Voor gezellig socializen met bekenden op donkere winteravonden hoef je hier schijnbaar niet meer te zijn, net een triest Euroshopper feestje met TL licht en kutmuziek van BLØF. Van Google mogen blootplaatjes niet meer en zo wordt het bovendien steeds truttiger, lekker terug naar de jaren 50 toen ook niks mocht, nou gezellig dan.quote:ik vind FOK! echt echt met de dag kutter.
Kijk amper meer op het forum, fp ook alleen nog het nieuws, maar dat is ook oud nieuws steeds.
Dat is enerzijds een kwestie van modden en ook van hoe je erin zit. Het lijkt er al tijden op om TS'en standaard in de eerste paar posts met de grond gelijk te maken. Tof....quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:27 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Horizon: Niet de bedoeling om een bepaalde standaard te realiseren, maar wel om de meest infantiele opmerkingen te doen verkleinen.
Het lijkt mij handig dat er iets gebeurd, die Utopia voor baggeraars zie ik nu, veel chaotischer kan het niet worden.
Er mag wel deel twee in de tt want t lijkt net alsof ts een post copy/paste om dezelfde discussie weer aan te zwengelen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is enerzijds een kwestie van modden en ook van hoe je erin zit. Het lijkt er al tijden op om TS'en standaard in de eerste paar posts met de grond gelijk te maken. Tof....
Het afkeuren van zulke postjes gaat geen effect hebben. Dan is een user al afgehaakt.
Godver, kan maar niet bedenken wat jouw originele account nou is.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:22 schreef quinoahipster het volgende:
Daarom gaat Danny Fok! ook verkopen aan TMG.
1x snoeihard cashen, en daarna peren we 'm gezellig naar forumhoeren.nl
Goed punt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:43 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Er mag wel deel twee in de tt want t lijkt net alsof ts een post copy/paste om dezelfde discussie weer aan te zwengelen.
Dus liever een troll als user, dan dat diegene FOK! verlaat?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:42 schreef Five_Horizons het volgende:Het afkeuren van zulke postjes gaat geen effect hebben. Dan is een user al afgehaakt.
Waar zeg ik dat precies?quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Dus liever een troll als user, dan dat diegene FOK! verlaat?
Ik zie al waar dit misgaat: met 'afgehaakt' bedoel ik de TS. Niet de troll. (logisch, leek me). Het ruimte geven van users is wat FOK! groot heeft gemaakt. Vervelend dat de userbase gewoon veranderd is in negatieve zin. Trollen is tof en veel mensen wanen zich onkwetsbaar en vinden het doodnormaal anderen verrot te schelden. Niet in een discussie, want dan kan dat nog... maar gewoon....quote:Dat diegene dan afhaakt weet je nog niet, als die dat wel doet ben ik die liever kwijt dan rijk.
Dat argument: namelijk users behouden/de ruimte geven, vind ik erg slecht, i.m.o. een erg conservatieve opvatting, welke er te pas en te onpas bij word gehaald.
Mijn terugkeer bij FOK! games. In 2014 stopte ik weer en ook dat is te zien.quote:
Suggereer je nou dat ik een kloon ben?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:46 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Godver, kan maar niet bedenken wat jouw originele account nou is.
Eigenlijk moet iedereen die als sinds hij/zij lid is er alles aan doet om FOK! zwart te maken en kapot te maken permanent gebanned worden,maar dat doen we ook niet he?quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:35 schreef Maanvis het volgende:
eigenlijk moet iedereen die langer dan 5 jaar crewlid is er mee stoppen om vers bloed toe te laten.
Kloons.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:39 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
goeie uitleg erbij ook.. 8000 wat in 2011?
Nee, daar ben ik zeker van. Alleen nog niet helemaal zeker van wie.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:37 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Suggereer je nou dat ik een kloon ben?
Respect als je het raadt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:40 schreef paarse_paashaas het volgende:
Nee, daar ben ik zeker van. Alleen nog niet helemaal zeker van wie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:47 schreef Moppieee het volgende:
Ik ben ook een kloon.
Tegenwoordig toch bijna iedereen wel?
Zie ze toch wel regelmatig.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.
*ahem*.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.
Dit is mijn enige account.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:47 schreef Moppieee het volgende:
Ik ben ook een kloon.
Tegenwoordig toch bijna iedereen wel?
Klopt, klopt, Ik word ook wel Jurassic HeatWave genoemdquote:
Ja, ik ken je nog wel van jaaaaren geleden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:54 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dit is mijn enige account.Oké ik ben jaren terug ooit zo stom geweest om een roosjeroosje1988_2 aan te maken omdat al mijn linkjes in mijn fobo niet in 1 fobo pasten.
Maar dat was zo'n gedoe met in en uitloggen.
Verder ook niets meer met dat account gedaan.
Oh echt, dat weet ik niet meer gelukkig.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:56 schreef Moppieee het volgende:
[..]
Ja, ik ken je nog wel van jaaaaren geleden.
Toen heb ik je nog flink afgezeikt geloof ik.
Ben wel lief geworden eigenlijk.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
bijna, maar niet allemaalquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Je ziet spoken en hebt waanbeelden, zoek hulp.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eigenlijk moet iedereen die als sinds hij/zij lid is er alles aan doet om FOK! zwart te maken en kapot te maken permanent gebanned worden,maar dat doen we ook niet he?
Echt, jij moet je hier echt buiten houden.
Jij hebt notes en aantoonbaar bewezen een hekel aan FOK! en alles eromheen te hebben, zoek een leven.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je ziet spoken en hebt waanbeelden, zoek hulp.
Ja, daarom kom ik er ook zovaak. Er klopt zoveel niet in je redenering. Maar misschien kun je nog wat notes erbij plaatsen zodat ik nog sneller gepermbanned word.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij hebt notes en aantoonbaar bewezen een hekel aan FOK! en alles eromheen te hebben, zoek een leven.
Er zijn in 40+ nog behoorlijk wat users die onder hun (hele) oude account posten en geen kloon hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
Ik wil niet oud wordenquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf wel. Hoop ik voor je.
Wat raar. De meeste mensen willen wel oud worden, maar het niet zijn.quote:
Ik wil jong blijvenquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:43 schreef Moppieee het volgende:
[..]
Wat raar. De meeste mensen willen wel oud worden, maar het niet zijn.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 2000: 246859 tot 607017 = 360158 2001: 607017 tot 2667192 = 2060175 2002: 2667192 tot 7646201 = 4979009 2003: 7646201 tot 15868923 = 8222722 2004: 15868923 tot 24330218 = 8461295 2005: 24330218 tot 33594037 = 9263819 2006: 33594037 tot 44905351 = 11311314 2007: 44905351 tot 55694789 = 10789438 2008: 55694789 tot 64546929 = 8852140 2009: 64546929 tot 76280368 = 11733439 2010: 76280368 tot 90696024 = 14415656 2011: 90696024 tot 106266471 = 15570447 2012: 106266471 tot 121025755 = 14759284 2013: 121025755 tot 134942703 = 13916948 2014: 134942703 tot 148205154 = 13262451 |
Aantal posts heeft vrij weinig met kwaliteit te makenquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:47 schreef bondage het volgende:
Hierbij de aantallen per jaar over heel FOK! Het zal nog steeds niet 100% zuiver zijn maar komt imo wel in de buurt van de werkelijkheid. Ik heb dit berekend door van elk jaar het eerste topic in dat jaar te zoeken en het verschil tussen de post-id's te berekenen.
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Als je de SC's eruit haalt zal het nog wel harder gezakt zijn ja.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:55 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Aantal posts heeft vrij weinig met kwaliteit te maken
Dit plaatje geeft al aan dat het 'm helemaal niet zit in postaantallen. Deze discussie leefde namelijk in 2008 helemaal niet. Toen waren de postaantallen veel lager.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:47 schreef bondage het volgende:
Hierbij de aantallen per jaar over heel FOK! Het zal nog steeds niet 100% zuiver zijn maar komt imo wel in de buurt van de werkelijkheid. Ik heb dit berekend door van elk jaar het eerste topic in dat jaar te zoeken en het verschil tussen de post-id's te berekenen.
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Heb ik ook al een in het vorige topic gezegd.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit plaatje geeft al aan dat het 'm helemaal niet zit in postaantallen. Deze discussie leefde namelijk in 2008 helemaal niet. Toen waren de postaantallen veel lager.
Klopt, even niet gekeken naar de inhoud van de posts is er niet zoveel veranderd. Echter zoals aangegeven wordt er zeer veel gepost in SC topics. Wat ik me dan wel afvraag is of de SC's niet gewoon bijgedragen hebben aan een stijging van het totaal en dat het nu weer wat afneemt. Slowchat is natuurlijk niet iets nieuws, een aantal drukke slowchats lopen echt al jaren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit plaatje geeft al aan dat het 'm helemaal niet zit in postaantallen. Deze discussie leefde namelijk in 2008 helemaal niet. Toen waren de postaantallen veel lager.
Deels eens, deels niet. Ligt ook een beetje aan de toon van de TS. ik zie echt heel veel behulpzame mensen in DIG bijv, natuurlijk ook wel een troll tussendoor, maar als je gewoon normaal iets vraagt valt het allemaal wel mee.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:50 schreef Fer het volgende:
Ander minpunt is dat iemand die iets wat minder slim heeft aangepakt en hier hulp vraagt alleen wordt afgezeken en nog wat trappen na krijgt.
Dit is voor mij het grootste punt waardoor de lol er snel vanaf gegaan is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:50 schreef Fer het volgende:
Ander minpunt is dat iemand die iets wat minder slim heeft aangepakt en hier hulp vraagt alleen wordt afgezeken en nog wat trappen na krijgt.
Dat laatste zie je ook nauwelijks.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels eens, deels niet. Ligt ook een beetje aan de toon van de TS. ik zie echt heel veel behulpzame mensen in DIG bijv, natuurlijk ook wel een troll tussendoor, maar als je gewoon normaal iets vraagt valt het allemaal wel mee.
Als jij een topic opent met "hey levensloze kutnerds, ik heb mijn PC gesloopt en jullie kanslozen kunnen dat voor me fixen" krijg je weinig hulp idd.
Nou ja, soms zijn mensen ook wel erg lui. Je hoeft niet per se ergens verstand van te hebben. Net nog iemand die vroeg "hoe ziet een USB micro B eruit"?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste zie je ook nauwelijks.
Wel sneuneuzen die gaan lopen roepen dat je eerst moet Googelen of 'wat zei ^^^^ toen je belde"
Google kan ook een optie zijn, ik geef soms linkjes naar zoekopdrachten zodat ze er ook nog wat van kunnen leren en weten waar ze naar moeten zoeken. Als je bijvoorbeeld naar T.net kijkt gaat het heel anders. Daar komt een mod langs die even komt vertellen dat je de search of Google maar moet gebruiken en sluit het topic. Één van de redenen dat ik daar niet meer kom.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste zie je ook nauwelijks.
Wel sneuneuzen die gaan lopen roepen dat je eerst moet Googelen of 'wat zei ^^^^ toen je belde"
Dan reageer je toch niet? Alles is immers allang te vinden op Google. Als dat het criterium wordt. Want: wie bepaalt wat algemene kennis is?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, soms zijn mensen ook wel erg lui. Je hoeft niet per se ergens verstand van te hebben. Net nog iemand die vroeg "hoe ziet een USB micro B eruit"?
Als je USB micro B in google intikt is de eerste hit goed, dan kan ik me wel voorstellen dat mensen iets hebben van, komop zeg....
Wat ' leert' iemand daar precies van? Een antwoord kan juist een discussie opleveren. Zo'n linkje niet. Daarmee stopt de interactie met die user.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:55 schreef bondage het volgende:
[..]
Google kan ook een optie zijn, ik geef soms linkjes naar zoekopdrachten zodat ze er ook nog wat van kunnen leren en weten waar ze naar moeten zoeken.
Hoe ze moeten zoeken, sommige hebben daar serieus geen kaas van gegeten. Als iemand iets vraagt over een probleem met een virusscanner en ik kan het antwoord via Google vinden op de eerste pagina (bijvoorbeeld een Q&A van een fabrikant) dan post ik de link naar het resultaat en de zoekopdracht. Zo nu en dan post ik gewoon een stukje gequote tekst, hangt er een beetje vanaf waar het over gaat.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat ' leert' iemand daar precies van? Een antwoord kan juist een discussie opleveren. Zo'n linkje niet. Daarmee stopt de interactie met die user.
Het idee dat jij een user moet 'leren' is toch een beetje hautain? Misschien niet zo bedoeld, maar zo kan het wel overkomen.
Als je iets om postcount geeft dan heb je ook geen leven lijkt me. Tong is niet te achterhalen, ik denk dat de meesten hier posten ter vervelingvermindering.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heb ik ook al een in het vorige topic gezegd.
Waar ik ook voorheen eerder 10 one-liners neerramde, post ik nu ook soms echt veel langere posts. Dan heb je minder postcount, maar betere inhoud.
Sowieso is het meeste in Google Engels dus je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen dat maar begrijpt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:06 schreef bondage het volgende:
[..]
Hoe ze moeten zoeken, sommige hebben daar serieus geen kaas van gegeten. Als iemand iets vraagt over een probleem met een virusscanner en ik kan het antwoord via Google vinden op de eerste pagina (bijvoorbeeld een Q&A van een fabrikant) dan post ik de link naar het resultaat en de zoekopdracht. Zo nu en dan post ik gewoon een stukje gequote tekst, hangt er een beetje vanaf waar het over gaat.
Puur zeggen dat iemand maar Google/search moet gebruiken zonder verdere links naar resultaten te posten is natuurlijk niet de bedoeling. Al zijn sommige mensen wel heel makkelijk met het openen van topics zonder zelf enige moeite te nemen. Het verschilt echt per situatie en in de meeste DIG topics zie ik prima reacties staan.
Moet je beter kijken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:24 schreef Waterdrinker het volgende:
Het is me in ieder geval wel opgevallen dat de view-count bij de frontpage artikelen weg is gehaald.
Als ik die grafiek lees... en jij was van 2011 tot 2014 werkzaam... dan is het sinds jou komst enkel achteruit gegaanquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mijn terugkeer bij FOK! games. In 2014 stopte ik weer en ook dat is te zien.
forum.tong80.nl en frontpage.djeez.nl?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:10 schreef PendingApproval het volgende:
URL change www.fok.nl = www.tong80.nl een optie?
Je kunt er tegenwoordig niet meer vanuit gaan dat internetpagina's er voor iedereen hetzelfde uit zien.quote:
Dan is de layout daar wat aangepast. Het aantal views is nog steeds te zien als je met de muis over het item gaat, aantal reacties staat er sowieso al bij.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
januari:
[ afbeelding ]
nu:
[ afbeelding ]
Waar vind ik van dit artikel Koranleraren op non-actief na 'mishandeling' dan de hoeveelheid views?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:15 schreef bondage het volgende:
[..]
Dan is de layout daar wat aangepast. Het aantal views is nog steeds te zien als je met de muis over het item gaat, aantal reacties staat er sowieso al bij.
Kijk dan, jonguh, kijk dan!quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:15 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waar vind ik van dit artikel Koranleraren op non-actief na 'mishandeling' dan de hoeveelheid views?
Daar heb je een punt, van oude artikelen kunt je het lastig achterhalen omdat deze niet meer in de lijsten voorkomen. Ik heb overal overheen gehoverd maar het staat echt nergens.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:15 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waar vind ik van dit artikel Koranleraren op non-actief na 'mishandeling' dan de hoeveelheid views?
www.djeez.tong80.nl lijkt me meer voor de hand liggend.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
forum.tong80.nl en frontpage.djeez.nl?
cookies weggooien en/of in een andere browser opnieuw inloggen?quote:
Yvonne bedoelde denk de views in de tracker linksboven. Of ze heeft speciale adminviews ofzo.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
cookies weggooien en/of in een andere browser opnieuw inloggen?
Dan krijg je misschien de versie die yvonne heeft.
Zoals ik zei kan het zijn dat er a/b tests lopen met het wel of niet tonen van bepaalde dingen, of dat het een bewuste keuze is op basis van bepaalde gebruikersstatistieken gepersonaliseerde content te tonenquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:20 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Yvonne bedoelde denk de views in de tracker linksboven. Of ze heeft speciale adminviews ofzo.
Wat is dit voor rare reactie? Ik denk dat je mij met iemand anders verwart - dat hoop ik althans, want als dit je normale manier van reageren is, is het treurig gesteld.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weer lekker makkelijk, zoals de hele tijd al.
Ik klaag niet, ikvermaak me hier prima, al jaren, nog steeds.
"Jullie" komen met klachten, totaal tegenstrijdige klachten, OOK totaal geen oplossingen, alleen maar persoonlijke ergernissen.
En dan is het weer de schuld van de crew omdat "ze niets doen".
Wie maakt het forum ook alweer? Jullie, de geweldige, nooit foutenmakende, immer gezellige users, of de volgens jou zo negatieve zeikerige kutcrew?
Ik weet het wel hoor...
Lol wut?!quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare reactie? Ik denk dat je mij met iemand anders verwart - dat hoop ik althans, want als dit je normale manier van reageren is, is het treurig gesteld.
Voor de duidelijkheid: je reageerde op mijn eerste post in dit topic, dus ik snap niet waar je het op baseert dat ik 'de hele tijd al' lekker makkelijke opmerkingen maak.Ik heb me daarbij ook niet negatief uitgelaten over de crew en zeker niet in de termen die jij bezigt.
Dus waar heb ik deze uitval aan verdiend?
Dit vond jij zelf geen nare toon, geen treurige reactie? "de heatwave oplossing, zinkend schip, laten we gewoon niets doen terwijl ik al 2 topics de enige ben die uberhaupt reageert.quote:Wat zou de Heatwave-oplossing zijn bij een zinkend schip?
De één roept: we moeten de reddinggsboten in, de ander roept: laten we het lek repareren. En wat zegt Heatwave? Hmm, dat zijn tegengestelde meningen jongens - laten we vooral niks doen, tot jullie het eens zijn gewo..*blub, blub, blub*....
misschien dat een leuke rel weer eens leven in de brouwerij kan brengenquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:59 schreef Maanvis het volgende:
Sluit dit topique maar voordat het ontaardt in een ordinaire flame-war!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |