Tegen 16:45 stond de trein uit de randstad naar Groningen inderdaad met twee a drie bakken niet langs het perron. Reed na één a twee minuten stukje door, is na de sprinter naar Enschede (waar ik in zat) pas vertrokken.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:23 schreef Anno1982 het volgende:
Weet iemand wat er is gebeurt met de VIRM's van tegenwoordig? Ze zijn toch niet plotseling langer geworden ofzo? Het is mij de afgelopen maand al meerdere keren overkomen dat de trein Utrecht - Zwolle achter niet vrij staat, waardoor je dus weer in de ballast moet springen en richting perron moet lopen. Ik vind dat lichtelijk oncomfortabel
Tsja, zo komen we er welquote:Op woensdag 15 april 2015 18:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ook ProRail verhoogde haar tarieven voor 2015 met 50%.
I&M heeft de subsidie die ProRail krijgt voor onderhoud verlaagd, terwijl de infra wel moet blijven werken. Dat moet ProRail dus wel doorrekenen aan haar klanten..quote:Op woensdag 15 april 2015 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, zo komen we er welProrail I&M
Inderdaad, daarmee kwam ik vandaag aan. Toen ik bij de koppeling liep hoorde ik de HC inderdaad zeggen dat ze hem weer dicht deed zodat hij een stukje op kon rijden. Op het achterste balkon stond ook een vouw met een vrouwfiets, die besloot om toch maar niet uit de trein de springen en met die hele fiets twee bakken naar voren te lopen. Leuk werk in een VIRM.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:30 schreef boriq het volgende:
[..]
Tegen 16:45 stond de trein uit de randstad naar Groningen inderdaad met twee a drie bakken niet langs het perron. Reed na één a twee minuten stukje door, is na de sprinter naar Enschede (waar ik in zat) pas vertrokken.
Klopt, werd uiteindelijk ook omgeroepen. Maar het is wel knullig.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, oftewel, het kan een keer gebeuren
Ik stond op het perron te wachten. En om iemand ervoor te gooien..geeft ook weer zo'n rotzooiquote:Op woensdag 15 april 2015 18:12 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Volgende keer de noodrem erop. Lijkt me dat dat mag in zo'n situatie als je daar moet zijn.
Zonde, toch ook weer 50 man zonder baan, voor veel mensen was dit toch wel een mooie manier van reizen.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:17 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas. EETC, de exploitant van AutoSlaap Treinen trekt per direct de stekker eruit vanwege te behoorlijk gestegen kosten ...
[..]
http://www.autoslaaptrein.nl/
Dat combineren is alleen richting Enschede/Schothorst, niet richting Groningen/Leeuwarden.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:37 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Inderdaad, daarmee kwam ik vandaag aan. Toen ik bij de koppeling liep hoorde ik de HC inderdaad zeggen dat ze hem weer dicht deed zodat hij een stukje op kon rijden. Op het achterste balkon stond ook een vouw met een vrouwfiets, die besloot om toch maar niet uit de trein de springen en met die hele fiets twee bakken naar voren te lopen. Leuk werk in een VIRM.![]()
Zou kunnen komen door het combineren in Utrecht, want normaal rijdt het meer met 6 + 4. Maar goed, deze week reis ik een beetje onregelmatig (en vanaf Amersfoort), dus ik heb het combineren nog niet meegemaakt.
5000 euro per jaar per spoorwegvoertuig. Een schijntje voor SNCF dat zo'n voertuig tientallen ritten per week laat maken, maar voor een bedrijf als EETC is het niet op te brengen.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:40 schreef greavy het volgende:
Bedank de kostenstijging voor de infraheffing maar. Frankrijk was al taboe vanwege de zwaar verhoogde belastingen.
is dat vanwege de verbouwing van Eindhoven?quote:Op woensdag 15 april 2015 20:23 schreef greavy het volgende:
NSR heeft sinds kort (?) opstelterrein in Weert voor NS-treinen, waar ook actief een beveiliger rond loopt met een hond. De machinist die de treinen uit Eindhoven naar Weert mag brengen, gaat met een taxi terug. En de andere ochtend weer met een taxi naar Weert terug. Om hoeveel opstelcapaciteit het gaat weet ik niet.
ProRail kent het niet..quote:Op woensdag 15 april 2015 20:23 schreef greavy het volgende:
NSR heeft sinds kort (?) opstelterrein in Weert voor NS-treinen, waar ook actief een beveiliger rond loopt met een hond. De machinist die de treinen uit Eindhoven naar Weert mag brengen, gaat met een taxi terug. En de andere ochtend weer met een taxi naar Weert terug. Om hoeveel opstelcapaciteit het gaat weet ik niet.
Dat zijn dan ook documenten uit 2013. Niet zo gek dat het daar (nog) niet in staatquote:Op woensdag 15 april 2015 20:38 schreef b2py het volgende:
[..]
ProRail kent het niet..
http://www.prorail.nl/sit(...)igers_20130901_0.pdf
Wel als goederenopslag trouwens:
http://www.prorail.nl/sit(...)oederen_20130901.pdf
Die kan ook onder het attest van een andere vervoerder rijden. Rijtuigen hiervoor komen toch grotendeels uit het buitenlandquote:Op woensdag 15 april 2015 19:59 schreef b2py het volgende:
Vraag me af wat dit doet voor treinen als de Sziget-express en dat soort fratsen..
Dat zegt meer over ProRail dan over de documenten..quote:Op woensdag 15 april 2015 20:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook documenten uit 2013. Niet zo gek dat het daar (nog) niet in staat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |