Haha wow ik kijk uit naar mijn kraamtijd! Wij stofzuigen twee keer per week. Verder maakt het me niet uit hoe ze de was doet, denk dat ik me die week druk maak om andere dingen zoals mijn babyquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Die afspraken kun je maken met je kraam..
Ze deed hier elke dag het sanitair en we spraken af dat ze de beneden- en bovenverdieping elke dag moest stofzuigen en dweilen. De rest in overleg.
At je kasten leeg!? Wat erg..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:22 schreef purebliss het volgende:
Mijn enige tip over kraamverzorging is : als ze je niet bevalt, meteen bellen voor een andere. Ik heb me zoooooooooo verschrikkelijk geergerd aan dat mens wat hier bij mijn jongste was. Ze ging 1x per dag stofzuigen, at als een bootwerker al mijn kastjes leeg, ging bij de visite zitten theedrinken terwijl ik beschuit smeerde en was ophing en zat steeds wat aan tafel te lezen en in folders te bladeren. Ook vond mevrouw het nodig om opmerkingen te maken zoals : 'denk je dat het ooit nog goed komt met je buik?' Zo'n spijt gehad dat ik niet meteen de eerste dag heb gebeld.
Bij de eerste wel een hele leuke kraamverzorgster gehad die ons echt in de watten heeft gelegd. Moest bij haar ook gewoon huilen dat ze wegging
Ja, ik heb toen een mascara van 2 euro erbij besteld, die daardoor gratis was. Guess what, werd het in twee losse verpakkingen verzondenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:09 schreef Risu het volgende:
Doh, ik wil wat bestellen bij bol.com... Kost het 19,99 oftewel 1 miezerige cent te weinig voor gratis verzenden.![]()
Dus ik doe er nog maar iets kleins bij.
Geloof me, je hebt echt de energie niet om je daar druk over te maken die week. Ws. merk je niet eens hoe ze ervoor zorgt dat jij je die week nergens zorgen om hoeft te maken behalve je kleine babietje en je eigen weer fit wordenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:12 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou het écht niet tof vinden als mijn kraam elke dag de was doet of het bed verschoont, want ik ben nogal milieubewust.(tenzij natuurlijk echt noodzakelijk, volle wasmand en volgekotst, -gescheten of -gebloed beddengoed). ik snap de gedachte, maar doe het dan lekker de 1 na laatste dag zodat het alsnog allemaal is weggewerkt. Voor de rest maakt het me weinig uit wat de kraamverzorger wel of niet doet, zolang het maar niet iemand is die de hele dag met je wilt theeleuten.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:22 schreef purebliss het volgende:
Mijn enige tip over kraamverzorging is : als ze je niet bevalt, meteen bellen voor een andere. Ik heb me zoooooooooo verschrikkelijk geergerd aan dat mens wat hier bij mijn jongste was. Ze ging 1x per dag stofzuigen, at als een bootwerker al mijn kastjes leeg, ging bij de visite zitten theedrinken terwijl ik beschuit smeerde en was ophing en zat steeds wat aan tafel te lezen en in folders te bladeren. Ook vond mevrouw het nodig om opmerkingen te maken zoals : 'denk je dat het ooit nog goed komt met je buik?' Zo'n spijt gehad dat ik niet meteen de eerste dag heb gebeld.
Bij de eerste wel een hele leuke kraamverzorgster gehad die ons echt in de watten heeft gelegd. Moest bij haar ook gewoon huilen dat ze wegging
Daarom dus zeker 3x een schoon bed, eventueel nog extra schone onderlakens. En mijn 2de was een spuugbaby. Dan heb je écht veel wasquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:16 schreef Kursor het volgende:
Wat jullie vergeten is dat je mogelijk in je bed woont die week...kraamzuivering ruikt echt niet naar bloemetjes, zweet, lekkende melk, spugende baby, kruimels beschuit, en zo nog meer, lekker hygiënisch. Het is niet zomaar dat een kraam veel wast zeg maar.
Dat inderdaad, om de dag een schoon bed!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:16 schreef Kursor het volgende:
Wat jullie vergeten is dat je mogelijk in je bed woont die week...kraamzuivering ruikt echt niet naar bloemetjes, zweet, lekkende melk, spugende baby, kruimels beschuit, en zo nog meer, lekker hygiënisch. Het is niet zomaar dat een kraam veel wast zeg maar.
Eten doe ik écht niet in m'n bed (en sowieso eet ik geen beschuit, vind ik niet lekker), maar voor de rest +2quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:16 schreef Kursor het volgende:
Wel als je wegens bekkeninstabiliteit en een plens bloedverlies niet verder komt dan slaap- en badkamerquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
Eten doe ik écht niet in m'n bed (en sowieso eet ik geen beschuit, vind ik niet lekker), maar voor de rest +2
ik sta met evenveel stappen in m'n woonkamer als in m'n badkamer. Voor m'n wc moet ik nog verder lopen hahaquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:52 schreef Kursor het volgende:
[..]
Wel als je wegens bekkeninstabiliteit en een plens bloedverlies niet verder komt dan slaap- en badkamer. Normaal eet ik ook niet op bed vanwege die nare kruimels.
zeg jij tieten tegen je kind?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:52 schreef DJMO het volgende:
overigens nog een leuke anekdote van zojuist: ik had de kinderen gedoucht en hielp Geert met aankleden. legt hij z'n handen op m'n buik en zegt/vraagt "zit hier de baby?" ja. En hier? met z'n handen bijna op m'n tieten. Dus ik zeg: nee dat zijn m'n tieten .. en daar heb jij ook nog melk uit gedronken .. Geert: "niet, dat kwam uit een pak melk!"
Jaaa ik!!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh dames die een (lente-zomermeidje krijgen) ik heb een heleboel leuke rompers, shirts en vestjes liggen in hele vrolijke zomerkleurtjes! Interesse anyone??
Ik stond zelf wel binnen 2 uur onder de douche. Om vervolgens onderuit te gaan en erbij gehouden moeten worden met koude washandjes. En dan ivm bekken toch zeker een dag of 4 zoveel mogelijk in bed, plat. En ik ben psychisch nogal van de kaart als ik een baby heb gekregen. Heb echt even nodig om alles te verwerken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:31 schreef purebliss het volgende:
Ja ik vond het geen probleem hoor dat ze mee at, absoluut niet. Maar mijn vriend nam bijvoorbeeld de eerste dag een bakje filet american mee en dat smeerde zij dan meteen met een enorme laag op haar brood.. Ohh en ze pakte zelf koekjes enzo bij haar thee
Hebben jullie allemaal de hele week in bed doorgebracht? Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso heel snel weer op de been was, aangezien ik beide keren 2 uur na de bevalling al onder de douche stond. Maar ik ging verder thuis eigenlijk gewoon in mijn eigen ritme verder. Dus was eigenlijk altijd beneden haha.
dat voor vind ik er een beetje creepy uitzienquote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef Mariposas het volgende:
Hebben jullie trouwens al een van jullie echo's in 3D laten printen?![]()
http://www.fastcodesign.c(...)nt-your-unborn-fetus
Je hebt al 9 maanden hetzelfde pakje rosbief in de koelkast liggen? Ik zou ff een nieuwe halen danquote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:09 schreef Risu het volgende:
alleen van mijn pakje rosbief blijf je even af (9 maanden gewacht ja)
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:16 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Je hebt al 9 maanden hetzelfde pakje rosbief in de koelkast liggen? Ik zou ff een nieuwe halen dan
Ik print over 7 weken m'n eigen 3D-versie wel uit...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef Mariposas het volgende:
Hebben jullie trouwens al een van jullie echo's in 3D laten printen?![]()
http://www.fastcodesign.c(...)nt-your-unborn-fetus
Nou dat, ik lees echt met verbazing over kraamzorgideeen. Het gaat gewoon in overleg hoor, wat er wel en niet gebeurt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kraamhulp deed echt niks wat ik niet wilde overigens. Alles ging in goed overleg en ze zorgde voor ons. Ik vraag me toch af waar al die indianenverhalen soms vandaan komen. Tuurlijk heb je er aparte types bij, maar het gros zijn gewoon lieve zorgzame mensen
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:36 schreef Mineola het volgende:
Oh trouwens, ik hoezee na deze kraambeschouwingen gewoon onbeschaamd voor m'n eigen goede termijnecho!![]()
Van echovlek naar gummibeer van bijna 11 weken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |