Er is ook veel armoede en werkloosheid.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Europa is nog nooit zo welvarend geweest.
Dus de banken en Noord-Europa hebben Griekenland niet gered, maar zichzelf. En De Griekse burger mag de rekening betalen.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In 2010 waren de andere Europese landen, en hun banken, nog veel te veel betrokken qua bezit van leningen aan Griekse banken en het bezit van Griekse obligaties.
En dat was met name een groot probleem voor andere probleemlanden zoals Spanje, Portugal, Italie, enzovoort. Als er toen een Griekse default zou plaatsvinden dan kwamen waarschijnlijk andere Zuid-Europese landen ook direct in grote problemen. Er was dus het gevaar van het domino effect.
Nu hebben andere Europese landen en hun banken het Griekse deel van hun portefeuille massaal gedumpt of de schulden zijn al afgeschreven (100 miljard is er al van de schuld afgeschreven door private investeerders).
Zeker dat, maak de ogen maar eens open en zie wat de mensen dragen aan kleding, dat spreekt volgens mij boekdelen!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is ook veel armoede en werkloosheid.
Hier niet, dus lekker interessant.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is ook veel armoede en werkloosheid.
Mark, ben jij dat?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier niet, dus lekker interessant.
Dezelfde Grieken die massaal belasting ontduiken, het godganse jaar staken, ambtenaar zijn, een dertiende/veertiende/vijftiende maand willen en op hun 55ste met pensioen gaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus de banken en Noord-Europa hebben Griekenland niet gered, maar zichzelf. En De Griekse burger mag de rekening betalen.
Wat zou jij doen als de gelegenheid zich zou voordoen, zou jij die afslaan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dezelfde Grieken die massaal belasting ontduiken, het godganse jaar staken, ambtenaar zijn, een dertiende/veertiende/vijftiende maand willen en op hun 55ste met pensioen gaan.
Ja, maar ik zou me wel achter m'n oren krabben als blijkt dat de hele buurt dezelfde voordelen geniet. Dus nu de vermoorde onschuld spelen en alles op de banken afschuiven is lachwekkend.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als de gelegenheid zich zou voordoen, zou jij die afslaan?
Spreek daar de corrupte politieke en zakelijke elite op aan, niet de gemiddelde Griekse burger.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dezelfde Grieken die massaal belasting ontduiken, het godganse jaar staken, ambtenaar zijn, een dertiende/veertiende/vijftiende maand willen en op hun 55ste met pensioen gaan.
Ik niet ik deed er gewoon aan mee, raad ik jou ook aan trouwens zou het zich ooit voordoen!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou me wel achter m'n oren krabben als blijkt dat de hele buurt dezelfde voordelen geniet. Dus nu de vermoorde onschuld spelen is lachwekkend.
Heb je een huis? Krijg je HRA?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou me wel achter m'n oren krabben als blijkt dat de hele buurt dezelfde voordelen geniet. Dus nu de vermoorde onschuld spelen en alles op de banken afschuiven is lachwekkend.
Bijzonder domme vergelijking.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je een huis? Krijg je HRA?
Helemaal niet want HRA is slecht. Maar iedereen met een huis heeft er recht op, krijgt het en wil het.quote:
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helemaal niet want HRA is slecht. Maar iedereen met een huis heeft er recht op, krijgt het en wil het.
Precies hetzelfde.
Goed argument wikipedia artikel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben onder de indruk van je argumenten.
https://nl.wikipedia.org/(...)trek_%28Nederland%29
Vind je dat goed?quote:
Correctie: de Europese burger mag de rekening betalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus de banken en Noord-Europa hebben Griekenland niet gered, maar zichzelf. En De Griekse burger mag de rekening betalen.
Maakt niet uit aangezien het om gigantische bedragen van noodhulp gaat, dus ook om gigantisch veel geld wat ze alleen al aan rente terug moeten betalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 07:18 schreef Igen het volgende:
[..]
De Grieken hoeven momenteel maar ongeveer half zo veel rente te betalen, als percentage van het bbp, als Portugal.
Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar ze wilen gewoon niet en de "humanitaire ramp" is niet de schuld van de hoge rentelasten maar van hun eigen faalbeleid.
En een spuug in het gezicht van een geldschieter is iets om van te walgen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:54 schreef Twiitch het volgende:
Ik walg nu al van deze nieuwe Griekse hipsterregering, hun constante gedraai en godwins richting Duitsland, waar de pers trouwens maar sporadisch melding van maakt. Terwijl ze een spuug in het gezicht zijn van verreweg de grootste geldschieters.
Ga terug naar BNW man. Al trollen genoeg hiero.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En een spuug in het gezicht van een geldschieter is iets om van te walgen?
Kijk die heeft het door.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Op Radio 1 was een slimme beller: We moeten niet meer denken in landen. We zijn 1 Europa of we dat nou willen of niet. Burgers en arbeiders moeten zich Europees organiseren om tegenwicht te bieden tegen overheden, banken en multinationals.
Eerder wilde jij nog van de euro af.quote:
Het belangrijkste voor mij is, is dat mensen inzien dat burgers niet tegen elkaar moeten vechten. Die geluiden hoor je heel veel, " die luie grieken" etc. Burgers moeten samenwerken omdat we nu een maatschappij hebben die alleen maar gunstig is voor bedrijven en overheden en niet voor burgers. Burgers zijn altijd de dupe en dan vooral de lage inkomens.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eerder wilde jij nog van de euro af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |