abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149911358
Een goede echo voor Mineola *O*

Volgens mij maakt t n kraamhulp geen reet uit hoor of t een huishouden van Jan Steen is. Zolang t er maar veilig is en niet smerig!

Hier destijds amper bloedverlies gehad, maar omdat ik bang was snachts t bed vies te maken had de kraamhulp een badlaken onder t hoeslaken gespannen.

Mag ik in de OP? 14 sept!

[ Bericht 26% gewijzigd door gestreeptestoel op 22-02-2015 07:28:10 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 07:48:17 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149911388
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 05:16 schreef Jagärtrut het volgende:
thanks. Veel informatie spreekt elkaar tegen. Voedingscentrum zegt dat je het niet moet eten. Maar goed, het zal vast meevallen.

En het is hier nog maar 22.15, maar zo inderdaad naar bed...
Mignonne postte hier laatst nog iets over:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Overigens, over die voedingsadviezen... als je antistoffen hebt tegen toxoplasmose hoef je dus niet je biefstuk door te bakken.
Het voedingscentrum is het enige bizarre instituut dat een ellenlange lijst aan allerlei adviezen oplegt, zonder verdere onderbouwing. Er is nu zelfs een onderzoek wat aanbeveelt dat verloskundigen vrouwen voorlichting moeten geven over contact met peuters en kleine kinderen om een CMV besmetting te voorkomen. CMV kan leiden tot aangeboren doofheid, dus in die zin heel nuttig. De adviezen? Je kind niet meer op de mond kussen, weinig contact en veel handen wassen, niet eten van hetzelfde bestek etcetera. Ehm... :')

Salami en rauwe ham etcetera is bewerkt en zou geen toxoplasmose meer mogen bevatten. Net zoals "rauwmelkse" kaas in NL bewerkt is en het geen listeria meer zou mogen bevatten.
Wat mij betreft dus geen enkel probleem. Net zoals dat je echt heus echt gewoon bammetjes met leverworst enzo kan eten.
Sushi van een sushi tent kan ook gewoon, als je het zelf maakt, listeria ontwikkelt zich in de verpakking van de gerookte vis soorten, in dat vocht wat erin zit. Als je verse gerookte zalm haalt, is er geen enkel probleem.

En de adviezen over kaneel enzo :') welke josti ooit bedacht heeft dat daar een advies over opgeschreven moet worden??
en:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:47 schreef mignonne het volgende:
om er nog even over door te gaan, en dan ben ik klaar :+
dit stuk (p13) komt uit de folder van het RIVM die jullie in principe gehad horen te hebben. Het is wat mij betreft het meest duidelijke, heldere en best onderbouwde voedingsadvies.

<citaat>Voeding
Tijdens de zwangerschap is het belangrijk om vers, gezond en gevarieerd te eten. De ‘schijf van
vijf ’ kan u hierbij helpen. Eten voor twee is niet nodig. Lijnen tijdens de zwangerschap is niet
verstandig.

Als u zwanger bent en u wilt vasten, bespreek dit dan met uw verloskundig hulpverlener. U kunt
het vasten uitstellen.

Als u geen vlees of vis eet, is het tijdens de zwangerschap belangrijk erop te letten dat u genoeg
B-vitamines en ijzer binnenkrijgt. B-vitamines zitten vooral in volkoren producten, aardappelen, peulvruchten, eieren en zuivelproducten. Peulvruchten en eieren zijn ook belangrijke
bronnen van ijzer, net als vleesvervangers.

- Eet geen kazen die van rauwe melk (‘au lait cru’) zijn gemaakt. In rauwe melk kan de listeria-
bacterie groeien. Besmetting met deze bacterie kan gevolgen hebben voor uw kind.
Gepasteuriseerde melk of kazen van gepasteuriseerde melk kunt u zonder risico gebruiken.
- Eet geen rauw of rosé gebakken vlees (zoals filet Américain of rosbief ).
- Was rauwe groenten en fruit goed. In onvoldoende verhit vlees en in ongewassen groenten en fruit
komen soms ziekteverwekkers voor die onder andere toxoplasmose veroorzaken.
- Eet liever geen lever en hooguit éénmaal per dag een product waar lever in is verwerkt. In lever zit
veel vitamine A. Te veel vitamine A heeft schadelijke gevolgen voor het ongeboren kind.<einde citaat in citaat>

Ze verwijzen vervolgens wel naar het voedingscentrum :') magoe. Dit zijn in ieder geval de adviezen waarvan echt bekend is dat ze zinvol zijn en waarmee afwijkingen etcetera voorkomen kunnen worden. Naast het advies om niet te roken/drinken/snuiven en wel foliumzuur te nemen.
Als een zwangere moeite heeft met alle adviezen en door de bomen het bos niet meer ziet wijs ik ze altijd op die folder. Dát zijn de regels waarvan ik graag zie dat je die volgt. Of je wel eens een dropje teveel in je murf stopt of een kop zoethoutthee teveel drinkt, mwah... Maar zo'n veelheid van regels zorgt wel voor verwarring én zorgt ervoor dat vrouwen minder bereid zijn ze op te volgen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149911430
Dank voor de felicitaties :)

En vooral niet te druk maken om die vis, je kunt er toch niks meer aan veranderen en als er iets slecht is voor een kind is het stress... Maargoed ik ben niet zo stress gevoelig, dus vanuit mij makkelijk gezegd. Heb laatste ook een partje sinaasappel gegeten die achteraf in de drank gemarineerd was, dat ga ik dan echt niet uitspugen. En heb ook salami en chorizo gegeten deze zwangerschap ( bij Lola ook ) nu ik weet dat het afgeraden word eet ik het niet, want keus genoeg voor een hoop andere dingen, maar kan niet ongedaan maken wat ik wel gegeten hebt, shit happens denk ik dan :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zondag 22 februari 2015 @ 08:52:54 #104
140412 Danaa
&#127822;
pi_149911634
Stippelrientje, nog weinig actie te bespeuren hier!

DJMO balen van die beugeltjes voor de jaloezieën.

Verder een hele goede morgen allemaal, het zonnetje is er :D
  zondag 22 februari 2015 @ 09:00:00 #105
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149911676
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 07:20 schreef gestreeptestoel het volgende:
Mag ik in de OP? 14 sept!
Moet je even DM'en naar de OP'er, anders wordt het makkelijk over het hoofd gezien. ;)
Geldt ook voor iedereen uit dit en het vorige topic.

Jag, het was misschien beter geweest als je het niet had gegeten, maar je kunt er nu toch niets meer aan veranderen. Het is natuurlijk ook zo dat voor de meeste etenswaren geldt dat het schade kan opleveren, niet dat het daadwerkelijk ook gebeurt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 22 februari 2015 @ 10:00:45 #106
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_149912248
Goeiemorgen! Bedankt voor de felicitaties! Wij gaan vandaag aan de tweede ronde bezoek want mijn jongste zoon is jarig!!! :D

Met dat salami enzo, mag je dan ook helemaal geen gedroogde worst meer? Want heb gister ook een paar stukjes boerenmetworst gehad.
pi_149913091
Goedemorgen!
Ik las een UD voor Danaa gisteren, een goede termijnecho, jarige kinderen, enkele cijfers, enz.
Ik ben terug van vakantie en haak weer aan. Fijne zondag allemaal!
pi_149913265
Het is weer zondag-jompel-voor-wisseldagen-dag!!

Vandaag 33 weken, nog 49 dagen te gaan. Dat heb ik vanmorgen in bed ook een paar keer tegen mijn buik gezegd. Daarna heb ik ook een paar keer herhaald: "maar een paar dagen minder mag ook hoor!"
  zondag 22 februari 2015 @ 11:36:56 #109
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149913543
Jeeeej, hier 28 weken.
Nog max 9 te gaan.
Tijd vliegt voorbij!
pi_149913780
Zondag wisseldag inderdaad! Hier 25 weken vandaag. *O*
pi_149913842
Stippelrientje, vind je satijnen pyjama's niet lekker zitten? Ik zweer erbij. Draag die dingen al eeuwen. Dan wel een maatje groter, want dat zit lekker los om je heen :)
pi_149913933
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:54 schreef JantinaGr het volgende:
Stippelrientje, vind je satijnen pyjama's niet lekker zitten? Ik zweer erbij. Draag die dingen al eeuwen. Dan wel een maatje groter, want dat zit lekker los om je heen :)
Glijden door je nest :P Dat is wel spannend slapen :P
Schudden voor gebruik
pi_149913971
Ik hang mijzelf altijd op in pyjama's of jurkjes. Ik draai nog al en mijn nachtding draait dan niet mee :')

Daarom slaap ik eigenlijk altijd alleen in een short/boxer en als ik het heeeeeeeeeeeeeeel koud heb een spagetthi truitje ofzo. Maar dat is NET effe te bloot voor het aan bed kraambezoek :P

Bedankt voor de tips overigens (prive of hier) :*
Schudden voor gebruik
pi_149913983
Hoi :)

Nog geen kind :(
pi_149914025
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 11:58 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Glijden door je nest :P Dat is wel spannend slapen :P
Hahahahaha.

Waarom doen die van mij dat niet. :{

Ik heb er nu een aan die waarvan het shirt zo groot is, dat er vast ook een zwangerschapsbuik in gaat passen. O+

En het staat netjes, dus als het wel werkte voor je, was het ideaal geweest voor kraambezoek.
pi_149914058
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:01 schreef ingee het volgende:
Hoi :)

Nog geen kind :(
Ze zit veel te lekker, blijkbaar.
Hopelijk laat ze jullie niet zo lang meer wachten.

Hoelang mag een baby eigenlijk maximaal blijven zitten, voordat een bevalling wordt opgewekt?
pi_149914191
Gefeliciteerd allemaal met wisseldagen enzo!

We hebben hier besloten om de druk nog maar wat op te voeren. Naast alles wat er nog voor de baby moet gebeuren gaan we toch ook maar een bruiloft plannen! Eind mei/begin juni als dat nog kan, dan ben ik 6/7 maanden dus met wat proppen moet dat nog wel in een jurk passen. Geregistreerd partnerschap of trouwen maakt op papier geen verschil meer en we moeten sowieso langs de notaris voor aanvullende voorwaarden, dus dan maar gelijk alles goed regelen zodat we het niet over een jaar ofzo weer moeten omzetten naar huwelijkse voorwaarden.

Plus dat ik het raar vind om de naam van m'n vriend over te nemen als we niet getrouwd zijn, en ik mijn kind niet een andere achternaam wil geven als ik zelf heb. Dat is niet de hoofdreden om te trouwen uiteraard, maar wel iets dat meespeelde.
pi_149914829
Pessie, thnxx voor t aanpassen in de OP!

Hier bijna altijd satijnen pyjama's. Alleen scheurt bij mij altijd dat kruis eruit :7 Op den duur zaten die dingen met een dikke toeter ook totaal niet lekker meer.

FlyingFish, wat leuk!
  zondag 22 februari 2015 @ 12:45:26 #119
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149914904
Fish gefeliciteerd!

Jantina, over het algemeen ga je met 41 weken naar de gyn die beoordeelt hoe het gaat. Normaal gesproken wordt een bevalling uiterlijk met 42 weken opgewekt (al zijn er altijd uitzonderingen, maar die zijn schaars).

Inge, hm, ze zit gewoon goed daar! Al hoop ik voor je dat ze snel komt.

Danaa, 40+1! Binnen 2 weken sowieso een baby!

En *O* voor de wisseldagen!
pi_149915442
Normaal draag ik een shirtje met korte broek. Als het koud is met lange mouwen/pijpen. Maar die liggen nu al een hele tijd in de kast, want broek te strak en shirt te klein. Ik had toevallig nog ergens 2 van die grote shirts liggen voor slapen van vroegah, die draag ik nu. Er zit er al 1 in de tas voor de bevalling. Die zijn supergroot (beetje overdreven groot zelfs) en kunnen ook makkelijk uit als het moet. Wel zitten ze me niet al te lekker 's nachts. Dus zodra dit allemaal klaar is ga ik terug naar mijn oude situatie. Helemaal niks vind ik niet lekker. Vooral nu ik veel zweet vind ik dat een vies idee. Nu zit het zweet tenminste nog in de pyjama en kan ik die vaak wassen zonder veel moeite.

Verder geen babynieuws hier. Er komt steeds weer een beetje meer af in huis en dat geeft rust in mijn hoofd waardoor ik weer beter slaap. Net nog even een babywasje gedraaid, want ik had toch wel weer wat gekregen en heb nog extra hoeslakens voor de wieg gehaald. Dus die hangen nou te drogen O+
Pas na dinsdag mag ze komen, want de leverancier had de kaartjes plus enveloppen naar de verkeerde drukkerij gestuurd, dus we kunnen nog geen vlopjes schrijven (die doe ik graag met de hand) komen maandag of dinsdag binnen. Lekker op tijd geregeld van mij ook.
  zondag 22 februari 2015 @ 13:12:38 #121
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149915603
Ik heb niet eens pyjama's :@

Ik heb een stapel oude t shirts, en daar trek ik er s nachts altijd 1 van aan. Eigenlijk heb ik die bij de vorige zwangerschap gewoon doorgedragen (zijn nogal uitgelubberd :P ), en tijdens de kraamweek ook aangehad.

Nu ben ik natuurlijk de eerste 4 dagen letterlijk m'n bed niet uit geweest (ivm HELLP in ziekenhuis, douchen mocht zelfs niet, infusen en de hele rataplan :(), en daarna kon ik gewoon weer in m'n ruime joggingbroek. Ik denk dat ik t deze keer maar weer zo doe... (alleen dan hopelijk na 1 dag gewoon weer thuis).

Risu, ik zou trouwens meer dan 1 shirt meenemen naar zkh. Als t lang duurt, en je zweet een hoop, is misschien tussendoor een keer 'verversen' wel lekker. En natuurlijk een schone voor als baby er eenmaal is, en jij weer opgepoetst ;)
  zondag 22 februari 2015 @ 13:13:46 #122
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149915635
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:12 schreef FlyingFish het volgende:

Plus dat ik het raar vind om de naam van m'n vriend over te nemen als we niet getrouwd zijn, en ik mijn kind niet een andere achternaam wil geven als ik zelf heb. Dat is niet de hoofdreden om te trouwen uiteraard, maar wel iets dat meespeelde.
Vind je dat echt raar? Ik ben wel getrouwd, maar draag niet de naam van mijn man. En straks ook niet van mijn kind dus. Vind dat helemaal niet raar, maar in mijn omgeving zijn dan ook veel mensen die niet getrouwd zijn en kinderen hebben. Niet dat ik mijn achternaam zo prachtig vind, maar ik vind het raar om na bijna 30 jaar een andere naam te gebruiken, daarom heb ik er niet voor gekozen. Ik ben gewoon mijn achternaam.
Overigens kan je bij geregistreerd partnerschap ook de achternaam van je partner aannemen, en partnerschapsvoorwaarden blijven van kracht bij het omzetten van het partnerschap naar huwelijk. ;)

Ik heb ook geen pyjama, droeg die voor het laatst in mijn jeugd. Ik slaap altijd in een boxer en hemdje. Geen idee wat ik in mijn kraamweek ga dragen maar in elk geval geen pyjama. Sowieso kan het dan wel 30 graden zijn. Denk gewoon een joggingbroek en shirt. Of het wordt toch deze: :7 ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door Mariposas op 22-02-2015 13:19:38 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 22 februari 2015 @ 13:16:22 #123
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149915713
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:13 schreef Mariposas het volgende:
Vind je dat echt raar? Ik ben wel getrouwd, maar draag niet de naam van mijn man. En straks ook niet van mijn kind dus. Vind dat helemaal niet raar, maar in mijn omgeving zijn dan ook veel mensen die niet getrouwd zijn en kinderen hebben. Niet dat ik mijn achternaam zo prachtig vind, maar ik vind het raar om na bijna 30 jaar een andere naam te gebruiken, daarom heb ik er niet voor gekozen. Ik ben gewoon mijn achternaam.
+1

Voor mij voelt t ook eerder raar om opeens een andere achternaam aan te nemen (wij zijn niet getrouwd, maar als we dat wel ooit zouden doen hou ik denk ik gewoon mijn naam).

Mijn zoon heeft ook niet mijn achternaam, maar daar kan ik ook geen moment van wakkerliggen. De enige die dat echt jammer vindt is geloof ik mijn vader (want 2 dochter, en dus geen stamhouder ;))
  zondag 22 februari 2015 @ 13:26:05 #124
140412 Danaa
&#127822;
pi_149915994
Ook hier ger. partnerschap met nog heel fijn mijn eigen naam :D
Geef er niet heel veel om.
Ieder zijn gevoel!

Bestel ik zonet nog even een extra molton en hoeslaken. Bestel ik de molton een maat te klein. Podver. Direct gemaild naar Bol.com en de leverancier... Verdorrie!
pi_149916316
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:13 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Overigens kan je bij geregistreerd partnerschap ook de achternaam van je partner aannemen, en partnerschapsvoorwaarden blijven van kracht bij het omzetten van het partnerschap naar huwelijk. ;)

+2

Officieel heet ik wel [voornaam achternaam man - mijn achternaam] maar ik stel me altijd voor als [voornaam mijn achternaam]. Ik vond het idd gek opeens een andere naam te gaan gebruiken en dacht dat het in de praktijk wel zou groeien. We zijn al vier jaar verder en er is niks veranderd, haha.

En ik slaap in een shirt en een pyjamabroek, zwanger niet anders.

Voor t ziekenhuis zijn meerdere outfits wel fijn ja, ik zweette me sowieso kapot na die bevalling en dan was dat ziekenhuis ook nog eens vies warm.

Bezoek wil ik overigens echt niet zomaar op m'n slaapkamer of aan m'n ziekenhuisbed, dus in het fictieve geval dat ik daar naakt zou liggen ga ik er vanuit dat ik nog wel tijd heb iets aan te trekken. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')