abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 april 2015 @ 07:53:48 #51
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151732427
http://www.prorail.nl/nie(...)a-storingen-schiphol

Poging 3526262 om Schiphol betrouwbaarder te krijgen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_151732554
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 02:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wist niet of dit al was gemeld , maar via het ns-forum:

[..]

Goede ontwikkeling dat de ns de instapinfo toch weer oppakt ^O^
Te debiel voor woorden, totaal onrealistisch en ongeloofwaardig. Window dressing, meer niet. Nog steeds hebben ze geen idee waar ze wel hun energie in moeten stoppen. Dit kost weer tijd, weer geld en levert weer niks op. Zo jammer.

Het glanzend poetsen van je buitenspiegels heeft gewoon niet zo veel nut als je geen wielen onder je auto hebt zitten.

quote:
Proef 2: Op de stations Geldermalsen, Culemborg, Houten Castellum, Houten en Utrecht Lunetten vind je boven de perrons richting Utrecht Centraal informatiebordjes. Tussen die borden is de instapzone. Als je in die zone staat, sta je op een plek waar de trein stopt en waar het naar verwachting rustiger is in de trein.
Serieus, hoe krijg je dit bedacht? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151732590
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:53 schreef Ajaxfan het volgende:
http://www.prorail.nl/nie(...)a-storingen-schiphol

Poging 3526262 om Schiphol betrouwbaarder te krijgen.
Lekkere schop in de ballen van de medewerkers die al twee jaar niets anders doen..
pi_151732611
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:53 schreef Ajaxfan het volgende:
http://www.prorail.nl/nie(...)a-storingen-schiphol

Poging 3526262 om Schiphol betrouwbaarder te krijgen.
Nee.

Er staat:

quote:
Bij het spoor rond Schiphol worden extra inspecteurs ingezet en worden storingsploegen veel dichter op het spoor gestationeerd. Doel is de alertheid te vergroten en aanrijtijd te verkorten.
Dat is hooguit "schade beperken bij de volgende keer dat het mis gaat".

dat "betrouwbaarder krijgen" waar jij het over hebt is "zorgen dat het minder vaak mis gaat". Dat proberen ze hiermee niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 april 2015 @ 08:44:55 #55
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151732917
Je kunt natuurlijk ook 1 minuut voor vertrek bedenken dat je nog even moet splitsen op Utrecht Centraal terwijl je er al 10 minuten staat...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151733017
quote:
4s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee.

Er staat:

[..]

Dat is hooguit "schade beperken bij de volgende keer dat het mis gaat".

dat "betrouwbaarder krijgen" waar jij het over hebt is "zorgen dat het minder vaak mis gaat". Dat proberen ze hiermee niet.
"Extra inspecteurs" klinkt niet als "schade beperken als het mis gaat".
pi_151733198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:52 schreef Igen het volgende:

[..]

"Extra inspecteurs" klinkt niet als "schade beperken als het mis gaat".
misschien kunnen ze dan sneller onderscheid maken tussen brand en stof in de tunnel?
pi_151733242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:52 schreef Igen het volgende:

[..]

"Extra inspecteurs" klinkt niet als "schade beperken als het mis gaat".
Inspecteurs inspecteren en kunnen dus alleen REAGEREN. Dan is het te laat.

Engineers kunnen zelf nadenken en dus ANTICIPEREN. Dan is het op tijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151733284
Overigens is downtime geen 1-op-1 maat voor betrouwbaarheid. Een tunnel die honderd keer een kwartier stilgelegd wordt is niet "even betrouwbaar" als een tunnel die 1 keer 25 uur stilgelegd wordt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 09:15:13 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151733403
quote:
13s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Te debiel voor woorden, totaal onrealistisch en ongeloofwaardig. Window dressing, meer niet. Nog steeds hebben ze geen idee waar ze wel hun energie in moeten stoppen. Dit kost weer tijd, weer geld en levert weer niks op. Zo jammer.

Het glanzend poetsen van je buitenspiegels heeft gewoon niet zo veel nut als je geen wielen onder je auto hebt zitten.
Hoezo onrealistisch?

Het is van te voren (lees 10 minuten voor aankomst) werk bekend welk materiaal ingezet gaat worden (dubbeldekker of niet, hoeveel bakken): en waar de trein zou moeten stoppen ligt toch ook vast.

Dan is het mijn inziens niet zo moeilijk dat ze die info gaan combineren met die 'letterbordjes' boven het perron. Eerste klasse bij letter D. Trein staat bij letters B tot G blablabla
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151733462
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo onrealistisch?

Het is van te voren (lees 10 minuten voor aankomst) werk bekend welk materiaal ingezet gaat worden (dubbeldekker of niet, hoeveel bakken): en waar de trein zou moeten stoppen ligt toch ook vast.

Dan is het mijn inziens niet zo moeilijk dat ze die info gaan combineren met die 'letterbordjes' boven het perron. Eerste klasse bij letter D. Trein staat bij letters B tot G blablabla
Je vergeet de factor "machinisten die in reizigersbelang moeten gaan leren denken" ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 april 2015 @ 09:27:19 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151733663
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Lekkere schop in de ballen van de medewerkers die al twee jaar niets anders doen..
mja, het aantal storingen rond Schiphol blijft onverminderd hoog en de landelijke uitstraling hiervan is gigantisch. Daarom vind ik het een goed plan om in eerste instantie te zorgen dat verstoringen sneller verholpen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 09:28:44 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151733696
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je vergeet de factor "machinisten die in reizigersbelang moeten gaan leren denken" ;)
Die krijgen toch vrij duidelijke orders waar ze moeten stoppen? Of valt dat tegen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 april 2015 @ 09:30:16 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151733735
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo onrealistisch?

Het is van te voren (lees 10 minuten voor aankomst) werk bekend welk materiaal ingezet gaat worden (dubbeldekker of niet, hoeveel bakken)
Even in een iets andere context trekken: niet bij iedereen in ieder geval. Las op Somda dat ze vanochtend weer een ICM van het opstelterrein hebben getrokken voor een IC naar Groningen en dat vervolgens vanuit Utrecht een VIRM aan kwam gereden. Tsja, dat gaat niet werken natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151733768
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, het aantal storingen rond Schiphol blijft onverminderd hoog en de landelijke uitstraling hiervan is gigantisch. Daarom vind ik het een goed plan om in eerste instantie te zorgen dat verstoringen sneller verholpen worden.
Je kan beter storingen voorkomen, waar ze de afgelopen twee jaar zeer intensief mee bezig zijn geweest en wat ook flink zijn vruchten afwerpt. De 1:34,7 en 1:39 wissels stoorden eerst minimaal 1 keer per week, dat is inmiddels teruggedrongen tot minder dan 1 per maand. Daarna ontstaan weer andere storingen waar je je op moet focussen en zo blijf je in een mooie cyclus tot de totale prestatie omhoog gaat.
  donderdag 16 april 2015 @ 09:35:15 #66
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151733830
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Lekkere schop in de ballen van de medewerkers die al twee jaar niets anders doen..
Ik snap het trouwens niet want ze hebben toch een aantal keer echt hele traject nagelopen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 april 2015 @ 09:36:13 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151733853
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan beter storingen voorkomen, waar ze de afgelopen twee jaar zeer intensief mee bezig zijn geweest en wat ook flink zijn vruchten afwerpt. De 1:34,7 en 1:39 wissels stoorden eerst minimaal 1 keer per week, dat is inmiddels teruggedrongen tot minder dan 1 per maand. Daarna ontstaan weer andere storingen waar je je op moet focussen en zo blijf je in een mooie cyclus tot de totale prestatie omhoog gaat.
Uiteraard, maar als er storingen zijn dan wil je ook dat die zo snel mogelijk opgelost worden. Het is goed dat er ingezet wordt op het voorkomen van storingen, maar aan de cijfers is helaas niet te zien dat er progressie wordt geboekt -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151733901
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:52 schreef Igen het volgende:

[..]

"Extra inspecteurs" klinkt niet als "schade beperken als het mis gaat".
Die inspecteurs gaan met name ook preventief te werk. Controles op technische staat en betere nacontrole werkzaamheden aannemers. Natuurlijk, er moet ook wat gebeuren in ontwerpfase, zoals Fles terecht aangeeft, maar dit is een flinke stap vooruit.

http://voorbeterov.nl/trein
pi_151733967
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die krijgen toch vrij duidelijke orders waar ze moeten stoppen? Of valt dat tegen?
Geen idee. Maar dan nog. Orders bedienen geen remhendel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 16 april 2015 @ 09:52:13 #70
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151734162
Maar als het goddorie in andere landen ook kan, dan moet dat in dit land toch ook kunnen?

Wat willen wij?

Meer, meer, meer Reizigersinformatie
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151734221
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Lekkere schop in de ballen van de medewerkers die al twee jaar niets anders doen..
Wat een onzin man :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151734575
Ook zoiets :')

quote:
Voortaan wordt bij werkzaamheden het
spoor pas vrijgegeven als het zeker is
dat er geen storing kan ontstaan.
Nou, breek dan heel die lijn maar gewoon op. Want a) "zeker" is dat gewoon nooit, en b) de mensen die er nu mee bezig zijn, zijn aantoonbaar lang niet capabel genoeg om die inschatting te kunnen maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151734834
quote:
11s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:35 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ik snap het trouwens niet want ze hebben toch een aantal keer echt hele traject nagelopen?
Mompelt iets met slijtage
pi_151737094
Variatie: de loc achterop dit transport zal binnenkort de benelux gaan rijden.

  donderdag 16 april 2015 @ 11:32:25 #75
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_151737175
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Mompelt iets met slijtage
Dat moet dan toch opvallen bij zo'n check?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')