Al Qaida en IS zijn appels en peren. Een heleboel mensen schuiven de Al Qaida acties op een hoop met wat IS roept maar Al Qaida is puur een zakelijke en iets professionelere organisatie dan IS die nog weleens de koran leest ook en de goede punten ook meeneemt. Op basis van de cartoon incidenten kan men niet zeggen dat de hele samenleving in gevaar is want zolang we geen hele specifieke cartoons tekenen is er geen gevaar. Al Qaida zit daar en heeft geen belang in grond, buiten hun eigen landen. We mogen ergens blij zijn dat Al Qaida lijnrecht tegenover IS staat, zie ook dat artikel. IS komt in dit verhaal nog niet voor.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:21 schreef SicSicSics het volgende:
Vind je dat niet een beetje dubbel?
Je vindt het waarschuwen voor terrorisme fear mongoring van de ene kant en van de andere kant zeg je; die cartoonisten hadden het kunnen weten, want ze waren gewaarschuwd.
Of begrijp ik je verkeerd?
Datzelfde kan toch gezegd worden over IS? Hangt er een beetje vanaf wat je persoonlijk als goed beschouwt.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Al Qaida en IS zijn appels en peren. Een heleboel mensen schuiven de Al Qaida acties op een hoop met wat IS roept maar Al Qaida is puur een zakelijke en iets professionelere organisatie dan IS die nog weleens de koran leest ook en de goede punten ook meeneemt.
Dat is niet waar. Bij de recente aanslagen zijn genoeg mensen slachtoffer geworden die nooit een cartoon hebben getekend. Dat betekent niet meteen dat "de hele samenleving" in gevaar is inderdaad, maar dat betekent wel dat er een mogelijkheid, hoe klein die ook is, is dat jij net toevallig de lul bent.quote:Op basis van de cartoon incidenten kan men niet zeggen dat de hele samenleving in gevaar is want zolang we geen hele specifieke cartoons tekenen is er geen gevaar.
Zo ervaarde ik het niet.quote:Hoe the Atlantic 't artikel over IS bracht is alsof er een gigantisch leger moslims klaarstaat om de wereld over te nemen en 't tot doomsday tot de laatste man over is te vechten.
De signalen van Al Qaida zijn hoopgevender dan die van IS.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Datzelfde kan toch gezegd worden over IS? Hangt er een beetje vanaf wat je persoonlijk als goed beschouwt.
Dat klopt, maar dat is ook 't geval met de mafia rellen in Amsterdam. Maar 't gevaar om bij een auto ongeluk om 't leven te komen is nog altijd hoger, vooral hier in het westen.quote:Dat is niet waar. Bij de recente aanslagen zijn genoeg mensen slachtoffer geworden die nooit een cartoon hebben getekend. Dat betekent niet meteen dat "de hele samenleving" in gevaar is inderdaad, maar dat betekent wel dat er een mogelijkheid, hoe klein die ook is, is dat jij net toevallig de lul bent.
Dat vind ik ook, maar is het bevordelijk voor vrede en acceptatie? die discussie mag er ook best zijn. Ik vind het zelf bitterweinig toevoegen als we de vrijheid hebben om zoals Gregorius nekschot te tekenen. Ik kan me wel goed vinden in de woorden van Aboutaleb in dat we met zn allen een balans moeten zien te vinden. Het vechten om de uitersten zou wat minder moeten.quote:Verder hoort men natuurlijk gewoon tekeningetjes te kunnen maken zonder dat er dan mensen afgeslacht worden.
Keihard d'ruit trappen die Grieken... Zijn nog wel wat dingen tegen te doen mocht het zo ver komen, maar toch.quote:Op maandag 9 maart 2015 15:54 schreef theguyver het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)htelingenstroom.html
De Griekse minister van Defensie, Panos Kammenos, dreigt de vluchtelingensluis naar Europa open te draaien als de Europese Unie zijn land niet onder zijn voorwaarden helpt.
Als er IS-leden bijzitten heeft Europa dat aan zichzelf te danken door zijn houding tegen Griekenland in de schuldenkwestie, stelde Kammenos van de coalitiepartij Onafhankelijke Grieken.
Dafuq ...
[ afbeelding ]
Are you threatening me!!!
Welke goede punten zoal?quote:Op maandag 9 maart 2015 14:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Al Qaida en IS zijn appels en peren. Een heleboel mensen schuiven de Al Qaida acties op een hoop met wat IS roept maar Al Qaida is puur een zakelijke en iets professionelere organisatie dan IS die nog weleens de koran leest ook en de goede punten ook meeneemt. Op basis van de cartoon incidenten kan men niet zeggen dat de hele samenleving in gevaar is want zolang we geen hele specifieke cartoons tekenen is er geen gevaar. Al Qaida zit daar en heeft geen belang in grond, buiten hun eigen landen. We mogen ergens blij zijn dat Al Qaida lijnrecht tegenover IS staat, zie ook dat artikel. IS komt in dit verhaal nog niet voor.
Hoe the Atlantic 't artikel over IS bracht is alsof er een gigantisch leger moslims klaarstaat om de wereld over te nemen en 't tot doomsday tot de laatste man over is te vechten. En met kleur op de landen op de kaart lijkt 't heel wat maar IS beschouwd de grond die ze hebben als de kern.. Die willen dat stuk koste wat het kost behouden en dat gaat moeizaam en zal steeds moeizamer gaan. Het enige wat IS nu echt controleert zijn een paar steden, een paar dorpjes en routes die nu al weer langzaam worden teruggewonnen. En met opstand van de bevolking erbij en de hele coalitie en Al Qaida die tegen ze strijd. Als je de nummers optelt van IS symphatisanten die daar strijden dan relativeert dat het Atlantic artikel weg. En online.. wat waren 't, 50.000 mensen die 't wereldwijd steunen, een plaats zo groot als Woerden.
Afsteken en de zee in drukken?quote:Op maandag 9 maart 2015 16:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Keihard d'ruit trappen die Grieken... Zijn nog wel wat dingen tegen te doen mocht het zo ver komen, maar toch.
Nou ja, in de koran staan ook wel quotes die vrede prediken, IS neemt deze totaal niet mee. Ik spreek niet in 't algemeen maar langs de lat met IS heeft Al Qaida een humaner gezicht.quote:
In de Koran wel ja, alleen brengt ISIS deze vredepreken niet in de praktijk. Integendeel. Ik kan aan deze groepering niets maar dan ook niets positiefs ontdekken. Ze zaaien dood en verderf en slopen werelderfgoeddingen en vermoorden hun eigen broeders en zusters .quote:Op maandag 9 maart 2015 16:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, in de koran staan ook wel quotes die vrede prediken, IS neemt deze totaal niet mee. Ik spreek niet in 't algemeen maar langs de lat met IS heeft Al Qaida een humaner gezicht.
http://www.ibtimes.com/di(...)ference-said-1742818
http://www.dailymail.co.u(...)d-limbs-chopped.html
En zo denkt Al Qaida er ook over, dat was tenminste gelijk aan wat een partijlid vertelde in een interview. Ze hebben binnen de eigen groep de afsplitsing gezien maar Al Qaida was altijd wel een partij die dialoog opzocht, de videoboodschappen van Bin Laden waren ook meer gericht op het wegsturen van bezetters. Ik zal kijken of ik de video nog ergens kan vinden maar IS ligt Al Qaida zwaar op de maag.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In de Koran wel ja, alleen brengt ISIS deze vredepreken niet in de praktijk. Integendeel. Ik kan aan deze groepering niets maar dan ook niets positiefs ontdekken. Ze zaaien dood en verderf en slopen werelderfgoeddingen en vermoorden hun eigen broeders en zusters .
Nou nou wat een titel, beter zou zijn Belgische politicus spreekt zijn mening.quote:
Goeie speech, maar wel een beetje dubieuze denkbeelden:quote:
Ja nogal een foute man maar past wel prima in bmw, hier is ook volgens de zelfbenoemde "Waarheidszoekers" alles de schuld van de zionisten en het westen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie speech, maar wel een beetje dubieuze denkbeelden:
Look at how Zionists financed Hitler and created the Second World War in order to further their project, the foundation of the State of Israel ... There it is, that's how Zionists have become the masters of the world.
Louis has met several times with the French comedian Dieudonné M'bala M'bala, also an avowed anti-Zionist who has been repeatedly accused of antisemitism, referring to himself as Dieudonné's "ambassador" to Belgium and performing the quenelle gesture popularized by Dieudonné (reminiscent of the Nazi salute)
http://en.wikipedia.org/wiki/Laurent_Louis![]()
Waarom is dat heerlijk? Als het nu ergens op gebaseerd was okquote:Wel heerlijk om die rat van een Di Rupo een pedofiel te noemen, dat dan weer wel.
Welnee, dat is niet echt. Die "beelden" die jij "gesloopt" zag worden, zijn geen 3000 jaar oude kunstschatten, die staan allang in de salons van de CIA en de Mossad, Lavenderr.quote:
En dat baseer je op wat, de prikkel in je linker grote teen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, dat is niet echt. Die "beelden" die jij "gesloopt" zag worden, zijn geen 3000 jaar oude kunstschatten, die staan allang in de salons van de CIA en de Mossad, Lavenderr.
Wees toch eens kritisch, het verspreiden van die propaganda staat je niet.
Weer zo'n prachtige bewering om in te lijsten maar die niet is aan te tonen!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, dat is niet echt. Die "beelden" die jij "gesloopt" zag worden, zijn geen 3000 jaar oude kunstschatten, die staan allang in de salons van de CIA en de Mossad, Lavenderr.
Wees toch eens kritisch, het verspreiden van die propaganda staat je niet.
Hekje Ik durf een krat pils op te zetten dat Mijnheer Mata hier niks van kan aantonen!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat baseer je op wat, de prikkel in je linker grote teen?
No bet there. Mata is wel de laatste (ok, na Lambiekje) om andere mensen te verwijten niet kritisch te zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Weer zo'n prachtige bewering om in te lijsten maar die niet is aan te tonen!
en dan iemand op de flikker geven over kritisch, iets bekijken..
Oke Mata ik kijk heel kritisch na al je beweringen die je gemaakt hebt, maar in feite LUL je maar een eind raak!
Dat heeft geen ene flikker meer met kritisch kijken te maken!
Als je echt kritisch zou zijn over dit stukje, zou het zelfs ook aannemlijk kunnen zijn dat de Navo en consorten zelf misschien een bommetje er per ongeluk op hebben kunnen laten vallen maar voor alsnog gewoon de IS op de flikker geven!
Nee mijnheer komt met een bewering wat gewoon nergens op slaat!
[..]
Hekje Ik durf een krat pils op te zetten dat Mijnheer Mata hier niks van kan aantonen!
Het probleem met Al Qaida is dat ze vooral hier (~het westen) aanslagen plegen. Zie Parijs, Londen, Madrid, NY etc.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, in de koran staan ook wel quotes die vrede prediken, IS neemt deze totaal niet mee. Ik spreek niet in 't algemeen maar langs de lat met IS heeft Al Qaida een humaner gezicht.
http://www.ibtimes.com/di(...)ference-said-1742818
http://www.dailymail.co.u(...)d-limbs-chopped.html
Ik zou die lijst met pedo's wel willen zien gezien alle hardnekkige geruchten over pedofilie in hoge kringen .quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie speech, maar wel een beetje dubieuze denkbeelden:
Look at how Zionists financed Hitler and created the Second World War in order to further their project, the foundation of the State of Israel ... There it is, that's how Zionists have become the masters of the world.
Louis has met several times with the French comedian Dieudonné M'bala M'bala, also an avowed anti-Zionist who has been repeatedly accused of antisemitism, referring to himself as Dieudonné's "ambassador" to Belgium and performing the quenelle gesture popularized by Dieudonné (reminiscent of the Nazi salute)
http://en.wikipedia.org/wiki/Laurent_Louis
quote:![]()
Wel heerlijk om die rat van een Di Rupo een pedofiel te noemen, dat dan weer wel.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |