Hallo.quote:
			
			
			
			Ja, maar dan nog. Deze dingen zijn gigantischquote:Op vrijdag 17 april 2015 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hallo.
LUCHTHAVEN. Rings a bell? Nee? KOFFERS dan misschien?
			
			
			
			
			
			
			
			Heerlijk toch?quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog. Deze dingen zijn gigantisch
			
			
			
			Dat worden oefenobjecten voor de brankweer. Zijn te stevig om te slopen namelijkquote:Op vrijdag 17 april 2015 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Wat zou er gebeuren met de 1200's die EETC gebruikte dan?
			
			
			
			Laten ze VIRM's gebruiken dan. Zijn genoeg vanquote:Op vrijdag 17 april 2015 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat worden oefenobjecten voor de brankweer. Zijn te stevig om te slopen namelijk
			
			
			
			mja, dan ontstaat er nog meer veevervoer dan nu al het geval isquote:Op vrijdag 17 april 2015 19:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laten ze VIRM's gebruiken dan. Zijn genoeg van
			
			
			
			Maar wel al 18:30 geweest. Of het 19:00 is geweest maakt niet uit als ik de huisregels op de site van de NS nakijk.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Fiets er weer uitdonderen, tis nog geen 19:00.
			
			
			
			Voor fietsen gelden inderdaad andere spitstijden dan voor kortingquote:Op vrijdag 17 april 2015 20:26 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Maar wel al 18:30 geweest. Of het 19:00 is geweest maakt niet uit als ik de huisregels op de site van de NS nakijk.
			
			
			
			Sinds wanneer is korting vanaf 19:00?quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor fietsen gelden inderdaad andere spitstijden dan voor korting"duidelijker voor de reiziger" krijg toch ebolaids
			
			
			
			Dat zie ik ook nog wel gebeuren hoor, de treinen die na 18:30 vertrekken zijn tegenwoordig net zo druk als die ervoor.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds wanneer is korting vanaf 19:00?
			
			
			
			
			
			
			
			Kan zijn maar niet zo relevant verder.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zie ik ook nog wel gebeuren hoor, de treinen die na 18:30 vertrekken zijn tegenwoordig net zo druk als die ervoor.
			
			
			
			Niet. Dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sinds wanneer is korting vanaf 19:00?
			
			
			
			Ik kan voor fietsen ook alleen spits tot 18:30 vinden.quote:
			
			
			
			quote:Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur uw fiets kunt vervoeren
quote:Wanneer reist u vrij of met korting?
In de daluren reist u vrij op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 en tussen 18.30 en 6.30 uur
In het weekend reist u vrij van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur
Op feestdagen reist u de hele dag vrij
			
			
			
			
			
			
			
			het was altijd zo dat fietsen van 16:00 tot 18:00 niet mochten en dat de kortingspits van 16:30 tot 18:30 liep of zo. Of iets anders. In elk geval hoerig onduidelijk.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik kan me niet anders herinneren of het is zo. Als ik weer eens een fiets in Deventer moest omruilen met een exemplaar in Zwolle verschoof ik mijn werkdag een uur. Al een jaar of tien zo.
			
			
			
			Nou.. Ik heb wel eens netjes gewacht.. Kom je in een trein met veel minder restruimte terecht dan in de laatste spitstrein. Feitelijk is de regeling veel te star om een beetje fatsoenlijk uit te werken in de praktijk.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Fiets er weer uitdonderen, tis nog geen 19:00.
			
			
			
			Sowieso is het niet aan bijdehante reizigers om De Regels te handhaven.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. Ik heb wel eens netjes gewacht.. Kom je in een trein met veel minder restruimte terecht dan in de laatste spitstrein. Feitelijk is de regeling veel te star om een beetje fatsoenlijk uit te werken in de praktijk.
			
			
			
			Treinreizigerquote:Vervoerders starten met gemakskaartje voor trein en bus
Vanaf vandaag kunnen reizigers op treinstations in één keer een ticket kopen naar populaire bestemmingen die niet per trein bereikbaar zijn. Het gaat om bestemmingen als de Efteling, Madurodam, Burgers' Zoo en IJmuiden. Het gemakskaartje is handiger, maar niet goedkoper.
De prijs van het gemakskaartje is gelijk aan de prijs van de treinreis, met daar bovenop de gebruikelijke toeslag (1 euro) en de prijs van een wegwerpkaartje voor de busreis. Het kaartje is vooral bedoeld voor reizigers zonder ov-chipkaart. Voorlopig is het product alleen verkrijgbaar op stations maar in de toekomst wordt het ook als e-ticket aangeboden. In 2014 werd er al een proef gehouden, die volgens de vervoerders succesvol was.
Het nieuwe kaartje is een samenwerking tussen Arriva, Breng, Connexxion, HTM, Hermes en NS. Ook met de andere OV-partijen, zoals GVB, RET en Veolia, wordt dit nieuwe concept bekeken. De huidige bestemmingen waarvoor het gemakskaartje wordt aangeboden zijn de Efteling, Madurodam, Burgers' Zoo, Beekse Bergen, Scheveningen, Eindhoven Airport, Openlucht Museum Arnhem, Papendal (Arnhem), Nationaal Topsportcentrum (Bloemendaal Strand), IJmuiden en Terneuzen.
IJmuiden is niet alleen toegevoegd omdat het een grote plaats is zonder treinstation, maar ook vanwege de veer- en cruiseterminal van DFDS. Redacteur Hildebrand van Kuyeren nam in november zelf de trein en bus naar de cruiseterminal, maar was toen vooral verbaasd door de slechte ov-bereikbaarheid. De bus die DFDS hoort aan te doen vergeet namelijk regelmatig te stoppen bij de terminal.
Voor incidentele reizigers heeft NS gisteren nog een verbetering doorgevoerd. Waar het eerst alleen mogelijk was een wegwerpchipkaart te kopen voor de dag zelf, kan dit nu ook voor een datum tot 8 dagen in de toekomst. Bij het oude papieren treinkaartje kon dit tot 1 maand in de toekomst.
			
			
			
			Als je veel van dat soort mensen wilt lokken doe dan de naar boven afgerond ov chipkaart prijs ofzoquote:Op zaterdag 18 april 2015 07:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Treinreiziger
Weer die toeslag van ¤1 erbij dus.
			
			
			
			Is het wel de periode voor, begin voorjaar rijdt het gros van de stopmachines!quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het viel me van de week ook al op maar het schudt en wiebelt en hobbelt nogal tussen Olst en Wijhe. Tijd voor een stopmachine denk ik.
			
			
			
			
			
			
			
			Waar denk jij dat anders alle paaseieren vandaan komen?quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Leggen ze ook eieren en zo? Komen er kleine roze bloemetjes uit?
			
			
			
			Hihi haha "verstopmachine" dijenkletserquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar denk jij dat anders alle paaseieren vandaan komen?
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Nee, dat er weer eens een ouderwets lange trein tussen Zwolle en Utrecht reed. Zo vaak komt dat niet meer voorquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
een materieelafwijking van 1 bakje vind jij het melden waard ja?
			
			
			
			Welkom in Winterswijk, daar kan het met 4quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:06 schreef Yreal het volgende:
13 bakken
Dat je in de bochten de rest van de trein ziet
			
			
			
			Vroeger, toen er nog 12 bakken VIRM in de ochtend van de Noordkop naar Damsko gingen!quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:06 schreef Yreal het volgende:
13 bakken
Dat je in de bochten de rest van de trein ziet
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Dan kan blij blijdorp al met 4quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:06 schreef Yreal het volgende:
13 bakken
Dat je in de bochten de rest van de trein ziet
			
			
			
			kan je nagaan hoe mooi het is met 13.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:27 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Dan kan blij blijdorp al met 4
			
			
			
			Staat er nu ook eentje te Deventer, met +18. Niet verder dan Bad Bentheim.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Er stond er wel eentje op Deventer Goederen gisteren, zal wel die ene geweest zijn die Prins Pis zag, met aan beide kanten een 1700.
			
			
			
			Maar toch wel voorbij Hengelo?quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Staat er nu ook eentje te Deventer, met +18. Niet verder dan Bad Bentheim.
			
			
			
			zal wel de 1750 en 1758 zijn danquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja dat wel, althans volgens de AV. Deze stam heeft trouwens ook 2 1700'en, voor en achter.
			
			
			
			Nummertjesfapperquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
			
			
			
			Ik heb altijd zo'n klein geluksmomentje als je dan ook nog eens de voorkant van de trein een sein ziet afrijden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:06 schreef Yreal het volgende:
13 bakken
Dat je in de bochten de rest van de trein ziet
			
			
			
			quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:39 schreef b2py het volgende:
[..]
NummertjesfapperAls jij geen nummertjesfapper ben. Backdoor Sluts 5, Backdoor Sluts 13...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
			
			
			
			Omg dat heb ik ook.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:40 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n klein geluksmomentje als je dan ook nog eens de voorkant van de trein een sein ziet afrijden.
			
			
			
			Ik heb nog nooit Backdoor sluts gezienquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als jij geen nummertjesfapper ben. Backdoor Sluts 5, Backdoor Sluts 13...
			
			
			
			"Backdoor Sluts 9 makes Crotch Capers 3 look like Naughy Nurses 2!"quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit Backdoor sluts gezien
			
			
			
			quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:47 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
"Backdoor Sluts 9 makes Crotch Capers 3 look like Naughy Nurses 2!"
			
			
			
			ik mis dat nou elke keer hequote:Op zaterdag 18 april 2015 12:40 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n klein geluksmomentje als je dan ook nog eens de voorkant van de trein een sein ziet afrijden.
			
			
			
			
			
			
			
			Je kunt ze straks nog steeds niet op HD-kwaliteit bekijken met die treinwifiquote:
			
			
			
			De tunnel in Almelo uitrijden richting De Riet met de sprinter, het sein op rood zien springen en in de verte ICMm naar Schiphol aan zien komen stormen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:40 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n klein geluksmomentje als je dan ook nog eens de voorkant van de trein een sein ziet afrijden.
			
			
			
			Heftig stukje. Die middelvinger deed het helemaal. Zo'n stuk vreten zou de sloot in moeten fietsen om er nooit meer uit te komen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:39 schreef MTL het volgende:
Herkenbaar verhaal van een machinist:
http://edit.tweakblogs.net/blog/11692/een-minuut-of-je-leven
			
			
			
			Iemand die meer weet?twitter:christianwolmar twitterde op zaterdag 18-04-2015 om 17:19:31Dutch motorail trains have been rescued and will run as scheduled this year Tks to rescue by new company reageer retweet
			
			
			
			Meer dan hier staat niet: http://www.treinreiziger.(...)utoslaaptrein-146911quote:Op zaterdag 18 april 2015 18:08 schreef James1988 het volgende:
Christian Wolmar meldt dat de Autoslaaptrein zou zijn gered:Iemand die meer weet?twitter:christianwolmar twitterde op zaterdag 18-04-2015 om 17:19:31Dutch motorail trains have been rescued and will run as scheduled this year Tks to rescue by new company reageer retweet
			
			
			
			Dinsdagmiddag 21 april is er uitsluitselquote:Op zaterdag 18 april 2015 18:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Meer dan hier staat niet: http://www.treinreiziger.(...)utoslaaptrein-146911
			
			
			
			Uit het eerste deel van het verhaal zou je kunnen opmaken dat het blijkbaar een volwassen kerel was en geen etterbakje van 13quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heftig stukje. Die middelvinger deed het helemaal. Zo'n stuk vreten zou de sloot in moeten fietsen om er nooit meer uit te komen.
			
			
			
			ojee, sneeuwde het weer?quote:Op zaterdag 18 april 2015 19:03 schreef Maegrim het volgende:
[ afbeelding ]
Locon 1506 met een defecte ICE, vanmiddag op de Watergraafsmeer.
			
			
			
			klopt helaasquote:Op zaterdag 18 april 2015 19:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
Uit het eerste deel van het verhaal zou je kunnen opmaken dat het blijkbaar een volwassen kerel was en geen etterbakje van 13
			
			
			
			Ik vraag me af, is er geen mogelijkheid om de trein meer remkracht te geven in noodgevallen? Ik heb gelezen dat een trein slechts een remvertraging heeft van 1 m/s².quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:39 schreef MTL het volgende:
Herkenbaar verhaal van een machinist:
http://edit.tweakblogs.net/blog/11692/een-minuut-of-je-leven
			
			
			
			
			
			
			
			Dan vallen er binnenin allemaal reizigers om en zoquote:Op zaterdag 18 april 2015 19:52 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik vraag me af, is er geen mogelijkheid om de trein meer remkracht te geven in noodgevallen? Ik heb gelezen dat een trein slechts een remvertraging heeft van 1 m/s².
Zou dat niet verhoogd kunnen worden door speciale stroken aan te leggen waar in geval van nood extra remkracht ingezet kan worden? Op bijvoorbeeld plekken waar fietsers/voetgangers oversteken? Uiteraard zou het nog steeds lang duren voordat een trein op snelheid stopt, maar wellicht zou de remvertraging ipv 1 m/s² wel 2 a 3 m/s² kunnen zijn.
Ik heb bijvoorbeeld gewerkt op de kermis een aantal jaar geleden. Daar werd in noodgevallen geremd met een aantal banden, ipv de gewone remmen die daar gehanteerd werden.
Ik weet echter niet of zulke zaken reëel zijn binnen het spoorvervoer? Iemand die daar enig idee van heeft?
			
			
			
			Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan vallen er binnenin allemaal reizigers om en zo
			
			
			
			Je kan hem beter gewoon plat rijden en de wet van Darwin zijn werk laten doenquote:Op zaterdag 18 april 2015 20:10 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
			
			
			
			Zo'n persoon zou het wat mij betreft wel verdienen, maar ik vind het vervelend voor de machinist + de vele mensen die vertraging door dit soort figuren oplopen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan hem beter gewoon plat rijden en de wet van Darwin zijn werk laten doen
			
			
			
			Arriva laat camera's voorop hun treinen monteren, juist voor dit soort situaties.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:10 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
			
			
			
			cabines uitrusten met camera's en zulke gekken opsporen door de beelden uit te zenden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:10 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
			
			
			
			Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Arriva laat camera's voorop hun treinen monteren, juist voor dit soort situaties.
			
			
			
			Minimaal drie camera's gebruiken, zodat je alle kanten uit goed zicht hebt.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:23 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren.
Aangezien je de zijkant van een persoon zal zien als hij het spoor kruist.
			
			
			
			
			
			
			
			Het is volgens mij vooral bedoeld om te achterhalen wat er is gebeurd bij een aanrijding. Is iemand geduwd, gesprongen, onder spoorbomen doorgekropen, zulke dingen. Video liegt niet en heeft wat beter geheugen dan mensen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:23 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren.
Aangezien je de zijkant van een persoon zal zien als hij het spoor kruist.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Venlo - Viersen dubbelsporig zou ook handig zijn geweest.quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Eigenlijk hadden ze daar ook een jaar of 30 eerder mee kunnen beginnen natuurlijk
			
			
			
			Vertrek vanaf spoor 1 te Deventer MOET je over het goederenemplacement. Qua tijd maakt het dan vrij weinig uit of je het eerste of het achterste spoor hebt, qua tijd scheelt 't niks.quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:36 schreef dennistd het volgende:
worden we bij vertrek ook nog midden over het goederenemplacement gestuurd...
			
			
			
			ik bedoelde met die camera'squote:Op zaterdag 18 april 2015 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Venlo - Viersen dubbelsporig zou ook handig zijn geweest.
			
			
			
			Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinenquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:10 schreef _JdM_ het volgende:
Doordat in de komende 12 weken Emmerich vrij slecht (of niet) bereikbaar is, wordt door Prorail 24/5 machinisten ingehuurd die te Venlo in het onbediende gebied de wissels bedienen.
Dit zodat de omgeleide goederentreinen ook op die sporen sneller binnen genomen kunnen worden.
			
			
			
			godverdomme dat is echt een gebed zonder eind daar hequote:Op zaterdag 18 april 2015 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |