De derde valt er toch gewoon uit?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:21 schreef pessie het volgende:
Haha kwartet mignonne!
Mijn middelste was 7 pond!!! Bizar groot vond ik dat. De jongste zal, als het deze lijn zou doorzetten, ook wel tegen de 7 pond kunnen zijn. Meer verwacht ik zeker niet. Maar goed, ik kan nu fysiek amper nog ietsdus het kind heeft alle rust om lekker door te groeien.
En 2x prima thuis bevallen ja, en ik las vandaag ergens dat als je 2x probleemloos thuis bent bevallen de kans groter is dat het weer probleemloos zou gaan (ik had een beetje last van het 3-de kindje-angst: wat nou als ik fluxus/totaalruptuur/sterrenkijker/weet-ikveel-wat-voor-ramp-scenario krijg).
Kloptquote:Op zondag 22 februari 2015 21:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hier werd 42 weken aangehouden. Maat is ook alweer bijna 3 (:X) jaar geleden.
Ik vond mijn vk's echt heel fijn bij het overtijd lopen. Mijn eerste ziekenhuis controle was met 41.3, had ook pas met 41.6 kunnen zijn, maar ik vond het wel fijn om voor het weekend te weten hoe mijn baby het deed.
Ik heb meerdere keren afspraken gehad voor strippen, maar voelde niet goed, dus ben met 41.3 voor het eerst 'gestript' (amper een cm ontsluiting). Afspraak voor inleiden was voor 42 weken precies, baby kwam uiteindelijk zelf met 41.5, dus dat was wel heel fijn.
Maar mijn vk's luisterden echt wel naar mij en wat ik wilde. Toen ik belde om te zeggen dat de bevalling begonnen was mocht ik gelijk naar het ziekenhuis, omdat ze wist dat ik daar graag wilde bevallen. Toen ze 3 kwartier later de ontsluiting checkte had ik 6/7 cm ontsluiting, dus wel prettig dat ik al in het ziekenhuis was
Alles kanquote:Op zondag 22 februari 2015 21:26 schreef twist02 het volgende:
Met alle doorgewinterde mama's en vk's-in-de-dop die hier rondhangeniemand die hier nog iets zinnigs op kan zeggen?
[..]
Ik weet nog dat mijn vk ook zoiets tegen me zei bij de eerste. Ik had aangegeven dat ik vocht vast hield naar mijn idee en zij begon gelijk over dat ik vast teveel snoepte en dat ik vast s nachts snackte en dat moest ik maar niet doen. Damn wat was ik nijdig zegquote:Op zondag 22 februari 2015 21:26 schreef Cholula het volgende:
[..]
Toezegging op een baan is echt lekker!
Ik was overigens eerst met stomheid geslagen (en meteen de gedachte door mijn hoofd noemt ze me nou dik?), mijn man daarentegen vroeg wat ze exact bedoelde en gaf vervolgens een omschrijving van wat ik gemiddeld in mijn mond stouw. De laatste keer dat ik haar zag was Frits zijn dikheid een teken dat hij het goed had
Mijn vk praktijk werkte samen met het Bronovo en gingen ook pas met 41 weken doorsturen voor een CTG e.d. en pas met 42 weken inleiden. Althans zo schetste mijn vk het. Ik haalde de 41 weken net nietquote:Op zondag 22 februari 2015 21:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
KloptDat ziekenhuis leidt nog steeds bij 42 weken pas in. In principe is een inleiding bij 41 weken op verzoek van de moeder mogelijk, maar daar zijn ze niet heel blij mee. Controle gebeurd hier doorgaans met 41+3 of 41+5.
Saar lag ook al vroeg met de bol beneden, nog niet vast maar ze is er ook niet meer uitgekomen, draaide rondjes op dr koppie waardoor de ene x ze heel venijnig kon schoppen en de volgende x heel gedempt doordat ze in de placenta lag te kicken...quote:Op zondag 22 februari 2015 21:26 schreef twist02 het volgende:
Met alle doorgewinterde mama's en vk's-in-de-dop die hier rondhangeniemand die hier nog iets zinnigs op kan zeggen?
[..]
bij mij zat de derde anders mooi klem met z'n schouderquote:Op zondag 22 februari 2015 21:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De derde valt er toch gewoon uit?
Maar dat is het ook, je bent als arts een persoon met aanzien en status, er wordt vanuit gegaan dat je het beter weet dan de gemiddelde leek. Een arts (of verloskundige) is doorgaans ook beter op de hoogte van de theorie en onderbouwing maar het is dan wel zijn/haar plicht om dat ook zo aan de patiënt/cliënt te verkopen.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:24 schreef Risu het volgende:
Mijn man en ik verschillen nogal in mening over de keuzevrijheid. Volgens man weet de gyn waar hij het over heeft en moet je zijn advies maar beter opvolgen. Maar als ik straks in het ziekenhuis aankom en ze willen me meteen aan het infuus leggen zeg ik doodleuk ho, stop, waar is dat voor nodig? Wat is de medische noodzaak hiervan. En als het antwoord me niet genoeg aantaat hebben ze mooi pech. Kijk ik heb de formulieren gelezen en weet ondertussen van de risico's van stuitbevalling, maar ik ga niet vanaf uur 0 al aan het infuus omdat ik in uur 5 misschien wel weeenopwekkers nodig heb. Vocht toedienen vind ik ook een stomme reden, want ik ben heus wel in staat een glaasje water te drinken. En zo niet, dan kan dat infuus ook dan pas.
Dat de vk me meteen naar het ziekenhuis stuurde toen bleek dat het stuit was, vond ik eerlijk gezegd verder heel logisch. En thuis bevallen durf ik nu niet meer, ondanks dat ik dat toch graag had gewild. Doorlopen tot 42 weken zie ik ook niet zo zitten, maar voor de 41 weken grens wordt er niks gedaan aan mijn lijf.
Gebaseerd op bevallingstijd doet de derde er 24 uur over ;') (eerste bevalling in 6 uur, maar vk vond het nodig even de vliezen te breken ik snapte na de middelste pas dat ik dat toen helemaal niet had gewild, ik dacht geen keuze te hebben maar ze bleek nog een bevalling te moeten doen en wilde de mijne klaar hebben, de 2de bevalling duurde 12 uur en heb ik zelf aangegeven wanneer ik wilde dat ze mijn vliezen ging breken, veel relaxter, dus tsja, wet van verdubbelingquote:Op zondag 22 februari 2015 21:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De derde valt er toch gewoon uit?
Misschien dat dat het inderdaad is danquote:Op zondag 22 februari 2015 21:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Saar lag ook al vroeg met de bol beneden, nog niet vast maar ze is er ook niet meer uitgekomen, draaide rondjes op dr koppie waardoor de ene x ze heel venijnig kon schoppen en de volgende x heel gedempt doordat ze in de placenta lag te kicken...
Als je je er echt zorgen om maakt kun je het altijd even aankaarten.
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:37 schreef Risu het volgende:
Vind het ook zo gek als mensen zeggen dat ze zoveel aankomen en bij god niet weten hoe dat nou komt. Kijk tenzij je van die dikmakende medicijnen hebt (wat niet vaak de oorzaak is, maar kan wel) of een slaapwandelende snackert bent, weet je zelf heus wel waar het door komt.
En anders zeg ik het wel even hoor. (Psst, die chips op tafel is voor alle visite, niet alleen voor jou) maar goed, das een beetje een puntje bij mij en eigelijk niet zo relevant.
dikke prima als je hier in de regio woontquote:Op zondag 22 februari 2015 21:38 schreef Mariposas het volgende:
Nou mignonne, 2 dagen na je eed mag je mijn baby er wel uit helpen hoor![]()
Of 2 weken daarna.
Haha, da's ook een goeie ja!quote:Op zondag 22 februari 2015 21:37 schreef pessie het volgende:
Twist, ik heb zelf ook sinds een week dat de mijne veel minder ruw is. Ik voel nog steeds echt wel 10x per dag maar het karate achtige is er op dit moment gewoon een beetje uit. Al geprobeerd met een laptop op je buik te Fok!ken?![]()
Ik denk dat het misschien ook te maken heeft met wie je treft in het ziekenhuis voor de groei-echo's. Bij mijn gyn heb ik soms het idee dat ze een bonus krijgt als ze mij in het ziekenhuis krijgt voor de bevalling.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:46 schreef Phaidra het volgende:
Als ik die verhalen lees, ben ik extra blij met mijn vk's. Ze stonden helemaal achter mijn wens voor een thuisbevalling, terwijl er ook nu weer een klein kindje werd verwacht. De groeiecho's in het ziekenhuis vond ik niet zo heel nodig, omdat ik eigenlijk wel zeker wist dat ik gewoon kleine kindjes maak, niet dat er een afwijking zou zijn in de doorbloeding oid. Maar op zich was het wel prettig om een inschatting te hebben om een weloverwogen keuze te kunnen maken voor wel of geen thuisbevalling.
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:48 schreef Risu het volgende:
Stuitbevalling moet sneller verlopen, zowel ontsluiting als de uitdrijving. Want, zo werd mij verteld, geen kunstgrepen zoals vacuum mogelijk. En als kind het moeilijk krijgt dan wordt er snel naar ks gegrepen. Als de ontsluiting niet op gang komt krijg je van die opwekkers geloof ik ja, maar niet vanaf het begin al lijkt me, dan kom je straks nog in een weeenstorm. Persweeen beginnen vaak al bij 8cm want het kontje is kleiner en dan krijg je dus eerder dat ze eruit 'kan'.
Zoiets was het.
Maar ik wil nog wel even melden dat ik niet zo koppig ga zijn dat ik alle advies in de wind sla. Als hij zegt 'we doen infuus want dan zit het er maar vast in' dan zeg ik ja, amehoela. Zeggen ze 'we doen infuus want dan kun je alvast dit of dat krijgen waardoor dit of dat beter gaat' of net wat voor goede reden, dan zeg ik, goed doe maar. Het zit hem vooral in de reden waarom. Ik ben er niet om het voor hun makkelijker te maken, maar om het mezelf makkelijk te houden. (En kind natuurlijk, die gaat bij mij voor alles)
Als hij zegt, we doen ks want kind heeft het moeilijk, zeg ik, snij me maar open. Zegt ie, ks want ontluiting komt niet goed op gang (2cm in 4 uur ofzo weet ik het) zeg ik, als het kind er geen last van heeft, modder ik nog even aan graag.
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:54 schreef twist02 het volgende:
Ohja, en ik weet nu zeker dat mijn hormonen kapot zijn...![]()
Ik liet vandaag een schaaltje kapot vallen omdat m'n vriend die verkeerd weggezet had en ik niet goed oplette en ik schrok er zo van dat ik hem daar ook eigenlijk met een hoop geschreeuw de schuld van wilde geven.
Maar in plaats daarvan dacht ik "nee Twist, da's niet eerlijk, je had zelf gewoon op moeten letten en mag dit nu niet op hem uitvreten omdat je er toevallig van schrok". En toen hij vervolgens zelf sorry zei, zei ik nog dat dat niet hoefde ook, omdat het m'n eigen schuld was!
Ik faal echt als hormonale zwangere
Dat is echt zo jammer, maar ik herken het wel een beetje van de eerste bevalling. Ook al was dat thuis met 1 verloskundige. Net als bij de discussie over kraamzorg: het is gewoon jammer dat je de eerste keer niet goed kunt inschatten wat je wilt en dat je dan na afloop soms toch een vervelend gevoel eraan over kunt houden. Bij mijn 2de zwangerschap heb ik dat goed besproken en omdat ik wist wat er ging gebeuren kon ik het zelf ook veel beter inschatten. 's ochtends zat ik toen op 4 cm, en ik zat tussen 12 en 1 nog steeds op 4 a 5 cm. Ik voelde het zelf al aan, het werd namelijk niet heftiger, ik voelde dat ook zo en toen had ik zelf de mogelijkheid om te vertellen dat ze de vliezen moesten breken omdat mijn lichaam in 5 uur tijd geen zin had om centimeters te vreten of zelf vliezen te breken. Veel meer de regie aan mezelf. Maar ja, dat is dan de 2de keer.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:57 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt wel mondig genoeg, maar tijdens de bevalling was ik echt totaal overgeleverd aan de grillen van de medici. En ik hoor dat wel vaker. Zelfs mijn bevallingsplan werd zo'n beetje aan de kant geschoven.
Staat er op de chip in het ID-bewijs dan niet wie de ouders/voogden zijn?quote:Op maandag 23 februari 2015 08:27 schreef Limone het volgende:
Voor reizen met kind is het wel praktisch om ergens op een document dezelfde achternaam te hebben.
Je mag je paspoort (weliswaar onklaar gemaakt door middel van perforatiegaatjes) gewoon houden als je dat graag wil! Ik heb de mijne ook nog liggen!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:37 schreef Mariposas het volgende:
In juli loopt mijn paspoort af (bye bye alle immigratiedienst stempels...op naar een burgerlijk paspoort...)
Hoop dat je suiker gewoon goed is!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:36 schreef -ik86- het volgende:
Zo goedemorgen, ik zit in het ziekenhuis na een overheerlijkglucose drankje.
Nu nog wachten tot 10.15uur en dan nog een keer prikken en weer fijn naar huis.
Ik sta helemaal verbaasd over mijzelf tijdens de zwangerschap, ik had verwacht veel last van hormonen te hebben maar echt absoluut niet. Ook had ik verwacht alles vroeg klaar te willen hebben inclusief bevalplan maar niets is minder waar. Ik ben overal compleet rustig onder en maak mij nergens zorgen over. Ik denk bij veel dingen "ohh dat kan vanzelf wel goed". Ik denk dat de stress nog wel gaat komen
Ja, denk dat ik dat ga doe inderdaad. Problemen met de publicaties is een beetje dat de uni op de medewerkterssite volgens mij altijd je ''nieuwste'' naam vermeld en dat wetenschappelijke publicaties via een automatisch systeem dat het web afspeurt, aan je naam worden gekoppeld. Nja, komt vast wel goed.quote:Op maandag 23 februari 2015 05:31 schreef Skoap het volgende:
Je kan toch gewoon zijn naam - jouw naam doen & blijven publiceren onder je meisjesnaam?
Ik heb trouwens niet de achternaam van mijn man aangenomen. Heb heel even gedacht aan mijn naam - zijn naam. Maar in dat geval denkt iedereen dat zijn naam mijn meisjesnaam is (die mij niet zou kennen) en in mijn paspoort staan nu wel dat ik echtgenote ben van: zijn achternaam. Dus dikke prima voor mij.
Ja, dat heb ik ook begrepen ja, dat het in de Nederlandse wet anders is geregeld dan in de Engelse bijvoorbeeld (mijn master-begeleider is engels en maakte zich ook wat zorgen).quote:Op maandag 23 februari 2015 08:04 schreef Mariposas het volgende:
Wat skoap zegt, LuDann! ik ken veel mensen die het op die manier doen, ook op werk zoals Cassandra zegt. Je kan dan in feite zelf kiezen welke naam je gebruikt, hoe het je uitkomt.
En je kan altijd bij de gemeente een wijziging doorgeven, je legt hiermee niets vast voor het leven.
Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer kon en dat je altijd je meisjesnaam bleef houden voor officiële dingenquote:Op maandag 23 februari 2015 08:21 schreef pessie het volgende:
Ik heet officieel ook uitsluitend achternaam van mijn man.
Ik heb vorig jaar wel stempels gekregen in de VSquote:Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Mariposas het volgende:
ik meen dat voor de VS ook geen stempels worden gezet? (Zal het over 2 weken merken).
Succes!!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:36 schreef -ik86- het volgende:
Zo goedemorgen, ik zit in het ziekenhuis na een overheerlijkglucose drankje.
Nu nog wachten tot 10.15uur en dan nog een keer prikken en weer fijn naar huis.
Ik sta helemaal verbaasd over mijzelf tijdens de zwangerschap, ik had verwacht veel last van hormonen te hebben maar echt absoluut niet. Ook had ik verwacht alles vroeg klaar te willen hebben inclusief bevalplan maar niets is minder waar. Ik ben overal compleet rustig onder en maak mij nergens zorgen over. Ik denk bij veel dingen "ohh dat kan vanzelf wel goed". Ik denk dat de stress nog wel gaat komen
Ik heb het ook, zonde he! Deze gaat nog wel even mee, maar de vorige twee... Thailand, Laos, Cambodja, Amerika, Cyprus, Istanbul, Moskou... en dan vergeet ik er vast nog een hoop. Maar heb ze, wat iemand al zei, wel met gaatjes erin thuisliggen.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Mariposas het volgende:
Voor we de baby hebben gemaakt, hebben we wel verre reizen gemaakt, m.n. Zuid-oost Azië. Daar stempelen ze lekker. Maar lang niet overal krijg je tegenwoordig een stempel, voor Israël kreeg ik een los immigratiedienst papiertje en ik meen dat voor de VS ook geen stempels worden gezet? (Zal het over 2 weken merken).
Ik wil m'n paspoort idd wel houden (onklaar) maar 't is toch echt een soort afgesloten hoofdstuk.
Slechte nacht boks!quote:Op maandag 23 februari 2015 08:46 schreef Stippelrientje het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
klaar wakker vanaf 3:12 H
verdikke!![]()
We zijn gewoon Nederlander, ik heb voor mijn huwelijk alleen een paar jaar in Frankrijk gewoond (als tiener, en dan nog willen ze een papiertje van de gemeente waar je hebt gewoond dat je ongetrouwd uit Frankrijk bent gekomen).quote:Op maandag 23 februari 2015 08:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Officiële aanspreeknaam
Tenzij je in een bepaald land bent getrouwd, sommige landen daar verdwijnt je meisjesnaam
Ja maar is toch je aanspreeknaamquote:Op maandag 23 februari 2015 09:10 schreef pessie het volgende:
[..]
We zijn gewoon Nederlander, ik heb voor mijn huwelijk alleen een paar jaar in Frankrijk gewoond (als tiener, en dan nog willen ze een papiertje van de gemeente waar je hebt gewoond dat je ongetrouwd uit Frankrijk bent gekomen).
Aanspreektitel is het inderdaad, maar dus ook per post. Belastingdienst bijvoorbeeld staat alleen mijn aangetrouwde naam op. Ik zag later pas in dat het wellicht handiger was om als officiële titel toch achternaam man+ eigen achternaam te hebben.
LuDann, succes! Wie wil je als getuigen vragen? Je hebt trouwens een kopie nodig van hun ID bewijzen.
Dank je pessie! Ik heb sowieso mijn broertje al, ook al zijn kopie paspoort, maar B_N heeft dus nog geen idee! En hij moet idd vandaag nog die kopieën regelen.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:10 schreef pessie het volgende:
LuDann, succes! Wie wil je als getuigen vragen? Je hebt trouwens een kopie nodig van hun ID bewijzen.
Dank, meteen naar B_N doorgestuurd.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:17 schreef twist02 het volgende:
Misschien een overweging voor de dames die nog moeten kiezen trouwens:
Meisjesnaam behouden is goud waard
Je zou ook kunnen denken aan een ceremoniemeester als het vooral gaat om het regelen van praktische dingen?quote:Op maandag 23 februari 2015 09:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dank je pessie! Ik heb sowieso mijn broertje al, ook al zijn kopie paspoort, maar B_N heeft dus nog geen idee! En hij moet idd vandaag nog die kopieën regelen.
Em nu twijfwl ik heel erg of ik nog een 2e getuige wil. Is voor de dingen die getuigen kunnen regelen ook wel handig met meer te zijn denk ik.
Zou kunnen ook, heb echt de ballen verstand van dat soort zaken.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:30 schreef twist02 het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen denken aan een ceremoniemeester als het vooral gaat om het regelen van praktische dingen?
En graag gedaan; die ¤37.500 helpt vast mee!
Goed om te weten, dank jequote:Op maandag 23 februari 2015 09:40 schreef Mariposas het volgende:
-ik86-, hartstikke mooi dat je er zo in staat, toch?! Zouden meer mensen moeten doen!![]()
LuDann, bij mijn gemeente was het geen probleem om stukken later in te leveren, kopie Identiteitsbewijs moest uiterlijk 2 weken voor huwelijksdatum binnen zijn. We hebben 2 weken van te voren zelfs nog de trouwlocatie gewijzigd (niet echt vrijwillig-trouwlocatie was op last van gemeente gesloten ivm drugsvondst).
Ja, weet ik, maar zal hij nooit doen. Hij is de laatste in zijn familie die de naam kan voortzetten. Enig kind.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:12 schreef ingee het volgende:
LuDann, je weet dat hij ook jouw achternaam mag aannemen?
Zou ik zeker ook even voorstellen:).
Geloof me, over een tijdje gaan de dingen die je craved opeens smaken als de hemel!quote:Op maandag 23 februari 2015 11:20 schreef pinquit het volgende:
Ik had gisteravond mijn eerste craving. Ik moest van die guylian zeebanket.had dat echt al 10 jaar niet op (minstens!), vandaag gehaald, valt toch beetje tegen
vroeger was t lekkerder, of specialer
Gelukkig maar eigenlijk
Hmm, mannelijke trots is dus meer waard dan ¤37.500quote:Op maandag 23 februari 2015 09:36 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zou kunnen ook, heb echt de ballen verstand van dat soort zaken.Wat is een ceremoniemeester, kun je dat eten? Kost het geld?
En B_N vond het linkje NIET leuk, lol! Wordt zijn naam- mijn naam, hebben we maar besloten.
Stom! Succes!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:18 schreef ingee het volgende:
Geen sticker
Bloeddruk is ineens 142/92 (normaal 110/70) dus zometeen op visite in het ziekenhuis![]()
.
En ik voel me zo goed! Snap echt niet waar dit nou weer vandaan komt.
Wat vervelend! Hopelijk valt het mee!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:18 schreef ingee het volgende:
Geen sticker
Bloeddruk is ineens 142/92 (normaal 110/70) dus zometeen op visite in het ziekenhuis![]()
.
En ik voel me zo goed! Snap echt niet waar dit nou weer vandaan komt.
Ik weet het ook allemaal niet meerquote:Op maandag 23 februari 2015 13:36 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie een to-do-list van wat je allemaal wil doen/regelen voor de bevalling? Ik ben hier niet bepaald nieuw in, maar volgens mij vergeet ik de helft
Dat was op zich wel handig geweest hier... Ik heb het lijstje van de kraamzorg afgevinkt en verder weet ik het niet zo goed eigenlijk.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:36 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie een to-do-list van wat je allemaal wil doen/regelen voor de bevalling? Ik ben hier niet bepaald nieuw in, maar volgens mij vergeet ik de helft
Ja, hier andersom: door de vroeggeboorte van nr 2 denk ik nu dat ik moet opschieten. Ik ben 20 weken, dus dat slaat ook nergens opquote:Op maandag 23 februari 2015 13:41 schreef Cholula het volgende:
[..]
Dat was op zich wel handig geweest hier... Ik heb het lijstje van de kraamzorg afgevinkt en verder weet ik het niet zo goed eigenlijk.
Het werkt overigens ook niet mee dat ik denk dat ik nog zeeën van tijd heb.
Adressenlijst makenquote:Op maandag 23 februari 2015 13:40 schreef L-E het volgende:
Ja, er staat nu op:
-namen
-geboortekaartje
Er moet toch meer zijn, waar was ik bij de eerste twee dan zo druk mee steeds
Adressenlijst makenquote:
Mijn man kan prima koken. Als ik met de baby bezig ben kan hij zich dus ook nuttig makenquote:Op maandag 23 februari 2015 14:00 schreef L-E het volgende:
Over die vriezer: wij hebben straks drie kinderen in huis en ik denk dat er dagen zullen zijn dat onze prioriteit even niet ligt bij goed en volwaardig koken: (met een baby zijn er van die dagen dat je blij bent dat je een halve boterham in je mik hebt kunnen stoppen) dan is het fijn om iets uit de vriezer te kunnen pakken, van vier keer per week afhaal worden we niet heel gelukkig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |