Rel is zwaar overtrokken. Maar die post geeft in mijn ogen precies aan wat ik eerder zeg. Opeens is zijn post heel normaal en de mijne truerig, terwijl hij zelf met allerlei vage opmerkingen komt. Maar het is de schuld van de modquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien dat een leuke rel weer eens leven in de brouwerij kan brengen
FOK!fossielen laten zich niet zo gemakkelijk van de wijs brengenquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien dat een leuke rel weer eens leven in de brouwerij kan brengen
zoals zovaak zal het niet alleen aan de een of alleen aan de ander liggen: het zal de wisselwerking zijn tussen users en mods.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rel is zwaar overtrokken. Maar die post geeft in mijn ogen precies aan wat ik eerder zeg. Opeens is zijn post heel normaal en de mijne truerig, terwijl hij zelf met allerlei vage opmerkingen komt. Maar het is de schuld van de mod.
Users moeten ook (ja OOK niet alleen) de hand eens in eigen boezem steken en inzien dat ze zelf ook bijdragen, positief EN negatief aan de sfeer.
Tuurlijkquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:13 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zoals zovaak zal het niet alleen aan de een of alleen aan de ander liggen: het zal de wisselwerking zijn tussen users en mods.
Users maken dan misschien wel een forum, maar een mod kan daar (misschien zelfs onbedoeld) een grote invloed op uitoefenen.
Er zijn voldoende tools voor handen om de invloed van negativo's tot een minimum te beperkenquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rel is zwaar overtrokken. Maar die post geeft in mijn ogen precies aan wat ik eerder zeg. Opeens is zijn post heel normaal en de mijne truerig, terwijl hij zelf met allerlei vage opmerkingen komt. Maar het is de schuld van de mod.
Users moeten ook (ja OOK niet alleen) de hand eens in eigen boezem steken en inzien dat ze zelf ook bijdragen, positief EN negatief aan de sfeer.
Maar dan neig je weer naar censuur, zie vorige topic, vallen ook heel veel mensen over, teveel reguleren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn voldoende tools voor handen om de invloed van negativo's tot een minimum te beperken.
Te weinig. Dan zouden we gewoon geen users hebben met 251 notes die nog steeds kunnen posten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn voldoende tools voor handen om de invloed van negativo's tot een minimum te beperken.
De banknoppen aan de backend zijn kapot?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Te weinig. Dan zouden we gewoon geen users hebben met 251 notes die nog steeds kunnen posten.
Nee, men deelt te weinig permbans uit.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De banknoppen aan de backend zijn kapot?
Dan wordt het tijd om dat te accepteren als een ´fact of life´.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar dan neig je weer naar censuur, zie vorige topic, vallen ook heel veel mensen over, teveel reguleren.
Dus doe je het als crew nooit goed, kamp 1: harder aanpakken, kamp 2: loslaten!
Als je het niet eens bent met het gevoerde beleid op FOK! moet je er zeker niet actief blijven modereren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, men deelt te weinig permbans uit.
Ik moet stoppen omdat ze sommige users niet bannen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met het gevoerde beleid op FOK! moet je er zeker niet actief blijven modereren.
Nee, omdat je niet het beleid uitdraagt van FOK!quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik moet stoppen omdat ze sommige users niet bannen?
Erm. Ik geloof niet dat je er veel van begrijpt. Welk beleid 'draag ik niet uit'? Sinds wanneer is FOK! consequent?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, omdat je niet het beleid uitdraagt van FOK!.
Het beleid dat users als Maanvis niet gepermbanned worden!quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm. Ik geloof niet dat je er veel van begrijpt. Welk beleid 'draag ik niet uit'?
Ah.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het beleid dat users als Maanvis niet gepermbanned worden!
Ik begrijp dat je vrolijk doorgaat met het op mij projecteren van een bepaalde mening, die ik helemaal niet geventileerd heb?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:38 schreef HeatWave het volgende:
Lol wut?!
Dit vond jij zelf geen nare toon, geen treurige reactie? "de heatwave oplossing, zinkend schip, laten we gewoon niets doen terwijl ik al 2 topics de enige ben die uberhaupt reageert.
Mooi voorbeeld van "kutcrew" en "foutloze users"
Spiegels, ze bestaan al eeuwen, zoek er eens 1 op.
[zie PI]quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.
Dit is iig iets minder snerig hoor, of ik lees jou en jij mij verkeerd constant.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je vrolijk doorgaat met het op mij projecteren van een bepaalde mening, die ik helemaal niet geventileerd heb?
Ja, je reageert volop, maar is dat een verdienste? Iets waar je je op voor moet laten staan? Dat lijkt mij een beetje kort door de bocht. Reageren is één ding, maar het gaat vervolgens vooral om de inhoud van die reacties.
Dus laten we het daar eens over hebben. En laten we dan inderdaad die spiegel eens gebruiken. Mijn reactie was namelijk niet naar bedoeld, maar als een spiegel. Kennelijk is de metafoor niet helemaal overgekomen.
Als de postaantallen zo sterk afnemen (min 30% per subforum is geen uitzondering), dan kun je Fok wel zien als een zinkend schip. Vervolgens zijn er passagiers (users) die het opvalt dat het schip zinkende is. Sommige passagiers gaan suggesties doen: de één wil dat het lek gedicht wordt, de ander wil in de reddingssloep, de derde wil hozen. En wat doet het enige bemanningslid (jij) dat aan dek verschenen is? Die zegt: "al die suggesties spreken elkaar tegen, dus wat willen jullie nou?" Op zich heeft-ie daar gelijk in, maar ondertussen zinkt het schip wel verder... En of de passagiers het nou met elkaar eens zijn of niet, als de bemanning niks doet zal het schip ten onder gaan.
Deels oneens. Ik zie liever crew die enthousiast een voortrekkersrol vervult als "hun" subforum in een dip(je) zit en de users op dat subforum betrekt bij het brainstormen en desnoods zelf topics opent om de boel levendig te houden. Dat hoeft allemaal niet geforceerd te gaan en het kan een enorme positieve impuls geven. Persoonlijk zie ik dat liever dan crew die met de handen over elkaar zit te wachten tot "hun" subforum echt dood is en dan zegt: "tsja....de users leverden geen content aan, daar kunnen wij ook niets aan doen". Wees actief en geef users het idee dat je het samen doet, want uiteindelijk moet je het ook samen doen. Crew en users kunnen niet zonder elkaar.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:37 schreef HeatWave het volgende:
"de crew" wil best meedenken, meehelpen, maar de content is aan jullie. Er zit toch niemand te wachten op "leuke" geforceerde crewtopics?
Tuulk welquote:Op woensdag 4 maart 2015 17:26 schreef Falco het volgende:
Vroeger was er zelfs een PR-afdeling op FOK! Of dat er nu is, weet ik niet.
wat zijn hun verdiensten geweest het afgelopen jaar? is dat bekend?quote:
Dat is vast wel bekend, maar ik weet het nietquote:Op woensdag 4 maart 2015 17:31 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
wat zijn hun verdiensten geweest het afgelopen jaar? is dat bekend?
zelf zag ik ze in het verleden een stuk meer dan de afgelopen tijd...
Ik hoor buiten FOK! ook nooit iemand over FOK! Dat is altijd al zo geweest ook. Dus wat dat betreft geen nadeel, maar meer bekendheid zou nu wel een voordeel zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:22 schreef MPC60 het volgende:
Kingstown heeft wel een punt te pakken, er is weinig reclame voor fok buiten fok.
Ik hoor af en toe wel mensen over FOK! maar dat is dan voornamelijk negatief over het lage niveau van de nieuwsberichten op de frontpage.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik hoor buiten FOK! ook nooit iemand over FOK! Dat is altijd al zo geweest ook. Dus wat dat betreft geen nadeel, maar meer bekendheid zou nu wel een voordeel zijn.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels eens, deels niet. Ligt ook een beetje aan de toon van de TS. ik zie echt heel veel behulpzame mensen in DIG bijv, natuurlijk ook wel een troll tussendoor, maar als je gewoon normaal iets vraagt valt het allemaal wel mee.
Merk zelf vooral, dat het in WGR echt anders is geworden. Mensen die advies vragen omdat ze zichzelf in een lastige situatie hebben gebracht op werk, justitie of een overheidsinstelling worden echt op alle manieren zo hard mogelijk de grond in getrapt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste zie je ook nauwelijks.
Wel sneuneuzen die gaan lopen roepen dat je eerst moet Googelen of 'wat zei ^^^^ toen je belde"
Ik deel dit, echt. En als ik (en dat geldt voor m'n collega's ook) er ben, trap ik alles eruit, maar het is gewoon lastig: het is inderdaad een maatschappelijk ding. We zijn er niet 24/7 en dan nog: je userbase moet ook willen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:56 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Merk zelf vooral, dat het in WGR echt anders is geworden. Mensen die advies vragen omdat ze zichzelf in een lastige situatie hebben gebracht op werk, justitie of een overheidsinstelling worden echt op alle manieren zo hard mogelijk de grond in getrapt.
En vaak tientallen reacties in de trant van: ik help je niet, want had je maar niet zo dom moeten zijn.
PTA begint het langzaam ook die kant op te gaan.
Het is misschien ook wel een maatschappelijk probleem geworden, in een tijd waar iedereen een winnaar of loser is.
Is dat erg? Alles is toch steeds meer entertainment en vrijetijdsbesteding geworden?quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:56 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Merk zelf vooral, dat het in WGR echt anders is geworden. Mensen die advies vragen omdat ze zichzelf in een lastige situatie hebben gebracht op werk, justitie of een overheidsinstelling worden echt op alle manieren zo hard mogelijk de grond in getrapt.
En vaak tientallen reacties in de trant van: ik help je niet, want had je maar niet zo dom moeten zijn.
PTA begint het langzaam ook die kant op te gaan.
Het is misschien ook wel een maatschappelijk probleem geworden, in een tijd waar iedereen een winnaar of loser is.
Dat zijn veelal mensen die een verkeersboete hebben en eronderuit willen komen of mensen die iemand hebben mishandeld en dan onder de straf uit willen komen. Wil je zulke mensen echt helpen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:56 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou je dan je offtopic mening droppen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zijn veelal mensen die een verkeersboete hebben en eronderuit willen komen of mensen die iemand hebben mishandeld en dan onder de straf uit willen komen. Wil je zulke mensen echt helpen?
Om dezelfde reden als je in de kroeg zit en zegt 'alle marokkanen zijn criminelen'.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zou je dan je offtopic mening droppen?
Erm. Nee.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als je in de kroeg zit en zegt 'alle marokkanen zijn criminelen'.
Entertainment, vrijetijdsbesteding.
We moeten niet pretenderen dat we kassa/radar zijn en voor alles een perfect antwoord moeten formuleren. Dit is een community, we zitten hier voor onze lol en niet om mensen te helpen.quote:
En wederom een mooi voorbeeld van "ik vind, dus het moet zo"quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
We moeten niet pretenderen dat we kassa/radar zijn en voor alles een perfect antwoord moeten formuleren. Dit is een community, we zitten hier voor onze lol en niet om mensen te helpen.
Het is FOK!, waar djeez en tong80 de scepter zwaaien. Verwacht je daadwerkelijk dat een FP vol berichten als 'deze lerares neukt 2 15-jarige pubers' of 'opstelten is weer een mongool' users aantrekt die in WGR een serieus antwoord neer gaan pennen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wederom een mooi voorbeeld van "ik vind, dus het moet zo"
Zo komen we er wel uit hoor....
quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.
En dat is jouw persoonlijke mening welke gelukkig niet voor iedereen hier geldt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
We moeten niet pretenderen dat we kassa/radar zijn en voor alles een perfect antwoord moeten formuleren. Dit is een community, we zitten hier voor onze lol en niet om mensen te helpen.
Ander publiek en zeker Tweakers probeert nu ook via de sociale media bekender te worden onder het "normale" volk als tech site. Dus als tegenhanger van hardware.nl en consorten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:22 schreef MPC60 het volgende:
Kingstown heeft wel een punt te pakken, er is weinig reclame voor fok buiten fok. Waarom zie ik Danny nooit geïnterviewd worden over internet en social media nieuws en de halve redactie van bv Tweakers en GeenStijl wel? Nu is dit misschien een verkeerd voorbeeld, Danny op tv, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat die andere twee sites een veel groter bereik dankzij de oude media hebben.
maar wel voor het grootste deel hier, anders was er geen gezeur overquote:Op donderdag 5 maart 2015 16:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dat is jouw persoonlijke mening welke gelukkig niet voor iedereen hier geldt.
Waarom zou je FOK! willen neerzetten in de media?quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe wil je FOK! gaan neerzetten in de media?
Toch grappig dat ik jou ui hier het vaakst terug zie hier.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar wel voor het grootste deel hier, anders was er geen gezeur over
Visies op de media, hoe kijkt men op bv Fok naar bezuinigingen op de gastouders of de nieuwe show over eetstoornissen op RTL.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ander publiek en zeker Tweakers probeert nu ook via de sociale media bekender te worden onder het "normale" volk als tech site. Dus als tegenhanger van hardware.nl en consorten.
Hoe wil je FOK! gaan neerzetten in de media?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |