Voor gezellig socializen met bekenden op donkere winteravonden hoef je hier schijnbaar niet meer te zijn, net een triest Euroshopper feestje met TL licht en kutmuziek van BLØF. Van Google mogen blootplaatjes niet meer en zo wordt het bovendien steeds truttiger, lekker terug naar de jaren 50 toen ook niks mocht, nou gezellig dan.quote:ik vind FOK! echt echt met de dag kutter.
Kijk amper meer op het forum, fp ook alleen nog het nieuws, maar dat is ook oud nieuws steeds.
Dat is enerzijds een kwestie van modden en ook van hoe je erin zit. Het lijkt er al tijden op om TS'en standaard in de eerste paar posts met de grond gelijk te maken. Tof....quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:27 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Horizon: Niet de bedoeling om een bepaalde standaard te realiseren, maar wel om de meest infantiele opmerkingen te doen verkleinen.
Het lijkt mij handig dat er iets gebeurd, die Utopia voor baggeraars zie ik nu, veel chaotischer kan het niet worden.
Er mag wel deel twee in de tt want t lijkt net alsof ts een post copy/paste om dezelfde discussie weer aan te zwengelen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is enerzijds een kwestie van modden en ook van hoe je erin zit. Het lijkt er al tijden op om TS'en standaard in de eerste paar posts met de grond gelijk te maken. Tof....
Het afkeuren van zulke postjes gaat geen effect hebben. Dan is een user al afgehaakt.
Godver, kan maar niet bedenken wat jouw originele account nou is.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:22 schreef quinoahipster het volgende:
Daarom gaat Danny Fok! ook verkopen aan TMG.
1x snoeihard cashen, en daarna peren we 'm gezellig naar forumhoeren.nl
Goed punt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:43 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Er mag wel deel twee in de tt want t lijkt net alsof ts een post copy/paste om dezelfde discussie weer aan te zwengelen.
Dus liever een troll als user, dan dat diegene FOK! verlaat?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:42 schreef Five_Horizons het volgende:Het afkeuren van zulke postjes gaat geen effect hebben. Dan is een user al afgehaakt.
Waar zeg ik dat precies?quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Dus liever een troll als user, dan dat diegene FOK! verlaat?
Ik zie al waar dit misgaat: met 'afgehaakt' bedoel ik de TS. Niet de troll. (logisch, leek me). Het ruimte geven van users is wat FOK! groot heeft gemaakt. Vervelend dat de userbase gewoon veranderd is in negatieve zin. Trollen is tof en veel mensen wanen zich onkwetsbaar en vinden het doodnormaal anderen verrot te schelden. Niet in een discussie, want dan kan dat nog... maar gewoon....quote:Dat diegene dan afhaakt weet je nog niet, als die dat wel doet ben ik die liever kwijt dan rijk.
Dat argument: namelijk users behouden/de ruimte geven, vind ik erg slecht, i.m.o. een erg conservatieve opvatting, welke er te pas en te onpas bij word gehaald.
Mijn terugkeer bij FOK! games. In 2014 stopte ik weer en ook dat is te zien.quote:
Suggereer je nou dat ik een kloon ben?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:46 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Godver, kan maar niet bedenken wat jouw originele account nou is.
Eigenlijk moet iedereen die als sinds hij/zij lid is er alles aan doet om FOK! zwart te maken en kapot te maken permanent gebanned worden,maar dat doen we ook niet he?quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:35 schreef Maanvis het volgende:
eigenlijk moet iedereen die langer dan 5 jaar crewlid is er mee stoppen om vers bloed toe te laten.
Kloons.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:39 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
goeie uitleg erbij ook.. 8000 wat in 2011?
Nee, daar ben ik zeker van. Alleen nog niet helemaal zeker van wie.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:37 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Suggereer je nou dat ik een kloon ben?
Respect als je het raadt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:40 schreef paarse_paashaas het volgende:
Nee, daar ben ik zeker van. Alleen nog niet helemaal zeker van wie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:47 schreef Moppieee het volgende:
Ik ben ook een kloon.
Tegenwoordig toch bijna iedereen wel?
Zie ze toch wel regelmatig.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.
*ahem*.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.
Dit is mijn enige account.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:47 schreef Moppieee het volgende:
Ik ben ook een kloon.
Tegenwoordig toch bijna iedereen wel?
Klopt, klopt, Ik word ook wel Jurassic HeatWave genoemdquote:
Ja, ik ken je nog wel van jaaaaren geleden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:54 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dit is mijn enige account.Oké ik ben jaren terug ooit zo stom geweest om een roosjeroosje1988_2 aan te maken omdat al mijn linkjes in mijn fobo niet in 1 fobo pasten.
Maar dat was zo'n gedoe met in en uitloggen.
Verder ook niets meer met dat account gedaan.
Oh echt, dat weet ik niet meer gelukkig.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:56 schreef Moppieee het volgende:
[..]
Ja, ik ken je nog wel van jaaaaren geleden.
Toen heb ik je nog flink afgezeikt geloof ik.
Ben wel lief geworden eigenlijk.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
bijna, maar niet allemaalquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Je ziet spoken en hebt waanbeelden, zoek hulp.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eigenlijk moet iedereen die als sinds hij/zij lid is er alles aan doet om FOK! zwart te maken en kapot te maken permanent gebanned worden,maar dat doen we ook niet he?
Echt, jij moet je hier echt buiten houden.
Jij hebt notes en aantoonbaar bewezen een hekel aan FOK! en alles eromheen te hebben, zoek een leven.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je ziet spoken en hebt waanbeelden, zoek hulp.
Ja, daarom kom ik er ook zovaak. Er klopt zoveel niet in je redenering. Maar misschien kun je nog wat notes erbij plaatsen zodat ik nog sneller gepermbanned word.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij hebt notes en aantoonbaar bewezen een hekel aan FOK! en alles eromheen te hebben, zoek een leven.
Er zijn in 40+ nog behoorlijk wat users die onder hun (hele) oude account posten en geen kloon hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
Ik wil niet oud wordenquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf wel. Hoop ik voor je.
Wat raar. De meeste mensen willen wel oud worden, maar het niet zijn.quote:
Ik wil jong blijvenquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:43 schreef Moppieee het volgende:
[..]
Wat raar. De meeste mensen willen wel oud worden, maar het niet zijn.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 2000: 246859 tot 607017 = 360158 2001: 607017 tot 2667192 = 2060175 2002: 2667192 tot 7646201 = 4979009 2003: 7646201 tot 15868923 = 8222722 2004: 15868923 tot 24330218 = 8461295 2005: 24330218 tot 33594037 = 9263819 2006: 33594037 tot 44905351 = 11311314 2007: 44905351 tot 55694789 = 10789438 2008: 55694789 tot 64546929 = 8852140 2009: 64546929 tot 76280368 = 11733439 2010: 76280368 tot 90696024 = 14415656 2011: 90696024 tot 106266471 = 15570447 2012: 106266471 tot 121025755 = 14759284 2013: 121025755 tot 134942703 = 13916948 2014: 134942703 tot 148205154 = 13262451 |
Aantal posts heeft vrij weinig met kwaliteit te makenquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:47 schreef bondage het volgende:
Hierbij de aantallen per jaar over heel FOK! Het zal nog steeds niet 100% zuiver zijn maar komt imo wel in de buurt van de werkelijkheid. Ik heb dit berekend door van elk jaar het eerste topic in dat jaar te zoeken en het verschil tussen de post-id's te berekenen.
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Als je de SC's eruit haalt zal het nog wel harder gezakt zijn ja.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:55 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Aantal posts heeft vrij weinig met kwaliteit te maken
Dit plaatje geeft al aan dat het 'm helemaal niet zit in postaantallen. Deze discussie leefde namelijk in 2008 helemaal niet. Toen waren de postaantallen veel lager.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:47 schreef bondage het volgende:
Hierbij de aantallen per jaar over heel FOK! Het zal nog steeds niet 100% zuiver zijn maar komt imo wel in de buurt van de werkelijkheid. Ik heb dit berekend door van elk jaar het eerste topic in dat jaar te zoeken en het verschil tussen de post-id's te berekenen.
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Heb ik ook al een in het vorige topic gezegd.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit plaatje geeft al aan dat het 'm helemaal niet zit in postaantallen. Deze discussie leefde namelijk in 2008 helemaal niet. Toen waren de postaantallen veel lager.
Klopt, even niet gekeken naar de inhoud van de posts is er niet zoveel veranderd. Echter zoals aangegeven wordt er zeer veel gepost in SC topics. Wat ik me dan wel afvraag is of de SC's niet gewoon bijgedragen hebben aan een stijging van het totaal en dat het nu weer wat afneemt. Slowchat is natuurlijk niet iets nieuws, een aantal drukke slowchats lopen echt al jaren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit plaatje geeft al aan dat het 'm helemaal niet zit in postaantallen. Deze discussie leefde namelijk in 2008 helemaal niet. Toen waren de postaantallen veel lager.
Deels eens, deels niet. Ligt ook een beetje aan de toon van de TS. ik zie echt heel veel behulpzame mensen in DIG bijv, natuurlijk ook wel een troll tussendoor, maar als je gewoon normaal iets vraagt valt het allemaal wel mee.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:50 schreef Fer het volgende:
Ander minpunt is dat iemand die iets wat minder slim heeft aangepakt en hier hulp vraagt alleen wordt afgezeken en nog wat trappen na krijgt.
Dit is voor mij het grootste punt waardoor de lol er snel vanaf gegaan is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:50 schreef Fer het volgende:
Ander minpunt is dat iemand die iets wat minder slim heeft aangepakt en hier hulp vraagt alleen wordt afgezeken en nog wat trappen na krijgt.
Dat laatste zie je ook nauwelijks.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels eens, deels niet. Ligt ook een beetje aan de toon van de TS. ik zie echt heel veel behulpzame mensen in DIG bijv, natuurlijk ook wel een troll tussendoor, maar als je gewoon normaal iets vraagt valt het allemaal wel mee.
Als jij een topic opent met "hey levensloze kutnerds, ik heb mijn PC gesloopt en jullie kanslozen kunnen dat voor me fixen" krijg je weinig hulp idd.
Nou ja, soms zijn mensen ook wel erg lui. Je hoeft niet per se ergens verstand van te hebben. Net nog iemand die vroeg "hoe ziet een USB micro B eruit"?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste zie je ook nauwelijks.
Wel sneuneuzen die gaan lopen roepen dat je eerst moet Googelen of 'wat zei ^^^^ toen je belde"
Google kan ook een optie zijn, ik geef soms linkjes naar zoekopdrachten zodat ze er ook nog wat van kunnen leren en weten waar ze naar moeten zoeken. Als je bijvoorbeeld naar T.net kijkt gaat het heel anders. Daar komt een mod langs die even komt vertellen dat je de search of Google maar moet gebruiken en sluit het topic. Één van de redenen dat ik daar niet meer kom.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wel sneuneuzen die gaan lopen roepen dat je eerst moet Googelen of 'wat zei ^^^^ toen je belde"
Dan reageer je toch niet? Alles is immers allang te vinden op Google. Als dat het criterium wordt. Want: wie bepaalt wat algemene kennis is?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, soms zijn mensen ook wel erg lui. Je hoeft niet per se ergens verstand van te hebben. Net nog iemand die vroeg "hoe ziet een USB micro B eruit"?
Als je USB micro B in google intikt is de eerste hit goed, dan kan ik me wel voorstellen dat mensen iets hebben van, komop zeg....
Wat ' leert' iemand daar precies van? Een antwoord kan juist een discussie opleveren. Zo'n linkje niet. Daarmee stopt de interactie met die user.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:55 schreef bondage het volgende:
[..]
Google kan ook een optie zijn, ik geef soms linkjes naar zoekopdrachten zodat ze er ook nog wat van kunnen leren en weten waar ze naar moeten zoeken.
Hoe ze moeten zoeken, sommige hebben daar serieus geen kaas van gegeten. Als iemand iets vraagt over een probleem met een virusscanner en ik kan het antwoord via Google vinden op de eerste pagina (bijvoorbeeld een Q&A van een fabrikant) dan post ik de link naar het resultaat en de zoekopdracht. Zo nu en dan post ik gewoon een stukje gequote tekst, hangt er een beetje vanaf waar het over gaat.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat ' leert' iemand daar precies van? Een antwoord kan juist een discussie opleveren. Zo'n linkje niet. Daarmee stopt de interactie met die user.
Het idee dat jij een user moet 'leren' is toch een beetje hautain? Misschien niet zo bedoeld, maar zo kan het wel overkomen.
Als je iets om postcount geeft dan heb je ook geen leven lijkt me. Tong is niet te achterhalen, ik denk dat de meesten hier posten ter vervelingvermindering.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heb ik ook al een in het vorige topic gezegd.
Waar ik ook voorheen eerder 10 one-liners neerramde, post ik nu ook soms echt veel langere posts. Dan heb je minder postcount, maar betere inhoud.
Sowieso is het meeste in Google Engels dus je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen dat maar begrijpt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:06 schreef bondage het volgende:
[..]
Hoe ze moeten zoeken, sommige hebben daar serieus geen kaas van gegeten. Als iemand iets vraagt over een probleem met een virusscanner en ik kan het antwoord via Google vinden op de eerste pagina (bijvoorbeeld een Q&A van een fabrikant) dan post ik de link naar het resultaat en de zoekopdracht. Zo nu en dan post ik gewoon een stukje gequote tekst, hangt er een beetje vanaf waar het over gaat.
Puur zeggen dat iemand maar Google/search moet gebruiken zonder verdere links naar resultaten te posten is natuurlijk niet de bedoeling. Al zijn sommige mensen wel heel makkelijk met het openen van topics zonder zelf enige moeite te nemen. Het verschilt echt per situatie en in de meeste DIG topics zie ik prima reacties staan.
Moet je beter kijken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:24 schreef Waterdrinker het volgende:
Het is me in ieder geval wel opgevallen dat de view-count bij de frontpage artikelen weg is gehaald.
Als ik die grafiek lees... en jij was van 2011 tot 2014 werkzaam... dan is het sinds jou komst enkel achteruit gegaanquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mijn terugkeer bij FOK! games. In 2014 stopte ik weer en ook dat is te zien.
forum.tong80.nl en frontpage.djeez.nl?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:10 schreef PendingApproval het volgende:
URL change www.fok.nl = www.tong80.nl een optie?
Je kunt er tegenwoordig niet meer vanuit gaan dat internetpagina's er voor iedereen hetzelfde uit zien.quote:
Dan is de layout daar wat aangepast. Het aantal views is nog steeds te zien als je met de muis over het item gaat, aantal reacties staat er sowieso al bij.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
januari:
[ afbeelding ]
nu:
[ afbeelding ]
Waar vind ik van dit artikel Koranleraren op non-actief na 'mishandeling' dan de hoeveelheid views?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:15 schreef bondage het volgende:
[..]
Dan is de layout daar wat aangepast. Het aantal views is nog steeds te zien als je met de muis over het item gaat, aantal reacties staat er sowieso al bij.
Kijk dan, jonguh, kijk dan!quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:15 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waar vind ik van dit artikel Koranleraren op non-actief na 'mishandeling' dan de hoeveelheid views?
Daar heb je een punt, van oude artikelen kunt je het lastig achterhalen omdat deze niet meer in de lijsten voorkomen. Ik heb overal overheen gehoverd maar het staat echt nergens.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:15 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waar vind ik van dit artikel Koranleraren op non-actief na 'mishandeling' dan de hoeveelheid views?
www.djeez.tong80.nl lijkt me meer voor de hand liggend.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
forum.tong80.nl en frontpage.djeez.nl?
cookies weggooien en/of in een andere browser opnieuw inloggen?quote:
Yvonne bedoelde denk de views in de tracker linksboven. Of ze heeft speciale adminviews ofzo.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
cookies weggooien en/of in een andere browser opnieuw inloggen?
Dan krijg je misschien de versie die yvonne heeft.
Zoals ik zei kan het zijn dat er a/b tests lopen met het wel of niet tonen van bepaalde dingen, of dat het een bewuste keuze is op basis van bepaalde gebruikersstatistieken gepersonaliseerde content te tonenquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:20 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Yvonne bedoelde denk de views in de tracker linksboven. Of ze heeft speciale adminviews ofzo.
Wat is dit voor rare reactie? Ik denk dat je mij met iemand anders verwart - dat hoop ik althans, want als dit je normale manier van reageren is, is het treurig gesteld.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weer lekker makkelijk, zoals de hele tijd al.
Ik klaag niet, ikvermaak me hier prima, al jaren, nog steeds.
"Jullie" komen met klachten, totaal tegenstrijdige klachten, OOK totaal geen oplossingen, alleen maar persoonlijke ergernissen.
En dan is het weer de schuld van de crew omdat "ze niets doen".
Wie maakt het forum ook alweer? Jullie, de geweldige, nooit foutenmakende, immer gezellige users, of de volgens jou zo negatieve zeikerige kutcrew?
Ik weet het wel hoor...
Lol wut?!quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare reactie? Ik denk dat je mij met iemand anders verwart - dat hoop ik althans, want als dit je normale manier van reageren is, is het treurig gesteld.
Voor de duidelijkheid: je reageerde op mijn eerste post in dit topic, dus ik snap niet waar je het op baseert dat ik 'de hele tijd al' lekker makkelijke opmerkingen maak.Ik heb me daarbij ook niet negatief uitgelaten over de crew en zeker niet in de termen die jij bezigt.
Dus waar heb ik deze uitval aan verdiend?
Dit vond jij zelf geen nare toon, geen treurige reactie? "de heatwave oplossing, zinkend schip, laten we gewoon niets doen terwijl ik al 2 topics de enige ben die uberhaupt reageert.quote:Wat zou de Heatwave-oplossing zijn bij een zinkend schip?
De één roept: we moeten de reddinggsboten in, de ander roept: laten we het lek repareren. En wat zegt Heatwave? Hmm, dat zijn tegengestelde meningen jongens - laten we vooral niks doen, tot jullie het eens zijn gewo..*blub, blub, blub*....
misschien dat een leuke rel weer eens leven in de brouwerij kan brengenquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:59 schreef Maanvis het volgende:
Sluit dit topique maar voordat het ontaardt in een ordinaire flame-war!
Rel is zwaar overtrokken. Maar die post geeft in mijn ogen precies aan wat ik eerder zeg. Opeens is zijn post heel normaal en de mijne truerig, terwijl hij zelf met allerlei vage opmerkingen komt. Maar het is de schuld van de modquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien dat een leuke rel weer eens leven in de brouwerij kan brengen
FOK!fossielen laten zich niet zo gemakkelijk van de wijs brengenquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien dat een leuke rel weer eens leven in de brouwerij kan brengen
zoals zovaak zal het niet alleen aan de een of alleen aan de ander liggen: het zal de wisselwerking zijn tussen users en mods.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rel is zwaar overtrokken. Maar die post geeft in mijn ogen precies aan wat ik eerder zeg. Opeens is zijn post heel normaal en de mijne truerig, terwijl hij zelf met allerlei vage opmerkingen komt. Maar het is de schuld van de mod.
Users moeten ook (ja OOK niet alleen) de hand eens in eigen boezem steken en inzien dat ze zelf ook bijdragen, positief EN negatief aan de sfeer.
Tuurlijkquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:13 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zoals zovaak zal het niet alleen aan de een of alleen aan de ander liggen: het zal de wisselwerking zijn tussen users en mods.
Users maken dan misschien wel een forum, maar een mod kan daar (misschien zelfs onbedoeld) een grote invloed op uitoefenen.
Er zijn voldoende tools voor handen om de invloed van negativo's tot een minimum te beperkenquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rel is zwaar overtrokken. Maar die post geeft in mijn ogen precies aan wat ik eerder zeg. Opeens is zijn post heel normaal en de mijne truerig, terwijl hij zelf met allerlei vage opmerkingen komt. Maar het is de schuld van de mod.
Users moeten ook (ja OOK niet alleen) de hand eens in eigen boezem steken en inzien dat ze zelf ook bijdragen, positief EN negatief aan de sfeer.
Maar dan neig je weer naar censuur, zie vorige topic, vallen ook heel veel mensen over, teveel reguleren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn voldoende tools voor handen om de invloed van negativo's tot een minimum te beperken.
Te weinig. Dan zouden we gewoon geen users hebben met 251 notes die nog steeds kunnen posten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn voldoende tools voor handen om de invloed van negativo's tot een minimum te beperken.
De banknoppen aan de backend zijn kapot?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Te weinig. Dan zouden we gewoon geen users hebben met 251 notes die nog steeds kunnen posten.
Nee, men deelt te weinig permbans uit.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De banknoppen aan de backend zijn kapot?
Dan wordt het tijd om dat te accepteren als een ´fact of life´.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar dan neig je weer naar censuur, zie vorige topic, vallen ook heel veel mensen over, teveel reguleren.
Dus doe je het als crew nooit goed, kamp 1: harder aanpakken, kamp 2: loslaten!
Als je het niet eens bent met het gevoerde beleid op FOK! moet je er zeker niet actief blijven modereren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, men deelt te weinig permbans uit.
Ik moet stoppen omdat ze sommige users niet bannen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met het gevoerde beleid op FOK! moet je er zeker niet actief blijven modereren.
Nee, omdat je niet het beleid uitdraagt van FOK!quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik moet stoppen omdat ze sommige users niet bannen?
Erm. Ik geloof niet dat je er veel van begrijpt. Welk beleid 'draag ik niet uit'? Sinds wanneer is FOK! consequent?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, omdat je niet het beleid uitdraagt van FOK!.
Het beleid dat users als Maanvis niet gepermbanned worden!quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm. Ik geloof niet dat je er veel van begrijpt. Welk beleid 'draag ik niet uit'?
Ah.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het beleid dat users als Maanvis niet gepermbanned worden!
Ik begrijp dat je vrolijk doorgaat met het op mij projecteren van een bepaalde mening, die ik helemaal niet geventileerd heb?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:38 schreef HeatWave het volgende:
Lol wut?!
Dit vond jij zelf geen nare toon, geen treurige reactie? "de heatwave oplossing, zinkend schip, laten we gewoon niets doen terwijl ik al 2 topics de enige ben die uberhaupt reageert.
Mooi voorbeeld van "kutcrew" en "foutloze users"
Spiegels, ze bestaan al eeuwen, zoek er eens 1 op.
[zie PI]quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dit is iig iets minder snerig hoor, of ik lees jou en jij mij verkeerd constant.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je vrolijk doorgaat met het op mij projecteren van een bepaalde mening, die ik helemaal niet geventileerd heb?
Ja, je reageert volop, maar is dat een verdienste? Iets waar je je op voor moet laten staan? Dat lijkt mij een beetje kort door de bocht. Reageren is één ding, maar het gaat vervolgens vooral om de inhoud van die reacties.
Dus laten we het daar eens over hebben. En laten we dan inderdaad die spiegel eens gebruiken. Mijn reactie was namelijk niet naar bedoeld, maar als een spiegel. Kennelijk is de metafoor niet helemaal overgekomen.
Als de postaantallen zo sterk afnemen (min 30% per subforum is geen uitzondering), dan kun je Fok wel zien als een zinkend schip. Vervolgens zijn er passagiers (users) die het opvalt dat het schip zinkende is. Sommige passagiers gaan suggesties doen: de één wil dat het lek gedicht wordt, de ander wil in de reddingssloep, de derde wil hozen. En wat doet het enige bemanningslid (jij) dat aan dek verschenen is? Die zegt: "al die suggesties spreken elkaar tegen, dus wat willen jullie nou?" Op zich heeft-ie daar gelijk in, maar ondertussen zinkt het schip wel verder... En of de passagiers het nou met elkaar eens zijn of niet, als de bemanning niks doet zal het schip ten onder gaan.
Deels oneens. Ik zie liever crew die enthousiast een voortrekkersrol vervult als "hun" subforum in een dip(je) zit en de users op dat subforum betrekt bij het brainstormen en desnoods zelf topics opent om de boel levendig te houden. Dat hoeft allemaal niet geforceerd te gaan en het kan een enorme positieve impuls geven. Persoonlijk zie ik dat liever dan crew die met de handen over elkaar zit te wachten tot "hun" subforum echt dood is en dan zegt: "tsja....de users leverden geen content aan, daar kunnen wij ook niets aan doen". Wees actief en geef users het idee dat je het samen doet, want uiteindelijk moet je het ook samen doen. Crew en users kunnen niet zonder elkaar.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:37 schreef HeatWave het volgende:
"de crew" wil best meedenken, meehelpen, maar de content is aan jullie. Er zit toch niemand te wachten op "leuke" geforceerde crewtopics?
Tuulk welquote:Op woensdag 4 maart 2015 17:26 schreef Falco het volgende:
Vroeger was er zelfs een PR-afdeling op FOK! Of dat er nu is, weet ik niet.
wat zijn hun verdiensten geweest het afgelopen jaar? is dat bekend?quote:
Dat is vast wel bekend, maar ik weet het nietquote:Op woensdag 4 maart 2015 17:31 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
wat zijn hun verdiensten geweest het afgelopen jaar? is dat bekend?
zelf zag ik ze in het verleden een stuk meer dan de afgelopen tijd...
Ik hoor buiten FOK! ook nooit iemand over FOK! Dat is altijd al zo geweest ook. Dus wat dat betreft geen nadeel, maar meer bekendheid zou nu wel een voordeel zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:22 schreef MPC60 het volgende:
Kingstown heeft wel een punt te pakken, er is weinig reclame voor fok buiten fok.
Ik hoor af en toe wel mensen over FOK! maar dat is dan voornamelijk negatief over het lage niveau van de nieuwsberichten op de frontpage.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik hoor buiten FOK! ook nooit iemand over FOK! Dat is altijd al zo geweest ook. Dus wat dat betreft geen nadeel, maar meer bekendheid zou nu wel een voordeel zijn.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels eens, deels niet. Ligt ook een beetje aan de toon van de TS. ik zie echt heel veel behulpzame mensen in DIG bijv, natuurlijk ook wel een troll tussendoor, maar als je gewoon normaal iets vraagt valt het allemaal wel mee.
Merk zelf vooral, dat het in WGR echt anders is geworden. Mensen die advies vragen omdat ze zichzelf in een lastige situatie hebben gebracht op werk, justitie of een overheidsinstelling worden echt op alle manieren zo hard mogelijk de grond in getrapt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik deel dit, echt. En als ik (en dat geldt voor m'n collega's ook) er ben, trap ik alles eruit, maar het is gewoon lastig: het is inderdaad een maatschappelijk ding. We zijn er niet 24/7 en dan nog: je userbase moet ook willen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:56 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Merk zelf vooral, dat het in WGR echt anders is geworden. Mensen die advies vragen omdat ze zichzelf in een lastige situatie hebben gebracht op werk, justitie of een overheidsinstelling worden echt op alle manieren zo hard mogelijk de grond in getrapt.
En vaak tientallen reacties in de trant van: ik help je niet, want had je maar niet zo dom moeten zijn.
PTA begint het langzaam ook die kant op te gaan.
Het is misschien ook wel een maatschappelijk probleem geworden, in een tijd waar iedereen een winnaar of loser is.
Is dat erg? Alles is toch steeds meer entertainment en vrijetijdsbesteding geworden?quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:56 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Merk zelf vooral, dat het in WGR echt anders is geworden. Mensen die advies vragen omdat ze zichzelf in een lastige situatie hebben gebracht op werk, justitie of een overheidsinstelling worden echt op alle manieren zo hard mogelijk de grond in getrapt.
En vaak tientallen reacties in de trant van: ik help je niet, want had je maar niet zo dom moeten zijn.
PTA begint het langzaam ook die kant op te gaan.
Het is misschien ook wel een maatschappelijk probleem geworden, in een tijd waar iedereen een winnaar of loser is.
Dat zijn veelal mensen die een verkeersboete hebben en eronderuit willen komen of mensen die iemand hebben mishandeld en dan onder de straf uit willen komen. Wil je zulke mensen echt helpen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:56 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou je dan je offtopic mening droppen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zijn veelal mensen die een verkeersboete hebben en eronderuit willen komen of mensen die iemand hebben mishandeld en dan onder de straf uit willen komen. Wil je zulke mensen echt helpen?
Om dezelfde reden als je in de kroeg zit en zegt 'alle marokkanen zijn criminelen'.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zou je dan je offtopic mening droppen?
Erm. Nee.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als je in de kroeg zit en zegt 'alle marokkanen zijn criminelen'.
Entertainment, vrijetijdsbesteding.
We moeten niet pretenderen dat we kassa/radar zijn en voor alles een perfect antwoord moeten formuleren. Dit is een community, we zitten hier voor onze lol en niet om mensen te helpen.quote:
En wederom een mooi voorbeeld van "ik vind, dus het moet zo"quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
We moeten niet pretenderen dat we kassa/radar zijn en voor alles een perfect antwoord moeten formuleren. Dit is een community, we zitten hier voor onze lol en niet om mensen te helpen.
Het is FOK!, waar djeez en tong80 de scepter zwaaien. Verwacht je daadwerkelijk dat een FP vol berichten als 'deze lerares neukt 2 15-jarige pubers' of 'opstelten is weer een mongool' users aantrekt die in WGR een serieus antwoord neer gaan pennen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wederom een mooi voorbeeld van "ik vind, dus het moet zo"
Zo komen we er wel uit hoor....
quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En dat is jouw persoonlijke mening welke gelukkig niet voor iedereen hier geldt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
We moeten niet pretenderen dat we kassa/radar zijn en voor alles een perfect antwoord moeten formuleren. Dit is een community, we zitten hier voor onze lol en niet om mensen te helpen.
Ander publiek en zeker Tweakers probeert nu ook via de sociale media bekender te worden onder het "normale" volk als tech site. Dus als tegenhanger van hardware.nl en consorten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:22 schreef MPC60 het volgende:
Kingstown heeft wel een punt te pakken, er is weinig reclame voor fok buiten fok. Waarom zie ik Danny nooit geïnterviewd worden over internet en social media nieuws en de halve redactie van bv Tweakers en GeenStijl wel? Nu is dit misschien een verkeerd voorbeeld, Danny op tv, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat die andere twee sites een veel groter bereik dankzij de oude media hebben.
maar wel voor het grootste deel hier, anders was er geen gezeur overquote:Op donderdag 5 maart 2015 16:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dat is jouw persoonlijke mening welke gelukkig niet voor iedereen hier geldt.
Waarom zou je FOK! willen neerzetten in de media?quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe wil je FOK! gaan neerzetten in de media?
Toch grappig dat ik jou ui hier het vaakst terug zie hier.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar wel voor het grootste deel hier, anders was er geen gezeur over
Visies op de media, hoe kijkt men op bv Fok naar bezuinigingen op de gastouders of de nieuwe show over eetstoornissen op RTL.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ander publiek en zeker Tweakers probeert nu ook via de sociale media bekender te worden onder het "normale" volk als tech site. Dus als tegenhanger van hardware.nl en consorten.
Hoe wil je FOK! gaan neerzetten in de media?
ja hij valt best op hè, daarom heb ik hem ook!quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Toch grappig dat ik jou ui hier het vaakst terug zie hier.
dat doet FOK! toch al, als het over zwarte piet gaat bijvoorbeeld dan schrijft Danny er altijd zijn eigen mening bij.quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Visies op de media, hoe kijkt men op bv Fok naar bezuinigingen op de gastouders of de nieuwe show over eetstoornissen op RTL.
Tweakers koopt tegenwoordig trouwens hele pagina's in de krant.
Niks mis mee -voor hen die die meningen meestal delen- maar dan moeten ze dat wel doortrekken in alle nieuwsberichten zoals bij Geenstijl en niet aanvullen met slappe Novum meuk dat is niet aantrekkelijk. Bij 100% eigen berichtgeving krijgt het meer face allemaal dat ontbreekt nu totaal want onsamenhangend.quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat doet FOK! toch al, als het over zwarte piet gaat bijvoorbeeld dan schrijft Danny er altijd zijn eigen mening bij.
nou, als ik bijv. in mijn vriendengroep over FOK! praat dan zeggen ze altijd dat met name die berichtgeving echt beneden de maat is. dus ik weet niet of mensen wel op de mening van Danny en Djeez zit te wachten.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:20 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Niks mis mee -voor hen die die meningen meestal delen- maar dan moeten ze dat wel doortrekken in alle nieuwsberichten zoals bij Geenstijl en niet aanvullen met slappe Novum meuk dat is niet aantrekkelijk. Bij 100% eigen berichtgeving krijgt het meer face allemaal dat ontbreekt nu totaal want onsamenhangend.
ja, en ik heb nog werk en familie ook!quote:
Op de Radio 1 poll was het ook 90% dus het klopt wel.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:00 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ] persoonlijk lees ik liever nieuwsberichten die niet de schijn tegen hebben qua objectiviteit (zelf een poll starten op je eigen website en die in een opiniestuk verwerken, dan kan je beter een ander de poll laten starten en het stuk laten schrijven).
Kom laten we snel de boel volspammen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:27 schreef Fer het volgende:
Misschien moeten zaken wel relativeren. De meeste fora zijn zo goed als dood. Een dag of meer zonder enige nieuwe posts is heel gebruikelijk.
Of dit soort users....quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:48 schreef vaduz het volgende:
[..]
Kom laten we snel de boel volspammen.
waarom dan niet de radio 1 poll quoten en het bericht laten plaatsen door een persoon die niet de schijn tegen heeft?quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:23 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Op de Radio 1 poll was het ook 90% dus het klopt wel.
Is me ook weleens opgevallen ja, fok.nl schijnt helemaal niet bij het grote publiek bekend te zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik hoor buiten FOK! ook nooit iemand over FOK! Dat is altijd al zo geweest ook. Dus wat dat betreft geen nadeel, maar meer bekendheid zou nu wel een voordeel zijn.
http://essay.utwente.nl/6(...)96_%28verslag%29.pdfquote:The results indicate that this is indeed the case, but the amount of flaming differed greatly.
Fok!forum stands out as breeding ground for flamers; it has the largest number of active flamers and
is avoided the most amongst the participants. Gathering of Tweakers and Hardware.Info, on the other hand, are most often named as a message board where flamers choose not to flame.
ik vind het juist andersomquote:
Fuck Google en de macht van het grote geld die graag het hele internet zou verpreutsen. Googlequote:Op zondag 8 maart 2015 14:48 schreef GlenSpey het volgende:
Fok is preuts geworden sinds bloot en andere viezigheid niet meer mocht van het grote boze google. De meeste fora zijn al preuts, dus daarmee is Fok zijn uniekheid kwijtgeraakt.
Interessante vondst. In de tabel op p.11 springt FOK! er ver bovenuit qua aantal vermijders. Volgens deze gegevens is er voor iedere forumgebruiker die FOK! gebruikt er een forumgebruiker die FOK! vermijdt vanwege de sfeer. Voor een algemeen forum dat zo'n beetje alle onderwerpen behandelt als de andere onderzochte fora in dat essay, is dat toch wel iets om bij stil te staan.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:35 schreef Re het volgende:
[..]
http://essay.utwente.nl/6(...)96_%28verslag%29.pdf
Dat gevoel wordt alleen maar versterkt door Admins en Mods die brullen 'dat je maar op moet rotten, als het je hier niet aanstaat'...quote:Op zondag 8 maart 2015 19:58 schreef Terecht het volgende:
[..]
Interessante vondst. In de tabel op p.11 springt FOK! er ver bovenuit qua aantal vermijders. Volgens deze gegevens is er voor iedere forumgebruiker die FOK! gebruikt er een forumgebruiker die FOK! vermijdt vanwege de sfeer. Voor een algemeen forum dat zo'n beetje alle onderwerpen behandelt als de andere onderzochte fora in dat essay, is dat toch wel iets om bij stil te staan.
Ja, dat is ook inderdaad de insteek van de crew in dit topicquote:Op maandag 9 maart 2015 17:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat gevoel wordt alleen maar versterkt door Admins en Mods die brullen 'dat je maar op moet rotten, als het je hier niet aanstaat'...
Eigenlijk zouden alle mods eenquote:Op maandag 9 maart 2015 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is ook inderdaad de insteek van de crew in dit topic.
Als users zonder te lezen gewoon weer even een sneer uitdelen getuigt dat net zo min van respect. Gewoon even een feit verzinnen en neerplempen, lekker respectvolquote:Op maandag 9 maart 2015 18:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden alle mods een-verbod moeten krijgen. Hierdoor voelen users zich niet gerespecteerd.
Ja, maar de users hebben niet per definitie het beste voor met FOK! Moderators zouden dat vanuit hun functie wel moeten hebben. En als ze dat niet hebben moeten ze hun kleurtje, vind ik, maar aan de wilgen hangen.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als users zonder te lezen gewoon weer even een sneer uitdelen getuigt dat net zo min van respect. Gewoon even een feit verzinnen en neerplempen, lekker respectvol
Ja, dat deel van jouw wensenlijst is nou wel bekend hoor. Als het aan jou lag ging iedereen aan het gas, maar gelukkig is gebleken dan jouw mening niet echt normaal is.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja, maar de users hebben niet per definitie het beste voor met FOK! Moderators zouden dat vanuit hun functie wel moeten hebben. En als ze dat niet hebben moeten ze hun kleurtje, vind ik, maar aan de wilgen hangen.
Nee, respectvolle moderatoren mogen wat mij betreft gewoon blijven. Maar jij spreidt dergelijk gedrag niet tentoon, door mensen af te zeiken en te weinig respect te tonen. Wat weer tot resultaat heeft dat anderen dit gedrag over gaan nemen wat weer resulteert in de cijfers die in dat onderzoek naar voren zijn gekomen. Is niet erg hoor, maar kom dan niet aan met dat jij het beste met FOK! voor hebt, want door dergelijk gedrag te laten zien toon je aan dat je hier ook alleen voor je eigen entertainment zit, en niet om FOK! daadwerkelijk beter te maken. Ik izit hier ook niet om FOK! beter te maken, maar alleen voor mijn eigen entertainment. Daarom zie je mijn naam ook in het zwart, en niet in het blauw.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat deel van jouw wensenlijst is nou wel bekend hoor. Als het aan jou lag ging iedereen aan het gas, maar gelukkig is gebleken dan jouw mening niet echt normaal is.
De tijd is best wel rijp om eens iemand anders GC te laten modden.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat deel van jouw wensenlijst is nou wel bekend hoor. Als het aan jou lag ging iedereen aan het gas, maar gelukkig is gebleken dan jouw mening niet echt normaal is.
Is goed hoorquote:Op maandag 9 maart 2015 18:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, respectvolle moderatoren mogen wat mij betreft gewoon blijven. Maar jij spreidt dergelijk gedrag niet tentoon, door mensen af te zeiken en te weinig respect te tonen. Wat weer tot resultaat heeft dat anderen dit gedrag over gaan nemen wat weer resulteert in de cijfers die in dat onderzoek naar voren zijn gekomen. Is niet erg hoor, maar kom dan niet aan met dat jij het beste met FOK! voor hebt, want door dergelijk gedrag te laten zien toon je aan dat je hier ook alleen voor je eigen entertainment zit, en niet om FOK! daadwerkelijk beter te maken. Ik izit hier ook niet om FOK! beter te maken, maar alleen voor mijn eigen entertainment. Daarom zie je mijn naam ook in het zwart, en niet in het blauw.
Maargoed, als je dit inziet (en niet weer met een referentie komt naar mij of naar 'de users' en hoe ik/die het allemaal kapot willen maken) dan is er nog ruimte voor verbetering. En anders kan Danny er beter een Indiër neer zetten die altijd respect toont (did I answer your question in a satisfying manner?).
Normaal is prima, als reactie op normale posts. Als jij even na 2 topics even een keiharde leugen komt neerplempen kan je verwachten dat mensen het een beetje zat zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:38 schreef Falco het volgende:
[..]
De tijd is best wel rijp om eens iemand anders GC te laten modden.
Manmanman, reageer eens een beetje normaal joh
Mensen? Alleen jij hoor!quote:Op maandag 9 maart 2015 18:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Normaal is prima, als reactie op normale posts. Als jij even na 2 topics even een keiharde leugen komt neerplempen kan je verwachten dat mensen het een beetje zat zijn.
Ik denk, als je de jeugd wilt aanspreken (nieuwe aanwas enzo), dat je naast een fatsoenlijke mobiele layout ook wel andere nevenactiviteiten mag gaan verzinnen. Denk aan vloggen bijvoorbeeld, als er nou een vaste FOK!user eens in de zoveel tijd een leuke video zou uploaden, dan zorgt dat ook weer voor nieuwe aanwas, en een andere doelgroep.quote:Op maandag 20 april 2015 11:19 schreef Loveless85 het volgende:
Het is deels ook gewoon de conjuctuur van een site, je ziet het bij alles. Neem een Hyves, CU2, wat dan ook, op een gegeven moment treed er verzadiging op, en komen er andere alternatieven: Facebook, Twitter, etc. Je merkt dat volgens mij de aanwas van 'jongeren' er niet echt voldoende is, en aan de bovenkant de users die hier al 10 jaar rondlopen ook in een fase komen dat ze minder op het forum zitten, druk met werk, partner, kinderen, etc.
Plus mist FOK! gewoon geheel de boot op het mobiele vlak, en dat is wel een beetje waar je moet zijn. Er wordt steeds meer en meer gesurft op mobiele devices, jeugd loopt de hele dag met zo'n ding in hun klauwen. Als je daar leuk op inspringt met een appje kan dat best een boost geven. Maar die is er niet. En dan wordt er naar de mobiele site verwezen, die 'okee' werkt, maar ook geen wonderen verricht, en Onze Grote Leider altijd over roept dat hij niet weet hoe dat ding werkt, want hij was er ineens. Tenminste, dit zie ik regelmatig voorbij komen als iemand een bugje meldt met de mobiele layout.
FOK.tv, misschien kunnen ze SunChaser weer uit de mottenballen vissen.quote:Op maandag 20 april 2015 11:36 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ik denk, als je de jeugd wilt aanspreken (nieuwe aanwas enzo), dat je naast een fatsoenlijke mobiele layout ook wel andere nevenactiviteiten mag gaan verzinnen. Denk aan vloggen bijvoorbeeld, als er nou een vaste FOK!user eens in de zoveel tijd een leuke video zou uploaden, dan zorgt dat ook weer voor nieuwe aanwas, en een andere doelgroep.
Precies, FOK.tv vond ik altijd wel vermakelijk eigenlijk, als je dat nu zou doen dan zou je gelijk een hele andere doelgroep aanspreken, die waarschijnlijk nog nooit van het fenomeen 'forum' gehoord heeft.quote:Op maandag 20 april 2015 11:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
FOK.tv, misschien kunnen ze SunChaser weer uit de mottenballen vissen.
Maar inderdaad, een forum is gewoon niet echt meer iets voor de jeugd, gaat tegenwoordig allemaal om Instagram, Periscope, weet ik wat allemaal.
Ja, gewoon sowieso wat meer buiten je eigen kringetje treden, want FOK.tv was natuurlijk vooral grappig als het over forumusers e.d. ging, verder had het (naar mijn idee) weinig meerwaarde en hing het beetje tussen serieuze nieuwsberichten en Rutger van GS in...quote:Op maandag 20 april 2015 11:40 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Precies, FOK.tv vond ik altijd wel vermakelijk eigenlijk, als je dat nu zou doen dan zou je gelijk een hele andere doelgroep aanspreken, die waarschijnlijk nog nooit van het fenomeen 'forum' gehoord heeft.
Als ik op school op FOK! zit (zoals nu) en mijn klasgenoten (+/- 16-17 jaar) kijken mee, dan weten ze niet wat hun overkomt. Ze hebben er simpelweg nog nooit van gehoord. Zelfs als ik het uitleg dan snappen ze het niet. Een pagina waar je dingen kan posten? Wasda?
Of nog beter: Wat voor blog is dat?
Daarbij, actiever worden op Facebook en Twitter en dergelijke zal ook wel werken. Niet alleen een linkje posten van de FP, maar ook leuke pareltjes van het forum, waar men om kan lachen. Waar men zelf aan kan bijdragen (flauwe grappen, paints, blaat) Maar dat heb ik hier al neergezet.
Als je de 'humor' van Rutger gebruikt (lees: laagdrempelige flauwe shit) en dat combineert met interviews (van zowel FOK!kers als niet-FOK!kers), evenementen, aparte acties waarmee je FOK! op de kaart zet, dan kan het best werken.quote:Op maandag 20 april 2015 11:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, gewoon sowieso wat meer buiten je eigen kringetje treden, want FOK.tv was natuurlijk vooral grappig als het over forumusers e.d. ging, verder had het (naar mijn idee) weinig meerwaarde en hing het beetje tussen serieuze nieuwsberichten en Rutger van GS in...
Zelfde geldt inderdaad voor de Twitter en Facebookaccountjesmeer naar buiten treden, en met dingen die óók mensen aanspreken die FOK! níet kennen.
Dat is waar, je moet denk ik sowieso gewoon ff aandacht genereren, want nu is het gewoon eigenlijk een beetje hetzelfde clubje met wat aanwas, maar aan de postaantallen te zien is de aanwas dus minder dan wat er vertrekt, en belandt je in een sterfhuisconstructie ofzo.quote:Op maandag 20 april 2015 11:54 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Als je de 'humor' van Rutger gebruikt (lees: laagdrempelige flauwe shit) en dat combineert met interviews (van zowel FOK!kers als niet-FOK!kers), evenementen, aparte acties waarmee je FOK! op de kaart zet, dan kan het best werken.
Nu ik het zo bekijk, FOK! is een beetje het grijze muisje geworden van alle communities. Er gebeurt niks bijzonders meer, het hangt een beetje op de achtergrond. Een ludieke actie zorgt er weer voor dat het weer terug is op de voorgrond en aandacht krijgt.
Zou erg zonde zijn, FOK! is hartstikke tof. Met name het forum. Heb sinds 2005 machtige dingen meegemaakt hier.quote:Op maandag 20 april 2015 11:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is waar, je moet denk ik sowieso gewoon ff aandacht genereren, want nu is het gewoon eigenlijk een beetje hetzelfde clubje met wat aanwas, maar aan de postaantallen te zien is de aanwas dus minder dan wat er vertrekt, en belandt je in een sterfhuisconstructie ofzo.
Dat laatste ben ik met je eens! Ook al is Fok! een forum waar in theorie de hele samenleving op terecht kan, dat zouden wij niet moeten willen nastreven. Dan ben je te breed (je spreekt dan niemand echt aan) en daarnaast bestaat de samenleving ook uit heel veel idioten die je juist graag van je forum weg zou willen hebben.quote:Op maandag 20 april 2015 10:41 schreef Kingstown het volgende:
Goede posting Ryon. Voor een heel groot deel zeer herkenbaar en mee eens.
Het gedeelte wat je onder B samenvat (userbase) ben ik wel benieuwd naar btw. Welke doelgroepen zijn er naast degene die je al noemt (blanke jongeman, HBO, ICT) volgens jou oververtegenwoordigd en is het ook niet een illusie om te denken dat je een dwarsdoorsnede van de samenleving kunt bereiken?
quote:Op maandag 20 april 2015 12:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens! Ook al is Fok! een forum waar in theorie de hele samenleving op terecht kan, dat zouden wij niet moeten willen nastreven. Dan ben je te breed (je spreekt dan niemand echt aan) en daarnaast bestaat de samenleving ook uit heel veel idioten die je juist graag van je forum weg zou willen hebben.
De doelgroep van Fok! is natuurlijk een ingewikkelde. Als algemeen forum heb je die (i.t.t bijv Higher Level, Dutchbodybuilding en Viva) niet echt. Maar iedereen heeft denk ik wel door dat Fok! op bepaalde groepen mensen meer aantrekkingskracht uitoefent dan op anderen.De oververtegenwoordiging zit hem op dit moment ook deels in het type "kwetsbare burger". Mensen die afleiding zoeken op internet van de problemen die zij in het dagelijks leven ervaren. Niets mis mee, maar Fok! moet geen sociale werkplaats worden. Problemen kan je beter buiten het internet om oplossen. Wanneer je niet positief in het leven staat draag je die negativiteit ook online met je mee. Dat je relatieproblemen wil bespreken in R&P is natuurlijk prima, maar dertig topics domineren met je ellende werkt uiteindelijk alleen maar tegen je. Zeker als die ellende vervolgens beeldbepalend wordt voor Fok! en alleen maar meer mensen aantrekt die in dezelfde ellende zwelgen.
De kracht van Fok! zit er m.i in dat er kruisbestuiving plaatsvindt. Mensen die komen voor de topics die gaan over LCD TV's, Voetbal en auto's kunnen zomaar in gesprek raken met een persoon die komt voor de topics over nagellak, R&P en verbouwing van huizen in K&W. Als die kruisbestuiving harmonieus plaatsvindt levert dat m.i echt waanzinnig veel waarde op en heb je een fundament gelegd voor een enthousiaste, positieve en brede community. Iemand die voornamelijk post in TRV kan alsnog veel lurken in ONZ en vice versa. Je geniet van elkaars bijdragen op elkaars interessegebieden. Dat trekt weer andere geïnteresseerden aan en zo ontstaat er groei!
Maar goed, wanneer men het gevoel heeft dat bepaalde doelgroepen overheersend zijn verlies je de aantrekkingskracht op andere doelgroepen. Mensen die zich onvoldoende herkennen in de dominante posters en Fok! wat kneuzig vinden zullen op een gegeven moment stoppen met lurken of laat staan dat ze zelf nog wat bijdragen. Mensen die zich om een andere reden niet welkom voelen zullen het ook laten voor wat het is. Wanneer elk topic ondergespamd wordt door dezelfde idioten schrikt dat welwillende posters af.
De eerste gedachte is dan "dan rot je toch maar lekker op als je het niet leuk vindt", maar dat is precies de gedachte die tot krimp leidt i.p.v groei. Door bijvoorbeeld communityevents te organiseren of inderdaad meer naar buiten te treden met de bijzondere kanten van Fok! creëer je niet alleen aandacht, maar ook interesse bij meer groepen mensen. Met de instroom van nieuw bloed, verse ideeën verdwijnt de monocultuur ook weer een beetje en krijgen mensen weer zin om vanuit hun eigen passies en interesses dingen voor de volledige community te ondernemen. Door bijvoorbeeld wat moeite te steken in één topic, of zich als vrijwilliger in te zetten. Zoals negativiteit negatieve mensen aantrekt, zo werkt dat ook weer de andere kant op.
Laten we wel zijn, dat kan je vergeten denk ik. Ik heb niet het idee dat Danny erg opstaat voor dit soort dingen, buiten z'n groepje vertrouwenspersonen. Wat misschien ook wel een deel van het probleem is.quote:Op maandag 20 april 2015 12:01 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Zou erg zonde zijn, FOK! is hartstikke tof. Met name het forum. Heb sinds 2005 machtige dingen meegemaakt hier.
En ik zou ook serieus rond te tafel willen zitten met de hogere piefen hier, om een plan van aanpak te maken. Hier blijven discussiëren heeft ook geen nut. Leuk om plannen te horen, maar er moet dan wel actief dingen ondernomen worden om FOK! te 'redden'.
Wat erg jammer is. Juist door users meer te laten participeren komt het tot leven.quote:Op maandag 20 april 2015 12:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Laten we wel zijn, dat kan je vergeten denk ik. Ik heb niet het idee dat Danny erg opstaat voor dit soort dingen, buiten z'n groepje vertrouwenspersonen. Wat misschien ook wel een deel van het probleem is.
Jupquote:Op maandag 20 april 2015 12:09 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Wat erg jammer is. Juist door users meer te laten participeren komt het tot leven.
Misschien kun je wat uitgebreider je mening verwoorden, zodat wij er ook wat mee kunnen.quote:
Eerder ervaring. Maar vertel eens, jij bent redelijk nieuw. Hoe kom je hier, wat vindt je goed, wat kan er beter? Leeftijd?quote:
Hoogmoed komt voor de val.quote:Op maandag 20 april 2015 13:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Het is erg jammer, hoe het is misgegaan. FOK! was ooit erg tof, maar ik had wel altijd het idee dat dat meer toeval, dan beleid was. De eigenwijsheid die daarbij kwam kijken hielp ook niet. Als FA stelde ik destijds voor om eens te verankeren in de andere nieuwe media, maar nee, dat had FOK! niet nodig. We hoefden niet in discussie en niet na te denken over onze positie, want we stonden overal ver boven.
Makkelijk wel, zo'n hit and run. Beetje wat roeptoeteren en als je gevraagd wordt dan ook daadwerkelijk input te leveren ben je weg...quote:Op maandag 20 april 2015 12:43 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Ik geef mijn mening wel als ik daar zin in heb.
Of ligt het niet aan mobiel internet maar aan gestoorde gebruikers die dwangmatig dit soort onzin moeten spuien?quote:Op maandag 20 april 2015 13:24 schreef El_Matador het volgende:
Mobiel internet is gewoon dé boosdoener. Dan wordt een scherpe oneliner of trollpost veel makkelijker dan een hele OP bouwen of uitgebreid reacties beargumenteren.
En als je niet tegen scherpe ironische of cynische teksten kan, zou ik het hele internet maar afsluiten.
quote:Op maandag 20 april 2015 12:12 schreef El_Matador het volgende:
Yvon Jaspers is een carcinogene prostituee die wel eens op het trottoir zou mogen struikelen.
Er zitten iets teveel aannames in dit stuk om het echt serieus te kunnen nemen, maar de theorie is wel redelijk. Aan de userbase zal echter nooit iets veranderen zolang er vanuit de crew geen initiatieven ontplooid worden om dit te verbeteren. Aan de andere kant; misschien is dit wel een outdated medium. Als ik iets leuks zie of meemaak zet ik dat liever op facebook waar ik zelf kan kiezen wie het ziet en mensen met respect reageren, dan dat ik het op FOK! zet en iedereen me een dood vindt en homo moet.quote:Op maandag 20 april 2015 10:27 schreef Ryon het volgende:
Aangezien er nu wekelijks hetzelfde topic geopend wordt waar deze discussie ook in gevoerd wordt schop ik deze even omhoog. Hier staan de meeste zinnige reacties in.
Ik zelf denk niet dat het einde nabij is. Ik denk dat de statistieken wel laten zien dat er nu iets minder goed gaat. Ik merk ook in mijn eigen postcount dat die sinds 2011 gedaald is. Dat kan toeval zijn, maar het past wel erg goed in de trend.
Ik zelf ben actief in slechtsb drie verschillende subfora (zoals wel meer users) maar de activiteit van die subfora staat in verhouding met de rest van het forum. Gaat het kut met Fok! dan vermindert ook de activiteit op de meer gespecialiseerde onderdelen. Ik heb het er ook met wat mensen over gehad "waar ligt het nou aan" en eigenlijk komt iedereen wel met hetzelfde verhaal / knelpunten aanzetten. In zoverre is er dus ook sprake van een trend.
Nu komt er even een heel lang verhaal over wat er beter kan. De TL/DR kan je vinden bij "de oplossing" onderaan de post.
(A) de verzuurde sfeer op Fok! wordt eigenlijk als voornaamste reden genoemd waarom mensen minder topics lezen en minder bijdragen. Topics worden overspoeld met geflame, alles dat afwijkt van de middelmaat wordt afgebrand en men gaat met gestrekt been tegen elkaar in. Deels maakt dit niet heel veel uit (het blijft een discussieforum) en is dat onderdeel van het internet, maar het moet niet te ver doorschieten.
Wiens schuld is dit? Die van de moderators en de PvdA natuurlijk. Maar stiekem ook een beetje de verantwoordelijkheid van de userbase zelf. Uiteindelijk ben je met elkaar verantwoordelijk voor de sfeer. Komen wij op punt twee:
(B) de userbase. Vroeger werd er wel eens gezegd dat Fok! een dwarsdoorsnede is van de samenleving. Nou, daar heb ik wel verstand van maar dat is het zeker niet. Op Fok! zijn een paar doelgroepen oververtegenwoordigd. De blanke jongeman met een hbo achtergrond en interesse in ICT in het bijzonder. Niets mis mee en het is ook prima dat elk subforumpje zijn eigen doelgroep heeft, maar het gevaar van homogeniteit en kliekvorming ligt dan op de loer. Mensen die niet tot dat groepje behoren voelen zich minder aangesproken om bijdrages te leveren. Zonde, want daarmee sluit je ook een belangrijk deel van het contact uit en van de gezelligheid uit. Het andere gevaar is natuurlijk dat er negatief gesproken wordt over iedereen die niet tot het groepje behoort. Seksistisch en racistisch gedrag ligt op de loer. Erg grappig ("grapje moet kunnen toch") om je op die manier te laten gelden, maar dat komt de sfeer niet ten goede. Zichzelf versterkend effect. Vrouwen hebben weinig zin om te posten op een forum waar alleen maar mannen posten (en kuthoer grappen maken) waardoor er nog minder vrouwen posten en het aantal mannen nog meer stijgt etc.
Dit kan ook ten positieve werken! Wanneer er gang- en sfeermakers op een forum afkomen dan leeft dat forum op. Als mensen een incentive hebben om een positieve bijdrage te leveren dan trekt dat ook weer anderen aan die daar in mee willen doen. Nu zit Fok! even in een negatieve spiraal. Gangmakers worden weggejaagd en daarmee verdwijnt ook een deel van de aanhang.
(C) Positionering van Fok!. Het laatste knelpunt heet ook weer met bovenstaande punten te maken en dat is de positionering van Fok! ten opzichte van de andere alternatieven. In een Volkskrant artikel werd het succes van Fok! in 2011 verklaard aan de hand van dat Fok! minder ruw is dan veel andere alternatieven (zoals Geenstijl) maar toch ook aan veel verschillende mensen de ruimte biedt. Beide succespunten lijken nu dus te verdwijnen (zie punt A en B).
Fok! zit dan ook een beetje in een identiteitscrisis. Echt een imago heeft Fok! niet en de merkwaarde is ook niet bijster hoog. Deels heeft dat ermee te maken met dat het een uit de hand gelopen hobbyproject is en geen weldoordachte onderneming. Het spanningsveld tussen amateurisme en professionalisme komt wel vaker naar voren. Feitelijk is Fok! een MKB onderneming dat gerund wordt alsof het een vereniging is. Veel input komt van vrijwilligers en het meeste geld wordt geïnvesteerd in het "materiële" deel van Fok! namelijk de servers en de code.
Dat hoeft niet erg te zijn, maar dat maakt het er niet makkelijker op. we hebben daar de idiote ruzie gehad met Glowmouse, het gezeik met de aanpassing van de Algemene Voorwaarden en natuurlijk het gehannes met de Frontpage. Of je die nou mooi of lelijk vindt, dat maakt niet uit maar de positie van de FP is lastig. In de jaren nul stond Fok! bekend om het "luchtige" nieuws maar die positie is zij kwijt. Alternatieven zoals Powned doen dat leuker (zij hebben ook betaalde werknemers) en nieuws is sowieso geen groot goed meer op het internet.
De FP en Fok! in zijn geheel zou het dus moeten hebben van zijn sterke communitysfeer. Iedereen die daar wel eens de reacties op gelezen heeft weet dat die community direct overgenomen is van Stormfront en dergelijke. Niet gezellig en ook niet echt uitnodigend. Het aantal views / reactie verhouding werkt ook niet echt mee. De populairste nieuwsberichten (met de meeste clicks) gaan over seks (lerares doet leerling) en pakken op Fok! soms nog niet eens 1/100 of 1/50 van het aantal views dat hetzelfde bericht op Powned pakt. Zowel de kwaliteit als de kwantiteit van de reacties (userinbreng) blijft ook achter. Discussies kan je tegenwoordig beter voeren in de panelen van Powned dan op Fok! en dat is toch echt bijzonder treurig als je weet van welk niveau de discussies daar zijn.
De oplossing
Bovenstaande punten (A, B, C) gaan eigenlijk over hetzelfde: de community is minder uitnodigend geworden waardoor het minder leuk is voor sfeermakers om de boel aan te jagen waardoor het voor minder mensen leuk wordt om te lurken en bij te dragen. In plaats daarvan neemt een kleine verzuurde kliek het over en wordt het er alleen maar minder op.
Ik denk dat de oplossing van de problemen van A en B te vinden is in de positionering van Fok! Met UTO heeft Fok! aangetoond dat als zij een focus heeft dat zij best een nieuwe stevige aanwas binnen kan krijgen die zich inzet voor het forum, probleem is alleen dat UTO kijkers ook weer een vrij specifieke afgebakende doelgroep zijn. Een doelgroep die om historische redenen interessant is voor Fok! maar niet echt leven blaast in de rest van de community.
Fok! zou eigenlijk de stap moeten durven zetten om meer community activiteiten te ondernemen die een breder publiek aanspreken. Vroeger werd daar wel meer in geïnvesteerd maar dat lijkt tegenwoordig behoorlijk terug gelopen te zijn. Crewleden zijn ook iets te reactief i.p.v pro-actief. Voornaamste verantwoordelijkheid van een moderator lijkt niet te zijn om een forum tot leven te brengen, maar voornamelijk leefbaar te houden. Begrijpelijk (het blijft liefde oud papier werk) maar als je het laat verslappen heeft dat wel zo zijn gevolgen.
Fok! pretendeert een bedrijf te zijn maar heeft meer weg van een vereniging. Een bruisende vereniging valt of staat bij actief leden die gave initiatieven ontplooien. Bij de vrijwilligers lijkt de behoefte er steeds minder te zijn om die ruimte te nemen waardoor het voor de rest van Fok! ook minder boeit wordt om te gaan lurken / bij te dragen. Tijd om daar dus verandering in aan te brengen!
Valt wel mee, stel dat je een goede app hebt kan je dit wel deels afvangen, Mobiel reageren is nu zó intens kut, smilies en tags uit je hoofd doen, geen multi-quote, geen quote-alerts, in tig stappen naar je pm of dm box, soms lege OP als je mobiel nieuw deel in een reeks opent, etc. etc.quote:Op maandag 20 april 2015 13:24 schreef El_Matador het volgende:
Mobiel internet is gewoon dé boosdoener. Dan wordt een scherpe oneliner of trollpost veel makkelijker dan een hele OP bouwen of uitgebreid reacties beargumenteren.
En als je niet tegen scherpe ironische of cynische teksten kan, zou ik het hele internet maar afsluiten.
Een goeie app zou kunnen helpen idd, maar ik weiger apps doorgaans.quote:Op maandag 20 april 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Valt wel mee, stel dat je een goede app hebt kan je dit wel deels afvangen, Mobiel reageren is nu zó intens kut, smilies en tags uit je hoofd doen, geen multi-quote, geen quote-alerts, in tig stappen naar je pm of dm box, soms lege OP als je mobiel nieuw deel in een reeks opent, etc. etc.
Als je een degelijke app hebt kan je gewoon mensen direct foto's laten uploaden en in een post gooien, knoppen voor je quote tags e.d., smilies via een schermpje/menu'tje, pushberichten, favorites toevoegen voor je lievelingstopics/fora/users/etc.
Dat kan, das een keuze natuurlijk. En het probleem van lappen tekst typen blijft, want dat is hoe dan ook minder praktisch op een touchscreen dan op een echt toetsenbord. Maar het kan wel redelijk wat andere ergenissen mbt mobiel gebruik wegnemen.quote:Op maandag 20 april 2015 16:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een goeie app zou kunnen helpen idd, maar ik weiger apps doorgaans.
Is FOK! met zo'n app wel ineens interessant? Dat moedigt m.i. alleen tong80 gedrag aan. Dwz geen lap tekst tikken maar alleen eenquote:Op maandag 20 april 2015 16:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat kan, das een keuze natuurlijk. En het probleem van lappen tekst typen blijft, want dat is hoe dan ook minder praktisch op een touchscreen dan op een echt toetsenbord. Maar het kan wel redelijk wat andere ergenissen mbt mobiel gebruik wegnemen.
Mwah, je maakt het in ieder geval gemakkelijker, das wel een beetje stap één wil ik iets 'nieuws' gaan gebruiken; gemak. Als iets al direct ingewikkeld of niet fijn werkt ben ik er snel klaar mee.quote:Op maandag 20 april 2015 17:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is FOK! met zo'n app wel ineens interessant? Dat moedigt m.i. alleen tong80 gedrag aan. Dwz geen lap tekst tikken maar alleen eenaan een gekopieerd nieuwsbericht toevoegen.
Een FOK!app, waar je de reactie in kunt spreken en dan wat je inspreekt afsluiten met "emo.gif" zou wel cool zijnquote:Op maandag 20 april 2015 17:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is FOK! met zo'n app wel ineens interessant? Dat moedigt m.i. alleen tong80 gedrag aan. Dwz geen lap tekst tikken maar alleen eenaan een gekopieerd nieuwsbericht toevoegen.
Ik zie het al helemaal voor me 'optyfen kutmongool, slotje' en de hele stiltecoupé die dan die kutmod in de trein aankijkt van WTF?quote:Op maandag 20 april 2015 18:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Een FOK!app, waar je de reactie in kunt spreken en dan wat je inspreekt afsluiten met "emo.gif" zou wel cool zijn.
De tijd heeft FOK! gewoon ingehaald. Nu.nl heeft FOK! zwaar overtroffen qua relevantie en nieuwswaarde. Tegenwoordig deelt iedereen 'grappig' nieuws op facebook, en op de reacties zit eigenlijk niemand te wachten. Als ik FOK! was zou ik focussen op andere bronnen van inkomsten.quote:Op maandag 20 april 2015 18:21 schreef Silven het volgende:
Vroeger kwam ik vaak op FOK toen het nog een nieuwssite was. Toen van de 1 op de andere dag al jet nieuws verdwenen was en er enkel nog sport en game artikelen op de FP stonden werd ik genoodzaakt om naar de reguliere nieuwssites zoals nu.nl te vertrekken. Sindsdien vind ik er weinig meer aan en kom ik nog maar zelden. Was eerst altijd fijn om te zien of er iets aan de hand was in de wereld en daarna door te klikkeb naar de actieve topics maar ik mis nu gewoon het nut van wat eerst de frontpage was. Slechtste zet die ze ooit hebben kunnen doen.
Ik vond juist de reacties erg interessant, ook om vooral te zien hoezeer meningen van anderen uiteen kunnen lopen en nieuwe inzichten te lezen. Het non-nieuws wat er nu te lezen is is gewoon absurd, het gaat enkel over sport, games en showbizz.quote:Op maandag 20 april 2015 18:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De tijd heeft FOK! gewoon ingehaald. Nu.nl heeft FOK! zwaar overtroffen qua relevantie en nieuwswaarde. Tegenwoordig deelt iedereen 'grappig' nieuws op facebook, en op de reacties zit eigenlijk niemand te wachten. Als ik FOK! was zou ik focussen op andere bronnen van inkomsten.
quote:Op maandag 20 april 2015 18:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me 'optyfen kutmongool, slotje' en de hele stiltecoupé die dan die kutmod in de trein aankijkt van WTF?
zie reddit, 9gag, 4chan. hoezo nederlanders?quote:Op maandag 20 april 2015 22:39 schreef PendingApproval het volgende:
Goed topic! De laatste tijd als ik even naar Fok ga heb ik heel snel het mehh laat maar gevoel en ga verder zoeken. Denk dat Fok gewoon over zijn eigen houdbaarheidsdatum is, vervallen tot een hangplek der nuttelozen. Voor wat er nog aan volwassen discussies is wordt alsnog verziekt door diezelfde nuttelozen met domme oneliners. Niet leuk meer. Nederlanders hebben een serieus discipline probleem.
Boston Big Picturequote:Op maandag 20 april 2015 23:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zie reddit, 9gag, 4chan. hoezo nederlanders?
Ik zou graag weten wat je punt isquote:Op maandag 20 april 2015 23:30 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Boston Big Picture
CityLab
DesignTaxi
Foodgawker
Gentlemint
Four Hour Work Week
Just One Way Ticket
Kernelmag
Leenks
LifeBuzz
Metropolis Japan
Music Aggregator
My Modern Net
Notventures
Odins Raven
Odins Raven Flickr
Popular Mechanics
Saulsplace
Startups UK
Sunny Skyz
The Poor Traveller
Tiny House Design
TotallyCoolPix
Trend Hunter
Upworthy
Visionair
Web Urbanist
DotTech
Huffington Post Tech
Life Hacker
Make Tech Easier
Smashing Magazine
The Next Web
Torrentfreak
Tweakers
WPlift
ZDNet
Android Authority
Apparata
Ars Technica
BBC Tech News
Bits of Freedom
Electronic Frontiers
gHacks
Gratis Software
How to Geek
IT World
Labnol
MakeUseOf
Pocketlint
Techmeme
Techruminations
Ik denk dat bondage je daar wel mee kan helpen. Hij is de koning der dat soort dingen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:14 schreef Loveless85 het volgende:
Zijn de maandcijfers (dus totaal aantal posts) nou ergens te vinden?
oh ik dacht altijd Arcee, en dat bondage meer koning van de ehh... bondage was ofzo...quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:26 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ik denk dat bondage je daar wel mee kan helpen. Hij is de koning der dat soort dingen.
Arcee ook, maar bondage maakt leuke scripties en programmaatjes.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
oh ik dacht altijd Arcee, en dat bondage meer koning van de ehh... bondage was ofzo...
Het Forum is ook de enige plek waar ik nog kom (een paar fora dan, de rest kan mij gestolen worden), de FP heeft afgedaan vanwege de afschuwelijke indeling en achterlijk nieuwsposters (niet allemaal, maar genoeg om er weg te blijven). Wat dat betreft is mijn interesse in Fok! veel minder geworden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:20 schreef Moppieee het volgende:
ik vind FOK! echt echt met de dag kutter.
Kijk amper meer op het forum, fp ook alleen nog het nieuws, maar dat is ook oud nieuws steeds.
Dat dus, en het feit dat er bepaalde dingen niet meer uit te schakelen zijn op de FP waardoor ik verplicht ben om andere bagger te zien in het overzicht.quote:Op maandag 20 april 2015 18:21 schreef Silven het volgende:
Vroeger kwam ik vaak op FOK toen het nog een nieuwssite was. Toen van de 1 op de andere dag al jet nieuws verdwenen was en er enkel nog sport en game artikelen op de FP stonden werd ik genoodzaakt om naar de reguliere nieuwssites zoals nu.nl te vertrekken. Sindsdien vind ik er weinig meer aan en kom ik nog maar zelden. Was eerst altijd fijn om te zien of er iets aan de hand was in de wereld en daarna door te klikkeb naar de actieve topics maar ik mis nu gewoon het nut van wat eerst de frontpage was. Slechtste zet die ze ooit hebben kunnen doen.
Ja precies.quote:Op maandag 20 april 2015 18:21 schreef Silven het volgende:
+ facebook is beter in het geven van relevant nieuws. FOK! is te chaotisch daarvoor en geeft je een hoop nieuws wat je geen flikker intereseert.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:38 schreef Juup© het volgende:
[..]
Het Forum is ook de enige plek waar ik nog kom (een paar fora dan, de rest kan mij gestolen worden), de FP heeft afgedaan vanwege de afschuwelijke indeling en achterlijk nieuwsposters (niet allemaal, maar genoeg om er weg te blijven). Wat dat betreft is mijn interesse in Fok! veel minder geworden.
Via de site in mijn sig kun je redelijk wat stats opvragen, echter het totaal per maand over heel FOK! zit daar (nog) niet in. Het kan wel per forum en per reeks, ik vond het totaal aantal niet zo interessant omdat er altijd afwijkingen zullen zijn, mijn scripts hebben geen toegang tot besloten fora. KPD en KEL worden bijvoorbeeld niet meegeteld.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:14 schreef Loveless85 het volgende:
Zijn de maandcijfers (dus totaal aantal posts) nou ergens te vinden?
quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:26 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ik denk dat bondage je daar wel mee kan helpen. Hij is de koning der dat soort dingen.
Jij bent ook een baas natuurlijk, gewoon tofquote:
Dankjequote:Op dinsdag 21 april 2015 13:48 schreef bondage het volgende:
[..]
Jij bent ook een baas natuurlijk, gewoon tof![]()
Per jaar had ik trouwens wel al eerder gepost en dit zijn redelijk accurate aantallen omdat ik het handmatig heb berekend, mocht je die gemist hebben Loveless: GC / Steeds minder interesse voor FOK! - Het einde nabij? #2
Denk dat bijv. een selectie van 10.000 random posts per jaar en dan gemiddeld aantal woorden per post per jaar een idee geeft of het aantal snelle one-line posts is gestegen of niet.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:48 schreef bondage het volgende:
[..]
Per jaar had ik trouwens wel al eerder gepost en dit zijn redelijk accurate aantallen omdat ik het handmatig heb berekend, mocht je die gemist hebben Loveless: GC / Steeds minder interesse voor FOK! - Het einde nabij? #2
Helaas heb ik alleen over 2014 en 2015 de inhoud van de berichten, geïndexeerd ivm Mycroft. Het is helaas niet te doen om de voorgaande jaren te gaan indexeren omdat het een tijdrovend proces is en ik de inhoud voor de stats niet echt nodig heb.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Denk dat bijv. een selectie van 10.000 random posts per jaar en dan gemiddeld aantal woorden per post per jaar een idee geeft of het aantal snelle one-line posts is gestegen of niet.
Ja had ik gezien, maar wilde dus beetje kijken wat Q1 2015 vs Q1 2014 de trend zou zijnquote:Op dinsdag 21 april 2015 13:48 schreef bondage het volgende:
[..]
quote:
Hierbij. Hier zitten besloten fora niet in, er missen dus posts. wat er in februari 2015 is gebeurd kan ik niet verklaren. De maand februari heeft natuurlijk minder dagen maar kan me niet voorstellen dat het verschil daardoor zo groot is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja had ik gezien, maar wilde dus beetje kijken wat Q1 2015 vs Q1 2014 de trend zou zijn
Nou ja, 3 dagen is wel 10% bijna. Min 10% is januari ook maar 913.000.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:34 schreef bondage het volgende:
[..]
Hierbij. Hier zitten besloten fora niet in, er missen dus posts. wat er in februari 2015 is gebeurd kan ik niet verklaren. De maand februari heeft natuurlijk minder dagen maar kan me niet voorstellen dat het verschil daardoor zo groot is.
01-2014 1.216.742
02-2014 1.032.408
03-2014 1.087.249
01-2015 1.015.463
02-2015 884.607
03-2015 1.049.109
2014 dus 3.336.399 posts, 2015 2.949.179, daling van 12%.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:34 schreef bondage het volgende:
[..]
Hierbij. Hier zitten besloten fora niet in, er missen dus posts. wat er in februari 2015 is gebeurd kan ik niet verklaren. De maand februari heeft natuurlijk minder dagen maar kan me niet voorstellen dat het verschil daardoor zo groot is.
01-2014 1.216.742
02-2014 1.032.408
03-2014 1.087.249
01-2015 1.015.463
02-2015 884.607
03-2015 1.049.109
En die daling wordt nog groter, want er is deze zomer geen EK of WK.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:03 schreef Loveless85 het volgende:
02-2015 884.607
03-2015 1.049.109
2014 dus 3.336.399 posts, 2015 2.949.179, daling van 12%.
En Utopia zal waarschijnlijk ook vaart minderen, wat toch wel een eilandje is. Posts verloren in Utopia win je hoogstwaarschijnlijk niet meer terug in andere fora. Wat mij overigens vooral opviel is hoe constant de daling in het aantal actieve users is, zie: GC / Het klopt niet dat het veel minder druk op FOK! aan het worden is #2. Er zitten nauwelijks grillen of oplevingen in het aantal actieve users. Het is een vrijwel monotoon dalende trend, zelfs op maandelijks niveau over een periode van bijna 5 jaar. Dat vind ik toch vrij spectaculair. Het verval is momenteel al zeker vijf jaar gaande. Je kunt imo dus ook niet zeggen dat Fok! nu even in een negatieve spiraal zit. Het toont tevens aan dat FOK! nauwelijks acties of ophef heeft weten te genereren die substantieel meer actieve users hebben aangetrokken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:23 schreef Falco het volgende:
[..]
En die daling wordt nog groter, want er is deze zomer geen EK of WK.
Stel je eens voor dat er geen UTO was geweestquote:Op dinsdag 21 april 2015 17:23 schreef Falco het volgende:
[..]
En die daling wordt nog groter, want er is deze zomer geen EK of WK.
2.6 mil posts sinds ze bezig zijn (jaartje?) NWS heeft sinds zn bestaan pas 4.6mil posts.quote:
Ohja nog steeds zo populair? Matigquote:Op dinsdag 21 april 2015 20:10 schreef Zith het volgende:
[..]
2.6 mil posts sinds ze bezig zijn (jaartje?) NWS heeft sinds zn bestaan pas 4.6mil posts.
Present!quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dat hoor ik idd ook wel vaker jaquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:29 schreef Stompzinnig het volgende:
Het helpt denk ik ook niet dat users die voornamelijk in bepaalde fora posten daarmee belachelijk worden gemaakt als ze een keer het lef hebben om daarbuiten te posten. Dat zie je met uto, oud, bnw etc. toch best vaak.
En dat is best lullig.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat hoor ik idd ook wel vaker ja
En tja, vooral met BNW is dat volgens mij wel het geval, ja.
Best wel ja. Ja DEELS begrijpelijk als men met een BNW-insteek op nieuwsberichten reageert wat erg sterk afwijkt van de gangbare ideeën, maar zeker als mensen gewoon ergens een willekeurig topic in duiken om gewoon mee te ouwehoeren of zo, zou het totaal niet moeten uitmaken wat voor overtuigingen iemand heeft.quote:
Mee eens. En hoi oud-collegaquote:Op dinsdag 21 april 2015 22:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Best wel ja. Ja DEELS begrijpelijk als men met een BNW-insteek op nieuwsberichten reageert wat erg sterk afwijkt van de gangbare ideeën, maar zeker als mensen gewoon ergens een willekeurig topic in duiken om gewoon mee te ouwehoeren of zo, zou het totaal niet moeten uitmaken wat voor overtuigingen iemand heeft.
Helemaal mee eens. Zat zelf laatst een beetje dom te doen in uto, toen kwamen er een paar die normaal alleen daar blijven ook even dom doen un klb. Was heel leuk omdat er niet meteen gescholden werd. Helaas gebeurt dat vaak wel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Best wel ja. Ja DEELS begrijpelijk als men met een BNW-insteek op nieuwsberichten reageert wat erg sterk afwijkt van de gangbare ideeën, maar zeker als mensen gewoon ergens een willekeurig topic in duiken om gewoon mee te ouwehoeren of zo, zou het totaal niet moeten uitmaken wat voor overtuigingen iemand heeft.
Ja hoorquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
quote:
Nee hoor, ik ben gehecht aan mijn oude accountquote:Op woensdag 22 april 2015 10:49 schreef ToT het volgende:
[..]Hier nog eentje.
Damn, jij zit hier echt al lang!
Wordt het niet onderhand tijd voor een nieuw accountje?
Same here!quote:Op woensdag 22 april 2015 11:01 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gehecht aan mijn oude account
Bovendien, bijzondere karakters zijn niet meer mogelijk in een username dus de © is wel aardig uniekquote:Op woensdag 22 april 2015 11:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Same here!
Zit soms wel aan een andere UI te denken (met name het lettertype vind ik ruk), maar deze heb ik sinds dag 1 en als ik een andere neem, voelt het meteen zo raar.
Same here.quote:
nahquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dat was ik ook, toch gebruik ik mijn oude account uit 2003 al een geruime tijd niet meer. Deze past gewoon beter bij mijquote:Op woensdag 22 april 2015 11:01 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gehecht aan mijn oude account
1999 en jij dan ...quote:Op woensdag 22 april 2015 12:15 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja echt he.Even trots doen met de datum waarop je een FOK! account aangemaakt hebt.
less than what?quote:Op woensdag 22 april 2015 12:20 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Geen idee en I couldn't care less.
We gaan gewoon op een stelling in.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:15 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja echt he.Even trots doen met de datum waarop je een FOK! account aangemaakt hebt.
quote:Op woensdag 22 april 2015 16:41 schreef Bami-Powner het volgende:
steeds meer mensen hebben door dat de overheid hieruit veel informatie haalt
Men is blijkbaar met een nieuw Forum o.i.d. bezig, maar als het dezelfde kant op gaat als de FP dan zoek ik mijn heil ergens andersquote:Op woensdag 22 april 2015 18:56 schreef fotostarter het volgende:
Misschien dat de ontwikkeling te traag gaat? (buiten de FP welke enorme vooruitgang heeft geboekt). Het forum welke beter geïntegreerd moet worden met de FP. De zoekfunctie van het forum. (daar horen we alleen maar over, zijn we mee bezig)
De FP een andere koers op moet met berichten?
De Weblog bijvoorbeeld, dat is soms arme troef. Misschien schrappen, en met een of andere filter inbakken op de FP?
Ik weet het niet, en heb het vaker gepost, FOK! gaat op deze weg heel langzaam kopje onder.
En noem mij een zeikerd, of een lul. Maar dit soort berichten komen de laatste weken steeds vaker voorbij. En dat moet bij, in ieder geval Danny wel een sein afgeven lijkt me.
alles in 1 groot forum en dan moeten filteren op interressegebied?quote:Op woensdag 22 april 2015 19:16 schreef Juup© het volgende:
[..]
Men is blijkbaar met een nieuw Forum o.i.d. bezig, maar als het dezelfde kant op gaat als de FP dan zoek ik mijn heil ergens anders
Dat gaan ze vast niet doen.quote:Op woensdag 22 april 2015 19:27 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alles in 1 groot forum en dan moeten filteren op interressegebied?
No offense, maar volgens mij staat Danny sowieso niet open voor welke visie dan ook. Ik kan er overheen hebben gelezen, maar volgens mij discussieert 'ie hier nergens mee om uit te vogelen wat er beter kan.quote:Op woensdag 22 april 2015 18:56 schreef fotostarter het volgende:
En noem mij een zeikerd, of een lul. Maar dit soort berichten komen de laatste weken steeds vaker voorbij. En dat moet bij, in ieder geval Danny wel een sein afgeven lijkt me.
Hier idem. Voor de FP heb ik gestreden om het gewoon terug te draaien naar het oude ding (die veel beter was) maar helaas met het verwachtte resultaat. "Men" had daar een bepaalde (mij onduidelijke) visie bij die doorgezet diende te worden. Ik kom daar nooit meer, echt 3x niks.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:38 schreef Juup© het volgende:
[..]
Het Forum is ook de enige plek waar ik nog kom (een paar fora dan, de rest kan mij gestolen worden), de FP heeft afgedaan vanwege de afschuwelijke indeling en achterlijk nieuwsposters (niet allemaal, maar genoeg om er weg te blijven). Wat dat betreft is mijn interesse in Fok! veel minder geworden.
Krijg toch oogaids, behaarde neger.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:42 schreef Ruif het volgende:
Wat mij vooral stoort is dat veel users in bv KLB zeer grove/racistische/beledigende reacties plaatsen, puur om anderen af te kraken. Als het aan mij lag, ban je zo iemand direct 24 uur. Bij een volgende overtreding een week en daarna is het klaar. Als je dit structureel doet hou je weliswaar minder mensen over, maar zullen nieuwe -serieuze- users sneller blijven plakken. Als ik nu voor het eerst een account zou aanmaken, zou ik binnen een week weer weg zijn. De afzeikcultuur is in sommige subfora enorm groot en dat komt mede door gebrekkig optreden (mijn mening).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Krijg toch oogaids, behaarde neger.Maar hij heeft wel een punt. Op bijv. Reddit zie je dat afzeiken veel minder en daar heerst een veel meer familiaire sfeer. Op FOK! is dat ook zeker aanwezig, maar het is zo vaak vijandig. Al maak ik me daar soms zelf ook schuldig aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vrees dat je mensen dan gewoon niet goed kan inschatten. Met een DMmetje zijn dat soort dingen zo helder, maar men gaat als een volleerd zolderkamerautist op die TRknoppen rammen.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:49 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel een punt. Op bijv. Reddit zie je dat afzeiken veel minder en daar heerst een veel meer familiaire sfeer. Op FOK! is dat ook zeker aanwezig, maar het is zo vaak vijandig. Al maak ik me daar soms zelf ook schuldig aan.
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Krijg toch oogaids, behaarde neger.Blijkbaar is het ook voor jou erg lastig om gewoon normaal te doen. Dat jij er voldoening uit haalt om zo te reageren is toch hartstikke triest? Het is niet grappig, en het dient geen doel. In vergelijking met andere fora -zoals het hierboven genoemde reddit- is die afzeiksfeer op Fok erg opvallend. Als (nieuwe) leden een serieuze vraag stellen, krijgen ze vaak dom geroep en commentaren van mensen die lollig willen doen. Daardoor haken veel mensen direct af. Ik denk dat de kwaliteit van het forum (en daarmee zijn aantrekkingskracht voor nieuwe leden) stijgt wanneer er veel strakker en vaker wordt ingegrepen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is juist erg makkelijk om mensen die met 'krijg oogaids behaarde neger' reageren in te schatten. Namelijk als iemand die je niet serieus hoeft te nemen. Blijkbaar is diegene niet in staat om middels humor of argumenten zijn punt te maken.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vrees dat je mensen dan gewoon niet goed kan inschatten. Met een DMmetje zijn dat soort dingen zo helder, maar men gaat als een volleerd zolderkamerautist op die TRknoppen rammen.
De mods propageren dat ook, niet handig. Samen los je eventuele misverstanden prima op, als je maar wil
Je zult je nog verbazen hoe dom sommige "wijzen" en hoe interessant sommige "gekken" op FOK! (en irl) zijn...quote:Op donderdag 23 april 2015 00:01 schreef Ruif het volgende:
[..]
Het is juist erg makkelijk om mensen die met 'krijg oogaids behaarde neger' reageren in te schatten. Namelijk als iemand die je niet serieus hoeft te nemen. Blijkbaar is diegene niet in staat om middels humor of argumenten zijn punt te maken.
Dat is dan triest voor die 'gekken'. Als je in het echte leven interessant bent, waarom dan niet op een forum? Waarom zou je jezelf dan op een forum als een 13 in een dozijn schreeuwkindje voordoen?quote:Op donderdag 23 april 2015 00:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je zult je nog verbazen hoe dom sommige "wijzen" en hoe interessant sommige "gekken" op FOK! (en irl) zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |