Bij mijn weten ging het destijds voornamelijk over economische zaken en waren er voornamelijk economische argumenten. Ook hebben bv. Denemarken en UK een uitzonderingspositie weten af te dwingen. UK is natuurlijk een van de machtigste landen, Denemarken niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 00:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou ik maar niet al te snel roepen. Griekenland werd toegelaten omdat een Euro over heel de EU - het aanvankelijke doel - als middel werd gezien om politieke eenwording af te dwingen. Normaal gesproken is de volgorde dat je eerst een federatie vormt en dan pas eens gaat nadenken over een monetaire unie, de EU hoopte door het om te draaien een point of no return te creëren wat betreft de staatsvorming (EU als staat). Dat is aardig gelukt, vraag me niet ten koste van wat allemaal.
Okee als jij 100 euro ziet liggen laat je ze liggen zeker dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 13:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik geef aan dat het dan nog niet de bedoeling is om daar misbruik van te maken.
Als ik bij jou op bezoek ben en ik zie ¤ 100 liggen, dan laat ik die liggen ja. Als ik ergens in de polder ¤ 100 zie liggen en er is niemand in de buurt, dan raap ik het wel op.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okee als jij 100 euro ziet liggen laat je ze liggen zeker dan?
Is wel zo eerlijk want ze zijn niet van jou, zie de roemenen wat die vonden toeslagen paradijs hier in het land.
Iemand van hier zou er niet opgekomen zijn,
De motieven die worden gegeven wijken vaak af van de werkelijke motieven. De EU kan moeilijk hardop zeggen dat ze de lat lager legt voor minder ontwikkelde landen omdat ze een andere agenda heeft, natuurlijk bedenken ze dan economische motieven. Smoke and mirrors. Aan het einde van de dag wou de EU die Euro per se hebben omdat ze dacht dat met die Euro het cement van de EU zou worden verstevigd. Ook in die tijd werd er juist vanuit de economische hoek afgeraden om Griekenland lid te laten worden van de EMU.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij mijn weten ging het destijds voornamelijk over economische zaken en waren er voornamelijk economische argumenten.
Anderzijds kan je als burger moeilijk afrekenen met die politieke baasjes. Dat neemt niet weg dat wat meer kritiek over hun functioneren welkom zou zijn. De NOS probeerde het nog even heel erg voorzichtig tijdens de eerste Balkenende-kabinetten, dat hield snel op na de eerste of tweede bezuinigingsronde. Een briljante zet trouwens, het kijk- en luistergeld afschaffen. Hiermee werd gegarandeerd dat de NOS zich als staatszender zou gedragen, met een bezuiniging na teveel kritiek en teveel satire (Balkenende, Maxime Verhagen) werd dit geconsolideerd.quote:Op zondag 15 februari 2015 05:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tegen dit soort ego-nihilisme kan ik niet op.
Als de deplorabele staat, massale protesten, stakingen, de oprichting van een fokking NAZIpartij, de groei van die NAZIpartij, asielzoekers die dood door de straten werden gesleept, grote grote problemen van Griekenland in de voorbije jaren aan je voorbij gegaan zijn, dan sluit je moedwillig je ogen voor de werkelijkheid; nihilisme.
Jij sluit die ogen en eist comfortabel vanaf je verwarmde Hollandse zolderkamertje geld "terug" van mensen (waar denk je dat die rekening terecht komt?) die geen enkele schuld aan al die politieke spelletjes hebben, noch daar invloed op hebben. En nee, blijkens al die -zinloze- protesten en een aantal verkiezingen op een rij ook niet gehad.
Mensen die zo politiek onbewust zijn dat ze claimen dat je in een parlementaire democratie "je overheid kiest", is ook geen kruid tegen gewassen. En ook geen kruit.
Dat je je totaal niet kan verplaatsen in het hypothetische geval dat JIJ die Yorgos zou zijn, omdat een of andere zieke Zalm, bezeten Balkenende of razende Rutte een zwaar slechte beslissing heeft genomen, zegt genoeg over die "mooie" Europese gemeenschappelijke strijd.
"De Nederlanders" (net zoiets als "de islam"?) laten zich uitspelen tegen "De Grieken" (lijkt op "de joden"?
) en de politieke baasjes van "Nederland", "Griekenland" en die vermaledijde EU blijven lekker buiten schot.
Glimlachend om de nuttige idioten op Nederlandse internetfora nemen ze nog een gratis toastje neusje van de zalm en champagne voor een bedrag waar een Bulgaars gezin een maand op kan leven. Op kosten van die nuttige idioten die het verpesten voor de mensen die wel nadenken en deze Orwelliaanse teringbende niet wensen.
Logisch dat ze dat doen. Wat zou jij doen als jij daar zou wonen, moet afwachten of dat je morgen nog bij je geld kan maar ondertussen wel meer lasten dan inkomsten hebt? Rijke grieken die hun landgenoten in de steek laten moeten zich heel erg diep schamen maar de gewone inwoners kan je niet verwijten dat ze nu vooral naar hun eigen belang en dat van hun gezin kijken.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:59 schreef Nintex het volgende:
De Grieken helpen structureel hun eigen land naar de kloten, vanmorgen las ik dat ze miljarden van de banken gehaald hebben (tot wel 300 miljoen euro per dag). Als de Grieken er al weinig in zien, waarom zouden wij dan geld moeten pompen in die bodemloze put?
Dat doen de Grieken al sinds ze bij de EU zitten en dat is ze allemaal gegund, maar geef dan niet de EU de schuld dat het daar zo kut gaat.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Logisch dat ze dat doen. Wat zou jij doen als jij daar zou wonen, moet afwachten of dat je morgen nog bij je geld kan maar ondertussen wel meer lasten dan inkomsten hebt? Rijke grieken die hun landgenoten in de steek laten moeten zich heel erg diep schamen maar de gewone inwoners kan je niet verwijten dat ze nu vooral naar hun eigen belang en dat van hun gezin kijken.
quote:
quote:In Griekenland zijn zondag duizenden mensen de straat opgegaan om hun steun te betuigen aan de nieuwe regering van premier Tsipras, die maandag in Brussel onderhandelt over de verlenging van het steunprogramma aan Griekenland.
In nauwe samenwerking met de bank van Draghi, en controle van EU-instanties en de ministeries van financien. Zelfs eenvoudige CDA-parlementariers konden daar doorheen prikken, maar de wil was er kennelijk niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:11 schreef Igen het volgende:
[..]
De Griekse overheid vervalste de cijfers.
Nee de wil was om Griekenland bij de EU te krijgen net zoals nu de wil is om Griekenland bij de EU te houden. Dat hoor je aan alles. Ze moeten maar gewoon in de pas gaan lopen en zich weer aan de betalingsregels gaan houden zodat het EU gedrocht verder kan op haar weg naar verdere armoede van haar bevolking en rijkdom voor haar bestuurders.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In nauwe samenwerking met de bank van Draghi, en controle van EU-instanties en de ministeries van financien. Zelfs eenvoudige CDA-parlementariers konden daar doorheen prikken, maar de wil was er kennelijk niet.
Als men Griekenland bij de Eu wil houden ja als ze het doorkrijgen denk ik dat het wel eens geld kon gaan kosten dan?quote:Op maandag 16 februari 2015 11:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee de wil was om Griekenland bij de EU te krijgen net zoals nu de wil is om Griekenland bij de EU te houden. Dat hoor je aan alles. Ze moeten maar gewoon in de pas gaan lopen en zich weer aan de betalingsregels gaan houden zodat het EU gedrocht verder kan op haar weg naar verdere armoede van haar bevolking en rijkdom voor haar bestuurders.
Als hele dorpen niet betalen dan kun je wel zeggen dat het wijdverspreid is.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je generaliseert 10 miljoen mensen dat "ze geen beste betalingsmoraal" hebben, maar hoe kan je dat nou zeggen? Denk jij dat er niet veel Grieken zijn die hier niets mee te maken hebben en altijd netjes betaald hebben?
Hoe jij juist hen dit kan aandoen, vind ik barbaars, serieus.
Dat deed ik niet, de EU is echter wel schuldig voor het feit dat wij met die rekening zitten opgescheept. Ze wisten dat Griekenland geen goed lid zou zijn voor de EMU, toch hebben ze de Grieken er aan de haren bij gesleurd.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:19 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat doen de Grieken al sinds ze bij de EU zitten en dat is ze allemaal gegund, maar geef dan niet de EU de schuld dat het daar zo kut gaat.
Heb je nou nog niet door dat " ze" niet willen dat Griekenland uit de EU stapt. Dat is beleid van de banken aangezien als dat gebeurt banken klappen gaan krijgen en dat willen ze niet. Voor de Grieken zelf zou het op termijn veel beter zijn om eruit te stappen. Zwitserland is ze al voor gegaan trouwens.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als men Griekenland bij de Eu wil houden ja als ze het doorkrijgen denk ik dat het wel eens geld kon gaan kosten dan?
Ik zou pokeren, als ze dreigden met Rusland zou ik zeggen jongens ga jullie gang!
Ze hebben pas de munt los gekoppeld van de euro.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:48 schreef arjan1112 het volgende:
Zwitserland heeft de euro nooit gehad.
twitter:BartReijnen twitterde op maandag 16-02-2015 om 19:02:48Nu al persco al. Dus geen akkoord, niks wat in de buurt komt. Helemaal niks reageer retweet
quote:Op maandag 16 februari 2015 19:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BartReijnen twitterde op maandag 16-02-2015 om 19:02:48Nu al persco al. Dus geen akkoord, niks wat in de buurt komt. Helemaal niks reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |