Hierbij. Hier zitten besloten fora niet in, er missen dus posts. wat er in februari 2015 is gebeurd kan ik niet verklaren. De maand februari heeft natuurlijk minder dagen maar kan me niet voorstellen dat het verschil daardoor zo groot is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja had ik gezien, maar wilde dus beetje kijken wat Q1 2015 vs Q1 2014 de trend zou zijn
Nou ja, 3 dagen is wel 10% bijna. Min 10% is januari ook maar 913.000.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:34 schreef bondage het volgende:
[..]
Hierbij. Hier zitten besloten fora niet in, er missen dus posts. wat er in februari 2015 is gebeurd kan ik niet verklaren. De maand februari heeft natuurlijk minder dagen maar kan me niet voorstellen dat het verschil daardoor zo groot is.
01-2014 1.216.742
02-2014 1.032.408
03-2014 1.087.249
01-2015 1.015.463
02-2015 884.607
03-2015 1.049.109
2014 dus 3.336.399 posts, 2015 2.949.179, daling van 12%.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:34 schreef bondage het volgende:
[..]
Hierbij. Hier zitten besloten fora niet in, er missen dus posts. wat er in februari 2015 is gebeurd kan ik niet verklaren. De maand februari heeft natuurlijk minder dagen maar kan me niet voorstellen dat het verschil daardoor zo groot is.
01-2014 1.216.742
02-2014 1.032.408
03-2014 1.087.249
01-2015 1.015.463
02-2015 884.607
03-2015 1.049.109
En die daling wordt nog groter, want er is deze zomer geen EK of WK.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:03 schreef Loveless85 het volgende:
02-2015 884.607
03-2015 1.049.109
2014 dus 3.336.399 posts, 2015 2.949.179, daling van 12%.
En Utopia zal waarschijnlijk ook vaart minderen, wat toch wel een eilandje is. Posts verloren in Utopia win je hoogstwaarschijnlijk niet meer terug in andere fora. Wat mij overigens vooral opviel is hoe constant de daling in het aantal actieve users is, zie: GC / Het klopt niet dat het veel minder druk op FOK! aan het worden is #2. Er zitten nauwelijks grillen of oplevingen in het aantal actieve users. Het is een vrijwel monotoon dalende trend, zelfs op maandelijks niveau over een periode van bijna 5 jaar. Dat vind ik toch vrij spectaculair. Het verval is momenteel al zeker vijf jaar gaande. Je kunt imo dus ook niet zeggen dat Fok! nu even in een negatieve spiraal zit. Het toont tevens aan dat FOK! nauwelijks acties of ophef heeft weten te genereren die substantieel meer actieve users hebben aangetrokken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:23 schreef Falco het volgende:
[..]
En die daling wordt nog groter, want er is deze zomer geen EK of WK.
Stel je eens voor dat er geen UTO was geweestquote:Op dinsdag 21 april 2015 17:23 schreef Falco het volgende:
[..]
En die daling wordt nog groter, want er is deze zomer geen EK of WK.
2.6 mil posts sinds ze bezig zijn (jaartje?) NWS heeft sinds zn bestaan pas 4.6mil posts.quote:
Ohja nog steeds zo populair? Matigquote:Op dinsdag 21 april 2015 20:10 schreef Zith het volgende:
[..]
2.6 mil posts sinds ze bezig zijn (jaartje?) NWS heeft sinds zn bestaan pas 4.6mil posts.
Present!quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.
Dat hoor ik idd ook wel vaker jaquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:29 schreef Stompzinnig het volgende:
Het helpt denk ik ook niet dat users die voornamelijk in bepaalde fora posten daarmee belachelijk worden gemaakt als ze een keer het lef hebben om daarbuiten te posten. Dat zie je met uto, oud, bnw etc. toch best vaak.
En dat is best lullig.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat hoor ik idd ook wel vaker ja
En tja, vooral met BNW is dat volgens mij wel het geval, ja.
Best wel ja. Ja DEELS begrijpelijk als men met een BNW-insteek op nieuwsberichten reageert wat erg sterk afwijkt van de gangbare ideeën, maar zeker als mensen gewoon ergens een willekeurig topic in duiken om gewoon mee te ouwehoeren of zo, zou het totaal niet moeten uitmaken wat voor overtuigingen iemand heeft.quote:
Mee eens. En hoi oud-collegaquote:Op dinsdag 21 april 2015 22:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Best wel ja. Ja DEELS begrijpelijk als men met een BNW-insteek op nieuwsberichten reageert wat erg sterk afwijkt van de gangbare ideeën, maar zeker als mensen gewoon ergens een willekeurig topic in duiken om gewoon mee te ouwehoeren of zo, zou het totaal niet moeten uitmaken wat voor overtuigingen iemand heeft.
Helemaal mee eens. Zat zelf laatst een beetje dom te doen in uto, toen kwamen er een paar die normaal alleen daar blijven ook even dom doen un klb. Was heel leuk omdat er niet meteen gescholden werd. Helaas gebeurt dat vaak wel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Best wel ja. Ja DEELS begrijpelijk als men met een BNW-insteek op nieuwsberichten reageert wat erg sterk afwijkt van de gangbare ideeën, maar zeker als mensen gewoon ergens een willekeurig topic in duiken om gewoon mee te ouwehoeren of zo, zou het totaal niet moeten uitmaken wat voor overtuigingen iemand heeft.
Ja hoorquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Volgens mij is er bijna niemand van voor pakweg 2005 die nog onder z'n originele account post.
quote:
Nee hoor, ik ben gehecht aan mijn oude accountquote:Op woensdag 22 april 2015 10:49 schreef ToT het volgende:
[..]Hier nog eentje.
Damn, jij zit hier echt al lang!
Wordt het niet onderhand tijd voor een nieuw accountje?
Same here!quote:Op woensdag 22 april 2015 11:01 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gehecht aan mijn oude account
Bovendien, bijzondere karakters zijn niet meer mogelijk in een username dus de © is wel aardig uniekquote:Op woensdag 22 april 2015 11:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Same here!
Zit soms wel aan een andere UI te denken (met name het lettertype vind ik ruk), maar deze heb ik sinds dag 1 en als ik een andere neem, voelt het meteen zo raar.
Same here.quote:
nahquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dat was ik ook, toch gebruik ik mijn oude account uit 2003 al een geruime tijd niet meer. Deze past gewoon beter bij mijquote:Op woensdag 22 april 2015 11:01 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gehecht aan mijn oude account
1999 en jij dan ...quote:Op woensdag 22 april 2015 12:15 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja echt he.Even trots doen met de datum waarop je een FOK! account aangemaakt hebt.
less than what?quote:Op woensdag 22 april 2015 12:20 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Geen idee en I couldn't care less.
We gaan gewoon op een stelling in.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:15 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja echt he.Even trots doen met de datum waarop je een FOK! account aangemaakt hebt.
quote:Op woensdag 22 april 2015 16:41 schreef Bami-Powner het volgende:
steeds meer mensen hebben door dat de overheid hieruit veel informatie haalt
Men is blijkbaar met een nieuw Forum o.i.d. bezig, maar als het dezelfde kant op gaat als de FP dan zoek ik mijn heil ergens andersquote:Op woensdag 22 april 2015 18:56 schreef fotostarter het volgende:
Misschien dat de ontwikkeling te traag gaat? (buiten de FP welke enorme vooruitgang heeft geboekt). Het forum welke beter geïntegreerd moet worden met de FP. De zoekfunctie van het forum. (daar horen we alleen maar over, zijn we mee bezig)
De FP een andere koers op moet met berichten?
De Weblog bijvoorbeeld, dat is soms arme troef. Misschien schrappen, en met een of andere filter inbakken op de FP?
Ik weet het niet, en heb het vaker gepost, FOK! gaat op deze weg heel langzaam kopje onder.
En noem mij een zeikerd, of een lul. Maar dit soort berichten komen de laatste weken steeds vaker voorbij. En dat moet bij, in ieder geval Danny wel een sein afgeven lijkt me.
alles in 1 groot forum en dan moeten filteren op interressegebied?quote:Op woensdag 22 april 2015 19:16 schreef Juup© het volgende:
[..]
Men is blijkbaar met een nieuw Forum o.i.d. bezig, maar als het dezelfde kant op gaat als de FP dan zoek ik mijn heil ergens anders
Dat gaan ze vast niet doen.quote:Op woensdag 22 april 2015 19:27 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alles in 1 groot forum en dan moeten filteren op interressegebied?
No offense, maar volgens mij staat Danny sowieso niet open voor welke visie dan ook. Ik kan er overheen hebben gelezen, maar volgens mij discussieert 'ie hier nergens mee om uit te vogelen wat er beter kan.quote:Op woensdag 22 april 2015 18:56 schreef fotostarter het volgende:
En noem mij een zeikerd, of een lul. Maar dit soort berichten komen de laatste weken steeds vaker voorbij. En dat moet bij, in ieder geval Danny wel een sein afgeven lijkt me.
Hier idem. Voor de FP heb ik gestreden om het gewoon terug te draaien naar het oude ding (die veel beter was) maar helaas met het verwachtte resultaat. "Men" had daar een bepaalde (mij onduidelijke) visie bij die doorgezet diende te worden. Ik kom daar nooit meer, echt 3x niks.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:38 schreef Juup© het volgende:
[..]
Het Forum is ook de enige plek waar ik nog kom (een paar fora dan, de rest kan mij gestolen worden), de FP heeft afgedaan vanwege de afschuwelijke indeling en achterlijk nieuwsposters (niet allemaal, maar genoeg om er weg te blijven). Wat dat betreft is mijn interesse in Fok! veel minder geworden.
Krijg toch oogaids, behaarde neger.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:42 schreef Ruif het volgende:
Wat mij vooral stoort is dat veel users in bv KLB zeer grove/racistische/beledigende reacties plaatsen, puur om anderen af te kraken. Als het aan mij lag, ban je zo iemand direct 24 uur. Bij een volgende overtreding een week en daarna is het klaar. Als je dit structureel doet hou je weliswaar minder mensen over, maar zullen nieuwe -serieuze- users sneller blijven plakken. Als ik nu voor het eerst een account zou aanmaken, zou ik binnen een week weer weg zijn. De afzeikcultuur is in sommige subfora enorm groot en dat komt mede door gebrekkig optreden (mijn mening).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Krijg toch oogaids, behaarde neger.Maar hij heeft wel een punt. Op bijv. Reddit zie je dat afzeiken veel minder en daar heerst een veel meer familiaire sfeer. Op FOK! is dat ook zeker aanwezig, maar het is zo vaak vijandig. Al maak ik me daar soms zelf ook schuldig aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vrees dat je mensen dan gewoon niet goed kan inschatten. Met een DMmetje zijn dat soort dingen zo helder, maar men gaat als een volleerd zolderkamerautist op die TRknoppen rammen.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:49 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel een punt. Op bijv. Reddit zie je dat afzeiken veel minder en daar heerst een veel meer familiaire sfeer. Op FOK! is dat ook zeker aanwezig, maar het is zo vaak vijandig. Al maak ik me daar soms zelf ook schuldig aan.
quote:Op woensdag 22 april 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Krijg toch oogaids, behaarde neger.Blijkbaar is het ook voor jou erg lastig om gewoon normaal te doen. Dat jij er voldoening uit haalt om zo te reageren is toch hartstikke triest? Het is niet grappig, en het dient geen doel. In vergelijking met andere fora -zoals het hierboven genoemde reddit- is die afzeiksfeer op Fok erg opvallend. Als (nieuwe) leden een serieuze vraag stellen, krijgen ze vaak dom geroep en commentaren van mensen die lollig willen doen. Daardoor haken veel mensen direct af. Ik denk dat de kwaliteit van het forum (en daarmee zijn aantrekkingskracht voor nieuwe leden) stijgt wanneer er veel strakker en vaker wordt ingegrepen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is juist erg makkelijk om mensen die met 'krijg oogaids behaarde neger' reageren in te schatten. Namelijk als iemand die je niet serieus hoeft te nemen. Blijkbaar is diegene niet in staat om middels humor of argumenten zijn punt te maken.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vrees dat je mensen dan gewoon niet goed kan inschatten. Met een DMmetje zijn dat soort dingen zo helder, maar men gaat als een volleerd zolderkamerautist op die TRknoppen rammen.
De mods propageren dat ook, niet handig. Samen los je eventuele misverstanden prima op, als je maar wil
Je zult je nog verbazen hoe dom sommige "wijzen" en hoe interessant sommige "gekken" op FOK! (en irl) zijn...quote:Op donderdag 23 april 2015 00:01 schreef Ruif het volgende:
[..]
Het is juist erg makkelijk om mensen die met 'krijg oogaids behaarde neger' reageren in te schatten. Namelijk als iemand die je niet serieus hoeft te nemen. Blijkbaar is diegene niet in staat om middels humor of argumenten zijn punt te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |