abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149862310
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Die afspraken kun je maken met je kraam.. :)

Ze deed hier elke dag het sanitair en we spraken af dat ze de beneden- en bovenverdieping elke dag moest stofzuigen en dweilen. De rest in overleg.
Haha wow ik kijk uit naar mijn kraamtijd! Wij stofzuigen twee keer per week. Verder maakt het me niet uit hoe ze de was doet, denk dat ik me die week druk maak om andere dingen zoals mijn baby :D
pi_149862333
Da's alvast 1 voordeel: ik weet nu al dat ik er geen seconde mee kan zitten als de kraam een half wasje draait of de handdoeken verkeerd opvouwt ofzo :P qua huishouden moet er echt wel heel wat gebeuren wil ik me druk maken

Iemand anders die eten voor me bereidt vind ik een stuk spannender :P
Vanwege kruisbesmetting, niet omdat ik daarin heel kieskeurig ben ofzo ;)
  vrijdag 20 februari 2015 @ 17:22:59 #253
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_149862587
Mijn enige tip over kraamverzorging is : als ze je niet bevalt, meteen bellen voor een andere. Ik heb me zoooooooooo verschrikkelijk geergerd aan dat mens wat hier bij mijn jongste was. Ze ging 1x per dag stofzuigen, at als een bootwerker al mijn kastjes leeg, ging bij de visite zitten theedrinken terwijl ik beschuit smeerde en was ophing en zat steeds wat aan tafel te lezen en in folders te bladeren. Ook vond mevrouw het nodig om opmerkingen te maken zoals : 'denk je dat het ooit nog goed komt met je buik?' Zo'n spijt gehad dat ik niet meteen de eerste dag heb gebeld.

Bij de eerste wel een hele leuke kraamverzorgster gehad die ons echt in de watten heeft gelegd. Moest bij haar ook gewoon huilen dat ze wegging _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 17:32:31 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149862828
zo'n kraam had ik direct de laan uitgestuurd purebliss :o

Ik kreeg vanmiddag telefoon van actiezorg. Vanaf komende week krijg ik op dinsdag nog maar 3 uur huishoudelijke hulp per week, in plaats van 4, maar daar tegenover krijg ik dan één keer per twee weken twee uur extra op vrijdag. Dus ik heb in mijn kraamweek sowieso de kraamzorg en daarnaast m'n eigen hulp die de overige (grote) dingen aanpakt voor me <3
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149862856
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:22 schreef purebliss het volgende:
Mijn enige tip over kraamverzorging is : als ze je niet bevalt, meteen bellen voor een andere. Ik heb me zoooooooooo verschrikkelijk geergerd aan dat mens wat hier bij mijn jongste was. Ze ging 1x per dag stofzuigen, at als een bootwerker al mijn kastjes leeg, ging bij de visite zitten theedrinken terwijl ik beschuit smeerde en was ophing en zat steeds wat aan tafel te lezen en in folders te bladeren. Ook vond mevrouw het nodig om opmerkingen te maken zoals : 'denk je dat het ooit nog goed komt met je buik?' Zo'n spijt gehad dat ik niet meteen de eerste dag heb gebeld.

Bij de eerste wel een hele leuke kraamverzorgster gehad die ons echt in de watten heeft gelegd. Moest bij haar ook gewoon huilen dat ze wegging _O-
At je kasten leeg!? Wat erg..
Moeten de dames geen eigen eten meenemen

Fijn DJMO!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 17:42:58 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_149863088
Ik gaf mijn kraam wel gewoon te eten hoor :P ze moest ze alleen wel zelf smeren ;)
disclaimer
pi_149863253
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:09 schreef Risu het volgende:
Doh, ik wil wat bestellen bij bol.com... Kost het 19,99 oftewel 1 miezerige cent te weinig voor gratis verzenden. :')
Dus ik doe er nog maar iets kleins bij.
Ja, ik heb toen een mascara van 2 euro erbij besteld, die daardoor gratis was. Guess what, werd het in twee losse verpakkingen verzonden :') hoera voor het milieu!

Oh en ik had het niet verwacht maar wat was ik blij met mijn kraam die ongemerkt de hele was wegwerkte, het bed verschoonde het sanitair ennde keuken bijhield en elke dag stofzuigde... En mij emotioneel op de been hield ook nog.
Kwak
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:12:28 #258
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149863829
Ik zou het écht niet tof vinden als mijn kraam elke dag de was doet of het bed verschoont, want ik ben nogal milieubewust. :X (tenzij natuurlijk echt noodzakelijk, volle wasmand en volgekotst, -gescheten of -gebloed beddengoed). ik snap de gedachte, maar doe het dan lekker de 1 na laatste dag zodat het alsnog allemaal is weggewerkt. Voor de rest maakt het me weinig uit wat de kraamverzorger wel of niet doet, zolang het maar niet iemand is die de hele dag met je wilt theeleuten.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149863939
Wat jullie vergeten is dat je mogelijk in je bed woont die week...kraamzuivering ruikt echt niet naar bloemetjes, zweet, lekkende melk, spugende baby, kruimels beschuit, en zo nog meer, lekker hygiënisch. Het is niet zomaar dat een kraam veel wast zeg maar.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:17:14 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_149863958
Mijn kraamhulp deed echt niks wat ik niet wilde overigens. Alles ging in goed overleg en ze zorgde voor ons. Ik vraag me toch af waar al die indianenverhalen soms vandaan komen. Tuurlijk heb je er aparte types bij, maar het gros zijn gewoon lieve zorgzame mensen :)
disclaimer
pi_149864051
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:12 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou het écht niet tof vinden als mijn kraam elke dag de was doet of het bed verschoont, want ik ben nogal milieubewust. :X (tenzij natuurlijk echt noodzakelijk, volle wasmand en volgekotst, -gescheten of -gebloed beddengoed). ik snap de gedachte, maar doe het dan lekker de 1 na laatste dag zodat het alsnog allemaal is weggewerkt. Voor de rest maakt het me weinig uit wat de kraamverzorger wel of niet doet, zolang het maar niet iemand is die de hele dag met je wilt theeleuten.
Geloof me, je hebt echt de energie niet om je daar druk over te maken die week. Ws. merk je niet eens hoe ze ervoor zorgt dat jij je die week nergens zorgen om hoeft te maken behalve je kleine babietje en je eigen weer fit worden O+

Mijn kraam vroeg gewoon of ik t goed vond als ze een wasje draaide. En met vies beddegoed, vieze melk en kotskleren en poeppakjes en kotspakjes was dat best een volle machine hoor :+
Kwak
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:35:56 #262
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149864455
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:22 schreef purebliss het volgende:

:o ! Dat vind ik echt heel erg! Bij onze kraamorganisatie is het zo dat ze de eerste dag sowieso alles zelf meenemen, pas op uitnodiging eten ze mee. Behalve koffie en thee (maar bij je baas krijg je ook koffie en thee onder werktijd). Mee eten is puur praktisch, dan smeren ze ook meteen de broodjes voor de kinderen ;)
Zo iemand had ik inderdaad ook heel snel weggestuurd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:16 schreef Kursor het volgende:
Wat jullie vergeten is dat je mogelijk in je bed woont die week...kraamzuivering ruikt echt niet naar bloemetjes, zweet, lekkende melk, spugende baby, kruimels beschuit, en zo nog meer, lekker hygiënisch. Het is niet zomaar dat een kraam veel wast zeg maar.
Daarom dus zeker 3x een schoon bed, eventueel nog extra schone onderlakens. En mijn 2de was een spuugbaby. Dan heb je écht veel was :') . Elke dag lakentjes verschonen (of x2 als je mazzel hebt), je baby die tijdens het liggend voeden in bed even loslaat en een sloot melk teruggeeft uiteraard op je net verschoonde onderlaken... Echt. Veel beddengoed is zo fijn zo'n eerste week/2 weken.
Ik geloof dat ik binnenkort nog even wat nieuwe onderlakens bestel O+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:43:35 #263
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_149864636
quote:
Dat inderdaad, om de dag een schoon bed! O+

En over luchten en geurtjes : om nog maar te zwijgen over de geur van het bloed dat je verliest, navloeien dus! :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 18:46:54 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149864723
quote:
Eten doe ik écht niet in m'n bed (en sowieso eet ik geen beschuit, vind ik niet lekker), maar voor de rest +2
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149864909
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

Eten doe ik écht niet in m'n bed (en sowieso eet ik geen beschuit, vind ik niet lekker), maar voor de rest +2
Wel als je wegens bekkeninstabiliteit en een plens bloedverlies niet verder komt dan slaap- en badkamer ;). Normaal eet ik ook niet op bed vanwege die nare kruimels.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 18:52:58 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149864914
overigens nog een leuke anekdote van zojuist: ik had de kinderen gedoucht en hielp Geert met aankleden. legt hij z'n handen op m'n buik en zegt/vraagt "zit hier de baby?" ja. En hier? met z'n handen bijna op m'n tieten. Dus ik zeg: nee dat zijn m'n tieten .. en daar heb jij ook nog melk uit gedronken .. Geert: "niet, dat kwam uit een pak melk!"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 18:53:46 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149864933
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:52 schreef Kursor het volgende:

[..]

Wel als je wegens bekkeninstabiliteit en een plens bloedverlies niet verder komt dan slaap- en badkamer ;). Normaal eet ik ook niet op bed vanwege die nare kruimels.
ik sta met evenveel stappen in m'n woonkamer als in m'n badkamer. Voor m'n wc moet ik nog verder lopen haha

pi_149865544
Nooit geweten dat de kraamhulp ook zoveel in het huishouden doet! :o ik denk: die helpen je een beetje met jezelf verschonen en de baby goed aanleggen en zorgen voor de beschuit met muisjes en dat is het! :D

Daar ga ik het eens goed van nemen! Wordt hier ook eens goed schoon gemaakt! :D
Zouden ze ook de honden uitlaten? :P
pi_149865563
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:52 schreef DJMO het volgende:
overigens nog een leuke anekdote van zojuist: ik had de kinderen gedoucht en hielp Geert met aankleden. legt hij z'n handen op m'n buik en zegt/vraagt "zit hier de baby?" ja. En hier? met z'n handen bijna op m'n tieten. Dus ik zeg: nee dat zijn m'n tieten .. en daar heb jij ook nog melk uit gedronken .. Geert: "niet, dat kwam uit een pak melk!"
zeg jij tieten tegen je kind? :o
pi_149865598
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Oh dames die een (lente-zomermeidje krijgen) ik heb een heleboel leuke rompers, shirts en vestjes liggen in hele vrolijke zomerkleurtjes! Interesse anyone?? :)
Jaaa ik!! *O*
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:31:48 #271
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_149866082
Ja ik vond het geen probleem hoor dat ze mee at, absoluut niet. Maar mijn vriend nam bijvoorbeeld de eerste dag een bakje filet american mee en dat smeerde zij dan meteen met een enorme laag op haar brood.. Ohh en ze pakte zelf koekjes enzo bij haar thee ;(

Hebben jullie allemaal de hele week in bed doorgebracht? Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso heel snel weer op de been was, aangezien ik beide keren 2 uur na de bevalling al onder de douche stond. Maar ik ging verder thuis eigenlijk gewoon in mijn eigen ritme verder. Dus was eigenlijk altijd beneden haha.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:43:41 #272
259886 pessie
pi_149866567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:31 schreef purebliss het volgende:
Ja ik vond het geen probleem hoor dat ze mee at, absoluut niet. Maar mijn vriend nam bijvoorbeeld de eerste dag een bakje filet american mee en dat smeerde zij dan meteen met een enorme laag op haar brood.. Ohh en ze pakte zelf koekjes enzo bij haar thee ;(

Hebben jullie allemaal de hele week in bed doorgebracht? Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso heel snel weer op de been was, aangezien ik beide keren 2 uur na de bevalling al onder de douche stond. Maar ik ging verder thuis eigenlijk gewoon in mijn eigen ritme verder. Dus was eigenlijk altijd beneden haha.
Ik stond zelf wel binnen 2 uur onder de douche. Om vervolgens onderuit te gaan en erbij gehouden moeten worden met koude washandjes. En dan ivm bekken toch zeker een dag of 4 zoveel mogelijk in bed, plat. En ik ben psychisch nogal van de kaart als ik een baby heb gekregen. Heb echt even nodig om alles te verwerken.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:46:54 #273
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149866703
Hmm, ik hoop niet dat ik een week in bed lig! Onze slaapkamer is echt tiny en het hoofdeinde staat tegen het raam, niets te zien dus, dus ik vrees dat ik met een week op bed gegarandeerd een postnatale depressie krijg. :D

Mijn schoonzus deed toen wij op de dag van de geboorte van haar tweede langskwamen op kraamvisite, zelf de deur open. En ook helemaal aangekleed enzo, niets aan het handje. :o 8)7 (een paar dagen daarna wel alsnog in het ziekenhuis beland wegens een ernstige infectie :X )
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:51:49 #274
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149866893
Hebben jullie trouwens al een van jullie echo's in 3D laten printen? *O*

http://www.fastcodesign.c(...)nt-your-unborn-fetus
pi_149866995
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef Mariposas het volgende:

dat voor vind ik er een beetje creepy uitzien :o
pi_149867074
Wij hadden een heel relaxte kraam (hoop dat we haar nu weer kunnen krijgen)! Ik wilde helemaal niet in bed liggen, voelde me op en top (zolang ik niet naar de wc moest :{ ) en mocht in overleg gewoon lekker op de bank beneden zitten. Ze wilde wel dat ik 2 uurtje per dag ff ging rusten dus dat deed ik dan maar braaf. Heb haar ook echt gemist na die week.
pi_149867596
Ik was wel van plan de eerste dag in bed door te brengen, en misschien wel meer ook indien nodig. Maar ik heb dan ook een relaxed electrische bodem en tv voor me neus, dus erg vind ik dat niet. Echter, ben niet van plan dat lang te doen. Als er visite is zit ik beneden erbij als het even kan.
In ieder geval heb ik toevallig vandaag nog de hoeslakens allemaal gewassen dus voorlopig verschoning genoeg in huis. En ze mag best de was doen hoor. Alleen om haar nou meteen de eerste dag al de onderbroekenwas te laten doen vind ik ook weer zo sneu. (En mijn inlegkruisje is soms net iets te weinig met al die viezigheid die de zwangerschap meebrengt ondanks 3 keer verschonen per dag :X dat hoeft ze niet te zien hoor)
En eten mag ze bij ons ook, alleen van mijn pakje rosbief blijf je even af (9 maanden gewacht ja). De rest is fair game. Wel even melden, dan kunnen we weer nieuw halen als het op is.
Als ze alleen komt theeleuten vraag ik me ook af waarom ze er is.

Douchen wil ik ook graag doen, maar ik heb wel een krukje in de douche, dus ik ga er dan bij zitten. Man blijft best bij me als ik dat vraag.
pi_149867855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:09 schreef Risu het volgende:
alleen van mijn pakje rosbief blijf je even af (9 maanden gewacht ja)
Je hebt al 9 maanden hetzelfde pakje rosbief in de koelkast liggen? Ik zou ff een nieuwe halen dan O-)
pi_149867877
Het maakt heel erg uit hoe je er aan toe bent hoe je je kraamweek doorbrengt. De een doet al heel snel van alles en de ander kan niets. En ik zat de eerste keer overduidelijk in die categorie en de tweede keer is die lijn gevolgd voor een rustiger herstel. Dringend advies van vk en fysio.
pi_149868101
Ik was wel snel uit bed. Heb na de twee dagen ziekenhuis geen hele dag meer in bed doorgebracht,ondanks keizersnede. Ik wilde lekker op de bank hangen en dat vond ze ook prima. Ze probeerde me wel rustig te houden. Ik was er vooral geestelijk niet zo goed aan toe en daarmee hielp in bed liggen me niet, dan voelde ik me slechter.

Alleen 's morgens deed ik wel heel rustig aan. Door de operatie wel veel ochtendmisselijkheid en ook na het douchen niet lekker.
Kwak
pi_149868125
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:16 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Je hebt al 9 maanden hetzelfde pakje rosbief in de koelkast liggen? Ik zou ff een nieuwe halen dan O-)
:D Ik heb hem vastgetaped, want hij wil zelf al weglopen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:25:37 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149868172
Ik heb ook maar weinig boven gelegen. Ik wilde beneden niks missen en vond het maar saai boven. Maar op dag 2 ging ik van mn stokje omdat ik te lang beneden rechtop had gezeten. Dus toen heb ik op lief maar dringend advies van mijn kraam wel op tijd gezorgd voor genoeg bedrust. Je kan het soms gewoon echt nodig hebben zonder dat je dat van tevoren denkt. Als er iets zeker is, is het wel dat je van tevoren weinig zeker weet over hoe het na de bevalling gaat zijn. In alle opzichten. Dát weet ik inmiddels weer wel :P.
pi_149868186
Ik mis mijn kraam! Heerlijk dat alle was werd gedaan, alle verdiepingen gestofzuigd werden en mijn broodjes gesmeerd O+. En ik lekker knuffelen met baby ondertussen. Ik heb 2-3 dagen wel veel in bed doorgebracht, daarna steeds meer beneden. Laatste 2 dagen was peuter op het kdv en zat ik gezellig met de kraam de halve dag te koffieleuten :D. Huishoudelijke dingen deed ze als de baby dronk. Het voelde bijna als een week vakantie in eigen huis O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149868298
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef Mariposas het volgende:

Ik print over 7 weken m'n eigen 3D-versie wel uit...
pi_149868301
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kraamhulp deed echt niks wat ik niet wilde overigens. Alles ging in goed overleg en ze zorgde voor ons. Ik vraag me toch af waar al die indianenverhalen soms vandaan komen. Tuurlijk heb je er aparte types bij, maar het gros zijn gewoon lieve zorgzame mensen :)
Nou dat, ik lees echt met verbazing over kraamzorgideeen. Het gaat gewoon in overleg hoor, wat er wel en niet gebeurt.

En gebeuren er dingen die je niet tof vindt, dan zeg je er toch gewoon wat van?

Ik wil deze keer graag iemand die niet ja en amen zegt op alles wat man en ik bedenken (namelijk dat zij niks hoefde te doen behalve uitleggen hoe je een baby verzorgt, omdat we de rest prima zelf konden). Ik laat me graag verwennen deze keer, als ze elke dag wil poetsen, graaaaaag! De vorige vond ons uiteraard maar wat relaxed, maar het was best een idee geweest als ze mij wel eens naar bed had gestuurd.
pi_149868458
Ik was wel van plan elke dag tussendoor te slapen trouwens. Ik ben mezelf niet als ik te moe ben. Dus als baby slaapt, slaap ik ook. Schijt aan de visite dan. Maar ik verwacht eigenlijk sowieso de eerste week bijna niemand. Alleen opa/oma en een vriendin van me.
We hebben een kraamfeestje voor de meeste mensen, scheelt een hoop gedoe.

En het scheelt wel hoe je je voelt inderdaad. Veel bloedverlies, of weinig. Hechtingen van voor naar achter of een piepklein schrammetje. Ks of niet. Bevalling van 4 uur, of 40 uur. Ik ben van mezelf gewend dat ik snel weer op de been ben vaak, maar het zou best eens tegen kunnen vallen. Vanuit bed kunnen we ook delegeren dames. ^O^
pi_149868907
Bevalling van 2,5 uur, klein hechtinkje, weinig bloedverlies, en nog is die hele kraamweek als een soort roes aan me voorbij gegaan. Ze hadden het hele huis om me heen af kunnen breken zonder dat ik het zou merken, dus over verkeerd opgevouwen handdoeken of koffiekopjes die niet goed in de kast stonden heb ik me werkelijk geen seconde druk gemaakt. :'). Ik heb ook best veel tijd boven doorgebracht, niet per se in bed maar wel in de slaapkamer. Daar was mijn baby, man! O+.

Onze kraam deed veel dingen uit zichzelf (toiletten schoonmaken, stofzuigen, eten brengen), maar het bed verschonen en wassen bijvoorbeeld deed ze in overleg.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_149868978
Uiteraard weet je inderdaad nooit hoe het gaat en hoe je je voelt, maar ik stel me voorlopig in op minimaal lekker een hele week in pyjama en een paar dagen lekker op bed met Mini O+ (en tv, laptop, boekjes, etc.)

Normaal gesproken ben ik nog best ondernemend, maar als het nodig is kan ik prima toegeven aan niks doen :Y Ben 2x geopereerd aan m'n teen (I know, geen soort van een vergelijking :') ) waarbij ik 2x2 dagen alleen van en naar de wc mocht lopen. Iedereen vroeg of ik dat niet na een uur al beu was, maar als het nodig is: prima hoor, ik geef me wel over. En straks heb ik gewoon een baby naast me liggen O+
pi_149869039
Die baby maakt natuurlijk wel een heleboel goed. O+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:51:12 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149869134
Mijn baby was gewoon bij mij, of ik nou boven of beneden was. Maar ik genoot ook gewoon van een kraam die lief was, haar best deed en nog meer deed dan waar ik op hoopte. Ook al vouwde ze de handdoeken anders dan ik ofzo (echt, couldn't care less.) Blij dat er iemand is die je alle zorg uit handen neemt, je wegwijs maakt in een nieuwe wereld, er voor zorgt dat jij niet met je goede of slechte fysieke staat voor je huishouden moet zorgen, maar gewoon lekker voor jezelf en je baby. Je van tevoren druk maken om dat soort triviale dingen is zonde van je tijd en energie, vind ik.
pi_149869562
Je hebt ook gewoon echt wat anders aan je hoofd (ja goh... Maar ik bedoel, je hoofd doet ook weinig anders dan babydingen denken) dan je daar druk om te kunnen maken. Inderdaad wat DaD zegt.
pi_149870041
Ik suggereerde in ieder geval niet serieus dat ik niet wil dat de kraam bepaalde dingen doet. Op dit moment alleen een gek idee dat ze dingen doet die ik normaal graag zelf doe..
Ik laat me dan ook zeker 'vertroetelen'.. Ben benieuwd wat voor type het is. Heb inderdaad zoals meerdere ook zeggen bij de intake al gezegd dat wanneer ik niet goed met haar door 1 deur kan dat ik dan opbel voor een vervanger.

Ik slaap nu al elke dag tussen de middag, ben net als jij Risu zeker van plan dat dan ook te doen. Weet nu al dat ik niet zonder kan.

Oo ik heb er eigenlijk heul veul zin in :D
pi_149870054
Oh, wat klinkt dit nog als een ver-van-mijn-bed-show maar wat ben ik blij met al jullie ervaringen! Fijn om te lezen!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:19:32 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_149870066
Filmpjes kijken, boekjes lezen en laptoppen heb ik overigens echt niet gedaan. Daar was naast het baby verzorgen (reken in den beginne op 8 uur per dag alleen aan voeden), kraamvisite ontvangen, slapen, eten en douchen eenvoudig geen tijd meer voor. Ik kom nu pas echt weer toe aan zulke dingen, eigenlijk.
de kraamtijd is een roes, maar wel een mooie. Verwacht van te voren niet te veel dingen maar laat je er lekker in meevoeren :) O+
disclaimer
pi_149870153
Ik had net genoeg concentratievermogen om af en toe te kijken of ik nog WhatsAppjes had. De tv is die hele week niet aan geweest.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_149870208
Ik had een stomme kraam. Ze deed echt vrij weinig en wat ze deed, deed ze ook nog verkeerd. Toch heb ik niet een om een ander gevraagd. Dit was namelijk al de tweede en ik had gewoon geen zin meer om voor die paar dagen die er nog over waren weeeeer uit te moeten leggen waar de mayonaise stond (ja, echt fml). Voor de volgende keer hoop ik dat wat minder labiel ben en wel voor die paar dagen om een ander vraag. Het heeft namelijk best veel invloed gehad op de tijd daarna en ik word nog steeds een beetje verdrietig als ik terugdenk aan die kraamweek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 20-02-2015 21:29:38 ]
pi_149870678
Oh trouwens, ik hoezee na deze kraambeschouwingen gewoon onbeschaamd voor m'n eigen goede termijnecho! *O*
Van echovlek naar gummibeer van bijna 11 weken O+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:38:54 #298
259886 pessie
pi_149870737
Limone wat ontzettend jammer :* . Bij een volgende inderdaad goed om heel duidelijk aan te geven wat jij graag wilt. Het is zo jammer want bij je eerste weet je nog helemaal niet wat je moet verwachten en hoe het zal zijn dus zeg je soms maar wat. En dan krijg je soms toch vervelende situaties. Ik hoorde eens dat iemand had gezegd wel open te staan voor een stagiair (als in boven op regulier) en bleek dat ze uitsluitend een stagiair had gekregen. Dus ik vraag daar dan naar, als ze vragen of ik een stagiair erbij wil (sowieso niet bij de bevalling, maar wat mij betreft zou de kv er ook niet bij zijn maar die is gewoon nodig voor de vk) dat die uitsluitend aanwezig is wanneer de "echte" kv er ook is.

Ik kon volgens mij een maand geen TV kijken na de geboorte van mijn oudste.
Het was gewoon echt DRUK. Voeden, bijvoeden, kolven, strak regime van elke 2 uur, af en toe een uurtje slapen. Gewoon, heftig en druk.

Mineola!!! Tof nieuws! Gefeliciteerd! Heb je nu een betrouwbare termijn?
pi_149870793
Oh booh limone, dat is echt stom... Wat jammer dat je er een rotgevoel aan over hebt gehouden. Mijne deed ook niks en zag wat belangrijke dingen over t hoofd :X maar t was een lieve meid.
Maar soms steekt het idd als ik lees over een fantastische kraamtijd ja, dat herken ik wel.

En wat pessie zegt idd, bij de eerste heb je geen idee dus je ziet het wel. Nu weet je iig wat je graag wil
en wat je belangrijk vindt, behalve dingen als niet rokend of niet bang voor huisdieren of zo.

Termijn is niet veranderd sinds vorige echo pessie, 12 sept :) baby lag precies op schema!

[ Bericht 18% gewijzigd door Mineola op 20-02-2015 21:47:32 ]
pi_149871011
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:36 schreef Mineola het volgende:
Oh trouwens, ik hoezee na deze kraambeschouwingen gewoon onbeschaamd voor m'n eigen goede termijnecho! *O*
Van echovlek naar gummibeer van bijna 11 weken O+
*O* O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')