tering zeg wast een badslippers daar zeg. 3 stuks in 5 minuten tijd ofzo. Ook een Volkswagen trein met zo'n schattige 110 ervoor
Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur uw fiets kunt vervoeren
quote:
Wanneer reist u vrij of met korting?
In de daluren reist u vrij op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 en tussen 18.30 en 6.30 uur In het weekend reist u vrij van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur Op feestdagen reist u de hele dag vrij
WTF nou is het weer WEL hetzelfde dat was nooit WEER onduidelijkheid Ik snap er echt de bliksem meer van.
Ik kan me niet anders herinneren of het is zo. Als ik weer eens een fiets in Deventer moest omruilen met een exemplaar in Zwolle verschoof ik mijn werkdag een uur. Al een jaar of tien zo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op vrijdag 17 april 2015 21:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik kan me niet anders herinneren of het is zo. Als ik weer eens een fiets in Deventer moest omruilen met een exemplaar in Zwolle verschoof ik mijn werkdag een uur. Al een jaar of tien zo.
het was altijd zo dat fietsen van 16:00 tot 18:00 niet mochten en dat de kortingspits van 16:30 tot 18:30 liep of zo. Of iets anders. In elk geval hoerig onduidelijk.
Nou.. Ik heb wel eens netjes gewacht.. Kom je in een trein met veel minder restruimte terecht dan in de laatste spitstrein. Feitelijk is de regeling veel te star om een beetje fatsoenlijk uit te werken in de praktijk.
Nou.. Ik heb wel eens netjes gewacht.. Kom je in een trein met veel minder restruimte terecht dan in de laatste spitstrein. Feitelijk is de regeling veel te star om een beetje fatsoenlijk uit te werken in de praktijk.
Sowieso is het niet aan bijdehante reizigers om De Regels te handhaven.
Opportunisme ten top. Doorgewinterde reizigers hebben zelf al genoeg last van regeltjesgezeik.
Vervoerders starten met gemakskaartje voor trein en bus Vanaf vandaag kunnen reizigers op treinstations in één keer een ticket kopen naar populaire bestemmingen die niet per trein bereikbaar zijn. Het gaat om bestemmingen als de Efteling, Madurodam, Burgers' Zoo en IJmuiden. Het gemakskaartje is handiger, maar niet goedkoper.
De prijs van het gemakskaartje is gelijk aan de prijs van de treinreis, met daar bovenop de gebruikelijke toeslag (1 euro) en de prijs van een wegwerpkaartje voor de busreis. Het kaartje is vooral bedoeld voor reizigers zonder ov-chipkaart. Voorlopig is het product alleen verkrijgbaar op stations maar in de toekomst wordt het ook als e-ticket aangeboden. In 2014 werd er al een proef gehouden, die volgens de vervoerders succesvol was.
Het nieuwe kaartje is een samenwerking tussen Arriva, Breng, Connexxion, HTM, Hermes en NS. Ook met de andere OV-partijen, zoals GVB, RET en Veolia, wordt dit nieuwe concept bekeken. De huidige bestemmingen waarvoor het gemakskaartje wordt aangeboden zijn de Efteling, Madurodam, Burgers' Zoo, Beekse Bergen, Scheveningen, Eindhoven Airport, Openlucht Museum Arnhem, Papendal (Arnhem), Nationaal Topsportcentrum (Bloemendaal Strand), IJmuiden en Terneuzen.
IJmuiden is niet alleen toegevoegd omdat het een grote plaats is zonder treinstation, maar ook vanwege de veer- en cruiseterminal van DFDS. Redacteur Hildebrand van Kuyeren nam in november zelf de trein en bus naar de cruiseterminal, maar was toen vooral verbaasd door de slechte ov-bereikbaarheid. De bus die DFDS hoort aan te doen vergeet namelijk regelmatig te stoppen bij de terminal.
Voor incidentele reizigers heeft NS gisteren nog een verbetering doorgevoerd. Waar het eerst alleen mogelijk was een wegwerpchipkaart te kopen voor de dag zelf, kan dit nu ook voor een datum tot 8 dagen in de toekomst. Bij het oude papieren treinkaartje kon dit tot 1 maand in de toekomst.
Op vrijdag 17 april 2015 19:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het viel me van de week ook al op maar het schudt en wiebelt en hobbelt nogal tussen Olst en Wijhe. Tijd voor een stopmachine denk ik.
Is het wel de periode voor, begin voorjaar rijdt het gros van de stopmachines!
Oude tijden herleefden vandaag een beetje op de Veluwe. Vanwege werkzaamheden bij Weesp heeft er een IC naar Rotterdam met 13 bakken ICM gereden, was wel een bakje meer dan gepland
Bij de DB heeft men wielschade aan 2 stammen Pimpel. Men denkt dat er schade zit tussen Hengelo en Bad Bentheim dus daarom geen pimpel vandaag Vandaag zou er een meettrein die kant op gaan om te meten of het echt zo dramatisch is..
Op zaterdag 18 april 2015 12:26 schreef Dr_Flash het volgende: Er stond er wel eentje op Deventer Goederen gisteren, zal wel die ene geweest zijn die Prins Pis zag, met aan beide kanten een 1700.
Staat er nu ook eentje te Deventer, met +18. Niet verder dan Bad Bentheim.
Als ik hier twee straten verderop langs het sein daar loop en er komt een trein blijf ik ook altijd even kijken dattie van knipper-groen-6 naar rood gaat
Ik heb altijd zo'n klein geluksmomentje als je dan ook nog eens de voorkant van de trein een sein ziet afrijden.
De tunnel in Almelo uitrijden richting De Riet met de sprinter, het sein op rood zien springen en in de verte ICMm naar Schiphol aan zien komen stormen.
Ik vraag me af, is er geen mogelijkheid om de trein meer remkracht te geven in noodgevallen? Ik heb gelezen dat een trein slechts een remvertraging heeft van 1 m/s². Zou dat niet verhoogd kunnen worden door speciale stroken aan te leggen waar in geval van nood extra remkracht ingezet kan worden? Op bijvoorbeeld plekken waar fietsers/voetgangers oversteken? Uiteraard zou het nog steeds lang duren voordat een trein op snelheid stopt, maar wellicht zou de remvertraging ipv 1 m/s² wel 2 a 3 m/s² kunnen zijn.
Ik heb bijvoorbeeld gewerkt op de kermis een aantal jaar geleden. Daar werd in noodgevallen geremd met een aantal banden, ipv de gewone remmen die daar gehanteerd werden.
Ik weet echter niet of zulke zaken reëel zijn binnen het spoorvervoer? Iemand die daar enig idee van heeft?
Cool boek trouwens als je niet geinteresseerd bent in treinstellen en nummertjes maar de achterliggende geschiedenis van "Het Spoor". Kan ik iedereen aanraden.
Ik vraag me af, is er geen mogelijkheid om de trein meer remkracht te geven in noodgevallen? Ik heb gelezen dat een trein slechts een remvertraging heeft van 1 m/s². Zou dat niet verhoogd kunnen worden door speciale stroken aan te leggen waar in geval van nood extra remkracht ingezet kan worden? Op bijvoorbeeld plekken waar fietsers/voetgangers oversteken? Uiteraard zou het nog steeds lang duren voordat een trein op snelheid stopt, maar wellicht zou de remvertraging ipv 1 m/s² wel 2 a 3 m/s² kunnen zijn.
Ik heb bijvoorbeeld gewerkt op de kermis een aantal jaar geleden. Daar werd in noodgevallen geremd met een aantal banden, ipv de gewone remmen die daar gehanteerd werden.
Ik weet echter niet of zulke zaken reëel zijn binnen het spoorvervoer? Iemand die daar enig idee van heeft?
Dan vallen er binnenin allemaal reizigers om en zo
Dan vallen er binnenin allemaal reizigers om en zo
Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden. Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was. Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig. Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden. Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was. Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig. Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
Je kan hem beter gewoon plat rijden en de wet van Darwin zijn werk laten doen
Je kan hem beter gewoon plat rijden en de wet van Darwin zijn werk laten doen
Zo'n persoon zou het wat mij betreft wel verdienen, maar ik vind het vervelend voor de machinist + de vele mensen die vertraging door dit soort figuren oplopen.
Arriva laat camera's voorop hun treinen monteren, juist voor dit soort situaties.
cabines uitrusten met camera's en zulke gekken opsporen door de beelden uit te zenden.
Arriva laat camera's voorop hun treinen monteren, juist voor dit soort situaties.
Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren. Aangezien je de zijkant van een persoon zal zien als hij het spoor kruist.
Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren. Aangezien je de zijkant van een persoon zal zien als hij het spoor kruist.
Minimaal drie camera's gebruiken, zodat je alle kanten uit goed zicht hebt.
Het is volgens mij vooral bedoeld om te achterhalen wat er is gebeurd bij een aanrijding. Is iemand geduwd, gesprongen, onder spoorbomen doorgekropen, zulke dingen. Video liegt niet en heeft wat beter geheugen dan mensen.
Doordat in de komende 12 weken Emmerich vrij slecht (of niet) bereikbaar is, wordt door Prorail 24/5 machinisten ingehuurd die te Venlo in het onbediende gebied de wissels bedienen.
Dit zodat de omgeleide goederentreinen ook op die sporen sneller binnen genomen kunnen worden.
Handige treindienstleider weer in Dv een half uur geleden: de IC naar Enschede is dik vijf minuten vertraagd, worden we bij vertrek ook nog midden over het goederenemplacement gestuurd...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vertrek vanaf spoor 1 te Deventer MOET je over het goederenemplacement. Qua tijd maakt het dan vrij weinig uit of je het eerste of het achterste spoor hebt, qua tijd scheelt 't niks.
Op zaterdag 18 april 2015 21:10 schreef _JdM_ het volgende: Doordat in de komende 12 weken Emmerich vrij slecht (of niet) bereikbaar is, wordt door Prorail 24/5 machinisten ingehuurd die te Venlo in het onbediende gebied de wissels bedienen.
Dit zodat de omgeleide goederentreinen ook op die sporen sneller binnen genomen kunnen worden.
Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinen
Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinen
godverdomme dat is echt een gebed zonder eind daar he
En als deze periode van 12 weken achter de rug is volgt er later nog een compleet treinvrije periode van 2 weekenden en doordeweeks één spoor open, en ergens eind van het jaar weer 10 weken maar één spoor open.