abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149949950
Wat is er vorige week veel gepost! Na een weekje vakantie veel bijleeswerk zie ik.
Daar ga ik straks in mijn officiële pauze even aan beginnen. :7
Ik las net wel snel wat dingen over gevoelige borsten en bandenpijn. +1 voor dat. Gelukkig nu wel minder, maar wel constant tepels op koud weer stand.
En over de achternaam van mijn man, die neem ik alleen voor bepaalde dingen aan. Op mijn werk heb ik nog steeds mijn eigen achternaam. Dit was makkelijker in verband met emailadres en bekendheid intern en extern. En mijn schoonvader werkt hier ook, dus dan krijg je weer lekkere handigheid met post enzo. :{w

Even een egopost van mezelf:
Afgelopen vrijdag dikke stickers gekregen van de VK. Bloeddruk goed, hartslag goed en zeer beweeglijke minion in mijn buik. Geen last meer van misselijkheid, mijn huid begint wat zuiverder te worden en ik voel me minder moe. Geen huilbuien gehad en geen snauwbuien meer naar (8> .
Het is eigenlijk een beetje saai zo. Haha.
Wel af en toe bandenpijn als ik snel opsta nadat ik een tijdje gezeten heb, maar verder alles goed.
En ik denk dat ik de minion nu ook begin te voelen, maar ik weet het niet zeker. Het is de eerste dus ik weet niet zo goed wat ik moet voelen :@ .
Aangezien het de eerste en de laatste zwangerschap zal zijn probeer ik in ieder geval zo veel mogelijk te genieten en hoop ik dat mijn kraamtijd ook een leuke tijd zal worden. Het zou zonde zijn dat je voor je enige kraamperiode een doos krijgt waar je helemaal geen klik mee hebt en waar je alleen nog maar meer gestresst van wordt. :N
Oost west, mij best.
  maandag 23 februari 2015 @ 12:06:50 #277
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149950297
:W
Ik heb met ons trouwen [zijn achternaam] [mijn achternaam] aangenomen, maar in de praktijk gebruik ik mijn eigen nog. Misschien als het kind er is dat ik het leuk vind om allemaal dezelfde naam te hebben. Maar voor mijn werk blijf ik mijn eigen naam gebruiken denk ik.

Zo, dit weekend hebben wij het aan mijn opa en wat familie verteld en aan de vader van mijn man. Mijn opa reageerde zooooo enorm blij O+ :D Was heel erg leuk. Hopelijk geeft het hem kracht om het nog vol te houden tot september. En hij wil dolgraag een achterkleinzoon, na 4 kleindochters en 2 achterkleindochters. Ik heb het hem nog niet verteld maar de nipt-theorie staat aan zijn kant :7 Nog even afwachten tot de 20 weken of het echt zo is!

Nu moet ik het nog aan wat vrienden vertellen, had ik gisteren geen zin meer in en dan kan het op Facebook en is het gedaan met het geheimzinnige gedoe. En dan kan ik ook onder mn eigen account hier gaan posten :')

Oh, wat wel jammer was dat de vrouw van mijn schoonvader biefstuk voorbereid had :') Ze wisten het natuurlijk nog niet. En ik hou zo van biefstuk :'(
Voor mij had ze 2 plakken extra doorgebakken, maar er zat toch nog een te rood stukje in voor mijn gevoel dus dat heb ik maar aan mijn man gegeven. En het smaakte kut natuurlijk :+
Semper frakkin fi!
pi_149951157
Wat een leuke reactie van je opa Starbuck! O+

Als wij gaan trouwen neem ik mijn vriends achternaam aan. Ik weet alleen niet welke naam ik op mijn werk ga gebruiken (voortgezet onderwijs), het lijkt me erg moeilijk voor mezelf en vooral voor leerlingen om te wisselen.. we zien wel. :)

Nadat mini zich gisteren bijna niet liet voelen is het vandaag tijd voor een nieuwe editie van De Grote Verbouwing - mama's buik. Auw. ;(
pi_149951189
30 weken vandaag, hoe kan dat nou? Ik testte gisteren toch nog positief..? *O*

Hier gewoon niet getrouwd. Wil ik nog niet, vriend ook niet. Word snel duur als ik al mijn familie vanuit Nederland over moet laten komen :P Ik zal zijn naam wel overnemen als het zover komt. Beetje jammer dat hij een stomme Duitse achternaam heeft }:|
pi_149951361
Ik heb na ons huwelijk mijn eigen achternaam gehouden. Vind die gewoon leuker en mooier. En mijn man heeft geen seconde nagedacht over het aannemen van mijn naam, dus ik zie niet in waarom ik die van hem zou dragen. :P

Het liefst zou ik baby ook mijn achternaam geven, maar dat vindt mijn man ook maar niks, dus dat zal uiteindelijk wel op de traditionele optie uitdraaien. Ik vind wel dat de Nederlandse wetgeving daarin heel beperkend is, je moet naam A of naam B kiezen, met geen enkele ruimte voor een compromis. Je kind mag niet A-B heten, je mag niet kind 1 naam A geven en kind 2 naam B, geen nieuwe familienaam vormen... Niks. A of B, forever and ever, that's it. Vind ik stom.
pi_149951412
Ik ben nu ook Vlinder ZIJN achternaam. Mijn achternaam gebruik ik eigenlijk nooit meer. Vind ik ook niet zo boeiend :)

Mellie 30 weken! *O* *O* Gaat ineens snel hè! :o Ik ben donderdag ook alweer 30 weken :D

Ik ben op 500 gram na 90 kilo. Dat is toch best een dingetje :X En ik ben maar 6.5 kilo aangekomen tot nu toe.

Is er iemand die me informatie kan geven over antistoffen in je bloed? Ik wil er meer over weten maar online kom ik ook niet veel verder -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149951552
Mijn man en kind hebben mijn achternaam. Zo hebben we ook allemaal dezelfde achternaam, behalve op ons paspoort. Maar goed, daar blijft je achternaam ook gewoon je meisjesnaam. Of, in mijn mans geval, zijn jongetjesnaam.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149951578
Ik heb naam man- mijn naam gedaan, op mijn werk draag ik mijn mans naam. In eerste instantie wilde ik eigenlijk naam man- mijn naam doen, maar we werken met naamplaatjes en dat werd een beetje onleesbaar. Dus toen voor zijn naam gekozen. Dat is nu soms wat onhandig omdat oude bekenden me kennen onder mijn eigen achternaam, maar gelukkig heb ik een opvallende voornaam dus de meesten herinneren mij wel.

Lieve reactie van je opa Starbuck!

Pinquit ik kreeg laatst een miniverpakking zeebanket. Vier chocolaatjes en die zijn in 1 autoritje naar mijn werk opgegaan. Ik vond het heerlijk, maar ik heb er geen moment aan gedacht om een grotere verpakking te halen, maar goed ook anders krijgt mijn vk gelijk dat ik teveel snoep . ;)

Ik geniet echt van mijn verlof trouwens, vooralsnog voel het vooral als een soort van vakantie. Lekker een beetje in huis dingen doen, beetje uitwaaien met de hond, beetje haken en achter de naaimachine zitten, ik vind het heerlijk! O+
pi_149952475
Geen sticker :(
Bloeddruk is ineens 142/92 (normaal 110/70) dus zometeen op visite in het ziekenhuis :( :(.

En ik voel me zo goed! Snap echt niet waar dit nou weer vandaan komt.
pi_149952533
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:36 schreef LuDann het volgende:

[..]

Zou kunnen ook, heb echt de ballen verstand van dat soort zaken. :') Wat is een ceremoniemeester, kun je dat eten? Kost het geld?

En B_N vond het linkje NIET leuk, lol! Wordt zijn naam- mijn naam, hebben we maar besloten. ;)
Hmm, mannelijke trots is dus meer waard dan ¤37.500 :D

Ik was samen met nog iemand ceremoniemeester bij mijn zwager en schoonzus. Kost in principe niks, maar ik heb nog wel een tof cadeau van ze gehad als bedankje. Je hoeft het ook nergens echt vast te leggen ofzo.

Wat ik in die rol o.a. gedaan heb: de hele zaal van het feest aangekleed (bruid had nogal specifieke en uitgebreide wensen ;) ) bruidstaart opgehaald, uitnodigingen verstuurd (incl. geheim briefje van de beide ceremoniemeesters met cadeautips enzo). Daarnaast konden gasten die vragen hadden ook bij ons terecht (bijv. of het bruidspaar prijs stelde op sketches, en of iedereen bij de ceremonie aanwezig mocht zijn).

Op de dag zelf hielden wij de tijd in de gaten toen de receptie klaar was en het feest begon, we attendeerden de gasten op het speciale fotohoekje dat ingericht was, en op de presentjes bij het naar huis gaan enzo. En kleine verrassingen voor het bruidspaar (zee van bellenblaas toen ze de trouwzaal verlieten, erehaag van mnesen met sterretjes toen ze het feest verlieten, etc.).

Het ligt er dus een beetje aan hoe groot je het wilt doen en of je veel praktische dingen hebt die je op zo'n dag uit handen wilt geven. En of je iemand kunt vinden die je dat toevertrouwd ;)
pi_149952849
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:18 schreef ingee het volgende:
Bloeddruk is ineens 142/92 (normaal 110/70) dus zometeen op visite in het ziekenhuis :( :(.

Stom! Succes!
pi_149952959
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:18 schreef ingee het volgende:

Wat vervelend! Hopelijk valt het mee! :*
pi_149953000
Hebben jullie een to-do-list van wat je allemaal wil doen/regelen voor de bevalling? Ik ben hier niet bepaald nieuw in, maar volgens mij vergeet ik de helft :')
pi_149953041
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:36 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie een to-do-list van wat je allemaal wil doen/regelen voor de bevalling? Ik ben hier niet bepaald nieuw in, maar volgens mij vergeet ik de helft :')
Ik weet het ook allemaal niet meer -O-

Geboortekaartje :P

Succes Ingee!
pi_149953134
Ja, er staat nu op:

-namen
-geboortekaartje

:')

Er moet toch meer zijn, waar was ik bij de eerste twee dan zo druk mee steeds :D
pi_149953173
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:36 schreef L-E het volgende:
Dat was op zich wel handig geweest hier... Ik heb het lijstje van de kraamzorg afgevinkt en verder weet ik het niet zo goed eigenlijk.
Het werkt overigens ook niet mee dat ik denk dat ik nog zeeën van tijd heb. :')
pi_149953211
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:41 schreef Cholula het volgende:

[..]

Dat was op zich wel handig geweest hier... Ik heb het lijstje van de kraamzorg afgevinkt en verder weet ik het niet zo goed eigenlijk.
Het werkt overigens ook niet mee dat ik denk dat ik nog zeeën van tijd heb. :')
Ja, hier andersom: door de vroeggeboorte van nr 2 denk ik nu dat ik moet opschieten. Ik ben 20 weken, dus dat slaat ook nergens op :')
pi_149953325
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:40 schreef L-E het volgende:
Ja, er staat nu op:

-namen
-geboortekaartje

:')

Er moet toch meer zijn, waar was ik bij de eerste twee dan zo druk mee steeds :D
Adressenlijst maken
Vriezer vullen
Geboorteplan
30 verschillende noodopvang oppas adressen regelen ;)
Wassen en kleding uitzoeken
Kinderkamer inrichten en nog een keer inrichten en nog een keer en nog een keer ;)
Vanaf 30 weken je huis dagelijks voor het slapen brandschoon hebben
Je andere kinderen heel veel aandacht geven ;)
pi_149953370
Oh dank je Loj! Vriezer vullen! Voorraadkast vullen! Geboorteplan! Ik zet ze erbij!
pi_149953481
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:46 schreef Loj het volgende:

[..]
Adressenlijst maken
ja! dit moet nog inderdaad
Vriezer vullen
met wat? Mn ouders komen tijdens de bevalling en daarna gaan we weer gewoon koken.
Geboorteplan
Doe ik niet. na 2 goede bevallingen ga ik er vanuit dat het weer net zo soepel verloopt allemaal.
30 verschillende noodopvang oppas adressen regelen ;)
niet nodig. Mn ouders komen dus en bij spoed kunnen ze naar een vriendin die vlakbij woont
Wassen en kleding uitzoeken
Ja, moet nog. Maar de klerenkast van de jongste moet nog leeg en bij de oudste in. Maar ik lijk maar geen haast te hebben :')
Kinderkamer inrichten en nog een keer inrichten en nog een keer en nog een keer ;)
Ik moet nog nieuw laminaat. Binnenkort even uitzoeken
Vanaf 30 weken je huis dagelijks voor het slapen brandschoon hebben
Ik wil ook nesteldrang!
Je andere kinderen heel veel aandacht geven ;)
Die komen sowieso niks te kort. Ik ben altijd thuis :)
pi_149953696
Oooh ik ben ver volgens Loj haar lijstje. De adressen zijn geprint en de kleding is gewassen.
En het huis brandschoon met terugwerkende kracht gaat niet gebeuren denk ik.
De vriezer zijn we juist aan het leeg eten, moet ik die vullen? Met wat dan? Mijn man gaat niet bevallen dus hij kan prima blijven koken toch? :@
En uhm de kinderkamer inrichten, dat is gebeurd. Daarna zijn we onze slaapkamer gereed gaan maken voor de komst van Frits en dus staat nu de babykamer weer vol spullen die daar niet horen. Ik hoop zo dat ik toch nog een keer nesteldrang ga krijgen.
pi_149953740
Over die vriezer: wij hebben straks drie kinderen in huis en ik denk dat er dagen zullen zijn dat onze prioriteit even niet ligt bij goed en volwaardig koken: (met een baby zijn er van die dagen dat je blij bent dat je een halve boterham in je mik hebt kunnen stoppen) dan is het fijn om iets uit de vriezer te kunnen pakken, van vier keer per week afhaal worden we niet heel gelukkig ;)
pi_149953842
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:00 schreef L-E het volgende:
Over die vriezer: wij hebben straks drie kinderen in huis en ik denk dat er dagen zullen zijn dat onze prioriteit even niet ligt bij goed en volwaardig koken: (met een baby zijn er van die dagen dat je blij bent dat je een halve boterham in je mik hebt kunnen stoppen) dan is het fijn om iets uit de vriezer te kunnen pakken, van vier keer per week afhaal worden we niet heel gelukkig ;)
Mijn man kan prima koken. Als ik met de baby bezig ben kan hij zich dus ook nuttig maken :P
De jongens vinden het leuk om te helpen, dus dat komt wel goed :Y
pi_149954005
Ja eh, je hoeft je aan mij niet te verantwoorden he :P Ik gaf alleen even mijn overwegingen mee ;)

Mijn man kan niet zo goed koken ;(
pi_149954134
Mijn man kan goed koken en werkt daarnaast maar 1 dag in de week overdag. Hij kookt dus meestal ( teveel, vandaar dat we de vriezer leeg proberen te eten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')