Alleen vanuit een Westerse bias! In het MO vindt men kennelijk (één meningquote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:30 schreef Baconbus het volgende:
IS maakt er volgens velen onderdeel van uit.
Volgens meneer Taweed heb je een veel te Westerse bril op.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:44 schreef El_Matador het volgende:
Ik zou VSAmerikaans-Zionistisch veel te beperkt willen noemen. RSA en Rusland hebben ook zo hun belangen. China niet te vergeten. Iran, Turkije, Egypte, Irak en Syrië zelf. Europa niet in de minste plaats.
NWO-PNAC-politiek.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 07:55 schreef SicSicSics het volgende:
Volgens meneer Taweed heb je een veel te Westerse bril op.Dat was ook mijn vraag/ punt. Waarom alles vanuit een Westers oogpunt bekijken?
NWO en PNAC zijn natuurlijk een enorme westerse roze brilquote:Op woensdag 27 mei 2015 08:12 schreef El_Matador het volgende:
Ik zou VSAmerikaans-Zionistisch veel te beperkt willen noemen. RSA en Rusland hebben ook zo hun belangen. China niet te vergeten. Iran, Turkije, Egypte, Irak en Syrië zelf.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:44 schreef El_Matador het volgende:
Ik zou VSAmerikaans-Zionistisch veel te beperkt willen noemen. RSA en Rusland hebben ook zo hun belangen. China niet te vergeten. Iran, Turkije, Egypte, Irak en Syrië zelf. Europa niet in de minste plaats.
NWO-PNAC-politiek.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:12 schreef El_Matador het volgende:
Ik zou VSAmerikaans-Zionistisch veel te beperkt willen noemen. RSA en Rusland hebben ook zo hun belangen. China niet te vergeten. Iran, Turkije, Egypte, Irak en Syrië zelf.
quote:
Hier probeert hij een punt te maken. Elders was het hergebruik vanwege gebrek aan reactie. Het is allemaal zo doorzichtig.quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:50 schreef Copycat het volgende:
Hier probeert hij een punt te maken. Elders was het hergebruik vanwege gebrek aan reactie. Het is allemaal zo doorzichtig.
Vandaar dat ik zeg 'volgens velen', en niet 'volgens iedereen'.quote:Op woensdag 27 mei 2015 07:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Alleen vanuit een Westerse bias! In het MO vindt men kennelijk (één mening) dat IS de enige partij is die tegen het grote complot vecht.
Dat snap ik, maar dat vind ik zo mooi\ leuk\ interessant. Wij kijken hier met onze westerse bril naar een probleem en zeggen (in extremen):quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:57 schreef Baconbus het volgende:
Vandaar dat ik zeg 'volgens velen', en niet 'volgens iedereen'.
Daar had ik het eerder over, geloof ook in dit topic.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat vind ik zo mooi\ leuk\ interessant. Wij kijken hier met onze westerse bril naar een probleem en zeggen (in extremen):
IS bestaat niet. IS is zionistisch\ Amerikaans complot om het MO te koloniseren. IS is er om de publieke (onze westerse) opinie te beïnvloeden om steun te krijgen voor (een nieuwe) oorlog.
In het MO, vanuit een andere visie, zeggen mensen juist het omgekeerde.Ik vind dat grappig.
De waarheid ligt uiteraard ergens in het middenmaar nuanceren is geen favoriete bezigheid van extremisten
En zo kun je alles in het straatje lullen waar je het graag in wil hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:15 schreef Baconbus het volgende:
Daar had ik het eerder over, geloof ook in dit topic.
Er bestaat inderdaad de kunst om te handelen onder verschillende noemers.
Op een gegeven moment weet niemand nou wie je precies bent, onder welke 'groep' je valt.
Dus de één zal zeggen het is groep X die erachter zit en de ander zal groep Y zeggen.
Dit alles werkt uiteraard in het voordeel van degenen die handelen.
Dat je het zou kunnen misbruiken om in je eigen wensen te geloven maakt het niet minder waar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En zo kun je alles in het straatje lullen waar je het graag in wil hebben.Daar heb ik wat moeite mee.
Dat men de conclusie IS = CIA\ Mossad wil trekken, dat maakt het nog niet waar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:20 schreef Baconbus het volgende:
Dat je het zou kunnen misbruiken om in je eigen wensen te geloven maakt het niet minder waar.
Maar uiteraard mag jij daar moeite mee hebben.
Jij trekt er nu een specifiek voorbeeld bij, ik heb het meer erover in z'n algemeenheid.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat men de conclusie IS = CIA\ Mossad wil trekken, dat maakt het nog niet waar.Er zijn wel factoren die iets meer of minder aannemelijk maken.
Ik durf te stellen dat iedereen die zichzelf een waarheidszoeker noemt moeite moet hebben met die conclusie.
Ik dacht dat we het daarover haddenquote:Op woensdag 27 mei 2015 13:31 schreef Baconbus het volgende:
Jij trekt er nu een specifiek voorbeeld bij, ik heb het meer erover in z'n algemeenheid.
Er zullen altijd groepen zijn die onder andere namen opereren. Daar ontkom je niet aan, ook al geloof je het misschien niet in elke specifieke situatie.
Denk het ook.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het daarover hadden![]()
In zijn algemeenheid kan ik alleen zeggen; Groepen die onder een andere naam opereren zijn een uitzondering. Dat is een uitzonderlijke claim, die een uitzonderlijke bewijslast met zich meebrengt.
Dat geldt voor het gros van de BNW onderwerpen. Vaak zie ik de conclusie wel, maar kan ik de bewijslast niet rond krijgen.
Maar misschien past deze opmerking/ discussie beter in het Algemene Complotten topic
Wie weet hoeveel nog meer!quote:
Het westen kan Assad niet steunen. Dan krijgen ze Saudi-Arabië over zich heen en niemand gaat hen stoppen om atoomwapens te bemachtigen, als ze die al niet bezitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Bassie_B het volgende:
Hier is een idee. IS is een islamitisch kalifaat bet zoals de vier voorgaande kalifaten.
IS wordt niet door de VS betaald.
Nee ze krijgen hun geld van Saudi-Arabië net zoals die sjitische groep in Yemen door Iran betaald wordt.
Mijn oplossing Assad steunen en aanvallen die hap. Als IS weg is weer een sjitische handpop in Iran plaatsen.
En Assad mag lekker op zijn kruk blijven zitten als hij maar van Israel afblijft.
Hier heb je 'n hele uitgebrede verzameling van IS misdaden:quote:
Hoe zit het dan met al die vluchtelingen?quote:Op maandag 1 juni 2015 20:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hier heb je 'n hele uitgebrede verzameling van IS misdaden:
The Rise and Fall of ISIS
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=24&t=1751
Ik vind de onthoofdings videos totaal fake dus verder geloof ik er heel weinig van de rotverhaaltjes.
- Het slopen van veel historische gebouwen en andere dingen van historisch belangquote:
De die-hard soenieten zijn steeds meer zichtbaar en kunnen hier en daar best een stad herinrichten met het boek erbij. Wat dat betreft zijn er talloze Islamitische bolwerken die de IS regels toepassen en als dat langzaam groeit en naar elkaar toetrekt heb je op den duur een grote Islamitische staat.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
De IS helemaal uitroeien is lastig en vrijwel onmogelijk, zie Vietnam oorlog!
Waar eindig je? en wat komt er dan na? het kan maar zo weer onder een andere naam verder gaan!
Tuurlijk zijn er echte onthoofdingen geweest,maar ik heb geen echte gezien van de 'IS' onthoofdingen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met al die vluchtelingen?
10.000 alleen al in Nederland in totaal een paar miljoen!
Je gaat niet zomaar op de loop neem ik aan, dan moet er toch echt wel iets loos zijn!
En misschien een rare vraag, zijn er wel onthoofding video's die je gezien hebt die wel echt waren?
Nou bedoel ik daarbij niet specifiek van de IS!
De IS helemaal uitroeien is lastig en vrijwel onmogelijk, zie Vietnam oorlog!
Waar eindig je? en wat komt er dan na? het kan maar zo weer onder een andere naam verder gaan!
De klere waar slaat dit nu weer op!quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:25 schreef Tingo het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er echte onthoofdingen geweest,maar ik heb geen echte gezien van de 'IS' onthoofdingen.
Verder vind ik 'n beetje zonder van m'n tijd om te ver in discussie met iemand die heeft 't over 'IS' en Viet Nam in een zin.
Als jij de stomme(not-so-horrific) IS vids willen geloven moet je zelf weten.
Dat doet jij.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
De klere waar slaat dit nu weer op!
Je verzint elke keer weer wat debiels om een discussie te ontwijken!
waarom haal ik vietnam aan, omdat het gewoon een soortgelijke situatie is over een oorlog die lastig gewonnen kon worden!
Noortvietnamezen/vietcong kon je gewoon moeilijk van de burgers onderscheiden en er vielen daardoor duizenden a miljoenen burgerslachtoffers, ik heb het niet alleen over onthoofding maar er zijn genoeg manieren om te moorden!
Onthoofding werd over het algemeen gebruikt tegen westerse mensen, puur om de schock waarde er van!
De meeste onthoofdings video's laten niet eens de gruweldaad zelf zien.
Plus het feit dat er duizenden mensen op de vlucht zijn geslagen, dat doe je gewoon niet zomaar!
De guerilla-strijd die IS voert is prima te vergelijken met de situatie in Vietnam. Te meer omdat Amerika ook daar met verkeerde motivaties bezig was.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:44 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat doet jij.
Jij komt met idiotische vergelijken met de Viet Nam oorlog.
Omdat ze fake zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:05 schreef ems. het volgende:
[..]
De guerilla-strijd die IS voert is prima te vergelijken met de situatie in Vietnam. Te meer omdat Amerika ook daar met verkeerde motivaties bezig was.
Waarom blijf je je zo druk maken om de onthoofdingen? Wat is daar zo interessant aan?
En je hoeft de stomme filmpjes maar een of twee keer te zien dat ze nep zijn.quote:
Goede post, beetje cynthercell achtig op zijn eigen manierquote:Op donderdag 4 juni 2015 19:33 schreef ems. het volgende:
Er is net zo min bewijs dat het fake is als dat het echt is. En als ze al fake zijn lijkt het blindstaren op fictie mij wat nutteloos.
Maar ieder z'n hobby's natuurlijk. Persoonlijk besteed ik liever geen aandacht aan zaken die ik als onwaar zie. Maar de conspiracy-commercie moet natuurlijk blijven rollen.
Die link is natuurlijk uitermate belangrijk, maar hangt een beetje af van het beeld van de nep-roeper.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 07:49 schreef Konijntjuh het volgende:
Ik snap niet de link tussen oorlogsvoering en het concept of video filmpjes wel of niet fake zijn.
[...]
Gebeurt trouwens andersom ook. Laatst waren (dacht ik) 3 apaches kapot gemaakt door IS omdat de piloten foto's van zichzelf en de heli's hadden geplaatst op facebook of een ander medium.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:17 schreef Lavenderr het volgende:
IS-terrorist krijgt bommen vanwege selfie
Even dit ik weet wel dat oorlogspropaganda een belangrijk onderdeel is van de totale Oorlogsvoering maar als je over gaat tot de daadwerkelijke oorlogsvoering dus op het slagveld of een missie waar er gevochten wordt en strijd wordt geleverd. Dan is oorlogspropaganda niet iets meer waar je over behoort na te denken (dus of filmpje x of y nu wel of niet nep zijn is dan gewoon niet van belang). Het gaat om de overwinning en om je tegenstander te doen verslaan tijdens een "veld" slag.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die link is natuurlijk uitermate belangrijk, maar hangt een beetje af van het beeld van de nep-roeper.
De een stelt dat 'ze' de filmpjes faken om steun te krijgen in een oorlog tegen IS.
De ander stelt dat 'ze' de filmpjes faken om steun te krijgen in een oorlog tegen IS, waarin IS niet bestaat maar onderdeel van de CIA met als doel, niet om oorlog te voeren maar om het MO te bezetten.
En weer een ander stelt dat 'ze' de filmpjes en heel IS faken zodat wij hier een slecht beeld krijgen van Moslims en zo op de PVV stemmen en zo de zionisten verder aan macht helpen, de staat Israel veilig stellen en de Rothschilds rijk maken.
Volgens mij zijn er nog wel een aantal smaakjes![]()
Maar even resumerend...
Je geeft nu aan dat de hele M-O problematiek opgelost kan worden met een kleine (conspiracy) inspanning van het Westen, maar men doet dit niet omdat?
Niet voor de mensen die geloven dat sinistere organisaties snode plannen hebben met ons makke schaapjes, dan is het opeens heel relevantquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:29 schreef Konijntjuh het volgende:
Even dit ik weet wel dat oorlogspropaganda een belangrijk onderdeel is van de totale Oorlogsvoering maar als je over gaat tot de daadwerkelijke oorlogsvoering dus op het slagveld of een missie waar er gevochten wordt en strijd wordt geleverd. Dan is oorlogspropaganda niet iets meer waar je over behoort na te denken (dus of filmpje x of y nu wel of niet nep zijn is dan gewoon niet van belang). Het gaat om de overwinning en om je tegenstander te doen verslaan tijdens een "veld" slag.
Dus het is toch niet zo gemakkelijk om een commercieel en vlagloos leger in te zetten.quote:Over de "conspiracy theorie", men zit met de "Geo Politiek" in de zandbak en in de rest van de Wereld (Rusland en China)en de te humane eisen/gedachte van de westerse mens bij een oorlogsvoering. (Als men dus nu zo'n commercieel vlagloos leger (die zich niet aan verdragen hoeft te houden) zou neerzetten vanuit het westen dan heb je de popjes aan het dansen in de wereld).
Je bedoelt zoals de Seals nu worden ingezet. Waar SOCOM voor op zijn flikker aan het krijgen is op dit moment?quote:Volgens mij heeft het ook weinig met een conspiracy theorie te maken, maar over de eerste linie dat deze uit andere personen moet bestaan die in staat zijn om dingen te doen onder zware omstandigheden waar zelfs IS van in zijn broek scheit en dat deze niet staan en onder enige druk van onze internationale verdragen en afspraken kan bezwijken. Want bij dit soort oorlogen heb je niks aan de hedendaagse goed opgeleide westerse (mondiale) beroepssoldaat die onder een "lands"vlag werkt.
IS vecht er tegen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:58 schreef SicSicSics het volgende:
Maar wat is nou het Americaans\ Zionistische complot. Is dat IS of vecht IS er juist tegen
Dat is de mening van (veel?) mensen in het MO. Hier in het Westen wordt er door een aantal mensen juist geroepen dat IS juist het complot is.quote:
Ik denk het niet, anders zouden er niet zoveel lokale groepen zijn die tegen IS zouden strijden. Ik denk dat het zionistische complot veel meer aanhangers heeft in die regio, aangezien ze daar meer last van Israël ondervinden dan hier. Vooral Iran en hun aanhangers verspreiden dit complot.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is de mening van (veel?) mensen in het MO. Hier in het Westen wordt er door een aantal mensen juist geroepen dat IS juist het complot is.Dat vind ik zo grappig.
Te zwart wit, inmiddels worden vele moslims en atheïsten hier geboren en is het christendom sterker aanwezig in Latijns Amerika en zwart Afrika dan in West Europa. Olivier Roy maakt onderscheid tussen believing en belonging, bij het laatste word je in een religie geboren maar je bent niet per se een believer. Bij het eerste kies je bewust voor je religie en waar je in gelooft. IS kun je hieronder scharen, daarom zie je ook veel bekeerlingen bij hen (inclusief Europese autochtonen), en nauwelijks bekeerlingen bij Hamas (soennitisch) of Hezbollah (sjiitisch).quote:Mooi bruggetje naar religie. Word je hier geboren ben je christelijk. Word je daar geboren islamitisch. Hier geboren zijn de conspiracy theorieën gericht op het westen. Daar geboren zijn de conspiracy theorieën gericht op de eigen situatie.
Begrijpelijk en interessant.
Dat bedoelde ik ook. Mensen zijn van mening dat er uberhaupt een Amerikaans/ Zionistisch complot is? Die mening wordt gedeeld? Of wordt het niet zozeer als complot gezien, maar als hulp.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:18 schreef Irakees het volgende:
Ik denk het niet, anders zouden er niet zoveel lokale groepen zijn die tegen IS zouden strijden. Ik denk dat het zionistische complot veel meer aanhangers heeft in die regio, aangezien ze daar meer last van Israël ondervinden dan hier. Vooral Iran en hun aanhangers verspreiden dit complot.
Mooi verhaal, maar dat bedoelde ik niet.quote:Te zwart wit
-verhaal-
Hier werd het geroepen door een PvdA'er, en toen ontstond er een rel. Het is dus niet acceptabel om zonder repercussies zoiets te roepen in Nederland. Terwijl dit niet het geval is in de Arabische wereld, waar men regelmatig op tv (mainstream media) roept dat IS een zionistisch complot is.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat ik juist weer grappig vind. Hier wordt er geroepen dat IS het complot is, terwijl daar wordt geroepen dat IS juist de enige oplossing is voor het complot
Ik had het ook over conspiracy sites hier in het westen, niet over de MSM. Dus in het M-O zijn ze het er ook niet over eens... Want de ene groep noemt IS een zionistisch complot en de andere groep noemt IS de enige groep die juist tegen het zionistische complot strijd?quote:Op maandag 15 juni 2015 14:04 schreef Irakees het volgende:
Hier werd het geroepen door een PvdA'er, en toen ontstond er een rel. Het is dus niet acceptabel om zonder repercussies zoiets te roepen in Nederland. Terwijl dit niet het geval is in de Arabische wereld, waar men regelmatig op tv (mainstream media) roept dat IS een zionistisch complot is.
Is dit het geval in Nederland, zie jij regelmatig bij Pauw, Nieuwsuur etc. dat IS wordt neergezet als zionistisch complot? Ik niet. Je moet het vooral van alternatieve media/Youtube hebben in het Westen.
Ik ken geen een plek waar iedereen het eens is met elkaar.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus in het M-O zijn ze het er ook niet over eens... Want de ene groep noemt IS een zionistisch complot en de andere groep noemt IS de enige groep die juist tegen het zionistische complot strijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |