abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151806970
Kringloopfind:

pi_151807141
Help een meisje hier
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:59:46 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151807167
Wordt er ook eentje wakker hoor :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151807179
Cool boek trouwens als je niet geinteresseerd bent in treinstellen en nummertjes maar de achterliggende geschiedenis van "Het Spoor". Kan ik iedereen aanraden.
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:00:56 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151807202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:52 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ik vraag me af, is er geen mogelijkheid om de trein meer remkracht te geven in noodgevallen? Ik heb gelezen dat een trein slechts een remvertraging heeft van 1 m/s².
Zou dat niet verhoogd kunnen worden door speciale stroken aan te leggen waar in geval van nood extra remkracht ingezet kan worden? Op bijvoorbeeld plekken waar fietsers/voetgangers oversteken? Uiteraard zou het nog steeds lang duren voordat een trein op snelheid stopt, maar wellicht zou de remvertraging ipv 1 m/s² wel 2 a 3 m/s² kunnen zijn.

Ik heb bijvoorbeeld gewerkt op de kermis een aantal jaar geleden. Daar werd in noodgevallen geremd met een aantal banden, ipv de gewone remmen die daar gehanteerd werden.

Ik weet echter niet of zulke zaken reëel zijn binnen het spoorvervoer? Iemand die daar enig idee van heeft?
Dan vallen er binnenin allemaal reizigers om en zo ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151807305
Gewoon een beetje goed vasthouden. Zouden mensen in de bus ook moeten doen.
pi_151807473
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan vallen er binnenin allemaal reizigers om en zo ;)
Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:11:50 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151807503
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
Je kan hem beter gewoon plat rijden en de wet van Darwin zijn werk laten doen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151807542
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kan hem beter gewoon plat rijden en de wet van Darwin zijn werk laten doen :P
Zo'n persoon zou het wat mij betreft wel verdienen, maar ik vind het vervelend voor de machinist + de vele mensen die vertraging door dit soort figuren oplopen.
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:21:47 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151807786
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
Arriva laat camera's voorop hun treinen monteren, juist voor dit soort situaties. :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 april 2015 @ 20:21:54 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151807790
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
cabines uitrusten met camera's en zulke gekken opsporen door de beelden uit te zenden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151807838
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Arriva laat camera's voorop hun treinen monteren, juist voor dit soort situaties. :)
Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren.
Aangezien je de zijkant van een persoon zal zien als hij het spoor kruist.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 april 2015 @ 20:27:33 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151807961
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:23 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren.
Aangezien je de zijkant van een persoon zal zien als hij het spoor kruist.
Minimaal drie camera's gebruiken, zodat je alle kanten uit goed zicht hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:28:18 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151807985
Standaard Goprootje levert haarscherp beeld en is super breedhoek, dus je ziet hem ook schuin van voren als hij het beeld in loopt zeg maar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:35:48 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151808258
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:23 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren.
Aangezien je de zijkant van een persoon zal zien als hij het spoor kruist.
Het is volgens mij vooral bedoeld om te achterhalen wat er is gebeurd bij een aanrijding. Is iemand geduwd, gesprongen, onder spoorbomen doorgekropen, zulke dingen. Video liegt niet en heeft wat beter geheugen dan mensen.
pi_151809283
Doordat in de komende 12 weken Emmerich vrij slecht (of niet) bereikbaar is, wordt door Prorail 24/5 machinisten ingehuurd die te Venlo in het onbediende gebied de wissels bedienen.

Dit zodat de omgeleide goederentreinen ook op die sporen sneller binnen genomen kunnen worden.
Bij twijfel: gebruik beton.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:11:01 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151809298
Eigenlijk hadden ze daar ook een jaar of 30 eerder mee kunnen beginnen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 18 april 2015 @ 21:36:07 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151810049
Handige treindienstleider weer in Dv een half uur geleden: de IC naar Enschede is dik vijf minuten vertraagd, worden we bij vertrek ook nog midden over het goederenemplacement gestuurd...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:38:38 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151810159
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Eigenlijk hadden ze daar ook een jaar of 30 eerder mee kunnen beginnen natuurlijk
Venlo - Viersen dubbelsporig zou ook handig zijn geweest.
pi_151810684
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:36 schreef dennistd het volgende:
worden we bij vertrek ook nog midden over het goederenemplacement gestuurd...
Vertrek vanaf spoor 1 te Deventer MOET je over het goederenemplacement. Qua tijd maakt het dan vrij weinig uit of je het eerste of het achterste spoor hebt, qua tijd scheelt 't niks.
Bij twijfel: gebruik beton.
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:00:37 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151810930
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Venlo - Viersen dubbelsporig zou ook handig zijn geweest.
ik bedoelde met die camera's ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:12:50 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151811297
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik bedoelde met die camera's ;)
Oh. :P

Wel mee eens. :)
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:39:10 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151812152
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:10 schreef _JdM_ het volgende:
Doordat in de komende 12 weken Emmerich vrij slecht (of niet) bereikbaar is, wordt door Prorail 24/5 machinisten ingehuurd die te Venlo in het onbediende gebied de wissels bedienen.

Dit zodat de omgeleide goederentreinen ook op die sporen sneller binnen genomen kunnen worden.
Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinen
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:39:58 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151812177
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinen
godverdomme dat is echt een gebed zonder eind daar he :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:43:20 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151812268
En als deze periode van 12 weken achter de rug is volgt er later nog een compleet treinvrije periode van 2 weekenden en doordeweeks één spoor open, en ergens eind van het jaar weer 10 weken maar één spoor open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')