Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer kon en dat je altijd je meisjesnaam bleef houden voor officiële dingenquote:Op maandag 23 februari 2015 08:21 schreef pessie het volgende:
Ik heet officieel ook uitsluitend achternaam van mijn man.
Ik heb vorig jaar wel stempels gekregen in de VSquote:Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Mariposas het volgende:
ik meen dat voor de VS ook geen stempels worden gezet? (Zal het over 2 weken merken).
Succes!!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:36 schreef -ik86- het volgende:
Zo goedemorgen, ik zit in het ziekenhuis na een overheerlijkglucose drankje.
Nu nog wachten tot 10.15uur en dan nog een keer prikken en weer fijn naar huis.
Ik sta helemaal verbaasd over mijzelf tijdens de zwangerschap, ik had verwacht veel last van hormonen te hebben maar echt absoluut niet. Ook had ik verwacht alles vroeg klaar te willen hebben inclusief bevalplan maar niets is minder waar. Ik ben overal compleet rustig onder en maak mij nergens zorgen over. Ik denk bij veel dingen "ohh dat kan vanzelf wel goed". Ik denk dat de stress nog wel gaat komen
Ik heb het ook, zonde he! Deze gaat nog wel even mee, maar de vorige twee... Thailand, Laos, Cambodja, Amerika, Cyprus, Istanbul, Moskou... en dan vergeet ik er vast nog een hoop. Maar heb ze, wat iemand al zei, wel met gaatjes erin thuisliggen.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Mariposas het volgende:
Voor we de baby hebben gemaakt, hebben we wel verre reizen gemaakt, m.n. Zuid-oost Azië. Daar stempelen ze lekker. Maar lang niet overal krijg je tegenwoordig een stempel, voor Israël kreeg ik een los immigratiedienst papiertje en ik meen dat voor de VS ook geen stempels worden gezet? (Zal het over 2 weken merken).
Ik wil m'n paspoort idd wel houden (onklaar) maar 't is toch echt een soort afgesloten hoofdstuk.
Slechte nacht boks!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Stippelrientje het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
klaar wakker vanaf 3:12 H
verdikke!![]()
We zijn gewoon Nederlander, ik heb voor mijn huwelijk alleen een paar jaar in Frankrijk gewoond (als tiener, en dan nog willen ze een papiertje van de gemeente waar je hebt gewoond dat je ongetrouwd uit Frankrijk bent gekomen).quote:Op maandag 23 februari 2015 08:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Officiële aanspreeknaam
Tenzij je in een bepaald land bent getrouwd, sommige landen daar verdwijnt je meisjesnaam
Ja maar is toch je aanspreeknaamquote:Op maandag 23 februari 2015 09:10 schreef pessie het volgende:
[..]
We zijn gewoon Nederlander, ik heb voor mijn huwelijk alleen een paar jaar in Frankrijk gewoond (als tiener, en dan nog willen ze een papiertje van de gemeente waar je hebt gewoond dat je ongetrouwd uit Frankrijk bent gekomen).
Aanspreektitel is het inderdaad, maar dus ook per post. Belastingdienst bijvoorbeeld staat alleen mijn aangetrouwde naam op. Ik zag later pas in dat het wellicht handiger was om als officiële titel toch achternaam man+ eigen achternaam te hebben.
LuDann, succes! Wie wil je als getuigen vragen? Je hebt trouwens een kopie nodig van hun ID bewijzen.
Dank je pessie! Ik heb sowieso mijn broertje al, ook al zijn kopie paspoort, maar B_N heeft dus nog geen idee! En hij moet idd vandaag nog die kopieën regelen.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:10 schreef pessie het volgende:
LuDann, succes! Wie wil je als getuigen vragen? Je hebt trouwens een kopie nodig van hun ID bewijzen.
Dank, meteen naar B_N doorgestuurd.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:17 schreef twist02 het volgende:
Misschien een overweging voor de dames die nog moeten kiezen trouwens:
Meisjesnaam behouden is goud waard
Je zou ook kunnen denken aan een ceremoniemeester als het vooral gaat om het regelen van praktische dingen?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dank je pessie! Ik heb sowieso mijn broertje al, ook al zijn kopie paspoort, maar B_N heeft dus nog geen idee! En hij moet idd vandaag nog die kopieën regelen.
Em nu twijfwl ik heel erg of ik nog een 2e getuige wil. Is voor de dingen die getuigen kunnen regelen ook wel handig met meer te zijn denk ik.
Zou kunnen ook, heb echt de ballen verstand van dat soort zaken.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:30 schreef twist02 het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen denken aan een ceremoniemeester als het vooral gaat om het regelen van praktische dingen?
En graag gedaan; die ¤37.500 helpt vast mee!
Goed om te weten, dank jequote:Op maandag 23 februari 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
-ik86-, hartstikke mooi dat je er zo in staat, toch?! Zouden meer mensen moeten doen!![]()
LuDann, bij mijn gemeente was het geen probleem om stukken later in te leveren, kopie Identiteitsbewijs moest uiterlijk 2 weken voor huwelijksdatum binnen zijn. We hebben 2 weken van te voren zelfs nog de trouwlocatie gewijzigd (niet echt vrijwillig-trouwlocatie was op last van gemeente gesloten ivm drugsvondst).
Ja, weet ik, maar zal hij nooit doen. Hij is de laatste in zijn familie die de naam kan voortzetten. Enig kind.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:12 schreef ingee het volgende:
LuDann, je weet dat hij ook jouw achternaam mag aannemen?
Zou ik zeker ook even voorstellen:).
Geloof me, over een tijdje gaan de dingen die je craved opeens smaken als de hemel!quote:Op maandag 23 februari 2015 11:20 schreef pinquit het volgende:
Ik had gisteravond mijn eerste craving. Ik moest van die guylian zeebanket.had dat echt al 10 jaar niet op (minstens!), vandaag gehaald, valt toch beetje tegen
vroeger was t lekkerder, of specialer
Gelukkig maar eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |