abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2015 @ 22:03:40 #31
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_151725420
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:01 schreef Yreal het volgende:
Ik houd er echt van als er muzikanten in de trein zitten, en dat er even lekker gejamd wordt in de trein.
Hangt er vanaf, er was 10 jaar geleden tussen schiedam en delft zo een Roemeens trekzak en buikorgel trio door de treinen aan het banjeren...Dat was ik al vlug zat... :%
pi_151725476
Ik weet het, gigantisch tegenlicht maar ja als je er toch bent.. Motorwagentje van eerder op de pagina komt Stiege binnenrijden.

Het is in het gebied zo rustig, dat je om 17:00 in de middag tijdens de spits maar 1 auto per kwartier kruist. Uiteraard komt er net 1 minuut voor aankomst een auto aanrijden die met mij wil gaan praten en uitstapt,,, een Nederlander.....

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 april 2015 @ 22:04:48 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151725493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hangt er vanaf, er was 10 jaar geleden tussen schiedam en delft zo een Roemeens trekzak en buikorgel trio door de treinen aan het banjeren...Dat was ik al vlug zat... :%
Die kennen maar 4 deuntjes en spelen de hele dag die nummers ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151725523
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Als het echt Thunderbirds is had ik t als reiziger nog wel kunnen waarderen :Y
Ik heb de file laatst weggegooid maar de restanten zweven nog, hier is je proof:

pi_151725531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hangt er vanaf, er was 10 jaar geleden tussen schiedam en delft zo een Roemeens trekzak en buikorgel trio door de treinen aan het banjeren...Dat was ik al vlug zat... :%
Ja dat is bagger.

Nee dat er wat gasten met saxofoons in de trein zitten, dat er dan iemand vraagt of ze wat kunnen spelen, en zo een spontaan optreden losbarst _O_
pi_151725620
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja dat is bagger.

Nee dat er wat gasten met saxofoons in de trein zitten, dat er dan iemand vraagt of ze wat kunnen spelen, en zo een spontaan optreden losbarst _O_
En dan in de stiltecoupé _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151725667
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:

[..]

En dan in de stiltecoupé _O_
Dat is sowieso al de drukste plek in de trein
pi_151725673
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja dat is bagger.

Nee dat er wat gasten met saxofoons in de trein zitten, dat er dan iemand vraagt of ze wat kunnen spelen, en zo een spontaan optreden losbarst _O_
Zat er vroeger eentje regelmatig tussen Utrecht & Amsterdam Amstel.
  woensdag 15 april 2015 @ 22:07:41 #39
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_151725687
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb de file laatst weggegooid maar de restanten zweven nog, hier is je proof:

[ afbeelding ]
Nee, ik bedoelde met t woordje 'Echt' niet dat ik t niet geloof, maar eerder een vorm :) van entousiasme
  woensdag 15 april 2015 @ 22:45:39 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_151727487
Veiligheid in Engeland.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 april 2015 @ 22:46:50 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151727539




Mooi toch? :)
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 22:49:33 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151727651
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:01 schreef Yreal het volgende:
Ik houd er echt van als er muzikanten in de trein zitten, en dat er even lekker gejamd wordt in de trein.
Vorige week met een hele coupé Traviant (of hoe heet die app) gespeeld. Ook erg leuk.

Soms hebben mensen ook erg leuke discussies in de trein en dan denk ik, hmm zal ik me er mee bemoeien of zal ik mijn bek gewoon houden. Als niet iedereen naar muziek zat te luisteren kan het volgens mij best gezellig worden :P

Hoe was dat vrougah zeg maar? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151727856
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:46 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi toch? :)
Veiligheid doe je ZELF O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 april 2015 @ 22:59:11 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151728086
Precies. :Y
pi_151728418
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:53 schreef Yreal het volgende:
Zit hier weer iemand op zijn telefoonspeakertjes muziek te draaien....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had gister iemand die van Utrecht tot Woerden een beltoon aan het uitkiezen was. Dan toch liever muziek.
pi_151728955
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Veiligheid doe je ZELF O+
Bij de HSB constant lekker over het spoor gelopen. En geen haan die er naar kraaide.
pi_151731770
Wist niet of dit al was gemeld , maar via het ns-forum:
quote:
Hallo allemaal,

Half april starten we met een pilot waarbij we op bepaalde stations aangeven waar je het beste kunt instappen. Er komen twee verschillende proeven.

Proef 1: Op perron 4 op station ’s-Hertogenbosch komt een LED-display met instapinformatie voor de intercity naar Utrecht. Hier vind je waar de trein precies gaat stoppen, de posities van de deuren, de 1e en 2e klas, de fietsrijtuigen, de stiltezones en de ingangen voor mindervaliden.

Proef 2: Op de stations Geldermalsen, Culemborg, Houten Castellum, Houten en Utrecht Lunetten vind je boven de perrons richting Utrecht Centraal informatiebordjes. Tussen die borden is de instapzone. Als je in die zone staat, sta je op een plek waar de trein stopt en waar het naar verwachting rustiger is in de trein.

Feedback en vragen over deze proef zijn hieronder welkom. Meer informatie is ook op deze pagina te vinden.
Goede ontwikkeling dat de ns de instapinfo toch weer oppakt ^O^
pi_151731829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 02:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wist niet of dit al was gemeld , maar via het ns-forum:

[..]

Goede ontwikkeling dat de ns de instapinfo toch weer oppakt ^O^
kan mij haast niet voorstellen dat de NS dit ooit als betrouwbaar systeem wil invoeren.. :D
overigens is proef 1 wel de betere variant imho
  donderdag 16 april 2015 @ 03:16:48 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151731898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 02:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wist niet of dit al was gemeld , maar via het ns-forum:
Een led-display, gaan ze dat ding dat een paar jaar terug werd gebruikt weer uit het magazijn halen? :)
quote:
Goede ontwikkeling dat de ns de instapinfo toch weer oppakt ^O^
Eens, mooi dat het (eindelijk) eens wordt opgepakt, maar tegelijkertijd vind ik het een beetje apart dat ze dat nu pas gaan doen. In de ons omringende landen is treinsamenstelling al jaren vast onderdeel van de reisinformatie (borden op perrons of op schermen), en NS heeft al jaren realtime informatie over welk materieel wordt ingezet voor welke trein, via Track&Trace en via InfoPlus DVS.

In Noorwegen toont Jernbaneverket informatie over treinsamenstelling op de schermen op de perrons. Die schermen zijn van dezelfde leverancier als degene die op onze perrons hangen, maar ik vind de Noorse indeling fijner dan de Nederlandse. Dit komt vooral door het kleurgebruik, maar ook de manier waarop informatie is ingedeeld op het scherm.

Zo ziet zo'n scherm er in Noorwegen uit, onderaan zie je de samenstelling van een trein:


(De foto komt nog uit de testperiode, vandaar de 'Beta'-tekst linksonder)

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 16-04-2015 03:44:29 ]
pi_151732323
Doe tweede proef met bordjes gaat natuurlijk nooit werken :') Maar met die schermen is zeker een goede zaak ^O^
  donderdag 16 april 2015 @ 07:53:48 #51
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151732427
http://www.prorail.nl/nie(...)a-storingen-schiphol

Poging 3526262 om Schiphol betrouwbaarder te krijgen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_151732554
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 02:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wist niet of dit al was gemeld , maar via het ns-forum:

[..]

Goede ontwikkeling dat de ns de instapinfo toch weer oppakt ^O^
Te debiel voor woorden, totaal onrealistisch en ongeloofwaardig. Window dressing, meer niet. Nog steeds hebben ze geen idee waar ze wel hun energie in moeten stoppen. Dit kost weer tijd, weer geld en levert weer niks op. Zo jammer.

Het glanzend poetsen van je buitenspiegels heeft gewoon niet zo veel nut als je geen wielen onder je auto hebt zitten.

quote:
Proef 2: Op de stations Geldermalsen, Culemborg, Houten Castellum, Houten en Utrecht Lunetten vind je boven de perrons richting Utrecht Centraal informatiebordjes. Tussen die borden is de instapzone. Als je in die zone staat, sta je op een plek waar de trein stopt en waar het naar verwachting rustiger is in de trein.
Serieus, hoe krijg je dit bedacht? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151732590
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:53 schreef Ajaxfan het volgende:
http://www.prorail.nl/nie(...)a-storingen-schiphol

Poging 3526262 om Schiphol betrouwbaarder te krijgen.
Lekkere schop in de ballen van de medewerkers die al twee jaar niets anders doen..
pi_151732611
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:53 schreef Ajaxfan het volgende:
http://www.prorail.nl/nie(...)a-storingen-schiphol

Poging 3526262 om Schiphol betrouwbaarder te krijgen.
Nee.

Er staat:

quote:
Bij het spoor rond Schiphol worden extra inspecteurs ingezet en worden storingsploegen veel dichter op het spoor gestationeerd. Doel is de alertheid te vergroten en aanrijtijd te verkorten.
Dat is hooguit "schade beperken bij de volgende keer dat het mis gaat".

dat "betrouwbaarder krijgen" waar jij het over hebt is "zorgen dat het minder vaak mis gaat". Dat proberen ze hiermee niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 april 2015 @ 08:44:55 #55
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151732917
Je kunt natuurlijk ook 1 minuut voor vertrek bedenken dat je nog even moet splitsen op Utrecht Centraal terwijl je er al 10 minuten staat...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151733017
quote:
4s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee.

Er staat:

[..]

Dat is hooguit "schade beperken bij de volgende keer dat het mis gaat".

dat "betrouwbaarder krijgen" waar jij het over hebt is "zorgen dat het minder vaak mis gaat". Dat proberen ze hiermee niet.
"Extra inspecteurs" klinkt niet als "schade beperken als het mis gaat".
pi_151733198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:52 schreef Igen het volgende:

[..]

"Extra inspecteurs" klinkt niet als "schade beperken als het mis gaat".
misschien kunnen ze dan sneller onderscheid maken tussen brand en stof in de tunnel?
pi_151733242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:52 schreef Igen het volgende:

[..]

"Extra inspecteurs" klinkt niet als "schade beperken als het mis gaat".
Inspecteurs inspecteren en kunnen dus alleen REAGEREN. Dan is het te laat.

Engineers kunnen zelf nadenken en dus ANTICIPEREN. Dan is het op tijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151733284
Overigens is downtime geen 1-op-1 maat voor betrouwbaarheid. Een tunnel die honderd keer een kwartier stilgelegd wordt is niet "even betrouwbaar" als een tunnel die 1 keer 25 uur stilgelegd wordt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 09:15:13 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151733403
quote:
13s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Te debiel voor woorden, totaal onrealistisch en ongeloofwaardig. Window dressing, meer niet. Nog steeds hebben ze geen idee waar ze wel hun energie in moeten stoppen. Dit kost weer tijd, weer geld en levert weer niks op. Zo jammer.

Het glanzend poetsen van je buitenspiegels heeft gewoon niet zo veel nut als je geen wielen onder je auto hebt zitten.
Hoezo onrealistisch?

Het is van te voren (lees 10 minuten voor aankomst) werk bekend welk materiaal ingezet gaat worden (dubbeldekker of niet, hoeveel bakken): en waar de trein zou moeten stoppen ligt toch ook vast.

Dan is het mijn inziens niet zo moeilijk dat ze die info gaan combineren met die 'letterbordjes' boven het perron. Eerste klasse bij letter D. Trein staat bij letters B tot G blablabla
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')