Na je bevalling lek je wel wat meer dan enkel afscheidingquote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:09 schreef Risu het volgende:
En ze mag best de was doen hoor. Alleen om haar nou meteen de eerste dag al de onderbroekenwas te laten doen vind ik ook weer zo sneu. (En mijn inlegkruisje is soms net iets te weinig met al die viezigheid die de zwangerschap meebrengt ondanks 3 keer verschonen per dag dat hoeft ze niet te zien hoor)
Dat laatste idd. Ik ging al met mn benen wijd als de bel ging.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:40 schreef Skoap het volgende:
[..]
Na je bevalling lek je wel wat meer dan enkel afscheiding![]()
Maak je alsjeblieft niet zo druk om al die dingen. De kraam kwam bij mij zelfs kijken als ik op de w.c. zat (dat ik niet flauw zou vallen) en onder de douche stond.. (De eerste dag) Verder checkt ze volgens mij ook hechtingen als je die hebt (ik had ze niet)
Gelukkig was ik na de bevalling toch in een soort van "het maakt me nu echt niet meer uit wie mij naakt ziet bui"
Ik moest hier heel hard om lachenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:46 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat laatste idd. Ik ging al met mn benen wijd als de bel ging.
Serieus: ze was bij mn bevalling, heeft poep, bloed, stolsels en alle mogelijke andere lichaamssappen van me gezien, ze checkte elke dag rectaal mn temperatuur en mn hechtingen en verschoonde de matjes onder mn kont die naar rotte sloot roken.
En echt, áls je het überhaupt al in de gaten hebt, zal het je je reet roesten op dat moment.
Ah! Fijn dat ze niet ze dicht op elkaar jarig zijn! Althans, dat vond ik ineens heel belangrijk..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:35 schreef Mineola het volgende:
Yessss, wij hadden dezelfde UD dacht ik. Jaartje verschil alleen.
Aoraki ook een goede echo vandaag las ik! Fijn!
Ik heb dat minder handig gedaan...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:59 schreef Limone het volgende:
Ah! Fijn dat ze niet ze dicht op elkaar jarig zijn! Althans, dat vond ik ineens heel belangrijk..
Was Luc toevallig negen dagen later?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:02 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik heb dat minder handig gedaan...
Ik ben nu 9 oktober uitgerekend (al is mijn officiële datum door de VK nog niet vastgesteld)
En Luc is van de 18de
Ja, dat krijg je met jaarlijkse geplande seksquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:02 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik heb dat minder handig gedaan...
Ik ben nu 9 oktober uitgerekend (al is mijn officiële datum door de VK nog niet vastgesteld)
En Luc is van de 18de
Neequote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:04 schreef Limone het volgende:
[..]
Was Luc toevallig negen dagen later?
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met jaarlijkse geplande seks![]()
Ik vond achteraf de weeen en de keizersnede een eitje vergeleken met de eerste weken/maanden moederschap![]()
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:17 schreef Skoap het volgende:
[..]betrapt
Ja hier ging alles eigenlijk heel makkelijk (op de BV na, daarom kapte ik daar ook mee) Luc was echt zo'n model baby die vanaf dag 1 ook nog een s nachts doorsliep.
Dat kan nu dus alleen maar gaan tegenvallen![]()
*thee van mobiel veegtquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:46 schreef -Spring het volgende:
[..]
Serieus: ze was bij mn bevalling, heeft poep, bloed, stolsels en alle mogelijke andere lichaamssappen van me gezien, ze checkte elke dag rectaal mn temperatuur en mn hechtingen en verschoonde de matjes onder mn kont die naar rotte sloot roken.
En echt, áls je het überhaupt al in de gaten hebt, zal het je je reet roesten op dat moment.
mijnessen zijn in december jarig (de twee oudsten) en de jongste twee straks allebei in Maartquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:59 schreef Limone het volgende:
[..]
Ah! Fijn dat ze niet ze dicht op elkaar jarig zijn! Althans, dat vond ik ineens heel belangrijk..
Vandaag word ik vergezeld door m'n SET. Volgende week ga ik ze zelf ophalen (Als het lukt!) en de twee keer daarna (is een tijdspanne van een maand of vijf weken) komt m'n ex ze ophalen en gaat m'n SET ze ophalen op zondag. In geval van nood kan m'n ex-schoonvader ook wel een keer rijden geloof ik, maar daar ga ik maar niet vanuit. Die man kan me sinds de scheiding niet luchten of zienquote:Op zaterdag 21 februari 2015 07:28 schreef Cholula het volgende:
Succes met weer reizen DJMO. Er is binnenkort toch wel een andere oplossing hoop ik voor je? Beterschap!
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 21 februari 2015 07:35 schreef klumsy het volgende:
Hier ook al van 1 tot 5 geslapen... Veel slapen zit er alleen helaas niet in, of nouja helaas, Lola is vandaag jarigkleine meisjes worden groot!!
zal wel loslopen. Ik ben het treinreizen gewend en het grootste gedeelte van de reis kan ik zitten natuurlijk. 'k neem wel een emmer mee voor de zekerheid .. hebben de kinderen hem niet nodig, kan ik hem altijd zelf nog gebruikenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 07:38 schreef klumsy het volgende:
Succes DJMO, zal niet meevallen als je zo beroerd bent...
Ik legde zo'n grote flanellen hydrofiel onder mezelf om op te lekkenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 07:28 schreef Cholula het volgende:
Ik heb dus wel joggingbroeken (in verschillende kleuren) in de kast liggen, maar geen pyjama's. Mijn blik toen tijdens de borstvoedingcursus werd verteld dat ik ook 's nachts zoogcompressen nodig ga hebben en dus iets aan moet hebben in bed kwam volgens mijn man het meest overeen met de volgende smileys:![]()
![]()
.
Vandaag gaat overigens een lange dag worden, ik heb van 1 tot 5 geslapen en sindsdien klaarwakker. Lang leve middagdutjes!
Succes met weer reizen DJMO. Er is binnenkort toch wel een andere oplossing hoop ik voor je? Beterschap!
Of je lekt überhaupt niet, ook dat is mogelijkquote:Op zaterdag 21 februari 2015 08:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik legde zo'n grote flanellen hydrofiel onder mezelf om op te lekkenik slaap niet goed met een beha of iets aan. Werkte als een tiet
![]()
Jaaaaaa! Vanmorgen vroeg zei ik nog voelt niet eens zo anders. Maar nu, ja! Toch wel een speciale dag 😊quote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gefeliciteerd met alle dochters!
Danaa, mag ik het zeggen? DE MIJLPAAL DER MIJLPALEN! Jeuj!
Ik voorspelde dat Ingee vandaag zou gaan werpen, dus ik ben erg benieuwd naar een baby-update van haar.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:46 schreef -Spring het volgende:
[..]
Joh, hier is het ook een rotzooi (maar niet smerig idd, oa want huishoudsterquote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:58 schreef Stippelrientje het volgende:
ik las iets over heel de week in pyjama rondhangen....
Aanschaf lijst notitie:
* Pyjama's
Onesies!
Heb je een (te) laag gewicht? Dan even bij de VK langs gaan voor medicatie tegen misselijkheid. En anders huisarts even bellen?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 08:14 schreef pinquit het volgende:
Ik heb grieperigr verschijnselen, samen met de zw.misselijkheid niet echt een ideale situatieBoeh wat voel ik me beroeeerd zeg. Ik leef al drie dagen op crackers (dit is vast nog niks, maar het voelt als een maand).
Ik lees over paracetamol 3000 mg p/d, dat hou ik maar aan.
Iemand nog tips verder?
Lol, herkenbaar. Ik kan een ontzettende draak worden dan. Gelukkig haalt Black_Ninja zelfs om 4 uur 's nachts nog waar ik trek in heb.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Al lag ik gisterennacht om 1 uur te mokken omdat ik ontiegelijke honger had engeen kipnuggets voor me wilde halen, en hij vervolgens moest lachen omdat ik dus blijkbaar echt trek had in nuggets en verwacht had dat hij die wel even ging halen
.
Ik ben nog net niet hormonaal genoeg om niet in te zien dat ik hormonaal reageer denk ik haha. Hopelijk voor mijn man gaat dat ook niet gebeuren. Maar ik realiseer me wel dat ik wat eetbaars in huis moet hebben voor die momentenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:14 schreef LuDann het volgende:
[..]
Lol, herkenbaar. Ik kan een ontzettende draak worden dan. Gelukkig haalt Black_Ninja zelfs om 4 uur 's nachts nog waar ik trek in heb.![]()
Ook om schreeuwen, janken en tieren te voorkomen waarschijnlijk.
Oh ik weet prima dat ik hormonaal en totaal overtrokken reageer, maar dat maakt geen enkel verschil op dat moment.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:16 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik ben nog net niet hormonaal genoeg om niet in te zien dat ik hormonaal reageer denk ik haha. Hopelijk voor mijn man gaat dat ook niet gebeuren. Maar ik realiseer me wel dat ik wat eetbaars in huis moet hebben voor die momenten
Dat bedoel ik, dat maakt voor mij nog net verschil denk ikquote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh ik weet prima dat ik hormonaal en totaal overtrokken reageer, maar dat maakt geen enkel verschil op dat moment.
Dat komt nog wel dan ja.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:18 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, dat maakt voor mij nog net verschil denk ik
Oh zo herkenbaar. Tijdens een jankbui roepen: "Sorry, het zijn mijn hormonen!" en nog niet kunnen stoppen, want hormonenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh ik weet prima dat ik hormonaal en totaal overtrokken reageer, maar dat maakt geen enkel verschil op dat moment.
Herkenbaar!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh zo herkenbaar. Tijdens een jankbui roepen: "Sorry, het zijn mijn hormonen!" en nog niet kunnen stoppen, want hormonen
Ik heb vaak dat ik keihard moet lachen om iets heel grappigs en dat dat dan opeens omslaat naar een enorme jankbui.quote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:01 schreef Cholula het volgende:
Wat leuk die aandacht Danaa!
Wij hebben vandaag de taken in huis heel goed verdeeld: ik lig op de bank enis aan het strijken. De draagdoeken heeft hij al netjes onder handen genomen en nu staat hij grinnikend en met een glimlach de babykleertjes te strijken.
SET = mijn Steun En Toeverlaatquote:
jeuk kan lekker zijnquote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:27 schreef -Spring het volgende:
Het ís natuurlijk ook wel een verschrikkelijke jeukterm, DJMO.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:41 schreef Cholula het volgende:
Over jeuk, wat ik las was is STD. Ik denk in plaatjes en zag je al in de trein zitten met een SOA.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:27 schreef -Spring het volgende:
Het ís natuurlijk ook wel een verschrikkelijke jeukterm, DJMO.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:41 schreef Cholula het volgende:
Over jeuk, wat ik las was is STD. Ik denk in plaatjes en zag je al in de trein zitten met een SOA.
Ja, echt bizar! Het is vooral die 3 die er nu voor staat waar ik zo van onder de indruk ben geloof ikquote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:08 schreef Selvaria het volgende:
Twist 30 weken! Wat gaat het nu hard he?
Dit inderdaad!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:22 schreef pessie het volgende:
vanaf volgende week zit je in de enkele cijfers.
Hehe, ja pas maar op!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
Twist al 30 weken? Wat ga je hard! Straks haal je me nog in...
Jouw weken zijn nu in principe al voorbij!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:38 schreef Danaa het volgende:
Dames, ja, deze dag voelt speciaal!! Net de deur uitgeweest en de aandacht is overweldigend! Haha allemaal enthousiaste mensen.
Die Twist, jouw weken vliegen ook voorbij!
Nog 9 weken, nog 8 weken ipv nog 10,11,12 weken...quote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:31 schreef Limone het volgende:
Ik snap de enkele cijfers niet..![]()
Gefeliciteerd Danaa!!spannend hoor!
Er is heel veel tegenstrijdige info inderdaad, maar aangezien je (denk ik) geen hele zwaardvis hebt opgegeten zal het allemaal prima loslopen. En nu weet je dat je het beter kan laten.quote:Op zondag 22 februari 2015 05:16 schreef Jagärtrut het volgende:
thanks. Veel informatie spreekt elkaar tegen. Voedingscentrum zegt dat je het niet moet eten. Maar goed, het zal vast meevallen.
En het is hier nog maar 22.15, maar zo inderdaad naar bed...
Mignonne postte hier laatst nog iets over:quote:Op zondag 22 februari 2015 05:16 schreef Jagärtrut het volgende:
thanks. Veel informatie spreekt elkaar tegen. Voedingscentrum zegt dat je het niet moet eten. Maar goed, het zal vast meevallen.
En het is hier nog maar 22.15, maar zo inderdaad naar bed...
en:quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Overigens, over die voedingsadviezen... als je antistoffen hebt tegen toxoplasmose hoef je dus niet je biefstuk door te bakken.
Het voedingscentrum is het enige bizarre instituut dat een ellenlange lijst aan allerlei adviezen oplegt, zonder verdere onderbouwing. Er is nu zelfs een onderzoek wat aanbeveelt dat verloskundigen vrouwen voorlichting moeten geven over contact met peuters en kleine kinderen om een CMV besmetting te voorkomen. CMV kan leiden tot aangeboren doofheid, dus in die zin heel nuttig. De adviezen? Je kind niet meer op de mond kussen, weinig contact en veel handen wassen, niet eten van hetzelfde bestek etcetera. Ehm...![]()
Salami en rauwe ham etcetera is bewerkt en zou geen toxoplasmose meer mogen bevatten. Net zoals "rauwmelkse" kaas in NL bewerkt is en het geen listeria meer zou mogen bevatten.
Wat mij betreft dus geen enkel probleem. Net zoals dat je echt heus echt gewoon bammetjes met leverworst enzo kan eten.
Sushi van een sushi tent kan ook gewoon, als je het zelf maakt, listeria ontwikkelt zich in de verpakking van de gerookte vis soorten, in dat vocht wat erin zit. Als je verse gerookte zalm haalt, is er geen enkel probleem.
En de adviezen over kaneel enzowelke josti ooit bedacht heeft dat daar een advies over opgeschreven moet worden??
quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:47 schreef mignonne het volgende:
om er nog even over door te gaan, en dan ben ik klaar![]()
dit stuk (p13) komt uit de folder van het RIVM die jullie in principe gehad horen te hebben. Het is wat mij betreft het meest duidelijke, heldere en best onderbouwde voedingsadvies.
<citaat>Voeding
Tijdens de zwangerschap is het belangrijk om vers, gezond en gevarieerd te eten. De ‘schijf van
vijf ’ kan u hierbij helpen. Eten voor twee is niet nodig. Lijnen tijdens de zwangerschap is niet
verstandig.
Als u zwanger bent en u wilt vasten, bespreek dit dan met uw verloskundig hulpverlener. U kunt
het vasten uitstellen.
Als u geen vlees of vis eet, is het tijdens de zwangerschap belangrijk erop te letten dat u genoeg
B-vitamines en ijzer binnenkrijgt. B-vitamines zitten vooral in volkoren producten, aardappelen, peulvruchten, eieren en zuivelproducten. Peulvruchten en eieren zijn ook belangrijke
bronnen van ijzer, net als vleesvervangers.
- Eet geen kazen die van rauwe melk (‘au lait cru’) zijn gemaakt. In rauwe melk kan de listeria-
bacterie groeien. Besmetting met deze bacterie kan gevolgen hebben voor uw kind.
Gepasteuriseerde melk of kazen van gepasteuriseerde melk kunt u zonder risico gebruiken.
- Eet geen rauw of rosé gebakken vlees (zoals filet Américain of rosbief ).
- Was rauwe groenten en fruit goed. In onvoldoende verhit vlees en in ongewassen groenten en fruit
komen soms ziekteverwekkers voor die onder andere toxoplasmose veroorzaken.
- Eet liever geen lever en hooguit éénmaal per dag een product waar lever in is verwerkt. In lever zit
veel vitamine A. Te veel vitamine A heeft schadelijke gevolgen voor het ongeboren kind.<einde citaat in citaat>
Ze verwijzen vervolgens wel naar het voedingscentrummagoe. Dit zijn in ieder geval de adviezen waarvan echt bekend is dat ze zinvol zijn en waarmee afwijkingen etcetera voorkomen kunnen worden. Naast het advies om niet te roken/drinken/snuiven en wel foliumzuur te nemen.
Als een zwangere moeite heeft met alle adviezen en door de bomen het bos niet meer ziet wijs ik ze altijd op die folder. Dát zijn de regels waarvan ik graag zie dat je die volgt. Of je wel eens een dropje teveel in je murf stopt of een kop zoethoutthee teveel drinkt, mwah... Maar zo'n veelheid van regels zorgt wel voor verwarring én zorgt ervoor dat vrouwen minder bereid zijn ze op te volgen.
Moet je even DM'en naar de OP'er, anders wordt het makkelijk over het hoofd gezien.quote:
Glijden door je nestquote:Op zondag 22 februari 2015 11:54 schreef JantinaGr het volgende:
Stippelrientje, vind je satijnen pyjama's niet lekker zitten? Ik zweer erbij. Draag die dingen al eeuwen. Dan wel een maatje groter, want dat zit lekker los om je heen
Hahahahaha.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:58 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Glijden door je nestDat is wel spannend slapen
Ze zit veel te lekker, blijkbaar.quote:
Vind je dat echt raar? Ik ben wel getrouwd, maar draag niet de naam van mijn man. En straks ook niet van mijn kind dus. Vind dat helemaal niet raar, maar in mijn omgeving zijn dan ook veel mensen die niet getrouwd zijn en kinderen hebben. Niet dat ik mijn achternaam zo prachtig vind, maar ik vind het raar om na bijna 30 jaar een andere naam te gebruiken, daarom heb ik er niet voor gekozen. Ik ben gewoon mijn achternaam.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:12 schreef FlyingFish het volgende:
Plus dat ik het raar vind om de naam van m'n vriend over te nemen als we niet getrouwd zijn, en ik mijn kind niet een andere achternaam wil geven als ik zelf heb. Dat is niet de hoofdreden om te trouwen uiteraard, maar wel iets dat meespeelde.
+1quote:Op zondag 22 februari 2015 13:13 schreef Mariposas het volgende:
Vind je dat echt raar? Ik ben wel getrouwd, maar draag niet de naam van mijn man. En straks ook niet van mijn kind dus. Vind dat helemaal niet raar, maar in mijn omgeving zijn dan ook veel mensen die niet getrouwd zijn en kinderen hebben. Niet dat ik mijn achternaam zo prachtig vind, maar ik vind het raar om na bijna 30 jaar een andere naam te gebruiken, daarom heb ik er niet voor gekozen. Ik ben gewoon mijn achternaam.
+2quote:Op zondag 22 februari 2015 13:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Vind je dat echt raar? Ik ben wel getrouwd, maar draag niet de naam van mijn man. En straks ook niet van mijn kind dus. Vind dat helemaal niet raar, maar in mijn omgeving zijn dan ook veel mensen die niet getrouwd zijn en kinderen hebben. Niet dat ik mijn achternaam zo prachtig vind, maar ik vind het raar om na bijna 30 jaar een andere naam te gebruiken, daarom heb ik er niet voor gekozen. Ik ben gewoon mijn achternaam.
Overigens kan je bij geregistreerd partnerschap ook de achternaam van je partner aannemen, en partnerschapsvoorwaarden blijven van kracht bij het omzetten van het partnerschap naar huwelijk.
Wat leuk!quote:Op zondag 22 februari 2015 12:12 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd allemaal met wisseldagen enzo!
We hebben hier besloten om de druk nog maar wat op te voeren. Naast alles wat er nog voor de baby moet gebeuren gaan we toch ook maar een bruiloft plannen! Eind mei/begin juni als dat nog kan, dan ben ik 6/7 maanden dus met wat proppen moet dat nog wel in een jurk passen.
Ik vind het ook een mooie tip. Ik ben rond 11 aug uitgerekend.. zal je zien dat je ook nog eens je bed uitzweet door de hittequote:Op zondag 22 februari 2015 12:03 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hahahahaha.
Waarom doen die van mij dat niet.![]()
Ik heb er nu een aan die waarvan het shirt zo groot is, dat er vast ook een zwangerschapsbuik in gaat passen.
En het staat netjes, dus als het wel werkte voor je, was het ideaal geweest voor kraambezoek.
Hoeraquote:Op zondag 22 februari 2015 12:12 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd allemaal met wisseldagen enzo!
We hebben hier besloten om de druk nog maar wat op te voeren. Naast alles wat er nog voor de baby moet gebeuren gaan we toch ook maar een bruiloft plannen! Eind mei/begin juni als dat nog kan, dan ben ik 6/7 maanden dus met wat proppen moet dat nog wel in een jurk passen. Geregistreerd partnerschap of trouwen maakt op papier geen verschil meer en we moeten sowieso langs de notaris voor aanvullende voorwaarden, dus dan maar gelijk alles goed regelen zodat we het niet over een jaar ofzo weer moeten omzetten naar huwelijkse voorwaarden.
Plus dat ik het raar vind om de naam van m'n vriend over te nemen als we niet getrouwd zijn, en ik mijn kind niet een andere achternaam wil geven als ik zelf heb. Dat is niet de hoofdreden om te trouwen uiteraard, maar wel iets dat meespeelde.
dat heb ik ook regelmatig gehad; meestal na een dag wat rustiger was het daarna weer drukker. En m'n buik wat groter. Alsof er even wat minder ruimte was om breed te bewegen zeg maar.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:46 schreef Selvaria het volgende:
Vanochtend maakte ik me wat zorgen om baby i.v.m. geen / minder leven. Normaal word ik bij het wakker worden en omdraaien in bed flink geschopt, maar vanochtend niks. Nu heb ik mini al weer een paar keer gevoeld, wel iets minder dan normaal, maar af en toe een ram en soms wat gewiebel is prima toch?
Wat een doosquote:Op zondag 22 februari 2015 13:52 schreef DJMO het volgende:
Ik heb meerdere voedingshemdjes en een nachthemd met ochtendjasje + een broek + overhemd pyama in m'n tas zitten. Daar red ik het wel mee en zo niet is er zo iets gehaald thuis hoor.
Ik zat een uurtje geleden in de bus naar huis. Tegenover me een vrouwtje met een flesje water. Stapt er een andere vrouw in, die stoot per ongeluk tegen die vrouw aan en die verliest haar dopje. Andere vrouw ging naast mij zitten en hangt vervolgens half over mij heen om naar dat dopje te zoeken terwijl dat vrouwtje zei: laat maar, ik heb het flesje al bijna leeg. Dus ik vraag of ze niet zo over me heen wil hangen omdat ik zwanger ben. Ja mw. het was maar een klein stukje .. ik zeg: Zelfs dat kleine beetje doet al pijn aangezien ik hoogzwanger ben en bekkeninstabiliteit heb. Antwoord ze doodleuk: oh dan zou ik maar eens naar de dokter gaan als je NU AL pijn hebt ..
Ik moet echt zogekeken hebben volgens mij
Krijgen we ook foto's te zien?quote:Op zondag 22 februari 2015 13:46 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb een jurk van Tiffany Rose gekocht, die rekken lekker mee met je buik, zijn niet al te duur maar wel heel erg mooi + veel keus. Ik voel me echt supermooi in mijn trouwjurk.![]()
Ik zal wat foto's plaatsen na the big day.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:12 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Krijgen we ook foto's te zien?Ben heel erg benieuwd naar je jurk, Googelde even en ziet er mooi uit! Toen ik mijn bruidsjurk aan het passen was, was er ook een meisje (zag er best wel jong uit ja) die zwanger was, maar de soepjurken die ze aan het passen was.
Ze keek er ook erg ongelukkig bij en heeft ook zonder jurk de winkel verlaten.
OMG, ik ga denk ik mijn wedding vows maar vernieuwen zodat ik deze jurk kan dragen.![]()
![]()
Het is rationeel gezien ook onzin, maar toch vind ik dat iedereen binnen mijn gezin dezelfde achternaam hoort te hebben, ongeacht welke achternaam dat is. En dat je ook bij geregistreerd partnerschap de naam over mag nemen weet ik, maar in dat geval vind ik het juist weer heel raar om dat te doen, want je bent dan nog gewoon vriend en vriendin ipv man en vrouw. Ik ben overigens wel de eerste uit mijn familie die hiervoor kiest, de rest is pas jaren na de geboorte van het eerste kind getrouwd, maar die hadden dan ook al lang voor de geboorte daarvan een samenlevingscontract dus dan is de noodzaak om iets te regelen er wat minder. Maar goed, iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. In ons geval is dat een bruiloft die er toch wel zou komen een stuk naar voren trekken.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Overigens kan je bij geregistreerd partnerschap ook de achternaam van je partner aannemen, en partnerschapsvoorwaarden blijven van kracht bij het omzetten van het partnerschap naar huwelijk.
Ik heb ook geen pyjama, droeg die voor het laatst in mijn jeugd. Ik slaap altijd in een boxer en hemdje. Geen idee wat ik in mijn kraamweek ga dragen maar in elk geval geen pyjama. Sowieso kan het dan wel 30 graden zijn. Denk gewoon een joggingbroek en shirt. Of het wordt toch deze:![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Ik ga even googelen! Thanks!quote:Op zondag 22 februari 2015 15:27 schreef Selvaria het volgende:
Ik ben in Amsterdam geweest bij Ruimschoots. Is een gewone positiewinkel maar ze verkopen ook veel feest/trouwjurken. Ik had wel van tevoren contact opgenomen om ze wat jurken achter te laten leggen. Op hun website staan de meeste jurken die ze verkopen ook!
42 weken is wel echt de max! Bij de 41 weken gaat de vk ws wel overleggen over inleiding oid...quote:Op zondag 22 februari 2015 16:12 schreef ingee het volgende:
Gefeliciteerd trouwerts!
Oe, Danaa spannend, er gebeurt wat dus.
Hier maar een ananas inbrengen denk ik, stekels vooraan?
Net lekker gewandeld in het bos en voel me eigenlijk fitter dan weken geleden, ik kan nog wel even denk ik.
Ik vraag me trouwens af: hoe lang duurt een zwangerschap maximaal als er niet ingegrepen wordt? Zou ik dan nog een maand door kunnen lopen of is dat echt belachelijk lang?
wij hebben een partnerschap, maar gekozen voor het jawoord geven, en ik heb het ook gewoon over mijn man. Doet iedereen trouwens, ook de mensen die weten dat we een partnerschap hebben. Juist omdat het qua vormgeving en de ceremonie net een bruiloft was. Zelfs de trouwambtenaar versprak zich en had het steeds over bruidspaar. Ik heb ook mijn mans naam aangenomen. Enige reden om niet direct te trouwen is dat mijn man dat met alles er op en eraan wilde doen en dat kost geld. Ben hier ook tevreden meequote:Op zondag 22 februari 2015 15:23 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Het is rationeel gezien ook onzin, maar toch vind ik dat iedereen binnen mijn gezin dezelfde achternaam hoort te hebben, ongeacht welke achternaam dat is. En dat je ook bij geregistreerd partnerschap de naam over mag nemen weet ik, maar in dat geval vind ik het juist weer heel raar om dat te doen, want je bent dan nog gewoon vriend en vriendin ipv man en vrouw. Ik ben overigens wel de eerste uit mijn familie die hiervoor kiest, de rest is pas jaren na de geboorte van het eerste kind getrouwd, maar die hadden dan ook al lang voor de geboorte daarvan een samenlevingscontract dus dan is de noodzaak om iets te regelen er wat minder. Maar goed, iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. In ons geval is dat een bruiloft die er toch wel zou komen een stuk naar voren trekken.
En thanks voor de felicitaties!
Selvaria, heb jij je jurk bij een gewone bruidswinkel gekocht en had je veel keuze?
Tot 2005 beviel zo'n 4-5% van de vrouwen >42+0. Sindsdien is dit percentage gedaald tot 1-1.5%, mede mogelijk gemaakt dankzij het massaal vrijwillig verplicht inleiden van de bevalling bij 42 weken en soms zelfs nog eerder; dus dat laatste vertekend een beetje.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:22 schreef ingee het volgende:
Ja dat snap ik, maar gewoon benieuwd wat er zou gebeuren buiten onze Nederlandse gezondheidszorg om.
Vruchtwater wordt minder, kans dat kind in vruchtwater poept wordt groter, placenta gaat minder goed werken waardoor verminderd voedingstoevoer, zuurstoftoevoer verminderd. Kortom, risico's voor de baby.quote:Op zondag 22 februari 2015 16:22 schreef ingee het volgende:
Ja dat snap ik, maar gewoon benieuwd wat er zou gebeuren buiten onze Nederlandse gezondheidszorg om.
Bij alles wel "kan" erbij zetten ehquote:Op zondag 22 februari 2015 16:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Vruchtwater wordt minder, kans dat kind in vruchtwater poept wordt groter, placenta gaat minder goed werken waardoor verminderd voedingstoevoer, zuurstoftoevoer verminderd. Kortom, risico's voor de baby.
Dat was bij mij waarschijnlijk het gevalquote:Op zondag 22 februari 2015 17:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
Voorbij 44 weken dan ga ik doorgaans denken aan een verkeerde termijnbepaling, zeker als er een blakend kind uit zou komen wat her en der nog wat huidsmeer heeft enzomaar goed, pre-echo was dat ook nog een mogelijkheid.
Uiteraard heb je een keus. Het is jouw lichaam en er mag geen enkele ingreep plaatsvinden zonder jouw uitdrukkelijke toestemming.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:13 schreef ingee het volgende:
Mignonne, dat bedoel ik inderdaad ja, hoe lang het zou kunnen duren als je niks doet. Puur uit nieuwsgierigheid hoor, van mij mag ze nu komen.
Begrijp ik nou uit wat je schrijft 'vrijwillig verplicht' inleiden, dat je er zelf nog een keuze in hebt?
Nogmaals, liever vandaag nog hoor!
Dit heb ik zelf ook geregeld als ik hoest of hard nies. Een soort samentrek/ steek onderop mijn buik.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Even kort vraagje tussendoor, ik heb griep en hoest me een ongeluk, af en toe als ik hoest krijg ik onderin mijn buik een venijnige steek,alsof je een spier verrekt.dit kan toch geen kwaad?
Ja hier wel, als het goed is voel je je klieren ook helemaal opgezet. Pijn is nu veel minder, alleen als mijn man mij een knuffel geeft bijv. of als ik 'savonds mijn bh uit doe, of als ik sochtends opsta. En als ik te fanatiek de trap oprenquote:Op zondag 22 februari 2015 18:16 schreef JantinaGr het volgende:
Hier hebben we een samenlevingscontract + testamenten en samen een koopwoning.
Zouden wel ooit willen trouwen, maar momenteel hebben we beide die behoefte nog niet; geen idee of die behoefte ooit écht gaat komen.
Ik heb sinds vrijdag best pijnlijke borsten. Net alsof ze ergens klem tussen hebben gezeten. Voel het alleen als ik er op druk of erop lig en voelt dan als blauwe plekken.. Het is ook echt om de gehele borst heen, daar waar je beugel zit, maar dan het cirkeltje rond. Niet het gebied rondom de tepels. Herkenbaar?
Ik zou niet weten hoe het moet voelen als je klieren zijn opgezet.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:30 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja hier wel, als het goed is voel je je klieren ook helemaal opgezet. Pijn is nu veel minder, alleen als mijn man mij een knuffel geeft bijv. of als ik 'savonds mijn bh uit doe, of als ik sochtends opsta. En als ik te fanatiek de trap opren
En mijn tepels staan de hele dag door op standje ijskoud
Ik voelde heel duidelijk verschil, mijn borsten waren echt tig keer zo stevig als normaalquote:Op zondag 22 februari 2015 18:35 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe het moet voelen als je klieren zijn opgezet.Hoe voelt dat?
![]()
Die steekjes waar jij het eerder over had, die voel ik nu juist al een paar dagen niet, daarvoor weer wel, maar toen m'n borsten niet. Maarja, kans dat die steekjes er opeens weer zijn.
Wel die afscheiding, die continu aanwezig is.en *sorry voor de vieze praat* soms ook gewoon voel lopen.
Is eigenlijk goed nieuws, klinkt nml als je bandenquote:Op zondag 22 februari 2015 17:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Even kort vraagje tussendoor, ik heb griep en hoest me een ongeluk, af en toe als ik hoest krijg ik onderin mijn buik een venijnige steek,alsof je een spier verrekt.dit kan toch geen kwaad?
quote:Op zondag 22 februari 2015 18:30 schreef purebliss het volgende:
N.a,v. de vragen over zwangerschaps duur eens gegoogled op langste zwangerschap ooit! 375 dagen !!!!
http://www.newhealthguide.org/Longest-Pregnancy.html
Gefeliciteerd! Geen zin in een wondertje?quote:Op zondag 22 februari 2015 19:07 schreef kooks11 het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het meelezen, maar bij deze 'meld' ik me hier ook. Heb een tijdje meegelezen en meegeschreven op zwangerschapspagina.nl, maar ik heb t idee dat de onderwerpen hier en mensen die hier schrijven iets beter bij mij aansluiten dan daar :-)
Ben 35 weken zwanger van ons eerste kindje, en doorloop so far een voorspoedige zwangerschap met weinig klachten. Deze week nog werken en dan met verlof, superveel zin in. Hoop dat ik ook even tijd krijg om daarvan te genieten, maar als t zo doorloopt heb ik niet t idee dat de kleine smurf zich laat zien voor 40 weken. :-)
ook daarvoor geldt, dat er niets ingeleid wordt als je het zelf niet wilt of goed vindt. Geldt ook voor dagelijks of 2 keer per dag ctg-controle.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:27 schreef pessie het volgende:
Wat betreft doorlopen, er zijn ook echt wel risico's verbonden aan >42 weken lopen. Vandaar dat je, als je wilt afwachten, je meen ik dagelijks moet melden voor een CTG in het ziekenhuis. Ik denk dat de meeste moeders daar geen zin in hebben (wat ik volledig terecht vind, ik zou er zelf ook niet blij van worden) en de combinatie dat de meeste moeders toch wel richting het einde van hun latijn gaan maakt dat er dan vaak tussen 41 en 42 weken wel serieus ingeleid wordt. Je "mag" ook alleen doorlopen als bij je 41 weken afspraak bij de gyn blijkt dat alles echt goed gaat. Vinden ze dat de baby niet helemaal lekker reageert plannen ze je de volgende dag in.
Ik hoop stiekem dat ik bij 38 weken beval, zul je zien dat ik richting de 42 ga. Ach, het is nog lang niet zover. Moet alles nog klaar maken.
Dan past t toch helemaal niet meer??quote:Op zondag 22 februari 2015 20:38 schreef pinquit het volgende:
Ik was pas in een museum waar een baby op sterk water stond die pas na 11 maanden geboren werd. Dat liep niet goed af dus
en die was wel bij 9 maanden overleden ofzo? zal toch niet? anders kun je dat nooit meer behoorlijk op sterk water zetten volgens mijquote:Op zondag 22 februari 2015 20:38 schreef pinquit het volgende:
Ik was pas in een museum waar een baby op sterk water stond die pas na 11 maanden geboren werd. Dat liep niet goed af dus
Tsja, ik voelde zelf toch vrij weinig keuze toen de vk's en de gyn zeiden dat ik me moest melden voor groei-echo's omdat ik anders niet thuis mag bevallen...quote:Op zondag 22 februari 2015 20:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
ook daarvoor geldt, dat er niets ingeleid wordt als je het zelf niet wilt of goed vindt. Geldt ook voor dagelijks of 2 keer per dag ctg-controle.
Gechargeerd...
Als de gynaecoloog ziet dat de hartslag van de baby steeds trager wordt en ze wil een keizersnede doen en de vrouw zegt nee. Dan kan de gynaecoloog niets.
/gechargeerd.
Het (al dan niet dringende) advies is om in te leiden. De risico nemen idd rap toe na 42 weken. Toch is het zeker niet zo dat je kind ten dode opgeschreven is als je afwacht. Ik denk dat vrijwel iedereen wel op de hoogte is van risico's voorbij 42 weken. Alleen het valt me altijd zo tegen dat er maar weinig vrouwen zijn die weten dat je echt een keuze hebt. Net zoals met iedere andere medische behandeling kun je weigeren die te ondergaan. Ik verbaas me er echt over en ik vind het echt een van de grootste flaws in de verloskunde.
Ja, bizar dat zwangeren zo weinig keuze ervaren, waar ze die keuze voor de wet wel hebben. Wie bepaalt of jij thuis 'mag' bevallen? Jouw huis, jouw lijf, jouw kindje. Men kan hooguit zeggen dat t niet verstandig is. Of dreigen je dáár geen hulp te bieden (ik gok dat de IGZ daar gehakt van maakt).quote:Op zondag 22 februari 2015 20:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Tsja, ik voelde zelf toch vrij weinig keuze toen de vk's en de gyn zeiden dat ik me moest melden voor groei-echo's omdat ik anders niet thuis mag bevallen...
Ieuwwww pinquit! Alhoewel ik best nieuwsgierig ben...
Skoap, fijn dat je goed bent aangekomen!
Jager, nog iets geshopt voor baby?
Mignonne ik heb wel eens gehoord van een tweelingzwangerschap waarbij er 1 rond de 5 maanden was overleden en waar ze pas achterkwamen bij de geboorte. Dat kindje was helemaal ingekapseld.
Maar wiens 'flaw' is dat precies? Van de vk, de ziekenhuizen, de zwangere vrouwen? Of allemaal een beetje?quote:Op zondag 22 februari 2015 20:35 schreef mignonne het volgende:
Ik denk dat vrijwel iedereen wel op de hoogte is van risico's voorbij 42 weken. Alleen het valt me altijd zo tegen dat er maar weinig vrouwen zijn die weten dat je echt een keuze hebt. Net zoals met iedere andere medische behandeling kun je weigeren die te ondergaan. Ik verbaas me er echt over en ik vind het echt een van de grootste flaws in de verloskunde.
Ja maar dat bedoel ik nou juist! Daar stoor ik me zo aan en verbaas ik me zo over. Als je bij de huisarts komt omdat je een schimmel aan je doos hebt dan krijg je meer keuzevrijheid dan wanneer je bij de verloskundige komt. Hell als er kanker bij je gediagnosticeerd hebt dan krijg je alle keuzevrijheid en weet ik veel die je wilt, zelfs als je 100% zeker behandeld kan worden en ervoor kiest om dat niet te doen, wetende dat je 5 jonge kinderen zonder vader achterlaat ofzoiets.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Tsja, ik voelde zelf toch vrij weinig keuze toen de vk's en de gyn zeiden dat ik me moest melden voor groei-echo's omdat ik anders niet thuis mag bevallen...
Dat kan jaquote:Mignonne ik heb wel eens gehoord van een tweelingzwangerschap waarbij er 1 rond de 5 maanden was overleden en waar ze pas achterkwamen bij de geboorte. Dat kindje was helemaal ingekapseld.
Wauw. Dat is van een indrukwekkend soort lompheid.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:49 schreef mignonne het volgende:
Of dat er gezegd wordt bij 41 weken en willen afwachten "tsja, maar u wilt toch ook geen dode baby mevrouw? ons advies is inleiden". Het laat ontzettend in het midden dat die mw wel degelijk keus heeft en is daarbij misselijkmakend directief.
Van allemaal een beetje inderdaad. Een patiënt of cliënt heeft ook de "plicht" zich te informeren. dwz dat ik er van uit mag gaan dat diegene zelf ook actie onderneemt om iets te weten te komen over een aandoening die ze heeft bijv. En daarbij heb je ook het recht op niet-weten. Dat je bijv niet wil weten of je drager bent van een borstkanker-gen zeg maar. Dat geldt ook voor zwangerschappen, hoewel dat wel lastig is soms.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Maar wiens 'flaw' is dat precies? Van de vk, de ziekenhuizen, de zwangere vrouwen? Of allemaal een beetje?.
per regio wordt verschillend gedacht over inleiden bij welke termijn. R'dam en Den Haag houden 41 weken aan om in te leiden, dan vinden ze iemand "overtijd". Andere regio's houden meestal 42 weken aan. Den Haag wil nog wel eens toegeeflijk zijn bij 41 weken als iemand aangeeft te willen wachten, maar bij 42 weken krijgen vrouwen over het algemeen werkelijk overal nul op rekest.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:54 schreef aapieannie het volgende:
Het ligt denk ik ook aan je vkpraktijk? Mn zus is afgelopen donderdag bevallen met 41.5. Ze hebben met 41 weken aangeboden te strippen maar dat wilde mn zus niet dus is het niet gedaan. De afspraak dinsdag was wel besproken over inleiden en dat wilde ze vrijdag dan wel aankijken.
De bevalling is spontaan op gang gekomen en er was zelf geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan, wat mn zus liever wel had gehad hihi
Klopt, daar maken ze gehakt van. Jammer genoeg weten niet veel vrouwen dat én zijn ook verloskundigen en artsen niet per se goed op de hoogte. Dreigen met onder politie begeleiding naar het ziekenhuis (waarbij de pliesie daadwerkelijk op de stoep staat), dreigen met AMK-meldingen (waarbij het AMK gelukkig niets onderneemt tenzij er sprake is van ernstig alcohol of drugsmisbruik of ernstige psychische problemen).quote:Op zondag 22 februari 2015 20:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, bizar dat zwangeren zo weinig keuze ervaren, waar ze die keuze voor de wet wel hebben. Wie bepaalt of jij thuis 'mag' bevallen? Jouw huis, jouw lijf, jouw kindje. Men kan hooguit zeggen dat t niet verstandig is. Of dreigen je dáár geen hulp te bieden (ik gok dat de IGZ daar gehakt van maakt).
oh yesquote:Op zondag 22 februari 2015 21:00 schreef Franny_G het volgende:
mignonne, je hebt een missie volgens mij..
.
En daarna heb je haar op haar nummer gezet. Toch? TOCH?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:03 schreef Cholula het volgende:
Ik denk dat er heel veel op gevoel wordt gespeeld. Inderdaad het 'U wil toch een levend kind?' doet natuurlijk wel wat met je.
Ik lees me op heel veel zaken in en toch hakte het er in dat de vk een paar afspraken terug zei dat de buik van Frits zo groot was doordat ik teveel at, danwel teveel suiker naar binnen zou werken. Terwijl ik weet dat ik gezond eet en echt niet veel suiker naar binnen werk. Dus als er een medisch onderlegd persoon tegen mij zou zeggen dat ik willens en wetens mijn kind in gevaar zou brengen, zou dat toch echt wel indruk maken. Dan maar ingrijpen, maar vooral dat schuldgevoel niet te hoeven hebben eventueel. Dus ja, er ligt op dat gebied zeker flink wat te verbeteren.
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:03 schreef twist02 het volgende:
Mignonne het is volgens mij al veel vaker gezegd maar jij lijkt me zo'n fijne vk he?
huh?? dus de borstvoedingsvraag was een soort manier om je over te halen klinisch te bevallen ofzo?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef pessie het volgende:
Het meest bizarre is trouwens dat tweelingbroertje ruim 8 pond was bij geboorte. Ik vond het ook een heel bijzonder verhaal.
Het is inderdaad directief. Gelukkig is dit nu mijn 3de zwangerschap en ben ik zelf ook een stuk zelfverzekerder. Ik vond het vooral heel onzeker dat ik continu naar het ziekenhuis moest voor groei-echo's bij mijn middelste, de omstandigheden rond de zwangerschap waren al moeilijk en daarbovenop verplichtte de gyn me elke 2 weken te komen melden voor een groei-echo (en uiteindelijk kon ze nog niet zeggen dat ik een 7-ponder zou krijgen, alleen "iets tussen de 5.5 a 8 pond)". Ik heb nu gezegd dat ik max 3x kom voor een groei-echo en ze me voorbij de 37 weken gewoon niet meer gaan zien in het ziekenhuis (tenzij er echt heel erg iets fout gaat bij de bevalling). En die duidelijkheid helpt. Ik ben zelf rustiger, de vk's hebben het er duidelijk met de gyn over gehad (die zagen de vorige keer dat ik verschrikkelijk onzeker werd).
En wat betreft klein kindje, tsja ik had het er dus laatst met de gyn over bij de groei-echo. Ik vertelde weer dat mijn oudste perfect in verhouding was, en dat kleine kindjes meer regel dan uitzondering zijn begint ze over of hij wel de borst goed pakte. Nou nee, daar hebben we kei hard aan gewerkt en het is allemaal wel gelukt. "Ja, dat wil niet als je er nog 2 hebt, dan heb je daar thuis geen tijd voor". Uhm? Alsof ik wanneer ik in het ziekenhuis lig met een klein kindje elke 2 uur dag en nacht een volledig uur een verpleegster naast mijn bed heb om me te helpen bij het voeden, kolven, bijvoeden en moed inpraten. Ik bedoel, ik heb meer aan thuis zijn, met een prive-kraamverzorgster en mijn man dan iemand die gewoon voor 5 moeders met baby's moet zorgen. (Ik weet niet precies wat de ration is van verpleegsters op moeders, zeker tijdens spitsuur begin mei).
Hier werd 42 weken aangehouden. Maat is ook alweer bijna 3 (:X) jaar geleden.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
per regio wordt verschillend gedacht over inleiden bij welke termijn. R'dam en Den Haag houden 41 weken aan om in te leiden, dan vinden ze iemand "overtijd". Andere regio's houden meestal 42 weken aan. Den Haag wil nog wel eens toegeeflijk zijn bij 41 weken als iemand aangeeft te willen wachten, maar bij 42 weken krijgen vrouwen over het algemeen werkelijk overal nul op rekest.
Toezegging op een baan is echt lekker!quote:Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
En daarna heb je haar op haar nummer gezet. Toch? TOCH?![]()
Kenonne wat een lompheid zegDaar mag je best wel wat van zeggen hoor.
En ja werkgelegenheid, ik zit vlakbij een grote stad, daar is altijd wat te beleven. En ik heb inmiddels al toezegging voor een baan ook. Als alles goed verloopt en ik idd dan afstudeer.
quote:Op zondag 22 februari 2015 17:10 schreef twist02 het volgende:
...ik had het toevallig gisterochtend ook, dat ik Mini minder voelde. Nu nog steeds wel minder dan de afgelopen week/weken, maar toen was ze ook wel heel erg actief.
Voel nu ook nog 'genoeg' maar het is gewoon een stuk minder hard/agressief
Ik heb trouwens het idee dat Mini óf gedraaid is, óf met d'r hoofd al een stukje ingedaald is. Kan dat (indalen) al bij een termijn van 30 weken?
Heb ook het idee dat m'n buik iets lager zit. En de meeste bewegingen die ik voel, voel ik nu ook veel lager dan eerst.
Edit: overigens morgen een groeiecho, dus dat komt nu wel heel goed uit
ohja dat was jij!quote:Op zondag 22 februari 2015 21:21 schreef pessie het volgende:
Haha kwartet mignonne!
Mijn middelste was 7 pond!!! Bizar groot vond ik dat. De jongste zal, als het deze lijn zou doorzetten, ook wel tegen de 7 pond kunnen zijn. Meer verwacht ik zeker niet. Maar goed, ik kan nu fysiek amper nog ietsdus het kind heeft alle rust om lekker door te groeien.
En 2x prima thuis bevallen ja, en ik las vandaag ergens dat als je 2x probleemloos thuis bent bevallen de kans groter is dat het weer probleemloos zou gaan (ik had een beetje last van het 3-de kindje-angst: wat nou als ik fluxus/totaalruptuur/sterrenkijker/weet-ikveel-wat-voor-ramp-scenario krijg).
De derde valt er toch gewoon uit?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:21 schreef pessie het volgende:
Haha kwartet mignonne!
Mijn middelste was 7 pond!!! Bizar groot vond ik dat. De jongste zal, als het deze lijn zou doorzetten, ook wel tegen de 7 pond kunnen zijn. Meer verwacht ik zeker niet. Maar goed, ik kan nu fysiek amper nog ietsdus het kind heeft alle rust om lekker door te groeien.
En 2x prima thuis bevallen ja, en ik las vandaag ergens dat als je 2x probleemloos thuis bent bevallen de kans groter is dat het weer probleemloos zou gaan (ik had een beetje last van het 3-de kindje-angst: wat nou als ik fluxus/totaalruptuur/sterrenkijker/weet-ikveel-wat-voor-ramp-scenario krijg).
Kloptquote:Op zondag 22 februari 2015 21:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hier werd 42 weken aangehouden. Maat is ook alweer bijna 3 (:X) jaar geleden.
Ik vond mijn vk's echt heel fijn bij het overtijd lopen. Mijn eerste ziekenhuis controle was met 41.3, had ook pas met 41.6 kunnen zijn, maar ik vond het wel fijn om voor het weekend te weten hoe mijn baby het deed.
Ik heb meerdere keren afspraken gehad voor strippen, maar voelde niet goed, dus ben met 41.3 voor het eerst 'gestript' (amper een cm ontsluiting). Afspraak voor inleiden was voor 42 weken precies, baby kwam uiteindelijk zelf met 41.5, dus dat was wel heel fijn.
Maar mijn vk's luisterden echt wel naar mij en wat ik wilde. Toen ik belde om te zeggen dat de bevalling begonnen was mocht ik gelijk naar het ziekenhuis, omdat ze wist dat ik daar graag wilde bevallen. Toen ze 3 kwartier later de ontsluiting checkte had ik 6/7 cm ontsluiting, dus wel prettig dat ik al in het ziekenhuis was
Alles kanquote:Op zondag 22 februari 2015 21:26 schreef twist02 het volgende:
Met alle doorgewinterde mama's en vk's-in-de-dop die hier rondhangeniemand die hier nog iets zinnigs op kan zeggen?
[..]
Ik weet nog dat mijn vk ook zoiets tegen me zei bij de eerste. Ik had aangegeven dat ik vocht vast hield naar mijn idee en zij begon gelijk over dat ik vast teveel snoepte en dat ik vast s nachts snackte en dat moest ik maar niet doen. Damn wat was ik nijdig zegquote:Op zondag 22 februari 2015 21:26 schreef Cholula het volgende:
[..]
Toezegging op een baan is echt lekker!
Ik was overigens eerst met stomheid geslagen (en meteen de gedachte door mijn hoofd noemt ze me nou dik?), mijn man daarentegen vroeg wat ze exact bedoelde en gaf vervolgens een omschrijving van wat ik gemiddeld in mijn mond stouw. De laatste keer dat ik haar zag was Frits zijn dikheid een teken dat hij het goed had
Mijn vk praktijk werkte samen met het Bronovo en gingen ook pas met 41 weken doorsturen voor een CTG e.d. en pas met 42 weken inleiden. Althans zo schetste mijn vk het. Ik haalde de 41 weken net nietquote:Op zondag 22 februari 2015 21:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
KloptDat ziekenhuis leidt nog steeds bij 42 weken pas in. In principe is een inleiding bij 41 weken op verzoek van de moeder mogelijk, maar daar zijn ze niet heel blij mee. Controle gebeurd hier doorgaans met 41+3 of 41+5.
Saar lag ook al vroeg met de bol beneden, nog niet vast maar ze is er ook niet meer uitgekomen, draaide rondjes op dr koppie waardoor de ene x ze heel venijnig kon schoppen en de volgende x heel gedempt doordat ze in de placenta lag te kicken...quote:Op zondag 22 februari 2015 21:26 schreef twist02 het volgende:
Met alle doorgewinterde mama's en vk's-in-de-dop die hier rondhangeniemand die hier nog iets zinnigs op kan zeggen?
[..]
bij mij zat de derde anders mooi klem met z'n schouderquote:Op zondag 22 februari 2015 21:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De derde valt er toch gewoon uit?
Maar dat is het ook, je bent als arts een persoon met aanzien en status, er wordt vanuit gegaan dat je het beter weet dan de gemiddelde leek. Een arts (of verloskundige) is doorgaans ook beter op de hoogte van de theorie en onderbouwing maar het is dan wel zijn/haar plicht om dat ook zo aan de patiënt/cliënt te verkopen.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:24 schreef Risu het volgende:
Mijn man en ik verschillen nogal in mening over de keuzevrijheid. Volgens man weet de gyn waar hij het over heeft en moet je zijn advies maar beter opvolgen. Maar als ik straks in het ziekenhuis aankom en ze willen me meteen aan het infuus leggen zeg ik doodleuk ho, stop, waar is dat voor nodig? Wat is de medische noodzaak hiervan. En als het antwoord me niet genoeg aantaat hebben ze mooi pech. Kijk ik heb de formulieren gelezen en weet ondertussen van de risico's van stuitbevalling, maar ik ga niet vanaf uur 0 al aan het infuus omdat ik in uur 5 misschien wel weeenopwekkers nodig heb. Vocht toedienen vind ik ook een stomme reden, want ik ben heus wel in staat een glaasje water te drinken. En zo niet, dan kan dat infuus ook dan pas.
Dat de vk me meteen naar het ziekenhuis stuurde toen bleek dat het stuit was, vond ik eerlijk gezegd verder heel logisch. En thuis bevallen durf ik nu niet meer, ondanks dat ik dat toch graag had gewild. Doorlopen tot 42 weken zie ik ook niet zo zitten, maar voor de 41 weken grens wordt er niks gedaan aan mijn lijf.
Gebaseerd op bevallingstijd doet de derde er 24 uur over ;') (eerste bevalling in 6 uur, maar vk vond het nodig even de vliezen te breken ik snapte na de middelste pas dat ik dat toen helemaal niet had gewild, ik dacht geen keuze te hebben maar ze bleek nog een bevalling te moeten doen en wilde de mijne klaar hebben, de 2de bevalling duurde 12 uur en heb ik zelf aangegeven wanneer ik wilde dat ze mijn vliezen ging breken, veel relaxter, dus tsja, wet van verdubbelingquote:Op zondag 22 februari 2015 21:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De derde valt er toch gewoon uit?
Misschien dat dat het inderdaad is danquote:Op zondag 22 februari 2015 21:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Saar lag ook al vroeg met de bol beneden, nog niet vast maar ze is er ook niet meer uitgekomen, draaide rondjes op dr koppie waardoor de ene x ze heel venijnig kon schoppen en de volgende x heel gedempt doordat ze in de placenta lag te kicken...
Als je je er echt zorgen om maakt kun je het altijd even aankaarten.
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:37 schreef Risu het volgende:
Vind het ook zo gek als mensen zeggen dat ze zoveel aankomen en bij god niet weten hoe dat nou komt. Kijk tenzij je van die dikmakende medicijnen hebt (wat niet vaak de oorzaak is, maar kan wel) of een slaapwandelende snackert bent, weet je zelf heus wel waar het door komt.
En anders zeg ik het wel even hoor. (Psst, die chips op tafel is voor alle visite, niet alleen voor jou) maar goed, das een beetje een puntje bij mij en eigelijk niet zo relevant.
dikke prima als je hier in de regio woontquote:Op zondag 22 februari 2015 21:38 schreef Mariposas het volgende:
Nou mignonne, 2 dagen na je eed mag je mijn baby er wel uit helpen hoor![]()
Of 2 weken daarna.
Haha, da's ook een goeie ja!quote:Op zondag 22 februari 2015 21:37 schreef pessie het volgende:
Twist, ik heb zelf ook sinds een week dat de mijne veel minder ruw is. Ik voel nog steeds echt wel 10x per dag maar het karate achtige is er op dit moment gewoon een beetje uit. Al geprobeerd met een laptop op je buik te Fok!ken?![]()
Ik denk dat het misschien ook te maken heeft met wie je treft in het ziekenhuis voor de groei-echo's. Bij mijn gyn heb ik soms het idee dat ze een bonus krijgt als ze mij in het ziekenhuis krijgt voor de bevalling.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:46 schreef Phaidra het volgende:
Als ik die verhalen lees, ben ik extra blij met mijn vk's. Ze stonden helemaal achter mijn wens voor een thuisbevalling, terwijl er ook nu weer een klein kindje werd verwacht. De groeiecho's in het ziekenhuis vond ik niet zo heel nodig, omdat ik eigenlijk wel zeker wist dat ik gewoon kleine kindjes maak, niet dat er een afwijking zou zijn in de doorbloeding oid. Maar op zich was het wel prettig om een inschatting te hebben om een weloverwogen keuze te kunnen maken voor wel of geen thuisbevalling.
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:48 schreef Risu het volgende:
Stuitbevalling moet sneller verlopen, zowel ontsluiting als de uitdrijving. Want, zo werd mij verteld, geen kunstgrepen zoals vacuum mogelijk. En als kind het moeilijk krijgt dan wordt er snel naar ks gegrepen. Als de ontsluiting niet op gang komt krijg je van die opwekkers geloof ik ja, maar niet vanaf het begin al lijkt me, dan kom je straks nog in een weeenstorm. Persweeen beginnen vaak al bij 8cm want het kontje is kleiner en dan krijg je dus eerder dat ze eruit 'kan'.
Zoiets was het.
Maar ik wil nog wel even melden dat ik niet zo koppig ga zijn dat ik alle advies in de wind sla. Als hij zegt 'we doen infuus want dan zit het er maar vast in' dan zeg ik ja, amehoela. Zeggen ze 'we doen infuus want dan kun je alvast dit of dat krijgen waardoor dit of dat beter gaat' of net wat voor goede reden, dan zeg ik, goed doe maar. Het zit hem vooral in de reden waarom. Ik ben er niet om het voor hun makkelijker te maken, maar om het mezelf makkelijk te houden. (En kind natuurlijk, die gaat bij mij voor alles)
Als hij zegt, we doen ks want kind heeft het moeilijk, zeg ik, snij me maar open. Zegt ie, ks want ontluiting komt niet goed op gang (2cm in 4 uur ofzo weet ik het) zeg ik, als het kind er geen last van heeft, modder ik nog even aan graag.
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:54 schreef twist02 het volgende:
Ohja, en ik weet nu zeker dat mijn hormonen kapot zijn...![]()
Ik liet vandaag een schaaltje kapot vallen omdat m'n vriend die verkeerd weggezet had en ik niet goed oplette en ik schrok er zo van dat ik hem daar ook eigenlijk met een hoop geschreeuw de schuld van wilde geven.
Maar in plaats daarvan dacht ik "nee Twist, da's niet eerlijk, je had zelf gewoon op moeten letten en mag dit nu niet op hem uitvreten omdat je er toevallig van schrok". En toen hij vervolgens zelf sorry zei, zei ik nog dat dat niet hoefde ook, omdat het m'n eigen schuld was!
Ik faal echt als hormonale zwangere
Dat is echt zo jammer, maar ik herken het wel een beetje van de eerste bevalling. Ook al was dat thuis met 1 verloskundige. Net als bij de discussie over kraamzorg: het is gewoon jammer dat je de eerste keer niet goed kunt inschatten wat je wilt en dat je dan na afloop soms toch een vervelend gevoel eraan over kunt houden. Bij mijn 2de zwangerschap heb ik dat goed besproken en omdat ik wist wat er ging gebeuren kon ik het zelf ook veel beter inschatten. 's ochtends zat ik toen op 4 cm, en ik zat tussen 12 en 1 nog steeds op 4 a 5 cm. Ik voelde het zelf al aan, het werd namelijk niet heftiger, ik voelde dat ook zo en toen had ik zelf de mogelijkheid om te vertellen dat ze de vliezen moesten breken omdat mijn lichaam in 5 uur tijd geen zin had om centimeters te vreten of zelf vliezen te breken. Veel meer de regie aan mezelf. Maar ja, dat is dan de 2de keer.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:57 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt wel mondig genoeg, maar tijdens de bevalling was ik echt totaal overgeleverd aan de grillen van de medici. En ik hoor dat wel vaker. Zelfs mijn bevallingsplan werd zo'n beetje aan de kant geschoven.
Staat er op de chip in het ID-bewijs dan niet wie de ouders/voogden zijn?quote:Op maandag 23 februari 2015 08:27 schreef Limone het volgende:
Voor reizen met kind is het wel praktisch om ergens op een document dezelfde achternaam te hebben.
Je mag je paspoort (weliswaar onklaar gemaakt door middel van perforatiegaatjes) gewoon houden als je dat graag wil! Ik heb de mijne ook nog liggen!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:37 schreef Mariposas het volgende:
In juli loopt mijn paspoort af (bye bye alle immigratiedienst stempels...op naar een burgerlijk paspoort...)
Hoop dat je suiker gewoon goed is!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:36 schreef -ik86- het volgende:
Zo goedemorgen, ik zit in het ziekenhuis na een overheerlijkglucose drankje.
Nu nog wachten tot 10.15uur en dan nog een keer prikken en weer fijn naar huis.
Ik sta helemaal verbaasd over mijzelf tijdens de zwangerschap, ik had verwacht veel last van hormonen te hebben maar echt absoluut niet. Ook had ik verwacht alles vroeg klaar te willen hebben inclusief bevalplan maar niets is minder waar. Ik ben overal compleet rustig onder en maak mij nergens zorgen over. Ik denk bij veel dingen "ohh dat kan vanzelf wel goed". Ik denk dat de stress nog wel gaat komen
Ja, denk dat ik dat ga doe inderdaad. Problemen met de publicaties is een beetje dat de uni op de medewerkterssite volgens mij altijd je ''nieuwste'' naam vermeld en dat wetenschappelijke publicaties via een automatisch systeem dat het web afspeurt, aan je naam worden gekoppeld. Nja, komt vast wel goed.quote:Op maandag 23 februari 2015 05:31 schreef Skoap het volgende:
Je kan toch gewoon zijn naam - jouw naam doen & blijven publiceren onder je meisjesnaam?
Ik heb trouwens niet de achternaam van mijn man aangenomen. Heb heel even gedacht aan mijn naam - zijn naam. Maar in dat geval denkt iedereen dat zijn naam mijn meisjesnaam is (die mij niet zou kennen) en in mijn paspoort staan nu wel dat ik echtgenote ben van: zijn achternaam. Dus dikke prima voor mij.
Ja, dat heb ik ook begrepen ja, dat het in de Nederlandse wet anders is geregeld dan in de Engelse bijvoorbeeld (mijn master-begeleider is engels en maakte zich ook wat zorgen).quote:Op maandag 23 februari 2015 08:04 schreef Mariposas het volgende:
Wat skoap zegt, LuDann! ik ken veel mensen die het op die manier doen, ook op werk zoals Cassandra zegt. Je kan dan in feite zelf kiezen welke naam je gebruikt, hoe het je uitkomt.
En je kan altijd bij de gemeente een wijziging doorgeven, je legt hiermee niets vast voor het leven.
Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer kon en dat je altijd je meisjesnaam bleef houden voor officiële dingenquote:Op maandag 23 februari 2015 08:21 schreef pessie het volgende:
Ik heet officieel ook uitsluitend achternaam van mijn man.
Ik heb vorig jaar wel stempels gekregen in de VSquote:Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Mariposas het volgende:
ik meen dat voor de VS ook geen stempels worden gezet? (Zal het over 2 weken merken).
Succes!!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:36 schreef -ik86- het volgende:
Zo goedemorgen, ik zit in het ziekenhuis na een overheerlijkglucose drankje.
Nu nog wachten tot 10.15uur en dan nog een keer prikken en weer fijn naar huis.
Ik sta helemaal verbaasd over mijzelf tijdens de zwangerschap, ik had verwacht veel last van hormonen te hebben maar echt absoluut niet. Ook had ik verwacht alles vroeg klaar te willen hebben inclusief bevalplan maar niets is minder waar. Ik ben overal compleet rustig onder en maak mij nergens zorgen over. Ik denk bij veel dingen "ohh dat kan vanzelf wel goed". Ik denk dat de stress nog wel gaat komen
Ik heb het ook, zonde he! Deze gaat nog wel even mee, maar de vorige twee... Thailand, Laos, Cambodja, Amerika, Cyprus, Istanbul, Moskou... en dan vergeet ik er vast nog een hoop. Maar heb ze, wat iemand al zei, wel met gaatjes erin thuisliggen.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Mariposas het volgende:
Voor we de baby hebben gemaakt, hebben we wel verre reizen gemaakt, m.n. Zuid-oost Azië. Daar stempelen ze lekker. Maar lang niet overal krijg je tegenwoordig een stempel, voor Israël kreeg ik een los immigratiedienst papiertje en ik meen dat voor de VS ook geen stempels worden gezet? (Zal het over 2 weken merken).
Ik wil m'n paspoort idd wel houden (onklaar) maar 't is toch echt een soort afgesloten hoofdstuk.
Slechte nacht boks!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Stippelrientje het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
klaar wakker vanaf 3:12 H
verdikke!![]()
We zijn gewoon Nederlander, ik heb voor mijn huwelijk alleen een paar jaar in Frankrijk gewoond (als tiener, en dan nog willen ze een papiertje van de gemeente waar je hebt gewoond dat je ongetrouwd uit Frankrijk bent gekomen).quote:Op maandag 23 februari 2015 08:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Officiële aanspreeknaam
Tenzij je in een bepaald land bent getrouwd, sommige landen daar verdwijnt je meisjesnaam
Ja maar is toch je aanspreeknaamquote:Op maandag 23 februari 2015 09:10 schreef pessie het volgende:
[..]
We zijn gewoon Nederlander, ik heb voor mijn huwelijk alleen een paar jaar in Frankrijk gewoond (als tiener, en dan nog willen ze een papiertje van de gemeente waar je hebt gewoond dat je ongetrouwd uit Frankrijk bent gekomen).
Aanspreektitel is het inderdaad, maar dus ook per post. Belastingdienst bijvoorbeeld staat alleen mijn aangetrouwde naam op. Ik zag later pas in dat het wellicht handiger was om als officiële titel toch achternaam man+ eigen achternaam te hebben.
LuDann, succes! Wie wil je als getuigen vragen? Je hebt trouwens een kopie nodig van hun ID bewijzen.
Dank je pessie! Ik heb sowieso mijn broertje al, ook al zijn kopie paspoort, maar B_N heeft dus nog geen idee! En hij moet idd vandaag nog die kopieën regelen.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:10 schreef pessie het volgende:
LuDann, succes! Wie wil je als getuigen vragen? Je hebt trouwens een kopie nodig van hun ID bewijzen.
Dank, meteen naar B_N doorgestuurd.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:17 schreef twist02 het volgende:
Misschien een overweging voor de dames die nog moeten kiezen trouwens:
Meisjesnaam behouden is goud waard
Je zou ook kunnen denken aan een ceremoniemeester als het vooral gaat om het regelen van praktische dingen?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dank je pessie! Ik heb sowieso mijn broertje al, ook al zijn kopie paspoort, maar B_N heeft dus nog geen idee! En hij moet idd vandaag nog die kopieën regelen.
Em nu twijfwl ik heel erg of ik nog een 2e getuige wil. Is voor de dingen die getuigen kunnen regelen ook wel handig met meer te zijn denk ik.
Zou kunnen ook, heb echt de ballen verstand van dat soort zaken.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:30 schreef twist02 het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen denken aan een ceremoniemeester als het vooral gaat om het regelen van praktische dingen?
En graag gedaan; die ¤37.500 helpt vast mee!
Goed om te weten, dank jequote:Op maandag 23 februari 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
-ik86-, hartstikke mooi dat je er zo in staat, toch?! Zouden meer mensen moeten doen!![]()
LuDann, bij mijn gemeente was het geen probleem om stukken later in te leveren, kopie Identiteitsbewijs moest uiterlijk 2 weken voor huwelijksdatum binnen zijn. We hebben 2 weken van te voren zelfs nog de trouwlocatie gewijzigd (niet echt vrijwillig-trouwlocatie was op last van gemeente gesloten ivm drugsvondst).
Ja, weet ik, maar zal hij nooit doen. Hij is de laatste in zijn familie die de naam kan voortzetten. Enig kind.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:12 schreef ingee het volgende:
LuDann, je weet dat hij ook jouw achternaam mag aannemen?
Zou ik zeker ook even voorstellen:).
Geloof me, over een tijdje gaan de dingen die je craved opeens smaken als de hemel!quote:Op maandag 23 februari 2015 11:20 schreef pinquit het volgende:
Ik had gisteravond mijn eerste craving. Ik moest van die guylian zeebanket.had dat echt al 10 jaar niet op (minstens!), vandaag gehaald, valt toch beetje tegen
vroeger was t lekkerder, of specialer
Gelukkig maar eigenlijk
Hmm, mannelijke trots is dus meer waard dan ¤37.500quote:Op maandag 23 februari 2015 09:36 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zou kunnen ook, heb echt de ballen verstand van dat soort zaken.Wat is een ceremoniemeester, kun je dat eten? Kost het geld?
En B_N vond het linkje NIET leuk, lol! Wordt zijn naam- mijn naam, hebben we maar besloten.
Stom! Succes!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:18 schreef ingee het volgende:
Geen sticker
Bloeddruk is ineens 142/92 (normaal 110/70) dus zometeen op visite in het ziekenhuis![]()
.
En ik voel me zo goed! Snap echt niet waar dit nou weer vandaan komt.
Wat vervelend! Hopelijk valt het mee!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:18 schreef ingee het volgende:
Geen sticker
Bloeddruk is ineens 142/92 (normaal 110/70) dus zometeen op visite in het ziekenhuis![]()
.
En ik voel me zo goed! Snap echt niet waar dit nou weer vandaan komt.
Ik weet het ook allemaal niet meerquote:Op maandag 23 februari 2015 13:36 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie een to-do-list van wat je allemaal wil doen/regelen voor de bevalling? Ik ben hier niet bepaald nieuw in, maar volgens mij vergeet ik de helft
Dat was op zich wel handig geweest hier... Ik heb het lijstje van de kraamzorg afgevinkt en verder weet ik het niet zo goed eigenlijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:36 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie een to-do-list van wat je allemaal wil doen/regelen voor de bevalling? Ik ben hier niet bepaald nieuw in, maar volgens mij vergeet ik de helft
Ja, hier andersom: door de vroeggeboorte van nr 2 denk ik nu dat ik moet opschieten. Ik ben 20 weken, dus dat slaat ook nergens opquote:Op maandag 23 februari 2015 13:41 schreef Cholula het volgende:
[..]
Dat was op zich wel handig geweest hier... Ik heb het lijstje van de kraamzorg afgevinkt en verder weet ik het niet zo goed eigenlijk.
Het werkt overigens ook niet mee dat ik denk dat ik nog zeeën van tijd heb.
Adressenlijst makenquote:Op maandag 23 februari 2015 13:40 schreef L-E het volgende:
Ja, er staat nu op:
-namen
-geboortekaartje
Er moet toch meer zijn, waar was ik bij de eerste twee dan zo druk mee steeds
Adressenlijst makenquote:
Mijn man kan prima koken. Als ik met de baby bezig ben kan hij zich dus ook nuttig makenquote:Op maandag 23 februari 2015 14:00 schreef L-E het volgende:
Over die vriezer: wij hebben straks drie kinderen in huis en ik denk dat er dagen zullen zijn dat onze prioriteit even niet ligt bij goed en volwaardig koken: (met een baby zijn er van die dagen dat je blij bent dat je een halve boterham in je mik hebt kunnen stoppen) dan is het fijn om iets uit de vriezer te kunnen pakken, van vier keer per week afhaal worden we niet heel gelukkig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |