abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 februari 2015 @ 22:05:17 #226
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149936757
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:57 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ben normaal gesproken echt wel mondig genoeg, maar tijdens de bevalling was ik echt totaal overgeleverd aan de grillen van de medici. En ik hoor dat wel vaker. Zelfs mijn bevallingsplan werd zo'n beetje aan de kant geschoven.
Dat is echt zo jammer, maar ik herken het wel een beetje van de eerste bevalling. Ook al was dat thuis met 1 verloskundige. Net als bij de discussie over kraamzorg: het is gewoon jammer dat je de eerste keer niet goed kunt inschatten wat je wilt en dat je dan na afloop soms toch een vervelend gevoel eraan over kunt houden. Bij mijn 2de zwangerschap heb ik dat goed besproken en omdat ik wist wat er ging gebeuren kon ik het zelf ook veel beter inschatten. 's ochtends zat ik toen op 4 cm, en ik zat tussen 12 en 1 nog steeds op 4 a 5 cm. Ik voelde het zelf al aan, het werd namelijk niet heftiger, ik voelde dat ook zo en toen had ik zelf de mogelijkheid om te vertellen dat ze de vliezen moesten breken omdat mijn lichaam in 5 uur tijd geen zin had om centimeters te vreten of zelf vliezen te breken. Veel meer de regie aan mezelf. Maar ja, dat is dan de 2de keer.
pi_149937159
Cholula, ja gemiste kans inderdaad ;( m'n vriend zei het zelfs! :')

Risu, bij mij ging het dus niet eens bewust, dat relativeren :N Ik stond er zelf ook echt van te kijken...
pi_149937503
Even spammen:

OUD / Round Robin 2015
S. 2014
J. 2016
pi_149937814
Lig ik hier zo lekker te relaxen met massage, krijg ik me toch een vieze maagzuur boer :X :r
Keel doet er helemaal zeer van. Dat had ik nog niet eerder zo erg. Wel vaak zat maagzuur een beetje, maar zoals dit... Bahbah. Ik maak er helemaal een post over, zo opvallend vind ik het. :D
pi_149940767
Mag jij posten tijdens massages? :o
Dat wordt hier niet zo gewaardeerd helaas. Ik heb net ook een massage gehad, wel gek als je niet op je buik kan liggen.
pi_149942154
Hmm, massages, lig alleen het liefst op m'n buik dan. Kan binnenkort weer! Merk dat ik naar sommige dingen al begin uit te kijken, zoals m'n oude broeken weer aan, bij het shoppen niet kijken of m'n buik erin past maar iets kopen wat ik straks aankan. Begin langzaam maar zeker naar de bevalling toe te leven!

Overtijd lopen klinkt nog ver weg, zal liever ook niet te snel worden ingeleid. Hoewel ik momenteel even bang ben om overtijd te gaan door het nieuws van laatst. Dat was echt een uitzondering, maar toch zit dat nog wel even in m'n hoofd.

Wij zijn nog niet getrouwd, maar wanneer dat over een tijdje zal gebeuren (nog geen datum, maar we willen het heel klein houden) wil ik wel zijn achternaam gaan gebruiken. Niet omdat ik die nou zou bijzonder vind, mijn achternaam komt niet vaak voor en die van hem is 1 van de meest voorkomende. Maar gewoon voor m'n gevoel, lijkt me gewoon tof dezelfde naam te hebben en me helemaal zijn vrouw te voelen O+

Kort bijleesgedeelte:

Meisje voor Haags Kwartiertje! *O*

Goede termijnecho's! *O*

Veel verjaardagen nu ineens! *O* mijne ook, was de 18e jarig :)

FlyingFish gaat trouwen *O*

Welkom Kooks!
pi_149943350
Deze week komt er iemand van het kraamzorg bureau langs voor een intake gesprek. Moet mijn partner daarbij aanwezig zijn? Of kan ik dat ook alleen af? Heeft zo iemand nog bepaalde gegevens van je nodig tijdens dat gesprek?
pi_149943385
Ze zeggen dat je je identiteitspapieren moet hebben voor je BSN en je verzekeringsnummer. Daar is mij niet naar gevraagd uiteindelijk. Je partner hoeft er niet bij te zijn,tenminste dat was hier niet nodig.
  maandag 23 februari 2015 @ 04:58:30 #234
409579 LuDann
All the way
pi_149944772
Niet bij gelezen, sorry :@ Maar las iets over achternamen...

En ik moet binnen anderhalve dag beslissem of ik nu B_N zijn achternaam wil aannemen... Gezien wat publicaties die ik onder mijn meisjesmaam is het niet handig om alleen zijn naam aan te nemen.

Het is dus of zijn naam - mijn naam of mijn naam - zijn naam. Moeilijk! Weet het echt niet! :'(

Baby krijgt overigens wel gewoon alleen zijn achternaam. ;Y Anders krenk ik hem in zijn trots :+
pi_149944907
Je kan toch gewoon zijn naam - jouw naam doen & blijven publiceren onder je meisjesnaam?

Ik heb trouwens niet de achternaam van mijn man aangenomen. Heb heel even gedacht aan mijn naam - zijn naam. Maar in dat geval denkt iedereen dat zijn naam mijn meisjesnaam is (die mij niet zou kennen) en in mijn paspoort staan nu wel dat ik echtgenote ben van: zijn achternaam. Dus dikke prima voor mij.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149945118
Ik heb ook mijn mans naam aangenomen maar op het werk gebruik ik alleen mijn eigen naam, ik werk bij de sociale dienst en vind het niet prettig dat mijn klanten mijn naam op de deur zien staan. Kan gerust toch
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 06:31:51 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149945151
Goedemorgen :O
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 23 februari 2015 @ 08:04:55 #238
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149945519
Wat skoap zegt, LuDann! ik ken veel mensen die het op die manier doen, ook op werk zoals Cassandra zegt. Je kan dan in feite zelf kiezen welke naam je gebruikt, hoe het je uitkomt. ;)
En je kan altijd bij de gemeente een wijziging doorgeven, je legt hiermee niets vast voor het leven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149945585
Ja dat dus, alleen voer ik niet alleen op m'n werk m'n eigen achternaam maar ook privé. Binnenkort moet ik een nieuw paspoort, dan laat ik er wel echtgenote van in zetten. Mooie tussenstap en wel handig in gezinsverband O+

Verder las ik over bruiloften in het vooruitzicht en ik zag een linkje naar supermooie jurkjes, bijna jammer dat ik al getrouwd ben O+
  maandag 23 februari 2015 @ 08:21:34 #240
259886 pessie
pi_149945704
Voor mijn werk gebruik ik mijn man's naam ;) Ik ben meewerkende partner in zijn bedrijf dus wel zo handig als je de belastingdienst, de kvk of een andere instantie belt :P
Ik heet officieel ook uitsluitend achternaam van mijn man. Beetje lastig was dat toen er verkiezingen waren en ik mijn paspoort van voor mijn huwelijk nog had. Daar stond dus niet de naam in die op de papieren stonden van het stemformulier. Tegenwoordig staat er mijn meisjesnaam in en e/v achternaam man.

quickie, je partner hoeft er niet bij aanwezig te zijn. Ik zou wel even je zorgpas en ID klaar leggen voor het geval dat ze er naar vragen.
pi_149945760
Voor reizen met kind is het wel praktisch om ergens op een document dezelfde achternaam te hebben.
  maandag 23 februari 2015 @ 08:34:50 #242
259886 pessie
pi_149945844
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:27 schreef Limone het volgende:
Voor reizen met kind is het wel praktisch om ergens op een document dezelfde achternaam te hebben.
Staat er op de chip in het ID-bewijs dan niet wie de ouders/voogden zijn?
pi_149945864
Zo goedemorgen, ik zit in het ziekenhuis na een overheerlijk :r glucose drankje.
Nu nog wachten tot 10.15uur en dan nog een keer prikken en weer fijn naar huis.

Ik sta helemaal verbaasd over mijzelf tijdens de zwangerschap, ik had verwacht veel last van hormonen te hebben maar echt absoluut niet. Ook had ik verwacht alles vroeg klaar te willen hebben inclusief bevalplan maar niets is minder waar. Ik ben overal compleet rustig onder en maak mij nergens zorgen over. Ik denk bij veel dingen "ohh dat kan vanzelf wel goed". Ik denk dat de stress nog wel gaat komen :)
  maandag 23 februari 2015 @ 08:37:04 #244
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149945866
In juli loopt mijn paspoort af (bye bye alle immigratiedienst stempels... :'( op naar een burgerlijk paspoort...) en dan komt het er bij mij ook e/v in te staan. Dat komt er ongeacht je naamsvoering in te staan.
Kan maar beter binnenkort al pasfoto's laten nemen, bedenk ik me nu, voordat ik mogelijk jaren met een plofkop op de foto sta. :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 februari 2015 @ 08:38:50 #245
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149945886
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:37 schreef Mariposas het volgende:
In juli loopt mijn paspoort af (bye bye alle immigratiedienst stempels... :'( op naar een burgerlijk paspoort...)
Je mag je paspoort (weliswaar onklaar gemaakt door middel van perforatiegaatjes) gewoon houden als je dat graag wil! Ik heb de mijne ook nog liggen!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 23 februari 2015 @ 08:42:00 #246
259886 pessie
pi_149945916
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:36 schreef -ik86- het volgende:
Zo goedemorgen, ik zit in het ziekenhuis na een overheerlijk :r glucose drankje.
Nu nog wachten tot 10.15uur en dan nog een keer prikken en weer fijn naar huis.

Ik sta helemaal verbaasd over mijzelf tijdens de zwangerschap, ik had verwacht veel last van hormonen te hebben maar echt absoluut niet. Ook had ik verwacht alles vroeg klaar te willen hebben inclusief bevalplan maar niets is minder waar. Ik ben overal compleet rustig onder en maak mij nergens zorgen over. Ik denk bij veel dingen "ohh dat kan vanzelf wel goed". Ik denk dat de stress nog wel gaat komen :)
Hoop dat je suiker gewoon goed is!
En verder, kop-in-het-zand enzo? ;)

Ik heb het paspoort waar ambassade van Parijs in staat nog boven liggen, met gaten. Heb alleen nog nooit een stempel in wat voor paspoort dan ook gehad -O- Wij blijven altijd in Europa.
  maandag 23 februari 2015 @ 08:46:31 #247
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149945971
Voor we de baby hebben gemaakt, hebben we wel verre reizen gemaakt, m.n. Zuid-oost Azië. Daar stempelen ze lekker. Maar lang niet overal krijg je tegenwoordig een stempel, voor Israël kreeg ik een los immigratiedienst papiertje en ik meen dat voor de VS ook geen stempels worden gezet? (Zal het over 2 weken merken).
Ik wil m'n paspoort idd wel houden (onklaar) maar 't is toch echt een soort afgesloten hoofdstuk.
pi_149945972
:O :O :O :O

klaar wakker vanaf 3:12 H

verdikke! }:| }:|
Schudden voor gebruik
  maandag 23 februari 2015 @ 08:52:20 #249
409579 LuDann
All the way
pi_149946056
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 05:31 schreef Skoap het volgende:
Je kan toch gewoon zijn naam - jouw naam doen & blijven publiceren onder je meisjesnaam?

Ik heb trouwens niet de achternaam van mijn man aangenomen. Heb heel even gedacht aan mijn naam - zijn naam. Maar in dat geval denkt iedereen dat zijn naam mijn meisjesnaam is (die mij niet zou kennen) en in mijn paspoort staan nu wel dat ik echtgenote ben van: zijn achternaam. Dus dikke prima voor mij.
Ja, denk dat ik dat ga doe inderdaad. Problemen met de publicaties is een beetje dat de uni op de medewerkterssite volgens mij altijd je ''nieuwste'' naam vermeld en dat wetenschappelijke publicaties via een automatisch systeem dat het web afspeurt, aan je naam worden gekoppeld. Nja, komt vast wel goed. :)

Ben in ieder geval ooit gewaarschuwd hiervoor door een oud-docente; ''neem nooit de naam van je man aan, al mijn publicaties waren opeens onvindbaar!'' Was ongeveer haar laatste advies voor ze met pensioen ging. _O-

Als ik diep in mijn hart kijk had ik gewoon alleen mijn eigen naam gehouden. Ik vind die veel mooier. :@ Maar daarmee zou ik hem echt kwetsen.
  maandag 23 februari 2015 @ 08:54:14 #250
409579 LuDann
All the way
pi_149946092
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 08:04 schreef Mariposas het volgende:
Wat skoap zegt, LuDann! ik ken veel mensen die het op die manier doen, ook op werk zoals Cassandra zegt. Je kan dan in feite zelf kiezen welke naam je gebruikt, hoe het je uitkomt. ;)
En je kan altijd bij de gemeente een wijziging doorgeven, je legt hiermee niets vast voor het leven.
Ja, dat heb ik ook begrepen ja, dat het in de Nederlandse wet anders is geregeld dan in de Engelse bijvoorbeeld (mijn master-begeleider is engels en maakte zich ook wat zorgen).

En dan blijf ik lekker mijn meisjesnaam gebruiken als B_N het niet merkt, want die is toch veuuuuuul mooier. >:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')