abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149934672
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:21 schreef pessie het volgende:
Haha kwartet mignonne!

Mijn middelste was 7 pond!!! Bizar groot vond ik dat. De jongste zal, als het deze lijn zou doorzetten, ook wel tegen de 7 pond kunnen zijn. Meer verwacht ik zeker niet. Maar goed, ik kan nu fysiek amper nog iets :') dus het kind heeft alle rust om lekker door te groeien.
En 2x prima thuis bevallen ja, en ik las vandaag ergens dat als je 2x probleemloos thuis bent bevallen de kans groter is dat het weer probleemloos zou gaan (ik had een beetje last van het 3-de kindje-angst: wat nou als ik fluxus/totaalruptuur/sterrenkijker/weet-ikveel-wat-voor-ramp-scenario krijg).
De derde valt er toch gewoon uit? :+
Professioneel gifmenger.
pi_149934704
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:24 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Hier werd 42 weken aangehouden. Maat is ook alweer bijna 3 (:X) jaar geleden.

Ik vond mijn vk's echt heel fijn bij het overtijd lopen. Mijn eerste ziekenhuis controle was met 41.3, had ook pas met 41.6 kunnen zijn, maar ik vond het wel fijn om voor het weekend te weten hoe mijn baby het deed.
Ik heb meerdere keren afspraken gehad voor strippen, maar voelde niet goed, dus ben met 41.3 voor het eerst 'gestript' (amper een cm ontsluiting). Afspraak voor inleiden was voor 42 weken precies, baby kwam uiteindelijk zelf met 41.5, dus dat was wel heel fijn.
Maar mijn vk's luisterden echt wel naar mij en wat ik wilde. Toen ik belde om te zeggen dat de bevalling begonnen was mocht ik gelijk naar het ziekenhuis, omdat ze wist dat ik daar graag wilde bevallen. Toen ze 3 kwartier later de ontsluiting checkte had ik 6/7 cm ontsluiting, dus wel prettig dat ik al in het ziekenhuis was :D
Klopt :Y Dat ziekenhuis leidt nog steeds bij 42 weken pas in. In principe is een inleiding bij 41 weken op verzoek van de moeder mogelijk, maar daar zijn ze niet heel blij mee. Controle gebeurd hier doorgaans met 41+3 of 41+5.
:)
pi_149934826
Bij mijn moeder vielen ze er alledrie vanzelf uit. Was bij de eerste (ik) best een klein probleem, want ze was medisch (vanwege iui) en het ziekenhuis te ver. Ze heeft het maar net gered. 2e en 3e dus verplicht thuis. :+
Ergens hoop ik dat het bij mij niet zo vlot gaat.
pi_149934834
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:26 schreef twist02 het volgende:
Met alle doorgewinterde mama's en vk's-in-de-dop die hier rondhangen O-) iemand die hier nog iets zinnigs op kan zeggen?

[..]

Alles kan :+
30 weken is wat vroeg-ish maar niet onmogelijk. Geen idee verder, dan zou ik je buik moeten voelen :D

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:26 schreef Cholula het volgende:

[..]

Toezegging op een baan is echt lekker!

Ik was overigens eerst met stomheid geslagen (en meteen de gedachte door mijn hoofd noemt ze me nou dik?), mijn man daarentegen vroeg wat ze exact bedoelde en gaf vervolgens een omschrijving van wat ik gemiddeld in mijn mond stouw. De laatste keer dat ik haar zag was Frits zijn dikheid een teken dat hij het goed had ;)
Ik weet nog dat mijn vk ook zoiets tegen me zei bij de eerste. Ik had aangegeven dat ik vocht vast hield naar mijn idee en zij begon gelijk over dat ik vast teveel snoepte en dat ik vast s nachts snackte en dat moest ik maar niet doen. Damn wat was ik nijdig zeg :o uiteindelijk hield ik idd heel veel vocht vast :')
  zondag 22 februari 2015 @ 21:31:12 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149934908
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt :Y Dat ziekenhuis leidt nog steeds bij 42 weken pas in. In principe is een inleiding bij 41 weken op verzoek van de moeder mogelijk, maar daar zijn ze niet heel blij mee. Controle gebeurd hier doorgaans met 41+3 of 41+5.
Mijn vk praktijk werkte samen met het Bronovo en gingen ook pas met 41 weken doorsturen voor een CTG e.d. en pas met 42 weken inleiden. Althans zo schetste mijn vk het. Ik haalde de 41 weken net niet :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149934971
Godsamme wat stom zeg. Je merkt toch zelf heus wel het verschil tussen vocht en vet? Ik bedoel, als ik mijn sokken 's avonds uittrek en de randjes staan erin, dan weet ik dat al het vocht weer naar mijn benen is gezakt en dat komt door hele dag op je benen enzo. Laatste tijd heb ik dat niet meer wat ik lig lekker vaak te walvissen hier. :P
pi_149934991
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:26 schreef twist02 het volgende:
Met alle doorgewinterde mama's en vk's-in-de-dop die hier rondhangen O-) iemand die hier nog iets zinnigs op kan zeggen?

[..]

Saar lag ook al vroeg met de bol beneden, nog niet vast maar ze is er ook niet meer uitgekomen, draaide rondjes op dr koppie waardoor de ene x ze heel venijnig kon schoppen en de volgende x heel gedempt doordat ze in de placenta lag te kicken...

Als je je er echt zorgen om maakt kun je het altijd even aankaarten.
S. 2014
J. 2016
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 21:32:55 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149935010
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:27 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

bij mij zat de derde anders mooi klem met z'n schouder :P even afwachten nog wat nr vier doet straks
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149935102
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:24 schreef Risu het volgende:
Mijn man en ik verschillen nogal in mening over de keuzevrijheid. Volgens man weet de gyn waar hij het over heeft en moet je zijn advies maar beter opvolgen. Maar als ik straks in het ziekenhuis aankom en ze willen me meteen aan het infuus leggen zeg ik doodleuk ho, stop, waar is dat voor nodig? Wat is de medische noodzaak hiervan. En als het antwoord me niet genoeg aantaat hebben ze mooi pech. Kijk ik heb de formulieren gelezen en weet ondertussen van de risico's van stuitbevalling, maar ik ga niet vanaf uur 0 al aan het infuus omdat ik in uur 5 misschien wel weeenopwekkers nodig heb. Vocht toedienen vind ik ook een stomme reden, want ik ben heus wel in staat een glaasje water te drinken. En zo niet, dan kan dat infuus ook dan pas.

Dat de vk me meteen naar het ziekenhuis stuurde toen bleek dat het stuit was, vond ik eerlijk gezegd verder heel logisch. En thuis bevallen durf ik nu niet meer, ondanks dat ik dat toch graag had gewild. Doorlopen tot 42 weken zie ik ook niet zo zitten, maar voor de 41 weken grens wordt er niks gedaan aan mijn lijf.
Maar dat is het ook, je bent als arts een persoon met aanzien en status, er wordt vanuit gegaan dat je het beter weet dan de gemiddelde leek. Een arts (of verloskundige) is doorgaans ook beter op de hoogte van de theorie en onderbouwing maar het is dan wel zijn/haar plicht om dat ook zo aan de patiënt/cliënt te verkopen.
En daarnaast kun je het er best mee oneens zijn. Voor elke actie een reactie of alles heeft een prijs. Net hoe je het bekijkt. En het is maar net wat er voor jou persoonlijk zwaarder weegt. Er zijn genoeg artsen die een inleiding of keizersnede gevalletje jammer dan vinden, terwijl er ook genoeg moeders zijn die daar anders over denken.
pi_149935260
Vind het ook zo gek als mensen zeggen dat ze zoveel aankomen en bij god niet weten hoe dat nou komt. Kijk tenzij je van die dikmakende medicijnen hebt (wat niet vaak de oorzaak is, maar kan wel) of een slaapwandelende snackert bent, weet je zelf heus wel waar het door komt.
En anders zeg ik het wel even hoor. (Psst, die chips op tafel is voor alle visite, niet alleen voor jou) maar goed, das een beetje een puntje bij mij en eigelijk niet zo relevant.
  zondag 22 februari 2015 @ 21:37:59 #211
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149935289
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:27 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Gebaseerd op bevallingstijd doet de derde er 24 uur over ;') (eerste bevalling in 6 uur, maar vk vond het nodig even de vliezen te breken ik snapte na de middelste pas dat ik dat toen helemaal niet had gewild, ik dacht geen keuze te hebben maar ze bleek nog een bevalling te moeten doen en wilde de mijne klaar hebben, de 2de bevalling duurde 12 uur en heb ik zelf aangegeven wanneer ik wilde dat ze mijn vliezen ging breken, veel relaxter, dus tsja, wet van verdubbeling ;) )
Oh, ik denk dat ik deze keer zodra ik op de 4cm zit ga voor kunstmatig breken van vliezen. Als ze 2x eerder 4x met een breinaald moeten porren om ze te kunnen breken vermoed ik dat mijn lijf gewoon sterke vliezen bouwt :7
Al lijkt het mij ook best leuk om eens te starten met gebroken vliezen, en dat je je vk moet bellen omdat de ervaring leerde dat je binnen 2 uur na vliesbreuk een baby hebt ~O>

Twist, ik heb zelf ook sinds een week dat de mijne veel minder ruw is. Ik voel nog steeds echt wel 10x per dag maar het karate achtige is er op dit moment gewoon een beetje uit. Al geprobeerd met een laptop op je buik te Fok!ken? ;)

Risu, juist dat "verplichte" lijntje is voor mij echt reden om het ziekenhuis zo ontzettend te willen vermijden. Al snap ik dat jouw situatie anders is. Hoe werkt dat bij stuitbevallingen, zijn de persweeën anders? Verwachten ze oxytocine te moeten bijgeven?
pi_149935310
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Saar lag ook al vroeg met de bol beneden, nog niet vast maar ze is er ook niet meer uitgekomen, draaide rondjes op dr koppie waardoor de ene x ze heel venijnig kon schoppen en de volgende x heel gedempt doordat ze in de placenta lag te kicken...

Als je je er echt zorgen om maakt kun je het altijd even aankaarten.
Misschien dat dat het inderdaad is dan :Y
Tussen vrijdagavond en zaterdagochtend voelde ik Mini echt heel weinig, dus toen maakte ik me een beetje zorgen. Maar net toen ik zat te twijfelen of ik zou bellen, liet ze even goed van zich horen voelen gelukkig :)

En gelukkig morgen dus sowieso een echo tijdens de controle, dus dan informeer ik zeker even :Y
  zondag 22 februari 2015 @ 21:38:58 #213
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149935348
Nou mignonne, 2 dagen na je eed mag je mijn baby er wel uit helpen hoor ;)

Of 2 weken daarna. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149935423
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:37 schreef Risu het volgende:
Vind het ook zo gek als mensen zeggen dat ze zoveel aankomen en bij god niet weten hoe dat nou komt. Kijk tenzij je van die dikmakende medicijnen hebt (wat niet vaak de oorzaak is, maar kan wel) of een slaapwandelende snackert bent, weet je zelf heus wel waar het door komt.
En anders zeg ik het wel even hoor. (Psst, die chips op tafel is voor alle visite, niet alleen voor jou) maar goed, das een beetje een puntje bij mij en eigelijk niet zo relevant.
:D

hahaha idd ik snap het ook nooit zo. Maar goed, het is wel zo dat het gewicht in de zwangerschap soms lastig te beoordelen is. Ik kwam bijna 25 kilo aan bij de oudste en was na 2 weken na de bevalling álles alweer kwijt. Echt vocht, ik zag per dag mn benen dunner worden :o heel bizar. Maar er zijn ook genoeg vrouwen die maar 6 of 7 kilo aankomen en die na een jaar nog steeds een paar kilo's meer hebben.
pi_149935450
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:38 schreef Mariposas het volgende:
Nou mignonne, 2 dagen na je eed mag je mijn baby er wel uit helpen hoor ;)

Of 2 weken daarna. :D
dikke prima als je hier in de regio woont :P
pi_149935653
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:37 schreef pessie het volgende:

Twist, ik heb zelf ook sinds een week dat de mijne veel minder ruw is. Ik voel nog steeds echt wel 10x per dag maar het karate achtige is er op dit moment gewoon een beetje uit. Al geprobeerd met een laptop op je buik te Fok!ken? ;)

Haha, da's ook een goeie ja! :D Net al wel een schaaltje vla wat er bijna vanaf geschopt werd, dus ik vermoed dat het wel goed gaat daarbinnen ;)
pi_149935754
Als ik die verhalen lees, ben ik extra blij met mijn vk's. Ze stonden helemaal achter mijn wens voor een thuisbevalling, terwijl er ook nu weer een klein kindje werd verwacht. De groeiecho's in het ziekenhuis vond ik niet zo heel nodig, omdat ik eigenlijk wel zeker wist dat ik gewoon kleine kindjes maak, niet dat er een afwijking zou zijn in de doorbloeding oid. Maar op zich was het wel prettig om een inschatting te hebben om een weloverwogen keuze te kunnen maken voor wel of geen thuisbevalling.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149935817
Stuitbevalling moet sneller verlopen, zowel ontsluiting als de uitdrijving. Want, zo werd mij verteld, geen kunstgrepen zoals vacuum mogelijk. En als kind het moeilijk krijgt dan wordt er snel naar ks gegrepen. Als de ontsluiting niet op gang komt krijg je van die opwekkers geloof ik ja, maar niet vanaf het begin al lijkt me, dan kom je straks nog in een weeenstorm. Persweeen beginnen vaak al bij 8cm want het kontje is kleiner en dan krijg je dus eerder dat ze eruit 'kan'.
Zoiets was het.

Maar ik wil nog wel even melden dat ik niet zo koppig ga zijn dat ik alle advies in de wind sla. Als hij zegt 'we doen infuus want dan zit het er maar vast in' dan zeg ik ja, amehoela. Zeggen ze 'we doen infuus want dan kun je alvast dit of dat krijgen waardoor dit of dat beter gaat' of net wat voor goede reden, dan zeg ik, goed doe maar. Het zit hem vooral in de reden waarom. Ik ben er niet om het voor hun makkelijker te maken, maar om het mezelf makkelijk te houden. (En kind natuurlijk, die gaat bij mij voor alles)
Als hij zegt, we doen ks want kind heeft het moeilijk, zeg ik, snij me maar open. Zegt ie, ks want ontluiting komt niet goed op gang (2cm in 4 uur ofzo weet ik het) zeg ik, als het kind er geen last van heeft, modder ik nog even aan graag.
  zondag 22 februari 2015 @ 21:50:25 #219
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149935947
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:46 schreef Phaidra het volgende:
Als ik die verhalen lees, ben ik extra blij met mijn vk's. Ze stonden helemaal achter mijn wens voor een thuisbevalling, terwijl er ook nu weer een klein kindje werd verwacht. De groeiecho's in het ziekenhuis vond ik niet zo heel nodig, omdat ik eigenlijk wel zeker wist dat ik gewoon kleine kindjes maak, niet dat er een afwijking zou zijn in de doorbloeding oid. Maar op zich was het wel prettig om een inschatting te hebben om een weloverwogen keuze te kunnen maken voor wel of geen thuisbevalling.
Ik denk dat het misschien ook te maken heeft met wie je treft in het ziekenhuis voor de groei-echo's. Bij mijn gyn heb ik soms het idee dat ze een bonus krijgt als ze mij in het ziekenhuis krijgt voor de bevalling.
pi_149936017
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:48 schreef Risu het volgende:
Stuitbevalling moet sneller verlopen, zowel ontsluiting als de uitdrijving. Want, zo werd mij verteld, geen kunstgrepen zoals vacuum mogelijk. En als kind het moeilijk krijgt dan wordt er snel naar ks gegrepen. Als de ontsluiting niet op gang komt krijg je van die opwekkers geloof ik ja, maar niet vanaf het begin al lijkt me, dan kom je straks nog in een weeenstorm. Persweeen beginnen vaak al bij 8cm want het kontje is kleiner en dan krijg je dus eerder dat ze eruit 'kan'.
Zoiets was het.

Maar ik wil nog wel even melden dat ik niet zo koppig ga zijn dat ik alle advies in de wind sla. Als hij zegt 'we doen infuus want dan zit het er maar vast in' dan zeg ik ja, amehoela. Zeggen ze 'we doen infuus want dan kun je alvast dit of dat krijgen waardoor dit of dat beter gaat' of net wat voor goede reden, dan zeg ik, goed doe maar. Het zit hem vooral in de reden waarom. Ik ben er niet om het voor hun makkelijker te maken, maar om het mezelf makkelijk te houden. (En kind natuurlijk, die gaat bij mij voor alles)
Als hij zegt, we doen ks want kind heeft het moeilijk, zeg ik, snij me maar open. Zegt ie, ks want ontluiting komt niet goed op gang (2cm in 4 uur ofzo weet ik het) zeg ik, als het kind er geen last van heeft, modder ik nog even aan graag.
_O_
en zo hoort het dus, je hoort gewoon de reden te horen waarom iets wel of niet gedaan wordt.
pi_149936173
Ohja, en ik weet nu zeker dat mijn hormonen kapot zijn... :{w

Ik liet vandaag een schaaltje kapot vallen omdat m'n vriend die verkeerd weggezet had en ik niet goed oplette en ik schrok er zo van dat ik hem daar ook eigenlijk met een hoop geschreeuw de schuld van wilde geven.

Maar in plaats daarvan dacht ik "nee Twist, da's niet eerlijk, je had zelf gewoon op moeten letten en mag dit nu niet op hem uitvreten omdat je er toevallig van schrok". En toen hij vervolgens zelf sorry zei, zei ik nog dat dat niet hoefde ook, omdat het m'n eigen schuld was!

Ik faal echt als hormonale zwangere ;(
pi_149936330
Dan heb je de kans om uit je slof te schieten, laat je het zo liggen! Teleurstellend Twist! ;)
pi_149936355
Ik ben normaal gesproken echt wel mondig genoeg, maar tijdens de bevalling was ik echt totaal overgeleverd aan de grillen van de medici. En ik hoor dat wel vaker. Zelfs mijn bevallingsplan werd zo'n beetje aan de kant geschoven.
Professioneel gifmenger.
pi_149936602
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:54 schreef twist02 het volgende:
Ohja, en ik weet nu zeker dat mijn hormonen kapot zijn... :{w

Ik liet vandaag een schaaltje kapot vallen omdat m'n vriend die verkeerd weggezet had en ik niet goed oplette en ik schrok er zo van dat ik hem daar ook eigenlijk met een hoop geschreeuw de schuld van wilde geven.

Maar in plaats daarvan dacht ik "nee Twist, da's niet eerlijk, je had zelf gewoon op moeten letten en mag dit nu niet op hem uitvreten omdat je er toevallig van schrok". En toen hij vervolgens zelf sorry zei, zei ik nog dat dat niet hoefde ook, omdat het m'n eigen schuld was!

Ik faal echt als hormonale zwangere ;(
:D Dat heb ik nu dus ook weleens. Misschien juist omdat ik geen hormonster wil zijn. Dan relativeer ik alles eerst in mijn hoofd om er vervolgens helemaal niks mee te doen. Zo vind ik het ook supervervelend dat mijn man nog steeds last heeft van zijn maag (waarschijnlijk maagzweer geweest) en daar best vaak op terug komt. Ik heb dan zoiets van grrr, mijn beurt om verzorgd te worden (duurt al ruim 2 maanden nou) maar dan denk ik, ach ik red me wel en hij zit er ook mee en blabla ik zeg niks.
Op zich wel handig hoor, zo bewaar je de lieve vrede ook beter.

Geboorteplan heb ik op roze geprint, lekker duideijk papiertje. Elke keer als er vanaf geweken wordt, douw ik em in hun handen.
pi_149936721
Oh, en mijn man is wel lief hoor, hij geeft me as we speak een massage. Ik zit er een beetje gek bij en baby protesteert een beetje, maar oeh, lekker hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')