abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149946127
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:21 schreef pessie het volgende:
Ik heet officieel ook uitsluitend achternaam van mijn man.
Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer kon en dat je altijd je meisjesnaam bleef houden voor officiële dingen :?
Daarbij ga ik er wel vanuit dat jullie beiden Nederlands zijn trouwens, dat hoeft natuurlijk niet?
Of zijn jullie echt al veel langer geleden getrouwd?

quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Mariposas het volgende:
ik meen dat voor de VS ook geen stempels worden gezet? (Zal het over 2 weken merken).
Ik heb vorig jaar wel stempels gekregen in de VS :) (en Canada ook)
pi_149946152
Officiële aanspreeknaam ;)
Tenzij je in een bepaald land bent getrouwd, sommige landen daar verdwijnt je meisjesnaam
pi_149946213
Ah, op die manier :Y
  maandag 23 februari 2015 @ 09:02:08 #254
409579 LuDann
All the way
pi_149946240
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:36 schreef -ik86- het volgende:
Zo goedemorgen, ik zit in het ziekenhuis na een overheerlijk :r glucose drankje.
Nu nog wachten tot 10.15uur en dan nog een keer prikken en weer fijn naar huis.

Ik sta helemaal verbaasd over mijzelf tijdens de zwangerschap, ik had verwacht veel last van hormonen te hebben maar echt absoluut niet. Ook had ik verwacht alles vroeg klaar te willen hebben inclusief bevalplan maar niets is minder waar. Ik ben overal compleet rustig onder en maak mij nergens zorgen over. Ik denk bij veel dingen "ohh dat kan vanzelf wel goed". Ik denk dat de stress nog wel gaat komen :)
Succes!!

Ik dacht ook dat het bij mij nooit zou komen. Ik ben he-le-maal niet van het schoonmaken. Betrapte mezelf er toch laatst om 11 uur in de avond dat ik de kast in de babykamer aan het uitsoppen en inruimen was.

Ik ben 16 weken hé. :')
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Mariposas het volgende:
Voor we de baby hebben gemaakt, hebben we wel verre reizen gemaakt, m.n. Zuid-oost Azië. Daar stempelen ze lekker. Maar lang niet overal krijg je tegenwoordig een stempel, voor Israël kreeg ik een los immigratiedienst papiertje en ik meen dat voor de VS ook geen stempels worden gezet? (Zal het over 2 weken merken).
Ik wil m'n paspoort idd wel houden (onklaar) maar 't is toch echt een soort afgesloten hoofdstuk.
Ik heb het ook, zonde he! Deze gaat nog wel even mee, maar de vorige twee... Thailand, Laos, Cambodja, Amerika, Cyprus, Istanbul, Moskou... en dan vergeet ik er vast nog een hoop. Maar heb ze, wat iemand al zei, wel met gaatjes erin thuisliggen. :Y
quote:
13s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Stippelrientje het volgende:
:O :O :O :O

klaar wakker vanaf 3:12 H

verdikke! }:| }:|
Slechte nacht boks! :O

Warm, nachtmerries, en een heel erg onrustige baby. Vervelend kind, zal dat eens bij jou doen! :P Deed mijn moeder vroeger wel eens bij mij, had een periode waarin in mensen beet. Heeft ze me gewoon een keer hard teruggebeten. Nooit meer gedaan. :+
  maandag 23 februari 2015 @ 09:04:52 #255
409579 LuDann
All the way
pi_149946303
Oh ja, ook leuk; we gaan dus in ondertrouw morgen. Maar we zijn er nog niet eens over uit wie de getuigen nu zullen zijn. :')

Ook moet ik nog een BABS kiezen en aangeven of we in gemeenschap van goederen willen trouwen enzo. Gaat lekker. Ik ben zoooooo moe dat ik helemaal geen zin heb dit soort dingen uit te zoeken nu!
  maandag 23 februari 2015 @ 09:10:09 #256
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149946397
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Officiële aanspreeknaam ;)
Tenzij je in een bepaald land bent getrouwd, sommige landen daar verdwijnt je meisjesnaam
We zijn gewoon Nederlander, ik heb voor mijn huwelijk alleen een paar jaar in Frankrijk gewoond (als tiener, en dan nog willen ze een papiertje van de gemeente waar je hebt gewoond dat je ongetrouwd uit Frankrijk bent gekomen).
Aanspreektitel is het inderdaad, maar dus ook per post. Belastingdienst bijvoorbeeld staat alleen mijn aangetrouwde naam op. Ik zag later pas in dat het wellicht handiger was om als officiële titel toch achternaam man+ eigen achternaam te hebben.

LuDann, succes! Wie wil je als getuigen vragen? Je hebt trouwens een kopie nodig van hun ID bewijzen.
pi_149946435
Moet zelf trouwens ook nog bedenken wat ik op m'n werk ga doen...

Ik heb dus gekozen voor "Mansnaam - Mijnnaam", maar weet niet of ik dat ook op m'n werk wil gaan voeren. Weet iets te goed hoe vaak zulke dingen fout gaan bij ICT (i.v.m. e-mailadressen enzo) :X en werk in een Engelstalige omgeving...met mijn naam hebben er veel al moeite, maar met Mansnaam hebben zelfs de meeste Nederlanders al moeite :')
pi_149946487
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:10 schreef pessie het volgende:

[..]

We zijn gewoon Nederlander, ik heb voor mijn huwelijk alleen een paar jaar in Frankrijk gewoond (als tiener, en dan nog willen ze een papiertje van de gemeente waar je hebt gewoond dat je ongetrouwd uit Frankrijk bent gekomen).
Aanspreektitel is het inderdaad, maar dus ook per post. Belastingdienst bijvoorbeeld staat alleen mijn aangetrouwde naam op. Ik zag later pas in dat het wellicht handiger was om als officiële titel toch achternaam man+ eigen achternaam te hebben.

LuDann, succes! Wie wil je als getuigen vragen? Je hebt trouwens een kopie nodig van hun ID bewijzen.
Ja maar is toch je aanspreeknaam :) in het gba sta je met je meisjesnaam, onderin het systeem staat een balk met je mans naam en die balk houden officiële instanties aan.
In Turkije bijv maar zelfs in Engeland (althans ooit eens meegemaakt met een klant) verdwijnt de meisjesnaam definitief
pi_149946530
Misschien een overweging voor de dames die nog moeten kiezen trouwens:

Meisjesnaam behouden is goud waard

:')
  maandag 23 februari 2015 @ 09:18:16 #260
409579 LuDann
All the way
pi_149946559
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:10 schreef pessie het volgende:

Dank je pessie! Ik heb sowieso mijn broertje al, ook al zijn kopie paspoort, maar B_N heeft dus nog geen idee! En hij moet idd vandaag nog die kopieën regelen. :')

Em nu twijfwl ik heel erg of ik nog een 2e getuige wil. Is voor de dingen die getuigen kunnen regelen ook wel handig met meer te zijn denk ik.
pi_149946609
Het eerste uur zit er gelukkig al op.
Ik verwacht geen rare uitslag van de test, enige reden van prikken is omdat het in het protocol staat dat het moet want ik heb overgewicht.

Mijn man en ik zijn geregistreerd partner, toen gedaan voor het huis en niet zijn achternaam aangenomen. Nu willen wij toch nog langs het gemeentehuis om mijn naam te laten veranderen. Ik wil graag dezelfde achternaam als mijn kind.

Ik heb vannacht en gisternacht weer eens goed (nouja redelijk maar vergeleken met de laatste tijd goed) geslapen, wel vroeg wakker vandaag maar dat was niet erg want ik wou toch vroeg in het ziekenhuis zijn.

Ik weet niet of mijn "rust" kop in het zand steken is. De babykamer wil ik wel graag klaar hebben en het huis ook wel aan kant maar had het veel erger verwacht. De bevalling maak ik mij niet druk om, ook niet dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Voor ik zwanger werd wist ik dat ik medisch zou zijn en heb daar (inclusief dat wat men nodig acht) vrede mee. En tuurlijk wil ik dat er zaken met mij overlegd, verteld en uitgelegd wordt tijdens de bevalling maar ben vooral van plan mij gewoon over te geven. Ik ben bang dat alsof een heel plan maak zoals ik het graag zou willen (mijn droombevalling) het erg tegen valt als het toch anders verloopt als gepland.
  maandag 23 februari 2015 @ 09:21:21 #262
409579 LuDann
All the way
pi_149946613
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:17 schreef twist02 het volgende:
Misschien een overweging voor de dames die nog moeten kiezen trouwens:

Meisjesnaam behouden is goud waard

:')
Dank, meteen naar B_N doorgestuurd. B-)
pi_149946767
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dank je pessie! Ik heb sowieso mijn broertje al, ook al zijn kopie paspoort, maar B_N heeft dus nog geen idee! En hij moet idd vandaag nog die kopieën regelen. :')

Em nu twijfwl ik heel erg of ik nog een 2e getuige wil. Is voor de dingen die getuigen kunnen regelen ook wel handig met meer te zijn denk ik.
Je zou ook kunnen denken aan een ceremoniemeester als het vooral gaat om het regelen van praktische dingen?

En graag gedaan; die ¤37.500 helpt vast mee! ;)
  maandag 23 februari 2015 @ 09:36:05 #264
409579 LuDann
All the way
pi_149946837
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:30 schreef twist02 het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen denken aan een ceremoniemeester als het vooral gaat om het regelen van praktische dingen?

En graag gedaan; die ¤37.500 helpt vast mee! ;)
Zou kunnen ook, heb echt de ballen verstand van dat soort zaken. :') Wat is een ceremoniemeester, kun je dat eten? Kost het geld?

En B_N vond het linkje NIET leuk, lol! Wordt zijn naam- mijn naam, hebben we maar besloten. ;)
  maandag 23 februari 2015 @ 09:40:45 #265
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149946919
-ik86-, hartstikke mooi dat je er zo in staat, toch?! Zouden meer mensen moeten doen! ;)

LuDann, bij mijn gemeente was het geen probleem om stukken later in te leveren, kopie Identiteitsbewijs moest uiterlijk 2 weken voor huwelijksdatum binnen zijn. We hebben 2 weken van te voren zelfs nog de trouwlocatie gewijzigd (niet echt vrijwillig-trouwlocatie was op last van gemeente gesloten ivm drugsvondst).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 23 februari 2015 @ 09:44:33 #266
409579 LuDann
All the way
pi_149947009
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
-ik86-, hartstikke mooi dat je er zo in staat, toch?! Zouden meer mensen moeten doen! ;)

LuDann, bij mijn gemeente was het geen probleem om stukken later in te leveren, kopie Identiteitsbewijs moest uiterlijk 2 weken voor huwelijksdatum binnen zijn. We hebben 2 weken van te voren zelfs nog de trouwlocatie gewijzigd (niet echt vrijwillig-trouwlocatie was op last van gemeente gesloten ivm drugsvondst).
Goed om te weten, dank je :)

En WTF, wat ontzettend rot! :o
pi_149947281
Bij de gemeente waar wij ons geregistreerd partnerschap aangingen hebben ze gewoon een kopie van t ID uit hun systeem getoverd, wij gingen namelijk alleen voor informatie en kwamen in ondertrouw naar buiten. Daar dus snel de getuigen bedacht (schoonvader en mijn moeder). En dat terwijl schoonvader dus zelfs nog in een hele andere gemeente woont maar was geen enkel probleem.

En mooi balen dan van die trouwlocatie Mariposas.
pi_149947638
Morning!

Ik heb de achternaam van man in september aangenomen. We hebben ons geregistreerd partnerschap om laten zetten naar een huwelijk en ik heb meteen zijn naam aangenomen. Ik vind het fijn om straks als Familie van C. door het leven te gaan. :)

Hier een druk weekend met druk trappend kind achter de rug. *; Kinderkamer gaat eindelijk opschieten. Stukadoor gaat zaterdag aan de slag. :)

Ben wel ent bij de dokter geweest om even te laten checken op een blaasontsteking. Had wel witte bloedcellen in m'n urine, maar ze wilden geen kuur voorschrijven. Zal wel kloppen gok ik?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149948577
Kris, mij is wel eens verteld dat die witte bloedcellen ook kunnen komen doordat er wat afscheiding of bloed in je urine terecht is gekomen. Kan me voorstellen dat de hoeveelheid bepalend is voor het al dan niet voorschrijven van een kuur :)
pi_149948902
Ja, zoiets vermoedde ik inderdaad. Ze omschreef het als: Het kan zijn dat er iets aan het broeien is, maar kijk het maar even aan. Ik vind het prima, ik heb geen last behalve heel vaak plassen. Dus ik hou het in de gaten.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149949018
LuDann, je weet dat hij ook jouw achternaam mag aannemen?

Zou ik zeker ook even voorstellen:).
pi_149949073
Kris, een kuurtje schrijven ze pas voor als er ook nitriet in de urine zit.
Witte bloedcellen en bloed komen wel vaker voor zonder dat het echt een blaasontsteking is.
  maandag 23 februari 2015 @ 11:20:59 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_149949217
Ik had gisteravond mijn eerste craving. Ik moest van die guylian zeebanket. :') had dat echt al 10 jaar niet op (minstens!), vandaag gehaald, valt toch beetje tegen :') vroeger was t lekkerder, of specialer
Gelukkig maar eigenlijk :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 23 februari 2015 @ 11:48:09 #274
409579 LuDann
All the way
pi_149949901
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:12 schreef ingee het volgende:
LuDann, je weet dat hij ook jouw achternaam mag aannemen?

Zou ik zeker ook even voorstellen:).
Ja, weet ik, maar zal hij nooit doen. Hij is de laatste in zijn familie die de naam kan voortzetten. Enig kind.

Helaas, want mijn naam is veul mooier en ik wil hem ook voortzetten. :P
  maandag 23 februari 2015 @ 11:48:53 #275
409579 LuDann
All the way
pi_149949918
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:20 schreef pinquit het volgende:
Ik had gisteravond mijn eerste craving. Ik moest van die guylian zeebanket. :') had dat echt al 10 jaar niet op (minstens!), vandaag gehaald, valt toch beetje tegen :') vroeger was t lekkerder, of specialer
Gelukkig maar eigenlijk :P
Geloof me, over een tijdje gaan de dingen die je craved opeens smaken als de hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')