Jaja zo kan ik er nog een paar nadat de uitslag bekend was zeiden ze dat zei ik toch!quote:Op maandag 16 februari 2015 22:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Knap dat je mijn sarcasme niet kon ontdekken in mijn bericht
Voortaan er maar even bij zeggen, dan weten mensen wanneer het grappig bedoeld is.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Knap dat je mijn sarcasme niet kon ontdekken in mijn bericht
Europa kan het zich sowieso niet veroorloven om de schuld (gedeeltelijk) kwijt te schelden. Landen als Portugal, Italië en zelfs Spanje staan dan in de rij om ook gebruik te maken van deze privilege en dan gaat het om echt astronomische bedragen.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:39 schreef Fossieltje het volgende:
Het is leuk voor deze Grieken dat ze een verkiezingen hebben gewonnen, maar ze vergeten even dat de andere Eurozone-landen ook democratieën zijn.
De noordelijke landen zijn benauwd dat de populistische partijen winst maken als ze nog meer geld naar Griekenland sturen en ze zijn bang dat een coulantere houding naar Griekenland ook de andere landen hervormingen-lui maakt. De zuidelijke landen die aan de EU-infuus hangen, zijn bang hun stemmers naar de populistische partijen rennen als Griekenland iets bereiken met hun huidige chantage-politiek.
Kortom, Griekenland kan alleen op wat symbolische gebaren rekenen en verder niks. Daarnaast helpt hun houding ook niet, ze hebben her en der al flink wat ondiplomatieke taal geuit. Ik denk dat Griekenland moet buigen of het wordt een Grexit.
Nee, daaraan toegeven is juist een rampzalige keuze. Die keuze kan de EU niet eens nemen.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:42 schreef Breekfast het volgende:
Maar goed, wat ik ermee wou zeggen is dat het Europa beleid van de Nederlandse regering compleet door de VVD wordt bepaald, met nota bene een PvdA'er op financien.
In werkelijkheid is de PvdA het gewoon met de Grieken eens: een land met leningen aan life support houden en tegelijkertijd drastische bezuinigingen vragen is uiteindelijk zinloos beleid.
Hoe veel hervormingen je daar ook gaat doorvoeren, Griekenland is gewoon niet in staat zijn enorme schuld terug te betalen.
Het enige wat je ermee veroorzaakt is grote sociale onrust in Griekenland, het in feite opheffen van de democratie, en jarenlange onzekerheid binnen Europa.
We moeten er gewoon aan geloven: een schuldenverlichting in combinatie met een Griekse exit uit de euro is de enige oplossing.
Dat valt wel mee volgens mij in vergelijking met Griekenland. De Grieken hebben verreweg het meeste geld ontvangen volgens mij.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Europa kan het zich sowieso niet veroorloven om de schuld (gedeeltelijk) kwijt te schelden. Landen als Portugal, Italië en zelfs Spanje staan dan in de rij om ook gebruik te maken van deze privilege en dan gaat het om echt astronomische bedragen.
Hoewel het een dure grap gaat worden om Griekenland uit de EU te gooien is het alternatief van (gedeeltelijke) kwijtschelding vele vele malen duurder.
Griekenlands lot staat al vast
Mee eens. Ze kunnen het gewoon niet terug betalen. En trouwens het hele beleid van deze regering is VVD beleid. Elke PVDA'er zou zich toch moeten schamen voor hun partij als je bekijkt hoe enorm de lagere inkomens er op achter uit gaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:42 schreef Breekfast het volgende:
Maar goed, wat ik ermee wou zeggen is dat het Europa beleid van de Nederlandse regering compleet door de VVD wordt bepaald, met nota bene een PvdA'er op financien.
In werkelijkheid is de PvdA het gewoon met de Grieken eens: een land met leningen aan life support houden en tegelijkertijd drastische bezuinigingen vragen is uiteindelijk zinloos beleid.
Hoe veel hervormingen je daar ook gaat doorvoeren, Griekenland is gewoon niet in staat zijn enorme schuld terug te betalen.
Het enige wat je ermee veroorzaakt is grote sociale onrust in Griekenland, het in feite opheffen van de democratie, en jarenlange onzekerheid binnen Europa.
We moeten er gewoon aan geloven: een schuldenverlichting in combinatie met een Griekse exit uit de euro is de enige oplossing.
Het is onmogelijk voor Griekenland om zijn schulden terug te betalen. Dus tja.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, daaraan toegeven is juist een rampzalige keuze. Die keuze kan de EU niet eens nemen.
De EU is ook een groot monster. Wat beleid uitvoert van de ECB en het IMF. Walgelijke praktijken.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:02 schreef Nintex het volgende:
Varoufakis is ook zo dom geweest om bij Dijsselbloem op de man te spelen. Bij saaie bureaucraatjes zonder gevoel voor humor werkt het niet om je te kleden en te gedragen als een coole tech-dude al helemaal niet bij een nuchtere Nederlander. Alleen daarom al zal Jeroentje geen centimeter bewegen. Ook de Duitsers knappen af bij het gedrag van Varoufakis.
De Grieken zetten de hele EU ook neer als 1 groot boos monster. Al met al hadden ze beter de Fransen (maar ook de PvdA, Labor en andere linkse partijen) voor zich moeten winnen om tegenwicht te bieden tegen de conservatieven en christen democraten. Die halve communisten Barosso en Schultz hadden best partij gekozen voor de Grieken als ze wat subtieler te werk waren gegaan. Hollande is/was min of meer al overtuigd.
Europa is nog nooit zo welvarend geweest.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De EU is ook een groot monster. Wat beleid uitvoert van de ECB en het IMF. Walgelijke praktijken.
Klopt, Varoufakis heeft gisteren letterlijk gezegd dat het destijds fout was om Griekenland in deze last van schulden te betrekken omdat het een heilloze onderneming is en Griekenland onmogelijk aan toekomstige verplichtingen kan voldoen. De meeste Europeanen dachten er ook zo over. Toch is die grote reeks van nieuwe leningen er gekomen.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:03 schreef arjan1112 het volgende:
Als er een Grexit komt blijft het vreemd dat dat niet in 2010 al is gebeurd
quote:Op maandag 16 februari 2015 23:03 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_Ik_bluf_niet__.htmlquote:Varoufakis is ervan overtuigd dat het een slechte oplossing voor Griekenland was om het land met ¤ 240 miljard aan leningen op te zadelen
In 2010 waren de andere Europese landen, en hun banken, nog veel te veel betrokken qua bezit van leningen aan Griekse banken en het bezit van Griekse obligaties.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:03 schreef arjan1112 het volgende:
Laat me niet lachen. Geloof je dat werkelijk? Al die armoede in Griekenland, Spanje, Portugal, Italie. Zelfs in Nederland zijn er meer mensen dan ooit te voren die bij de voedselbank moeten komen.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Europa is nog nooit zo welvarend geweest.
Ook dit heb ik al vaker gemeld, dat naar mijn idee alles een piramide spel is, en eigenlijk zichzelf onderhoudend zijn.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:22 schreef Japie77 het volgende:
Trouwens een goeie doc die laat zien hoe een land heel makkelijk de welvaart omhoog kan stuwen zonder hyperinflatie: Princes of the Yen. Beetje off topic maar erg interessant als je wat meer wilt weten over in wat voor piramidespel we leven.
De Grieken hoeven momenteel maar ongeveer half zo veel rente te betalen, als percentage van het bbp, als Portugal.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is onmogelijk voor Griekenland om zijn schulden terug te betalen. Dus tja.
Kan best hoor. Toen na de Tweede Wereldoorlog een groot deel van de Duitse schulden werden kwijtgescholden was de kwijtgescholden schuld aan Nederland goed voor zo'n 42% van het BBP en dat zijn we toch ook te boven gekomen?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Europa kan het zich sowieso niet veroorloven om de schuld (gedeeltelijk) kwijt te schelden.
Ben je nu serieus de schulden van Griekenland van nu met de schulden van Duitsland vanwege de 2e wereldoorlog aan het vergelijken?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan best hoor. Toen na de Tweede Wereldoorlog een groot deel van de Duitse schulden werden kwijtgescholden was de kwijtgescholden schuld aan Nederland goed voor zo'n 42% van het BBP en dat zijn we toch ook te boven gekomen?
Leg dat Yorgos maar uit.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 07:18 schreef Igen het volgende:
[..]
De Grieken hoeven momenteel maar ongeveer half zo veel rente te betalen, als percentage van het bbp, als Portugal.
Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar ze wilen gewoon niet en de "humanitaire ramp" is niet de schuld van de hoge rentelasten maar van hun eigen faalbeleid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |