abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 22:48:59 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149618459
quote:
De Griekse regering wil een punt
zetten achter het reddingsplan van de
EU,de ECB en het IMF.In een toespraak
in het Griekse parlement zei premier
Tsipras dat hij het plan,dat eind deze
maand afloopt,niet wil verlengen.

Tsipras noemde de reddingsoperatie van
de trojka mislukt.Hij wil wel afspraken
maken met geldschieters over een nieuw
schuldensaneringsplan.Voor de periode
maart tot juni moet er volgens hem een
overbruggingsregeling komen.

De onlangs benoemde premier noemde het
bestrijden van belastingontduikding en
corruptie zijn topprioriteit.Ook wil
hij de publieke sector hervormen.
http://nos.nl/teletekst#133
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149618639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:30 schreef Rica het volgende:
In Zuid-Europa heb je tokkies die heel debiel "de Duitsers" en "de Nederlanders" schuldig verklaren aan hun ellende en wij hebben ze hier ook die "de Grieken" collectief schuldig verklaren.

Ondertussen heeft de doorsnee burger in heel Europa geen enkele invloed gehad op alle smerige dealtjes die er zijn gemaakt en spelletje die er zijn gespeeld. O bijna vergeten, wij hebben een referendum gehad. Dat heeft enorm veel invloed gehad. Ze hebben de naam van grondwet naar verdrag veranderd. Zo dan.

Ik ben niet tegen een verenigd Europa, maar het gedrocht wat we nu hebben, waar deze hele Griekse drama rechtstreeks uit voortkomt, is een van boven af opgelegde horrorstaat waar niemand van ons inbreng in heeft, gehad of zal krijgen.

Maar als je ziet hoe gemakkelijk men bevolkingen tegen elkaar uitspeelt, "De Grieken" en "De Duitsers" dan is het hopeloos en krijgen de mensen min of meer wat ze verdienen.
Maar de Nederlandse belastingbetaler kan er weinig aan doen dat er in Griekenland een financiële chaos is ontstaan ongeacht of de "normale" Griek daarvan heeft geprofiteerd.

De afbetalingsregels zijn meer dan redelijk en er is niets op tegen om deze (Griekse) regering wat tijd te geven orde op zaken te stellen.
Het lijkt me een vreemde zaak om de rekening van het Griekse wanbeleid bij de burgers van andere landen neer te leggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149618693
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:52 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Maar de Nederlandse belastingbetaler kan er weinig aan doen dat er in Griekenland een financiële chaos is ontstaan ongeacht of de "normale" Griek daarvan heeft geprofiteerd.

De afbetalingsregels zijn meer dan redelijk en er is niets op tegen om deze (Griekse) regering wat tijd te geven orde op zaken te stellen.
Het lijkt me een vreemde zaak om de rekening van het Griekse wanbeleid bij de burgers van andere landen neer te leggen.
De Nederlandse belastingbetaler kan aan heel veel dingen niets doen en heeft om heel veel dingen niet gevraagd.
pi_149618890
Als de Grieken voor de verkiezingen belasting hadden betaald dan was de nood minder hoog. Helaas had iedereen in wijsheid besloten om geen cent naar athene over te maken, want als Syrizia won dan zouden er geen belastingen meer betaald hoeven te worden(?).

Voor het overige gat in de begroting geeft de doorsnee Griek je een antwoord dat begint met Duitsland, Nazi's, Merkel en WW2 en eindigt met Goldman Sachs, Olligarchen, maanmannetjes en de ECB. De Grieken gaan nooit betalen, de EU kan dat beter accepteren en geld blijven lappen of ze uit de Euro zetten, dat is nog goedkoper dan zinloze bijeenkomsten organiseren.
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 23:02:43 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149619175
gewoon zelf uit de euro stappen en de grieken er mee opzadelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149632659
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:57 schreef Nintex het volgende:
Als de Grieken voor de verkiezingen belasting hadden betaald dan was de nood minder hoog. Helaas had iedereen in wijsheid besloten om geen cent naar athene over te maken, want als Syrizia won dan zouden er geen belastingen meer betaald hoeven te worden(?).

Voor het overige gat in de begroting geeft de doorsnee Griek je een antwoord dat begint met Duitsland, Nazi's, Merkel en WW2 en eindigt met Goldman Sachs, Olligarchen, maanmannetjes en de ECB. De Grieken gaan nooit betalen, de EU kan dat beter accepteren en geld blijven lappen of ze uit de Euro zetten, dat is nog goedkoper dan zinloze bijeenkomsten organiseren.
Dit idd de betalingsmoraal is gewoon te laag. Hele dorpen betalen hun waterrekening niet en meer van dat soort fratsen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149640840
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd de betalingsmoraal is gewoon te laag. Hele dorpen betalen hun waterrekening niet en meer van dat soort fratsen.
En dan vervolgens 'zeiken' dat we niet genoeg solidariteit tonen omdat die mensen denken nog steeds in het geniale land van Pythagoras en dergelijke te wonen, helaas voor hun leven we in een andere tijd.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:53:38 #8
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149641227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:52 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het is geen puur Grieks wanbeleid. Of is het dan ook Italiaans, Spaans, Iers, Portugees wanbeleid? Deze hele ellende is begonnen in 2008 met de bankencrisis. Dus leg de rekening neer waar hij hoort bij de banken. Sowieso zijn de afbetalingsregels niet in orde als dat ervoor zorgt dat de helft van de mensen onder de armoedegrens komt te leven.....
Feyenoord!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:55:42 #9
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149641326
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:40 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

En dan vervolgens 'zeiken' dat we niet genoeg solidariteit tonen omdat die mensen denken nog steeds in het geniale land van Pythagoras en dergelijke te wonen, helaas voor hun leven we in een andere tijd.
Ik zou zeggen goed voorbeeld aangezien burgers niks meer zijn dan eem melkkoe voor de overheid. Jammer dat de meeste mensen in Nederland dat nog niet door hebben.
Feyenoord!
pi_149642650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen goed voorbeeld aangezien burgers niks meer zijn dan eem melkkoe voor de overheid. Jammer dat de meeste mensen in Nederland dat nog niet door hebben.
Maar ik denk ook dat veel mensen in Griekenland, zeker degenen die geen Syriza stemmen zullen begrijpen dat wij ook niet blij zijn dat we met hun land opgezadeld zitten.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_149642914
Komt Griekenland nu ook op de lijst van terroristische organisaties, zoals IJsland toen?
pi_149642927
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:43 schreef meth1745 het volgende:
Komt Griekenland nu ook op de lijst van terroristische organisaties, zoals IJsland toen?
Wat ?
pi_149642971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is geen puur Grieks wanbeleid. Of is het dan ook Italiaans, Spaans, Iers, Portugees wanbeleid? Deze hele ellende is begonnen in 2008 met de bankencrisis. Dus leg de rekening neer waar hij hoort bij de banken. Sowieso zijn de afbetalingsregels niet in orde als dat ervoor zorgt dat de helft van de mensen onder de armoedegrens komt te leven.....
Griekenland is een klasse apart hoor. In die andere landen hebben ze niet én met de cijfers geknoeid én een nepotistische politieke cultuur én een torenhoge staatsschuld én een enorme werkloosheid én een handelstekort én een mañana-belastingontduiken-mentaliteit en en en, allemaal tegelijk zoals in Griekenland.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 19:46:55 ]
pi_149642991
Portugal komt wel in de buurt niet, Igen
pi_149643023
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:44 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Wat ?
quote:
Icelandic anger at UK terror move

Thousands of Icelanders are sending a message to Gordon Brown that they are not terrorists after the UK used terror laws to freeze their assets.

An online petition was launched this week following the UK government's attempt to protect British savings in Iceland's failed Landsbanki.

The petition has been signed by about 40,000 people and shows Icelanders with signs saying they are not terrorists.

The Treasury said Iceland was in no way considered to be a terrorist regime.

Signatories to the petition have uploaded wry photographs of themselves in an attempt to show the absurdity of categorising an Icelandic bank as a terrorist organisation.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7688560.stm
pi_149643114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:47 schreef arjan1112 het volgende:
Portugal komt wel in de buurt niet, Igen
Nee, absoluut niet. Veel minder staatsschuld, veel minder werkloosheid, en de mensen daar zijn vaak best serieus. (Het is er dan ook niet mediterraans gezellig.)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:00:03 #17
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149643352
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Griekenland is een klasse apart hoor. In die andere landen hebben ze niet én met de cijfers geknoeid én een nepotistische politieke cultuur én een torenhoge staatsschuld én een enorme werkloosheid én een handelstekort én een mañana-belastingontduiken-mentaliteit en en en, allemaal tegelijk zoals in Griekenland.
Prima maar dat neemt niet weg dat niet het Griekse wanbeleid de trigger is van het feit dat Griekenland zoveel geld moest lenen. De trigger was de crisis van 2008, als deze niet was gebeurd hadden we ook geen schuldencrisis gehad. Komt bij dat de hele reden dat er zo enorm veel geld geleend is allemaal ten gunste van de banken is gedaan. Om ofwel banken overeind te houden ofwel om geld terug te betalen aan banken (met rente voor geld wat banken uit het niets hebben gecreeerd).

Dus al die mensen die " de Grieken" de schuld geven zijn niet goed geinformeerd. Het zijn ten eerste niet " de Grieken". En ten tweede ligt de oorzaak van al deze ellende bij de banken en het financieel systeem. Dat de Grieken er ook een janboel van hebben gemaakt ontken ik trouwens niet maar deze valt totaal in het niet bij de janboel die banken ervan gemaakt hebben.
Feyenoord!
pi_149648705
quote:

[..]

De betalingsmoraal in Spanje, Ierland en Portugal is stukken beter dan in Griekenland. De regering is bij de zogenaamde hervormingen doorgegaan met clientelisme e.d., hebben wel flink gesneden in direct voelbare zaken, waardoor de gewone Griek het flink is gaan merken. Gewoon om de boel op te jutten tegen de rest van de EU.
pi_149649593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima maar dat neemt niet weg dat niet het Griekse wanbeleid de trigger is van het feit dat Griekenland zoveel geld moest lenen. De trigger was de crisis van 2008, als deze niet was gebeurd hadden we ook geen schuldencrisis gehad. Komt bij dat de hele reden dat er zo enorm veel geld geleend is allemaal ten gunste van de banken is gedaan. Om ofwel banken overeind te houden ofwel om geld terug te betalen aan banken (met rente voor geld wat banken uit het niets hebben gecreeerd).

Dus al die mensen die " de Grieken" de schuld geven zijn niet goed geinformeerd. Het zijn ten eerste niet " de Grieken". En ten tweede ligt de oorzaak van al deze ellende bij de banken en het financieel systeem. Dat de Grieken er ook een janboel van hebben gemaakt ontken ik trouwens niet maar deze valt totaal in het niet bij de janboel die banken ervan gemaakt hebben.
Griekenland was al een tijdbom toen ze bij de Euro gingen. Nederland was er al vanaf het begin fel op tegen om Italie en Griekenland bij de Euro te laten. Italie 'moest' politiek gezien mee mogen doen en konden de Grieken ook niet achter blijven. De Nederlanders en Duitsers gingen er echter vanuit dat het nooit zou lukken om de cijfers rond te krijgen. Zelfs de italianen die bekend waren om dubieuze cijfers waren verrast door de bende die Griekenland gebruikte om zich de EU in te wurmen.

Je kunt de banken veel verwijten, maar het Griekse debacle niet. Het paradijs van Porsches, zwembaden in de achtertuin en vrijstaande villa's dreef op geleend geld dat ze never konden terugbetalen. Overigens heeft de EU nu afgezien van het reddingsplan weinig financiele belangen meer in Griekenland. De Duitse, Franse, Nederlandse etc. banken zitten er niet meer zo diep in als toen de boel klapte in 2010-2012.

De ZDF ging overigens in 2012 eens kijken bij het ministerie van financieen:
pi_149649994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je kunt de banken veel verwijten, maar het Griekse debacle niet.
Je kan de banken wel verwijten dat ze gegokt hebben op een (in de verdragen verboden) bailout en daarom te veel risico hebben genomen door te veel van ons geld te goedkoop aan Griekenland uit te lenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 22:32:29 ]
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:01:35 #21
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149651150
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

De betalingsmoraal in Spanje, Ierland en Portugal is stukken beter dan in Griekenland. De regering is bij de zogenaamde hervormingen doorgegaan met clientelisme e.d., hebben wel flink gesneden in direct voelbare zaken, waardoor de gewone Griek het flink is gaan merken. Gewoon om de boel op te jutten tegen de rest van de EU.
Je mist het punt wat ik probeerde te maken.....
Feyenoord!
pi_149651257
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je mist het punt wat ik probeerde te maken.....
Nee. Ik ben het er simpelweg niet mee eens. Dit is voor een groot deel te danken aan Griekenland zelf. M.i. leg jij de schuld vooral neer bij de banken. M.i. is het primaire probleem dat Griekenland veel te veel geld uitgeeft en dat het land op veel vlakken gewoon een teringbende is.

Als je de EU toch verwijten gaat maken, dan ga ik meer de richting op van had ze nooit toegelaten tot de Eurozone, had ze er in 2009 uitgeschopt of had i.p.v. bodemloze putten in Afrika het geld gegooid in een bodemloze, Griekse put.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:04:48 #23
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149651263
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

Griekenland was al een tijdbom toen ze bij de Euro gingen. Nederland was er al vanaf het begin fel op tegen om Italie en Griekenland bij de Euro te laten. Italie 'moest' politiek gezien mee mogen doen en konden de Grieken ook niet achter blijven. De Nederlanders en Duitsers gingen er echter vanuit dat het nooit zou lukken om de cijfers rond te krijgen. Zelfs de italianen die bekend waren om dubieuze cijfers waren verrast door de bende die Griekenland gebruikte om zich de EU in te wurmen.

Je kunt de banken veel verwijten, maar het Griekse debacle niet. Het paradijs van Porsches, zwembaden in de achtertuin en vrijstaande villa's dreef op geleend geld dat ze never konden terugbetalen. Overigens heeft de EU nu afgezien van het reddingsplan weinig financiele belangen meer in Griekenland. De Duitse, Franse, Nederlandse etc. banken zitten er niet meer zo diep in als toen de boel klapte in 2010-2012.

De ZDF ging overigens in 2012 eens kijken bij het ministerie van financieen:
[ afbeelding ]
Tja zo'n foto zegt toch niks. Waarom denk je dat de EU de Grieken liever niet uit de EU zien gaan dan? Als er nog maar weinig financiele belangen zitten?

En de bende die Griekenland de EU in heeft geduwd heeft Goldman Sach bekokstoofd.
Feyenoord!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:07:37 #24
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149651347
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Ik ben het er simpelweg niet mee eens. Dit is voor een groot deel te danken aan Griekenland zelf. M.i. leg jij de schuld vooral neer bij de banken. M.i. is het primaire probleem dat Griekenland veel te veel geld uitgeeft en dat het land op veel vlakken gewoon een teringbende is.

Als je de EU toch verwijten gaat maken, dan ga ik meer de richting op van had ze nooit toegelaten tot de Eurozone, had ze er in 2009 uitgeschopt of had i.p.v. bodemloze putten in Afrika het geld gegooid in een bodemloze, Griekse put.
Ik heb al aangegeven dat ik het er wel mee eens ben dat Griekenland er een janboel van heeft gemaakt. Maar de achterliggende oorzaak van de armoede in Griekenland (en andere landen) zit veel dieper. Dat heeft te maken met ons financiele systeem en het feit dat banken geld creeeren en burgers en overheden daar rente over mogen betalen. Het is totaal de omgekeerde wereld. Wij hebben instanties als overheden en banken in het leven geroepen om het leven van burgers makkelijker te maken en beter te regelen. Maar we leven nu in een situatie waarin het belang van burgers ondergeschikt is aan dat van banken en overheden.
Feyenoord!
pi_149651472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De aanleiding maar niet de oorzaak. Griekenland wordt al vanaf het begin overeind gehouden door west europa vanwege historische banden en militaire redenen. Elke keer worden schulden kwijtgescholden en 25 jaar later is het weer dezelfde tyfusbende. Het ligt dus daadwerkelijk aan de grieken zelf. Als jij nutsvoorzieningen gebruikt dan moet je daar voor betalen.

Verder heeft spec het al eerder gezegd dat ze bv een groot inefficient leger hebben ook daar valt wat te halen. Nog afgezien van de corruptie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_149651515
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik heb al aangegeven dat ik het er wel mee eens ben dat Griekenland er een janboel van heeft gemaakt. Maar de achterliggende oorzaak van de armoede in Griekenland (en andere landen) zit veel dieper. Dat heeft te maken met ons financiele systeem en het feit dat banken geld creeeren en burgers en overheden daar rente over mogen betalen. Het is totaal de omgekeerde wereld. Wij hebben instanties als overheden en banken in het leven geroepen om het leven van burgers makkelijker te maken en beter te regelen. Maar we leven nu in een situatie waarin het belang van burgers ondergeschikt is aan dat van banken en overheden.
Elke overheid betaalt daar rente over, niet alleen de Griekse overheid. Dat punt gaat dus niet op. Primaire oorzaak is dat Griekenland structureel veel meer uitgeeft dan het binnenkrijgt. Dan gaat het vroeg of laat fout.

Hetzelfde als ik bv. ¤ 10.000 per maand aan inkomsten heb, er ¤ 17.500 per maand uitgeef en de rest bijpas met leningen bij bv. de Rabobank. Dan kan ik achteraf de Rabobank wel de schuld geven van mijn problemen, maar terecht is dat niet. Primaire probleem is immers dat ik veel te veel heb uitgegeven.

Griekenland staat al sinds jaar en dag bekend als wanbetaler, het land is corrupt, veel clientelisme, etc.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:16:07 #27
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149651668
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Elke overheid betaalt daar rente over, niet alleen de Griekse overheid. Dat punt gaat dus niet op. Primaire oorzaak is dat Griekenland structureel veel meer uitgeeft dan het binnenkrijgt. Dan gaat het vroeg of laat fout.

Hetzelfde als ik bv. ¤ 10.000 per maand aan inkomsten heb, er ¤ 17.500 per maand uitgeef en de rest bijpas met leningen bij bv. de Rabobank. Dan kan ik achteraf de Rabobank wel de schuld geven van mijn problemen, maar terecht is dat niet. Primaire probleem is immers dat ik veel te veel heb uitgegeven.

Griekenland staat al sinds jaar en dag bekend als wanbetaler, het land is corrupt, veel clientelisme, etc.
Ik heb het dan ook over ale overheden. Het financiele stelsel zoals wij dat kennen laat private banken geld creeren uit het niets waar burgers rente over mogen betalen. Geld dat dus helemaal niet van de bank is. Komt bij dat het belachelijk is dat overheden (wij burgers dus) geld zouden moeten lenen. Om bovenstaande redenen.
Feyenoord!
pi_149651674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heel goed verwoord! helaas is dat nu wel de prille waarheid...
pi_149651763
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over ale overheden. Het financiele stelsel zoals wij dat kennen laat private banken geld creeren uit het niets waar burgers rente over mogen betalen. Geld dat dus helemaal niet van de bank is. Komt bij dat het belachelijk is dat overheden (wij burgers dus) geld zouden moeten lenen. Om bovenstaande redenen.
Genoeg overheden die niet zoveel leenden als de Griekse overheid hoor. Je draaft een beetje door met je aversie tegen banken, vind ik.

Prima dat je die mening hebt hoor, maar deze situatie met Griekenland als argument gebruiken voor je punt, vind ik niet heel erg sterk.
pi_149651862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als een overheid meer uitgeeft dan dat het aan belasting binnenhaalt, dan moet het geld lenen van de private sector. Het is dan logisch dat de private sector daar een vergoeding voor terug wil. Wat jij nu voorstaat is dat de overheid de private sector dwingt geld aan haar te lenen zonder daarvoor een vergoeding te krijgen. Dat is gewoon diefstal.
pi_149653079
quote:

[..]

De banken hebben niets, ja jouw en mijn spaargeld dus het "bij de banken neerleggen" is het neerleggen bij de spaarders.

Buiten dat, de hypotheek-crisis die oversloeg naar de banken in Europa begon in de VS waar een deel van de banken niet meer bestaat, zoek dan maar eens de ware schuldigen op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149653218
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Als een overheid meer uitgeeft dan dat het aan belasting binnenhaalt, dan moet het geld lenen van de private sector. Het is dan logisch dat de private sector daar een vergoeding voor terug wil. Wat jij nu voorstaat is dat de overheid de private sector dwingt geld aan haar te lenen zonder daarvoor een vergoeding te krijgen. Dat is gewoon diefstal.
Al hadden ze niets geleend aan Griekenland, dan had Griekenland ook flink het mes erin moeten zetten. Griekenland geeft immers structureel meer uit dan ze verdienen. Dat gaat op den duur fout.

Wat je de EU kunt verwijten is dat je ze mee hebt laten doen. Het is een beetje als met een aantal mensen een financiële verplichting aangaan waarbij je ook nog eens deels afhankelijk bent van elkaar en dan een neefje met financiële problemen, een slechte betalingsmoraal, een gat in zijn hand en nauwelijks inkomsten mee laat doen. Vragen om problemen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:01:48 #33
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653313
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Genoeg overheden die niet zoveel leenden als de Griekse overheid hoor. Je draaft een beetje door met je aversie tegen banken, vind ik.

Prima dat je die mening hebt hoor, maar deze situatie met Griekenland als argument gebruiken voor je punt, vind ik niet heel erg sterk.
Het is geen mening, het is een feit. Maar goed, mijn punt kom duidelijk niet over.
Feyenoord!
pi_149653345
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is geen mening, het is een feit. Maar goed, mijn punt kom duidelijk niet over.
Een mening m.i. en in deze discussie niet heel erg bruikbaar. Laat staan dat de toestand rondom Griekenland een goed argument is om jouw stelling t.o.v. banken te onderbouwen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:04:03 #35
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niet gezegd wat ik voorsta. En trouwens belasting ook diefstal.

Als een bank geld uit het niks creeert waarom zou een burger of een overheid daar dan rente over moeten betalen? Aangezien het geld niet van de bank is.
Feyenoord!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:04:53 #36
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653409
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:54 schreef Buster24 het volgende:

[..]

De banken hebben niets, ja jouw en mijn spaargeld dus het "bij de banken neerleggen" is het neerleggen bij de spaarders.

Buiten dat, de hypotheek-crisis die oversloeg naar de banken in Europa begon in de VS waar een deel van de banken niet meer bestaat, zoek dan maar eens de ware schuldigen op.
Jij denkt dat een bank spaargeld van anderen uitleent?
Feyenoord!
pi_149653410
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als een bank geld uit het niks creeert waarom zou een burger of een overheid daar dan rente over moeten betalen? Aangezien het geld niet van de bank is.
Omdat degene die het leent dat overeenkomt met degene die het uitleent. Wil je geen rente betalen? Daar is een hele simpele oplossing voor: niet lenen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:06:15 #38
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653449
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een mening m.i. en in deze discussie niet heel erg bruikbaar. Laat staan dat de toestand rondom Griekenland een goed argument is om jouw stelling t.o.v. banken te onderbouwen.
Denk het wel aangezien het gaat om een " oorlog" tussen aan de ene kant Griekenland dat opkomt voor zijn burgers en aan de andere kant de EU. het IMF en de banken die niks geven om de armoede van de Griekse burgers.
Feyenoord!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:07:20 #39
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat degene die het leent dat overeenkomt met degene die het uitleent. Wil je geen rente betalen? Daar is een hele simpele oplossing voor: niet lenen.
Tja dat word lastig als je een huis wilt kopen. Maar er zitten veel meer haken en ogen aan dit systeem wat ik tot nu toe heb verteld. Het creeert armoede for one.
Feyenoord!
pi_149653492
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Denk het wel aangezien het gaat om een " oorlog" tussen aan de ene kant Griekenland dat opkomt voor zijn burgers en aan de andere kant de EU. het IMF en de banken die niks geven om de armoede van de Griekse burgers.
Bullshit. Griekenland speelt smerige spelletjes met haar eigen burgers en geeft er kennelijk ook geen drol om. Hadden ze dat wel gedaan dan hadden ze wel anders hervormd en hadden ze het al zeker niet zo ver laten komen.

Je draaft door.
pi_149653507
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja dat word lastig als je een huis wilt kopen. Maar er zitten veel meer haken en ogen aan dit systeem wat ik tot nu toe heb verteld. Het creeert armoede for one.
Dat is dan je eigen keuze. Huis kopen en niet cash aftikken, betekent lenen en dus betalen. Daar moet je achteraf niet over lopen zeuren.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:09:57 #42
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653533
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bullshit. Griekenland speelt smerige spelletjes met haar eigen burgers en geeft er kennelijk ook geen drol om. Hadden ze dat wel gedaan dan hadden ze wel anders hervormd en hadden ze het al zeker niet zo ver laten komen.

Je draaft door.
Er zit nu toch een totaal andere regering. Je kunt de acties van de vorige regering de nieuwe toch niet aanrekeken? Net zoals je de acties van de Griekse regering de griekse burgers die in armoede leven niet kunt aanrekenen.
Feyenoord!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:11:36 #43
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is dan je eigen keuze. Huis kopen en niet cash aftikken, betekent lenen en dus betalen. Daar moet je achteraf niet over lopen zeuren.
Wat is dat nou voor argument? Dus alles wat je op een bepaald moment in je leven doet mag je nooit kritiek op uiten? Rare gedachtegang. Zo zou er nooit wat veranderen. Het financiele stelsel wat wij hebben is door en door corrupt en DE reden voor alle armoede in de wereld. De booms and busts zitten in dit systeem ingebakken.
Feyenoord!
pi_149653582
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Er zit nu toch een totaal andere regering. Je kunt de acties van de vorige regering de nieuwe toch niet aanrekeken? Net zoals je de acties van de Griekse regering de griekse burgers die in armoede leven niet kunt aanrekenen.
En wat heeft dat met mijn vorige post gemaakt? Moet je als 'n land een nieuwe regering heeft alle schulden maar kwijtschelden?
pi_149653628
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor argument? Dus alles wat je op een bepaald moment in je leven doet mag je nooit kritiek op uiten? Rare gedachtegang. Zo zou er nooit wat veranderen. Het financiele stelsel wat wij hebben is door en door corrupt en DE reden voor alle armoede in de wereld. De booms and busts zitten in dit systeem ingebakken.
Dit is een correct argument. Ik geef aan dat niet lenen een optie is. Jij begint te miepen over een huis. Dat hoef je niet per se te kopen. Dat mag. Je mag het ook cash aftikken zelfs. Lenen mag ook. Dan betaal je wel rente. Dat weet je van tevoren en daar moet je achteraf dan ook niet over miepen.

Jij bent net een Griek. Eerst een hypotheekakte tekenen en dan achteraf gaan miepen en aan komen zetten met allerlei wazige theorietjes met als enige doel om het nakomen van je verplichtingen te rekken en te trekken.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:15:48 #46
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653686
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

En wat heeft dat met mijn vorige post gemaakt? Moet je als 'n land een nieuwe regering heeft alle schulden maar kwijtschelden?
Nee je moet alle schulden kwijtschelden omdat dat het beste is voor iedereen.
Feyenoord!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:16:52 #47
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653715
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit is een correct argument. Ik geef aan dat niet lenen een optie is. Jij begint te miepen over een huis. Dat hoef je niet per se te kopen. Dat mag. Je mag het ook cash aftikken zelfs. Lenen mag ook. Dan betaal je wel rente. Dat weet je van tevoren en daar moet je achteraf dan ook niet over miepen.

Jij bent net een Griek. Eerst een hypotheekakte tekenen en dan achteraf gaan miepen en aan komen zetten met allerlei wazige theorietjes met als enige doel om het nakomen van je verplichtingen te rekken en te trekken.
Wazige theorietjes? Welk punt van mijn theorie (wat gewoon feiten zijn) is in jouw ogen wazig?

Verder ga je ervanuit dat ik ooit een hypotheek heb genomen wat een vreemde aanname is van jouw kant.
Feyenoord!
pi_149653768
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee je moet alle schulden kwijtschelden omdat dat het beste is voor iedereen.
:')
pi_149653796
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wazige theorietjes? Welk punt van mijn theorie (wat gewoon feiten zijn) is in jouw ogen wazig?

Verder ga je ervanuit dat ik ooit een hypotheek heb genomen wat een vreemde aanname is van jouw kant.
Heel je theorie is wazig. Van begin tot eind. Het heeft ook geen drol met Griekenland te maken. Griekenland valt niet om dankzij de banken. Griekenland valt om dankzij zichzelf en indirect door gepruts van de E.U. bij toelating van Griekenland tot de Eurozone.

Dat heet een voorbeeld. De tering zeg. :')
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:21:58 #50
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149653847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heel je theorie is wazig. Van begin tot eind. Het heeft ook geen drol met Griekenland te maken. Griekenland valt niet om dankzij de banken. Griekenland valt om dankzij zichzelf en indirect door gepruts van de E.U. bij toelating van Griekenland tot de Eurozone.

Dat heet een voorbeeld. De tering zeg. :')
Goed je gaat dus weer niet op mijn punten in. Prima dan geloof je me niet. Ga eens op onderzoek uit zal ik zeggen. Fijna avond verder. :)
Feyenoord!
pi_149653887
quote:

[..]

Jij denkt dat een bank spaargeld van anderen uitleent?
Dat doen ze nu eenmaal, overigens niet een op een.
Tegen 1 miljard spaargeld lenen ze bijvoorbeeld 3 of 4 miljard uit.

Overigens hebben de banken in november 2011 al een deel van de Griekse schulden afgeschreven.
pi_149653895
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Goed je gaat dus weer niet op mijn punten in. Prima dan geloof je me niet. Ga eens op onderzoek uit zal ik zeggen. Fijna avond verder. :)
Jij vraagt welk deel wazig is. Nou, simpel, je hele theorie. Je zou beter je theorie eens wat onderbouwen en onderbouwen waarom juist die wazige theorie de voornaamste oorzaak is dat het in Griekenland nu een grote puinhoop is en in andere landen een stuk minder.

Jij ook een fijne avond! Draaf niet te ver door met je theorietjes.
pi_149653995
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:19 schreef Halcon het volgende:
Griekenland valt niet om dankzij de banken. Griekenland valt om dankzij zichzelf en indirect door gepruts van de E.U. bij toelating van Griekenland tot de Eurozone.
Het punt is nu net dat "dankzij zichzelf" een nogal grof statement is.

De bevolking van Griekenland heeft hier niet voor gekozen, het zijn de politieke baasjes die dat gedaan hebben. Door schulden niet kwijt te schelden raak je echter niet die baasjes, maar de bevolking.

Nogmaals.

Een moreel mens vindt dat niet kunnen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149654140
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het punt is nu net dat "dankzij zichzelf" een nogal grof statement is.

De bevolking van Griekenland heeft hier niet voor gekozen, het zijn de politieke baasjes die dat gedaan hebben. Door schulden niet kwijt te schelden raak je echter niet die baasjes, maar de bevolking.

Nogmaals.

Een moreel mens vindt dat niet kunnen.
De bevolking zelf heeft ook geen beste betalingsmoraal. Het zijn wel door hen gekozen overheden die dit hebben gedaan. Door schulden kwijt te schelden, raak je weer andere belastingbetalers die er volgens jouw redenatie ook niet voor gekozen hebben.

Ik ben van mening dat Griekenland verplichtingen is aangegaan en dat ze die na moeten komen. Achteraf had je ze niet moeten toelaten tot de Eurozone of er in 2009 uit moeten schoppen, maar dat is niet terug te draaien.

Bewijs per intimidatie. Geen sterk argument. :)
pi_149654226
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

De bevolking zelf heeft ook geen beste betalingsmoraal.
Yorgos A wellicht niet. Waarom moet Yorgos B. daaronder lijden?

quote:
Het zijn wel door hen gekozen overheden die dit hebben gedaan.
Whuuut? Heb jij je overheid "gekozen" dan?

quote:
Door schulden kwijt te schelden, raak je weer andere belastingbetalers die er volgens jouw redenatie ook niet voor gekozen hebben.
Nee, want dat geld zit niet bij particulieren maar in banken, fondsen, politieke schimmige spelletjes.

Yorgos B. lijdt honger en jij wil hem nog eens een natrap geven omdat je ruzie hebt met zijn voormalige politieke baasjes. Dat is eerlijk? Dat is "1 Europa"? :N

quote:
Ik ben van mening dat Griekenland verplichtingen is aangegaan en dat ze die na moeten komen. Achteraf had je ze niet moeten toelaten tot de Eurozone of er in 2009 uit moeten schoppen, maar dat is niet terug te draaien.
Dus als het andersom was geweest en Nederland had sterk geleden onder de beslissing van "Balkenende I" om de euro in te voeren, dan was het ook terecht?

Een rijke Yorgos die jou opdraagt geld te betalen dat je niet eens zelf gestolen hebt?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149654250
Maar als je dat doet dan staan Portugal Ierland Cyprus Spanje Italie Belgie en Frankrijk ook op de deur te kloppen
pi_149654301
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:37 schreef arjan1112 het volgende:
Maar als je dat doet dan staan Portugal Ierland Cyprus Spanje Italie Belgie en Frankrijk ook op de deur te kloppen
Precies waarom die hele klerebende niet werkt.

pi_149654351
Nou, dat zijn jouw en mijn belastingcenten. Als de Griek zijn corrupte regering niet heeft gekozen, dan heb ik er ook niet voor gekozen om de Grieken bij de Eurozone te betrekken en hun gegoochel met cijfers te accepteren.

Het is niet zo zeer dat de EU per se een trap na wil geven. Griekenland doet veel te weinig en vooral ook de verkeerde dingen. Een wisseling van wacht ontslaat je niet uit eerder aangegane verplichtingen. Zou wat zijn. Dan is de VS straks schuldenvrij.

De parlementaire democratie heeft voor- en nadelen. Ik ben er geen voorstander van, maar het is nu eenmaal wel de in Europa meest geaccepteerde staatsvorm.
pi_149654434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:42 schreef Halcon het volgende:
Nou, dat zijn jouw en mijn belastingcenten.
Niet meer, zodra dat geld gestolen is door onze corrupte regering, "mogen" ze ermee doen wat ze willen.

quote:
Als de Griek zijn corrupte regering niet heeft gekozen, dan heb ik er ook niet voor gekozen om de Grieken bij de Eurozone te betrekken en hun gegoochel met cijfers te accepteren.
Exact, houd dat vast.

pi_149654466
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies waarom die hele klerebende niet werkt.
Zo zeg ben je er nu al achter dat het niet werkt!
pi_149654512
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet meer, zodra dat geld gestolen is door onze corrupte regering, "mogen" ze ermee doen wat ze willen.

[..]

Exact, houd dat vast.
Dat zou je dan ook op kunnen voeren voor de Grieken. Je realiserende dat sommige acties verplichtingen opleveren.

In de praktijk heb ik er blijkbaar wel voor gekozen. Ik ben geen voorstander van de parlementaire democratie, maar die afschaffen is een groter taboe dan religieuze scholen sluiten en de doodstraf invoeren bij elkaar.
pi_149654561
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zou je dan ook op kunnen voeren voor de Grieken. Je realiserende dat sommige acties verplichtingen opleveren.
Ik blijf mezelf herhalen, maar welke "verplichtingen" zijn Yorgos A., B. en C. dan uberhaupt aangegaan?

zaterdag 14 februari 2015 @ 00:53:18 #63
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149654583
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:23 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Dat doen ze nu eenmaal, overigens niet een op een.
Tegen 1 miljard spaargeld lenen ze bijvoorbeeld 3 of 4 miljard uit.

Overigens hebben de banken in november 2011 al een deel van de Griekse schulden afgeschreven.
Nee joh die ratio klopt helemaal niet. Het is 10% spaargeld, dus de verhouding is 1 op 10 en een bank zoekt altijd acteraf pas de benodigde funding. En dat doen ze nou eenmaal maar dat moet veranderd worden. Het is gewoon een piramidespel.
Feyenoord!
pi_149654591
quote:

[..]

Ja en waarom maakt de ING niet gewoon even 280 miljard euro voor Griekenland dan zijn alle problemen opgelost. Wat een niveau zeg.
pi_149654597
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik blijf mezelf herhalen, maar welke "verplichtingen" zijn Yorgos A., B. en C. dan uberhaupt aangegaan?
Dit horen ze toch te weten voordat ze zich kandidaat stellen ervoor, zoniet dan zijn ze het niet waardig.
Maar of ze daar verantwoordings gevoel kunnen of kannen weet ik natuurljk niet he!
pi_149654612
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geld geleend. Omdat Yorgos A t/m Z structureel meer uitgeven dan ze binnen krijgen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 00:56:05 #67
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149654636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja en waarom maakt de ING niet gewoon even 280 miljard euro voor Griekenland dan zijn alle problemen opgelost. Wat een niveau zeg.
Wat een niveau zeg?

Wat een arrogantie om mijn punt zo weg te zetten terwijl ik gewoon feiten vertel (die jij klaarblijkelijk niet snapt).

Wanneer banken leningen verstrekken, creëren ze geld. Dirk Bezemer (Rijksuniversiteit Groningen) – (bron)
Feyenoord!
pi_149654670
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geld geleend. Omdat Yorgos A t/m Z structureel meer uitgeven dan ze binnen krijgen.
Jij beweert dus dat alle Grieken leningen aangingen die ze niet konden afbetalen.

Dat gebeurt in Nederland ook door mensen, stel nu eens dat de situatie andersom was? Dan vind jij het terecht dat jij, Halcon, wordt uitgezogen door een nieuwe regering die vindt dat jij geld moet betalen aan banken en politici bij wie "jij" schulden hebt, waar je nooit om gevraagd hebt?

pi_149654690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dit horen ze toch te weten voordat ze zich kandidaat stellen ervoor, zoniet dan zijn ze het niet waardig.
Maar of ze daar verantwoordings gevoel kunnen of kannen weet ik natuurljk niet he!
Dat "kandidaat stellen", hebben de gewone Grieken toch niks mee te maken?

Jij kon ook niet voor of tegen de euro kiezen.

pi_149654699
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Zo zeg jij durft, dat is volgens mij weggegooid geld, die mensen hebben het volgens mij zelden tot nooit nodig gehad iets aan de kant te houden , om de winter door te komen b.v.
Omdat ze er zo goed als geen winters kunnen b.v
En dan zouden de westerse landen maar rijkelijk blijven geven?
Nou dan stel het land er tegenover zou ik zeggen, moet ik ook bij een hypotheek ik moet ook iets ertegenover stellen zodat de bank weet ik krijg altijd mijn geld terug?
pi_149654701
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat een niveau zeg?

Wat een arrogantie om mijn punt zo weg te zetten terwijl ik gewoon feiten vertel (die jij klaarblijkelijk niet snapt).

Wanneer banken leningen verstrekken, creëren ze geld. Dirk Bezemer (Rijksuniversiteit Groningen) – (bron)
Banken creëren geld, maar niet lukraak en wanneer zij zin hebben. Zij zijn zelf afhankelijk van de Centrale Bank die reserves als onderpand aanneemt in ruil voor leningen.
pi_149654759
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat "kandidaat stellen", hebben de gewone Grieken toch niks mee te maken?

Jij kon ook niet voor of tegen de euro kiezen.
Klopt kon ik niet is er toch gekomen ik gun ze niet meer of minder als dat ik heb gehad!
pi_149654801
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo zeg jij durft, dat is volgens mij weggegooid geld, die mensen hebben het volgens mij zelden tot nooit nodig gehad iets aan de kant te houden , om de winter door te komen b.v.
Omdat ze er zo goed als geen winters kunnen b.v
En dan zouden de westerse landen maar rijkelijk blijven geven?
Nou dan stel het land er tegenover zou ik zeggen, moet ik ook bij een hypotheek ik moet ook iets ertegenover stellen zodat de bank weet ik krijg altijd mijn geld terug?
Mijn eerste zin was duidelijk sarcastisch bedoeld.
pi_149655054
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij beweert dus dat alle Grieken leningen aangingen die ze niet konden afbetalen.

Dat gebeurt in Nederland ook door mensen, stel nu eens dat de situatie andersom was? Dan vind jij het terecht dat jij, Halcon, wordt uitgezogen door een nieuwe regering die vindt dat jij geld moet betalen aan banken en politici bij wie "jij" schulden hebt, waar je nooit om gevraagd hebt?
De Griekse regeringen. Dit is niet de eerste keer dat ze zo goed als failliet zijn. De bevolking zelf heeft overigens ook geen beste betalingsmoraal.

Ja. Ik heb dan ook geprofiteerd van die uitgaven. De Grieken hebben jaren boven hun stand kunnen leven en uitgebreid de kans gehad om hun spaargeld weg te sluizen.

De Grieken kunnen (de door hen gekozen regering) er ook voor kiezen om hun betalingsverplichtingen niet na te komen. Dat is feitelijk ook wat Syriza hen heeft beloofd. Vraag is of ze dan beter af zijn, maar het kan wel. Niemand kan ze wat maken.
pi_149655100
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Griekse regeringen. Dit is niet de eerste keer dat ze zo goed als failliet zijn. De bevolking zelf heeft overigens ook geen beste betalingsmoraal.

Ja. Ik heb dan ook geprofiteerd van die uitgaven. De Grieken hebben jaren boven hun stand kunnen leven en uitgebreid de kans gehad om hun spaargeld weg te sluizen.

De Grieken kunnen (de door hen gekozen regering) er ook voor kiezen om hun betalingsverplichtingen niet na te komen. Dat is feitelijk ook wat Syriza hen heeft beloofd. Vraag is of ze dan beter af zijn, maar het kan wel. Niemand kan ze wat maken.
Niemand kan ze wat maken? Als de Grieken opeens eenzijdig allerlei verdragen gaan opzeggen of zich niet aan betalingsverplichtingen gaan houden, kan de rest van Europa sancties opleggen. Ik denk niet dat de Grieken blij zullen zijn met een handelsverbod of een bevriezing van de kapitaalstromen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 01:16:41 #76
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149655109
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:59 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Banken creëren geld, maar niet lukraak en wanneer zij zin hebben. Zij zijn zelf afhankelijk van de Centrale Bank die reserves als onderpand aanneemt in ruil voor leningen.
Nee zo werk het dus niet. Ze creeeren gewoon geld uit het niks en zoeken later benodigde funding waardoor de centrale bank ze wel reserves moet geven.
Feyenoord!
pi_149655202
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:16 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Niemand kan ze wat maken? Als de Grieken opeens eenzijdig allerlei verdragen gaan opzeggen of zich niet aan betalingsverplichtingen gaan houden, kan de rest van Europa sancties opleggen. Ik denk niet dat de Grieken blij zullen zijn met een handelsverbod of een bevriezing van de kapitaalstromen.
Dat zal de EU ook wel doen, maar je kunt ze niet dwingen om dat te betalen, zoals je bij een privaat persoon met een deurwaarder wel kunt doen. Je kunt niet Kreta per opbod verkopen of zo.

Griekenland zal dan min of meer een provincie van Rusland worden.

M.a.w. Griekenland zit goed. Ze weten dat hun exit betekent dat de Euro kan imploderen en dat de Eurofielen dat absoluut willen voorkomen, de contacten met Poetin zijn al aangehaald en ook dat wil de EU graag voorkomen. Dat is gezichtsverlies en verlies van een strategische partner die wel in Defensie investeert. Weliswaar met geleend geld, maar toch...
pi_149655237
Het is nog niet zeker dat ze eruit stappen he
pi_149655286
Ik denk dat Rusland ze wel aan het betalen krijgt en tevens denk ik dat ze die optie ook schromen.
Volgens mij proberen ze gewoon te pokeren, nou van mij mogen ze.
pi_149655297
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal de EU ook wel doen, maar je kunt ze niet dwingen om dat te betalen, zoals je bij een privaat persoon met een deurwaarder wel kunt doen. Je kunt niet Kreta per opbod verkopen of zo.

Griekenland zal dan min of meer een provincie van Rusland worden.

M.a.w. Griekenland zit goed. Ze weten dat hun exit betekent dat de Euro kan imploderen en dat de Eurofielen dat absoluut willen voorkomen, de contacten met Poetin zijn al aangehaald en ook dat wil de EU graag voorkomen. Dat is gezichtsverlies en verlies van een strategische partner die wel in Defensie investeert. Weliswaar met geleend geld, maar toch...
Griekenland is één van de meest pro-Europese landen in de EU. De regering is gekozen om te heronderhandelen, niet om Griekenland in een isolement te plaatsen. Als dat gebeurt, is het gelijk gedaan met deze regering en kiezen de Grieken bij de volgende verkiezingen massaal de meest pro-Europese partij.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 01:29:00 #81
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_149655317
Die minister van finance is nota bene een professor in game theory. Hij heeft gestudeerd voor dit soort games of chicken.
pi_149655354
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:29 schreef tfors het volgende:
Die minister van finance is nota bene een professor in game theory. Hij heeft gestudeerd voor dit soort games of chicken.
Des te hoger ze inzetten des te meer kan men winnen of verliezen toch?
Al weet ik niet welke minister je bedoeld maar ik neem aan van Griekenland?
pi_149655373
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:29 schreef tfors het volgende:
Denk niet dat die kale knoflookvreter iets voor elkaar gaat krijgen. Ik denk eerder dat die vrouw van IMF hem naait dan anders om. Zo dom zijn ze niet bij het IMF. Eigen belang eerst.
pi_149655392
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:31 schreef Atak het volgende:

[..]

Denk niet dat die kale knoflookvreter iets voor elkaar gaat krijgen. Ik denk eerder dat die vrouw van IMF hem naait dan anders om. Zo dom zijn ze niet bij het IMF. Eigen belang eerst.
Griekenland probeert de EU en het IMF uit elkaar te spelen. De leningen van het IMF zullen ze gewoon terugbetalen, alleen over de EU leningen wil men heronderhandelen.
pi_149655414
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?

Hoe jij juist hen dit kan aandoen, vind ik barbaars, serieus.

pi_149655464
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?

Hoeveel goed betalende Nederlanders denk je zijn er wat bijgelegd hebben Griekenland te redden?
Ik neem aan dat die goed betalende grieken het niet zover laten komen dat die nog meer mogen gaan bijleggen?
pi_149655512
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel goed betalende Nederlanders denk je zijn er wat bijgelegd hebben Griekenland te redden?
Ik neem aan dat die goed betalende grieken het niet zover laten komen dat die nog meer mogen gaan bijleggen?
Ik snap weer es niets van wat je zegt, john. Het is al laat bij jou, misschien dat dat het is.

pi_149655517
quote:

[..]

Het is volgens mij makkelijk uit te rekenen wat er aan belasting had moeten binnenkomen gezien de grootte van de economie en wat er daadwerkelijk is binnengekomen. Dat heeft weinig te maken met generaliseren.
pi_149655570
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:33 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Griekenland probeert de EU en het IMF uit elkaar te spelen. De leningen van het IMF zullen ze gewoon terugbetalen, alleen over de EU leningen wil men heronderhandelen.
denk niet dat ze daarin trappen. Ik zie het niet voor me dat het IMF Europa onder de bus gaat gooien om die knakker blij te maken.
pi_149655595
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:43 schreef Atak het volgende:

[..]

denk niet dat ze daarin trappen. Ik zie het niet voor me dat het IMF Europa onder de bus gaat gooien om die knakker blij te maken.
Uiteindelijk is het IMF afhankelijk van de (grootste) geldschieters en die geldschieters zijn niet de Grieken.
pi_149655625
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:40 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het is volgens mij makkelijk uit te rekenen wat er aan belasting had moeten binnenkomen gezien de grootte van de economie en wat er daadwerkelijk is binnengekomen. Dat heeft weinig te maken met generaliseren.
Maar de belastingontduikers werden toen niet gestraft, en de eerlijke Griek wel. Nu, wordt de eerlijke Griek (die niet om die hele economische bende gevraagd heeft) nogmaals gestraft.

"Iedereen moet bloeden", zegt Halcon, "belastingontduiker of niet".

Dat is de moraal van een strontvlieg, dat zie je?

pi_149655712
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar de belastingontduikers werden toen niet gestraft, en de eerlijke Griek wel. Nu, wordt de eerlijke Griek (die niet om die hele economische bende gevraagd heeft) nogmaals gestraft.

Daarmee ga je ervan uit dat de gewone Griek altijd netjes zijn belastingen heeft betaald en dat de gemiste belastinginkomsten het gevolg zijn van rijke Grieken die de belasting hebben ontdoken. Dat is ook een (makkelijke) generalisering. Er zijn voorbeelden van complete Griekse gebieden waar de waterrekening gewoon niet wordt betaald. En niet als gevolg van de crisis, want ook daarvoor werd gewoon niet betaald.
pi_149655727
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is eerlijk vraag ik je dan, bij ice banky kreeg men 100 procent bij die ander bank ik weet niet meer welke kreeg men een bepaald bedrag, en daarboven was weg toch?
Ook dat vond ik niet eerlijk maar het is of was niet anders toch?
En iemand wat weinig bloed heeft kan maar weinig bloeden echter die wat veel bloed hebben wel, hoe dat bloed vergaart is is dan weer een verhaal opzich vind ik.
Daar zou dan eerlijk naar gekeken behoren te worden vind ik maar of dat werkelijk gebeurt ik weet het niet?
pi_149655799
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:52 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Daarmee ga je ervan uit dat de gewone Griek altijd netjes zijn belastingen heeft betaald en dat de gemiste belastinginkomsten het gevolg zijn van rijke Grieken die de belasting hebben ontdoken. Dat is ook een (makkelijke) generalisering. Er zijn voorbeelden van complete Griekse gebieden waar de waterrekening gewoon niet wordt betaald. En niet als gevolg van de crisis, want ook daarvoor werd gewoon niet betaald.
Ik stel "gewone" niet tegenover "rijke" Grieken.

Doen alsof "de Grieken" hier zelf schuld aan hebben, vind ik laf en ongelooflijk. Degenen die die Grieken in deze misere hebben gestort, lees ik niks tegen, alleen van Japie. Iedereen vindt het verder wel best, maar wil nu ook nog eens geld zien van die arme Grieken (rijk of arm).

pi_149655812
Hoezo is een structureel hoog begrotingstekort niet de schuld van Griekenland ?
pi_149655860
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:58 schreef El_Matador het volgende:
Degenen die die Grieken in deze misere hebben gestort,
Het lijkt nu net alsof de schuld bij een soort genootschap ligt dat heeft besloten de Grieken in een crisis te storten. Natuurlijk zijn het de banken en de regering die de foute beslissingen hebben gemaakt. Maar de Grieken hebben daar lekker van meegeprofiteerd. Hoge spaarrentes, lage belastingen, lage pensioenleeftijd, veel (gratis) publieke voorzieningen. Geloof me, die gewone Griek vond het allemaal wel welletjes. Je kunt niet op te grote voet leven en dan verwachten dat dat niet een keer mis gaat.
pi_149655865
-

[ Bericht 100% gewijzigd door arjan1112 op 14-02-2015 02:08:57 ]
pi_149655938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:03 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het lijkt nu net alsof de schuld bij een soort genootschap ligt dat heeft besloten de Grieken in een crisis te storten. Natuurlijk zijn het de banken en de regering die de foute beslissingen hebben gemaakt. Maar de Grieken hebben daar lekker van meegeprofiteerd. Hoge spaarrentes, lage belastingen, lage pensioenleeftijd, veel (gratis) publieke voorzieningen. Geloof me, die gewone Griek vond het allemaal wel welletjes. Je kunt niet op te grote voet leven en dan verwachten dat dat niet een keer mis gaat.
Niet dat ik iets goed wil praten of dat ik tegen terug betalen ben hoor, maar zouden wij niet ook profiteren ervan als het zich zou voordoen?
Of zou ji dan zeggen het is niet eerlijk en ik wil graag belasting betalen?
Neemt echter niet weg dat ik een bepaald bedrag terzijde zou houden ervoor zou ik ervoor aangeslagen worden!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 02:12:28 ]
pi_149655951
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet dat ik iets goed wil praten of dat ik tegen terug betalen ben hoor, maar zouden wij niet ook profiteren ervan als het zich zou voordoen?
Of zou ji dan zeggen het is niet eerlijk en ik wil graag belasting betalen?
Eerlijk gezegd denk ik dat veel Nederlanders, als zij een belastingaanslag krijgen, toch wel geneigd zijn die gewoon te betalen, ook al zeuren we er eerst over op twitter, facebook, etc.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 02:59:06 #100
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_149656216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Des te hoger ze inzetten des te meer kan men winnen of verliezen toch?
Al weet ik niet welke minister je bedoeld maar ik neem aan van Griekenland?
van griekenland inderdaad. optimale strategie schijnt te zijn om net iets roekelozer over te komen dan de tegenstander, zodat die als eerste toegeeft om grotere schade te voorkomen.
pi_149656385
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:03 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het lijkt nu net alsof de schuld bij een soort genootschap ligt dat heeft besloten de Grieken in een crisis te storten. Natuurlijk zijn het de banken en de regering die de foute beslissingen hebben gemaakt.
Precies, alleen nu moeten de gewone Grieken ineens dubbel de prijs betalen...

quote:
Maar de Grieken hebben daar lekker van meegeprofiteerd. Hoge spaarrentes, lage belastingen, lage pensioenleeftijd, veel (gratis) publieke voorzieningen. Geloof me, die gewone Griek vond het allemaal wel welletjes.
Nou, niet echt. En ik weet niet hoeveel "gewone Grieken" jij kent, maar men vond het helemaal niet welletjes... De oprichting van een -verdomme- nazipartij gemist??

Feest hoor daar, in Griekenland. Men heeft "heel hard geprofiteerd". :')

pi_149657148
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:59 schreef tfors het volgende:

[..]

van griekenland inderdaad. optimale strategie schijnt te zijn om net iets roekelozer over te komen dan de tegenstander, zodat die als eerste toegeeft om grotere schade te voorkomen.
Maar hopen dat ze er doorheen prikken.
Mijn tip staat hier en is hier te vinden EU doe er mee wat U wilt!
pi_149657921
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Draai het eens om, vind je dan dat de Europese belastingbetaler de Griekse schulden moet betalen (kwijtschelden) die belastingbetaler heeft helemaal part nog deel aan die schulden.

De Griekse regering die de schulden maakte werd toch echt door de Grieken gekozen en dezelfde Grieken kregen de pensioenen, ambtenaren salarissen en maakten gebruik van de werkgelegenheid die hier mee geschapen werd.
pi_149657961
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 03:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In november 2011 hebben de private banken onder druk van de EU al een deel van de schulden kwijt gescholden en de betalingsregelingen zijn soepel.

pi_149658450
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Griekenland is één van de meest pro-Europese landen in de EU. De regering is gekozen om te heronderhandelen, niet om Griekenland in een isolement te plaatsen. Als dat gebeurt, is het gelijk gedaan met deze regering en kiezen de Grieken bij de volgende verkiezingen massaal de meest pro-Europese partij.
De teksten van Syriza lieten aan duidelijkheid niet veel te wensen over. Syriza wilde fors meer ambtenaren, nog meer "gratis" en inderdaad heronderhandelen. Dat laatste overigens wel op een manier waarvan je kunt vermoeden dat de EU er niet mee kan lachen. Hij wil volgens mij ook met name kwijtschelding van een groot deel van de schulden.
pi_149658477
quote:

[..]

Hele volksstammen betalen daar geen belasting en hele dorpen geen waterrekening. Het land Griekenland is ook al vaker in deze positie geweest. Zijn die mensen destijds wel massaal de straat opgegaan om te protesteren tegen de te hoge overheidsuitgaven? Om even duidelijk hun punt te maken dat de Griekse overheid moet bezuinigen en minder geld over de balk moet smijten? Om te betogen voor een begrotingsevenwicht en voor het fors terugdringen van de Griekse staatsschuld?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 12:45:01 #107
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149660616
quote:

[..]

[..]

Nou, niet echt. En ik weet niet hoeveel "gewone Grieken" jij kent, maar men vond het helemaal niet welletjes... De oprichting van een -verdomme- nazipartij gemist??

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als je op Kreta komt zie je dat men bij zowat elk huis een "zolder" op het dak aan het bouwen is, want zolang het huis "in aanbouw" is hoeft er geen belasting te worden betaald. Niet dat ik nou zo'n fan van belasting betalen ben en ik ben zeer kritisch t.a.v. de bestedingen van de overheid (en ik denk dat in een land als Griekenland men dat nog meer moet zijn daar veel belastinggeld ook "verdwijnt") hebben ze daar toch echt wel flink geleeched hoor. Het dakenverhaal, conducteurs die 100.000 euro per jaar verdienen, ambtenaren die op hun 53e met pensioen mochten, families die jarenlang pensioenen van overledenen inden, gezinnen met 21 kinderen op eilanden waarvan er geen één bestond, nep blinden et cetera. In de buurlanden idem dito. Naar schatting zijn er tienduizenden zo niet honderdduizenden mensen die onterecht een levenslange uitkering krijgen wegens "oorlogsstrauma's" in Kroatië (kwestie van de juiste arts kennen). Ik denk dat Calvinistische culturen simpelweg wat minder van dit soort uitspattingen hebben (hoewel wij ook genoeg zelfverrijkers hebben uiteraard).

En laat ik het maar helemaal niet over Bulgarije hebben, waar ik ook wel wat mooie voorbeeldjes uit de eerste hand ken :{
pi_149665406
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ja hij bedoelde hoe het was voor 2010.
pi_149665663
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:51 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Ja hij bedoelde hoe het was voor 2010.
Ah, ging allemaal prima. Werkloosheid, BNP, staat allemaal in de grafiekjes.

Mensen, mensen, en dit moet het "Groot Europees Denken" voorstellen?

Ik hoop niet dat Nederland ooit in de situatie van Griekenland komt, maar dan zal ik es rondkijken op net zo'n Grieks forum met net zulke forummers als arjan, Halcon, Childofthe90s, Igen, Matador en andere Yorgossen en Penelopes die niets met die boevenbende daarboven van doen horen te hebben.

Het idee dat "we onze overheid kiezen" (en daardoor dus ook maar in enige mate verantwoordelijkheid voor hun debiele keuzes dragen) is echt te belachelijk voor woorden -zeker op EU-niveau-, daarvoor hoef je geen principiele niet-stemmer voor te zijn, elementaire staatsinrichting is voldoende.

pi_149665822
Ja we moeten maar alles kwijtschelden en daarna alle andere knoflooklanden ook maar alles kwijtschelden en vervolgens gaan Duitsland Finland Nederland Oostenrijk en Luxemburg zelf failliet.
pi_149667766
quote:
19s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, ging allemaal prima. Werkloosheid, BNP, staat allemaal in de grafiekjes.

Mensen, mensen, en dit moet het "Groot Europees Denken" voorstellen?

Ik hoop niet dat Nederland ooit in de situatie van Griekenland komt, maar dan zal ik es rondkijken op net zo'n Grieks forum met net zulke forummers als arjan, Halcon, Childofthe90s, Igen, Matador en andere Yorgossen en Penelopes die niets met die boevenbende daarboven van doen horen te hebben.

Het idee dat "we onze overheid kiezen" (en daardoor dus ook maar in enige mate verantwoordelijkheid voor hun debiele keuzes dragen) is echt te belachelijk voor woorden -zeker op EU-niveau-, daarvoor hoef je geen principiele niet-stemmer voor te zijn, elementaire staatsinrichting is voldoende.
Je hebt die grafieken zelf gepost, dus neem aan dat je ze zelf ook bekeken hebt.

Het blijft een rare gedachtegang van je. 'We' moeten Griekenland maar van alles kwijtschelden. Griekenland heeft hier immers niet voor gekozen en wij kennelijk wel voor het uitlenen van geld aan de Grieken om het vervolgens kwijt te schelden. 8)7

Laten we wel wezen: deze Yorgossen stonden niet te protesteren in de jaren dat Griekenland de staatsschuld fors aan het ophogen was, veel meer uitgaf dan ze binnenkregen, etc. Of stonden ze toen op straat met bordjes dat Griekenland minder uit moest geven?
pi_149667864
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:07 schreef arjan1112 het volgende:
Ja we moeten maar alles kwijtschelden en daarna alle andere knoflooklanden ook maar alles kwijtschelden en vervolgens gaan Duitsland Finland Nederland Oostenrijk en Luxemburg zelf failliet.
Ja. De Grieken hebben daar immers niet voor gekozen en wij hebben er kennelijk wel voor gekozen dat de Grieken met valse cijfers de boel voor de gek moesten houden... 8)7
pi_149668986
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. De Grieken hebben daar immers niet voor gekozen en wij hebben er kennelijk wel voor gekozen dat de Grieken met valse cijfers de boel voor de gek moesten houden... 8)7
Neemt echter niet weg dat die cijfers maar klakkeloos voor waarheid werden waargenomen niet?
pi_149669318
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Griekse overheid vervalste de cijfers. Ik kan me voorstellen dat het voor de gewone Griek wel een beetje een gevalletje "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan" was, zonder te beseffen hoe slecht het land er eigenlijk voor stond.
pi_149669957
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Neemt echter niet weg dat die cijfers maar klakkeloos voor waarheid werden waargenomen niet?
Ja. Dat kun je de EU verwijten. Als ik bij jou inbreek, kan men jou ook verwijten dat je je huis niet voldoende hebt beveiligd.
pi_149670204
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:11 schreef Igen het volgende:

[..]

De Griekse overheid vervalste de cijfers. Ik kan me voorstellen dat het voor de gewone Griek wel een beetje een gevalletje "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan" was, zonder te beseffen hoe slecht het land er eigenlijk voor stond.
Mja, je weet wel wat het eigenlijk niet kan en dat die staatsschuld steeds verder oploopt. Griekenland is ook al een paar keer eerder "failliet" gegaan.

Ter info: het begrotingstekort over bv. 2009 werd bijgesteld van 13,6 naar 15,4 procent. Daarvoor was gesproken over 6%. Het is niet zo dat 13,6 procent wel een prima score is. Net zoals dat 6% veel te veel is. De inflatie in Griekenland was ook al hoog, net zoals de schuldgraad en de begrotingstekorten.

Het is 'n beetje als iemand die krediet op krediet stapelde bij de DSB, waardoor een parttime kapster en een vakkenvuller opeens een huis konden kopen, een dikke Mercedes konden rijden en drie keer per jaar op vakantie konden gaan.

Afijn, mijn punt was dat het punt "de Grieken hebben hier niet voor gekozen" irrelevant is. Wij hebben er ook niet voor gekozen om "de Grieken geld te lenen" of om "vervalste cijfers op te leveren".
pi_149670412
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, je weet wel wat het eigenlijk niet kan en dat die staatsschuld steeds verder oploopt. Griekenland is ook al een paar keer eerder "failliet" gegaan.

Ter info: het begrotingstekort over bv. 2009 werd bijgesteld van 13,6 naar 15,4 procent. Daarvoor was gesproken over 6%. Het is niet zo dat 13,6 procent wel een prima score is. Net zoals dat 6% veel te veel is. De inflatie in Griekenland was ook al hoog, net zoals de schuldgraad en de begrotingstekorten.

Het is 'n beetje als iemand die krediet op krediet stapelde bij de DSB, waardoor een parttime kapster en een vakkenvuller opeens een huis konden kopen, een dikke Mercedes konden rijden en drie keer per jaar op vakantie konden gaan.

Afijn, mijn punt was dat het punt "de Grieken hebben hier niet voor gekozen" irrelevant is. Wij hebben er ook niet voor gekozen om "de Grieken geld te lenen" of om "vervalste cijfers op te leveren".
T/m 2008 waren de Griekse (onjuiste) officiële cijfers toch niet zo slecht? Ze zijn immers ook tot de euro toegelaten - wat trouwens volgens de gecorrigeerde cijfers achteraf helemaal niet had gemogen. Zij hadden het geld niet moeten lenen, wij hadden het geld niet uit moeten lenen, zij hadden niet moeten frauderen om per se bij de euro te willen, wij hadden de cijfers niet blind moeten vertrouwen om hen per se in de eurozone te krijgen.

Uiteindelijk heeft iedereen fouten gemaakt en nu moeten we de puinzooi opruimen. Maar tot nu toe lijkt dat bij Griekenland niet erg hard te lukken. Er moet dus iets anders, al zou ik niet weten wat.
pi_149670547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:53 schreef Igen het volgende:

[..]

T/m 2008 waren de Griekse (onjuiste) officiële cijfers toch niet zo slecht? Ze zijn immers ook tot de euro toegelaten - wat trouwens volgens de gecorrigeerde cijfers achteraf helemaal niet had gemogen. Zij hadden het geld niet moeten lenen, wij hadden het geld niet uit moeten lenen, zij hadden niet moeten frauderen om per se bij de euro te willen, wij hadden de cijfers niet blind moeten vertrouwen om hen per se in de eurozone te krijgen.

Uiteindelijk heeft iedereen fouten gemaakt en nu moeten we de puinzooi opruimen. Maar tot nu toe lijkt dat bij Griekenland niet erg hard te lukken. Er moet dus iets anders, al zou ik niet weten wat.
Niet zo slecht inderdaad, anders zouden ze nooit toegelaten zijn. Echt heel florissant waren ze ook niet. Met de rest van je eerste alinea ben ik het wel eens. Men had kritischer moeten zijn op de cijfers. Italië heeft er ook mee geknoeid, dus aan het controlemechanisme mankeerde wel wat.

Ik vind het echter allemaal geen argumenten om Griekenland dan de schulden maar kwijt te schelden. Griekenland heeft zelf cijfers vervalst, structureel meer uitgegeven dan ze binnenkrijgen, de belastingheffing slecht georganiseerd, clientelisme tot volkssport nummer één verheven, etc.

Het is lastig. De hervormingen die zijn doorgevoerd pikken de Grieken niet. De overheid heeft hervormd op een manier dat de Grieken het vrij snel beu raken. Dat is lastig. De boel daar tijdelijk overnemen is niet heel democratisch en zullen de Grieken zeker niet pikken. Ik denk dat er weinig anders op zit dan wat water bij de wijn te doen. De euro laat je niet klappen omwille van wat principes (terwijl je zelf ook fout zat) en de Griekse staatsschuld.
pi_149680548
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Dat kun je de EU verwijten. Als ik bij jou inbreek, kan men jou ook verwijten dat je je huis niet voldoende hebt beveiligd.
Als het bij mij thuis is gaat het om mijn eigendom, lijkt me toch dat de EU algemeen eigendom is niet?
Een vergelijking van kus mijn ....... dus!
Kom maar met de volgende vergelijking hoor, deze slaat op niks.
Alhoewel met andermans geld gooien zou ik wel of ook graag doen!

Zie je graag weglopen of kruipen als de hond een stuk van jou in zijn bek heeft trouwens!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 23:34:48 ]
pi_149683022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:58 schreef Halcon het volgende:

Het is lastig. De hervormingen die zijn doorgevoerd pikken de Grieken niet. De overheid heeft hervormd op een manier dat de Grieken het vrij snel beu raken. Dat is lastig. De boel daar tijdelijk overnemen is niet heel democratisch en zullen de Grieken zeker niet pikken. Ik denk dat er weinig anders op zit dan wat water bij de wijn te doen. De euro laat je niet klappen omwille van wat principes (terwijl je zelf ook fout zat) en de Griekse staatsschuld.
Wat bedoel je met water bij de wijn doen?
Laat ze maar proeven van rusland zou ik zeggen!
Gelukkig heb ik het niet voor het zeggen he!
pi_149683184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet zo slecht inderdaad, anders zouden ze nooit toegelaten zijn.
Dat zou ik maar niet al te snel roepen. Griekenland werd toegelaten omdat een Euro over heel de EU - het aanvankelijke doel - als middel werd gezien om politieke eenwording af te dwingen. Normaal gesproken is de volgorde dat je eerst een federatie vormt en dan pas eens gaat nadenken over een monetaire unie, de EU hoopte door het om te draaien een point of no return te creëren wat betreft de staatsvorming (EU als staat). Dat is aardig gelukt, vraag me niet ten koste van wat allemaal.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149685633
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:20 schreef Halcon het volgende:

Laten we wel wezen: deze Yorgossen stonden niet te protesteren in de jaren dat Griekenland de staatsschuld fors aan het ophogen was, veel meer uitgaf dan ze binnenkregen, etc. Of stonden ze toen op straat met bordjes dat Griekenland minder uit moest geven?
Tegen dit soort ego-nihilisme kan ik niet op.

Als de deplorabele staat, massale protesten, stakingen, de oprichting van een fokking NAZIpartij, de groei van die NAZIpartij, asielzoekers die dood door de straten werden gesleept, grote grote problemen van Griekenland in de voorbije jaren aan je voorbij gegaan zijn, dan sluit je moedwillig je ogen voor de werkelijkheid; nihilisme.

Jij sluit die ogen en eist comfortabel vanaf je verwarmde Hollandse zolderkamertje geld "terug" van mensen (waar denk je dat die rekening terecht komt? :') ) die geen enkele schuld aan al die politieke spelletjes hebben, noch daar invloed op hebben. En nee, blijkens al die -zinloze- protesten en een aantal verkiezingen op een rij ook niet gehad.

Mensen die zo politiek onbewust zijn dat ze claimen dat je in een parlementaire democratie "je overheid kiest", is ook geen kruid tegen gewassen. En ook geen kruit.

Dat je je totaal niet kan verplaatsen in het hypothetische geval dat JIJ die Yorgos zou zijn, omdat een of andere zieke Zalm, bezeten Balkenende of razende Rutte een zwaar slechte beslissing heeft genomen, zegt genoeg over die "mooie" Europese gemeenschappelijke strijd.

"De Nederlanders" (net zoiets als "de islam"? :') ) laten zich uitspelen tegen "De Grieken" (lijkt op "de joden"? :') ) en de politieke baasjes van "Nederland", "Griekenland" en die vermaledijde EU blijven lekker buiten schot.

Glimlachend om de nuttige idioten op Nederlandse internetfora nemen ze nog een gratis toastje neusje van de zalm en champagne voor een bedrag waar een Bulgaars gezin een maand op kan leven. Op kosten van die nuttige idioten die het verpesten voor de mensen die wel nadenken en deze Orwelliaanse teringbende niet wensen.

zondag 15 februari 2015 @ 07:16:59 #123
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149685737
quote:
18s.gif Op zondag 15 februari 2015 05:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als de deplorabele staat, massale protesten, stakingen, de oprichting van een fokking NAZIpartij, de groei van die NAZIpartij, asielzoekers die dood door de straten werden gesleept, grote grote problemen van Griekenland in de voorbije jaren aan je voorbij gegaan zijn, dan sluit je moedwillig je ogen voor de werkelijkheid; nihilisme.

Jij sluit die ogen en eist comfortabel vanaf je verwarmde Hollandse zolderkamertje geld "terug" van mensen (waar denk je dat die rekening terecht komt? :') ) die geen enkele schuld aan al die politieke spelletjes hebben, noch daar invloed op hebben. En nee, blijkens al die -zinloze- protesten en een aantal verkiezingen op een rij ook niet gehad.

Mensen die zo politiek onbewust zijn dat ze claimen dat je in een parlementaire democratie "je overheid kiest", is ook geen kruid tegen gewassen. En ook geen kruit.

Dat je je totaal niet kan verplaatsen in het hypothetische geval dat JIJ die Yorgos zou zijn, omdat een of andere zieke Zalm, bezeten Balkenende of razende Rutte een zwaar slechte beslissing heeft genomen, zegt genoeg over die "mooie" Europese gemeenschappelijke strijd.

"De Nederlanders" (net zoiets als "de islam"? :') ) laten zich uitspelen tegen "De Grieken" (lijkt op "de joden"? :') ) en de politieke baasjes van "Nederland", "Griekenland" en die vermaledijde EU blijven lekker buiten schot.

Glimlachend om de nuttige idioten op Nederlandse internetfora nemen ze nog een gratis toastje neusje van de zalm en champagne voor een bedrag waar een Bulgaars gezin een maand op kan leven. Op kosten van die nuttige idioten die het verpesten voor de mensen die wel nadenken en deze Orwelliaanse teringbende niet wensen.
http://www.washingtonpost(...)-the-global-economy/

Niet dat ik Yorgos de toestand waarin die nu zit toewens (ik heb trouwens te weinig verstand van het onderwerp om te zeggen hoe de maatregelen anders hadden gemoeten) maar lees het artikel even. Dat de gewone Griek er niks mee te maken heeft is onzin.
pi_149690859
quote:

[..]

De tering zeg, wat een hoop onzin op een paar vierkante centimeter. Structureel meer uitgeven dan je binnenkrijgt zorgt onherroepelijk voor problemen. Als vriendjespolitiek en de kluit belazeren dan ook nog volkssporten zijn, dan kun je erop wachten dat het mis gaat. En het is ook misgegaan.

Yorgos had destijds er ook geen problemen mee dat er teveel werd uitgegeven, dat er werd geknoeid met cijfers en dat cliëntelisme wijd was verbreid. Ik begrijp best wel dat het voor Yorgos nu vervelend is, maar Yorgos had er destijds niet zoveel problemen mee dat er werd gerommeld en teveel werd uitgegeven.

En laten we wel zijn: met EU-geld wordt Griekenland nu op de been gehouden. Trekt de EU z'n handjes er vanaf, dan zou het er nog veel slechter hebben uitgezien voor Yorgos.
pi_149690950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 23:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als het bij mij thuis is gaat het om mijn eigendom, lijkt me toch dat de EU algemeen eigendom is niet?
Een vergelijking van kus mijn ....... dus!
Kom maar met de volgende vergelijking hoor, deze slaat op niks.
Alhoewel met andermans geld gooien zou ik wel of ook graag doen!

Zie je graag weglopen of kruipen als de hond een stuk van jou in zijn bek heeft trouwens!
Je vat 'm niet helemaal. Jij geeft aan dat je iemand kunt verwijten dat z'n controlemechanismen / beveiligingsmechanismen niet goed werken. Ik geef aan dat het dan nog niet de bedoeling is om daar misbruik van te maken.
pi_149691229
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 00:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou ik maar niet al te snel roepen. Griekenland werd toegelaten omdat een Euro over heel de EU - het aanvankelijke doel - als middel werd gezien om politieke eenwording af te dwingen. Normaal gesproken is de volgorde dat je eerst een federatie vormt en dan pas eens gaat nadenken over een monetaire unie, de EU hoopte door het om te draaien een point of no return te creëren wat betreft de staatsvorming (EU als staat). Dat is aardig gelukt, vraag me niet ten koste van wat allemaal.
Bij mijn weten ging het destijds voornamelijk over economische zaken en waren er voornamelijk economische argumenten. Ook hebben bv. Denemarken en UK een uitzonderingspositie weten af te dwingen. UK is natuurlijk een van de machtigste landen, Denemarken niet.

Het is speculeren. Als ze toch wel toegelaten zouden worden, dan hebben ze wat dat punt betreft voor Jan Lul die cijfers vervalst...
pi_149692053
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik geef aan dat het dan nog niet de bedoeling is om daar misbruik van te maken.
Okee als jij 100 euro ziet liggen laat je ze liggen zeker dan?
Is wel zo eerlijk want ze zijn niet van jou, zie de roemenen wat die vonden toeslagen paradijs hier in het land.
Iemand van hier zou er niet opgekomen zijn,
pi_149692200
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Okee als jij 100 euro ziet liggen laat je ze liggen zeker dan?
Is wel zo eerlijk want ze zijn niet van jou, zie de roemenen wat die vonden toeslagen paradijs hier in het land.
Iemand van hier zou er niet opgekomen zijn,
Als ik bij jou op bezoek ben en ik zie ¤ 100 liggen, dan laat ik die liggen ja. Als ik ergens in de polder ¤ 100 zie liggen en er is niemand in de buurt, dan raap ik het wel op.

Die Roemenen zijn daar voor veroordeeld. Uiteraard heeft Nederland er een potje van gemaakt en slaat dat nergens op, maar dat pleit die Roemenen natuurlijk niet vrij. Overigens heeft "iemand van hier" die toeslagenfraude opgezet en uiteindelijk Roemenen ingeschakeld om meer geld binnen te hengelen.
pi_149696862
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij mijn weten ging het destijds voornamelijk over economische zaken en waren er voornamelijk economische argumenten.
De motieven die worden gegeven wijken vaak af van de werkelijke motieven. De EU kan moeilijk hardop zeggen dat ze de lat lager legt voor minder ontwikkelde landen omdat ze een andere agenda heeft, natuurlijk bedenken ze dan economische motieven. Smoke and mirrors. Aan het einde van de dag wou de EU die Euro per se hebben omdat ze dacht dat met die Euro het cement van de EU zou worden verstevigd. Ook in die tijd werd er juist vanuit de economische hoek afgeraden om Griekenland lid te laten worden van de EMU.
#NoDAPL
pi_149697214
quote:

[..]

Anderzijds kan je als burger moeilijk afrekenen met die politieke baasjes. Dat neemt niet weg dat wat meer kritiek over hun functioneren welkom zou zijn. De NOS probeerde het nog even heel erg voorzichtig tijdens de eerste Balkenende-kabinetten, dat hield snel op na de eerste of tweede bezuinigingsronde. Een briljante zet trouwens, het kijk- en luistergeld afschaffen. Hiermee werd gegarandeerd dat de NOS zich als staatszender zou gedragen, met een bezuiniging na teveel kritiek en teveel satire (Balkenende, Maxime Verhagen) werd dit geconsolideerd.
#NoDAPL
pi_149697450
De Grieken helpen structureel hun eigen land naar de kloten, vanmorgen las ik dat ze miljarden van de banken gehaald hebben (tot wel 300 miljoen euro per dag). Als de Grieken er al weinig in zien, waarom zouden wij dan geld moeten pompen in die bodemloze put?
pi_149698162
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:59 schreef Nintex het volgende:
De Grieken helpen structureel hun eigen land naar de kloten, vanmorgen las ik dat ze miljarden van de banken gehaald hebben (tot wel 300 miljoen euro per dag). Als de Grieken er al weinig in zien, waarom zouden wij dan geld moeten pompen in die bodemloze put?
Logisch dat ze dat doen. Wat zou jij doen als jij daar zou wonen, moet afwachten of dat je morgen nog bij je geld kan maar ondertussen wel meer lasten dan inkomsten hebt? Rijke grieken die hun landgenoten in de steek laten moeten zich heel erg diep schamen maar de gewone inwoners kan je niet verwijten dat ze nu vooral naar hun eigen belang en dat van hun gezin kijken.
#NoDAPL
pi_149698224
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Logisch dat ze dat doen. Wat zou jij doen als jij daar zou wonen, moet afwachten of dat je morgen nog bij je geld kan maar ondertussen wel meer lasten dan inkomsten hebt? Rijke grieken die hun landgenoten in de steek laten moeten zich heel erg diep schamen maar de gewone inwoners kan je niet verwijten dat ze nu vooral naar hun eigen belang en dat van hun gezin kijken.
Dat doen de Grieken al sinds ze bij de EU zitten en dat is ze allemaal gegund, maar geef dan niet de EU de schuld dat het daar zo kut gaat.
pi_149699997
Ik ben er wel klaar mee dat West-Europa met Nederland en Duitsland voorop de problemen van alle arme landen moeten oplossen. Griekenland, heel zwart-Afrika Indonesië, Suriname etc.
Laat die andere landen ook hun boontjes doppen en problemen oplossen. Sinterklaas spelen kan niet meer en moet echt voorbij zijn.
  maandag 16 februari 2015 @ 10:46:18 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149720569
quote:
quote:
In Griekenland zijn zondag duizenden mensen de straat opgegaan om hun steun te betuigen aan de nieuwe regering van premier Tsipras, die maandag in Brussel onderhandelt over de verlenging van het steunprogramma aan Griekenland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_149721132
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:11 schreef Igen het volgende:

[..]

De Griekse overheid vervalste de cijfers.
In nauwe samenwerking met de bank van Draghi, en controle van EU-instanties en de ministeries van financien. Zelfs eenvoudige CDA-parlementariers konden daar doorheen prikken, maar de wil was er kennelijk niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 februari 2015 @ 11:22:32 #137
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149721274
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In nauwe samenwerking met de bank van Draghi, en controle van EU-instanties en de ministeries van financien. Zelfs eenvoudige CDA-parlementariers konden daar doorheen prikken, maar de wil was er kennelijk niet.
Nee de wil was om Griekenland bij de EU te krijgen net zoals nu de wil is om Griekenland bij de EU te houden. Dat hoor je aan alles. Ze moeten maar gewoon in de pas gaan lopen en zich weer aan de betalingsregels gaan houden zodat het EU gedrocht verder kan op haar weg naar verdere armoede van haar bevolking en rijkdom voor haar bestuurders.
Feyenoord!
pi_149728110
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee de wil was om Griekenland bij de EU te krijgen net zoals nu de wil is om Griekenland bij de EU te houden. Dat hoor je aan alles. Ze moeten maar gewoon in de pas gaan lopen en zich weer aan de betalingsregels gaan houden zodat het EU gedrocht verder kan op haar weg naar verdere armoede van haar bevolking en rijkdom voor haar bestuurders.
Als men Griekenland bij de Eu wil houden ja als ze het doorkrijgen denk ik dat het wel eens geld kon gaan kosten dan?
Ik zou pokeren, als ze dreigden met Rusland zou ik zeggen jongens ga jullie gang!
pi_149728836
quote:

[..]

Als hele dorpen niet betalen dan kun je wel zeggen dat het wijdverspreid is.
pi_149729380
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:19 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat doen de Grieken al sinds ze bij de EU zitten en dat is ze allemaal gegund, maar geef dan niet de EU de schuld dat het daar zo kut gaat.
Dat deed ik niet, de EU is echter wel schuldig voor het feit dat wij met die rekening zitten opgescheept. Ze wisten dat Griekenland geen goed lid zou zijn voor de EMU, toch hebben ze de Grieken er aan de haren bij gesleurd.
#NoDAPL
pi_149729441
We schaffen gewoon wereldwijd het geld af en iedereen begint weer bij 0
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 16 februari 2015 @ 16:47:27 #142
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149730187
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als men Griekenland bij de Eu wil houden ja als ze het doorkrijgen denk ik dat het wel eens geld kon gaan kosten dan?
Ik zou pokeren, als ze dreigden met Rusland zou ik zeggen jongens ga jullie gang!
Heb je nou nog niet door dat " ze" niet willen dat Griekenland uit de EU stapt. Dat is beleid van de banken aangezien als dat gebeurt banken klappen gaan krijgen en dat willen ze niet. Voor de Grieken zelf zou het op termijn veel beter zijn om eruit te stappen. Zwitserland is ze al voor gegaan trouwens.
Feyenoord!
pi_149730205
Zwitserland heeft de euro nooit gehad.
  maandag 16 februari 2015 @ 16:53:42 #144
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149730373
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:48 schreef arjan1112 het volgende:
Zwitserland heeft de euro nooit gehad.
Ze hebben pas de munt los gekoppeld van de euro.
Feyenoord!
pi_149734751
BartReijnen twitterde op maandag 16-02-2015 om 19:02:48 Nu al persco al. Dus geen akkoord, niks wat in de buurt komt. Helemaal niks reageer retweet

[ Bericht 11% gewijzigd door Ajacied422 op 16-02-2015 19:09:49 ]
pi_149735695
En nu?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 16 februari 2015 @ 19:28:39 #147
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149735924
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:04 schreef Ajacied422 het volgende:
BartReijnen twitterde op maandag 16-02-2015 om 19:02:48 Nu al persco al. Dus geen akkoord, niks wat in de buurt komt. Helemaal niks reageer retweet
[ afbeelding ]
*O* *O*
Feyenoord!
  maandag 16 februari 2015 @ 19:32:06 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_149736064
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

*O* *O*
En waarom is dat goed nieuws?
Yankee go home!
pi_149736539
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 16 februari 2015 @ 19:57:46 #150
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149737110
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:32 schreef remlof het volgende:

[..]

En waarom is dat goed nieuws?
Omdat verzet tegen de bankenmafia en de EU goed nieuws is.
Feyenoord!
pi_149737320
Tja geen deal, Griekenland heeft niet lang meer. Woensdag trekt de ECB de stekker eruit dan is 's nachts het geld op en kunnen ze donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag gebruiken om een nieuwe Drachme in te voeren. Ondertussen strikte kapitaal controles op de vliegvelden en bij de banken en pinautomaten.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:05:43 #152
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_149737468
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:02 schreef Nintex het volgende:
Tja geen deal, Griekenland heeft niet lang meer. Woensdag trekt de ECB de stekker eruit dan is 's nachts het geld op en kunnen ze donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag gebruiken om een nieuwe Drachme in te voeren. Ondertussen strikte kapitaal controles op de vliegvelden en bij de banken en pinautomaten.
Er ligt blijkbaar nog wel een opening richting een extra vergadering van de Eurogroep komende vrijdag. Maar dat moeten de Grieken zich blijkbaar al bij voorbaat uitspreken voor een verlenging van de huidige overeenkomst. Dat lijkt me niet waarschijnlijk.
pi_149737594
quote:
De 28ste toch pas ? En dan kunnen ze er nog voor kiezen om de euro te houden alleen zijn dan alle banken failliet. Dan moeten ze via buitenlandse banken gaan bankieren o.i.d
pi_149737912
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:09 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

De 28ste toch pas ? En dan kunnen ze er nog voor kiezen om de euro te houden alleen zijn dan alle banken failliet. Dan moeten ze via buitenlandse banken gaan bankieren o.i.d
Dan loopt het noodhulpprogramma af, maar deze woensdag moet de ECB al beslissen of ze nog weer een ronde extra liquiditeit aan de Griekse banken gaan geven. En zonder akkoord zou de ECB wel eens 'nee' kunnen gaan zeggen.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSL5N0VP0RW20150215
pi_149737938
erikwesselius twitterde op maandag 16-02-2015 om 20:08:42 Om 20:20 persconferentie Griekse minister financiën @yanisvaroufakis over mislukken #eurogroep overleg. Live stream: http://t.co/ZSrhIyUHe3 reageer retweet
pi_149738075
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan loopt het noodhulpprogramma af, maar deze woensdag moet de ECB al beslissen of ze nog weer een ronde extra liquiditeit aan de Griekse banken gaan geven. En zonder akkoord zou de ECB wel eens 'nee' kunnen gaan zeggen.

En dan kunnen de Grieken geen geld meer van de bank halen ? Pin automaten leeg ?
  maandag 16 februari 2015 @ 20:21:01 #157
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149738137
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat de ECB dat doet omdat de ECB dat helemaal niet wil. Het is puur angst aanjagerij. Maar we zullen het zien. Hopelijk het begin van een enorm domino-effect en een nog grotere crisis dan in 2008.
Feyenoord!
pi_149738317
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat de ECB dat doet omdat de ECB dat helemaal niet wil. Het is puur angst aanjagerij. Maar we zullen het zien. Hopelijk het begin van een enorm domino-effect en een nog grotere crisis dan in 2008.
Ben je niet goed wijs ofzo ?
Je staat vast niet te juichen als iedereen failliet gaat de werkloosheid naar 80% stijgt en alle uitkeringen worden verlaagd naar 100,-
  maandag 16 februari 2015 @ 20:27:27 #159
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149738373
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:25 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Je staat vast niet te juichen als iedereen failliet gaat de werkloosheid naar 80% stijgt en alle uitkeringen worden verlaagd naar 100,-
Het kindje woont vast nog bij papa en mama. Stoer roepen vanaf de zolderkamer.
pi_149738426
quote:

[..]

Ja, gaaf man, crises.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 februari 2015 @ 20:28:57 #161
38114 beantherio
pi_149738433
quote:

[..]

De hele Griekse benadering lijkt gebaseerd te zijn op die gedachte. Maar misschien dat dat niet zo'n realistische gedachte is. Misschien omdat zelfs de ECB 7 jaar later toch wel wat geleerd heeft en beter voorbereid is.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:35:59 #162
38114 beantherio
pi_149738792
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:17 schreef Ajacied422 het volgende:
erikwesselius twitterde op maandag 16-02-2015 om 20:08:42 Om 20:20 persconferentie Griekse minister financiën @yanisvaroufakis over mislukken #eurogroep overleg. Live stream: http://t.co/ZSrhIyUHe3 reageer retweet
Hij is tenminste wel consequent in het zich niet willen houden aan afspraken. :P
pi_149738840
Mwoah, kans op een crisis bij ons is relatief klein. Afgezien van de EU garanties zitten we niet zo heel diep in de Griekse markt. De EU heeft de Grieken wat dat betreft al grotendeels laten vallen en op sleeptouw meegenomen. De rente staat ook haast negatief voor de andere Euro landen (lees niet Griekenland), Nederland zou vandaag 200 miljard bij kunnen lenen als ze dat zouden willen zonder dat die rente een procent veranderd.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:39:32 #164
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149738964
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:25 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Het systeem is zo corrupt als maar kan en de snelste manier waarop dat veranderd is als het huidige systeem totaal kapot gaat. Anders blijven de mensen die nu aan de knoppen draaien het toch maar rekken en rekken zoals nu al jaren lang gebeurd.
Feyenoord!
  maandag 16 februari 2015 @ 20:40:57 #165
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149739034
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:28 schreef beantherio het volgende:

[..]

De hele Griekse benadering lijkt gebaseerd te zijn op die gedachte. Maar misschien dat dat niet zo'n realistische gedachte is. Misschien omdat zelfs de ECB 7 jaar later toch wel wat geleerd heeft en beter voorbereid is.
Tja ik zou het niet weten. We zullen het zien. Interesting times. :Y
Feyenoord!
  maandag 16 februari 2015 @ 20:42:27 #166
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149739095
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:37 schreef Nintex het volgende:
Mwoah, kans op een crisis bij ons is relatief klein. Afgezien van de EU garanties zitten we niet zo heel diep in de Griekse markt. De EU heeft de Grieken wat dat betreft al grotendeels laten vallen en op sleeptouw meegenomen. De rente staat ook haast negatief voor de andere Euro landen (lees niet Griekenland), Nederland zou vandaag 200 miljard bij kunnen lenen als ze dat zouden willen zonder dat die rente een procent veranderd.
Je ziet even over het hoofd dat de hele wereld tegenwoordig met elkaar verbonden is op alle mogelijke manieren en ook financieel. Als er ergens 1 bank omvalt reken maar dat dat dan in andere landen ook gevoeld wordt. Banken hebben hun tentakels in alle landen.
Feyenoord!
  maandag 16 februari 2015 @ 20:42:32 #167
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149739098
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat verzet tegen de bankenmafia en de EU goed nieuws is.
OK. Beetje jammer dat we miljarden hebben uitgeleend.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:43:07 #168
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149739126
quote:
Ach welnee. Ik zie ze wel aankloppen bij Rusland, dat zou pas een goede streek zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:44:24 #169
38114 beantherio
pi_149739186
Varoufakis klinkt verrassend optimistisch
pi_149739200
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:42 schreef eriksd het volgende:

[..]

OK. Beetje jammer dat we miljarden hebben uitgeleend.
Gewoon alle schulden kwijtschelden en de Grieken nog een paar honderd miljard cadeau geven.

Anders is het immers ook maar zielig.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:47:00 #171
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149739293
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gewoon alle schulden kwijtschelden en de Grieken nog een paar honderd miljard cadeau geven.

Anders is het immers ook maar zielig.
Het gaat waarschijnlijk toch wel een keer gebeuren. De volgende crisis word een schuldencrisis en op een gegeven moment gaan er schulden (of delen van) kwijt gescholden worden.
Feyenoord!
pi_149739344
quote:

[..]

hoop ik ook, momenteel short op DAX en AEX :9
pi_149739416
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het systeem is zo corrupt als maar kan en de snelste manier waarop dat veranderd is als het huidige systeem totaal kapot gaat. Anders blijven de mensen die nu aan de knoppen draaien het toch maar rekken en rekken zoals nu al jaren lang gebeurd.
Dit heeft weinig met een systeem te maken. Bij het ontstaan van de EMU zijn afspraken gemaakt maar die zijn ook geschonden. Vervolgens is men met noodmaatregelen gaan oplappen in plaats van de fouten te herstellen. Als de noodmaatregelen niet lukken hebben we dus grote problemen omdat overal leningen moeten worden afgeschreven en inflatie gaat optreden.

De klap zal stevig aankomen vooral bij de Grieken zelf maar ik wens ze veel succes. De EMU zal er niet anders van worden mogelijk zullen de regels verder aangedraaid worden maar dat willen de huidige politici juist weer niet.

Volgens mij krijgt men het loon dat men verdient maar leren doen we eigenlijk niet, bij de volgende verkiezingen loopt de meute ergens in de EU weer achter een populistische roeptoeter aan die wonderen belooft en die gaat weer fouten maken en weer rampen veroorzaken.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:49:57 #174
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149739418
quote:
11s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:44 schreef beantherio het volgende:
Varoufakis klinkt verrassend optimistisch
Ze spelen gewoon hardball. Ze weten dat de EU en de ECB Griekenland niet uit de euro wil hebben. Dus ze staan gewoon heel sterk.
Feyenoord!
pi_149739428
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het gaat waarschijnlijk toch wel een keer gebeuren. De volgende crisis word een schuldencrisis en op een gegeven moment gaan er schulden (of delen van) kwijt gescholden worden.
Dat is het al. Iedereen verkoopt alles aan de centrale bank en vervolgens word de munteenheid minder waard.
  maandag 16 februari 2015 @ 20:51:53 #176
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149739506
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dit heeft weinig met een systeem te maken. Bij het ontstaan van de EMU zijn afspraken gemaakt maar die zijn ook geschonden. Vervolgens is men met noodmaatregelen gaan oplappen in plaats van de fouten te herstellen. Als de noodmaatregelen niet lukken hebben we dus grote problemen omdat overal leningen moeten worden afgeschreven en inflatie gaat optreden.

De klap zal stevig aankomen vooral bij de Grieken zelf maar ik wens ze veel succes. De EMU zal er niet anders van worden mogelijk zullen de regels verder aangedraaid worden maar dat willen de huidige politici juist weer niet.

Volgens mij krijgt men het loon dat men verdient maar leren doen we eigenlijk niet, bij de volgende verkiezingen loopt de meute ergens in de EU weer achter een populistische roeptoeter aan die wonderen belooft en die gaat weer fouten maken en weer rampen veroorzaken.
Je noemt deze regering populistische roeptoeters? Het zijn juist helden die voor hun volk blijven staan en zich niet laten bang maken door de EU en de ECB mafia.

Wat is nou belangrijker? Dat mensen te eten hebben of dat ze die belachelijke maatregelen opgelegd door het IMF blijven volhouden?
Feyenoord!
  maandag 16 februari 2015 @ 20:55:17 #177
38114 beantherio
pi_149739668
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ze spelen gewoon hardball. Ze weten dat de EU en de ECB Griekenland niet uit de euro wil hebben. Dus ze staan gewoon heel sterk.
Ik denk dat die gedachte opnieuw meer een hoop is dan een zekerheid. Zelfs Merkel heeft al eens aangegeven dat ze wel kan leven met een Grieks vertrek.
pi_149739804
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:55 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik denk dat die gedachte opnieuw meer een hoop is dan een zekerheid. Zelfs Merkel heeft al eens aangegeven dat ze wel kan leven met een Grieks vertrek.
Tja, Merkel is bang kiezers te verliezen aan de meer eurokritische partijen.
pi_149739919
Spannend wel... het is voor iedereen beter als ze eruit gegooid worden. Mogen ze olijven gaan ruilen voor kaas :P
pi_149739933
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hij is tenminste wel consequent in het zich niet willen houden aan afspraken. :P
Hij zegt het nu in de persco ook expliciet. "Democratie houdt in dat de situatie ter plaatse verandert en dat je over bestaande afspraken opnieuw moet kunnen onderhandelen."
  maandag 16 februari 2015 @ 21:06:44 #181
38114 beantherio
pi_149740321
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je noemt deze regering populistische roeptoeters? Het zijn juist helden die voor hun volk blijven staan en zich niet laten bang maken door de EU en de ECB mafia.
Ik heb juist de indruk dat ze politiek prestige voorrang geven op het handelen in het belang van hun volk. Varoufakis kan makkelijk ruimte creëren om tot een goede deal te kunnen komen met de Eurogroep, maar hij weigert omdat ie niet wil toegeven dat Syriza's sprookjesprogramma niet helemaal realistisch is.
  maandag 16 februari 2015 @ 21:10:24 #182
38114 beantherio
pi_149740532
Persconferentie is inmiddels voorbij. Varoufakis claimt blijkbaar dat Dijsselbloem hem een (mild) communique heeft voorgelegd dat later ingetrokken is.

[ Bericht 86% gewijzigd door beantherio op 16-02-2015 21:20:21 ]
pi_149741063
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 16:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb je nou nog niet door dat " ze" niet willen dat Griekenland uit de EU stapt. Dat is beleid van de banken aangezien als dat gebeurt banken klappen gaan krijgen en dat willen ze niet. Voor de Grieken zelf zou het op termijn veel beter zijn om eruit te stappen. Zwitserland is ze al voor gegaan trouwens.
Ik wil ook een hoop niet echter ik ben niet te bescheiden om er om te pokeren, schijnbaar heb jij het niet door!
Tevens ben ik van mening als ze voor een ander kiezen denk ik dat ze van de drup in de regen komen!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 21:30:01 ]
  maandag 16 februari 2015 @ 21:30:53 #184
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149741602
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:55 schreef beantherio het volgende:

[..]

Politici liegen constant. Gewoon onderdeel van het spel om Griekenland in de pas te laten lopen. Denk ik.
Feyenoord!
  maandag 16 februari 2015 @ 21:37:35 #185
38114 beantherio
pi_149741960
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Politici liegen constant. Gewoon onderdeel van het spel om Griekenland in de pas te laten lopen. Denk ik.
Als politici constant liegen en dus ook Griekse politici terug durven te komen op hun woorden dan moet er uiteindelijk wel een mooi compromis uit kunnen rollen. ;)
pi_149742027
In de USA zijn ze alweer bezig met de volgende grote economische crisis te veroorzaken: Ik heb meer goede dingen gezien van deze mevrouw, ik hoop van harte dat zij zichzelf kandidaat stelt voor het presidentschap.
#NoDAPL
pi_149742043
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:37 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als politici constant liegen en dus ook Griekse politici terug durven te komen op hun woorden dan moet er uiteindelijk wel een mooi compromis uit kunnen rollen. ;)
Als het maar ten gunste van de EU is hoop ik dan, en dan doel ik op het geld terug, hoefd nog niet met rente voor mij.
  maandag 16 februari 2015 @ 21:52:21 #188
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149742647
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:37 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is ook de bedoeling van de Griekse regering om een compromis te sluiten als ik die man zo hoorde. Maar ik heb wel wat meer vertrouwen in de huidige politici van Griekenland dan de rest van het zootje regeringsleiders op het moment.
Feyenoord!
  maandag 16 februari 2015 @ 21:53:21 #189
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149742732
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als het maar ten gunste van de EU is hoop ik dan, en dan doel ik op het geld terug, hoefd nog niet met rente voor mij.
Waarom maak je je daar toch zo druk over? Alsof jij er wat van gaat merken... Het gaat in Nederland ook steeds verder achteruit wat er ook gebeurt. Of dat geld nou terugkomt of niet. The game is rigged.
Feyenoord!
pi_149742910
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom maak je je daar toch zo druk over? Alsof jij er wat van gaat merken... Het gaat in Nederland ook steeds verder achteruit wat er ook gebeurt. Of dat geld nou terugkomt of niet. The game is rigged.
Dat geld hoefd dan niet de inwoners afgenomen te worden, ze missen dan immers geld is het niet?
En ik denk niet dat ze voor minder willen gaan, dat moet ergens vandaan getoverd worden lijkt me.
Als jij mijn deel, als het er ooit van zou komen, betaald voor me maak ik me nergens meer druk over.
En dan heb ik het niet alleen over het geleende geld maar over alles!
pi_149743418
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat is nou belangrijker? Dat mensen te eten hebben of dat ze die belachelijke maatregelen opgelegd door het IMF blijven volhouden?
Jij denkt echt dat het voor de Grieken goed is als ze hun schulden niet terugbetalen en uit de Euro stappen? Het huidige effect is volgens mij dat veel van het Griekse kapitaal al naar het buitenland is gebracht.
pi_149743614
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Maar eens even gezocht,en weet niet wat ervan klopt als ik dat deel door de inwoners Japie77!
We zijn in ons huishouden met drie personen waarvan je het mag overnemen het bedrag als het zo ver zou komen he!
Welicht dat er nog meer mensen aansluiten?

http://www.rijksoverheid.(...)le-steun-griekenland

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 22:09:42 ]
pi_149744234
The Guardian geeft een kijkje in de onderhandelingstafel, de eerste draft met de notities van Varoufakis:

Kortom ze konden het niet eens worden over een woordje of 4 en een zin en de EU weigerde te buigen. Het lijkt me einde verhaal voor de grieken.
pi_149744266
Was Dijsselbloem niet in een ver verleden van de PvdA?

De VVD kan in ieder geval trots op hem zijn.
  maandag 16 februari 2015 @ 22:26:03 #195
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149744479
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat het voor de Grieken goed is als ze hun schulden niet terugbetalen en uit de Euro stappen? Het huidige effect is volgens mij dat veel van het Griekse kapitaal al naar het buitenland is gebracht.
Er zijn genoeg landen die het prima doen buiten de euro. En de euro gaat sowieso wel ten onder, het is een gedrocht geworden. Ik zal dansen op straat als Nederland eindelijk uit de euro is. Het is allemaal er alleen maar op achteruit gegaan sinds de invoering van de euro.
Feyenoord!
  maandag 16 februari 2015 @ 22:27:51 #196
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149744577
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maar eens even gezocht,en weet niet wat ervan klopt als ik dat deel door de inwoners Japie77!
We zijn in ons huishouden met drie personen waarvan je het mag overnemen het bedrag als het zo ver zou komen he!
Welicht dat er nog meer mensen aansluiten?

http://www.rijksoverheid.(...)le-steun-griekenland
Je denkt er veel te simpel over. Wat dacht je dan van die multinationals die miljarden aan belastinggeld weghouden bij burgers? Laat die eerst maar eens over de brug komen. Of de nederlandse regering die een gigantisch bedrag heeft betaald om banken te redden. Geef mij dat geld dan maar ipv het redden van die banken....
Feyenoord!
pi_149744651
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg landen die het prima doen buiten de euro. En de euro gaat sowieso wel ten onder, het is een gedrocht geworden. Ik zal dansen op straat als Nederland eindelijk uit de euro is. Het is allemaal er alleen maar op achteruit gegaan sinds de invoering van de euro.
Kijk en daar geef ik je gelijk in!
Alleen zei ik dat al voor de invoering, maar ik was ja `gek` teminste dat zei men op dat moment in prive kringen tegen me!
pi_149744680
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:21 schreef Breekfast het volgende:
Was Dijsselbloem niet in een ver verleden van de PvdA?

De VVD kan in ieder geval trots op hem zijn.
Dijsselbloem is PvdA'er
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_149744691
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk zin die er wel alleen hebben de Grieken nu een enorme schuldenlast in euro's die ze moeten terugbetalen in euro's en als ze uit de euro stappen zal hun munt snel niets meer waard zijn en dan kunnen ze dat dus nooit betalen. Dan zijn ze failliet en meten ze op een houtje bijten terwijl ze afhankelijk zijn van import van spullen om toeristen te trekken.

Mogelijk dat na tien jaar bedelstaf, we in dat land mooie huizen en hotels kunnen kopen voor een prikkie. Alexander was weer een beetje dom, die heeft veel te vroeg gekocht.
pi_149744781
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:27 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je denkt er veel te simpel over. Wat dacht je dan van die multinationals die miljarden aan belastinggeld weghouden bij burgers? Laat die eerst maar eens over de brug komen. Of de nederlandse regering die een gigantisch bedrag heeft betaald om banken te redden. Geef mij dat geld dan maar ipv het redden van die banken....
Daar heb ik geen weet van en ik denk dat ik het ook niet zou willen weten, ik denk dat ik dan helemaal paranoide zou worden!
Al kan ik me verschillende scenarios bedenken!
pi_149744851
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dijsselbloem is PvdA'er
Knap dat je mijn sarcasme niet kon ontdekken in mijn bericht :)
pi_149744918
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:33 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Jaja zo kan ik er nog een paar nadat de uitslag bekend was zeiden ze dat zei ik toch!
pi_149744924
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:33 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Voortaan er maar even bij zeggen, dan weten mensen wanneer het grappig bedoeld is.
pi_149745166
Het is leuk voor deze Grieken dat ze een verkiezingen hebben gewonnen, maar ze vergeten even dat de andere Eurozone-landen ook democratieën zijn.

De noordelijke landen zijn benauwd dat de populistische partijen winst maken als ze nog meer geld naar Griekenland sturen en ze zijn bang dat een coulantere houding naar Griekenland ook de andere landen hervormingen-lui maakt. De zuidelijke landen die aan de EU-infuus hangen, zijn bang hun stemmers naar de populistische partijen rennen als Griekenland iets bereiken met hun huidige chantage-politiek.

Kortom, Griekenland kan alleen op wat symbolische gebaren rekenen en verder niks. Daarnaast helpt hun houding ook niet, ze hebben her en der al flink wat ondiplomatieke taal geuit. Ik denk dat Griekenland moet buigen of het wordt een Grexit.
pi_149745285
Maar goed, wat ik ermee wou zeggen is dat het Europa beleid van de Nederlandse regering compleet door de VVD wordt bepaald, met nota bene een PvdA'er op financien.

In werkelijkheid is de PvdA het gewoon met de Grieken eens: een land met leningen aan life support houden en tegelijkertijd drastische bezuinigingen vragen is uiteindelijk zinloos beleid.

Hoe veel hervormingen je daar ook gaat doorvoeren, Griekenland is gewoon niet in staat zijn enorme schuld terug te betalen.

Het enige wat je ermee veroorzaakt is grote sociale onrust in Griekenland, het in feite opheffen van de democratie, en jarenlange onzekerheid binnen Europa.

We moeten er gewoon aan geloven: een schuldenverlichting in combinatie met een Griekse exit uit de euro is de enige oplossing.
pi_149745387
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:39 schreef Fossieltje het volgende:
Het is leuk voor deze Grieken dat ze een verkiezingen hebben gewonnen, maar ze vergeten even dat de andere Eurozone-landen ook democratieën zijn.

De noordelijke landen zijn benauwd dat de populistische partijen winst maken als ze nog meer geld naar Griekenland sturen en ze zijn bang dat een coulantere houding naar Griekenland ook de andere landen hervormingen-lui maakt. De zuidelijke landen die aan de EU-infuus hangen, zijn bang hun stemmers naar de populistische partijen rennen als Griekenland iets bereiken met hun huidige chantage-politiek.

Kortom, Griekenland kan alleen op wat symbolische gebaren rekenen en verder niks. Daarnaast helpt hun houding ook niet, ze hebben her en der al flink wat ondiplomatieke taal geuit. Ik denk dat Griekenland moet buigen of het wordt een Grexit.
Europa kan het zich sowieso niet veroorloven om de schuld (gedeeltelijk) kwijt te schelden. Landen als Portugal, Italië en zelfs Spanje staan dan in de rij om ook gebruik te maken van deze privilege en dan gaat het om echt astronomische bedragen.

Hoewel het een dure grap gaat worden om Griekenland uit de EU te gooien is het alternatief van (gedeeltelijke) kwijtschelding vele vele malen duurder.

Griekenlands lot staat al vast
pi_149745445
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:42 schreef Breekfast het volgende:
Maar goed, wat ik ermee wou zeggen is dat het Europa beleid van de Nederlandse regering compleet door de VVD wordt bepaald, met nota bene een PvdA'er op financien.

In werkelijkheid is de PvdA het gewoon met de Grieken eens: een land met leningen aan life support houden en tegelijkertijd drastische bezuinigingen vragen is uiteindelijk zinloos beleid.

Hoe veel hervormingen je daar ook gaat doorvoeren, Griekenland is gewoon niet in staat zijn enorme schuld terug te betalen.

Het enige wat je ermee veroorzaakt is grote sociale onrust in Griekenland, het in feite opheffen van de democratie, en jarenlange onzekerheid binnen Europa.

We moeten er gewoon aan geloven: een schuldenverlichting in combinatie met een Griekse exit uit de euro is de enige oplossing.
Nee, daaraan toegeven is juist een rampzalige keuze. Die keuze kan de EU niet eens nemen.
pi_149746137
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Europa kan het zich sowieso niet veroorloven om de schuld (gedeeltelijk) kwijt te schelden. Landen als Portugal, Italië en zelfs Spanje staan dan in de rij om ook gebruik te maken van deze privilege en dan gaat het om echt astronomische bedragen.

Hoewel het een dure grap gaat worden om Griekenland uit de EU te gooien is het alternatief van (gedeeltelijke) kwijtschelding vele vele malen duurder.

Griekenlands lot staat al vast
Dat valt wel mee volgens mij in vergelijking met Griekenland. De Grieken hebben verreweg het meeste geld ontvangen volgens mij.

Zal eens kijken of ik de cijfers ergens kan vinden.
  maandag 16 februari 2015 @ 23:01:56 #209
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149746187
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:42 schreef Breekfast het volgende:

Mee eens. Ze kunnen het gewoon niet terug betalen. En trouwens het hele beleid van deze regering is VVD beleid. Elke PVDA'er zou zich toch moeten schamen voor hun partij als je bekijkt hoe enorm de lagere inkomens er op achter uit gaan.
Feyenoord!
pi_149746220
Varoufakis is ook zo dom geweest om bij Dijsselbloem op de man te spelen. Bij saaie bureaucraatjes zonder gevoel voor humor werkt het niet om je te kleden en te gedragen als een coole tech-dude al helemaal niet bij een nuchtere Nederlander. Alleen daarom al zal Jeroentje geen centimeter bewegen. Ook de Duitsers knappen af bij het gedrag van Varoufakis.

De Grieken zetten de hele EU ook neer als 1 groot boos monster. Al met al hadden ze beter de Fransen (maar ook de PvdA, Labor en andere linkse partijen) voor zich moeten winnen om tegenwicht te bieden tegen de conservatieven en christen democraten. Die halve communisten Barosso en Schultz hadden best partij gekozen voor de Grieken als ze wat subtieler te werk waren gegaan. Hollande is/was min of meer al overtuigd.

Ik krijg steeds meer het idee dat de Grieken de boel expres willen laten klappen om van de status quo af te zijn.
  maandag 16 februari 2015 @ 23:02:42 #211
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149746230
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, daaraan toegeven is juist een rampzalige keuze. Die keuze kan de EU niet eens nemen.
Het is onmogelijk voor Griekenland om zijn schulden terug te betalen. Dus tja.
Feyenoord!
pi_149746241
Als er een Grexit komt blijft het vreemd dat dat niet in 2010 al is gebeurd
  maandag 16 februari 2015 @ 23:03:40 #213
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149746271
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:02 schreef Nintex het volgende:
Varoufakis is ook zo dom geweest om bij Dijsselbloem op de man te spelen. Bij saaie bureaucraatjes zonder gevoel voor humor werkt het niet om je te kleden en te gedragen als een coole tech-dude al helemaal niet bij een nuchtere Nederlander. Alleen daarom al zal Jeroentje geen centimeter bewegen. Ook de Duitsers knappen af bij het gedrag van Varoufakis.

De Grieken zetten de hele EU ook neer als 1 groot boos monster. Al met al hadden ze beter de Fransen (maar ook de PvdA, Labor en andere linkse partijen) voor zich moeten winnen om tegenwicht te bieden tegen de conservatieven en christen democraten. Die halve communisten Barosso en Schultz hadden best partij gekozen voor de Grieken als ze wat subtieler te werk waren gegaan. Hollande is/was min of meer al overtuigd.
De EU is ook een groot monster. Wat beleid uitvoert van de ECB en het IMF. Walgelijke praktijken.
Feyenoord!
pi_149746302
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:03 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De EU is ook een groot monster. Wat beleid uitvoert van de ECB en het IMF. Walgelijke praktijken.
Europa is nog nooit zo welvarend geweest.
pi_149746424
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:03 schreef arjan1112 het volgende:
Klopt, Varoufakis heeft gisteren letterlijk gezegd dat het destijds fout was om Griekenland in deze last van schulden te betrekken omdat het een heilloze onderneming is en Griekenland onmogelijk aan toekomstige verplichtingen kan voldoen. De meeste Europeanen dachten er ook zo over. Toch is die grote reeks van nieuwe leningen er gekomen.
pi_149746512
quote:
quote:
Varoufakis is ervan overtuigd dat het een slechte oplossing voor Griekenland was om het land met ¤ 240 miljard aan leningen op te zadelen
http://www.telegraaf.nl/d(...)_Ik_bluf_niet__.html
pi_149746816
quote:
In 2010 waren de andere Europese landen, en hun banken, nog veel te veel betrokken qua bezit van leningen aan Griekse banken en het bezit van Griekse obligaties.

En dat was met name een groot probleem voor andere probleemlanden zoals Spanje, Portugal, Italie, enzovoort. Als er toen een Griekse default zou plaatsvinden dan kwamen waarschijnlijk andere Zuid-Europese landen ook direct in grote problemen. Er was dus het gevaar van het domino effect.

Nu hebben andere Europese landen en hun banken het Griekse deel van hun portefeuille massaal gedumpt of de schulden zijn al afgeschreven (100 miljard is er al van de schuld afgeschreven door private investeerders).
  maandag 16 februari 2015 @ 23:20:40 #218
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149747028
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Geloof je dat werkelijk? Al die armoede in Griekenland, Spanje, Portugal, Italie. Zelfs in Nederland zijn er meer mensen dan ooit te voren die bij de voedselbank moeten komen.
Feyenoord!
  maandag 16 februari 2015 @ 23:22:15 #219
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149747082
Trouwens een goeie doc die laat zien hoe een land heel makkelijk de welvaart omhoog kan stuwen zonder hyperinflatie: Princes of the Yen. Beetje off topic maar erg interessant als je wat meer wilt weten over in wat voor piramidespel we leven.
Feyenoord!
pi_149747200
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:22 schreef Japie77 het volgende:
Trouwens een goeie doc die laat zien hoe een land heel makkelijk de welvaart omhoog kan stuwen zonder hyperinflatie: Princes of the Yen. Beetje off topic maar erg interessant als je wat meer wilt weten over in wat voor piramidespel we leven.
Ook dit heb ik al vaker gemeld, dat naar mijn idee alles een piramide spel is, en eigenlijk zichzelf onderhoudend zijn.
Teminste als men de piramides onafhankelijk laat bestaan, vind ik!

Ik vind het wel leuk dat mijn beweringen uitkomen trouwens.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2015 23:26:53 ]
pi_149750949
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is onmogelijk voor Griekenland om zijn schulden terug te betalen. Dus tja.
De Grieken hoeven momenteel maar ongeveer half zo veel rente te betalen, als percentage van het bbp, als Portugal.

Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar ze wilen gewoon niet en de "humanitaire ramp" is niet de schuld van de hoge rentelasten maar van hun eigen faalbeleid.
pi_149752091
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Europa kan het zich sowieso niet veroorloven om de schuld (gedeeltelijk) kwijt te schelden.
Kan best hoor. Toen na de Tweede Wereldoorlog een groot deel van de Duitse schulden werden kwijtgescholden was de kwijtgescholden schuld aan Nederland goed voor zo'n 42% van het BBP en dat zijn we toch ook te boven gekomen?
pi_149752165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 09:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kan best hoor. Toen na de Tweede Wereldoorlog een groot deel van de Duitse schulden werden kwijtgescholden was de kwijtgescholden schuld aan Nederland goed voor zo'n 42% van het BBP en dat zijn we toch ook te boven gekomen?
Ben je nu serieus de schulden van Griekenland van nu met de schulden van Duitsland vanwege de 2e wereldoorlog aan het vergelijken?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 09:54:37 #224
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149752745
Ik walg nu al van deze nieuwe Griekse hipsterregering, hun constante gedraai en godwins richting Duitsland, waar de pers trouwens maar sporadisch melding van maakt. Terwijl ze een spuug in het gezicht zijn van verreweg de grootste geldschieters.
pi_149753100
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 07:18 schreef Igen het volgende:

[..]

De Grieken hoeven momenteel maar ongeveer half zo veel rente te betalen, als percentage van het bbp, als Portugal.

Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar ze wilen gewoon niet en de "humanitaire ramp" is niet de schuld van de hoge rentelasten maar van hun eigen faalbeleid.
Leg dat Yorgos maar uit.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:40:41 #226
pi_149753820
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er is ook veel armoede en werkloosheid.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:41:49 #227
pi_149753844
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:14 schreef Breekfast het volgende:

[..]

In 2010 waren de andere Europese landen, en hun banken, nog veel te veel betrokken qua bezit van leningen aan Griekse banken en het bezit van Griekse obligaties.

En dat was met name een groot probleem voor andere probleemlanden zoals Spanje, Portugal, Italie, enzovoort. Als er toen een Griekse default zou plaatsvinden dan kwamen waarschijnlijk andere Zuid-Europese landen ook direct in grote problemen. Er was dus het gevaar van het domino effect.

Nu hebben andere Europese landen en hun banken het Griekse deel van hun portefeuille massaal gedumpt of de schulden zijn al afgeschreven (100 miljard is er al van de schuld afgeschreven door private investeerders).
Dus de banken en Noord-Europa hebben Griekenland niet gered, maar zichzelf. En De Griekse burger mag de rekening betalen.
pi_149753872
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zeker dat, maak de ogen maar eens open en zie wat de mensen dragen aan kleding, dat spreekt volgens mij boekdelen!
Zelfs in de politiek zie ik er die het colbeer naar mijn idee te klein dragen, maar wie ben ik?
pi_149753919
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hier niet, dus lekker interessant.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:45:58 #230
pi_149753935
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hier niet, dus lekker interessant.
Mark, ben jij dat? :o
  dinsdag 17 februari 2015 @ 10:56:29 #231
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149754171
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus de banken en Noord-Europa hebben Griekenland niet gered, maar zichzelf. En De Griekse burger mag de rekening betalen.
Dezelfde Grieken die massaal belasting ontduiken, het godganse jaar staken, ambtenaar zijn, een dertiende/veertiende/vijftiende maand willen en op hun 55ste met pensioen gaan.
pi_149754410
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:56 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dezelfde Grieken die massaal belasting ontduiken, het godganse jaar staken, ambtenaar zijn, een dertiende/veertiende/vijftiende maand willen en op hun 55ste met pensioen gaan.
Wat zou jij doen als de gelegenheid zich zou voordoen, zou jij die afslaan?
Deze reactie is hetzelfde als van Koos hier niet dus wat boeid het!
Uiteindelijk komt het ook bij die mensen terecht denk ik.
Het zal iets langer duren maar het komt zeker weten naar mijn idee!
Of er nog geld weg te sluisen is ik weet het niet en weet ook niet waarheen, al denk ik als het bedrag hoog genoeg is zal alles gaan?
Maar dan nog wat is het geld dan nog waard, na de oorlog dacht dat mijn vader me dat verteld had, voor een brood 100 mark of iets in die aard?
Percies onthouden heb ik het niet, maar de geschiedenis herhaald zich denk ik!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 11:06:28 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:06:41 #233
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149754456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als de gelegenheid zich zou voordoen, zou jij die afslaan?

Ja, maar ik zou me wel achter m'n oren krabben als blijkt dat de hele buurt dezelfde voordelen geniet. Dus nu de vermoorde onschuld spelen en alles op de banken afschuiven is lachwekkend.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:07:56 #234
pi_149754490
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:56 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Spreek daar de corrupte politieke en zakelijke elite op aan, niet de gemiddelde Griekse burger.
pi_149754512
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, maar ik zou me wel achter m'n oren krabben als blijkt dat de hele buurt dezelfde voordelen geniet. Dus nu de vermoorde onschuld spelen is lachwekkend.
Ik niet ik deed er gewoon aan mee, raad ik jou ook aan trouwens zou het zich ooit voordoen!

De gelegenheid maakt de dief is dat een spreuk of een gezegde trouwens?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:11:54 #236
pi_149754599
Op Radio 1 was een slimme beller: We moeten niet meer denken in landen. We zijn 1 Europa of we dat nou willen of niet. Burgers en arbeiders moeten zich Europees organiseren om tegenwicht te bieden tegen overheden, banken en multinationals.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:12:25 #237
pi_149754604
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:06 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, maar ik zou me wel achter m'n oren krabben als blijkt dat de hele buurt dezelfde voordelen geniet. Dus nu de vermoorde onschuld spelen en alles op de banken afschuiven is lachwekkend.
Heb je een huis? Krijg je HRA?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:14:54 #238
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149754657
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heb je een huis? Krijg je HRA?
Bijzonder domme vergelijking.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:17:00 #239
pi_149754705
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Bijzonder domme vergelijking.
Helemaal niet want HRA is slecht. Maar iedereen met een huis heeft er recht op, krijgt het en wil het.

Precies hetzelfde.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:17:44 #240
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149754719
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helemaal niet want HRA is slecht. Maar iedereen met een huis heeft er recht op, krijgt het en wil het.

Precies hetzelfde.
Wat een onzin.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:21:20 #241
pi_149754809
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ik ben onder de indruk van je argumenten.

https://nl.wikipedia.org/(...)trek_%28Nederland%29
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:22:44 #242
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149754845
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben onder de indruk van je argumenten.

https://nl.wikipedia.org/(...)trek_%28Nederland%29
Goed argument wikipedia artikel.
pi_149755175
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Goed argument wikipedia artikel.
Vind je dat goed?
Je betaald toch ook immers over een onbetaald huis, dus niet je eigendom, WOZ waarde niet?
Hebben ze dit maar voor ingevoerd naar mijn idee, het is immers veel minder omslachtig als de papieren winkel aan het draaien te zetten of iemand terecht of onterecht WOZ belasting word opgelegd toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2015 11:36:55 ]
pi_149756876
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 10:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Correctie: de Europese burger mag de rekening betalen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 13:00:39 #245
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149757390
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 07:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Maakt niet uit aangezien het om gigantische bedragen van noodhulp gaat, dus ook om gigantisch veel geld wat ze alleen al aan rente terug moeten betalen.

Maar goed als jij gelooft dat Griekenland het geld wel terug kan betalen, veel succes ermee :Y Wat ik toen ook al heb gezegd, zeg ik nu weer, en groot gedeelte van dat geld zien we niet meer terug.
Feyenoord!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 13:01:33 #246
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149757417
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 09:54 schreef Twiitch het volgende:
Ik walg nu al van deze nieuwe Griekse hipsterregering, hun constante gedraai en godwins richting Duitsland, waar de pers trouwens maar sporadisch melding van maakt. Terwijl ze een spuug in het gezicht zijn van verreweg de grootste geldschieters.
En een spuug in het gezicht van een geldschieter is iets om van te walgen?
Feyenoord!
  dinsdag 17 februari 2015 @ 13:03:11 #247
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149757457
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En een spuug in het gezicht van een geldschieter is iets om van te walgen?
Ga terug naar BNW man. Al trollen genoeg hiero.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 13:03:20 #248
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149757464
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Op Radio 1 was een slimme beller: We moeten niet meer denken in landen. We zijn 1 Europa of we dat nou willen of niet. Burgers en arbeiders moeten zich Europees organiseren om tegenwicht te bieden tegen overheden, banken en multinationals.
Kijk die heeft het door. *O*
Feyenoord!
pi_149758747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:03 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Kijk die heeft het door. *O*
Eerder wilde jij nog van de euro af.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:25:00 #250
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_149760161
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eerder wilde jij nog van de euro af.
Het belangrijkste voor mij is, is dat mensen inzien dat burgers niet tegen elkaar moeten vechten. Die geluiden hoor je heel veel, " die luie grieken" etc. Burgers moeten samenwerken omdat we nu een maatschappij hebben die alleen maar gunstig is voor bedrijven en overheden en niet voor burgers. Burgers zijn altijd de dupe en dan vooral de lage inkomens.

En ik zie dat het makkelijkst zonder euro want de EU is een gedrocht geworden wat heel moeilijk te veranderen is.

Trouwens als je je europees organiseert hoeft dat geen euro te betekenen.
Feyenoord!
pi_149761495
If EU doesn't budge, will Greece turn to China or Russia?
quote:
Greece only has a few days to either agree to an extended EU bailout, or walk away from its European partners and seek other assistance, possibly Russia or China, or other BRICS countries.

Talks between the EU and Greece continue to fall flat. On Monday Greece rejected an EU draft plan to extend the country’s current bailout conditions for six months before returning to the negotiating table. The Greek delegation dismissed the plan as “absurd” and “unreasonable.”

Finance ministers from the eurozone will meet with Greek counterpart Yanis Varoufakis on Friday February 20 to either extend the current bailout program or sign a new deal. If no progress is made, Greece could be forced to leave the euro currency.

The EU is nervous about Greece looking elsewhere to get a better deal, according to former British diplomat William Mallinson.

“They fear above all Greece getting closer to Russia, as it ought to historically in any case. Because at the end of the day, they know very well that it is possible to have a BRICS loan with perhaps Russian-Chinese help, with far lower interest rates,” Mallinson told RT.

Greece’s Prime Minister Alexis Tsipras has been invited to China by Chinese Prime Minister Li Keqiang for a state visit.
Both Russia’s finance and foreign ministries have said Moscow hasn’t ruled out providing Athens with funds. However, the fiscally-fragile country has not asked Russia for a loan.

A move towards China or Russia would deepen the divide between Athens and the rest of the EU, says Mallinson, and any EU country that comes to Greece’s rescue could also be economically isolated.

“Or who knows, even a compromise with Russian help and some individual European countries,” he suggests.

However, the cost of borrowing for Greece continues to rise as government debt continues to devalue. Greek banks are very dependent on help from the European Central Bank.

As long as Greece remains at the negotiating table the ECB is providing emergency funding to banks worth ¤65 billion, but unless a compromise can be found, Greece will lose the emergency assistance at the end of the month.

Greece has debt of more than ¤317 billion, and borrowed ¤240 billion from the Troika of lenders- the European Commission, the European Central Bank, and the International Monetary Fund.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:17:23 #252
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_149761681
Ik zie een meesterzet aankomen van Poetin.
Wat een eindbaas..
pi_149761945
quote:

[..]

Dat is niet zo. Er is waarschijnlijk een minderheid van de (rijkere) Grieken geweest, die ten koste van de meerderheid van de Grieken de staatsschuld nog meer hebben laten oplopen, door o.a. belastingontduiking.
Sinds 2010 is de staatsschuld van Griekenland opgelopen van 120% naar 175% van het BNP.
Indien het een vervanging van de bankschulden in EU-schuld zou zijn geweest, dan was deze toename van de staatsschuld niet in deze omvang geweest.
Onder andere zijn ze gefinancierd door Grieks Cyprus. Een land kleiner dan de provincie Groningen, dat even bankiertje voor Griekenland ging spelen.

Ik heb geen hekel aan de Grieken of Griekenland. Maar als ze zelf het beter vinden beter uit de EU te stappen, dan mogen ze wel gaan.
pi_149766363
Kan iemand vertellen wat de consequenties zijn als Griekenland en de EU er niet uitkomen? Griekenland schijnt toch een primair overschot te hebben, en kunnen ze dan niet zeggen dat ze geen rente en hun schuld niet meer aflossen? En bovendien toch in de euro proberen te blijven, want ze kunnen formeel niet eruit gestuurd worden

Of gaan de Griekse banken in de problemen komen door de ECB?
  vrijdag 20 februari 2015 @ 13:07:53 #255
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_149854864
DAX net 80 punten omhoog geschoten, is er een akkoord bereikt?
are we infinite or am I alone
pi_149855010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:45 schreef L3gend het volgende:
Kan iemand vertellen wat de consequenties zijn als Griekenland en de EU er niet uitkomen? Griekenland schijnt toch een primair overschot te hebben, en kunnen ze dan niet zeggen dat ze geen rente en hun schuld niet meer aflossen? En bovendien toch in de euro proberen te blijven, want ze kunnen formeel niet eruit gestuurd worden

Dat staat niet vast, wat er dan gaat gebeuren.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 13:30:57 #257
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149855501
quote:

Als ze geen leningen meer krijgen dan hebben ze er ook niks meer aan om in de Eurozone te blijven.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:22:35 #258
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149865774
En dan nu wachten op de naheffing uit Brussel! Of welke andere grap ze ons nu weer door de strot duwen om Griekenland wat in de watten te leggen wegens disfunctioneren.
pi_149865815
quote:

Onder een voldoende hoge druk wordt alles vloeibaar maar ik zie de Grieken vrijwillig de Euro inruilen voor een eigen munt als het zo ver komt.
#NoDAPL
pi_149866869
De huidige problemen met Griekenland hadden ze al lang kunnen voorzien. Ze hadden het geld toen niet moeten geven en Griekenland gewoon failliet moeten laten gaan. Dat was voor allebei het beste geweest. De enige reden waarom ze dat toen niet gedaan hebben is dat onze regering en de rest van Europa het blijkbaar belangrijker vonden dat de banken in Griekenland niet om zouden vallen want die hebben zogenaamd onze pensioenfondsen in beheer. Als ze nu dat geld dat ze aan de Grieken gegeven hebben nu hadden gestoken in onze pensioenfondsen, dan waren we nu een stuk beter af geweest.
Op de eerste plaats hadden ze die landen natuurlijk nooit toe moeten laten. Landen die een torenhogen inflatie kent en elk jaar leuk grote bedragen bij drukken om uit de schulden te komen zaten na deelname aan de euro gevangen in het financiele systeem van de euro. Die landen zijn gewoon tikkende tijdbommen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:07:09 #261
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_149867523
quote:
Greece says reaches draft accord with euro zone creditors on loan

(Reuters) - Euro zone finance ministers drafted an outline agreement on Friday that could form the basis for extending Greece's financial rescue package, officials on both sides said.

However they stressed there was no formal deal on a common text in the full 19-nation Eurogroup of ministers.

European Union paymaster Germany, Greece's biggest creditor, had demanded "significant improvements" in reform commitments by the new leftist government in Athens before it would accept a six-month extension of euro zone funding.

"There is an initial agreement on a joint draft text among the institutional partners, which is now being presented to all of the ministers," a Greek government official said following preparatory talks involving the Greek and German ministers, as well as the managing director of the IMF.
http://uk.reuters.com/art(...)dUKKBN0LO0B420150220
pi_149867588
Waarom zijn we toch zo masochistisch met elkaar, weer een extra bak erheen zodat ze ons straks weer in de bek kunnen schijten.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:10:33 #263
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_149867645
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:08 schreef b4kl4p het volgende:
Waarom zijn we toch zo masochistisch met elkaar, weer een extra bak erheen zodat ze ons straks weer in de bek kunnen schijten.
het geld kom meteen weer terug want wordt gebruikt om leningen af te betalen.
pi_149867687
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, het biedt Griekenland ruimte om meer te lenen en in te zetten op zaken waar zij voor kiezen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_149871249
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Yep en dat geld wat dan weg is lening moet toch terug betaald of niet?
Of is het zo ik leen nieuw en betaal daarmee dan is het nieuwe niet meer te zien?
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:57:33 #266
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_149871422
quote:
The Eurogroup reiterates its appreciation for the remarkable adjustment efforts undertaken by Greece and the Greek people over the last years. During the last few weeks, we have, together with the institutions, engaged in an intensive and constructive dialogue with the new Greek authorities and reached common ground today.

The Eurogroup notes, in the framework of the existing arrangement, the request from the Greek authorities for an extension of the Master Financial Assistance Facility Agreement (MFFA), which is underpinned by a set of commitments. The purpose of the extension is the successful completion of the review on the basis of the conditions in the current arrangement, making best use of the given flexibility which will be considered jointly with the Greek authorities and the institutions. This extension would also bridge the time for discussions on a possible follow-up arrangement between the Eurogroup, the institutions and Greece.

The Greek authorities will present a first list of reform measures, based on the current arrangement, by the end of Monday February 23. The institutions will provide a first view whether this is sufficiently comprehensive to be a valid starting point for a successful conclusion of the review. This list will be further specified and then agreed with the institutions by the end of April.

Only approval of the conclusion of the review of the extended arrangement by the institutions in turn will allow for any disbursement of the outstanding tranche of the current EFSF programme and the transfer of the 2014 SMP profits. Both are again subject to approval by the Eurogroup.

In view of the assessment of the institutions the Eurogroup agrees that the funds, so far available in the HFSF buffer, should be held by the EFSF, free of third party rights for the duration of the MFFA extension. The funds continue to be available for the duration of the MFFA extension and can only be used for bank recapitalisation and resolution costs. They will only be released on request by the ECB/SSM.

In this light, we welcome the commitment by the Greek authorities to work in close agreement with European and international institutions and partners. Against this background we recall the independence of the European Central Bank. We also agreed that the IMF would continue to play its role.

The Greek authorities have expressed their strong commitment to a broader and deeper structural reform process aimed at durably improving growth and employment prospects, ensuring stability and resilience of the financial sector and enhancing social fairness. The authorities commit to implementing long overdue reforms to tackle corruption and tax evasion, and improving the efficiency of the public sector. In this context, the Greek authorities undertake to make best use of the continued provision of technical assistance.

The Greek authorities reiterate their unequivocal commitment to honour their financial obligations to all their creditors fully and timely.

The Greek authorities have also committed to ensure the appropriate primary fiscal surpluses or financing proceeds required to guarantee debt sustainability in line with the November 2012 Eurogroup statement. The institutions will, for the 2015 primary surplus target, take the economic circumstances in 2015 into account.

In light of these commitments, we welcome that in a number of areas the Greek policy priorities can contribute to a strengthening and better implementation of the current arrangement. The Greek authorities commit to refrain from any rollback of measures and unilateral changes to the policies and structural reforms that would negatively impact fiscal targets, economic recovery or financial stability, as assessed by the institutions.

On the basis of the request, the commitments by the Greek authorities, the advice of the institutions, and today's agreement, we will launch the national procedures with a view to reaching a final decision on the extension of the current EFSF Master Financial Assistance Facility Agreement for up to four months by the EFSF Board of Directors. We also invite the institutions and the Greek authorities to resume immediately the work that would allow the successful conclusion of the review.

We remain committed to provide adequate support to Greece until it has regained full market access as long as it honours its commitments within the agreed framework.
pi_149874465
En zoals verwacht na alle bravoure en beledigingen blijkt dat Tsiribas zich niet aan zijn beloften kon houden.
pi_149874549
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onder een voldoende hoge druk wordt alles vloeibaar
Dat hangt maar net van de temperatuur af.

vrijdag 20 februari 2015 @ 23:59:00 #269
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_149875510
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik zie een meesterzet aankomen van Poetin.
Wat een eindbaas..
Ja, haha. Poetin gaat Griekenland redden met roebels en daarna annexeren, wat een strateeg een meesterschaker. 8-) :7

Oh, wacht...
pi_149875784
Juich niet te vroeg, de Grieken moeten maandag nog een lijst aanleveren met de hervormingen die ze willen gaan doorvoeren. Ik denk dat het spelletje nog niet voorbij is.

De Grieken willen eigenlijk het liefst failliet gaan dan zijn ze van de schuldenberg af. De EU wil eigenlijk het liefst die lastige grieken uit de Euro zetten, want dan is het weer een stabiele munt.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 01:01:47 #271
192592 SureD1
------------------------------
pi_149877316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 00:08 schreef Nintex het volgende:
Juich niet te vroeg, de Grieken moeten maandag nog een lijst aanleveren met de hervormingen die ze willen gaan doorvoeren. Ik denk dat het spelletje nog niet voorbij is.

De Grieken willen eigenlijk het liefst failliet gaan dan zijn ze van de schuldenberg af. De EU wil eigenlijk het liefst die lastige grieken uit de Euro zetten, want dan is het weer een stabiele munt.
Dit, en hoe gaat dit in Athene ontvangen worden? Als ik het communiqué lees heeft Tsipras zijn beloftes moeten opeten... Het volk heeft gekozen voor de belofte van verandering en krijgt continuering van hetzelfde...
pi_149878582
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hangt maar net van de temperatuur af.
Dat is waar. :)
#NoDAPL
  zaterdag 21 februari 2015 @ 07:52:38 #273
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149880269
Kan iemand me uitleggen waarom onze grote leiders vzmh weer slappe ruggengraat tonen en de Grieken weer gaan helpen?

Hebben we nou nog niet door dat Griekenland het Marokko van Europa is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')