abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149916496
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:12 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd allemaal met wisseldagen enzo!

We hebben hier besloten om de druk nog maar wat op te voeren. Naast alles wat er nog voor de baby moet gebeuren gaan we toch ook maar een bruiloft plannen! Eind mei/begin juni als dat nog kan, dan ben ik 6/7 maanden dus met wat proppen moet dat nog wel in een jurk passen.
Wat leuk! O+

Wij hebben uiteindelijk de knoop doorgehakt eind december en we trouwen 20 maart. Het is ons allemaal makkelijk gelukt met het regelen, maar maart is natuurlijk wel minder populair dan mei/juni. Veel plezier. O+

Ik heb een jurk van Tiffany Rose gekocht, die rekken lekker mee met je buik, zijn niet al te duur maar wel heel erg mooi + veel keus. Ik voel me echt supermooi in mijn trouwjurk. *;

Nog even wat jompels voor zondag wisseldag! *O* *O*

Ik hou van pyjama's O+ Lekkere flanellen of satijnen pyjama's in de winter en in de zomer een short met hemdje. Ik heb het niet zo snel warm in bed dus ik draag meestal toch wel iets, tenzij snikheet in de zomer. :9

Vanochtend maakte ik me wat zorgen om baby i.v.m. geen / minder leven. Normaal word ik bij het wakker worden en omdraaien in bed flink geschopt, maar vanochtend niks. Nu heb ik mini al weer een paar keer gevoeld, wel iets minder dan normaal, maar af en toe een ram en soms wat gewiebel is prima toch?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 13:52:33 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149916627
Ik heb meerdere voedingshemdjes en een nachthemd met ochtendjasje + een broek + overhemd pyama in m'n tas zitten. Daar red ik het wel mee en zo niet is er zo iets gehaald thuis hoor.

Ik zat een uurtje geleden in de bus naar huis. Tegenover me een vrouwtje met een flesje water. Stapt er een andere vrouw in, die stoot per ongeluk tegen die vrouw aan en die verliest haar dopje. Andere vrouw ging naast mij zitten en hangt vervolgens half over mij heen om naar dat dopje te zoeken terwijl dat vrouwtje zei: laat maar, ik heb het flesje al bijna leeg. Dus ik vraag of ze niet zo over me heen wil hangen omdat ik zwanger ben. Ja mw. het was maar een klein stukje .. ik zeg: Zelfs dat kleine beetje doet al pijn aangezien ik hoogzwanger ben en bekkeninstabiliteit heb. Antwoord ze doodleuk: oh dan zou ik maar eens naar de dokter gaan als je NU AL pijn hebt ..

Ik moet echt zo :') gekeken hebben volgens mij :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149916668
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:01 schreef ingee het volgende:
Hoi :)

Nog geen kind :(
verdikke :(
Schudden voor gebruik
pi_149916682
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:03 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hahahahaha.

Waarom doen die van mij dat niet. :{

Ik heb er nu een aan die waarvan het shirt zo groot is, dat er vast ook een zwangerschapsbuik in gaat passen. O+

En het staat netjes, dus als het wel werkte voor je, was het ideaal geweest voor kraambezoek.
Ik vind het ook een mooie tip. Ik ben rond 11 aug uitgerekend.. zal je zien dat je ook nog eens je bed uitzweet door de hitte :P

Ik heb wel eens satijnen dekens gehad.. dat was boven in stappen en onderin eruit vallen :P
Schudden voor gebruik
pi_149916709
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:12 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd allemaal met wisseldagen enzo!

We hebben hier besloten om de druk nog maar wat op te voeren. Naast alles wat er nog voor de baby moet gebeuren gaan we toch ook maar een bruiloft plannen! Eind mei/begin juni als dat nog kan, dan ben ik 6/7 maanden dus met wat proppen moet dat nog wel in een jurk passen. Geregistreerd partnerschap of trouwen maakt op papier geen verschil meer en we moeten sowieso langs de notaris voor aanvullende voorwaarden, dus dan maar gelijk alles goed regelen zodat we het niet over een jaar ofzo weer moeten omzetten naar huwelijkse voorwaarden.

Plus dat ik het raar vind om de naam van m'n vriend over te nemen als we niet getrouwd zijn, en ik mijn kind niet een andere achternaam wil geven als ik zelf heb. Dat is niet de hoofdreden om te trouwen uiteraard, maar wel iets dat meespeelde.
Hoera *O*
Leuk zeg!

Alleen zwanger zijn is ook zo saai idd :9 Daar kan best wel wat meer geregel en gehannes bij O+
Heel veel plezier met het regelen en uitzoeken.

Zelf vind ik het ook fijn dat we gewoon een familie zijn met dezelfde achternaam O+
Schudden voor gebruik
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 14:02:21 #131
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149916866
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:46 schreef Selvaria het volgende:
Vanochtend maakte ik me wat zorgen om baby i.v.m. geen / minder leven. Normaal word ik bij het wakker worden en omdraaien in bed flink geschopt, maar vanochtend niks. Nu heb ik mini al weer een paar keer gevoeld, wel iets minder dan normaal, maar af en toe een ram en soms wat gewiebel is prima toch?
dat heb ik ook regelmatig gehad; meestal na een dag wat rustiger was het daarna weer drukker. En m'n buik wat groter. Alsof er even wat minder ruimte was om breed te bewegen zeg maar.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149916874
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:52 schreef DJMO het volgende:
Ik heb meerdere voedingshemdjes en een nachthemd met ochtendjasje + een broek + overhemd pyama in m'n tas zitten. Daar red ik het wel mee en zo niet is er zo iets gehaald thuis hoor.

Ik zat een uurtje geleden in de bus naar huis. Tegenover me een vrouwtje met een flesje water. Stapt er een andere vrouw in, die stoot per ongeluk tegen die vrouw aan en die verliest haar dopje. Andere vrouw ging naast mij zitten en hangt vervolgens half over mij heen om naar dat dopje te zoeken terwijl dat vrouwtje zei: laat maar, ik heb het flesje al bijna leeg. Dus ik vraag of ze niet zo over me heen wil hangen omdat ik zwanger ben. Ja mw. het was maar een klein stukje .. ik zeg: Zelfs dat kleine beetje doet al pijn aangezien ik hoogzwanger ben en bekkeninstabiliteit heb. Antwoord ze doodleuk: oh dan zou ik maar eens naar de dokter gaan als je NU AL pijn hebt ..

Ik moet echt zo :') gekeken hebben volgens mij :X
Wat een doos :') Half over je heen hangen ook.. ik zou haar echt weg hebben gebeukt denk ik }:|
Schudden voor gebruik
  zondag 22 februari 2015 @ 14:12:19 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149917128
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:46 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb een jurk van Tiffany Rose gekocht, die rekken lekker mee met je buik, zijn niet al te duur maar wel heel erg mooi + veel keus. Ik voel me echt supermooi in mijn trouwjurk. *;
Krijgen we ook foto's te zien? O+ Ben heel erg benieuwd naar je jurk, Googelde even en ziet er mooi uit! Toen ik mijn bruidsjurk aan het passen was, was er ook een meisje (zag er best wel jong uit ja) die zwanger was, maar de soepjurken die ze aan het passen was. :X Ze keek er ook erg ongelukkig bij en heeft ook zonder jurk de winkel verlaten. :P
OMG, ik ga denk ik mijn wedding vows maar vernieuwen zodat ik deze jurk kan dragen. O+ ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149918018
Niet bijgelezen!

:W vanuit Panama. Gisteren bijna 24 uur wakker geweest :') geen idee hoe ik dat volgehouden heb ;)

Vannacht redelijk geslapen en voel mij verrassend fit!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149918105
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Krijgen we ook foto's te zien? O+ Ben heel erg benieuwd naar je jurk, Googelde even en ziet er mooi uit! Toen ik mijn bruidsjurk aan het passen was, was er ook een meisje (zag er best wel jong uit ja) die zwanger was, maar de soepjurken die ze aan het passen was. :X Ze keek er ook erg ongelukkig bij en heeft ook zonder jurk de winkel verlaten. :P
OMG, ik ga denk ik mijn wedding vows maar vernieuwen zodat ik deze jurk kan dragen. O+ ;)
Ik zal wat foto's plaatsen na the big day. O+

Dat jurkje had ik ook gepast, superleuk was die en in heel veel verschillende kleuren ook nog!
  zondag 22 februari 2015 @ 15:05:47 #136
140412 Danaa
🍎
pi_149918736
Vind die jurkjes heel mooi zeg!

Stekende pijn in rechterkant buik/zij/heup. VK gebeld, gezien komende harde buiken vermoed ze dat dit gerommel is.
Ik dacht aan een verdrukkend orgaan. Dit zou zegt ze inderdaad ook kunnen ivm krampende drukkende baarmoeder.
pi_149919314
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:13 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Vind je dat echt raar? Ik ben wel getrouwd, maar draag niet de naam van mijn man. En straks ook niet van mijn kind dus. Vind dat helemaal niet raar, maar in mijn omgeving zijn dan ook veel mensen die niet getrouwd zijn en kinderen hebben. Niet dat ik mijn achternaam zo prachtig vind, maar ik vind het raar om na bijna 30 jaar een andere naam te gebruiken, daarom heb ik er niet voor gekozen. Ik ben gewoon mijn achternaam.
Overigens kan je bij geregistreerd partnerschap ook de achternaam van je partner aannemen, en partnerschapsvoorwaarden blijven van kracht bij het omzetten van het partnerschap naar huwelijk. ;)

Ik heb ook geen pyjama, droeg die voor het laatst in mijn jeugd. Ik slaap altijd in een boxer en hemdje. Geen idee wat ik in mijn kraamweek ga dragen maar in elk geval geen pyjama. Sowieso kan het dan wel 30 graden zijn. Denk gewoon een joggingbroek en shirt. Of het wordt toch deze: :7 ;)
[ link | afbeelding ]
Het is rationeel gezien ook onzin, maar toch vind ik dat iedereen binnen mijn gezin dezelfde achternaam hoort te hebben, ongeacht welke achternaam dat is. En dat je ook bij geregistreerd partnerschap de naam over mag nemen weet ik, maar in dat geval vind ik het juist weer heel raar om dat te doen, want je bent dan nog gewoon vriend en vriendin ipv man en vrouw. Ik ben overigens wel de eerste uit mijn familie die hiervoor kiest, de rest is pas jaren na de geboorte van het eerste kind getrouwd, maar die hadden dan ook al lang voor de geboorte daarvan een samenlevingscontract dus dan is de noodzaak om iets te regelen er wat minder. Maar goed, iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. In ons geval is dat een bruiloft die er toch wel zou komen een stuk naar voren trekken.

En thanks voor de felicitaties!

Selvaria, heb jij je jurk bij een gewone bruidswinkel gekocht en had je veel keuze?
pi_149919440
Ik ben in Amsterdam geweest bij Ruimschoots. Is een gewone positiewinkel maar ze verkopen ook veel feest/trouwjurken. Ik had wel van tevoren contact opgenomen om ze wat jurken achter te laten leggen. Op hun website staan de meeste jurken die ze verkopen ook!
pi_149919478
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:27 schreef Selvaria het volgende:
Ik ben in Amsterdam geweest bij Ruimschoots. Is een gewone positiewinkel maar ze verkopen ook veel feest/trouwjurken. Ik had wel van tevoren contact opgenomen om ze wat jurken achter te laten leggen. Op hun website staan de meeste jurken die ze verkopen ook!
Ik ga even googelen! Thanks!
pi_149921394
Gefeliciteerd trouwerts!

Oe, Danaa spannend, er gebeurt wat dus :).

Hier maar een ananas inbrengen denk ik, stekels vooraan?
Net lekker gewandeld in het bos en voel me eigenlijk fitter dan weken geleden, ik kan nog wel even denk ik.
Ik vraag me trouwens af: hoe lang duurt een zwangerschap maximaal als er niet ingegrepen wordt? Zou ik dan nog een maand door kunnen lopen of is dat echt belachelijk lang?
pi_149921812
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:12 schreef ingee het volgende:
Gefeliciteerd trouwerts!

Oe, Danaa spannend, er gebeurt wat dus :).

Hier maar een ananas inbrengen denk ik, stekels vooraan?
Net lekker gewandeld in het bos en voel me eigenlijk fitter dan weken geleden, ik kan nog wel even denk ik.
Ik vraag me trouwens af: hoe lang duurt een zwangerschap maximaal als er niet ingegrepen wordt? Zou ik dan nog een maand door kunnen lopen of is dat echt belachelijk lang?
42 weken is wel echt de max! Bij de 41 weken gaat de vk ws wel overleggen over inleiding oid...
S. 2014
J. 2016
pi_149921908
Ja dat snap ik, maar gewoon benieuwd wat er zou gebeuren buiten onze Nederlandse gezondheidszorg om.
pi_149922488
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:23 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Het is rationeel gezien ook onzin, maar toch vind ik dat iedereen binnen mijn gezin dezelfde achternaam hoort te hebben, ongeacht welke achternaam dat is. En dat je ook bij geregistreerd partnerschap de naam over mag nemen weet ik, maar in dat geval vind ik het juist weer heel raar om dat te doen, want je bent dan nog gewoon vriend en vriendin ipv man en vrouw. Ik ben overigens wel de eerste uit mijn familie die hiervoor kiest, de rest is pas jaren na de geboorte van het eerste kind getrouwd, maar die hadden dan ook al lang voor de geboorte daarvan een samenlevingscontract dus dan is de noodzaak om iets te regelen er wat minder. Maar goed, iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. In ons geval is dat een bruiloft die er toch wel zou komen een stuk naar voren trekken.

En thanks voor de felicitaties!

Selvaria, heb jij je jurk bij een gewone bruidswinkel gekocht en had je veel keuze?
wij hebben een partnerschap, maar gekozen voor het jawoord geven, en ik heb het ook gewoon over mijn man. Doet iedereen trouwens, ook de mensen die weten dat we een partnerschap hebben. Juist omdat het qua vormgeving en de ceremonie net een bruiloft was. Zelfs de trouwambtenaar versprak zich en had het steeds over bruidspaar. Ik heb ook mijn mans naam aangenomen. Enige reden om niet direct te trouwen is dat mijn man dat met alles er op en eraan wilde doen en dat kost geld. Ben hier ook tevreden mee :)
pi_149923330
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:22 schreef ingee het volgende:
Ja dat snap ik, maar gewoon benieuwd wat er zou gebeuren buiten onze Nederlandse gezondheidszorg om.
Tot 2005 beviel zo'n 4-5% van de vrouwen >42+0. Sindsdien is dit percentage gedaald tot 1-1.5%, mede mogelijk gemaakt dankzij het massaal vrijwillig verplicht inleiden van de bevalling bij 42 weken en soms zelfs nog eerder; dus dat laatste vertekend een beetje.

Grofweg zou je kunnen zeggen dat 4-5% vrouwen de grens dus wel haalt en wsl ingeleid zal worden. Een klein deel wil niet ingeleid worden en wacht af, een ander klein deel is ook dan nog steeds maar moeizaam in te leiden en moet ook nog enkele dagen wachten.
:)
  zondag 22 februari 2015 @ 16:59:43 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149923464
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:22 schreef ingee het volgende:
Vruchtwater wordt minder, kans dat kind in vruchtwater poept wordt groter, placenta gaat minder goed werken waardoor verminderd voedingstoevoer, zuurstoftoevoer verminderd. Kortom, risico's voor de baby.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149923592
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Vruchtwater wordt minder, kans dat kind in vruchtwater poept wordt groter, placenta gaat minder goed werken waardoor verminderd voedingstoevoer, zuurstoftoevoer verminderd. Kortom, risico's voor de baby.
Bij alles wel "kan" erbij zetten eh ;)

Ik dacht dat Inge gewoon bedoelde wat er zou gebeuren als we niet inleiden, hoeveel vrouwen lopen dan overtijd en tot hoever lopen die dan. Nouja dus als je niet inleidt dan loopt 4-5% overtijd, en ik geloof dat het overgrote merendeel daarvan bij 43 weken wel bevallen is. Verder dan dat zwanger zijn is echt zeldzaam, maar niet onmogelijk. Voorbij 44 weken dan ga ik doorgaans denken aan een verkeerde termijnbepaling, zeker als er een blakend kind uit zou komen wat her en der nog wat huidsmeer heeft enzo :P maar goed, pre-echo was dat ook nog een mogelijkheid.
pi_149923887
Nog meer bruiloften *O* leuk! Hier nog maar 9 dagen! :o ^)

Overigens is dat naam aannemen niet zo spannend hoor, want officieel moet je toch altijd je meisjesnaam blijven gebruiken. Het gaat er alleen om met welke naam je aangesproken wenst te worden vanuit de overheid ;)

Selvaria, ik had het toevallig gisterochtend ook, dat ik Mini minder voelde. Nu nog steeds wel minder dan de afgelopen week/weken, maar toen was ze ook wel heel erg actief.
Voel nu ook nog 'genoeg' maar het is gewoon een stuk minder hard/agressief ;)

Ik heb trouwens het idee dat Mini óf gedraaid is, óf met d'r hoofd al een stukje ingedaald is. Kan dat (indalen) al bij een termijn van 30 weken? :?
Heb ook het idee dat m'n buik iets lager zit. En de meeste bewegingen die ik voel, voel ik nu ook veel lager dan eerst.
Edit: overigens morgen een groeiecho, dus dat komt nu wel heel goed uit :)

Alle meubeltjes staan nu in elkaar en op hun plek O+ Ben zo blij met het kamertje!
pi_149923956
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voorbij 44 weken dan ga ik doorgaans denken aan een verkeerde termijnbepaling, zeker als er een blakend kind uit zou komen wat her en der nog wat huidsmeer heeft enzo :P maar goed, pre-echo was dat ook nog een mogelijkheid.
Dat was bij mij waarschijnlijk het geval :Y Ik zou geboren zijn bij exact 43 weken, maar daarvoor zag ik er blijkbaar nog veel te 'vers' uit ;)
pi_149924040
Mignonne, dat bedoel ik inderdaad ja, hoe lang het zou kunnen duren als je niks doet. Puur uit nieuwsgierigheid hoor, van mij mag ze nu komen. :)

Begrijp ik nou uit wat je schrijft 'vrijwillig verplicht' inleiden, dat je er zelf nog een keuze in hebt?

Nogmaals, liever vandaag nog hoor! :)
pi_149924229
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:13 schreef ingee het volgende:
Mignonne, dat bedoel ik inderdaad ja, hoe lang het zou kunnen duren als je niks doet. Puur uit nieuwsgierigheid hoor, van mij mag ze nu komen. :)

Begrijp ik nou uit wat je schrijft 'vrijwillig verplicht' inleiden, dat je er zelf nog een keuze in hebt?

Nogmaals, liever vandaag nog hoor! :)
Uiteraard heb je een keus. Het is jouw lichaam en er mag geen enkele ingreep plaatsvinden zonder jouw uitdrukkelijke toestemming.
Men hoort je te counselen over dit soort dingen, dus de voordelen en nadelen van zowel inleiden als afwachten moet men bespreken zodat jij en je partner daarna zelf een afgewogen keuze kunnen maken. In de praktijk wordt er voornamelijk gezegd "we plannen een afspraak voor inleiden op ...." :')

Hou je maar vast aan het idee dat dus 95-96% van de baby's vóór die 42 weken geboren wordt :) die grens hangt nu zo dreigend boven je hoofd, maar ze komt heus; de tijd die je nu moet wachten voelt als een eeuwigheid, maar als het je vakantie was ofzo dan vloog ie voorbij ;) succes en sterkte met afwachten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')