Al Qaida en IS zijn appels en peren. Een heleboel mensen schuiven de Al Qaida acties op een hoop met wat IS roept maar Al Qaida is puur een zakelijke en iets professionelere organisatie dan IS die nog weleens de koran leest ook en de goede punten ook meeneemt. Op basis van de cartoon incidenten kan men niet zeggen dat de hele samenleving in gevaar is want zolang we geen hele specifieke cartoons tekenen is er geen gevaar. Al Qaida zit daar en heeft geen belang in grond, buiten hun eigen landen. We mogen ergens blij zijn dat Al Qaida lijnrecht tegenover IS staat, zie ook dat artikel. IS komt in dit verhaal nog niet voor.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:21 schreef SicSicSics het volgende:
Vind je dat niet een beetje dubbel?
Je vindt het waarschuwen voor terrorisme fear mongoring van de ene kant en van de andere kant zeg je; die cartoonisten hadden het kunnen weten, want ze waren gewaarschuwd.
Of begrijp ik je verkeerd?
Datzelfde kan toch gezegd worden over IS? Hangt er een beetje vanaf wat je persoonlijk als goed beschouwt.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Al Qaida en IS zijn appels en peren. Een heleboel mensen schuiven de Al Qaida acties op een hoop met wat IS roept maar Al Qaida is puur een zakelijke en iets professionelere organisatie dan IS die nog weleens de koran leest ook en de goede punten ook meeneemt.
Dat is niet waar. Bij de recente aanslagen zijn genoeg mensen slachtoffer geworden die nooit een cartoon hebben getekend. Dat betekent niet meteen dat "de hele samenleving" in gevaar is inderdaad, maar dat betekent wel dat er een mogelijkheid, hoe klein die ook is, is dat jij net toevallig de lul bent.quote:Op basis van de cartoon incidenten kan men niet zeggen dat de hele samenleving in gevaar is want zolang we geen hele specifieke cartoons tekenen is er geen gevaar.
Zo ervaarde ik het niet.quote:Hoe the Atlantic 't artikel over IS bracht is alsof er een gigantisch leger moslims klaarstaat om de wereld over te nemen en 't tot doomsday tot de laatste man over is te vechten.
De signalen van Al Qaida zijn hoopgevender dan die van IS.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Datzelfde kan toch gezegd worden over IS? Hangt er een beetje vanaf wat je persoonlijk als goed beschouwt.
Dat klopt, maar dat is ook 't geval met de mafia rellen in Amsterdam. Maar 't gevaar om bij een auto ongeluk om 't leven te komen is nog altijd hoger, vooral hier in het westen.quote:Dat is niet waar. Bij de recente aanslagen zijn genoeg mensen slachtoffer geworden die nooit een cartoon hebben getekend. Dat betekent niet meteen dat "de hele samenleving" in gevaar is inderdaad, maar dat betekent wel dat er een mogelijkheid, hoe klein die ook is, is dat jij net toevallig de lul bent.
Dat vind ik ook, maar is het bevordelijk voor vrede en acceptatie? die discussie mag er ook best zijn. Ik vind het zelf bitterweinig toevoegen als we de vrijheid hebben om zoals Gregorius nekschot te tekenen. Ik kan me wel goed vinden in de woorden van Aboutaleb in dat we met zn allen een balans moeten zien te vinden. Het vechten om de uitersten zou wat minder moeten.quote:Verder hoort men natuurlijk gewoon tekeningetjes te kunnen maken zonder dat er dan mensen afgeslacht worden.
Keihard d'ruit trappen die Grieken... Zijn nog wel wat dingen tegen te doen mocht het zo ver komen, maar toch.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:54 schreef theguyver het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)htelingenstroom.html
De Griekse minister van Defensie, Panos Kammenos, dreigt de vluchtelingensluis naar Europa open te draaien als de Europese Unie zijn land niet onder zijn voorwaarden helpt.
Als er IS-leden bijzitten heeft Europa dat aan zichzelf te danken door zijn houding tegen Griekenland in de schuldenkwestie, stelde Kammenos van de coalitiepartij Onafhankelijke Grieken.
Dafuq ...
[ afbeelding ]
Are you threatening me!!!
Welke goede punten zoal?quote:Op maandag 9 maart 2015 14:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Al Qaida en IS zijn appels en peren. Een heleboel mensen schuiven de Al Qaida acties op een hoop met wat IS roept maar Al Qaida is puur een zakelijke en iets professionelere organisatie dan IS die nog weleens de koran leest ook en de goede punten ook meeneemt. Op basis van de cartoon incidenten kan men niet zeggen dat de hele samenleving in gevaar is want zolang we geen hele specifieke cartoons tekenen is er geen gevaar. Al Qaida zit daar en heeft geen belang in grond, buiten hun eigen landen. We mogen ergens blij zijn dat Al Qaida lijnrecht tegenover IS staat, zie ook dat artikel. IS komt in dit verhaal nog niet voor.
Hoe the Atlantic 't artikel over IS bracht is alsof er een gigantisch leger moslims klaarstaat om de wereld over te nemen en 't tot doomsday tot de laatste man over is te vechten. En met kleur op de landen op de kaart lijkt 't heel wat maar IS beschouwd de grond die ze hebben als de kern.. Die willen dat stuk koste wat het kost behouden en dat gaat moeizaam en zal steeds moeizamer gaan. Het enige wat IS nu echt controleert zijn een paar steden, een paar dorpjes en routes die nu al weer langzaam worden teruggewonnen. En met opstand van de bevolking erbij en de hele coalitie en Al Qaida die tegen ze strijd. Als je de nummers optelt van IS symphatisanten die daar strijden dan relativeert dat het Atlantic artikel weg. En online.. wat waren 't, 50.000 mensen die 't wereldwijd steunen, een plaats zo groot als Woerden.
Afsteken en de zee in drukken?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Keihard d'ruit trappen die Grieken... Zijn nog wel wat dingen tegen te doen mocht het zo ver komen, maar toch.
Nou ja, in de koran staan ook wel quotes die vrede prediken, IS neemt deze totaal niet mee. Ik spreek niet in 't algemeen maar langs de lat met IS heeft Al Qaida een humaner gezicht.quote:
In de Koran wel ja, alleen brengt ISIS deze vredepreken niet in de praktijk. Integendeel. Ik kan aan deze groepering niets maar dan ook niets positiefs ontdekken. Ze zaaien dood en verderf en slopen werelderfgoeddingen en vermoorden hun eigen broeders en zusters .quote:Op maandag 9 maart 2015 16:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, in de koran staan ook wel quotes die vrede prediken, IS neemt deze totaal niet mee. Ik spreek niet in 't algemeen maar langs de lat met IS heeft Al Qaida een humaner gezicht.
http://www.ibtimes.com/di(...)ference-said-1742818
http://www.dailymail.co.u(...)d-limbs-chopped.html
En zo denkt Al Qaida er ook over, dat was tenminste gelijk aan wat een partijlid vertelde in een interview. Ze hebben binnen de eigen groep de afsplitsing gezien maar Al Qaida was altijd wel een partij die dialoog opzocht, de videoboodschappen van Bin Laden waren ook meer gericht op het wegsturen van bezetters. Ik zal kijken of ik de video nog ergens kan vinden maar IS ligt Al Qaida zwaar op de maag.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In de Koran wel ja, alleen brengt ISIS deze vredepreken niet in de praktijk. Integendeel. Ik kan aan deze groepering niets maar dan ook niets positiefs ontdekken. Ze zaaien dood en verderf en slopen werelderfgoeddingen en vermoorden hun eigen broeders en zusters .
Nou nou wat een titel, beter zou zijn Belgische politicus spreekt zijn mening.quote:
Goeie speech, maar wel een beetje dubieuze denkbeelden:quote:
Ja nogal een foute man maar past wel prima in bmw, hier is ook volgens de zelfbenoemde "Waarheidszoekers" alles de schuld van de zionisten en het westen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie speech, maar wel een beetje dubieuze denkbeelden:
Look at how Zionists financed Hitler and created the Second World War in order to further their project, the foundation of the State of Israel ... There it is, that's how Zionists have become the masters of the world.
Louis has met several times with the French comedian Dieudonn M'bala M'bala, also an avowed anti-Zionist who has been repeatedly accused of antisemitism, referring to himself as Dieudonn's "ambassador" to Belgium and performing the quenelle gesture popularized by Dieudonn (reminiscent of the Nazi salute)
http://en.wikipedia.org/wiki/Laurent_Louis![]()
Waarom is dat heerlijk? Als het nu ergens op gebaseerd was okquote:Wel heerlijk om die rat van een Di Rupo een pedofiel te noemen, dat dan weer wel.
Welnee, dat is niet echt. Die "beelden" die jij "gesloopt" zag worden, zijn geen 3000 jaar oude kunstschatten, die staan allang in de salons van de CIA en de Mossad, Lavenderr.quote:
En dat baseer je op wat, de prikkel in je linker grote teen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, dat is niet echt. Die "beelden" die jij "gesloopt" zag worden, zijn geen 3000 jaar oude kunstschatten, die staan allang in de salons van de CIA en de Mossad, Lavenderr.
Wees toch eens kritisch, het verspreiden van die propaganda staat je niet.
Weer zo'n prachtige bewering om in te lijsten maar die niet is aan te tonen!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, dat is niet echt. Die "beelden" die jij "gesloopt" zag worden, zijn geen 3000 jaar oude kunstschatten, die staan allang in de salons van de CIA en de Mossad, Lavenderr.
Wees toch eens kritisch, het verspreiden van die propaganda staat je niet.
Hekje Ik durf een krat pils op te zetten dat Mijnheer Mata hier niks van kan aantonen!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat baseer je op wat, de prikkel in je linker grote teen?
No bet there. Mata is wel de laatste (ok, na Lambiekje) om andere mensen te verwijten niet kritisch te zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Weer zo'n prachtige bewering om in te lijsten maar die niet is aan te tonen!
en dan iemand op de flikker geven over kritisch, iets bekijken..
Oke Mata ik kijk heel kritisch na al je beweringen die je gemaakt hebt, maar in feite LUL je maar een eind raak!
Dat heeft geen ene flikker meer met kritisch kijken te maken!
Als je echt kritisch zou zijn over dit stukje, zou het zelfs ook aannemlijk kunnen zijn dat de Navo en consorten zelf misschien een bommetje er per ongeluk op hebben kunnen laten vallen maar voor alsnog gewoon de IS op de flikker geven!
Nee mijnheer komt met een bewering wat gewoon nergens op slaat!
[..]
Hekje Ik durf een krat pils op te zetten dat Mijnheer Mata hier niks van kan aantonen!
Het probleem met Al Qaida is dat ze vooral hier (~het westen) aanslagen plegen. Zie Parijs, Londen, Madrid, NY etc.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, in de koran staan ook wel quotes die vrede prediken, IS neemt deze totaal niet mee. Ik spreek niet in 't algemeen maar langs de lat met IS heeft Al Qaida een humaner gezicht.
http://www.ibtimes.com/di(...)ference-said-1742818
http://www.dailymail.co.u(...)d-limbs-chopped.html
Ik zou die lijst met pedo's wel willen zien gezien alle hardnekkige geruchten over pedofilie in hoge kringen .quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie speech, maar wel een beetje dubieuze denkbeelden:
Look at how Zionists financed Hitler and created the Second World War in order to further their project, the foundation of the State of Israel ... There it is, that's how Zionists have become the masters of the world.
Louis has met several times with the French comedian Dieudonn M'bala M'bala, also an avowed anti-Zionist who has been repeatedly accused of antisemitism, referring to himself as Dieudonn's "ambassador" to Belgium and performing the quenelle gesture popularized by Dieudonn (reminiscent of the Nazi salute)
http://en.wikipedia.org/wiki/Laurent_Louis
quote:![]()
Wel heerlijk om die rat van een Di Rupo een pedofiel te noemen, dat dan weer wel.
quote:
Nog een keer dat filmpje? Vind je het zo hilarisch?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:39 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zou die lijst met pedo's wel willen zien gezien alle hardnekkige geruchten over pedofilie in hoge kringen .De term anti semitisme word in het algemeen vaak misbruikt en word al geroepen als je kritiek hebt op Israel politiek . Als iemand kritiek heeft op bv Merkel trekt niemand dat door naar het duitse volk .
[..]
[..]
nog een keer ??quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nog een keer dat filmpje? Vind je het zo hilarisch?
Daar heb ik al een keer een topic over geopend.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:39 schreef Summers het volgende:
Ik zou die lijst met pedo's wel willen zien gezien alle hardnekkige geruchten over pedofilie in hoge kringen .De term anti semitisme word in het algemeen vaak misbruikt en word al geroepen als je kritiek hebt op Israel politiek .
quote:Als iemand kritiek heeft op bv Merkel trekt niemand dat door naar het duitse volk .
Niveautje hoorquote:
Vanwaar die suggestieve aanhalingstekens?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:27 schreef Izzy73 het volgende:
"120" mensen omgekomen bij zelfmoordaanslagen op moskeen in Yemen.
IS eist aanslag op.
http://edition.cnn.com/20(...)footer&iref=obinsite
Omdat het aantal doden nog niet zeker is.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vanwaar die suggestieve aanhalingstekens?
Het zijn er zelfs 132quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:03 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Omdat het aantal doden nog niet zeker is.
Kan niet erger dan wat de VS/uk/eu heeft gedaan de laatste tijd.quote:Op maandag 23 maart 2015 19:03 schreef Lavenderr het volgende:
IS trekt ten aanval in westen Syri
Islamitische Staat (IS) lijkt begonnen aan een offensief in het westen van Syri. In de provincie Homs hebben de jihadisten maandag een vliegveld aangevallen. In de provincie Hama, ten noorden van Homs, raakten strijders van IS in gevecht met het leger. Beide meldingen komen van het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten.
Die in Groot-Brittanni gevestigde organisatie volgt de ontwikkelingen in de burgeroorlog via een netwerk van informanten in het land. Volgens het Observatorium kwamen in Hama ruim zeventig militairen om het leven bij gevechten. Oprichter Rami Abdulrahman speculeerde dat IS de nieuwe aanvallen heeft ingezet om de moraal van de strijders op te krikken, na gevoelige verliezen aan de Koerden in het noordoosten.
De machtsbasis van IS ligt in het noordoosten en oosten van Syri en het noordwesten van Irak.
Ook het Syrische leger meldde slachtoffers in de provincie Hama. Volgens het leger heeft IS daar geen militairen, maar ongeveer zeventig burgers gedood.
http://www.telegraaf.nl/b(...)kt_ten_aanval__.html
Die arme mensen. Wat een ramp als je daar woont.
Of de Romeinen of Ghenghis Khan. 410 never forget.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:52 schreef Tingo het volgende:
[..]
Kan niet erger dan wat de VS/uk/eu heeft gedaan de laatste tijd.
IS maakt er volgens velen onderdeel van uit.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:58 schreef SicSicSics het volgende:
Maar wat is nou het Americaans\ Zionistische complot. Is dat IS of vecht IS er juist tegen
Ik zou VSAmerikaans-Zionistisch veel te beperkt willen noemen. RSA en Rusland hebben ook zo hun belangen. China niet te vergeten. Iran, Turkije, Egypte, Irak en Syri zelf. Europa niet in de minste plaats.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
IS maakt er volgens velen onderdeel van uit.
Het is inderdaad een kunst om er de juiste benaming aan te geven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou VSAmerikaans-Zionistisch veel te beperkt willen noemen. RSA en Rusland hebben ook zo hun belangen. China niet te vergeten. Iran, Turkije, Egypte, Irak en Syri zelf. Europa niet in de minste plaats.
NWO-PNAC-politiek.
Heb jij dit boek gelezen? Wil het graag hebben.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:48 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het is inderdaad een kunst om er de juiste benaming aan te geven.
Dat is tevens wat in het voordeel werkt van groepen die niet ergens aan gelinkt willen worden.
Nee, wel Pawns in the Game. Maar klinkt interessant.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb jij dit boek gelezen? Wil het graag hebben.
http://www.amazon.com/The(...)atives/dp/0465027261
Saudi is in cahoots met 't VS/UK/EU.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou VSAmerikaans-Zionistisch veel te beperkt willen noemen. RSA en Rusland hebben ook zo hun belangen. China niet te vergeten. Iran, Turkije, Egypte, Irak en Syri zelf. Europa niet in de minste plaats.
NWO-PNAC-politiek.
Alleen vanuit een Westerse bias! In het MO vindt men kennelijk (n meningquote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:30 schreef Baconbus het volgende:
IS maakt er volgens velen onderdeel van uit.
Volgens meneer Taweed heb je een veel te Westerse bril op.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:44 schreef El_Matador het volgende:
NWO-PNAC-politiek.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 07:55 schreef SicSicSics het volgende:
Volgens meneer Taweed heb je een veel te Westerse bril op.Dat was ook mijn vraag/ punt. Waarom alles vanuit een Westers oogpunt bekijken?
NWO en PNAC zijn natuurlijk een enorme westerse roze brilquote:Op woensdag 27 mei 2015 08:12 schreef El_Matador het volgende:
Ik zou VSAmerikaans-Zionistisch veel te beperkt willen noemen. RSA en Rusland hebben ook zo hun belangen. China niet te vergeten. Iran, Turkije, Egypte, Irak en Syri zelf.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:44 schreef El_Matador het volgende:
NWO-PNAC-politiek.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:12 schreef El_Matador het volgende:
Ik zou VSAmerikaans-Zionistisch veel te beperkt willen noemen. RSA en Rusland hebben ook zo hun belangen. China niet te vergeten. Iran, Turkije, Egypte, Irak en Syri zelf.
quote:
Hier probeert hij een punt te maken. Elders was het hergebruik vanwege gebrek aan reactie. Het is allemaal zo doorzichtig.quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:50 schreef Copycat het volgende:
Hier probeert hij een punt te maken. Elders was het hergebruik vanwege gebrek aan reactie. Het is allemaal zo doorzichtig.
Vandaar dat ik zeg 'volgens velen', en niet 'volgens iedereen'.quote:Op woensdag 27 mei 2015 07:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Alleen vanuit een Westerse bias! In het MO vindt men kennelijk (n mening) dat IS de enige partij is die tegen het grote complot vecht.
Dat snap ik, maar dat vind ik zo mooi\ leuk\ interessant. Wij kijken hier met onze westerse bril naar een probleem en zeggen (in extremen):quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:57 schreef Baconbus het volgende:
Vandaar dat ik zeg 'volgens velen', en niet 'volgens iedereen'.
Daar had ik het eerder over, geloof ook in dit topic.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat vind ik zo mooi\ leuk\ interessant. Wij kijken hier met onze westerse bril naar een probleem en zeggen (in extremen):
IS bestaat niet. IS is zionistisch\ Amerikaans complot om het MO te koloniseren. IS is er om de publieke (onze westerse) opinie te benvloeden om steun te krijgen voor (een nieuwe) oorlog.
In het MO, vanuit een andere visie, zeggen mensen juist het omgekeerde.Ik vind dat grappig.
De waarheid ligt uiteraard ergens in het middenmaar nuanceren is geen favoriete bezigheid van extremisten
En zo kun je alles in het straatje lullen waar je het graag in wil hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:15 schreef Baconbus het volgende:
Daar had ik het eerder over, geloof ook in dit topic.
Er bestaat inderdaad de kunst om te handelen onder verschillende noemers.
Op een gegeven moment weet niemand nou wie je precies bent, onder welke 'groep' je valt.
Dus de n zal zeggen het is groep X die erachter zit en de ander zal groep Y zeggen.
Dit alles werkt uiteraard in het voordeel van degenen die handelen.
Dat je het zou kunnen misbruiken om in je eigen wensen te geloven maakt het niet minder waar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En zo kun je alles in het straatje lullen waar je het graag in wil hebben.Daar heb ik wat moeite mee.
Dat men de conclusie IS = CIA\ Mossad wil trekken, dat maakt het nog niet waar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:20 schreef Baconbus het volgende:
Dat je het zou kunnen misbruiken om in je eigen wensen te geloven maakt het niet minder waar.
Maar uiteraard mag jij daar moeite mee hebben.
Jij trekt er nu een specifiek voorbeeld bij, ik heb het meer erover in z'n algemeenheid.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat men de conclusie IS = CIA\ Mossad wil trekken, dat maakt het nog niet waar.Er zijn wel factoren die iets meer of minder aannemelijk maken.
Ik durf te stellen dat iedereen die zichzelf een waarheidszoeker noemt moeite moet hebben met die conclusie.
Ik dacht dat we het daarover haddenquote:Op woensdag 27 mei 2015 13:31 schreef Baconbus het volgende:
Jij trekt er nu een specifiek voorbeeld bij, ik heb het meer erover in z'n algemeenheid.
Er zullen altijd groepen zijn die onder andere namen opereren. Daar ontkom je niet aan, ook al geloof je het misschien niet in elke specifieke situatie.
Denk het ook.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het daarover hadden![]()
In zijn algemeenheid kan ik alleen zeggen; Groepen die onder een andere naam opereren zijn een uitzondering. Dat is een uitzonderlijke claim, die een uitzonderlijke bewijslast met zich meebrengt.
Dat geldt voor het gros van de BNW onderwerpen. Vaak zie ik de conclusie wel, maar kan ik de bewijslast niet rond krijgen.
Maar misschien past deze opmerking/ discussie beter in het Algemene Complotten topic
Wie weet hoeveel nog meer!quote:
Het westen kan Assad niet steunen. Dan krijgen ze Saudi-Arabi over zich heen en niemand gaat hen stoppen om atoomwapens te bemachtigen, als ze die al niet bezitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Bassie_B het volgende:
Hier is een idee. IS is een islamitisch kalifaat bet zoals de vier voorgaande kalifaten.
IS wordt niet door de VS betaald.
Nee ze krijgen hun geld van Saudi-Arabi net zoals die sjitische groep in Yemen door Iran betaald wordt.
Mijn oplossing Assad steunen en aanvallen die hap. Als IS weg is weer een sjitische handpop in Iran plaatsen.
En Assad mag lekker op zijn kruk blijven zitten als hij maar van Israel afblijft.
Hier heb je 'n hele uitgebrede verzameling van IS misdaden:quote:
Hoe zit het dan met al die vluchtelingen?quote:Op maandag 1 juni 2015 20:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hier heb je 'n hele uitgebrede verzameling van IS misdaden:
The Rise and Fall of ISIS
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=24&t=1751
Ik vind de onthoofdings videos totaal fake dus verder geloof ik er heel weinig van de rotverhaaltjes.
- Het slopen van veel historische gebouwen en andere dingen van historisch belangquote:
De die-hard soenieten zijn steeds meer zichtbaar en kunnen hier en daar best een stad herinrichten met het boek erbij. Wat dat betreft zijn er talloze Islamitische bolwerken die de IS regels toepassen en als dat langzaam groeit en naar elkaar toetrekt heb je op den duur een grote Islamitische staat.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
De IS helemaal uitroeien is lastig en vrijwel onmogelijk, zie Vietnam oorlog!
Waar eindig je? en wat komt er dan na? het kan maar zo weer onder een andere naam verder gaan!
Tuurlijk zijn er echte onthoofdingen geweest,maar ik heb geen echte gezien van de 'IS' onthoofdingen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met al die vluchtelingen?
10.000 alleen al in Nederland in totaal een paar miljoen!
Je gaat niet zomaar op de loop neem ik aan, dan moet er toch echt wel iets loos zijn!
En misschien een rare vraag, zijn er wel onthoofding video's die je gezien hebt die wel echt waren?
Nou bedoel ik daarbij niet specifiek van de IS!
De IS helemaal uitroeien is lastig en vrijwel onmogelijk, zie Vietnam oorlog!
Waar eindig je? en wat komt er dan na? het kan maar zo weer onder een andere naam verder gaan!
De klere waar slaat dit nu weer op!quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:25 schreef Tingo het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er echte onthoofdingen geweest,maar ik heb geen echte gezien van de 'IS' onthoofdingen.
Verder vind ik 'n beetje zonder van m'n tijd om te ver in discussie met iemand die heeft 't over 'IS' en Viet Nam in een zin.
Als jij de stomme(not-so-horrific) IS vids willen geloven moet je zelf weten.
Dat doet jij.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
De klere waar slaat dit nu weer op!
Je verzint elke keer weer wat debiels om een discussie te ontwijken!
waarom haal ik vietnam aan, omdat het gewoon een soortgelijke situatie is over een oorlog die lastig gewonnen kon worden!
Noortvietnamezen/vietcong kon je gewoon moeilijk van de burgers onderscheiden en er vielen daardoor duizenden a miljoenen burgerslachtoffers, ik heb het niet alleen over onthoofding maar er zijn genoeg manieren om te moorden!
Onthoofding werd over het algemeen gebruikt tegen westerse mensen, puur om de schock waarde er van!
De meeste onthoofdings video's laten niet eens de gruweldaad zelf zien.
Plus het feit dat er duizenden mensen op de vlucht zijn geslagen, dat doe je gewoon niet zomaar!
De guerilla-strijd die IS voert is prima te vergelijken met de situatie in Vietnam. Te meer omdat Amerika ook daar met verkeerde motivaties bezig was.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:44 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat doet jij.
Jij komt met idiotische vergelijken met de Viet Nam oorlog.
Omdat ze fake zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:05 schreef ems. het volgende:
[..]
De guerilla-strijd die IS voert is prima te vergelijken met de situatie in Vietnam. Te meer omdat Amerika ook daar met verkeerde motivaties bezig was.
Waarom blijf je je zo druk maken om de onthoofdingen? Wat is daar zo interessant aan?
En je hoeft de stomme filmpjes maar een of twee keer te zien dat ze nep zijn.quote:
Goede post, beetje cynthercell achtig op zijn eigen manierquote:Op donderdag 4 juni 2015 19:33 schreef ems. het volgende:
Er is net zo min bewijs dat het fake is als dat het echt is. En als ze al fake zijn lijkt het blindstaren op fictie mij wat nutteloos.
Maar ieder z'n hobby's natuurlijk. Persoonlijk besteed ik liever geen aandacht aan zaken die ik als onwaar zie. Maar de conspiracy-commercie moet natuurlijk blijven rollen.
Die link is natuurlijk uitermate belangrijk, maar hangt een beetje af van het beeld van de nep-roeper.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 07:49 schreef Konijntjuh het volgende:
Ik snap niet de link tussen oorlogsvoering en het concept of video filmpjes wel of niet fake zijn.
[...]
Gebeurt trouwens andersom ook. Laatst waren (dacht ik) 3 apaches kapot gemaakt door IS omdat de piloten foto's van zichzelf en de heli's hadden geplaatst op facebook of een ander medium.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:17 schreef Lavenderr het volgende:
IS-terrorist krijgt bommen vanwege selfie
Even dit ik weet wel dat oorlogspropaganda een belangrijk onderdeel is van de totale Oorlogsvoering maar als je over gaat tot de daadwerkelijke oorlogsvoering dus op het slagveld of een missie waar er gevochten wordt en strijd wordt geleverd. Dan is oorlogspropaganda niet iets meer waar je over behoort na te denken (dus of filmpje x of y nu wel of niet nep zijn is dan gewoon niet van belang). Het gaat om de overwinning en om je tegenstander te doen verslaan tijdens een "veld" slag.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die link is natuurlijk uitermate belangrijk, maar hangt een beetje af van het beeld van de nep-roeper.
De een stelt dat 'ze' de filmpjes faken om steun te krijgen in een oorlog tegen IS.
De ander stelt dat 'ze' de filmpjes faken om steun te krijgen in een oorlog tegen IS, waarin IS niet bestaat maar onderdeel van de CIA met als doel, niet om oorlog te voeren maar om het MO te bezetten.
En weer een ander stelt dat 'ze' de filmpjes en heel IS faken zodat wij hier een slecht beeld krijgen van Moslims en zo op de PVV stemmen en zo de zionisten verder aan macht helpen, de staat Israel veilig stellen en de Rothschilds rijk maken.
Volgens mij zijn er nog wel een aantal smaakjes![]()
Maar even resumerend...
Je geeft nu aan dat de hele M-O problematiek opgelost kan worden met een kleine (conspiracy) inspanning van het Westen, maar men doet dit niet omdat?
Niet voor de mensen die geloven dat sinistere organisaties snode plannen hebben met ons makke schaapjes, dan is het opeens heel relevantquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:29 schreef Konijntjuh het volgende:
Even dit ik weet wel dat oorlogspropaganda een belangrijk onderdeel is van de totale Oorlogsvoering maar als je over gaat tot de daadwerkelijke oorlogsvoering dus op het slagveld of een missie waar er gevochten wordt en strijd wordt geleverd. Dan is oorlogspropaganda niet iets meer waar je over behoort na te denken (dus of filmpje x of y nu wel of niet nep zijn is dan gewoon niet van belang). Het gaat om de overwinning en om je tegenstander te doen verslaan tijdens een "veld" slag.
Dus het is toch niet zo gemakkelijk om een commercieel en vlagloos leger in te zetten.quote:Over de "conspiracy theorie", men zit met de "Geo Politiek" in de zandbak en in de rest van de Wereld (Rusland en China)en de te humane eisen/gedachte van de westerse mens bij een oorlogsvoering. (Als men dus nu zo'n commercieel vlagloos leger (die zich niet aan verdragen hoeft te houden) zou neerzetten vanuit het westen dan heb je de popjes aan het dansen in de wereld).
Je bedoelt zoals de Seals nu worden ingezet. Waar SOCOM voor op zijn flikker aan het krijgen is op dit moment?quote:Volgens mij heeft het ook weinig met een conspiracy theorie te maken, maar over de eerste linie dat deze uit andere personen moet bestaan die in staat zijn om dingen te doen onder zware omstandigheden waar zelfs IS van in zijn broek scheit en dat deze niet staan en onder enige druk van onze internationale verdragen en afspraken kan bezwijken. Want bij dit soort oorlogen heb je niks aan de hedendaagse goed opgeleide westerse (mondiale) beroepssoldaat die onder een "lands"vlag werkt.
IS vecht er tegen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:58 schreef SicSicSics het volgende:
Maar wat is nou het Americaans\ Zionistische complot. Is dat IS of vecht IS er juist tegen
Dat is de mening van (veel?) mensen in het MO. Hier in het Westen wordt er door een aantal mensen juist geroepen dat IS juist het complot is.quote:
Ik denk het niet, anders zouden er niet zoveel lokale groepen zijn die tegen IS zouden strijden. Ik denk dat het zionistische complot veel meer aanhangers heeft in die regio, aangezien ze daar meer last van Isral ondervinden dan hier. Vooral Iran en hun aanhangers verspreiden dit complot.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is de mening van (veel?) mensen in het MO. Hier in het Westen wordt er door een aantal mensen juist geroepen dat IS juist het complot is.Dat vind ik zo grappig.
Te zwart wit, inmiddels worden vele moslims en athesten hier geboren en is het christendom sterker aanwezig in Latijns Amerika en zwart Afrika dan in West Europa. Olivier Roy maakt onderscheid tussen believing en belonging, bij het laatste word je in een religie geboren maar je bent niet per se een believer. Bij het eerste kies je bewust voor je religie en waar je in gelooft. IS kun je hieronder scharen, daarom zie je ook veel bekeerlingen bij hen (inclusief Europese autochtonen), en nauwelijks bekeerlingen bij Hamas (soennitisch) of Hezbollah (sjiitisch).quote:Mooi bruggetje naar religie. Word je hier geboren ben je christelijk. Word je daar geboren islamitisch. Hier geboren zijn de conspiracy theorien gericht op het westen. Daar geboren zijn de conspiracy theorien gericht op de eigen situatie.
Begrijpelijk en interessant.
Dat bedoelde ik ook. Mensen zijn van mening dat er uberhaupt een Amerikaans/ Zionistisch complot is? Die mening wordt gedeeld? Of wordt het niet zozeer als complot gezien, maar als hulp.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:18 schreef Irakees het volgende:
Ik denk het niet, anders zouden er niet zoveel lokale groepen zijn die tegen IS zouden strijden. Ik denk dat het zionistische complot veel meer aanhangers heeft in die regio, aangezien ze daar meer last van Isral ondervinden dan hier. Vooral Iran en hun aanhangers verspreiden dit complot.
Mooi verhaal, maar dat bedoelde ik niet.quote:Te zwart wit
-verhaal-
Hier werd het geroepen door een PvdA'er, en toen ontstond er een rel. Het is dus niet acceptabel om zonder repercussies zoiets te roepen in Nederland. Terwijl dit niet het geval is in de Arabische wereld, waar men regelmatig op tv (mainstream media) roept dat IS een zionistisch complot is.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat ik juist weer grappig vind. Hier wordt er geroepen dat IS het complot is, terwijl daar wordt geroepen dat IS juist de enige oplossing is voor het complot
Ik had het ook over conspiracy sites hier in het westen, niet over de MSM. Dus in het M-O zijn ze het er ook niet over eens... Want de ene groep noemt IS een zionistisch complot en de andere groep noemt IS de enige groep die juist tegen het zionistische complot strijd?quote:Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef Irakees het volgende:
Hier werd het geroepen door een PvdA'er, en toen ontstond er een rel. Het is dus niet acceptabel om zonder repercussies zoiets te roepen in Nederland. Terwijl dit niet het geval is in de Arabische wereld, waar men regelmatig op tv (mainstream media) roept dat IS een zionistisch complot is.
Is dit het geval in Nederland, zie jij regelmatig bij Pauw, Nieuwsuur etc. dat IS wordt neergezet als zionistisch complot? Ik niet. Je moet het vooral van alternatieve media/Youtube hebben in het Westen.
Ik ken geen een plek waar iedereen het eens is met elkaar.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus in het M-O zijn ze het er ook niet over eens... Want de ene groep noemt IS een zionistisch complot en de andere groep noemt IS de enige groep die juist tegen het zionistische complot strijd?
Fair enough.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:16 schreef Irakees het volgende:
Ik ken geen een plek waar iedereen het eens is met elkaar.
Ik denk dat moslim volk in't MO zijn voor de gek gehouden door media/regeringen.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef Irakees het volgende:
[..]
Hier werd het geroepen door een PvdA'er, en toen ontstond er een rel. Het is dus niet acceptabel om zonder repercussies zoiets te roepen in Nederland. Terwijl dit niet het geval is in de Arabische wereld, waar men regelmatig op tv (mainstream media) roept dat IS een zionistisch complot is.
Is dit het geval in Nederland, zie jij regelmatig bij Pauw, Nieuwsuur etc. dat IS wordt neergezet als zionistisch complot? Ik niet. Je moet het vooral van alternatieve media/Youtube hebben in het Westen.
Kan, hoeft niet zo te zijn.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:04 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk dat moslim volk in't MO zijn voor de gek gehouden door media/regeringen.
Saudi Arabia zijn toch dikke vrienden met 't West.
Vind je 't niet mogelijk dat er zijn groepjes westerse e.a.militatry forces die kunnen bommen ontploffen en 't volk laten denken dat het IS is?
Same BS - different packaging.
Dan is 't gewoon weer 'n kwestie van je eigen perspectief - in hoeveel vertrouw je in alles en nog wat hebt (politiek,media,financial,military institutions enz.)quote:Op dinsdag 16 juni 2015 06:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan, hoeft niet zo te zijn.
Maar Saudi Arabie is ontstaan uit diverse stammen die regelmatig met elkaar in oorlog waren ver voor de olie en westerse belangen. Met 't westen is 't een zootje en onafhankelijkheid wordt waarschijnlijk een mega groot zootje. Jemen is een beetje wat SA zonder olie is. Roversnesten. Zowel kant a als b leveren geen sprookjeslanden op. Oorlog was er sowieso wel gekomen.
We hadden inderdaad stammen voor de koninkrijkjes maar in Europa zijn we wat dat betreft al lang en breed door die evolutie heen. De Arabische wereld heeft alleen tussen de periode van +/- 800 t/m 1200 een opleving gekend. Bijna alle beroemde architectuur, kunst, wetenschap en literatuur komt uit die periode. Daarna vond er een conservatieve hervorming plaats en kwam langzaam het verval, waar Europa juist doorging in de curve naar betere levens-standaarden en welvaart en Amerika daarbij kwam.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dan is 't gewoon weer 'n kwestie van je eigen perspectief - in hoeveel vertrouw je in alles en nog wat hebt (politiek,media,financial,military institutions enz.)
Europa is ook 'onstaan uit diverse stammen die...' enz.
Heel goed.En je denkt dat Saudi heeft niks te maken met 't onzin?quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We hadden inderdaad stammen voor de koninkrijkjes maar in Europa zijn we wat dat betreft al lang en breed door die evolutie heen. De Arabische wereld heeft alleen tussen de periode van +/- 800 t/m 1200 een opleving gekend. Bijna alle beroemde architectuur, kunst, wetenschap en literatuur komt uit die periode. Daarna vond er een conservatieve hervorming plaats en kwam langzaam het verval, waar Europa juist doorging in de curve naar betere levens-standaarden en welvaart en Amerika daarbij kwam.
Zonder de oude Arabische wereld was de westerse wereld vermoedelijk iets later geweest met bepaalde ontwikkelingen maar zonder het westen was de huidige Arabische wereld niet veel verder geweest dan waar ze het achterlieten met nomaden en stammen waar stenigen en rechtspraak a la ISIS de normaalste zaak van de wereld was.
Olie heeft Saudi Arabie rijkdom gegeven en daarbij ook enigszins vooruit geholpen met een 'iets' meer ontwikkeld rechtssysteem, vergeleken met hoe het was. Het is niet veel maar ze zitten wat dat betreft nog maar aan 't begin van een nieuwe fase. Als de mensenrechten daar langzaam maar zeker door de voegen beginnen de kraken dan ziet het er over een paar eeuwen wel anders uit.
kun je het iets beter omschrijven?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Heel goed.En je denkt dat Saudi heeft niks te maken met 't onzin?
Kom nou- 19 zogenaamde kapers (Saudi nationals)
Zeggen ze.
Dikke vrienden met 't V.S. en je denkt nog steeds dat er ' niks raar aan de hand is?
Tis gewoon 'n poppenkast op TV, denk ik.
At the moment - no.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
kun je het iets beter omschrijven?
De moslim volk - net als weterse volk - zijn ook voor de gek gehouden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
por favor
want ik snap er de kloten niet van.
Oxus ........was eerderquote:Op woensdag 17 juni 2015 00:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We hadden inderdaad stammen voor de koninkrijkjes maar in Europa zijn we wat dat betreft al lang en breed door die evolutie heen. De Arabische wereld heeft alleen tussen de periode van +/- 800 t/m 1200 een opleving gekend. Bijna alle beroemde architectuur, kunst, wetenschap en literatuur komt uit die periode. Daarna vond er een conservatieve hervorming plaats en kwam langzaam het verval, waar Europa juist doorging in de curve naar betere levens-standaarden en welvaart en Amerika daarbij kwam.
Zonder de oude Arabische wereld was de westerse wereld vermoedelijk iets later geweest met bepaalde ontwikkelingen maar zonder het westen was de huidige Arabische wereld niet veel verder geweest dan waar ze het achterlieten met nomaden en stammen waar stenigen en rechtspraak a la ISIS de normaalste zaak van de wereld was.
Olie heeft Saudi Arabie rijkdom gegeven en daarbij ook enigszins vooruit geholpen met een 'iets' meer ontwikkeld rechtssysteem, vergeleken met hoe het was. Het is niet veel maar ze zitten wat dat betreft nog maar aan 't begin van een nieuwe fase. Als de mensenrechten daar langzaam maar zeker door de voegen beginnen de kraken dan ziet het er over een paar eeuwen wel anders uit.
Spreek voor jezelfquote:Op woensdag 17 juni 2015 23:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
De moslim volk - net als weterse volk - zijn ook voor de gek gehouden.
Dat is voornamelijk een zondebok.quote:Saudi speelt 'n enorme rol erin.
Ik ben geen strateeg maar is het onmogelijk om met een minderheid/minder geavanceerd voortgang te boeken?quote:Op maandag 6 juli 2015 21:59 schreef Izzy73 het volgende:
Hoe lang gaat die IS poppenkast nog duren in het Midden-Oosten? Dat media verhaal over IS is zo langzamerhand toch werkelijk onhoudbaar aan het worden. Volgens de VS waren de IS-ers met zo'n 70.000 man en er zijn er inmiddels meer dan 24.000 van gedood. IS rijdt rond in ongepantserde jeeps en hebben geen luchtmacht. En ze hebben de hele regio (meer dan 250.000 getrainde militairen) tegen zich die zwaar bewapend zijn en die wel beschikken over een luchtmacht, tanks enz. daarnaast is al een jaar lang "The coalition of the willing" actief aan het bombarderen maar IS blijft maar terrein veroveren. Ondertussen heeft IS ook nog eens tijd om terroristische aanslagen te plegen in locaties ver buiten de door hen veroverde gebieden en Hollywood Style video's te produceren. En ze hebben ook nog tijd over om af en toe wat te hacken en hele historische musea en beelden ongestoord in puin te slaan. Daarnaast loopt er constant een filmploegje mee die alles filmt terwijl ze met hun vlaggetjes wapperen tussen al het oorlogsgeweld. Koe-koek
Onmogelijk zal het misschien niet zijn, maar alles bij elkaar vind ik het erg ongeloofwaardig. Als ik de NAVO of iets dergelijks was zou ik die IS strateeg overhalen om voor hen te komen werken.quote:Op maandag 6 juli 2015 22:03 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ik ben geen strateeg maar is het onmogelijk om met een minderheid/minder geavanceerd voortgang te boeken?
Het is een mooi staaltje framing ja....quote:Op maandag 6 juli 2015 23:05 schreef Izzy73 het volgende:
Netanyahu spreekt al van de "Islamic State of Iran"
Als er een kind van de stoep valt en zijn knie schaaft in Tel Aviv is het volgens Isral ook de schuld van Iran.quote:Op maandag 6 juli 2015 23:05 schreef Izzy73 het volgende:
Netanyahu spreekt al van de "Islamic State of Iran"
Haha, dat is wel een treffende manier om het te duiden ja.quote:Op maandag 6 juli 2015 23:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit is zo'n beetje wat er met de regio gebeurt. Wie de aansteker allemaal kan zijn kun je zelf wel invullen.
Precies, dit is overigens de context waarin hij het gezegd zou hebbenquote:Het is een mooi staaltje framing ja....
http://thehill.com/blogs/(...)slamic-state-of-iranquote:"The world is properly concerned and aghast at the violence and savagery of ISIS," Netanyahu said at a press conference with Italy's foreign minister, referring to the Islamic State in Iraq and Syria.
"No one would dream of allowing the Islamic State of ISIS to have nuclear weapons. Why would anyone consider giving the Islamic State of Iran ... additional power of nuclear weapons.
"The Islamic State of Iran, the foremost sponsor of international terrorism, should not have access to nuclear weapons," Netanyahu continued.
Ja echt schandalig wat die Netanyahu allemaal roept over Iran, het is heus niet allemaal koek en ei in Iran maar er is voorlopig nog niets bewezen van wat hij allemaal roept.quote:Op maandag 6 juli 2015 23:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Als er een kind van de stoep valt en zijn knie schaaft in Tel Aviv is het volgens Isral ook de schuld van Iran.
Ik durf mijn zak knikkers te verwedden dat er landen zijn die hoger op de lijst van terrorisme sponsor staan.quote:"The Islamic State of Iran, the foremost sponsor of international terrorism, should not have access to nuclear weapons,"
En omgekeerd geeft Iran Isral weer de schuld van alles.quote:Op maandag 6 juli 2015 23:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Als er een kind van de stoep valt en zijn knie schaaft in Tel Aviv is het volgens Isral ook de schuld van Iran.
Het lijkt BNW wel.quote:Op maandag 6 juli 2015 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En omgekeerd geeft Iran Isral weer de schuld van alles.
Ah yes - maar ze hebben al die duizenden moslims die gaan ff ook helpen eh?quote:Op maandag 6 juli 2015 21:59 schreef Izzy73 het volgende:
Hoe lang gaat die IS poppenkast nog duren in het Midden-Oosten? Dat media verhaal over IS is zo langzamerhand toch werkelijk onhoudbaar aan het worden. Volgens de VS waren de IS-ers met zo'n 70.000 man en er zijn er inmiddels meer dan 24.000 van gedood. IS rijdt rond in ongepantserde jeeps en hebben geen luchtmacht. En ze hebben de hele regio (meer dan 250.000 getrainde militairen) tegen zich die zwaar bewapend zijn en die wel beschikken over een luchtmacht, tanks enz. daarnaast is al een jaar lang "The coalition of the willing" actief aan het bombarderen maar IS blijft maar terrein veroveren. Ondertussen heeft IS ook nog eens tijd om terroristische aanslagen te plegen in locaties ver buiten de door hen veroverde gebieden en Hollywood Style video's te produceren. En ze hebben ook nog tijd over om af en toe wat te hacken en hele historische musea en beelden ongestoord in puin te slaan. Daarnaast loopt er constant een filmploegje mee die alles filmt terwijl ze met hun vlaggetjes wapperen tussen al het oorlogsgeweld. Koe-koek
Very true, it makes as much sence as "bollocks laying on the beach"quote:Op maandag 6 juli 2015 23:42 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ah yes - maar ze hebben al die duizenden moslims die gaan ff ook helpen eh?
Die vrouwen gaan ze gebruiken als seks en keuken slavinnen en de kinderen zijn indoctrineerd voor vechten en/of IS brides te worden.
Tis inderdaad totall bollocks.imo.
Voorzichtig met de zandquote:Op maandag 6 juli 2015 23:52 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Very true, it makes as much sence as "bollocks laying on the beach"
Doet me goed om die comments te lezen . Daaruit blijkt dat vrijwel niemand hem serieus neemt . Iedereen weet wie de echte agressor isquote:
Of dat de IS hun eigen productie station heeftquote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:36 schreef Nintex het volgende:
Typisch iets voor de BNW'ers, Cyberberkut beweerd dat ze McCain's laptop/telefoon o.i.d. hebben gehacked en dit gevonden hebben:
Volgens hen het bewijs dat IS een product van Hollywood is.
Nu nog verbieden dat ze dit soort gruweldaden doen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:45 schreef schommelstoel het volgende:
Leider IS verbiedt gruwelijke filmpjes executies
Leider Abu Bakr al-Baghdadi van Islamitische Staat (IS) heeft een verbod ingesteld op executiefilmpjes en andere video's van "wrede acties". In een brief aan media van de terreurbeweging stelt hij dat sommige moslims gruwen van de beelden en dat hun kinderen er bang van kunnen worden. Dat meldt het Syrische persbureau ARA op basis van IS-media
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:45 schreef schommelstoel het volgende:
Leider Abu Bakr al-Baghdadi van Islamitische Staat (IS) heeft een verbod ingesteld op executiefilmpjes en andere video's van "wrede acties". In een brief aan media van de terreurbeweging stelt hij dat sommige moslims gruwen van de beelden en dat hun kinderen er bang van kunnen worden. Dat meldt het Syrische persbureau ARA op basis van IS-media
Leden werven wil niet meer zo lekker als eerst.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:45 schreef schommelstoel het volgende:
Zweden is een stuk progressiever dan de rest van het westen . Die geeft haar IS strijders free housing, therapy and jobs obvquote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat geeft natuurlijk ook niet echt een positief beeld bij nieuwe volgers, ze willen vaan wel weer terug naar een fijn europees land omdat ze het hier veel te fijn hebben.
Denk je dat dit echt is?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 19:15 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zweden is een stuk progressiever dan de rest van het westen . Die heeft haar IS strijders free housing, therapy and jobs obv
Ik vergeet gratis medische behandelingen voor de gewonde vrijheidsstrijders
http://jtf.org/swedish-is(...)en-they-return-home/
Over Zweden?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
Denk je dat dit echt is?
Kan toch 'anyone' zijn?
Oplichters van alle kanten (buiten TV land ook) kunnen dit soort dingen doen denk ik.
Ik denk dat 't kan nep zijn....misschien als 'n soort back-up story voor de 'geradicaliseerde,jonge,westerse,moslim,islamic,fanaticale extremist' agenda zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:21 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Over Zweden?
Helaas wel . Die zijn de weg echt helemaal kwijt
Waar heb je het nu weer over? Zweden bestaat niet ofzo?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:17 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk dat 't kan nep zijn....misschien als 'n soort back-up story voor de 'geradicaliseerde,jonge,westerse,moslim,islamic,fanaticale extremist' agenda zijn.
There's-one-on-every-street corner sort BS.
Dat degene die genterviewd wordt eventueel niet echt een extremist is denk ik zo maar.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Waar heb je het nu weer over? Zweden bestaat niet ofzo?
Gelukkig hebben we iemand op BNW die overal ongegrond komt roepen dat het allemaal nep is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat degene die genterviewd wordt eventueel niet echt een extremist is denk ik zo maar.
Volgens mij is het vrij duidelijk een false flag van het conspiracy-volk om mensen op stoken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:20 schreef Scrummie het volgende:
Is er al wat meer bekend geworden over dat filmpje van McCain?
Heel vervelend is dat. Op die manier is de discussie meteen in de kiem gesmoord.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we iemand op BNW die overal ongegrond komt roepen dat het allemaal nep is.
[..]
Volgens mij is het vrij duidelijk een false flag van het conspiracy-volk om mensen op stoken.
Welke discussie?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel vervelend is dat. Op die manier is de discussie meteen in de kiem gesmoord.
Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Als je dat perspectief als een doodlopende weg ziet reageer je er niet op. Zonder reactie doet de post verder niets.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel vervelend is dat. Op die manier is de discussie meteen in de kiem gesmoord.
Dat klopt. Ik zal niet meer reageren.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Als je dat perspectief als een doodlopende weg ziet reageer je er niet op. Zonder reactie doet de post verder niets.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Als je dat perspectief als een doodlopende weg ziet reageer je er niet op. Zonder reactie doet de post verder niets.
quote:
quote:
Ik vind het zo jammer dat dit tegenwoordig zo makkelijk te faken is dat we er nooit achter komen of het wel of niet echt is.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 18:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of dat de IS hun eigen productie station heeft
[ afbeelding ]
foto uit 2014
Exact, zoals je kan zien is deze foto al veel ouder ik vond deze al bijna een jaar geleden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat dit tegenwoordig zo makkelijk te faken is dat we er nooit achter komen of het wel of niet echt is.
Kak, je hebt gelijk. Deze moeten dezelfde voorstellen maar met volledig verschillende settings. Dus of beide zijn nep of n van de twee is inderdaad nep. Beide kunnen niet echt zijn in ieder geval.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Exact, zoals je kan zien is deze foto al veel ouder ik vond deze al bijna een jaar geleden.
Is deze gewoon door iemand gemaakt?
Is het stukje film uit een holywood film?
Waar is deze gemaakt, vragen waar niemand een duidelijk antwoord op kan geven.
had je nu gezien waar het verschil in het gifje in zat?
Ik zeg niet dat het bij elkaar hoort ik zeg ook alleen dat er verschil in zit!
Het zou maar zo kunnen zijn dat het in scene gezet is hoor..quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die onthoofding van Foley oogde zo vreemd en klinisch, dat het zomaar fake zou kunnen zijn. Dubieus verhaal, maar wil niet zeggen dat het ook per definitie fake was.
Ze zijn wel esthetisch correct opgezet ja maar dat vind ik geen reden om het 'out of hand' als nep te zien. Aan de andere kant is IS dan wel heel strikt opgezet omdat er geen enkele korrelige executie is vrijgegeven volgens mij. Enkel en alleen HD filmpjes die door Spielberg zelf gemaakt lijken te zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:43 schreef Izzy73 het volgende:
Als je alle filmpjes van IS hebt gezien dan weet je dat de ze in scene zijn gezet. Ze zijn gemaakt om het publiek te shockeren. En het zijn 100% geen live beelden van gruweldaden.
Dan vermoed ik dat jij ze niet hebt gezien, ik wel. En als je ze bekijkt en bij bepaalde scenes pauze/play gebruikt zie je vanzelf dingen die niet kloppen zoals poppen, geen bloed, vreemde bewegingen en verschillende onmogelijkheden etc. Het is niet alleen de Spielberg style, ze zijn gewoon niet echt. En aangezien de MSM telkens zegt dat ze wel echt zijn en dat ook nadrukkelijk erbij zegt telkens geeft aan dat de media maar wat roept om de publieke opinie te sturen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze zijn wel esthetisch correct opgezet ja maar dat vind ik geen reden om het 'out of hand' als nep te zien. Aan de andere kant is IS dan wel heel strikt opgezet omdat er geen enkele korrelige executie is vrijgegeven volgens mij. Enkel en alleen HD filmpjes die door Spielberg zelf gemaakt lijken te zijn.
Ik heb een legendarisch slecht oog voor detail maar zal ze een keer terugkijken en er op letten iig. Maar er zijn extreem weinig slordige filmpjes te zien toch, of niet?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:52 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dan vermoed ik dat jij ze niet hebt gezien, ik wel. En als je ze bekijkt en bij bepaalde scenes pauze/play gebruikt zie je vanzelf dingen die niet kloppen zoals poppen, geen bloed, vreemde bewegingen en verschillende onmogelijkheden etc. Het is niet alleen de Spielberg style, ze zijn gewoon niet echt. En aangezien de MSM telkens zegt dat ze wel echt zijn en dat ook nadrukkelijk erbij zegt telkens geeft aan dat de media maar wat roept om de publieke opinie te sturen.
De filmpjes die in het nieuws besproken worden zijn allemaal slick ja, compleet met geluidseffecten, slowmotion, verschillende camerastandpunten e.d. De echte filmpjes die er te vinden zijn van de gruwelijkheden in het Midden-Oosten zijn vaak wel met 1 camera vanuit 1 standpunt gefilmd en van veel mindere kwaliteit. Het hele MSM verhaal over IS is nog ongeloofwaardiger dan het verhaal van Sint en Piet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb een legendarisch slecht oog voor detail maar zal ze een keer terugkijken en er op letten iig. Maar er zijn extreem weinig slordige filmpjes te zien toch, of niet?
Ah yes maar misschien is die ene filmpje fake en al de anderen filmpjes echt hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:43 schreef Izzy73 het volgende:
Als je alle filmpjes van IS hebt gezien dan weet je dat de ze in scene zijn gezet. Ze zijn gemaakt om het publiek te shockeren. En het zijn 100% geen live beelden van gruweldaden.
Ik denk dat de meeste berichten een afleiding zijn om ons bezig te houden, wat dat betreft kan ik me prima vinden in de gedachtegang van synthercell. Ik word ook zo moe van het NOS journaal. Ik kijk het bijna elke dag maar trek het af en toe gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:28 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ah yes maar misschien is die ene filmpje fake en al de anderen filmpjes echt hoor.
Of misschien is de McCains tape verhaaltje 'n stomme afwijking om mensen bezig te houden.
Er is echt niks 'horrific' in de vids te zien.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb een legendarisch slecht oog voor detail maar zal ze een keer terugkijken en er op letten iig. Maar er zijn extreem weinig slordige filmpjes te zien toch, of niet?
Tja er zijn er wel zat hoor als het je daarom te doen is!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:51 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er is echt niks 'horrific' in de vids te zien.
Als 't echte beelden waren dan kan je 't gewoon op 'n mobieltje voor 'shock value' opnemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat andere groeperingen dat er na uitbuiten door juist die executies bredenr in beeld te zetten.Er staat nog een vraag voor u open!!
Nuh. Dan kan je hoogstens vermoeden dat ze in scene zijn gezet.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:43 schreef Izzy73 het volgende:
Als je alle filmpjes van IS hebt gezien dan weet je dat de ze in scene zijn gezet.
Wat, executies en onthoofdingen zijn er om mensen te shockeren? Stop de persen!quote:Ze zijn gemaakt om het publiek te shockeren.
Ah, nu je het zo brengt ben ik overtuigd.quote:En het zijn 100% geen live beelden van gruweldaden.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Nuh. Dan kan je hoogstens vermoeden dat ze in scene zijn gezet.
[..]
Wat, executies en onthoofdingen zijn er om mensen te shockeren? Stop de persen!
[..]
Ah, nu je het zo brengt ben ik overtuigd.
quote:The Company Getting Rich Off the ISIS War
For the Middle East, the growth of the self-proclaimed Islamic State has been a catastrophe. For one American firm, it’s been a gold mine.
The war against ISIS isn’t going so great, with the self-appointed terror group standing up to a year of U.S. airstrikes in Syria and Iraq.
But that hasn’t kept defense contractors from doing rather well amidst the fighting. Lockheed Martin has received orders for thousands of more Hellfire missiles. AM General is busy supplying Iraq with 160 American-built Humvee vehicles, while General Dynamics is selling the country millions of dollars worth of tank ammunition.
SOS International, a family-owned business whose corporate headquarters are located in New York City, is one of the biggest players on the ground in Iraq, employing the most Americans in the country after the U.S. Embassy. On the company’s board of advisors: former Deputy Defense Secretary Paul Wolfowitz—considered to be one of the architects of the invasion of Iraq—and Paul Butler, a former special assistant to Pentagon chief Donald Rumsfeld.
The company, which goes by “SOSi,” says on its website that the contracts it’s been awarded for work in Iraq in 2015 have a total value of more than $400 million. They include a $40 million contract to provide everything from meals to perimeter security to emergency fire and medical services at Iraq’s Besmaya Compound, one of the sites where U.S. troops are training Iraqi soldiers. The Army awarded SOSi a separate $100 million contract in late June for similar services at Camp Taji. The Pentagon expects that contract to last through June 2018.
A year after U.S. airstrikes began targeting the so-called Islamic State in Iraq, there are 3,500 U.S. troops deployed there, training and advising Iraqi troops. But a number that is not discussed is the growing number of contractors required to support these operations. According to the U.S. military, there are 6,300 contractors working in Iraq today, supporting U.S. operations. Separately, the State Department is seeking janitorial services, drivers, linguists, and security contractors to work at its Iraqi facilities.
While these numbers pale in comparison to the more than 163,000 working in Iraq at the peak of the Iraq War, they are steadily growing. And with the fight against ISIS expected to take several years, it also represents a growing opportunity for defense, security, and logistics contractors, especially as work in Afghanistan begins to dry up.
“It allows us to maintain the facade of no boots on the ground while at the same time growing our footprint,” said Laura Dickinson, a law professor at George Washington University whose recent work has focused on regulating private military contractors.
Today, Afghanistan still represents a booming business for civilian contractors. In the latest quarterly report from U.S. Central Command, which oversees military operations in the Middle East, there were 30,000 civilian contractors working in Afghanistan in April. But those numbers are steadily falling. For example, in April 2014, there were more than 60,000 contractors working there.
Meanwhile, from supporting weapons sales to the Iraqi government to providing base security, contractor work in Iraq is on the rise.
SOSi is also providing a handful of high-level advisors to work with the Iraqi Ministry of Defense and the Iraqi Kurdish regional government. In late June, the company won a $700,000 contract to provide a small group of security assistance mentors and advisors for one year. The contract could be extended for an additional four years for a total of $3.7 million.
The requirements for the job are posted on SOSi’s career site, and include “one year or more of experience working with Iraqi [Ministry of Defense] officials.”
One of the job’s duties is to “prepare and deliver briefings to senior military officials on the status of the Iraqi staff, systems, programs and transition progress.”
The company will provide one advisor to the Iraqi Kurdish regional government, and five to the Iraqi government in Baghdad, according to Frank Helmick, a retired lieutenant general who served three tours of duty in Iraq between 2003 and 2011 and is now vice president for Mission Solutions at SOSi.
“These positions are very important. They are not just translators,” Helmick said. “They are advising at the levels where decisions are made.”
For the most part, they are Iraqi-Americans with security clearances, he said.
During his second tour in Iraq between 2008 and 2009, Helmick was in charge of all the manning, training, and equipping of the Iraqi security forces, so today’s mission is a familiar one.
“I’ve been going back and forth to Iraq for the last two-plus years as a businessman, which is very, very different than going as a military guy, but a lot of the same people I worked with in uniform are still there today,” he said in an interview with The Daily Beast.
He acknowledged that contractors are playing a key supportive role in Iraq.
“Contractors thicken the U.S. presence,” Helmick said. “If soldiers are sent there to advise and train, they don’t have to send people to cook their food, wash their clothes or secure themselves. Contractors can do that. We allow the U.S. or coalition military to focus on their core competency.”
SOSi is not the only company that has been on contract to provide high-level advisors to the government in Iraq. ABM, also headquartered in New York, posted a job listing for a “Security Assistance Mentor and Advisor,” who would work directly with senior Iraqi counterterrorism officials.
The position entailed providing “direct assistance to the Prime Minister’s Counter Terrorism Advisor to lead and guide the development of institutional capabilities for the Iraqi Counter Terrorism Service in order to provide security and facilitate good governance,” according to the company’s job description, which has recently been taken down. A company spokesman said ABM is no longer on the contract.
But some other company will invariably fill the breach. From providing meals to strategic advice, contractors are built into today’s military operations to help defeat the Islamic State. The fact is, the U.S. can no longer go to war—or even on an advise and assist mission—without them.
“We’re resting a large part of the success of this mission on contractors,” said Sean McFate, a professor at the National Defense University and the author of The Modern Mercenary: Private Armies and What They Mean for World Order.
But the role of civilian contractors on the battlefield remains controversial, partly because waste, fraud and abuse became rampant in Iraq and Afghanistan over the last decade. The Commission on Wartime Contracting, a bipartisan review board created by Congress in 2008, estimated that between $31 billion and $60 billion was lost to contract waste and fraud in Iraq and Afghanistan.
And security contractors continue to face particular scrutiny after a series of abuses over the last several years. Particularly damaging to the industry’s reputation was the 2007 Nisour Square shooting when guards working for Blackwater fatally shot 17 civilians.
Because of these scandals, there is now increased oversight of civilian contractors at the national and international level, said Dickinson. For example, the Pentagon has made numerous internal changes to improve the way contractors are vetted and used.
Helmick said he’s watched the contractor scene in Iraq change from when he first visited in 2003 to today. For example, he says, the ratio of contractors to U.S. servicemembers is down to less than one to one, at least for SOSi. At the peak of the wars in Iraq and Afghanistan, contractors outnumbered U.S. troops. While SOSi may have lowered their ratio to remain competitive, based on the Pentagon’s own statistics, it appears contractors outnumber U.S. troops in Iraq today.
Today’s business environment is more competitive, Helmick said. “There are a lot of companies vying for this work.”
William Beaver, the editor-in-chief of DangerZoneJobs.com, said the market’s grown more competitive because there is a large pool of experienced contractors thanks to the last 14 years of war. There are also a large number of combat veterans who have left the military, but are looking for ways to work overseas again, he said.
This has led to a considerable drop in salaries, according to Beaver.
But one thing that hasn’t changed is the lack of transparency around these contracts. There is no central public database for finding out who’s doing this work, so it’s only possible to get a scattershot view, without much context, from searches on FedBizOps.com, the Pentagon’s daily contract announcements and various job boards.
For example, it is unclear whether any contractors are supporting the 935 U.S. and coalition military personnel as they vet and train moderate Syrian rebels.
What is known is that contractors are integral to the teams that operate surveillance drones and analyze the hours of video footage collected, providing the military with the information it needs to target Islamic State fighters on the battlefield in Syria and Iraq. While these contractors are not based overseas—and therefore not included in any official tallies—they are directly supporting the mission to defeat the Islamic State. )
From the very beginning, U.S. military commanders have warned that the war against the Islamic State will be a long one. SOSi’s contract for services at Camp Taji may be due to expire in 2018, but it seems certain that it and companies like it will continue to find business as this fight rages on.
Bron: http://www.thedailybeast.(...)of-the-isis-war.html
Nou dat schokeffect was er hoor. Wat een zieke geest moet je hebben om zoiets te kunnen verzinnen en uit te voerenquote:Op maandag 31 augustus 2015 22:56 schreef Ali_boo het volgende:
Wel in HD dat wel
Beter voor het schokoffect ofzo. Heb de vid gezien en doe er verder geen uitspraken over
Het zijn zeker zieke geesten die dit soort dingen verzinnen inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou dat schokeffect was er hoor. Wat een zieke geest moet je hebben om zoiets te kunnen verzinnen en uit te voeren
Ik mis het uitvoeren.quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:37 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het zijn zeker zieke geesten die dit soort dingen verzinnen inderdaad.
Ook dat nog. Maar ja - sommige horror movies zijn ook 'n beetje ziek.quote:
Je bedoelt types als De Sade? Mm misschien wel, maar zolang het bij schrijven blijft..quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ook dat nog. Maar ja - sommige horror movies zijn ook 'n beetje ziek.
Zijn de mensen die horror verhalen/movies schrijven ook zieke geesten?
Zijn crisisacteurs ook niet zieke geesten?quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bedoelt types als De Sade? Mm misschien wel, maar zolang het bij schrijven blijft..
Als ze zouden bestaan en zouden doen waar men ze van beticht. Jazeker.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:19 schreef Tingo het volgende:
Zijn crisisacteurs ook niet zieke geesten?
Als ze bestaan? Tis al welbekend dat ze bestaan.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als ze zouden bestaan en zouden doen waar men ze van beticht. Jazeker.
Als ze nou uiteindelijk niet bestaan, zijn de mensen die dit roepen (dat ze wel bestaan en dat het allemaal maar spel is en niet echt) dan zieke geesten?
Toon maar eens aan dan, tot nu toe nog geen steekhoudend argument gehoord of gezien, alleen maar makkelijk onderuit te halen zogenaamde "bewijzen".quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:51 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als ze bestaan? Tis al welbekend dat ze bestaan.
Vanwaar de keuze voor die smiley?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:48 schreef Izzy73 het volgende:
En er is weer een nieuw filmpje van IS![]()
NWS / Waanzinnig schokkende video van IS gepubliceerd
Tis wel bekend dat crisisacteurs zijn gebruikt in training exercises voor soldaten,emergency personnel enz. Ik ga m'n tijd niet verspillen om 't allemaal te opzoeken voor je - als je echt interesse in kan je dat zelf doen.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Toon maar eens aan dan, tot nu toe nog geen steekhoudend argument gehoord of gezien, alleen maar makkelijk onderuit te halen zogenaamde "bewijzen".
Oh en wat heeft dat met een aanslag als deze te maken of de vele anderen die je zonder enige vorm van kennis gelijk als "fake" bestempeld?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Tis wel bekend dat crisisacteurs zijn gebruikt in training exercises voor soldaten,emergency personnel enz. Ik ga m'n tijd niet verspillen om 't allemaal te opzoeken voor je - als je echt interesse in kan je dat zelf doen.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is dat een huil "smiley" en geenquote:Op donderdag 3 september 2015 12:26 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Vanwaar de keuze voor die smiley?
Je begint steeds ergere vormen aan te nemen, ziekelijk.
Typisch geval van iemand die zich verheven voelt omdat ze denken de werkelijke waarheid te weten.
Wat zal ik ook lachen als ik n van jou familie leden zie branden of hangen.
Tis allemaal nep natuurlijk, laat staan dat je berhaupt familie hebt.
En dit is precies de toon die ik spiegel van jou, maar waarschijnlijk zal mijn post wel een edit krijgen.
Ziekelijk.
Ditto paar keer voor een oefening bij lokale brandweer!quote:Op donderdag 3 september 2015 17:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh en wat heeft dat met een aanslag als deze te maken of de vele anderen die je zonder enige vorm van kennis gelijk als "fake" bestempeld?
Dat er bij oefeningen Lotus'ers/vrijwilligers gebruikt worden is mij bekend, ben het zelf in het verleden ook wel eens geweest o.a. als hooligan (wel leuk legaal de ME uitschelden)
Dit zegt genoeg over ons beide, en zeker ook over jou, gezien jou post geschiedenis in BNW is jou gedachte over bepaalde zaken zeker wel te achterhalen.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:44 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is dat een huil "smiley" en geenof
![]()
En wil je aub geen woorden in mijn mond leggen over nep en verheven.
Ik post gewoon een nieuwsbericht direct overgenomen van NWS zonder daar ook maar enig commentaar of een mening bij te vermelden. Dat jij daar iets achter zoekt zegt meer over jou dan mij.
Tsja, het zal wel jongen, het hele verhaal rond IS rammelt van alle kanten. En dat ik daar zo over denk maak ik geen geheim van nee. Maar om dan n.a.v. een smiley dit soort dingen te gaan roepen gaat helemaal nergens over natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:46 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit zegt genoeg over ons beide, en zeker ook over jou, gezien jou post geschiedenis in BNW is jou gedachte over bepaalde zaken zeker wel te achterhalen.
Het is pas van de laatste periode dat jij spreekt op een andere toon.
En dat overmatig gebruik van de welbekende smiley al helemaal te simpel voor woorden.
Trek nog maar eens een drankje open Izzy, dan ben je beter te harden.
quote:Op donderdag 3 september 2015 12:26 schreef schommelstoel het volgende:
Je begint steeds ergere vormen aan te nemen, ziekelijk.
Typisch geval van iemand die zich verheven voelt omdat ze denken de werkelijke waarheid te weten.
Wat zal ik ook lachen als ik n van jou familie leden zie branden of hangen.
Het denigrerende gebruik van jou keuze voor smiley's komt overeen met wat ik zei ja.quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:58 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Tsja, het zal wel jongen, het hele verhaal rond IS rammelt van alle kanten. En dat ik daar zo over denk maak ik geen geheim van nee. Maar om dan n.a.v. een smiley dit soort dingen te gaan roepen gaat helemaal nergens over natuurlijk.
[..]
Datquote:Op vrijdag 4 september 2015 12:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het denigrerende gebruik van jou keuze voor smiley's komt overeen met wat ik zei ja.
Speel niet de schijnheilige monk hier als het puntje bij het spreekwoordelijke paaltje komt.
Ignore and reportquote:Op vrijdag 4 september 2015 12:08 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Datemoticonnetje plaatste ik omdat het een triest filmpje was, sowieso is alles wat IS doet triest.
Dat jij daar iets anders achter zoekt is niet mijn probleem.
-Verder geen zin in dit off-topic op de persoon gerichte geneuzel-
Vrolijker kunnen ze het niet maken wel gezelliger als je kijkt hoeveel mensen er naartoe gaan om met IS te strijden en daarna spijt krijgen?, oh wacht.quote:
Wilde het net al toevoegen aangezien het ook op de FrontPage staat, niet dat dit nieuw is, dit document https://wikileaks.org/plusd/cables/06DAMASCUS5399_a.html gaat als sinds 2011 rond, maar het kan nooit kwaad om opnieuw onder de aandacht te brengen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:08 schreef Typisch het volgende:
A WikiLeaks document appears to show US plans to destabilize Syria back in 2006.
http://www.albawaba.com/l(...)ria-back-2006-744678
Je verwacht het niet.
De VS, golfstaten en Turkije zijn duidelijk wat mij betreft, zo werd onlangs nog een schip dat onderweg was vanuit Turkije naar Libi onderschept waarna flink wat wapens en munitie gevonden werd in de vrachtcontainers.quote:Afgelopen week kwam ik het volgende tegen, What Al-Qaeda really wants (datum 2005)
Nu heeft de Arabische lente en de oorlog in Syri niet direct verband met 9/11 maar de vraag komt onvermijdelijk naar boven, waren de oorlogen in Afghanistan en Irak ook al lang voordat ze plaats hadden gepland?
Een geestelijke in Qatar heeft een fatwa uitgeroepen in Februari 2011 aan de soennieten om Qadhafi te doden, in Libi alsook in Syri werden de protesten volgens de berichten met geweld beantwoord dat ontaarde in een burgeroorlog.
Maar in de golf staten werd juist hard ingegrepen, genoeg materiaal te vinden op youtube waarop te zien is hoe demonstraten simpelweg dood geschoten worden![]()
Echter, daarover horen we helemaal niets, ons wordt voor gehouden dat IS zichzelf financiert door oliehandel maar er zijn ook genoeg berichten te vinden over financiering vanuit de golfstaten.
Om weer terug on topic te komen, dat er vliegtuigen het WTC ingevlogen zijn lijkt me evident, ik twijfel er dan ook niet aan dat het gebeurd is en hoe het gebeurd is, maar zeker wel aan waarom en door wie het gedaan is.
Zo dat was weer even genoeg BNW voor vandaag
Eu=NATO en daar zit Turkije ook in.quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:02 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wilde het net al toevoegen aangezien het ook op de FrontPage staat, niet dat dit nieuw is, dit document https://wikileaks.org/plusd/cables/06DAMASCUS5399_a.html gaat als sinds 2011 rond, maar het kan nooit kwaad om opnieuw onder de aandacht te brengen.
Een crosspost uit een ander topic.
[..]
De VS, golfstaten en Turkije zijn duidelijk wat mij betreft, zo werd onlangs nog een schip dat onderweg was vanuit Turkije naar Libi onderschept waarna flink wat wapens en munitie gevonden werd in de vrachtcontainers.
Maar hoe zit het met de EU?
Wat is de link met de EU en de strijd in het Midden-Oosten?
En de MSM zegt dat de Fransen hebben 'IS' posities in Syria gebombardeerd.quote:Op zondag 27 september 2015 13:59 schreef User8472 het volgende:
Sinds een paar dagen zijn er diverse alternatieve nieuws sites die beweren dat China hun enige vliegdekschip naar Syria hebben gestuurd en nu in Tartoes zou liggen.
Van waar die ' ' jes om IS?quote:Op zondag 27 september 2015 14:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
En de MSM zegt dat de Fransen hebben 'IS' posities in Syria gebombardeerd.
Want ik weet niet dat ze (IS) bestaan.quote:
beetje appart om te doen vind je niet?quote:Op woensdag 30 september 2015 15:28 schreef SicSicSics het volgende:
Grote vriend Rusland gelooft wel ISIS in en is begonnen met bombardementen. Volgens betrouwbare bron RT zelfs meer dan dat:
https://www.rt.com/news/317041-preemptive-strike-putin-terrorism/
'Russische luchtaanvallen in Syri'quote:Op woensdag 30 september 2015 15:28 schreef SicSicSics het volgende:
Grote vriend Rusland gelooft wel ISIS in en is begonnen met bombardementen. Volgens betrouwbare bron RT zelfs meer dan dat:
https://www.rt.com/news/317041-preemptive-strike-putin-terrorism/
Ik begrijp het wel. Rusland helpt zijn bondgenoten en heeft er zelf ook alle belang bij dat extremisme (IS bestaat ook voor een groot deel uit bewoners van Tsjetsjeni en Dagestan) de kop in word gedrukt.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:05 schreef theguyver het volgende:
beetje appart om te doen vind je niet?
Deed me beetje hier aan denken.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:42 schreef ems. het volgende:
Een enkel plaatje voorzien van commentaar door een nekbaard valt weinig over te zeggen natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
Geen idee. Wat jij?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:36 schreef Tingo het volgende:
Tis niet 'n video - tis gewoon commentaar over.
Anybody think this is real?
Kakkerlakken overleven veel.quote:Op vrijdag 13 november 2015 12:49 schreef theguyver het volgende:
Goed nieuws uit de VS. De autoriteiten weten voor maar liefst 99 procent zeker dat Jihadi John is gedood.
Mohammed Emwazi, de 'vrijdagse' naam van de IS-beul, kreeg afgelopen nacht een bom op de kop. En dit heeft hij dus hoogstwaarschijnlijk niet overleefd.
Bij dezen een welgemeend RIP aan de nabestaanden dan maar...
http://www.telegraaf.nl/b(...)hn__verdampt___.html
Waarschijnlijk heeft die 'Jihadi John' nooit bestaan.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Vaag verhaal over die Jihad John. Maar ja als de Amerikaanse inlichtingendiensten het beweert dan zal het wel zo zijn
Met alleen precisiebombardementen is een groep als IS niet te verslaan. Als je vanuit de lucht wil winnen, dan kan dat alleen door alles plat te gooien. "Helaas" kunnen we met onze westerse mores geen ouderwetse 'strategic bombings' meer verkopen, dus we kunnen IS niet uitschakelen zonder grondleger.quote:Op maandag 16 november 2015 20:23 schreef Izzy73 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom niemand naar Amerika wijst n.a.v. deze aanslagen. Het kalifaat bestaat uit c.a. 40.000 manschappen. De VS en bondgenoten zijn al 1,5 jaar aan het bombarderen zonder succes. Hoezo een blamage? Het lijkt er sterk op dat de VS IS niet wil uitschakelen. Of dat IS een proxy leger is van de VS om geweld in de regio te rechtvaardigen.
Je kan het vergelijken met de Vietcong (vietnam oorlog) herken ze maar tussen de gewone burger.quote:Op maandag 16 november 2015 20:23 schreef Izzy73 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom niemand naar Amerika wijst n.a.v. deze aanslagen. Het kalifaat bestaat uit c.a. 40.000 manschappen. De VS en bondgenoten zijn al 1,5 jaar aan het bombarderen zonder succes. Hoezo een blamage? Het lijkt er sterk op dat de VS IS niet wil uitschakelen. Of dat IS een proxy leger is van de VS om geweld in de regio te rechtvaardigen.
[ afbeelding ]
Lijkt me niet zo moeilijk, ze lopen allemaal rond met een vlag van IS.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:22 schreef theguyver het volgende:
Je kan het vergelijken met de Vietcong (vietnam oorlog) herken ze maar tussen de gewone burger.
Dat doen ze dus niet. Dus tenzij jij van mening bent dat ze gewoon het hele midden-oosten moeten platgooien met Amerikaanse bommen en drones zal er een andere manier bedacht moeten worden om IS te verslaan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:16 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo moeilijk, ze lopen allemaal rond met een vlag van IS.
Daar zijn ze al mee bezig, zo'n beetje de hele infrastructuur in Irak en Syri wordt gebombardeerd behalve waar vlaggetjes aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat doen ze dus niet. Dus tenzij jij van mening bent dat ze gewoon het hele midden-oosten moeten platgooien met Amerikaanse bommen en drones zal er een andere manier bedacht moeten worden om IS te verslaan.
Waar zijn die meer dan 30.000 bommen dan beland? Niet op konvooien van IS, niet op trainingskampen van IS, niet op olievelden in handen van IS. Waarom geld verspillen aan +30.000 bommen als het niet werkt? Er zijn inmiddels miljoenen vluchtelingen die kennelijk wel vluchten voor het geweld. Maar 40.000 IS strijders zonder luchtafweer, tanks etc. blijven gestaag oprukken. Vindt je dat geloofwaardig? En er zijn overigens meer dan 200.000 soldaten van verschillende landen actief tegen IS. Zijn dat geen boots on the ground?quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Met alleen precisiebombardementen is een groep als IS niet te verslaan. Als je vanuit de lucht wil winnen, dan kan dat alleen door alles plat te gooien. "Helaas" kunnen we met onze westerse mores geen ouderwetse 'strategic bombings' meer verkopen, dus we kunnen IS niet uitschakelen zonder grondleger.
Iran, Hezbollah en de Koerden zijn met te weinig (of hebben te weinig belang) om het te kunnen.
Nou nee, misschien de IS aanhangers met het iq van een krop sla!quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:16 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dat aantal?quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:32 schreef Izzy73 het volgende:
Waar zijn die meer dan 30.000 bommen dan beland? Niet op konvooien van IS, niet op trainingskampen van IS, niet op olievelden in handen van IS. Waarom geld verspillen aan +30.000 bommen als het niet werkt?
Waar haal je die cijfers vandaan?quote:Er zijn inmiddels miljoenen vluchtelingen die kennelijk wel vluchten voor het geweld. Maar 40.000 IS strijders zonder luchtafweer, tanks etc. blijven gestaag oprukken. Vindt je dat geloofwaardig? En er zijn overigens meer dan 200.000 soldaten van verschillende landen actief tegen IS. Zijn dat geen boots on the ground?
Van waar komt de geld voor de vlaggertjesquote:Op dinsdag 17 november 2015 19:16 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
War economics:quote:Op woensdag 18 november 2015 12:14 schreef Tingo het volgende:
Van waar komt de geld voor de vlaggertjesenz?
Tis toch niet erg moeillijk om dat ergens te zien ?
Zou 't niet 'n idee om de financiering te stoppen?
Er moet wel 'n money trail ergens zijn? Als ze echt zo groot en machtig zijn als wat we zijn vertelt natuurlijk.
Misschien Saoedi Arabi? Die zijn als sinds 9/11 verdacht voor het financieren van extremistische groeperingen. Maar om de n of andere reden blijft dit land buiten schot. Ze zijn zelfs voorzitter van de raad tegen mensenrechten van de VN geworden. (of zoiets)quote:Op woensdag 18 november 2015 12:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
Van waar komt de geld voor de vlaggertjesenz?
Tis toch niet erg moeillijk om dat ergens te zien ?
Zou 't niet 'n idee om de financiering te stoppen?
Er moet wel 'n money trail ergens zijn? Als ze echt zo groot en machtig zijn als wat we zijn vertelt natuurlijk.
Waarschijnlijk - Saudi houden de moslim wereld voor de gek ook.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:44 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Misschien Saoedi Arabi? Die zijn als sinds 9/11 verdacht voor het financieren van extremistische groeperingen. Maar om de n of andere reden blijft dit land buiten schot. Ze zijn zelfs voorzitter van de raad tegen mensenrechten van de VN geworden. (of zoiets)![]()
http://www.larouchepub.com/pr/2015/151117_release_28_pages.html
Ach de MSM zegt dat ze die verkopen op de zwarte markt om geld te verdienen. Ik zou zeggen als je weet dat er olievelden in handen zijn van IS. Dan is dat een perfect doelwit voor een paar bommen. Weg olie en weg geld voor IS, maar ja dat doen ze niet. Want anders is er geen excuus meer om te verklaren hoe IS aan geld voor wapens komt.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk - Saudi houden de moslim wereld voor de gek ook.
SA niet erg populair met de meeste gewone moslim volk is, dacht ik.
Je hoor verhaaltjes van : 'Another oil field is in control of IS fighters'.
Waar kunnen ze de olie verkopen?
Hoe hebben de enorme netwerk binnen 'n aantal jaren opgebouwd?
Waar komen de wapens vandaan als ze tegen of in conflict met bijna alle grote militaire machten ter wereld zijn. Is toch belachelijk?
Allerlei doelen? Lekker vaag! Ze bombarderen omdat het helpt? Waartegen?quote:Op woensdag 18 november 2015 08:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dat aantal?![]()
En ze worden op allerlei doelen gegooid, ook op doelen die jij nu noemt. Althans, voor zover ik kan zien. Maar dat is natuurlijk jouw woord tegen het mijne. Eventueel bewijs zijn altijd korrelige filmpjes van net te ver weg om te zien waar de bommen terecht komen. Bovendien is het ook lastig de authenticiteit vast te stellen, de plaats, het tijdstip, etc.
En waarom bombarderen? Omdat het enigszins helpt. Omdat je laat zien dat je wat doet. Omdat je IS niet zomaar zijn gang kunt laten gaan.
[..]
Waar haal je die cijfers vandaan?
De Koerden spreken over 70.000 IS strijders, de Russen over 200.000 en dat is exact n van de problemen. Niemand weet het precies.
Ook de boots on the ground zijn relatief. Iran loopt niet door naar Raqqa. De Koerden worden ook door Turkije gebombardeerd. Het vrije syrische leger dat tegen Assad en IS vecht wordt gebombardeerd door de russen. Het is een redelijke clusterfuck.
Oh tuurlijk - they sell it to Mohammed the farmer for his tractor and if he won't buy any,they'll chop his head off and kidnap his daughters and use them as sex-slaves right?quote:Op woensdag 18 november 2015 21:28 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ach de MSM zegt dat ze die verkopen op de zwarte markt om geld te verdienen. Ik zou zeggen als je weet dat er olievelden in handen zijn van IS. Dan is dat een perfect doelwit voor een paar bommen. Weg olie en weg geld voor IS, maar ja dat doen ze niet. Want anders is er geen excuus meer om te verklaren hoe IS aan geld voor wapens komt.
Geen antwoord op mijn vragen? Lekker vaag!quote:Op woensdag 18 november 2015 21:32 schreef Izzy73 het volgende:
Allerlei doelen? Lekker vaag! Ze bombarderen omdat het helpt? Waartegen?
Je brabbelt gewoon het MSM verhaal na, maar als je er zelf even over nadenkt vindt je het dan nog steeds allemaal zo logisch? Ik niet namelijk, totaal niet.
Wel oud nieuws posten, maar geen antwoord geven op mijn vragen?quote:
Deze vragen bedoel je?quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:35 schreef SicSicSics het volgende:
Wel oud nieuws posten, maar geen antwoord geven op mijn vragen?Jammer.
Denk je dat ik jouw PA ben ofzo?quote:Hoe kom je aan dat aantal?en Waar haal je die cijfers vandaan?
Zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 19 november 2015 00:32 schreef defrikandel het volgende:
Waarom trekken wij (het Westen) onze handen er niet gewoon eens helemaal vanaf. Dat lijkt me de beste oplossing.
Laat die idioten elkaar lekker afmaken met hun verschillende intepretaties van hetzelfde sprookjesboek, flikker maar lekker op allemaal.
Rusland en Iran zijn er nu ook bij betrokken en daar wil je helemaal geen ruzie mee, dus laat hen lekker doen wat ze willen.
Bouw een groot hek om Europa en spendeer het geld aan grensbewaking i.p.v. militaire acties in de zandbak. Gewoon niemand meer binnen laten uit die landen.
Versnel de invoering van alternatieve energiebronnen zodat we officieel die apenlanden niet meer nodig hebben.
En tada, het terrorisme tegen ons zal afnemen en onze samenleving blijft beschermt van islamitische invloeden en we gaan verder met ons heerlijke westerse leven.
Bombarderen daar maakt het alleen maar erger. Tijd dat we er mee kappen.
Dat is n vraag. Er staan er nog een aantal. in post #256 bijvoorbeeld.quote:
Ik heb google gebruikt, maar die kon me ook niet vertellen waar jij die cijfers vandaan had.quote:Denk je dat ik jouw PA ben ofzo?Ga effe zelf googlen als je dit wil weten.
http://www.politico.com/magazine/story/2015/09/putin-syria-ukraine-213173#ixzz3tfrcJWOrquote:Elena Milashina, writing in Novaya Gazeta, documented how, beginning in 2011, the FSB established safe routes for militants in the North Caucasus to reach Syria via Turkey. Local FSB officers, sometimes with the help of local intermediaries and community leaders, encouraged and aided jihadis to leave Russia for the fighting in the Middle East, in many cases providing documents that allowed them to travel.
http://www.themoscowtimes.com/article/539278.htmlquote:Police in Berlin have detained a Muslim cleric from Russia's North Caucasus republic of Dagestan on suspicion of recruiting fighters for the Islamic State (IS) terrorist group, German and Russian media reports said Thursday.
http://bigstory.ap.org/ar(...)ght-terrorist-buyersquote:Early this year, at the Cocos Prive nightclub in Chisinau, the stakes became apparent. The middleman, Grossu, warned that his cesium supplier was a retired FSB officer with a reputation for brutality.
If there was any trouble, Grossu told a wired informant, "They will put all of us against the wall and shoot us," Malic recalled.
Grossu's bosses wanted the cesium to reach the Islamic State. "They have the money and they will know what to do with it," he said.
http://www.unian.info/politics/1204376-ex-fsb-officer-in-tsntyzhden-russia-involved-in-london-paris-attacks-isis.htmlquote:After the split of the Al-Qaeda terrorist organization, former officers of the Iraqi army and Arab Socialist Ba'ath Party members started creating the ISIS. All of them had graduated from Moscow-based educational institutions.
"Definitely, and I know that exactly, the Russian special services believed that if a terrorist organization was set up as an alternative to Al-Qaeda and it created problems for the United States as Donbas does for Ukraine now, it would be quite good," Yevgeniy said.
Ik hoorde een soort gelijk verhaal van user Szikha2 Die had hier meer info over. Maar ik ga ervan uit dat er ook in rusland mensen zijn die IS een warm hart toedragen en bereid zijn zich in te zetten voor de strijd voor een kalifaat.quote:Op maandag 7 december 2015 23:11 schreef Nintex het volgende:
Iemand al bekend met deze nieuwe theorie?
ISIS = FSB
Het balletje ging een beetje rollen met deze onthoofding laatst:
Kenners van militaire kleding beweren dat dit hetzelfde type uniform is dat de 'rebellen' in Donetsk hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
http://www.politico.com/magazine/story/2015/09/putin-syria-ukraine-213173#ixzz3tfrcJWOr
[..]
http://www.themoscowtimes.com/article/539278.html
En de FSB(?) probeerde nucleair materiaal aan Jihadisten te verkopen toen ze werden ontdekt door de FBI:
[..]
http://bigstory.ap.org/ar(...)ght-terrorist-buyers
De grote vraag, is ISIS net als Assange/Wikileaks een front van de FSB?
Volgens deze voormalige FSB'er wel:
[..]
http://www.unian.info/politics/1204376-ex-fsb-officer-in-tsntyzhden-russia-involved-in-london-paris-attacks-isis.html
Ik denk dat Rusland een hele grote rol heeft. Veel grotere rol dan Amerika. Ik denk ook da Rusland ISIS gecreerd heeft. Laat Rusland nou een land zijn dat de meeste kennis heeft van terrorisme.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:54 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij meer info m.b.t. wat Nintex hierboven plaatst.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:21 schreef Szikha2 het volgende:
Kort en bondig? Oke ISIS is gecreerd door Rusland. Putin reageert nu al 15 jaar. Lange versie in spoiler voor de tere zieltjes in het Westen die denken alles te weten. Let op: dit kan schadelijk zijnMaar dat was nogal een emotie post hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou zeggen wordt wakker mensen. Wake up
edit : http://www.chechensinsyria.com/
Jammer, want wat je in te brengen hebt is/kan zeer waardevol zijn. Al stond /sta ik er wel sceptisch tegenover om redenen die je in bovenstaande post mooi verwoord.quote:
Het zal interessant zijn als mensen eens verdiepen in Rusland. Neem Arafat. Die werd opgeleid door de KGB. En de KGB was de grootste vriend van Saddam.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Jammer, want wat je in te brengen hebt is/kan zeer waardevol zijn. Al stond /sta ik er wel sceptisch tegenover om redenen die je in bovenstaande post mooi verwoord.
In ieder geval bedankt voor je reactie en moge het je goed gaan hier.
ben jij een virus..?quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:40 schreef Szikha2 het volgende:
https://www.facebook.com/KenWebsterJr/videos/1913266932232481/
Waarheid mag gezegd worden
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 00:41 schreef theguyver het volgende:
Een Britse sluipschutter heeft vanop grote afstand en met n enkele kogel een IS-beul uitgeschakeld in Syri. De jihadi was net een barbaarse cursus ‘onthoofding’ aan het geven aan IS-strijders toen hij zelf werd omgebracht.
Zo’n 20 militanten namen deel aan de les van de beul. Ze leerden hoe ze gevangenen moesten onthoofden. Vanop zo’n 1.200 meter wist de sluipschutter van de Special Forces raak te treffen met een speciale kogel die een tollende beweging maakt. Volgens getuigen leek het alsof het hoofd van de beul er werd afgeblazen. “De IS-commandant viel plots neer”, meldde de bron. “Toen brak er paniek uit.”
http://www.leeshetnu.nl/b(...)t-een-kogel-respect/
Had iets als dit al gelezen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:35 schreef SicSicSics het volgende:
Wat vindt BNW van deze 'Conspiracy'?
https://www.project-syndi(...)george-soros-2016-02
Wat is er precies onzin aan?quote:
Dat hele verhaal klinkt als pure onzin. "Cursus onthoofding"quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat is er precies onzin aan?
Het lijkt me niet echt makkelijk om iemand door zijn hoofd te schieten van die afstand maar onmogelijk is het niet.
Het is anders een bekende click-bait pagina. En het artikel is wel norm "quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:44 schreef Chewie het volgende:
Wat is er precies onzin aan?
Het lijkt me niet echt makkelijk om iemand door zijn hoofd te schieten van die afstand maar onmogelijk is het niet.
Ja dat is waar maar was benieuwd wat jokkebrok als onzin ziet, de afstand is het namelijk niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is anders een bekende click-bait pagina. En het artikel is wel norm "" geschreven.
Kijk, dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:13 schreef Geralt het volgende:
Het is niet Putin die achter de stroom "vluchtelingen" zit, maar Soros zelf. Met zijn miljarden en zijn dubieuze bedrijfjes.
Dat heb je met filantropen, die sponsoren wel eens wat.quote:Die delen nota bene gewoon flyers uit met tekst en uitleg in verschillende talen en waar je het beste heen kan voor gratis geld met telefoonnummers en adressen en alles erbij.
Heb ik gedaan. Ik krijg alleen maar bloemetjes en succesverhalen. Die man is een held!quote:
Dus heb je een voorbeeld?quote:Absoluut geen zuivere koffie wat die allemaal uitspookt met zn geld. En dan druk ik me nog zacht uit
Heb je een voorbeeld?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:25 schreef SicSicSics het volgende:
Heb ik gedaan. Ik krijg alleen maar bloemetjes en succesverhalen. Die man is een held!
Vrij gemiddelde afstand voor een getraind scherpschutter zelfs.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dat is waar maar was benieuwd wat jokkebrok als onzin ziet, de afstand is het namelijk niet.
Hij is redelijk liberaal en sociaal georinteerd, klopt. Tevens is hij voor globalisatie, klopt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:25 schreef Geralt het volgende:
Bovendien is hij heel erg pro vluchtelingen en anti grenzen.
En wat is zijn rol daarin? Bombardeert hij Syri? Assad? Hoe geeft hij daar invulling aan?quote:Hij werkt actief mee aan deze hele vluchtelingencrisis om deze zo groot mogelijk te maken.
En waarom is dat andersom niet zo? Poetin heeft ook redelijk wat te schaften (gehad) met Soros. Wat maakt het dat de beschuldigingen richting Soros 'waar' zijn en dat een beschuldiging van Soros 'zand in de ogen' is.quote:Dat hij dan vervolgens Putin de schuld geeft is niets meer dan mensen zand in de ogen gooien.
Meh hij geeft duidelijk aan hoe hij zijn bakken met geld binnen harkt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:13 schreef Geralt het volgende:
Het is niet Putin die achter de stroom "vluchtelingen" zit, maar Soros zelf. Met zijn miljarden en zijn dubieuze bedrijfjes.
Die delen nota bene gewoon flyers uit met tekst en uitleg in verschillende talen en waar je het beste heen kan voor gratis geld met telefoonnummers en adressen en alles erbij.
Geen slecht plan. Beetje vergelijkbaar met de vlammende katten van vroeger.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:25 schreef Tingo het volgende:
OMG! ISIS hebben kipbommen!
Is ISIS developing suicide CHICKENS? Pictures appear to show bombs strapped to hens by bird-brained jihadis
http://www.dailymail.co.u(...)der-enemy-camps.html
Depraved jihadis fighting for the Islamic State in Iraq have started using chickens as mobile improvised explosive devices, it has been claimed.
Members of the terror group operating in and around the city of Fallujah are said to be strapping explosive belts to chickens, which are then encouraged to wander into enemy camps.
Once the chickens are successfully within striking distance without having aroused suspicion, the ISIS extremists apparently use remote controls to set off the devices, killing all those close by.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |