 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan vallen er binnenin allemaal reizigers om en zoquote:Op zaterdag 18 april 2015 19:52 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik vraag me af, is er geen mogelijkheid om de trein meer remkracht te geven in noodgevallen? Ik heb gelezen dat een trein slechts een remvertraging heeft van 1 m/s².
Zou dat niet verhoogd kunnen worden door speciale stroken aan te leggen waar in geval van nood extra remkracht ingezet kan worden? Op bijvoorbeeld plekken waar fietsers/voetgangers oversteken? Uiteraard zou het nog steeds lang duren voordat een trein op snelheid stopt, maar wellicht zou de remvertraging ipv 1 m/s² wel 2 a 3 m/s² kunnen zijn.
Ik heb bijvoorbeeld gewerkt op de kermis een aantal jaar geleden. Daar werd in noodgevallen geremd met een aantal banden, ipv de gewone remmen die daar gehanteerd werden.
Ik weet echter niet of zulke zaken reëel zijn binnen het spoorvervoer? Iemand die daar enig idee van heeft?
 
											 
			 
			
			
			Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan vallen er binnenin allemaal reizigers om en zo
 
			 
			
			
			Je kan hem beter gewoon plat rijden en de wet van Darwin zijn werk laten doenquote:Op zaterdag 18 april 2015 20:10 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
 
											 
			 
			
			
			Zo'n persoon zou het wat mij betreft wel verdienen, maar ik vind het vervelend voor de machinist + de vele mensen die vertraging door dit soort figuren oplopen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan hem beter gewoon plat rijden en de wet van Darwin zijn werk laten doen
 
			 
			
			
			Arriva laat camera's voorop hun treinen monteren, juist voor dit soort situaties.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:10 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
 
											 
			 
			
			
			cabines uitrusten met camera's en zulke gekken opsporen door de beelden uit te zenden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:10 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Bij een noodstop (hoe vaak zou dat nodig zijn) lijkt me dat je dat wel kan verantwoorden.
Eventuele schade en letselkosten verhalen op degene waarvoor de noodstop noodzakelijk was.
Moet je natuurlijk wel camerabeelden daar van hebben, dus dat wordt op dit moment lastig.
Kan je vervolgens die persoon ook een hele dikke boete geven.
 
			 
			
			
			Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Arriva laat camera's voorop hun treinen monteren, juist voor dit soort situaties.
 
			 
			
			
			Minimaal drie camera's gebruiken, zodat je alle kanten uit goed zicht hebt.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:23 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren.
Aangezien je de zijkant van een persoon zal zien als hij het spoor kruist.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Het is volgens mij vooral bedoeld om te achterhalen wat er is gebeurd bij een aanrijding. Is iemand geduwd, gesprongen, onder spoorbomen doorgekropen, zulke dingen. Video liegt niet en heeft wat beter geheugen dan mensen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:23 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Goed om te horen dat ze het eindelijk gaan aanpakken. Ben alleen wel benieuwd of de camera's een goed beeld opleveren om iemand mee te identificeren.
Aangezien je de zijkant van een persoon zal zien als hij het spoor kruist.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Venlo - Viersen dubbelsporig zou ook handig zijn geweest.quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Eigenlijk hadden ze daar ook een jaar of 30 eerder mee kunnen beginnen natuurlijk
 
			 
			
			
			Vertrek vanaf spoor 1 te Deventer MOET je over het goederenemplacement. Qua tijd maakt het dan vrij weinig uit of je het eerste of het achterste spoor hebt, qua tijd scheelt 't niks.quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:36 schreef dennistd het volgende:
worden we bij vertrek ook nog midden over het goederenemplacement gestuurd...
 
			 
			
			
			ik bedoelde met die camera'squote:Op zaterdag 18 april 2015 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Venlo - Viersen dubbelsporig zou ook handig zijn geweest.
 
											 
			 
			
			
			Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinenquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:10 schreef _JdM_ het volgende:
Doordat in de komende 12 weken Emmerich vrij slecht (of niet) bereikbaar is, wordt door Prorail 24/5 machinisten ingehuurd die te Venlo in het onbediende gebied de wissels bedienen.
Dit zodat de omgeleide goederentreinen ook op die sporen sneller binnen genomen kunnen worden.
 
			 
			
			
			godverdomme dat is echt een gebed zonder eind daar hequote:Op zaterdag 18 april 2015 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinen
 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |